My Ciebie również serdecznie witamy... Jeżeli nie wiesz, to tego rodzaju naprawy w nowych autach rozpoczyna się od odczytania i analizy kodów błędów. Oprócz tego trzeba przejrzeć tzw. "actual values" (wartości aktualne) - np. zwrócić uwagę na ciśnienie na railu w momencie uruchamiania silnika. Jeżeli będzie niższe jak 120 bar to silnik raczej nie odpali....
Jeśli nie wypiąłeś WSP, to emulator się nie uszkodził. Te samochody, najczęściej, w czasie jazdy gasną z powodu spadku ciśnienia paliwa. Pierwsza sprawa to zawór regulacji ciśnienia na listwie CR (tam z tyłu). Następny etap to wtryski. Wymontuj przelewki i załóż na wtryski przezroczysty przewód paliwowy (ok. 10cm i z taką średnicą, żeby się trzymał...
Mercedes Sprinter 2.2 cdi 2003r brak mocy witam mam problem ze sprinterem na niskich biegach idzie jak burza a jaj wrzucam 4.5 to 110km i lipa słyszę tylko jak otwiera się zawór upustowy w turbinie się otwiera i wtedy traci moc wymieniłem zawór cisnienia paliwa czujnik ciśnienia na listwie zawór podcisnienia turbiny czujnik temp w kol i ten podcisnieniowy...
Sprawa rozwiązana. Regulator ciśnienia na listwie był uszkodzony. Chociaż żadnego błędu związanego z nim nie było. Zanim zmieniłem regulator to jeszcze zrobiłem test przelewowy wtrysków, jeden strasznie przelewał, drugi był taki średni. Wymienilem dwa wtryski i regulator i jest ok. Odpala na widok kluczyka :D
Obejrzyj pompę, najlepiej zobacz jakie daje ciśnienie. Jeśli jest jej początek końca to objaw się zgadza. no i wtryski na przelew
Wtryski regenerowane w Niemczech w Boschu,dają na nie rok gwarancji,jak sprawdzam je na przelewach to zawsze któryś przelewa dużo więcej paliwa niż inne,za każdym razem na innym cylindrze,tego wysterowania wtrysków nie jestem w stanie sprawdzić bo nie mam oscyloskopu,a jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na magistrali i sprawdzać na zimnym czy na...
Witam! Posiadam sprintera 316. Uszkodziły mi się wtryski. Zaprowadziłem auto do warsztatu, gdzie zostały regenerowane. Mechanik wgrał mi nowe oprogramowanie do komputera twierdząc, że będzie dużo lepiej. Po tym zabiegu już 5 krotnie wtryski (przelewy) padały po przebiegu od 4 do 10tys km. Naprawiał to za każdym razem, ale już za ostatnim zażądał sobie...
podpiąć przelewy i zobaczyć, który przelewa. Najprawdopodobniej jeden wtrysk leje i nie trzyma ciśnienia. jakie masz dane podczas kręcenia? jakie ciśnienie paliwa? Odpali przy min ciśnieniu ok 200 bar. (180bar) Jak masz niższe to nie ma szans Próbowałeś samostarta do wlotu powietrza? Jak na samostarcie zapala bez problemu to wtrysk na 99%. Daj znać...
Dziś podeszłem do Mietka jeszcze raz wszystko niby sprawdzone warunki do odpalenia ciśnienie narasta wolno do 200 barów. Nie odpala sprawdziłem przelewy na menzurkach 1,2,3 ok 40 cm ropy w wężyku a 4 około 5 cm wychodzi na to że te 3 wtryski leją na przelew i tu będzie chyba wina, a dałem do sprawdzenia na stole napisali na wydruku że ok. Powinno być...
jak w tytule sprinter z 2001 roku ,silnik chodzi bardzo twardo (jakby chodzil na 3 cylindry zludzenie) silnik mechanicznie ok kompresja i rozrzad ok,obroty tylko do ok 3000 tys , kontrolka EDC sie nie zapala , po diagnozie KTS-em brak jakich kolwiek bledow , cisnienie na szynie wolne obroty 34000HPa , 2000 obr- 40000 HPa , 3000 obr - jakies 60000 tys...
a powrót z pompy paliwa sprawdzony moze tam gdzies zasysai daje spowrotem do filtra, przy okazji posprawdzaj wezyki na przelewach przy wtryskach
Bradzo prosze o jakas pomoc bo nigdy sie z czyms takim nie spotkalem i nie moge znalezc na zadnym forum. Mianowicie mialem problem z wtryskami w moim sprinterze Wymienilem je wszystkie i bylo ok przez okolo 60 km. Pozniej padly mi znowu dwa. Dodam ze zmienilem na uzywki bo kolega mi zalatwil Pomyslalem ze moze byly wyjezdzone to zalozylem nowe Ale zrobilem...
Nie. to nie jest głupie. W ogóle to chyba nie ma głupich pytań. Są tylko głupie odpowiedzi. Skoro wszystko już sprawdziłeś to może zajrzyj jeszcze do filtra powietrza. Może jechałeś niedawno przez np. mgłę i masz go całkowicie zawilgoconego? To, że po rozgrzaniu silnika dalej idzie biały dym może być także spowodowane dużą ilością wody w tłumiku. Ja...
Sprinter 416 cdi 2003r ,5 cylindrow. Przy pelnym obciazeniu silnik gasnie,blad to za niskie cisnienia paliwa na szynie. Usterka nastepuje przy max obciazeniu silnika,cisnienie spada do 900 bar,a na niskim cisnieniu 4.5 bar. Usterka nastepuje niezaleznie od temperatury silnika. Wymienione : Regulator cisnienia czujnik cisnienia na szynie i niskiego cisnienia...
Ciśnienie na szynie min 200 jak mnie to próba przelewów wtryskow . Sprawdzenie filtra i zasilania paliwa
Nie leci z niego jak z kranu, ale mam 4 naczynia takie same i na 2 cyl. jest 2 razy tyle a może i więcej niż na pozostałych przelewach.
Sprawdziłem ten stary filterek paliwa pod względem opiłków i jak wylałem z niego ropę to znalazłem z 5-6 opiłków wielkości czubka szpilki. Ale to nic, pojechałem po tego sprintera na parking, bo zostawiłem go tam jak mi nie chciał zapalić, spróbowałem go zapalić i nic, ale jak założyliśmy linkę to z ciekawości spróbowałem go zapalić "z popychu" i zapalił...
na komputerze pokazało kompletny brak cisnienia na listwie, na odpalonym samochodzie .to jest dziwne,oba zawory zmienione i dalej to samo.majster stwierdził ze bardzo przelewa na powrocie.
Diagnozę trudnego odpalania zaczynam od podłączenia "kieliszków" na przelewy wtrysków. Drobne kosztuje też wymiana uszczelek na zaworze przelewowym CR.
DZIĘKUJĘ BARDZO WSZYSTKIM ZA ODPOWIEDZI. Mój mercedes jest już naprawiony i chciałbym wszystkim kto ewentualnie będzie miał takie problemy podpowiedzieć od czego zacząć ,żeby nie narażać się na nie potrzebne koszty. Proszę zawsze zacząć od sprawdzenia wtryskiwaczy na przelewy. I jeżeli to okaże się w porządku to szukać dalej ,czyli sprawdzić oringi...
pierwsze przelewy na wtryskiwaczach drugi filtr paliwa trzeci oring na regulatorze ciśnienia CR pompa ? jeżeli zobaczysz opiłki na regulatorze ciśnienia
Z pamięci. Silnik nie odpali jeśli będziesz miał niższe ciśnienie od ponad 200 barów, zgaśnie jeśli ciśnienie wzrośnie powyżej 600 barów. Zawór regulacji ciśnienia, gdy będzie uszkodzony w pozycji otwartej lub zamkniętej, spowoduje takie problemy. Sprawny zawór i czujnik ciśnienia na listwie to podstawa. Ale Ty napisałeś, że wszystko jest OK, musisz...
jeśli brak błędów to trzeba sprawdzić wartości rzeczywiste - ciśnienie doładowania i ciśnienie paliwa , filtr PDF i zawartośc sadzy oraz ciśnienia przed i za filtrem a potem sprawdzić dawkowanie wtryskiwaczy na przelew chyba że masz zatkany wydech skoro inaczej buczy
Witam. Może nowy ale coś podpowiem. Spróbuj na postoju wciskać gaz do oporu... jeżeli po czasie auto zacznie ci falować na wysokich obrotach lub zgaśnie może przyczyną być pompa wstępna która po nagrzaniu ma za mały wydatek. lub wysokiego ciśnienia. :) Pare podpowiedzi: Jeżeli masz bąbelki powietrza na wężykach przy filtrze to wymień o-ringi lub przewody....
Właśnie będę to sprawdzał jutro (test na przelewanie). Tylko właśnie zagadkowe jest to, że miesiąc temu robiłem taki test - wszystkie były równiutko. A test robiłem przy okazji, bo uszkodzona była uszczelka pod wtryskiem. Niestety, przez genialną pokrywę Mercedesa, gdy paliwo uciekało przez ten wtrysk, chyba mogę tylko strzelać że z pół roku, nic nie...
witam wszystkich ja miałem taki sam problem z moim sprinterem 311 cdi , po zrobieniu około 300 kilometrów zgasiłem auto i po 10 minutach próbowałem je odpalic i klapa dopiero po jakis 5-6 sekundach odpalał i tak było przez jakis miesiąc , na forach czytałem ze to najprawdopodobniej wtryskiwacze na przelewach bo cały układ miałem szczelny i nie łapał...
Kol martin a co to za skala cisnienia Ciśnienie : prawidłowo.....ale nie do końca to tak trudno pomiar wykonać przyrządem wyskalowanym po europejsku :D , może przelew sie przycina?
Zwracam honor, regulator z tyłu listwy :-) Odpukać, po wymianie samochód śmiga i nie gaśnie, a nawet zyskał na mocy. Przy okazji sprawdzone zostały wtryskiwacze, przy czym okazało się, że niedawno były pewnie wymieniane. Test przelewowy nie wykazał niepokojących objawów. Dziękuję za pomoc - w końcu auto i tak trafiło do warsztatu, ale na przyszłość...
Sprawdź wtryskiwacze czy nie przelewają górą.
zauważyłem że woda popuszcza się po przez wężyk który wychodzi koło korka wlewu Przypuszczam, że ten wężyk to przelew ze zbiornika wyrównawczego (nie znam tego samochodu). Jeżeli tak, to proponuję włożenie jego końca (po ewentualnym przedłużeniu) do byle jakiej butelki (może być plastikowa) prawie do samego dna. Płyn zamiast pozostawać na drodze, znajdzie...
Kurcze sporo to twoje auto przeszło... Jeśli jest spalona instalacja przy silniku to logiczne, że należałoby ją wymienić. Jak ma auto chodzić skoro instalacja sie hajcuje?? Przy okazji pasowałoby sprawdzić dlaczego sie paliło oraz wyeliminować przyczynę. Tak na marginesie to przelewać paliwo z brudnych kanistrów po farbie czy innym rozpuszczalniku przy...
zapowietrza ci się układ paliwowy inaczej cofa się paliwo z powrotem do zbiornika . Odpala na chwile na tym co ma jeszcze w sobie pompa CR . Wymień wszystkie O-ringi na paliwowych przewodach plastikowych wraz z oringami na filtrze paliwa i sprawdź stan przewodów przelewowych i powinno pomóc.
Dokładnie jak kolega napisał parę barów brakuje - przelew
witam mam problem z mercedesem sprinterem 2,2 cdi zapala tylko na samostarcie czy cieply czy zimny nie zapali bez tego a wystarczy malo prysnac i juz chodzi jak trzeba moc ma jak nalezy rozrusznik kreci jak trzeba zadnych bledow na diagnostyku juz sam nie wiem za co sie zabrac wtryski nie przelewaja sprawdzalem na powrotach nawet kropli nie puszcza...
Tester diagnostyczny pokazał jakieś błędy?, piszesz że sprawdzili przelewy wtryskiwaczy rozumiem.
Problem wygląda mi na wtryskiwacz lub regulator ciśnienia paliwa. Trochę syfu się dostanie i pojawia się problem. Tak jak napisał domex32. Sprawdzenie szczelności i przelewów wtryskiwaczy.
Najpierw czy dochodzi paliwo, potem sprawdź ciśnienie bezpośrednio na pompie. Następnie ciśnienie na listwie z zaślepionymi wtryskami /sprawdzasz zaworek przelewowy/. Potem to już chyba wtryski do sprawdzenia.
Problem rozwiazany, padly wtryski jeszcze na 1 i 2 cylindrze, na przelewie po 20 sekundach krecenia rozrusznikiem bylo 30 ml ropy w menzurce na wtrysk, dlatego byl efekt cofania sie paliwa do zbiornika, paliwo ciagnal ze zbiornika ale juz niedochodzilo do filtra nawet
Witam Ponownie. Wczoraj troche posiedziałem i napewno musze wrocic tam gdzie robiłem program.Na dzien dzisiejszy brak jakiegokolwiek napiecia w sondzie lambdzie oraz temperatura w układzie wydechowym dochodzi tylko do 35C a z tego co wiem to jest powiedzmy ze extremalnie goraco kiedy silnik jest rozgrzany. Powinno byc raczej 350C .Teraz wtryski dostaja...
Dajcie temu zamkowi na chwilę spokój.Próbę przelewową wtrysków zrób bo zamek to może być zbieg okoliczności.Potem ciśnienie CR jak buduje i jak stoi.
Diagnostyka komputerowa i pogląd parametrów mógłby dużo powiedzieć szczególnie obroty silnika jak i ciśnienie na listwie jak będzie OK to wtryski do sprawdzenia na przelewy a na końcu kompresja a wtryski najlepiej też oddać do sprawdzenia .
Mam taką sytuacje w tym silniku i nie wiem od czego zacząć, brak błędów korekcje jak i inne parametry silnika dokładniejsze nie są mi znane bo mam prosty interfejs do tego. Silnik jak zimny pali na dotyk i ładnie pracuje ma moc nie kopci zachowanie poprawne ale jak tylko przekroczy magiczne 60stC rozgrzeje się zaczynają się cyrki silnik przebiera i...
Nie wiem czy dobrze zrozumialem ale nie przekladalem calej tej szyny tylko te zawory ktore sa na listwie. Ten zawor z przodu i ten na koncu. Nie mniej jednak wedlug pomiarow cisnienie jest mniej wiecej jednakowe w jednym i drugim sprinterze podczas rozruchu i na biegu jalowym. Niesteyty sprzet ktory posiadam nie pozwolil uzyskaz mi odczytow z wtryskow....
Z reguły zawór Mprop valve zamontowany jest przy pompie wysokiego ciśnienia. Jest to jedyny element do którego jest podłączona wtyczka i zamontowany trzema śrubkami na imbus.Jest to zawór który steruje ciśnieniem do listwy. Znaczenia błędów niestety nie znam więc nie mogę dokładnie określić rodzaju usterki a tylko po Twoim opisie.To co widzisz na listwie...
dzięki kolego za podpowiedzi pisałem w różnych miejscach bo szukam porady wszędzie gdzie możliwe i czytam na różnych forach :) po regenracji wtrysków nie sprawdzałem na przelew
To czy ma rację to potwierdzi diagnostyka wtrysków, ale jak najbardziej wtryskiwacz który puszcza na przelew może powodować niskie ciśnienie w układzie CR. W tym silniku zwrócił bym też uwagę na pompę paliwa w zbiorniku.
Wtryski, pompa ciśnieniowa sprawdzone, są ok. Byli na forum tacy, co się też tak zarzekali, a potem się okazywało, że te niby sprawdzone elementy są uszkodzone. Na początek zrób może próbę przelewową wtryskiwaczy. Długi czas narastania ciśnienia może być też spowodowany powietrzem w przewodach paliwowych. Próba przelewowa była robiona paliwo leci,...
Ma taki zawór tylko jestem ciekawy czy to on może powodować takie skoki ciśnienia Ten zawór o którym piszesz ma za zadanie regulację przepływu i w granicznych wartościach może przestawić pompę na ciśnienie od 2 do 5 bar nic więcej. Jeśli pompa podaje Ci 10 bar, to jest problem w zaworze przelewowym umieszczonym wewnątrz w samej pompie, lub przez zacięcie...
Witam Sprinter 906 2.2 cdi 515 Po odpaleniu silnik stuka i nie pracuję równo na jeden cylinder, przy odpaleniu zachowuje się jak zapowietrzony Czasami też wydobywa się pisk z silnika na 10 sekund tak jakby się zacierało Na próbie przelewow wtrysków wyszło że pierwszy cylinder zapełnił pojemniczek a reszta bardzo mała ilość
prawdopodopodobnie wtryski przelewaja do powrotów
Witam, chodzi o Sprintera 208CDI 2.2 2002r. Auto jak jest ciepłe bardzo długo musi kręcić żeby zapaliło. W tej chwili jest w serwisie. Serwisant mówi że w komp. nie ma żadnych błędów, mówi że mierzył też napięcie na regulatorze ciśnienia na listwie i że jak kręci silnik to jest na poziomie od 0,3V i powoli rośnie do 0,7V, a jak samochód już zaskoczy...
nie przelewają
Witam W aucie strasznie smierdzialo spalinami i pocilo sie z pod tej plastikowej pokrywy, wiec zabralem sie za jej sciaganie, po odkreceniu wszystkich srub, mozecie wierzyc lub nie, ale musialem wyrwac doslownie ta plastikowa pokrywke a po jej zdjeciu wtryskow wogole nie bylo widac, wygladalo to jak sadza z komina taka juz wyschnieta zbierana latami...
Witam wszystkich. Problem dotyczy problemu z odpaleniem Mercedesa Sprintera 903 (2004) 2.2td 313cdi. Dokonałem pomiaru przelewu wtrysków i w ciągu 60sec kręcenia wtryski przelały na1: 8 na 2: 7 , na 3: 6 i na 4:10 . Wymienione: filtr paliwa, świece żarowe, akumulator, wężyk paliwowy od filtra paliwa, uszczelki na regulatorze listwy. Komputer diagnostyczny...
Witam serdecznie wszystkich zgromadzonych, dodałem oleju do skrzyni i nic mercedes dalej nie chce zmieniać biegów na automacie. Jak wrzucę na ,,A” to przerzuca 1,2,3 a na 4 już sam nie wrzuci i trzeba zmieniać dalej ręcznie +,- Proszę o szybką pomoc jak to naprawić żeby mój sprinter się ogarnął i zaczął zmieniać biegi sam.😃
Na twoim miejscu sprawdzil bym wtryski na przelewy. U mnie w sprinterze mialem podobny problem, tyle ze pod obciazeniem zapalal sie check engine i auto gaslo. A odpalalo po dluzszym postoju tylko z plaka. Test zrobilem sam [youtube][/youtube]
Witam Mam dwa vita jak w temacie, naszukałem sie i nie znalazłem rozwiązania więc Vito 1 Wyrwało wtrysk cylinder 4 urwało główkę sruby, naprawiłem, Zregenerowałem wtryski. Poskładałem do kupy i pojechał zadowolony. Dwa dni późnej telefon, stoję na stacji i nie mogę odpalić auta. To ja mu samo startem w dolot, pali na strzał. Przyjechał, kontrola przelewowa,...
Jeśli wtryskiwacz przelewa dawkę na sów pracy to dzieje się tak za każdym razem, sterownik nie jest w stanie sprawdzić jak się zachowuje wtryskiwacz i na pewno z tego powodu nie wyświetli się żaden błąd(błąd pojawia się jeśli sterownik wykryje uszkodzenie cewki co uniemożliwia mu podanie paliwa do cylindra. Może jedynie przeliczyć dawkę i odpowiednio...
Witam! Mam problem z lewym kierunkowskazem, który nie świeci. Stało to się na skrzyżowaniu przy skręcaniu w lewo, tzn. kierunek lewy był włączony, migał migał migał i nagle przestał. Prawy kierunek działa, podobnie jak awaryjne. Dodam jeszcze, że na kontrolka kierunkowskazów mruga prawidłowo przy prawym i awaryjnym świetle. Co sprawdziłem: - wszystkie...
Witam, zakupilem webasto EBERSPACHER D3L, jest to uzywka gdyz na nowke nie moge sobie pozwilic. Sprzet obejmuje urzadzenie z elektronika (puszka) + zegar sterujacy + pompka, sprzet zalisany jest na 12V i jest na "rope". Mam kilka pytan odnosnie tego sprzetu, gdyz planyje zaintalowac to sam z racji na dosc wysokie koszty w zakladzie : 1. Na co nalezy...
Witam, odpisuje tu bo moze komus innemu sie przyda a skrzynki nie zaśmiecasz, t przeciez nie SPAM Poza tym (uwaga do administratorów) ciągle mozna wyświetlić tylko jedną strone s postami bez odpowiedzi- ale moze z nowym rokiem lepiej będzie Po kolei - Jaki to sprinter tzn bus czy normalny towarowy? Webasto montuje sie w aucie w środku tak aby nie zasysało...
Podobnie jak w temacie Sprinter 413 pierwsze przelewy na wtryskiwaczach drugi filtr paliwa trzeci oring na regulatorze ciśnienia CR pompa ? jeżeli zobaczysz opiłki na regulatorze ciśnienia
Podobnie jak w temacie Sprinter 413 CDI 1 przelewy na wtryskiwaczach 2 drugi oring na regulatorze ciśnienia CR 3 pompa ? jeżeli zobaczysz opiłki na regulatorze ciśnienia
Cześć Tych danych to jest tyle co kot napłakał... Po pierwsze: oznaczenie handlowe "313 CDI" nosił zarówno poprzednio produkowany model Sprintera (II generacji) jak i aktualnie produkowany model 906. Z tekstu dopiero można się domyślić, że masz ten nowszy, ale lepiej to wyjaśnić, bo zaraz się zaczną mnożyć rady dla Sprintera 313CDI starszego. Wymieniony...