To prosze podac
W tym silniku nie ma przepływomierza silnika. Jest tylko MAP sensor . A co do przepływomierzy na tzw gorący drut to nie mierzą one temperatury powietrza chociaz często jest tam czujnik temp. powietrza. Zasada działanie tych przepływomierzy polega na pomiarze prądu przepływającego przez ten czujnik a zależy on od strumienia przepływającego powietrza...
Jak sprawdzić przepływomierz powietrza czy prawidłowo działa?mam zamulone auto i nie chce zabardzo jezdzic.
Witam dziękuję za zainteresowanie tematem jest to przepływomierz BOSCH numer 0 280 217 502 , wtyczka 4-pinowa , jak mam to panowie sprawdzić bo niestety na elektryce to tak cieńko się znam a chyba sprawdzenie tego to nie jest wielka filozofia , mam takie miernik . http://photos01.allegroimg.pl/photos...
Problem z olejem rozwiązany poprzez wymianę czujnika oleju. Pod komputerem pokazał jedynie błąd P0100 tj. błąd przepływomierza powietrza. Ale przepływomierz działa tzn. komputer pokazuje, że podaje dobrze dawke powietrza. Tak to wygląda na 1, 2 i 3 biegu przy przeciąganiu do 6 tys. obrotów. Obstawiam, że to zawór EGR. Możliwe?
Jeszcze jedno pytanie odnośnie przepływomierza powietrza - jak sprawdzić czy przepływomierz działa prawidłowo, czy jest uszkodzony? Aby mieć pewność,że kupno nowego nie będzie daremne.
Powietrze przyśpieszy na zwężce i to wszystko. No a skoro powietrze przyśpieszy na zwężce w której bedzie przepływomierz to czy odczyty z przepływomierza beda takie same? Wie kolega ja działa przepływomierz?
przepływomierz okazał się sprawny
Wymieniłem całą przepustnicę powietrza wraz z nowym przepływomierzem. Wszystko działa jak powinno. Temat zamykam.
Witam. Poszukuje schematu podłączenia przepływomierza powietrza ponieważ nie działa on prawidło i znalazłem jeden przewód bez napięcia i chciałbym sprawdzić co jest grane. Bardzo proszę o podpowiedź gdzie mogę znaleźć taki schemat.
Chciałem się dowiedzieć jak działa przepływomierz powietrza w aucie Golf 3. Wiem, że w jakiś sposób mierzy przepływ powietrza i wychodzą z niego impulsy sterujące. Potrzebuję konkretny opis zasady jego działania. W jaki sposób jest mierzony przepływ powietrza i co się tam dokładnie dzieje.
EGR nie działa bo nie widać zmiany masy powietrza, nie koniecznie musi być zaślepiony wystarczy zatkać mu rurkę od podciśnienia, sprawdź tylko czy ktoś go celowo zaślepił czy pękła membrana w gruszce i ucieka podciśnienie. Co do przepływomierza to jak pisałem nie szukaj dziury w całym, jest dobrze, różnica może wynikać z jego stanu, stary bardziej zużyty...
Ja mam octavie 1,9 tdi i wierz mi że spalanie ( a mam komputr w tym autku ) w ruchu miejskim nie przekracza 6 litrów w "gęstym ruchu", a przy spokojnej jeździe miejskiej wynosi 5,4 - 5,2 litra na 100 km. Jeśli masz takie jak pisałeś zużycie a silnik nie ma za wiele przebiegu ( 150-200 tyś.km) to świadczy o usterce np. wtrysków lub pompy (może być lekko...
Witam wszystkich, to mój pierwszy post tutaj. Mam Golfa MK2 z silnikiem NZ, w którym gaz na moje jest trochę dziwnie rozwiązany. Mikser jest przymocowany bezpośrednio do obudowy filtra powietrza i przed przepływomierzem, który nie działa(klapa obracająca się z bardzo dużym oporem+styki nie dotykające płytki, numer 0 280 200 048) i, gdyby tego było mało,...
Można kupić regenerowane przepływomierze czyli cos się da z tym zrobić. Polecam zobaczyć serwisówke do czujników Boscha, tam na schemacie widać jak to pracuje. Chodzi tam o grzejniki i rezystor pomiarowy, te elementy się albo zużywają albo zbiera się nagar na ich powierzchni i przekłamują pomiary, elektronika w tych przepływomierzach działa nadal prawidłowo.
P0101, nie może być inaczej niż przeplywomierz. Komputery potrafią przeklamac co do tłumaczenia błędu, ale nie odnośnie kodu błędu. Co do pompek. Jest jeszcze trzecia, ona działa po wysterowaniu komputerem.
Miałem zkładać dokładnie taki sam post,ale trafiłem tu. Dokładnie taki sam przypadek miałem z przepływomierzem Kamoka. Nie dość że działał przez 1,5 to jeszcze nie uznali reklamacji twierdząc że działa poprawnie...masakra
Wiesz jak działa EGR? Na jałowym biegu i w czasie normalnej jazdy podaje spaliny do komory spalania (zawór otwarty). W momencie dużego obciążenia silnika zamyka zawór i silnik ciągnie tylko świeże powietrze. Skoro silnik ciągnie świeże powietrze to całość przelatuje przez przepływomierz. Jeżeli otworzył się zawór EGR to do komory spalania dostaje się...
spoko ,opis prawidłowy podpiąłem i działa wielkie dzięki,pozdrawiam
Ja mam przepływomierz masowy(nie posiada potencjometru),ale problem rozwiązałem w bardzo prosty sposób.Przepływka działa cacy,wystarczyło się dobrać do kompensatora temperatury.
czujnik temperatury. powietrza (ten koło przepływomierza) raczej nie działa Myślę że to jest odpowiedź. Działanie tego czujnika jest bardzo ważne dla doboru mieszanki.
Mógłbym prosić o bardziej wnikliwe wyjaśnienie, czemu akurat czujnik temperatury może mieć tu znaczenie ? Jestem zielony w sprawach mechaniki W przypadku uszkodzenia czujnika temperatury komputer wykrywa cały czas silnik jako zimny i zalewa go paliwem - silnik działa cały czas na ssaniu. Kolejną rzecz jaką nalerzy sprawdzić to przepływka, przepływomierz...
Witam. Mam pytanie odnosnie instalacji LPG w pasku. Strzelił osttanio w filtr powietrza uszkodził tylko przepływomierz, został naprawiony i działa wszytsko jak nalezy a pytanie mojej jest takie dlaczego tak sie dzieje ze strzela w filtr powietrza. Chcialbym usunąc usterke raz na zawsze..
hmm. Jutro wiade na kanał i popatrzę dokładnie skąd tak syczy. A do przepływomierza powietrza to jak go wypinam Działa śilnik tak samo czyli dalej falują obroty , nie wiem jak ma działać bez niesety nie znam sie;(
Witam.Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak działa turbina przepływomierz,intercooler w 307?Najpierw powietrze przechodzi przez filtr powietrza następnie przepływomierz?póżniej trafia do turbiny?następnie do intercoolera (dolna rura?)a później z intercoolera górna rura trafia wtedy do silnika?
To akurat jest przepływomierz mechaniczny z klapą pomiarową, na której osi znajduje się potencjometr. W nowszych samochodach stosuje się przepływomierze z tzw gorącym drutem, działa on na zasadzie chłodzenia strumieniem powietrza elementu o rezystancji silnie zależnej od temperatury, układ pomiarowy to Mostek Wheatstone'a Spotkałem również przepływomierze...
Mówiąc o przepływomierzu mam na myśli czujnik temperatury zasyanego powietrza .
Koło przepływomierza pod okrągłym filtrem powietrza.
Rozumiem ze napięcia mierzysz względem masy? Na pinie 4 masz mieć plusa po bezpieczniku F2. A z Twój pomiarów wychodzi ze masz 0V, wiec warto go sprawić. buczi82 opisał wtyczkę tak jak ją widzi a nie zgodnie z numerami na wtyczce :cry: U niego "3" to właściwe pin 4 w wtyczce i ma zasilanie +12V . U niego numer "5" to właściwie PIN 6 - sygnał przepływomierza...
devcrk Jak wytłumaczyć zależność nieszczelnego by-pasa z podawaniem /nie podawaniem/ paliwa przez rozdzielacz ? Napisz proszę czy ja dobrze myślę ? Jeżeli spadnie fajka z obwodu by-pasa (ta guma przy zaworku powietrza) to silnik zasysa powietrze nie przez przepływomierz ale przez nieszczelność by-pasa. Jeżeli zasysane powietrze nie płynie przez przepływomierz...
W Twoim **Citroenie C4 1.6 eHDi** z 2011 roku występuje kilka błędów, które mogą być ze sobą powiązane. Przyjrzyjmy się każdemu z nich i zobaczmy, jakie mogą być przyczyny oraz możliwe rozwiązania: ### 1. **Błąd C1391 - brak potwierdzenia momentu obrotowego silnika (ABS/ESP)**: - Ten błąd sugeruje, że system ABS/ESP nie otrzymuje prawidłowej informacji...
Witam, bez podłączenia się komputerem trudno cokolwiek stwierdzić, trzeba by było zmierzyć ciśnienie powietrza przed i za turbiną, wskazania przepływomierza itd. Wiesz może jakim interfejsem próbowano się podłączyć?
Witam ponownie. EGR w porządku jest :| Ale znalazłem coś innego okazało się, że wysadza mi rurę z intercoolera myślałem z początku że poprostu się zsunęła ale po ponownym założeniu wysadziło ją z hukiem . Prawdopodobie też nie działa czujnik przepływomierza powietrza gdy ściągam go nie ma żadnej reakcji ze strony silnika . Czy to ma się w jakikolwiek...
Samochód zapalił. Był zapchany DPF i uszkodzone turbo. Wymieniłem na nowe plus nowe wtryski, sprawdzony EGR. Auto po odpaleniu chodziło normalnie na małych obrotach, a po wbiciu biegu i dodaniu gazu wchodzi w tryb awaryjny i gaśnie. Komputer pokazał przepływomierz powietrza. Po wymianie na nowy nic się nie zmieniło — gaśnie. Sprawdziłem już chyba wszystko...
No właśnie chodzi tutaj o przepływomierz paliwa a nie powietrza....Oraz ze one nie sa montowane seryjnie. . . Jak panowie znacie jakiś pomysł jak sprawdzić czy on dobrze działa to podpowiedzcie, ewentualnie jak można go wyregulować
Autko działa już dobrze.Przyczyną złej pracy silnika był zepsuty przepływomierz powietrza
Przepływomierz działa, bez żadnych problemów, a EGR tak ja mówisz jest sterowany podciśnieniem.
Nie chce mi się teraz przewracać schematów żeby sprawdzić który to pin. Podepnij po prostu jedną sondę miernika do masy, a drugą sprawdzaj wszystkie po kolei. Na jednym będzie masa, na innym 5V, na innym napięcie zmieniające się w zależności od temperatury powietrza, na innym w zależności od położenia klapy.
Zwróć uwagę czy klakson zawsze działa. Sprawdź czy nie łapie gdzieś lewego powietrza, styki na przepływomierzu. Są preparaty do czyszczenia przepływomierzy. Odnośnie wentylatora chłodnicy, to padł prawdopodobnie rezystor.
Witam ponownie. Sprawa wygląda tak. Kabel czerwono - zielony biegnie z wtyczki zaworu n75. Drugi czerwono - zielony idzie z 3 pinu przepływomierza i trzeci czerwono - zielony z jakiegoś zaworka przyczepionego do obudowy filtra powietrza z napisem "Sagem". Wszystkie te 3 kable o tych kolorach łączą się gdzieś po drodze i wchodzą w skrzynkę pod komputerem...
Panowie, gdy podłączę + bezpośrednio do wtrysku to słychać że działa. Jednak samochód odpali i od razu gaśnie. Proszę o pomoc... Dodano po 20 Czy przepływomierz na filtrze powietrza miałby coś do tego?
Jeżeli bez filtra pali to raczej on do wymiany. Jak go wyjmujesz to przepływomierz wpięty dalej? Jak tak to działa.
Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego Poziom napięcia w obwodzie jest niższy niż dopuszczalny. Możliwe przyczyny: •Zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza doładowującego. Usterka mogła powstać wskutek zatkania układu dolotowego. •Usterka w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika temperatury powietrza doładowującego,...
Bez zmian, zapala ok, wchodzi na obroty, po chwili na jałowym zaczyna kaleczyć i zgaśnie. Dodano po 3 Mieszanka paliwowa jest zbyt uboga jak przytknę przepustnice ręką zmienia się praca silnika ma wolne obroty jest ok na testerze także zmiana na bogatą. Przepływomierz nie działa ciągle pokazuje 0 przewody do sterownika mają przejście .Na 100% nie ma...
Po wymianie uszczelki pod głowicą bmka 1.9 benz. m43. Kręci i nie odpala, pompa paliwa działa, ale nie ma iskry. Wyskoczyły błędy: Zawór zmiennej geometrii kolektora dolotowego 112 Zawór przewietrzania zbiornika z węglem aktywnym 113 149 - Zawór powietrza dodatkowego 120 - Przepływomierz powietrza i co dalej nie mam pojęcia, co się stało, pomocy.
Podłączyć komputer. Sprawdzić czy nie ma zapisanych w pamięci błędów. Sprawdzić temperatury. Może być tak,że któryś czujnik temperatury podaje do komputera nieprawidłową wartość. Zobacz też czy przepływomierz działa poprawnie i czy przypadkiem silnik nie "bierze lewego powietrza". Ja bym od tego zaczął.
Mam podobny problem astra h 1.8 Z18xe - błąd przepływomierza w op-com podaje przepływ 0. Kupiłem identyczny przepływomierz nadal problem pozostał. Wtyczka 4 pin (czujnik temp. działa dobrze) 1 czujnik temperatury powietrza; 2 masa; 3 sygnał; 4 +12V; Co mogę jeszcze sprawdzić czy to będzie sterownik ?
A z egr, to wygląda jakby był niedrożny, nie działa, nie wpuszcza spalin Coś nie tak interpretujesz. Ja to widzę inaczej 96% otwarty i prawidłowo na wolnych obrotach. Jak doda gazu powinien się zamknąć. ale zobacz na dane z przepływomierza, powinien mieć 325 mg powietrza, a ma 450, czyli nie dopływają mu spaliny. Dlatego steruje zaworem na 96%, zazwyczaj...
na próbę możesz założyć przepływkę np z pasata 1.9 tdi tylko trzeba przełożyć czujnik temperatury (nawet lepiej chodzą) Innym problemem obniżającym wartości przepływomierza może być zanieczyszczony filtr powietrza , połączenia elektryczne czy np. jak miałem ostatnio zapchany katalizator .
Zbyt uboga mieszanka paliwa mechanik nie zapisał błędu skasował i zaraz znowu się pojawiła. Powiedział tylko, że dołączył gaz i na benzynie działa nie wiem co ma to do tego.
Ile masz g/s (lub kg/h) na wolnych obrotach? Chodzi oczywiscie o przeplyw powietrza. Odczytasz to urzadzeniem diagnostycznym - podglad parametrow bierzacych. Pozdrawiam!!
Mam taki problem z astra G 1.8 X18XE1 2000r. Tylko na zimnym silniku przy przyspieszaniu silnik robi kangurki, skacze i nie chce przyspieszać. Wszystko trwa do 0,5-1 km zanim silnik minimalnie nie nagrzeje, jak jest ciepło ok 20 stopni problem praktycznie nie istnieje. Błędów w ecu nie ma, nowy filtr paliwa, świece, wyczyszczona przepustnica, nowy czujnik...
W lutym czyściłem turbo, wymieniłem gruszkę, wymieniłem N75, zaworek zwrotny od podciśnienia, oraz wszystkie węże od podciśnien. EGR zaslepiony i wyczyszczony kolektor tez. Auto chodziło lepiej niż gdy je kupilem. Filtr powietrza nowy. Co do EGR to u ojca tez zaślepiłen także to raczej nie jego wina. Potem padł przeplywomierz, aby się upewnić podmienilem...
A to tak trudno samemu sprawdzić? Pół auta nie działa więc ciesz się ze wogóle jeździ, od sondy lambda przez egr, przepływomierz powietrza po immobilizer. LPG zamontowane? Podjedź na jakiś serwis niech skasują błędy i zobacz które zostaną, lub odepnij akumulator na 30 minut.
Witam kolega ma problem prawdopodobnie z przepływomierzem sprawa wygląda tak, jak odpali i działa dobrze to jedzie dalej a jak odpali i się dusi to porusza wtyką i wchodzi na obroty i jest ok. Samochód bez gazu jest jak odłączy przpływomierz to chodzi tak samo, niema różnicy czy z przepływomierzem podłączonym czy bez. Co to może być za przyczyna silnik...
Witam. Fieste mam od lutego tego roku. Poprzedni właściciel mówił mi że nie działa przepływomierz powietrza (tak mu powiedział jakiś mechanik) i narazie jest odłączony. Silnik przy odłączonym przepływomierzu zachowuje się normalnie. Po odpaleniu ma podwyższone obroty (1400 - 1500), potem w miarę ogrzewanie się silnika spadają do 900 i tak już zostaje....
Twój problem przypomina mi sytuację opisywaną chyba nawet tutaj z passatem, też wymieniana przepustnica była tylko okazało się na końcu, że przepustnica nie była konkretnie do AKL (w passacie to inne oznaczenie prawie tego samego silnika 1.6 z SR). sprawdź czy to jest do tego modelu a nie pożyczka z 1.8. Poza tym Sprawdz czy bez filtra powietrza działa...
Witam. Przy podłączaniu auta do kompa widzę za każdym razem że czujnik temperatury powietrza zasysanego przekłamuje mi od 10 do 17 stopni w górę. Czyściłem go już wiele razy i różnymi środkami ale nic to nie dało. Czujnik jest zespolony z przepływomierzem który działa ok. Zakupiłem na Allegro drugi przepływomierz. Niestety jak się okazało bez czujnika...
Sprawdź sobie szczelność dolotu pomiędzy przepływką a turbosprężarką (ze szczególnym zwróceniem uwagi na szczelność wejścia odmy do dolotu) skoro są tak niskie jej wskazania nawet po podmianie na nową. Gasnąć jednak nie powinien z powodu nieszczelności więc nie jest wykluczone, że będzie tego jeszcze inna dodatkowa przyczyna. Po odpięciu przepływki...
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
Skoro dymek jest bez przepływomierza to raczej odczyt prawidłowy i nie ma świeżego powietrza. Pierwsze EGR czy się nie otwiera. Dwa wałki czy nie zjechane na końcu wydech.
Masz problem z nim? nie wiesz czy działa poprawnie?. Jedź do elektronika samochodowego, niech podłączy pod komputer i sprawdzi czy zmienia się objętość masy powietrza na różnych obrotach
Dzięki za porady :) Mam zamiar właśnie podnieść auto i zrobić to co napisałeś, jednak mam pytanie jak długo silnik może pracować bez filtra powietrza i bez przepływomierza? Ponieważ musze wymontować te części aby dostać się do impulsatora.
Witam. Mam problem z Masterem 2.3 170 KM Biturbo. Nie zaciąga sztangi na małej turbinie. Po przekręceniu stacyjki powinno pojawić się napięcie na elektrozaworze małej turbiny odpowiedzialne za moc na niskich obrotach.W moim Masterze nie pojawia się, co uniemożliwia wytworzenie ciśnienia doładowania do tego stopnia że gdy się przegazuje do 3 tys obrotów...
Tzn masz na myśli sytuację że jst więcej powietrza niż powinno być, bo brak jest gazów z EGR więc ciągnie poprzez przepływomierz? Chodzi tez mi o to czy zaślepienie działa?
Pompa paliwa raczej działa, gdyż rano jak odpalam na ssaniu to silnik chodzi równo i nie gaśnie dopiero jak troche temperatury dostanie to zaczyna wariować . Zaobserowałem inną rzecz, która chyba by świadczyła ,że to wina przepływomierza ,otóż jak odpale juz gorący silnik na benzynie i przysłonie ręką dolot ograniczając dotęp powietrza to obroty się...
Podłączyłem dzisiaj przepływomierz i z samochodem jest wszystko ok. Oprócz przepłyki, która była odłączona wyskoczył błąd DF120 Engine speed sensor signal, Speed signal interference, tooth broken on the flywheel, engine speed sensor internal fault Witam ponownie Problem z odpalenie powrócił. Trafic w tamtym tygodniu wszedł w tryb awaryjny, po podpięciu...
To samo będziesz miał podpinając oscyloskop. Nie spotkałem się jeszcze z uszkodzeniem gdzie raz by pokazywał dobrze a raz źle - albo oszukuje cały czas albo nie działa. Nie chce mi się teraz w schematy patrzeć ale widać w ramce zamrożonej że masz tam jeszcze podaną wartość przepływu powietrza. Jeżeli ten silnik ma jeszcze przepływomierz to może mu nie...
Prawie całą diagnostykę zrobisz prostym miernikiem, przepływomierz :klapka ma mu chodzić bez ocierania, potem weź miernik zmierz napięcie na kablu sygnałowym przy włączonym zapłonie bez wypinania wtyczki, to kabel drugi od tyłu, jak ręcznie otwierasz klapkę napięcie ma płynnie rosnąć od ok 0,25 do ok 4.7V. Normy czujnika temperatury: opór na gorącym...
Czy na pewno wszystko dobrze poskładałeś? ECU otwiera EGR i oczekuje zmiany masy zasysanego powietrza masa się nie zmienia więc czyta to jako błąd przepływomierza. W drugą stronę tez to działa. - Kasowanie błędów nie jest żadną naprawą, - jak błedy były, to się podaje ich sygnatury i towarzyszący opis, - a jak się części podmienia, to na nowe i oryginalne.
W moim pasacie problem jest taki że sztanga sterująca turbiną działa tylko do połowy ,podmieniałem turbinę zawór sterujący turbiną , wszystkie wężyki nowe i w dalszym ciągu to samo samochód się nie zbiera i jest mułowaty.Mechanik stwierdził że może to być przepływomierz powietrza więc wymieniłem na nowy i nie ma żadnych zmian nie mam pojęcia co dalej...
Jeżeli pali tyle to prędzej przyjrzał bym się pierwszej sondzie czy nie pokazują cały czas zbyt ubogiej dawki ponieważ pierwsza sonda odpowiada za skład mieszanki i po części za spalanie a druga sonda ma za zadanie badać czy katalizator działa prawidłowo. Możesz sprawdzić czy układ dolotowy jest szczelny lub przepływomierz powietrza jeżeli występuje....
EGR odetkałem bo ktoś go zatkał i wartości powietrza się zrównały a ciśnienie doładowania jest większe niż wymagane zaślepiony egr Ty w ogóle wiesz co robisz i jak to działa? Bo póki co, to żartem mi to zalatuje...? Na gorącym silniku na biegu jałowym wartość rzeczywista powietrza zasysanego to 588 mg/skok a wartość zadana to 266 mg/skok Wpadłeś na...
no więc próbowałem, podłączyłem do tego elektrozaworka plus z akumulatora po odpaleniu auta, no i wydaje mi się, że gaśnie rzadziej, tzn czasem się zaświeca STOP i CZEK ale mimo to nie gaśnie i zaraz te kontrolki gasną, ale niestety czasem i tak zgaśnie przy tych 1500 obrotów zaświecająć STOP i CZEK, także to niestety nie rozwiązało problemu :( w dodatku...
Czy to automatyczna skrzynia? Jeśli nie automat, to ja obstawiam przepływomierz powietrza. Komputer nie zawsze zgłasza błędy uszkodzonych części, może być tak, że jakiś podzespół niby działa, ale podaje błędne dane... Kiedyś miałem podobny problem z fordem w automacie...niestety do dziś nikt nie był w stanie znaleźć awarii... niby wszystko sprawne,...
Egr masz zaślepiony, albo nie działa, ale pies go trącał Zobacz lepiej jak zachowuje się przepływomierz: maf specified 850mg (czyli wartość oczekiwana) a przepływ powietrza zmierzony ledwo dochodzi do 700mg/r
Przepływomierz powietrza zapewne znajduje się na pograniczu filtra i rury od filtra.Jeśli zgasł jak krokowy odłączyłeś to działa więc to odpada.Ale że dymi na biało to czasem nie masz uszczelki walniętej pod głowicą?
Miałem to samo Galaxy 1,9 TDI brak mocy, kupiłem na Allegro za 200 PLN przepływomierz nowy i auto smiga juz na nim od wiosny kilkanascie tys.km. A co do tego ze jak sie wyciagnie wtyczke i niby działa to totalna bzdura, jak wyjałem stary to sie przejechałem bez przepływomierza i dosłownie pieszo by mozna auto wyprzedic tek "ciagnal" :P
Oba czujniki się różnią. 56.1 ma oba indukcyjne. 56.5 na wale ma halla a na wałku fazowo indukcyjny. pokazuje mi na wolnych 25-28 kg powietrza Podaj napięcia na każdym pinie przepływomierza względem masy na silniku.
Kolego dobrze by było jak by zrobił logi na początek statycznie grupa 003,010,011 i dynamicznie to samo. przyczyn takich objawów może być wiele np. przepływomierz powietrza, zaworek n75 ,egr filtr powietrza, zapchane doloty powietrza, bez logów nie jesteśmy ci wstanie pomóc.
Od mojego ostatniego wpisu czyli od naprawy nic się nie zmieniło. Auto działa jak powinno. Czyli problemem nie był uszkodzony przepływomierz, a jedynie rozłączony wężyk. Temat zamykam.
SPN 4462 Układ oczyszczania spalin – sprawność redukcji NOx 1 Strategia monitoringu Kontrola układu oczyszczania spalin i systemu AdBlue® Odbiór przez klienta/opis objawów Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale Failure Mode Identification (FMI) FMI 8 Nieprawidłowy sygnał Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania...
czujnik polozenia przepustnicy jest przy kolektorze dolotowym w miejscu łączenia sie kolektora z gumowa rurą od przepływomierza i filtra powietrza.Znajduje sie na tej samej osi co os sterowania przepustnica ale u dolu.Jezeli to jest automat to powinny byc do niego wpiete 2 kostki po 3 przewody. Jedna kostka troche krótsza od silnika ma 3 piny druga...
Taki błąd żeby się zapisał to wystarczy że wtyczkę odepniesz. Chcesz wiedzieć czy działa poprawnie to sprawdź w parametrach jej wskazania. Powinno być 6-7kg/h na rozgrzanym na wolnych. Używkę sprawną ciężko trafić, a tanie zamienniki małe szanse żeby działały poprawnie.
pin 3 plus po zapłonie piny 1 i 2 idą do ecu. przepływka ma 4 piny ale masz przewody we wtyku. Schemat element B30, Ale były 2 wersje widzę też 4 przewody z czujnikiem powietrza w przepływce. B30-B25 . https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... plus i tak na pin 3.
Jeśli masz przepływomierz powietrza nie polecam ogrzewać powietrza bo możesz go uszkodzić. Lepiej poszukaj płukanki do silnika firmy Liquy Molly to działa oleje do silników TDI też są w ofercie tej firmy. A co do allegro to niektóre specyfiki tylko wyciągają kase z kieszeni i nic więcej.
Przepływomierz możesz profilaktycznie wymienić, choć zacząłbym od wymiany filtra powietrza. Niestety oryginalny przepływomierz BOSCHa jest drogi, a samemu go raczej nie sprawdzisz, zresztą mało który warsztat Ci go porządnie sprawdzi, jeśli działa i nie daje błędu typu wartość spoza zakresu czy otwarty obwód, to powiedzą że dobry. . Nie obraź się-ale...
przepływomierz powietrza Muszę kolegę specjalistę rozczarować - silnik nie dość że zapali to jeszcze będzie całkiem nie najgorzej jeździł z całkowicie odpiętym przepływomierzem. ja kolege również bo miałem już przypadki tego typu a powodem jest w zazwyczaj wbudowany w przepływke czujnik temp powietrza dolotowego. A ja koledze jeszcze raz powtarzam...
Jutro mam trasę do zrobienia około 60km to go przegonię trochę. Głównie jeżdżę mało i po mieście. Chętnie bym go pod kompa podłączył, ale fejsa za 5zł jak kolega tu pisał nie widziałem. Może mi coś polecisz??? Który tani działa z focusem? Nie chodzi tu o jakieś wodotryski tylko o sprawdzenie i wykasowanie błędów. Przy okazji mam pytanie: naprawiałem...
Szczyrkanie, różnie możemy sobie nazwać takie odgłosy, może być spowodowane i też mechanicznie, wtryskiwacz, jakiś zaworek, i nieszczelnością układu dolotu/wydechu. Efektem złego spalania. Internetowo to ciężko określić i trafić. Może tu, przy dzisiejszej technice nagraj dźwięk, i udostępnij. Może ktoś coś bardziej sobie skojarzy ? Są na pewno, tylko...
Moja fiesta z silnikiem 1.3 Monowtrysk czy wtrysk wielopunktowy? Posiadałem kiedyś escorta z tym silnikiem na monowtrysku. Super bezawaryjne autko. Swoją drogą palił tyle samo w trasie czy to +20 czy -20 na dworze. Ale posiadał on patent z podgrzewaniem powietrza zasysanego poprzez kolektor wydechowy. We wtryskach wielopunktowych się tego nie stosuje....
Odpal go i jeżeli chodzi nierówno zatkaj ręką wlot powietrza do filtra stopniowo coraz bardziej. jeżeli w pewnym momencie zacznie pracować normalnie to prawdopodobnie przepływomierz.
Może ktoś mi pomoże i podpowie gdzie sie mieści przepływomierz w oplu 2.0 dtl 1997 rocznik bo moje auto straciło moc i jak sprawdzić czy działa ? jak on jest zbudowany?bo jeden mechanik mówi że walneła mi pompa a drugi że przepływomierz i nie wiem komu wierzyć.Auto prz orotach trzy tysiące traci moc zaczyna paliwo z powietrzem i kopci. Pomóżcie
Przepływomierz to dobry trop ale weryfikacja trudna. Bo trzeba by sprawdzić czy wartości jakie podaje są prawidłowe (kalibracja). Żeby zrozumieć charakter usterki trzeba zrozumieć jak układ działa. Czyli mamy dolot a na nim przepływomierz który mierzy ilość świeżego powietrza dostarczanego do silnika. Po drodze jest turbo ,przepustnica (która reguluje...
Witam. Wie ktoś może jak sterowana jest przepustnica powietrza (klapa gasząca) w 1.6HDI 8V 92KM? Klapa po włączeniu testu działa, a podczas gaszenia silnika się nie zamyka co powoduje twarde gaśnięcie Podczas pracy silnika przepustnica jak i EGR sterowany jest z przepływomierza z tego co mi wiadomo, zastanawia mnie tylko sygnał do zamknięcia klapy podczas...
U mnie dalej pojawia się P0101 a sprawdziłem: - przepływomierz podmieniony na nowy - nic nie pomogło - egr podmieniony na wyczyszczony - nic nie pomogło - system egr działa - wysterowanie EGR daje zmiany przepływu powietrza i pracy silnika - kolektor względnie czysty Błąd po skasowaniu pojawia się przy spokojnej jeździe po kilku, kilkunastu kilometrach.
Dajcie luz koledzy z tym zasysaniem to bzdura koledze trzeba pomódz sprawdz sobie przepływomierz być może że działa ale tylko do momentu załączenia pełnego wydatku turbinki a potem kicha i dostaje za mało powietrza i zarzuca paliwskiem i puszcza wtedy alladyna
czyli problem nie rozwiązany w dalszym ciągu, zakładałem oryginał i tez przepaliło teraz zrobiłem jeden eksperyment który może rozwiąże sprawę jak naranie działa nie pali przepływki wiec opisze to w pozniejszym czasie dodam ze instalacja elekt sprawa, napiecia prawidłowe, zamienione nast. elementy z drugiego trafica : egr, czyjnik doładowania, czujnik...
A przepływomierz powietrza był może sprawdzany? Wygląda na to że to jakieś czujniki są nie tak i początkowo załadowana mapa wtrysku działa prawidłowo, a przy większych zmianach szaleje. Proponował bym też sprawdzić czujniki po stronie wydechu, polskie paliwo nie służy zagranicznym samochodom(za duża norma na zawartość siarki)
Witam Mam problem w znalezieniu usterki w Golfie V 1.9TDI, silnik BXE. Samochód pali na dotyk, chodzi równo na wolnych obrotach, nie kopci. Po naciśnięciu pedału gazu silnik albo w ogóle nie reaguje, albo wejdzie na kilka sekund na wyższe obroty i zaraz spadnie na wolne. Po podłączeniu testera nie ma żadnych błędów w pamięci, informacje z czujników...
działa przepływomierz powietrza przepływomierz działa działa przepływomierz
urwane śmigło połączenie szeregowy grzałka zasilacz anteny televes
protokol pomiarow energii zgrzewarka transformatorowa
Fiat Panda 1.1 - Brak zasilania pompy paliwa Podłączenie gniazda siłowego 4-przewodowego na 5-przewodowe