Prądnica może pracować w odwrotnym kierunku wirowania, ale trzeba zrobić dwie rzeczy, zamienić miejscami końce uzwojenia stojana, oraz ją przemagnesować
Schemat jest dobry i wszysko jest pokazane. Prądnica ma wzbudzanie poprzez stojan a nie szczotki. Z wirnika poprzez szczotki jest odbierany prąd do akumulatora włączanego z prądnicą poprzez włącznik zintegrowany z regulatorem. Regulator jest dwuzadaniowy. Z jednej strony ma styk który łączy prądnicę z akumulatorem a po drugej stronie ma styk który jest...
Co u Ciebie jest w prawo. Jeśli prądnica jak twierdzisz "Prądnica kręci się w prawo", to w którym kierunku kręci się napęd. Dla generatorów kierunek matematyczny jest dodatnim. Pogłęb troszkę wiedzę i poczytaj np. o "pracy samobójczej" prądnicy prądu stałego w układzie samowzbudnym, co między innymi warunkami (odwrotne połączenie początku i końca uzwojenia...
Witam. Posiadam prądnicę g414 po przewinięciu z 6 na 12 Volt. Problem polega na tym , że po podłączeniu akumulatora ,woltomierza i zadaniu obrotów zgodnie z kierunkiem pracy pokazuje maksymalnie 13 V. Jeżeli w zmienie kierunek obrotów ładuje minus 30 V( czyli bardzo dobrze tylko ten minus niepotrzebny i kierunek obrotów nieodpowiedni). Próbowałem przekładać...
przemagnesowaniem prądnicy. Jak to robiłem to prądnicy nie przemagnesowywałem.
Od jakiegoś czasu doprowadzam do dawnej świetności cz 175 z 1962r, niestety mam problem z prądnicą a dokładnie z regulatorem wszyscy posiadacze jawy/cz zapewne wiedzą o co chodzi :) W posiadanym prze zemnie motocyklu jest instalacja z + na "masie", a ja chciałbym to zmienić na rozwiązanie bardziej standardowe czyli - na masie, co później mi ułatwi zastosowanie...
Być może po zmianie polaryzacji prądnica ma problem z przemagnesowaniem , więc wystarczy zapalić ciągnik i na lekkim gazie w regulatorze napięcia nacisnąć pojedynczy styk i na moment przytrzymać a następnie puścić jeżeli wszystko jest dobre to regulator będzie trzymał kontrolka zgaśnie a prądnica będzie ładowała.P ok tak zrobię tylko gdybyś mógł mi...
Kolego twoja prądnica powinna pracować z regulatorem rg-15c,rg-15k,rg-15s,rg-15b zakładając że prądnica sprawna,ostatecznie spróbować ją przemagnesować.
Dla prądnicy nie ma znaczenia sama się przemagnesuje Mógłbyś to rozwinąć? Bo jeżeli podłączysz prądnice z plusem na masie jak taką z minusem to raczej to nie będzie funkcjonować (no chyba że dokonasz małej przeróbki i wymienisz regulator) miras jeżeli podłączasz prądnice z plusem na mase to akumulator też tak musisz podlączyć pozdr
Ciekły azot nie zrobi z prądnicy perpetummobile. To że nie będzie ( a raczej zmniejszą się ) strat w miedzi w uzwojeniach, to nie znaczy że znikną straty na prądy wirowe w rdzeniu, straty na przemagnesowanie, straty w oporach mechanicznych. Nie wiem jaką lepkość ma ciekły azot. Bo jeśli większą od powietrza, to dochodzi jeszcze ten problem.
Nie wiem czemu tak kombinujesz? Prądnicy jest "wsio ryba" czy ma plus czy minus na masie. Pewnie po niewielkiej zmianie okablowania prądnicy i przemagnesowaniu podejdzie regulator od Jawy/MZ 6V. Układ z plusem na masie musiał być dla ori regulatora elektromechanicznego.Temu ostatniemu nie jest wszystko jedno. Zastanów się co jest dla ciebie ważniejsze....
Plus na masę występował niemal we wszystkich C-330, minus na masie występował tylko w niektórych C-330M i to raczej tych z końca produkcji także za wiele takich przypadków nie ma. Swoją drogą nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przerobić układ z "plusa" na "minus" - wystarczy przemagnesować prądnicę i podłączyć odwrotnie bieguny akumulatorów. W tym ciągniku...
Silnik pierścieniowy należy do do silników asynchronicznych. Przy wtrąceniu oporu w obwód wirnika zwiększa się mu moment rozruchowy i rośnie poślizg. Może to być nawet pewna regulacja prędkości obrotowej pod obciążeniem. Jeśli w obwód wirnika podamy prąd i rokręcimy wał do prędkości (ilości obrotów) równej częstotliwości sieci przez pary biegunów i...
Raczej się nie nada. Ale może da się przemagnesować prądnicę żeby miała minus na masę. Trzeba tylko zmienić bieguny akumulatora, dla reszty jest obojętne czy ma plus czy minus na masie.Chyba że masz tam jeszcze jakieś urządzenia elektroniczne.
Ze wszystkich uczonych dyskutantów tylko niutat ma rację. Prądnicę żeby przemagnesować trzeba zewrzeć zacisk od wzbudzenia i zacisk główny prądnicy (do chwili obecnej "-") i na chwilę podłączyć do niego "+" akumulatora, a "-" do masy prądnicy i po zawodach, prądnica przemagnesowana. Operacje trzeba przeprowadzić przy prądnicy i akumulatorze odłączonych...
W takim razie trzeba jeszcze raz posprawdzać, ale dokładnie. Stojan zdjąć, wykręć śrubkę 10 i sprawdzić uzwojenie stojana. Czy nie ma przerwy (oba uzwojenia powinny mieć przejście) i czy nie ma przebicia do obudowy stojana. Wirnik zaś trzeba dać na przyżąd do jego sprawdzania. Istnieje jeszcze taka możliwość, że gdy sprawdzałeś ją na akumulatorze podłączyłeś...
Kolego pracowałeś kiedyś z tym szczerze ? Taki iluzoryczny przykład silnik elektryczny będziesz załączał i wyłączał co 30 sek co się z nim stanie . To sobie ten stan pomnóż razy dziesięć bo podczas załączania musisz przemagnesować rdzeń, a podczas wyłączania dochodzą duże piki oddawania energii (o czym pisałem, może nie doczytałeś)więc praca tego magnesu...
Czyli żarówka nie zapala bo jest prądnica przemagnesowana? Czyli nadając jej obrotów w przeciwną stronę żarówka zaświeci? Dlaczego ktoś ją przemagnesował? Czyli mam te dwa kabelki przelutować i podłączyć aku i ręcznie jej pomóc z kierunkiem?
Neodymowe z reguły są niklowane. Ferrytowych raczej się nie da poniklować, mają ciemny kolor, są chropowate. Alnico też raczej niklowane nie są, natomiast tylko one dają się w miarę łatwo przemagnesować polem silnego magnesu (np. neodymowego). A jeśli to nie magnesy, a elektromagnesy, to powinny na nich być choć resztki uzwojeń, poza tym rdzeń elektromagnesu...
Wystarczy przemagnesować prądnicę tak, aby na masie był minus i użyć odpowiedni regulator do Twojego układu połączeń prądnicy. Przydałby się schemat oryginalny, to powiem jakie zmiany musisz wprowadzić.
O ile pamiętam to prądnicę można przemagnesować aby był - na masie tylko problem jest czasami z niektórymi wskaźnikami /nie pamiętam dokładnie z którym ładowanie ,temperatura lub ciśnienie oleju/ które można rozwiązać przepinając odpowiednio przewody. Wystarczy podłączyć akumulator - na masę uruchomić silnik i prądnica po chwili przemagnesuje się. Może...
Trochę śmiesznie kombinujesz. Teoretycznie jeśli uczynisz to poprawnie to można. Tyle, że trzeba będzie przebadać układ. Nie wiemy czemu ma służyć takie rozwiązanie. Prądnica przeważnie ma swoją wagę. Aha. Problemem będzie tzw masa. Więc albo przemagnesowanie prądnicy i korzystanie z plusa instalacji i wyjścia prądnicy bez kontaktu z pojazdem, albo...
Warszawa, Syrena, do końca produkcji z "+" na karoserii. Żuki od momentu wstawiania alternatora od Fiata już z "-". Było jeszcze Aro z alternatorem na początku z "+" na masie. Zresztą prądnicy nie przeszkadzało gdzie jaki biegun. Mogła pracować tak i tak. Tak zresztą podłączyłem nowsze radio do Syrenki. Zmieniłem klemy, pradnicy nie przemagnesowałem...
Witam.Sprawa nie polega na tym czy jest (+) czy (-) na masie bo prądnice można przemagnesować a w doborze regulatora. Jak zauważył IFOR w prądnicy P20d uzwojenie wzbudzenia połączone jest z szczotką prądową a w P20c z masą. To samo dotyczy regulatorów, do P20d regulator w stanie spoczynku styk wzbudzenia ma zwarty z masą a w regulatorze do P20c zwarty...
Konstrukcja silnika adamsa powstała 40lat temu a w latach 90-tych została rozpowszechniona. W tym czasie powstało wiele konstrukcji bazujących na silniku Adamsa, np: silnik Minato czy Maszyna Lutec i właśnie w niej nie ma elektronicznego przerywacza tylko jest specjalny komutator. (u mnie podobnie) Całkiem podobny silnik jest w wentylatorach komputerowych,...
Bardzo zainteresował mnie temat przemagnesowania prądnicy. Posiadam junaka, mam tradycyjnie problemy z regulatorem napięcia. Niestety nie mogę go zamienić na inny bo na rynku nie ma 6V regulatorów do instalacji z +na masie. Przemagnesowanie umożliwiło by mi założenie normalnego 6V regulatora. Proszę opisać w jaki sposób należy zabrać się za przemagnesowywanie...
prądnice możesz przemagnesować żeby był minus na masie a odnośnie układu elektronicznego nosiłem się kiedyś z zamiarem wykonania czegoś takiego ale mając 10 lat syrene nawet nie wymieniałem przewodów wysokiego napięcia a tak po za tym kiedyś był w radioelektroniku ciekawy schemat do tego pojazdu oprócz tego za komuny założyłem alternator a że miałem...
kwm24 ! "Amerykanki" konstruowane przez kolegów sa konstrukcjami w dużym stopniu przypadkowymi. Generalne zasady dla KAŻDEJ prądnicy: 1. Wewnątrz cewki powinien być rdzeń z materiału magnetycznie miękkiego, który umożliwi pełne przemagnesowanie (zmianę kierunku strumienia), wewnatrz cewki; 2. Magnesy muszą być konstrukcyjnie tak zabudowane, aby w nich...
W rozruszniku trzeba zamienić przewody, prądnica się przemagnesuje, a regulator napięcia i przerywacze od kierunkowskazów są mechaniczne... tylko zasilanie wskaźników temperatury i paliwa trzeba teź odwrócić, niemniej zrobienie "-" na masie w tym aucie nie jest jakimś specjalnym problemem. Wiem, że ojciec to przerobił i wszystko działało a orłem z elektryki...
Kolego starsze 330 miały+na masę i odwrócenie akumulatorów zmieni biegunowość,a prądnica sama się przemagnesuje i będzie ładować odwrotnie Nowsze 330 m miały -na masę od początku.
Ciach ... Jestem już po całej lekturze i ... powiem, że nie było warto! straciłem dużo cennego czasu a było to całkowicie niepotrzebne. Twoje wnioski mogą być błędne, ale jedno wynika z lektury cz1 i cz2 wątku: "Budowa małej elektrowni wiatrowej domowym", wiesz już co nie co o budowie wiatraka i można z Tobą o tym pogadać. moje wnioski raczej niestety...
Napiszę ci tak - pojazdy z + na masie, to gatunek na wymarciu. Standard jest w tej chwili inny. I znalezienie jakiś podzespołów elektronicznych do takie instalacji jest trudne, bo to już specjalne wykonania. Jeśli w tym silniku jest prądnica i regulator mechaniczny, to możesz ją przemagnesować i tym samym przebiegunować instalację na - na masie. A tedy...
Motocykl był nieodpalany 8 lat. gdy pierwszy raz zagadał było normalnie świetnie, ale no i są problemy. Na początku było ładowanie, co mnie zdziwiło bo obcowałem kiedyś z takim modelem i przypuszczałem ze nie będzie. Problem zaczął się, gdy wczoraj zniknęło. Kopiłem w tym celu elektroniczny regulator napięcia i chciałem podłączyć, z niedobrym skutkiem...
Robo, a jak sobie radziłeś w wojsku przy starze 660 jak dostałes aku z nadlanymi słupkami i nie wiadome było gdzie plus i minus? Sam je nadlewałem, z prawem wyłączności - były 2 różne foremki w zestawie na PSŁ. Właśnie nie chce podłączać "dowolnie", bo tak zrobił znajomy w cadillacu '49 (podłączył przez przypadek odwrotnie) i dym poszedł z rozrusznika...
chcę mieć w 100% oryginał, i to jest mój błąd. Zgadzam się w 100%. :D Widzę też sporą niekonsekwencję. Jeżeli 100% ori, to po co elektronika??? Przecież nie zdobędziesz dziadowskiej ori świecy, w której wypalają się elektrody. Dlatego stosowano + na masie! Trzeba określić granice oryginalności i celu prac nad motocyklem. Jak chcesz mieć pojazd do muzeum,...
Zminń bieguny na akumulatorze. Przemagnesuj prądnicę i już masz minus na obudowie.
Powiem ci, że sam mam zagadkę o co chodzi z tym paliwem :D I nie, to nie jest mój projekt :) pisałem, że to motorower Simson (konkretnie S51 electronic 6V). Nie wiem jak wygląda prądnica u ciebie, ale napiszę ci co zrobiłem u siebie (może coś się przyda) :) U mnie przeróbka polegała na odmasowaniu cewki świetlnej oraz pozbyciu się cewki zapłonowej generującej...
Dla mnie dynamo w piaście w porównaniu do klasycznego ma szereg zalet: - niesłyszalna praca, - pomijalnie małe opory, - niezawodność, - jest praktycznie bezobsługowe, zatem nie trzeba wyłączać go za dnia i włączać po zmroku. Natomiast w porównaniu do zasilania akumulatorowego: - oświetlenie samo gaśnie na postoju, nie trzeba włączać/wyłączać, - daje...
Ok. Zwracam honor. Można nazwać i tak. Wirnik obraca się z taką samą prędkością z jaką wiruje pole magnetyczne, a więc spełnia wymogi definicji. Mnie jednak chodziło o to, że cechy "synchroniczna" nie używa się w nazewnictwie ze względu na niestałość obrotów w ogóle. I tylko o to. Czyli alternator jest prądnicą prądu przemiennego, najczęściej trójfazową,...
330 ma plus na obudowę, może być tego przyczyna. Prościej chyba podłączyć odwrotnie potencjometr w czujniku niż przemagnesować prądnicę.
Przecież tam bez problemu daje się przemagnesować prądnice w 2 stronę - żeby "-" był na masie. Wystarczy akumulatory podłączyć na odwrót.