Dziura za przepływomierzem ma duży wpływ na skład mieszanki. Realnie jest inna ilość powietrza niż widzi przepływomierz. Może dymić.
A przepływomierz który pokazuje za mała ilość powietrza co robi?
Przy rozgrzanym silniku i obrotach biegu jałowego , przepływomierz powinien wskazywać 0,7 V pin 3 co odpowiada 11 kg/h , a ty masz 8,4 kg/h. Informacja dla ociz: Odłączenie przepływomierza powoduje że komputer ilość pobieranego powietrza oblicza na podstawie obrotów i wychylenia przepustnicy tak jak w silnikach bez przepływomierza. Odłączenie lampki...
Wydaje mi się, że przepływomierz + sonda. Aktualnie analizując wykresy z zapisanych danych, to korekty paliwowe lubią być ujemne, kiedy to przez przepływomierz przepływa mniejsza ilość powietrza, a dodatnie, kiedy tego powietrza przepływa więcej. Wówczas korekty chodzą w granicach -2/+2, a rzeczywiście przy bardzo dużej ilości powietrza, korekty nie...
Sprawdź ilość powietrza na przepływomierzu. Taka mała wskazówka.
Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzony przepływomierz powietrza (oblicza ilość powietrza do silnika) ale ta usterka powinna być zarejestrowana w błędach .
Napięcie napięciem będzie takie same, EGR jest sterowany impulsem. Co do zaślepki to od razu po odpaleniu auta sterownik czyta z przepływomierza ilość zasysanego powietrza, (zawyżoną przez zaślepkę) i wyrzuca błąd oraz tryb awaryjny.
Silnik kopci na czarno gdy jest niedostateczna ilość powietrza do spalania dostarczonego paliwa. Odłączenie przepływomierza powoduje że sterownik przechodzi na tzw tryb awaryjny mający w założeniu zapewnić dojazd do serwisu. Przyczynami opisanej przez ciebie usterki może być przepływomierz ale częściej dzieje się tak w wyniku usterki w obrębie układu...
Sprawdź programem jaką ilość powietrza mierzy przepływomierz, bo to że nie ma błędu to jedno, a to ile mierzy i czy zgadza się z oczekiwaniami auta to zupełnie inna rzecz. Ja musiałem 4 razy wymieniać przepływomierz zanim trafiłem na sprawny. :(
Miałem coś podobnego jak nie zapiąłem wtyczki na przepływomierz. Błędu nie pokazało a silnik szedł tylko do 3000tys. Może padła przepływka u ciebie. Odłącz wtyczkę i zobacz czy będzie się coś działo. Raczej nie przepływomierz. ELM327 widzi ilość powietrza a więc przepływomierz musi działać.
Witam, co do przepływki to niestety bolączka tych aut. Przepływomierz powietrza mierzy ilość zasysanego powietrza korzystając z pomiaru prądu potrzebnego do ogrzania platynowego drutu wewnątrz urządzenia. Będziesz miał nierówne obroty auto będzie mulić, czasem gasnąć, wzrośnie spalanie, itp. Co do EGR to czasem wystarczy dobrze wyczyścić i rozruszać...
Co chcesz diagnozować Ty masz K-Jetronic wtrysk mechaniczny i bez wiedzy o tym systemie lepiej nic nie ruszaj bo go rozregulujesz K-Jetronic to układ wtryskowy sterowany mechanicznie, zapewniający stałe dostarczanie paliwa. K-Jetronic jest skonstruowany w taki sposób, by spełniał następujące funkcje: - mierzył ilość zasysanego przez silnik powietrza;...
Najlepiej odpiąć EGR i zobaczyć objawy, to samo zrobić z przepływomierzem - on steruje otwarciem EGR. Trzeba też sprawdzić szczelność dolotu, parametry przepływomierza i stopień otwarcia EGR w zależności od obrotów. Miałem podobne objawy w takim samym silniku, okazało się, że przepływomierz fałszował ilość powietrza.
Witam. W samochodach z silnikiem z zapłonem samoczynnym sterujemy ilością paliwa, nie mieszanki paliwowo-powietrznej tak jak jest to w "benzyniakach". Ilość zasysanego powietrza jest stała. Zastanawia mnie dlaczego w dieslach montowany jest przepływomierz. Skoro ilość powietrza jest stała to po co ją mierzyć.? Czy ma to związek z turbodoładowaniem powszechnie...
Przepływka to przepływomierz czyli czujnik mierzący ilość powietrza zasysanego przez silnik. Nie wymieniaj jej tylko najlepiej spróbuj od kogoś na podmianę. Adaptacja przepustnicy została przeprowadzona?
Mnie to wszystko jakoś dziwnie wskazuje na rozszczelniony dolot (fałszywe powietrze). Może się mylę, ale bym na pewno sprawdził. Mniejsza ilość powietrza na przepływomierzu skutkuje zubożeniem mieszanki na wolnych obrotach i może pojawić się „trzęsiączka”. Pytanie jak wygląda odczyt na sondzie - może właśnie pokazuje za ubogą i pojawia się błąd.
Miernik masowego przepływu powietrza mierzy temperaturę, ilość i gęstość powietrza wchodzącego do układu wlotowego silnika. Specyfikacje napięcie zasilania: 12V napięcie wyjściowe: 0 - 5 V informacje o kształcie fali: w czasie przyśpieszania
Gaśnięcie to raczej wskazywałoby na zasyfiony dolot/filtr powietrza lub uszkodzony przepływomierz. Gdy silnik bierze powietrze przez wlew, przepływomierz rejestruje spadek ilości pobieranego powietrza, a komputer zmniejsza ilość podawanego paliwa. Jeżeli silnik gaśnie, to znaczy, że ilość paliwa zmniejszyła się na tyle, że już dalej pracować nie mógł,...
Ale błąd równie dobrze może być powiązany z dziurą w dolocie za turbo. Za turbo a przed silnikiem panuje nadciśnienie i jak jest dziura część powietrza jest tracona. Turbo ma pewien zapas by skompensować brak i uzyskać zadane ciśnienie w dolocie. Jednak jest jeszcze przepływomierz który mierzy ilość powietrza i to na podstawie jego wskazania wyższego...
Źle się wyraziłem. Wiem, że na początku ma tak być, ale później tak być nie powinno (po dodaniu gazu), ponieważ u mnie wręcz zadławia się on powietrzem i występuje wtedy turbo surge. ECU wariuje, bo nie radzi sobie z taką ilością powietrza i przez to przepływomierz wskazuje niestalibną masę powietrza, stara się zbić poprzez otwieranie egr. Po odłączeniu...
,, Nie wiem jak jest w skodzie ale u mnie przepływomierz mierzy ilość powietrza zassanego przez silnik i dzięki temu komputer silnika odmierza dawkę paliwa którą musi podać'' swieta racja, a takze mape zaplonu koryguje wiec ma to jednak wplyw nawet na jezdzie na gazie- to sie tyczy kazdego auta na wtrysku!!!
Przepływomierz mierzy ilość powietrza zasysanego przez silnik.W obudowie przepływomierza znajduje się przysłona która wychylana est przez strumień powietrza w określone położenie i utrzymywana jest w tym położeniu.Wychylenie kątowe przysłony jest miarą ilości zasysanego przepływającego powietrza.Potencjometr ten przekazuje sygnały do sterownika tj....
Witam. Potrzebuje pomocy w odczytaniu logów. Nie bardzo wiem jakie wartości powinny być i czego konkretnie szukać. Auto jeżdzi na Pb i lpg. Pokazuje się błąd P0171 uboga mieszanka. Naprawiłem kierownice powietrza i uszczelniłem dolot. Po skasowaniu tego błędu auto zaczyna szarpać i przez dłuższą chwilę nie da się jechać. Po kilku kilometrach auto zaczyna...
Grupa PSA nigdy nie była moja mocna strona; przepływomierz ma mierzyć ilość zasysanego powietrza i o tym informować sterownik. Awaria przepływomierza zazwyczaj objawia się spadkiem mocy, brakiem dynamiki, silnik mniej doładowany bądź wcale potrzebuje większej ilości paliwa stąd może być ten wzrost spalania. Tylko że Ty nic o spadku mocy nie wspomniałeś......
Oczywiście, mniejsza ilość powietrza płynąca przez przepływomierz, powoduje ubogą mieszankę.
Przeplywomierz powietrza lub nastawnik pompy wtryskowej. Błędów może nie być a będą objawy jak opisano. Przepływomierz może pokazywać zbyt dużą ilość zasysanego powietrza a nastawik pompy może się przycinać. Może przetarte jakieś podciśnienie.
Skoro stary przepływomierz mierzy temperaturę prawidłowo, źle ilość powietrza a nowy ma problem z temperaturą to ja obstawiam na wadliwe nowe przepływomierze. Sam kiedyś walczyłem i wymieniałem trzy pod rząd przepustnice SKV i zawsze było coś nie tak aż skończyło się wymiana na używaną ale oryginalną. Poszukaj gdzieś w swojej okolicy jakiegoś szrotu...
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
Takie objawy daje nie otwierający się EGR lub zapchane kanały EGR. Wtedy przepustnica próbuje wymusić przepływ spalin przez EGR (próbuje zmniejszyć wartość z przepływomierza do zadanej - ilość świeżego powietrza) ,ale przez zatkany/nie otwarty EGR brak w to miejsce spalin i silnik się dławi ma niskie ciśnienie w kolektorze. U mnie np jakiś geniusz wymienił...
Przy błędzie 4025-01 z tego co pamiętam pokazuje zbyt mała ilość powietrza na przepływce od zadanego /
Bada on ilość wpadającego powietrza na podstawie temperatury. Inna ilość powietrza wpada jak jest -10 stopni, a inna jak jest 30. Jest to przepływomierz termiczny.
Może być sonda ale wcześniej sprawdź szczelność dolotu. Zbyt duża ilość dzikiego powietrza powoduje, ze sonda nie jest w stanie skorygować wtrysku i w efekcie lubi wyskoczyć jej błąd. A tak poza tym to jak to bmw- krokowiec, przepływomierz.. Szsczelność sprawdź plakiem.
To może czas na diagnostykę? Wiem z autopsji jak śmiga 150km taki jtd, ale wiem też, że najczęściej za takie objawy odpowiada przepływomierz lub EGR, skoro EGRa nie masz, to czas na kompa i sprawdzić ilość powietrza rzeczywistą w stosunku do oczekiwanej.
Zastanawiając sie jak można zrealizować pomiar gazu w instalacji I-generacji,bez silnika krokowego, doszedłem do wniosku ze wystarczy zamontować na dolocie przepływomierz i bezpośrednio przeliczyć ilość powietrza na ilość gazu. Jeżeli ktoś posiada Blos'a to pomiar moze być nawet bardzo dokładny ponieważ blos, czyli gaznik gazowy zapewnia cały czas taki...
Od zbiornika z którego tłoczona jest woda do przepływomierza jest około 5 metrów węża. Zastanawiam się czy jeśli pompka przestaje tłoczyć wodę, a zbiornik wody i pompka znajdują się niżej niż przepływomierz i wylot węża to nie następuje zapowietrzenie węża. Zdziwiłbym się, gdyby tak nie było tzn. zapowietrzenia. Wystarczy niewielka ilość powietrza,...
Z mojego doświadczenia, jeśli krokówka jest winna, to raczej falują obroty biegu jałowego. W Twoim przypadku bardziej pasuje to pod sporą ilość "lewego" powietrza. Do sprawdzenia: -klapa wybuchowa za przepływomierzem -gumowy przewód (to kolano) do kolektora. Na zdjęciach jest klejony taśmą, a to nie są drogie rzeczy i warto go wymienić. Nawet w ASO...
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Od 3150 obr. sterownik ucina dawkę paliwa ze względu na zbyt małą ilość powietrza. Informacje o ilości powietrza bierze z przepływomierza, dlatego pytałem skąd sterownik u ciebie wie ile ma powietrza skoro przepływka jest wyprogramowana. Nie bardzo się orientuję w takich sprawach. Jeśli jest to zapisane w jakiejś mapie, to tam bym szukał przyczyny problemu.
Okazało się, że problem leży po stronie przepływomierza - przepływomierz nie był szczelny przez co pompka pompowała wodę z dużą ilością powietrza. Po wymianie wszystko zaczęło działać prawidłowo :D
sprawdzał czy przepływomierz dawkuje powietrze Przepływomierz nie dawkuje powietrza tylko mierzy orientacyjnie ilość powietrza zasysanego przez silnik i najwyraźniej jednak występuje jakiś błąd tego pomiaru.
Diesel nie ma sondy lambda mieszanka jest dobierana po zczytaniu informacji o: położeniu wału ilość powietrza w układzie dolotowym (przepływomierz) temp. powietrza w dolocie
No przecież jak przepływomierz uszkodzony to chyba źle odmierza ilość powietrza dostającą się do przepustnicy. Zgadza się? Jaki reduktor i wtryskiwacze masz zamontowane?
Brakuje mu paliwa - za uboga mieszanka. Teraz dlaczego. Jeśli nie chce zapalić chwilę po zgaszeniu, jak sonda jest jeszcze gorąca to jej odłączenie powinno spowodować odpalenie silnika. Wiadomo że tak nie powinno być ale jeśli napięcie z sondy będzie około 1V lub nieco ponad, to sterownik będzie zubożał mieszankę i może to spowodować brak uruchomienia...
Potencjometr włączony zgodnie z powyższym opisem ,którego suwak ustawiony jest na środku będzie zawsze sygnał przychodzący z przepływomierza dzielił przez 2. Jeżeli dodajesz gazu to zmienia sie także ilość zasysanego powietrza ,a więc zmienia się sygnał wyjściowy przepływomierza, ale do wejścia komputera dochodzi podzielony przez 2. Jeżeli suwak przesuniesz...
Dzisiaj podłączyłem Forda Sierre 2.0l 90r i wywaliło mi takie błędy: Air Quantity 1 Throttle Position ECU code = EU UNKNOWN czy ktoś z kolegów orientuje się co te komunikaty oznaczają... Air Quantity - Ilość powietrza (przepływomierz) Throttle Position - pozycja przepustnicy (czujnik TPS) ECU code - kod komputera wtryskowego
Tak jak kolega nazwał: Czujnik temperatury powietrza zasysanego. Na podstawie jego odczytu komputer oblicza ilość powietrza zasysaną przez silnik - taki al'a przepływomierz.
Witam od jakiegoś czasu mam problem z powracającym błędem tak jak w tytule. Za pomocą OP-COMa udało mi się ustalić, że wina leży prawdopodobnie po stronie przepływomierza, zamontowany jest oryginał siemens 5WK9606 podejrzewam że nie wymieniany od nowości a auto ma 350 000 km posiada także instalację LPG. Czy ktoś mógłby potwierdzić czy faktycznie przepływomierz...
Czy ktoś z szanownych kolegów może zinterpretować kod błędu 17553 czy tu chodzi o zbyt małą ilość czy zbyt dużą ilość powietrza ?
W jaki sposób się dozuje mieszankę paliwa jak obniżyć ilość paliwa ?. Nie ma przepływomierza tylko czujnik temperatury powietrza. W zależności od systemu wtryskowego, który tutaj najwyraźniej jest nie sprawny. Zamykam.
Żeby była. To taki mechaniczny przepływomierz powietrza, sterujący ilością podanego do silnika paliwa w funkcji obciążenia silnika. Przy pracy na LPG niepotrzebnie dławi dolot i "rusza" mechanizmem regulatora na sucho. Zastanowiłeś się gdzie wciśniesz ten klapomikser? Przy jego zastosowaniu i wywaleniu klapy z urz. wtryskowego uniemożliwisz sobie pracę...
To nie jest rdzeń od e6 Sprzedają takie jako zamiennik, np. pewna hurtownia na I... P.S. Podejrzewam że ten wkład ma mniejszy przelot niż oryg, przez co mniej spalin wraca, bo klap EGR się nie kalibruje i są one przygotowane go większego przelotu. Skutkiem tego jest wyższa temp spalania w cylindrach i stąd może błąd przepływomierza bo nie taki pobór...
Wygląda na to że znalazłeś sposób na częściowo uwalony - rozkalibrowany przepływomierz, szybszy przepływ powietrza bardziej "schładza" element pomiarowy przepływomierza i daje odczyt o dużej ilości powietrza.
w moim silniku c14se jest taki czujnik temperatury powietrza zasysanego przez silnik, oto jego fotki: http://images36.fotosik.pl/12/3d9cd656a7... http://images30.fotosik.pl/277/1273cd0c9... wyjaśnienie czujnik temperatury powietrza zasysanego to odpowiednik przepływomierza w innych silnikach opla (mierzy ilość zassanego powietrza i jego...
(...) 1, P0174. Dodatkowo, jak nigdy w aucie, zaczęły z lewej strony grzać się klamki. Nawet jak jest wyłączone, to grzeje klamki. Co może być przyczyną grzania klamek? Z błędami które pokazuje, jutro zobaczę, czy gdzieś nie ma dziur, czy starych sparciałych węży. Dzięki wszystkim za odpowiedz z tymi klamkami. Witaj na forum! Faktycznie, masz do czynienia...
Siemka! Sytuacja wygląda tak, że wgrałem zmodyfikowane mapy do sterownika wykonałem komplet logów, po czym dokonałem korekty w sofcie. Poradziłem sobie z wszystkimi problemami jak np. boost spiking itp., oprócz jednego i chciałem Was poprosić o pomoc. Tak więc zadane ciśnienie doładowania ustawiłem w programie na 2150mbar (limiter na 2200mbar a SVBL...
oczywiście pisałem o pod ciśnieniu - czyli standardowe 1013hPa - 10Pa ;p. Prowadzę eksperymenty dotyczące spalania w piecach gazowych, więc potrzebuję dokładnych informacji co do składu mieszanki. Ilość paliwa mierzę rotametrem, natomiast wydaje mi się stosowne użyć właśnie samochodowego przepływomierza do pomiarów ilości podawanego powietrza. Co więcej...
Dzwoniłem, panowie, do znajomego od przeróbek/modyfikacji aut (mapy itp. itd.) (wczoraj zajarzyłem, że mam nr do niego 🤭). Wytłumaczył mi wstępnie, że przy wersjach 2.0 TSI GTI oraz innych samochodach adaptacja przepływomierza jest wskazana (w niektórych przypadkach sam się zaadoptuje, a w niektórych trzeba się w mapie pobawić, lecz o co dokładnie chodzi...
Ja dla siebie brałem boscha z allegro.pl w podobnej cenie. Tylko uważaj dokładanie niech ci dobierze bo mogą wyglądać identycznie a mieć różna charakterystykę przepływ/syganał. Już widziałem parę z silników z założonym przepływomierzem od ARL bo mocniejszy a potem zonk bo wg ECU ilość powietrza za mała.
STS-okazuje sie ze ma tylko dwie pozycje: 1. idl---przypusczam ze chodzi o idle---po angielsku znaczy to jalowy.... 2.norm---czyli normal Z loadem to mysle ,ze moze to byc: ilość powietrza zasysanego przez silnik (przepływomierz, MAP-sensor) Na schemacie instalacji nie znalazlem nigdzie pomiaru cisnienia.... Choc z ta iloscia powietrza moge sie mylic...nie...
A może byś tak zrobił diagnostykę niż w ciemno strzelał. Nie dokładnie jest tak jak piszesz lecz nie wykluczone jest jego uszkodzenie. Po zdjęciu wtyczki zmienia się skład mieszanki ze wzgłędu na zaniżoną temp. oraz błędną ilość pomiaru powietrza. Na moje po zdjęciu wtyczki powinien był słabszy.
Podłączałem go tyle razy , że już nie pamiętam na postoju i w trasie przy zimnym i przy rozgrzanym silniku i zawsze do 2000obr/m wartości się nie zgadzają powyżej jest ok, zakładałem nowy przepływomierz (pierburga) i to samo , zakładałem drugi elektrozawór EGR używany ale sprawny i dalej te same wskazania, wyczyściłem zawór EGR ten od spalin i nic....
Potrzebuje wsparcia. Przepływomierz ma na jałowym od dłuższego czasu powiedzmy 2 lat większe wskazania chwilowe niż oczekiwane. Np 521 do 278. Podczas rozpędzania wartości się prawie że wyrównują. Po odpięciu wtyczki zero zmiany. Auto jeździ normalnie nie pali więcej, wypala dpfa. Jedyny problem to od jakiegoś czasu pojawia się błąd 4501 za duża ilość...
No właśnie mała zagadka : skąd sterownik silnika , wprzypadku pneumatycznego EGRu wie, że on się nie otworzył albo jest zaślepiony i zgłasza błąd? Odpowiedź: na podstawie przepływu powietrza przez przepływomierz, bo w chwili gdy się otwiera EGR spada przepływ powietrza przez przepływkę o ilość spalin dostarczanych z wydechu. W silnikach HDI ze sterownikiem...
Poniważ zostałem poproszony o wypowiedź w tym temacie(co mi schlebia) powiem co wiem. przepływomierz służy do mierzenia masy powietrza i według tej (oczywiście nie tylko) informacji dozuje zarówno paliwo jak i ilość gazów wylotowych. Więc panowie wykreślcie ze swoich wypowiedzi słowo "tylko" i wszyscy macie rację :-) . Peace
Komputer steruje dawkowaniem posiłkując się odczytami m.in. obrotów wału, temperatury silnika, pomiarem ilości zasysanego powietrza (przepływomierz), położenia pedału Jak nie masz możliwości odczytania komputera, sprawdź jakość połączeń do tych elementów
Filtr paliwa ma kierunek podawania paliwa, strzałka powinna na nim być skierowana ku silnikowi. Jak dasz ten kierunek ku zbiornikowi, to może też wariować i nie dostawać poprawnej ilości paliwa bądź mniejsze ciśnienie mieć. Dodano po 5 I druga sprawa wariujący silnik może mieć przyczynę również w przepływomierzu. (czujnik mierzący ilość powietrza wlatującego...
Kody 3-cyfrowe-licz ilość błysków. Np.kod 123 to błysk,krótka przerwa,2błyski,krótka przerwa,3błski. Między 3cyfrowymi kodami jest długa przerwa. 1błysk i długa przerwa to kod wyjątkowy-010 oddzielający. Na filmie wyświetlane są kody(diagnoza niedokończona). 111-wszystkie układy sprawne-aktualnie nie ma usterek. 010-oddzielający-aktualnie nie ma ale...
Oczywiście że tak,to powietrze ze skrzyni korbowej zostało już raz zmierzone przez przepływomierz i bilans musi się zgadzać. Ilość tego powietrza jest inna przy hamowaniu silnikiem,na biegu jałowym,przy normalnej jeżdzie,przy przyspieszaniu. Masz dalej problem widzę z Twoich postów,spróbuj wymienić przekażnik zasilania komputera miał oznaczenie"19"...
Mechanik mówił że wycięty, a nie będzie to wina przepływomierza? Jak patrze na te logi 3 grupy to traci moc wtedy jak na wykresie spada ilość powietrza....
Dzwoniłem kiedyś do serwisu fiata w sprawie tego przepływomierza, i powiedzieli że przy odpiętym przepływomierzu komputer ustala wartości optymalne(zmienne), owszem - w sterowniku jest zapisany błąd przepływki i czujnika temp. ale nigdy on nie wyświetla się kontrolką na desce. Przepływomierz mam uszkodzony, przy wpiętym kablu owszem, minimalnie lepiej...
Przepływomierz jest jednym z elementów mających wpływ na właściwą pracę silnika. Podaje do komputera jaka ilość powietrza jest podawana do kolektora ssącego oraz w niektórych przypadkach temperaturę. Komputer a tej podstawie określa czas otwarcia wtryskiwaczy - dozowanie paliwa. Nie wolno dowolnie zamieniać przepływomierzy, bo ich parametry są ściśle...
Zaczęło się od tego że pierwszy raz po tym jak samochód zbliżał się do rezerwy załączył się tryb awaryjny (do 3000 nie dalej). Po zgaszeniu silnika problem ustał lecz samochód po chwili padł. Dolałem 5 litrów ropy, odpaliłem na Plak i chodzi. Zbliżyłem się do rezerwy i powtórka. Dolanie ropy i wymiana filtra nic nie dały. Mechanik wymienił wtryski,...
przepływomierz - oscyloskop pokazuje płynną zmianę sygnału, gdy ruszam klapką. To jeszcze nie oznacza, że właściwie liczy ilość powietrza, a na dowód tego sam znalazłeś potwierdzenie Auto zaczyna chodzić lepiej, gdy wykręcę śrubę regulacji CO. Tego typu przepływomierze dość często są trudne do zdiagnozowania, za to mozna je trochę podregulować :) Czy...
Przepływomierz to dobry trop ale weryfikacja trudna. Bo trzeba by sprawdzić czy wartości jakie podaje są prawidłowe (kalibracja). Żeby zrozumieć charakter usterki trzeba zrozumieć jak układ działa. Czyli mamy dolot a na nim przepływomierz który mierzy ilość świeżego powietrza dostarczanego do silnika. Po drodze jest turbo ,przepustnica (która reguluje...
jest pełny wtrysk czyli EFI i mono wtrysk CFI. Nazwa "pełny wtrysk" jest jak najbardziej na miejscu. Przepływomierz może być bo mierzy ilość powietrza i dostosowuje do niego dawke paliwa. Spróbuj umyc jakims sprayem na alkoholu, lub jak masz to środkiem do czyszczenie hamulcy. Koszt bremsa to około 15 zł. Odma raczej nie. Chyba że pierścienie się skończyly...
Jeśli chodzi o przepływomierz to sprężyna powinna być dość miękka aby przy wciśnięciu pedału gazu do podłogi znacznie się otwierał przepływomierz. Jedyna regulacja jaką możesz przeprowadzić to spróbować zwiększyć obroty do maksymalnych i zobaczyć jak bardzo się otwiera. Nie jestem pewien czy powinien otwierać się całkowicie, ale spewnością takie doświadczenie...
Witam. ML 400CDI V8, problemem jest cykliczny brak mocy (co kilka przyspieszeń) i przeraźliwe dzwonienie ze strony silnika przy dużym obciążeniu. Po diagnozie na Star Diagnosis wyrzucało błędami od EGR. EGR wymieniony na nowy. Teraz jakby odżył i zdecydowanie rzadziej problem występuje, ale występuje. Z tą różnicą, że już nie rzuca błędami. W chwili...
Witam mam też taką przypadłość - oczekiwany przez ECU poziom powietrza cały czas stoi na 250 mg na obrót. Przepławka reaguje i podaje zmienna ilość powietrza przy zmianie obrotów. Objawy takie że czasami na wolnych buda wpada w dylerkę a przy obrotach od tak 1800 do 2100 stukanie tak jakby zawory (a to raczej w benzynie by było). Wymieniłem regulator...
AFR wyjdzie trochę ponad 22. Może to ochrona przed dymieniem, może przepływka zaniża, może tak ma być, trzeba by porównać z innym egzemplarzem. Teoretycznie jak policzysz wskazana przepywomierza w g na suw i podaną dawkę na suw, możesz sprawdzić, czy zgadza się z AFRem. Może masz nieszczelność i zaciąga lewe powietrze. Nieszczelność musiałaby być między...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Bardzo uważnie czytam Twoje uwagi ale zmiana softu nie jest dla mnie banalną czynnością. Stawiasz tezę ale nie popierasz jej argumentami. Po prostu nie wiem w jakim kierunku iść: czy silni nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza, czy faktycznie dostaje odpowiednią ilość a przez nieudolne modyfikacje sterownik myśli że ma za go mało.
No właśnie przepływomierz,kiedyś przeglądałem oferty firm oferujących takie urządzenia i jest jeden problem:cena!Jeśli chodzi o reduktor to podaje ilość gazu odpowiednią do zasysanego powietrza.
Te błędy czytasz tak: xxxx-xx, pierwsze cztery cyfry (lub trzy) to błędy OBD, po myślniku ilość wystąpień. Tu wychodzi, że 1- niesprawny przepływomierz powietrza P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction - 8 zapisów do pamięci. 2- czujnik przepustnicy poza zakresem P1120 Throttle position sensor out of range - 52 zapisy do pamięci. 3- wewnętrzne...
witam, sprawdż przepływomierz, są tam dwa druciki które potrafią pokryć się brudem i wtedy zakłamuje sie ilość powietrza idąca do silnika a odczytywana przez kalkulator wtrysku, wystarczy te druciki przemyć benzyną ekstrakcyjną i powinno byc ok,powodzenia
Witam. W tych silnikach często ulega uszkodzeniu czujnik temperatury silnika Jak dobrze pamiętam jest to niebieski dwu pinowy czujnik montowany w plastikowym czarnym króćcu przy głowicy połączony z chłodnicą. sprawdź jeszcze szczelność przewodu powietrza między filtrem a kolektorem ssącym ponieważ ilość powietrza zasysanego w tym silniku jest mierzona...
Jesli masz jednopunkt jak na zdjęciu to masz 55 km:) w tej małej dziurce masz wlaśnie przepływomierz, po przebiegu poprostu zachodzi olejem czy cos i błędnie odczytuje ilość powietrza. Odkrecasz to właśnie z tyłu na 4 szt torx i ostrożnie wyciągasz. Kup sobie zwykly odtłuszczacz/zmywacz do hamulców i psiknij, tylko nie czyść tego pędzlem :) bo urwiesz:D
Witam, Mam problem z przepływomierzem. po podłączeniu do komputera okazało się, iż jest uszkodzony kod błędu P0100 za wysokie i za niskie napięcie błąd stały temp. 0 ilość zasysanego powietrza 0 kg/h. Po wymianie na nowy (made in china) 5WK9620M, znów ten sam błąd ale temp. 10, ilość zasysanego powietrza 0 kg/h. Zakupiłem w końcu oryginał Renault 7700109812...
Czujniki, na które wskazywał komputer zostały wymienione, jedyne co się pojawiło (znowu) błąd oczekujący P1793 - za mała ilość powietrza dolotowego. Problemy zaczęły się po zakupie i pierwszej wymianie filtra powietrza. Czy w obudowie filtra też jest jakiś czujnik temperatury? Czy tylko w przepływomierzu? Największy problem to jest z autem w momencie...
To jest mój trzeci samochód chodzący na gazie i w zasadzie z żadnym z nich nie miałem problemu, że są gonione na gazie. Silniki zachowywały się jak na benzynie. Napisałem w zasadzie, bo w corolli, wg mnie prawdopodobnie z powodu gazu były wymieniane trzy wtryskiwacze benzynowe. Gaz w corolli mam od nowości. Żeby nie tracić gwarancji na silnik, gaz zakładany...
Jeśli był czipowany, to może się tak dziać nawet na nowym, ponieważ musi czytać największą ilość zasysanego powietrza i komputer po prostu nie ma czytać tej przepływki, ale tu chyba nie o to chodzi do końca bo nie wiemy czy był ten czip czy nie, a jakim sprzętem diagnozowaliście tego leonka? chodzi mi dokładnie jaki pokazał błąd, czy tylko sam przepływomierz...
Miernik masowego przepływu powietrza (przepływomierz) mierzy temperaturę , ilość i gęstość powietrza wchodzącego do układu wlotowego silnika. DIAGNOZA: Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z miernika masowego...
Tak, zgadzam się, że układy wtrysku bezpośredniego gazu nie należą do tanich (mimo że są dobre) ale chodziło mi o coś nieco innego. Mianowicie sterownik wtrysku benzyny zbiera sygnały z sondy lambda, czujnika położenia przepustnicy (TPS), przepływomierza powietrza, temperaturt silnika i powietrza oraz ew. innych czujników. Miałem na myśli wykorzystać...
Na ciepłym(po dłuższej jeździe) samochód jedzie jakby miał tempomat (stała prędkość, stałe obroty). Po wciśnięciu sprzęgła obroty lecą do 4-5 obrotów i nie spadają. Ta wypowiedź wskazuje mi na lewe powietrze na dolocie. Wtedy silnik dostaje za dużo powietrza którego nie umi zredukować przepustnicą i obroty idą do góry a silnik pracuje na dawce ubogiej....
Poza tym sygnał z samochodowej sondy lambda jest sygnałem czysto cyfrowym. Napięcie na jej wyjściu zmienia się skokowo gdy lambda przechodzi przez jeden. Sonda lambda jest elementem analogowym. Co prawda przejście przez 1 jest dość strome ale można je trochę złagodzić http://obrazki.elektroda.pl/3787483700_1... Żadnej mapy w tym przypadku...
Problem tylko na LPG, w tym silniku nie ma przepływomierza, jest chyba tylko czujnik temperatury zasysanego powietrza i na podstawie znanej temp. i średnicy wloty komp oblicza ilość powietrza jak dostaje się do przepustnicy. Ogólnie to nie czepiał bym się tego opadania obrotów bo w trasie tego nie ma tyko jak się jedzie powoli i zatrzymuje i zaraz rusza...
W przepływomierzu za tymi siatkami jest pionowo taki drucik platynowy który nagrzewany jest a przepływające powietrze go chłodzi przez co zmienia się jego opór a tym mierzy ilość powietrza. Co do szarpania na wolnych fakt ale pompa lub wtrysk z czujnikiem lubi nieraz grać wariata właśnie w czasie jazdy. Przyznam że najczęsciej jak wolne obr są idealne...
SPN 4462 Układ oczyszczania spalin – sprawność redukcji NOx 1 Strategia monitoringu Kontrola układu oczyszczania spalin i systemu AdBlue® Odbiór przez klienta/opis objawów Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale Failure Mode Identification (FMI) FMI 8 Nieprawidłowy sygnał Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania...
W serwisie mechanik przyglądał się tylko instalacji i zauważył te pękniecie obudowy.Na kompie poza błędami męczyli jeszcze silnik i sprawdzali parametry w trakcie pracy nic nie niepokojącego nie zauważyli.Sondę odpinałem w celu sprawdzenia nie pomagało zresztą jak by była uwalona palił by dużo gazu jak na to auto pali mało.Przepływomierz nie wyjdzie...
3 razy dołot sprawdzałem dymiarka i ciśnienie nabiłem ale mam wrażenie, że coś syczy przy EGR na odpalonym silniku, ale dymiarka ani nabicie ciśnienia nic nie pokazuje aż węże zrzuca :) MAF nie sprawdzałem chwila, Ogólnie myślę, że to napięcie jest za małe, ale dlaczego to nie wiem, sterownik ubity? 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 000257 -...
Dane o błędach pochodzą z wczoraj. Nieszczelności w dolocie niema, sprawdziłem EGR i przepływomierz. Na łączeniach nie pojawiają się pęcherzyki powietrza. Błędy są na obydwóch sondach lambda. Głowny przekaźnik chodzi o nr 100? Dodam jeszcze że auto odpala bez problemu i nie traci mocy. A EPC znika dopiero po uruchomeniu silnika. Błędów od strony elektrycznej...
ilość powietrza przepływomierz ilość powietrza przepływomierz powietrza
ekspres delonghi uszkodzony spieniacz limit polaczen astra podsufitka
bester prostownik schemat zamrażarka whirlpool
Rehm Tiger - Błąd Er 1 na wyświetlaczu Jak zresetować bieżnię Crane Sports Run8 - instrukcja