Zrobisz to nawet rozgrzanym gwoździem. Lutola przy takiej robocie, to wręcz technika ko(s)miczna :D , mówiąc inaczej: full wypas i chylić czoła przed rzemieślnikiem i operatorem transformatorówki. Mnie raz w terenie podczas naprawy jakiegoś "ałtomatu" pralniczego AEG, padła jak na złość lutownica - podopychałem wkrętakiem pole lutownicze, przypalonego...
Temat został rozwiązany. Uszkodzony był sterownik pod tapicerka siedzenia kierowy. Po dostaniu się do silnika i zadaniu 12V bezpośrednio na silnik oba napedy chodziły poprawnie. Sterownik nie dawał napięcia na silnik. Wystarczyło przelutowanie przekaźników w sterowniku.
Przelutować przekaźniki silnika na module programatora.
Sprawdź i przelutuj przekaźnik "pompy paliwa".
Sprawdź i przelutuj przekaźnik główny zasiania ukł. wtrysk. w skrzynce nad nogami.
Zacznij od oględzin, sprawdź jakość połączeń, przelutuj przekaźnik itd.
Sprawdź szczotki silnika i jego kostkę -jakość połączeń, jeżeli to jest ok. sprawdź triak silnika i przelutuj przekaźniki silnika na płycie.
Potwierdzam rozwiązanie problemu. Przelutowanie przekaźników rozwiązało sprawę. Pralka grzeje. Dziękuję za pomoc.
Naprawione, zmywarka działa jak nowa. Bezpośrednią przyczyną było uszkodzenie darlingtonów MC1413BD sterujących przekaźnikami grzałki i pompy – układ miał wewnętrzne zwarcie między wyprowadzeniami 9 oraz 8 oraz na dwóch innych wyjściach. Powodowało to zwarcie wyjścia (+) mostka prostowniczego do masy, skutkujące brakiem zasilania całej części niskonapięciowej...
To jest ta kostka przy przekaźniku siemens. c66
Miałem piec z podobnym objawem- silnik czasem nie startował w jedną stronę, w drugą pracował poprawnie. Winny był przekaźnik na płycie elektronicznej( tej podwójnej wewnątrz pieca) odpowiedzialny za załączenie stycznika. Po przelutowaniu przekaźnika problem znikł.
Pewnie już problem rozwiązałeś, i pewnie wystarczyło przelutowanie przekaźnika to tak dla kolejnych co będą mieć z tym problem
Sprawdź moduł .> przelutuj szczególnie przekaźniki.
Najczęściej wystarczy przelutować nóżki przekaźnika.
Skąd ta pewność, że moduł cały do wymiany? F06 wcale od razu nie oznacza, że cała elektronika jest do wymiany. Patrz np. tu : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Przelutować przekaźniki silnika też by się zdało, a i podmienić jego triaka też.
Zaoszczędzisz rączki jesli przelutujesz wyprowadzenia przekaźnika grzałki.
Przekaźnik 1 biegu jest wlutowany na płycie UCH.Dość częsta usterka w tych autach .Czasami przelutowanie pomaga.pozdr.
Nie no raczej jak zwykle - moduł do przelutowania, ewentualnie przekaźniki do wymiany i kondensator MKP na pewno. Może być jeszcze triak silnika ale on daje raczej inne objawy.
Po przelutowaniu przekaźników i tranzystorów sprzet działa. Dziękuję za sugestie.
Miałem ten sam objaw, powodem był zimny lut w przekaźniku R109. Przelutowanie płytki przekaźnika rozwiązało problem. pozdrawiam horse
Witam. Podepnę się pod temat, ponieważ mam identyczny problem. Mój problem dotyczny pralki Electrolux EWF 10670W -analogiczny model. Po włączeniu jakiegokolwiek programu uruchamia się tylko pompa odprowadzająca -czas upływa, błędu na wyświetlaczu żadnego. Sprawdziłem kostkę przy silniku i szczotki -są w porządku. Miałem kiedyś podobny problem w pralce...
Szybsze będzie przelutowanie przekaźnika, żeby wykorzystać zasilanie ze stopera i już gotową obudowę, łącza, przewody itd :P Już miałem wszystko przygotowane i czekałem na barierę , a tu taki dowcip :)
Mam chinche zamiast zworek, ale zauważyłem pewną rzecz. Gdy podłączam głośnik pod na przykład kanał A lewy to gra cicho. Jak zacznę klikać włącznikiem od kanału A to czasem gra głośniej, czasem ciszej. Podobnie jest na każdym innym kanale. Czasem nie słychać nic, a czasem coś gra. Tak samo po włączeniu przełącznika direct na prawym kanale A muzyka ucicha...
Tak wystarczy, przelutuj jeszcze przekaźniki i te tranzystory co ci pisałem. Masz tam chyba trzeci przekaźnik przy zasilaniu, też go profilaktycznie przelutuj i trazystor sterujący nim.
Działam trochę po omacku na elektrodzie się dowiedziałem ze ktoś wymienił przekaźniki i urządzenie zaczęło działać. Nowa płyta jest na tyle droga, że zaryzykuje przelutowanie przekaźników. Innych "uszkodzeń" tak jak kolega pisze nie ma, płyta wygląda jak nowa nawet styki nie noszą śladów śniedzi albo utlenień.
U nas nie było potrzeby przelutowania przekaźników na SUA (pracowała 24 lata).Jedyny feler który nam dokuczał to były sprężyny dociskające kotwicę do jarzma- plastyk się wykruszał.Ale i na to znaleźliśmy patent na wymianę tego plastyku bez demontażu przekaźnika.
Witam. Sprawdziłeś czy do przekaźnika sterującego grzałką dochodzi napięcie? Czy od przekaźnika do grzałki dochodzi napięcie. Bo przelutowanie przekaźnika może się okazać nie skuteczne. Jak do przekaźnika nie dochodzi napięcie to trzeba szukać usterki w układzie sterującym przekaźnikiem. Jak z przekaźnika nie dochodzi napięcie na grzałkę to może być...
Pardon, od grzałki jest bardziej na środku. Zasugerowałem się wolnym pinem, bo tak często jest przy przekaźnikach grzałki. Jak pisałem, wlutuj z powrotem ten przekaźnik, przelutuj pozostałe punkty bo już z nimi też jest cienko, załóż moduł i sprawdź maszynę.
Sprawdź czy klapa gasząca się zamyka i drugi problem, przelutuj w środku przekaźnik 109
Rozwiązanie problemu. 190-tka naprawiona. Przyczyną nie działania wtryskiwacza rozruchowego oraz podwyższonych wolnych obrotów był srebrny przekaźnik przepięciowy (tak, ten z bezpiecznikiem). Jak się okazało czarny "przekaźnik zespolony" który rzekomo miał odpowiadać za podwyższenie wolnych obrotów (1100-1200obr/min) nie miał na ten fakt wpływu. Dla...
Przelutuj moduł w okolicach przekaźnika grzałki. Pomoże.
Co mogę sprawdzić w domowych warunkach ? Po prostu przelutować ponownie wyprowadzenia przekaźników.
Na początek przelutować luty wszystkich przekaźników, a jak nie pomoże, to sprawdzić NTC i jego połączenie z modułem.
Przelutuj połączenia lutowane przekaźnika ,tzw.zimny lut jest bardzo częstą usterką braku połączenia a na zdjęciu widać przegrzaną cynę na połączeniu lutowanym.
Jeśli po przelutowaniu wszystko wróci do normy, wymiana przekaźnika jest zbyteczna no chyba, że dla własnego spokoju :) Nic się nie wykasuje :)
Można jeszcze sprawdzić świece czy nie są zalane, czy nie ma paliwa na dnie kolektora ssącego, czy trzyma ciśnienie paliwa po wyłączeniu zapłonu przed dość długi czas itp itd, diagnostyka tego układu jest dość skomplikowana i wymaga specjalnych narzędzi i testerów. Możliwe że przelutowanie przekaźnika pomoże.
Sprawdź bezpiecznik na srebrnym przekaźniku pod klapką i przelutuj całą płytkę tego przekaźnik, a szczególnie nóżki cewek, gdyż tam powstają zimne luty.ten srebrny ma wpływ na uruchamianie silnika.w poniższym linku znajdziesz fotkę płytki tego przekaźnika http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Wyczyść układ hydrostatu, a jak nie pomoże, to elektronika do przelutowania, szczególnie na sterowaniu przekaźników.
Przelutowany przekaźnik na podłużnicy i jest ok.
Przelutuj połączenie cewki przekaźnika grzałki albo go wymień. Robiłem próby wlewając wodę bezpośrednio do bębna z zewnątrz I w ten sposób wprowadzasz w błąd. Pralkę powinieneś uruchomić tak, jak do prania i opisać objawy.
U mnie w ten sposób nie idzie wywołać programu testowego. Do tego wczoraj, wyczyściłem silnik, komutator, jeszcze raz sprawdziłem szczotki , przelutowałem przekaźniki, i triaka żeby wyeliminować zimne luty i nic. Chyba oddam tą pralkę klientowi - znajomemu i powiem że pralka zwyciężyła. Na złom jeszcze nie idzie i zawsze mogę do niej wrócić, tak że...
(at)kotbury Dzięki, oglądałam dziś tę centralkę i dojrzałam przekaźniki. Liczyłam, że jak w nie lekko "stuknę", to może coś się poprawi, ale niestety. Płytki całej nie wyjęłam, bo pogoda wyjątkowo nie dopisuje do takich zabaw. Przez chwilę nie było mocnego wiatru i dało się dojrzeć ledwo widoczny jasny dymek lecący z płytki. Niestety mimo to wiało na...
Przelutuj przekaźnik kolo akumulatora. Srebrny z bezpiecznikiem.
Poszukałbym w przekaźnikach, miałem coś podobnego, okazało się że przekaźnik był uszkodzony. Przelutowałem styki na płytce i jest ok
Jednak bym słynny przekaźnik grzałki na module przelutował.
Do przelutowania przekaźnik HF105F-1, był ten temat poruszany tu na forum , jak ma gwarancje to raczej z niej bym skorzystał .
Raz był u sąsiadki specjalista i kazał wymienić płytę takiego samego pieca. Przelutowałem przekaźnik za 1zł i działa do teraz :). U siebie podmieniłem raz iskrownik no i te przekaźniki. Tak to nic. Jak i które elementy trzeba przeczyścić?
Witam Jeżeli przekaźniki są ok to przelutuj płyty może są zimne luty lub sprawdź złącza może nie kontaktują lub zanieś do naprawy do serwisu.
Kostka stacyjki lub przekaźnik nr 109 do przelutowania .
Problem mam dokładnie identyczny jak autor tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Doszedłem do tego że przelutowałem całą płytę zegara. Tam była masakra, to że wygląda to na pierwszy rzut oka normalnie to co innego. Jednak całe listwy łączące wyświetlacz urządzenia i blok syntezy i procesora stały u mnie w powietrzu. Zostało...
Sugeruję przelutować przekaźniki i wymienić elektrolity.
Mam tylko jeden akumulator. Sprzedawca zapewnia że sterownik jest na 6V. Jak pisałem wcześniej sprawdziłem przekaźniki pod napięciem 6V i działają poprawnie. Są dwa przekaźniki i nie wiem dlaczego właśnie dwa. No chyba że jeden jest do jazdy do przodu a drugi do tyłu. Skręcanie kołami z pilota nie ma przekaźnika. Przelutowałem przekaźnik na działający...
zajrzyj pod dywanik od kierowcy i wymien/przelutuj przekaźnik 109.
http://fiatpunto.com.pl/topic2809.html http://fiatpunto.com.pl/topic9316.html jak masz takie jw. to wystarczy przelutować przekaźniki, sam to miałem ze 2 razy
Stary numer starych Hond przelutuj przekaźnik pompy paliwa siedzi na prawym przednim słupku
Słabo szukasz kolego, standardowo przekaźnik 109 do wymiany lub przelutowania.
Przelutuj przekaźnik, poskładaj i sprawdź w pralce. Nic więcej nie grzeb. Jeśli wszystko będzie ok a musi być , wymień warystor na następny sezon burzowy ;) . I po robocie.
Przelutowałem przekaźnik zaczęło grać ale cicho
To zależy - jeśli rusza od razu z pełną szybkością to triak, jeśli nie to przelutuj przekaźniki (i tak je przelutuj)
J.w. silnik uniwersalny. Robiłem troszkę tych silników, zawsze pomagało dobre przelutowanie kabelków i elementów (przekaźników tam nie ma). Jak tanio to można łyknąć, spróbuj najpierw naprawić.
Dzięki kolego, chyba strzał w 10. Przelutowałem wszystkie przekaźniki na płycie i od dwóch tygodni jest spokój.
Możesz spróbować przelutować przekaźniki.
Miałem problem z ceramiczną płytą grzejną Teka TR 641. Problem dotyczył dwóch spiral (z czterech). Grzały ok. 5 minut, po czym wygasały. Potrafiły jeszcze znienacka się włączyć np. po 10 min. , a potem znowu zwałka - czyli łączy, nie łączy. Receptą na powyższe jest przelutowanie przekaźników na płytce - luty osłabione pod wpływem dużych obciążeń. Nie...
Z tego co zauważyłem to kręci silnikiem w jedną stronę Przelutuj przekaźniki na module. Najpewniej są tam "zimne luty".
Nie wiem jaki tam jest przekaźnik. Ale jeśli SPDT to wystarczyłoby się przelutować przewodem wyjściowym na ten drugi "zanegowany" pin przekaźnika. PS. Teraz znalazłem - tu masz wyjaśnione jak to zrobić: [url=http://nano-reef.pl/topic/40851-jak...
Pompa sprawdzona miernikiem. Mimo wszystko podstawiona nowa. Niestety brak zmian. Przewody sprawdzone. To przelutuj przekaźnik pomp lub wymień go na nowy - pamiętaj, że tam jest przekaźnik dwutorowy DPDT. E23 - to po prostu rezystancja pompy po za zakresem.
Sprawdź moduł i przelutuj przekaźnik włączający grzałkę.
Przelutuj przekaźniki od silnika może to coś pomoże. Pozdrawiam.
Miałem podobny problem z pralką Elektrolux, na 90% do przelutowania przekaźniki. w sumie to trzeba sprawdzić całą płytkę ze sterownikiem, lecz stawiam na przekaźniki. Może też być zużyty przekaźnik któryś, ale to już trzeba dostać się do płyty i sprawdzić. Podobny temat [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Przekaźnik od zasilania sterownika miał zimny lut. Zasilanie na sterowniku było tylko 3v. Po przelutowaniu przekaźnika zasilanie wróciło do normy, sonda zaczęła ładnie pracować i problem rozwiązany.
W tych przekaźnikach bardzo popularne było uszkodzenie tzw. "zimne luty" - zwłaszcza w okolicy stycznika (przekaźniczka) pompy paliwa. Wystarczyło przelutować.
Sprawdź płyte programatora od strony druku,Przelutuj punkty lutownicze przekaźników sterujacych rewersami.Powodzenia
Po dłuższej przerwie wracam z bardzo dobrą informacją. Napęd działa !! Po ostatniej podpowiedzi ,,sisko" udało się rozwiązać problem z przekaźnikiem, okazał się uszkodzony ULN2003, po przelutowaniu przekaźnik ruszył i wszystko zaczęło działać jak należy. Teraz jeszcze testy na bramie zostały i będę zamykał temat. Serdecznie chciałem podziękować wszystkim...
Do przelutowania przekaźnik 109
Dzięki bardzo za pomoc - ten inteligentny sterownik jest stosowany na przemian z IMMO. Usterki objawiają się takimi samymi świeci kontrolka świec żarowych (nie gaśnie), rozrusznik kręci, auto nie pali. Jeśli jest IMMO całe te bajery sterownika przejmuje ECU. W tym przypadku wymiana przekaźników 103 i 53 nie pomogła, ale 109 z pompy przelutować i pali....
brak masy tylnych lamp. Dokładnie tak. Prawdopodobnie masz zimne luty na płytce przekaźnika (w obudowie kolumny kierownicy), przelutuj i problem zniknie. Wcześniej rób masy tylnych lamp.
Płyta przelutowana , przekaźniki sprawdzone, Jakieś dalsze sugestie??
Witam.Przejdę od razu do rzeczy.Mam Hondę Civic 1.5 benzyna 1995r.Autko do nie dawna paliło na dotyk.Ostatnio po kilku sekundach silnik zapalił,dziś spalił mi się bezpiecznik w radiu,po południu przejechałem na kebab,wsiadam a auto nie odpaliło po wielu próbach odpalenia(kręcił jak szalony i nic),pomyślałem że paliwka może być mało i dolałem 5 litrów...
Sam silnik zwarcia nie ma. Przewody wporzadku. Jeszcze pomine przełącznik prędkości lecz wydaje się że to upalony stycznik przekaźnika. Najgorzej że nie wiem czy poradze sobie z przelutowaniem.
W module elektroniki jest przekaźnik, i najprawdopodobniej należy przelutować jedną z jego nóżek bądź wymienić, zobaczysz jak wyjmiesz moduł. Pozdrawiam
Przelutuj przekaźnik systemowy.
Na początek przelutuj przekaźniki załączające głośniki i układy uPC2581V.
Przelutuj przekaźniki na module poszukaj zimnego lutu.
problem rozwiązany, muszę tylko przelutować przekaźnik i będzie git =)
Przelutuj moduł przekaźników.
Trzeba jednak wymontować moduł programatora i przelutować punkty lutownicze szczególnie pod przekaźnikami wykonawczymi grzałki i silnika, może tam coś nie łączy ,nie zaszkodzi też wymienić taki duży szary kondensator MKP o pojemności chyba 1,5µF który ustala napięcie zasilania cewek przekaźników.
Chciałem się dokładnie upewnić żeby później się nie okazało że po przelutowaniu przekaźników coś się spieprzy w module bsi, a ta firma o której wspomniałem wcześniej to firma www.piekarz.pl czesci elektroniczne
Tak, można. Na temat tego jest MASA wiadomości w internecie, ale podpowiem Ci - przelutować.
Czujnik ciśnienia zabezpiecza tylko od MAX powodując odcięcie doładowania a to niema nic wspólnego z objawami jakie kolega "a01608" przedstawił. Ja również jestem za sprawdzeniem immo. U kumpla w Golfie TDI 94r były takie same objawy na początku boz czasem to nawet i w trasie sam zgasł bez powodu. Sprawę załatwiło przelutowanie styków na przekaźniku...
jaki to model/typ przekaźnika i gdzie go kupić? Tego nie widać, na wierzchu nie ma napisów może są na bocznej ściance - zobacz pierwszy albo ostatni z boku. Gdyby nie dało się czegoś dopasować to teoretycznie ostatnie dwa nie są do niczego używane (także ten ze świecącym LED) chyba, że na płytce ścieżki idą do zasilania czegoś poza konektorami. W sumie...
Mam go. Fachman rozebrał puszkę modułu pod kierownicą. Tragiczne dojście. Przelutował przekaźnik i wszystko gra. Obyło się bez ruszania immo.
Uszkodzenie jest takie, że po wybraniu programu startu, zaczyna pobierać wodę i pracuje, ale np. po minucie, czasem 10 minutach, zaczynają migać wszystkie diody na panelu i zatrzymuje się. Sprawdzałem szczotki, są dobre, wymieniłem kondensator w zasilaczu, sprawdziłem, czy nie ma zimnych lutów, przelutowałem przekaźniki. Niestety, nic nie pomogło.
Zacznij od sprawdzenia na module toru załączania pompy spustowej i połączenie między pompą a modułem. Pomyłka. To w drugiej kolejności, a najpierw sterowanie silnikiem - przekaźnik i triak - przelutuj połączenia. Być może trzeba będzie wymienić.
Witam, Whirlpool AWM6080 Po ustawieniu programu ( nie ma znaczenia jaki) wciskam start, pralka kręci programatorem następnie zaczyna wypompowywać wodę. Następnie zapala się LED koniec prania. Na przekaźnikach w były zimne luty ( jeden konkretny ) - przelutowanie nie pomogło, przekaźniki też ok Czytałem że to blokada drzwi - rozebrałem ale nie wiem jak...
Wypalony styk przekaźnika w sterowniku pod panelem. Wystarczy ponownie przelutować.
A skąd wiesz ze nie dochodzi prad do pompki ? Bo jesli tylko po tym ze pompki nie słychać to może jest sama w sobie uszkodzona. Ale jesli twierdzisz że z pompa jest wszystko OK radził bym przelutować styki przekaźnika od pompki czesto robia sie tam zimne luty u mnie 2 razy juz mialem taki przypadek wystarczyło przelutować przekaźnik od pompki.
Wielkie dzięki za pomoc. To było to, czyli wymiana wtyczki i gniazda w pompie centralnego zamka (ponieważ były wypalone przewody i styki) oraz przelutowanie miejsc przy przekaźniku na płytce sterownika pompy centralnego. Teraz działa super. Sterowanie pilotem alarmu to przyjemność. Nie trzeba nerwowo kontrolować czy drzwi są zamknięte:) Jeszcze raz...
Witam , problem z pralką tak jak w temacie silnik kręci tylko w jedną strone ,na płycie nie widać żadnych uszkodzeń przelutowałem przekaźniki lecz to nic nie pomogło.
Kolego 100% do przelutowania (zimne luty) przekaźnik 109 nad nogami kierowcy.
Przelutuj przekaźniki silnika (o ile cykają), ew. wymień . Poczytaj to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... i pomyśl.
przelutowanie gniazda przelutowanie telefonu przelutowanie telefon
sterownik lm339 vectra błędy komputera uszczelka podgrzewacza
epson l3250 wentylator łazienkowy
Jak sprawdzić czujnik zmętnienia wody? Spadek ciśnienia w instalacji CO - możliwe przyczyny i diagnostyka