Zmierz napiecie bezpośrednio na alternatorze
Wirnik do wymiany, albo zaizolowania, taniej.
Wygląda na to, ze źle pracuje regulator napięcia. Napięcie na wirnik jest najwidoczniej podawane w sposób ciągły i to powoduje palenie przewodów, jedynie dziwne, że przepaliły się dwa przewody, po przepaleniu jednego obwód wirnika powinien zostać przerwany.
Nie ma skoków napięcia? Lampa sztywna w srodku? Alternator i drżenie lampy najczęściej przyczynia się do awarii. Często pomaga montaż żarówek typowo do motocykli.
Oczywiście trudno było kupić mostek (DER2000) i go wmontować? Poza tym mechanizm usterki jest prosty-zdechający aternator przepala lampkę kontrolną ładowania.
Moze to rozwiaze problem co gdzie jest . strona 178 Drugi zalacznik to instalacja elektryczna tego pojazdu z tym tylko ze nie ma uwzglednionego Diesla Napisalem bo wiazki przewodow i ich kolory sa takie same Bezpiecznik nr 13/20A to ten ktory sie u Ciebie przepala i jest zwiazany bezposrednio z regulatorem napiecia w alternatorze . Dokladnie schemat...
Sprawdź napięcie jakie jest. Może alternator nie domaga. Wyglada jakby za wysokie napiecie w układzie jak pali żarówki.
Wydałeś 1,5 k PLN na kondensatory zamiast na dobry akumulator i alternator? Uhhh... Oddaj te super kondensatory, bo jak czytam w nocie katalogowej, mogą pobrać ponad 2 kA z instalacji, co może skończyć się pożarem. Natomiast jeżeli dasz jakiś bezpiecznik na 200 - 300 A to przy basie będzie Ci go przepalać.
Chodzi o webasto i laptopa czy będzie na tym nowym można dłużej używać prądu bez przepalania auta i czy mój alternator da radę naładować ten nowy aku? Jeżeli jeździsz na długich trasach to twój alternator naładuje ten akumulator a jeżeli będzie naładowany to i dłużej będziesz mógł go używać bez doładowania.
zakladajac ze wszystko z alternatorem masz ok.napiecia pomierzyles.proponowalbym ci przyjrzec sie akumulatorowi i jego stykom.sprowdz jaka ma pojemnosc i ci istotne czy nie ma zwarc miedzy celami. po drodze przejzyj dokladnie masy od tych lamp.a pala sie przy zapalaniu czy gaszeniu?oczywiscie przewody od alternatora sprawdziles?masy od silnika tez prawda?
Za wyrównanie napięcia alternatora odpowiedzialny jest regulator napięcia. Gdy ten jest wadliwy, występują skoki napięcia powodujące między innymi częste przepalanie żarówek w pojeździe. Wymień regulator napięcia alternatora.
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
Jeśli wszystkie bezpieczniki masz odpowiednie i się nie przepalają to raczej jest dobrze, sprawdź ładowanie na samym alternatorze jeśli jest inne niż na aku to wiesz co masz zrobić a jeśli spada to alternator do naprawy
Czyszczenie klem i punktów masowych oraz sprawdzenie czy dobrze jest przykręcony gruby przewód do alternatora.
Upaliłeś diody w alternatorze. Alternator do remontu lub do wymiany. Około 430zł od ASa. Sam powinieneś dać radę wymienić.
Po wymianie alternatora, alternator ma ładowanie ale po przejechaniu kilku kilometrów przepala bezpiecznik od kontroli alternatora (ten przy kierownicy) jak przepali to nie ma ładowania, jak założę nowy bezpiecznik znów ma ładowanie i znów przepala i wywala kontrolkę, check engine. Podpięcie pod Diagnoskop Launch wykryło zbyt wysokie napięcie na sterowaniu...
A, może ten bezpiecznik gwoździem naprawiony... i dlatego nie przepala się przy wielokrotnie wyższym prądzie od nominalnego.
Jedynie może żarówki popalić bo 12V wytrzymuja 19V i sie przepalają.
Na początku po rozpaleniu dawał napięcie około 10V, teraz nie daje wogóle. Słyszałem że w ten sposób się przepala coś w alternatorze gdy sie go nie podepnie i uruchomi ale to już było po fakcie:(
Nowy regulator z oznaczeniem 90a na moj stary alternator 70a
Wygląda na uszkodzony regulator, sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze przy uruchomionym silniku, potem przygazuj z zmierz ponownie. Możesz mieć grubo ponad 16V przy uszkodzonym reg, żarówki ci się nie przepalają w ciągniku ?
Na ślizgawce najczęściej przewracamy się na innych biorących udział w ślizganiu. ;) Czyli mam rozumieć, że obie opcje są równie prawdopodobne? Hmm... Raczej podejrzewałbym, że dioda przepala się na przerwę.
Witam mam taki oto problem, na tablicy rozdzielczej wyświetla mi, że alternator nie ładuje kontrolka gaśnie zapala się różnie i palą mi się żarówki w tylnych światłach, no i ostatnio już bezpieczniki zaczęły się przepalać. Czy coś się dzieje z instalacja czy to alternator? Dodam tylko, że jest to wersja leśna tzn. akumulatory są pod kabiną z boku a...
Witam . Mam w tym motocyklu problem z tym że topi się kostka od żarówki H4 oraz żarówka się przepala po paru tygodniach działania,inne żarówki też czesto się przepalają. Sprawdziłem instalacje regulator ,alternator cewkę i napiecie ładowania i wszystko wg serwisówki jest dobrze ale na żarówke idzie 14 V. Macie jakiś pomysł jak temu zaradzić z tego co...
Od sterownika świec odłączyłem przewód z sygnałem z alternatora i teraz świece się nie przepalają. Koniec tematu.
Skoro idziesz do elektryka to wszelkie dociekania chyba zbędne. Winnych może być kilku ale najbardziej prawdopodobne są dwie przyczyny. Jedna to uszkodzony akumulator a druga alternator. Wiesz może jakie po postoju masz napięcie na akumulatorze? Jeżeli poniżej 12V to trzeba by sprawdzić akumulator pod obciążeniem i sprawdzić gęstość elektrolitu- może...
Napędza go pasek,tak jak alternator,wchodzą dwie rurki. Jest tam wtyczka,trzeba ją wypiąć. Można też poszukać bezpiecznika pod maską od kompresora.
Szanowni członkowie. Mam następujący problem. Po wymianie podświetlenia konsoli nawiewu oraz zapalniczek po kilku tygodniach od razu przepalają się jedna lub dwie sztuki. Alternator jest sprawny, napięcie klasyczne 12v-13,5v pod czas pracy silnika. To samo dotyczy zamienników ledowych, obojętnie czy bardziej markowych lub mniej. Gdzieś czytałem temat,...
Pewnie ma za dobre ładowanie. Sprawdź jakie jest napięcie na akumulatorze przy odpalonym silniku- jeżeli jest wyższe niż 14,4V to masz odpowiedź- do wymiany regulator napięcia w alternatorze.
Wymień alternator jest prosta sprawa w 1,6 B.
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
Cześć, Scenic II 2.0 16V 135km - mój problem polega na tym, że auto podczas jazy (przejechany odcinek ok 100km) wyłączyło się "choinka na desce" pojawiły się komunikaty o uszkodzeniu hamulca postojowego, błąd ciśnienia oleju, błąd ładowania i jeszcze wiele innych. Wentylatory zaczęły pracować na najwyższym biegu wcisnąłem start/stop wentylatory zwolniły...
1. Uruchomienie silnika bez akumulatora w pojeździe z alternatorem = spalony regulator napięcia. 2. W/g mnie najlepsza opcja to kupić nowy akumulator i "przepalać" taki pojazd raz na 2-4tyg na 15-20min (dobre i dla silnika i dla akumulatora). Możesz też szarpnąć się ze 100zł na automatyczną ładowarkę z podtrzymaniem i ją na stałe podpiąć do akumulatora...
Mitsubishi space star 1.9did przepala bezpiecznik od świateł cofania a odpowiada on za alternator(sprawdzony),światła cofania(sprawdzone),srs,licznik.Dowiedzi... się że to na 99%stabilizator napięcia.Bezpiecznik przepala po przejechaniu np. 3,5,18km.
Kolego to jest normalna procedura u normalnego elektryka. W ASO to odwalaja kiche. Jeszcze dodam że do oscyloskopu sonda WN potrzebna. Ten od alternatora cylinder nie przepala?
Napisałem żeby kolega sprawdził ładowanie, masę silnika również w kwestii ładowania, chyba że alternator ma swoją "własną" (osobną) masę.
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
To przecież jest logiczne że przy alternatorach będzie palić żarówki ,przy prądnicy to tak można jeździć.P
alternator, regulator szukaj w nim przyczyny
Żaróweczki występują w wersjach 0,8 -1,0 i 1,2 W, druga sprawa, alternator podaje wyższe napięcie niż 12 V. Wstawić rezystor na kabel lub stabilizator napięcia L7812ACV.
sprawdz jakie masz napiecie na akumlatorze. Moze cos nie tak z regulatorem pradu w alternatorze. Nie wydaje mi sie aby to byłzbieg okoliczności
zobacz czy masz alternator w skurzerze :-D zmiez napiecie jakie idzie do zarowki.
SKoro nie od alternatora to zobacz od czego jest i co zasila i kiedy go przepala.
Witam Tak jak w tytule chyba padł mi regulator napięcia który znajduje się w sterowniku silnika. Objawy jakie są to przepala się wszystko w alternatorze. Alternator był naprawiany już trzy razy, za każdym razem gdy go montuje do auta i po odpaleniu kontrolka ładowania gaśnie na chwilę na jakąś minutę, Po tym czasie się zapala i niema ładowania. I tu...
Ok dziękuję, w weekend będę się z nim widzieć to spytam w jakich sytuacjach pali mu tą cewkę i napiszę. Chodź z tego co zrozumiałem to chyba zawsze w czasie jazdy. Gdyż on twierdzi że tak jak by coś właśnie z napięciem mogło być że w czasie jazdy nagle ją przepala. W tą ostatnią sobotę wymieniał regulator napięcia na alternatorze zobaczymy czy to coś...
Btw. nieużywany kompresor niszczeje Dlatego WAN AW jest raz na miesiąc przepalany, nawet DTR tak zaleca. Mam HS 11 na zbiorniku 40L oraz z silnikiem 1F na zbiorniku 20L w garażu do przedmuchiwania alternatorów czy rozruszników, jest mała i do 7 bar coś koło minuty pompuje. Jak do pompowania kół to nie ma sensu dużego zbiornika.
Witam! Wina leży napewno po stronie alternatora, podaje zbyt wysokie napięcie. Niestety mam inny problem, alternator przepalał bezpiecznik nr 15. juz pisałem od czego on jest, niestety tym razem napięcie po odpaleniu auta było tak wysokie ze stopił się kabel w wiązce silnika prowadzący od alternatora aż po skrzynkę z bezpiecznikami..... jest możliwość...
Dlatego od końca lat '70 takiego prymitywnego rozwiązania dostosowywania wydajności alternatora do obciążenia się nie stosuje. Włączysz jeszcze jedną żarówkę - nic nie widzisz. Przepali się jedna z nich - przepalają się wszystkie. W PRL pierwszy regulator napięcia zastosowano w Motorydwanie (12V - pod koniec lat '80), w DDR w roku 1989 (konstrukcyjnie...
Diody jak się przepalają to robią sobą zwarcie. Już trochę alternatorów przewaliłem w swoim krótkim zyciu więc wiem o co chodzi w temacie.
Skoro rozładowuje akumulator na postoju to masz definitywnie za duży pobór prądu. Przy wyłączonym zapłonie i wszystkich odbiornikach weź w rękę amperomierz, odepnij jedną klemę i sprawdź prąd. Nie wiem jak konkretnie w lagunie ale z reguły nie powinien przekraczać 100mA. Jeśli prąd jest za duży to potem wyjmuj pojedyncze bezpieczniki i patrz który obwód...
Pytanie brzmi czy się przepalił bezpiecznik ( zasila tylko b+ rozrusznik i alternator ) czy pękł z przyczyn mechanicznych. Zalutowane teraz jest?
Podczas ostatniej próby rozruchu silnika bezpiecznik 25 amper się nie przepalił natomiast rozrusznik się nie kręci. Prosiłbym o podanie problemu czy jest to uszkodzony rozrusznik czy alternator czy może jakiś inny problem.
sprawdz kolego czy regulator napiecia na obrotach ne przekracza 14,6V. jezeli przekroczy wymien regulator w alternatorze i po problemie.
Bardzo możliwe, że była tam dioda prostownicza do ładowania akumulatora. Jeżeli nie ma elektronicznego regulatora napięcia to nawet pewne, że ta dioda była. Odłącz ten kabelek i sprawdź czy nadal przepala bezpiecznik, jeżeli nie to masz zawarcie w alternatorze.
Trzeba sprawdzić czy na zacisku 30 alternatora (gruby przewód) jest prąd. Bardzo często przepalają się styki w kostce, która znajduje się z lewej strony silnika nad podłużnicą.
alternator do roboty
Jestes pewny ze sa to 55 W /12V ?Sprawdz czy na cokole zarowki po wpieciu kostki nie powstaje jakies zwarcie do masy . Napiecie alternatora poprawne?
Wg mnie ok. Mam tylko dwie rady . W oryginalnej instalacji nie było przewodów masowych. Masa była ciągnięta z obudów. Polecam przy tworzeniu nowej instalacji jednać ciągnąć przewody masowe ,szczególnie do świateł. 99 % problemów w C330 i C360 to brak lub zła masa. Duga uwaga zebrana doświadczalnie na cewkę rozrusznika potrzeba bezpiecznika min. 40 A...
Taka "żarówka" musi być zasilana napięciem stałym (DC 12 V) np. z akumulatora. Większość motorowerów, skuterów światła główne ma zasilane napięciem zmiennym tj. wprost z alternatora.
Witam Od pewnego czasu mam problem ze swoja 206, po przekreceniu kluczyka na zapłon kontrolka od ładowania nie zaswieca sie i przepala mi bezpiecznik nr 22.Gdy samochod jest juz odpalony, po przegazowaniu go na jakies 4000 obrotow kontrolka ladowania zapala sie i juz nie gasnie.Z alternatorem bylem u elektryka i twierdzi ze jest sprawny.
Powiem tak - korzyści finansowe przy tankowaniu są praktycznie nie odczuwalne, natomiast są inne. Nie przepalają się tak często żarówki świateł mijania, nie świecą inne niepotrzebne pierdoły typu deska, co powoduje późniejsze ich ciemnienie (tak, kilkuletnia żarówka wyjęta z deski ma bańkę czarną!). Czy alternator odżyje, to trudno powiedzieć, bo jeden...
Witam! Najprościej będzie podłączyć woltomierz do żarówki reflektora i sprawdzać napięcie w momencie uruchamiania i po uruchomieniu silnika. Może problem jest w alternatorze (napięcie ładowania 14,2V). Pozdrawiam.
Ze schematu wynika że jest tam tylko jeden bezpiecznik - między akumulatorem i automatem rozrusznika a alternatorem. Jeśli w instalacji jest 12V to raczej nie jest wina alternatora, obstawiałbym akumulator lub właśnie automat rozrusznika.
Mam pytanie- zeby naladowac akumulator musze rozlaczyc kleme (-) a wtedy wyje syrena- czy tak? Nie mam kluczyka do syreny- polamal sie- jak poradzic z tym problemem. Pilot ma 3 przyciski. Prawdopodobnie mam uszkodzony regulator napiecia, a moze problem "siedzi" w alternatorze ( przepalanie zarowek i czasami po przekreceniu kluczyka gasna wszystkie kontrolki...
10 tys. to niezły wynik jak na H7. W nowszych pojazdach z alternatorami trzymającymi twardo 14,4V czasem to i połowę tego czasu nie wytrzymają.
Z tym konkretnym autem nie miałem do czynienia, ale ogólnie wiem że bywają przypadki, kiedy uszkodzony alternator psuje regulatory napięcia. Na twoim miejscu zgłosił bym się do zakładu specjalizującego się w naprawie/regeneracji alternatorów i niech oni sprawdzą alternator.
ale ufam że FIAT zastosował jakieś stabilizatory napięcia dostającego się do żarówek reflektorów No to rzeczywiście ci daleko do elektryki samochodowej....ale z tego co piszesz o stabilizatorach to coś tam się znasz... Napięcie na żarówkach masz to samo co na akumulatorze czyli tyle samo co ładowanie alternatora i temu się przyjrzyj... Pamiętaj że...
Witam. Ostatnio u kumpla w astrze 1 miałem taki przypadek. Podłączyłem wzmacniacz (GTA 470), obecnie chodziły tylko 2 kanały w mostku czyli ok 200RMS. Pograło to jakieś 20 min na ok. 50RMS następnie chwile na prawie maks po czym spalił sie bezpiecznik przy aku 30A. Założyłem większy bezpiecznik, chwile posłuchaliśmy głośniej i zauważyliśmy że przygasają...
Instalacja 6-12V alternator-prądnica ? pomiary jakies wykonane?
Odświeżę Mam podobny regularny problem z alternatorem w tym aucie (A170 CDI 2003 rok, 120 tys km, alt Valeo chłodzony cieczą). Otóż przepala diody. Pierwsza naprawa jakieś 2 lata temu-włożony zamienny mostek-przepalił się po pół roku. Druga naprawa-włożony oryginalny mostek Valeo za 350 zł-wytrzymał ok 1,5 roku. Do wczoraj, kiedy nagle zaświeciła się...
Czy winny może być sterownik ECU który wysterowuje alternator linią COM? Może. Trzeba wszystko poskładać na ze sprawnym alternatorem i akumulatorem. Jeździć z rejestratorem i może coś się wyjaśni. Ja osobiście bym założył rejestrator napięcia w instalacji, napięcia wzbudzenia i prądu alternatora. Ale to jakimś kombinowanym sprzętem. Warsztaty specjalizujące...
Panowie mam taki dziwny problem z instalacją w CC900 całe oświetlenie zaczeło pływac na wolnych obrotach powoli przygasa i raptownie świeci normalnie a jak dam gazu to nasila się to nie wiem co to może być aha kiedyś kolega wymienił mi szczotki z regulatorem w alternatorze ale trochę tylko pomogło a i dodam że często przepalają sie żarówki od podświetlenia...
W takim razie czemu mierzysz napięcie akumulatora mając ustawiony miernik na napięcie przemienne? Akumulator należałoby wymienić. Tylne światło pozycyjne oraz np. podświetlenie licznika i przednie światło pozycyjne nie jest zasilane przypadkiem z akumulatora? Jeśli tak, to winny będzie regulator napięcia, lub też jak to często bywa brak połączenia białego...
Przyjacielu, alternator może puszczać taką szpilę o amplitudzie grubo ponad 15V, aku tego nawet nie zauważy, żarówki owszem. Zresztą to częsty przypadek.....
Na akumulatorze pokazuje 11,50V a na alternatorze 12V wydaje mi się że alternator wydaje dobre napięcie, klemy odkręciłem, wyczyściłem i były nakręcane ponownie, więc to nie one, zanim go kupiłem stał ponad pół roku nie jeżdżony, poprzedni właściciel go tylko przepalał na podwórku (tak twierdził) widać że nie jeździł po nalocie rdzy na tarczach, może...
Dziękuję kolego. Wiem że nie wygląda to jak należy. Jadę za chwile kupić nowe kable i może jak mi się uda to kupię też nową skrzynkę bezpieczników a jak nie to poszukam zewnętrzny bezpiecznik o takiej oporności 150A. A tak na marginesie właśnie przeglądałem żony samochód, mam Alhambre z 2005r. i tak ten układ również nie wygląda ciekawie więc pewnie...
Rozrusznik c360,pompa wspomagania star jest to wmiarę proste rozwiązanie,ale czy takie obciążenie(3,6kW)wytrzyma alternator 55Ah i akumulator 74Ah.Uazowy rozrusznik ma moc 1,7kW.Gdzieś,kiedyś czytałem(słyszałem)o przepalających się alternatorach po obciążeniu elektropompą wywrotu o mocy ponad 2kW.
Najczęściej kończy się miedź lub przepala diodę, wirniki częściej padają w wersjach 120A - nie wiem dlaczego.
Szkoda następnych diod . Dioda LED ma zasilanie prądem stałym, a z alternatora jest zmienny. Potrzeba Ci opornik np 150Ω i diodę prostowniczą.
sprawdź stan pasków od alternatora oraz napięcie paska od turbiny. Biały dym może sygnalizować przepalanie płynu chłodzącego..
Po pierwsze pomiary zwykłym miernikiem w trybie AC będą dawały błędne wyniki, takie jak spadek wskazania przy wyższych obrotach. Skutek odkształcenia przebiegu, musiałbyś mieć miernik z funkcją TrueRMS, ale uważam że pod tym względem regulator działa poprawnie. Chyba że masz w przodzie lampę na dwie żarówki, wówczas nie mogą one mieć mocy 35 W, bo alternator...
jak napiecie było by ok to by sie nie paliły żarówki ... Moim zdaniem należy wymienić regulator i szczotki w alternatorze . Regulator może dawać napiecie ok ale czasem generuje sie pik pradowy i powoduje to szpilke o wyższym napięciu która pali żarówki ...
Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały zamocowany...
Już wykręciłem.Sprawdzenie czy na pewno to tutaj jest problem tylko za pomoca miernika? Przy okazji ściagania zauważyłem, że "Klakson" jest trochę zardzewiały.To też może mieć jakiś wpływ? Dodano po 3 Jeszcze coś ;) Nwm czy to ma znaczenie ale aku mam podłączone mimo że od dłuższego czasu jest rozładowany a każda wcześniejsza próba naładowania konczyła...
Kolega wyzej moze miec racje jesli alternator daje za duze napiecie to moze palic zarowki i lepiej sie pospiesz zeby tylko na zarowkach sie skonczylo. Pozdrawiam.
(...) nie byla zbyt dluga okazalo sie ze spalil sie bezpiecznik 20A ten kolo stycznika , wymienilem bezpiecznik , traktorek znowu swietnie odpalil ale bezpicznik ponownie wystrzelil . bardzo prosze o podpowiedz co moze byc przyczyna? regulator kupilem tani zamiennik -czy to moze byc powodem takiej sytuacji? Cześć! Wydaje się, że masz do czynienia z...
Pierwszy od dołu po prawej stronie , oznaczony METER, po jego spaleniu ginie prąd na deskę, oraz alternator przestaje ładować. Mam pytanie co jeszcze wisi na tym bezpieczniku bo mi bez powodu co kilka godzin pali go podczas jazdy.
Witam Od jakiegoś czasu zaczęła świecić mi kontrolka akumulatora. Na początku zaświecała się po kilku kilometrach, potem zaraz po ruszeniu z parkingu. Byłem u elektromechanika, który powiedział, że nie ma ładowania (~11,5V). Wymienił mi w alternatorze niejakie 'diody', które były poprzepalane... (takie małe blaszki) ale powiedział, że akumulator jest...
Witam forumowiczow! Zwracam sie z pytaniem,gdyz moze ktos mial podobne doswiadczenia z Honda.Ja kupilem swoja kilka dni temu z uszkodzonym alternatorem.Okazalo sie,ze po wymianie bezpiecznika na 20amp alternator laduje.Trwalo to 3 dni pozniej znow spalilo.Po wymianie na wiekszy grzeje sie instalacja.Alternator zmienuony to samo.W zwiazku z tym mam pytanie...
Z tego co wiem, oznaczenie silnika, to FYJA, a czujnik prędkości jest w ABSie. Niedawno auto znów odmówiło posłuszeństwa, przepalając kolejne bezpieczniki. Myślałem, że problem się zaostrza i uda się go wreszcie rozwiązać. Auto zostało oddane do elektryka lecz ten w zasadzie nic nie znalazł, natomiast gdy odpiął wtyczkę od alternatora, auto przestało...
Czy napewno są to żaróweczki a nie diody LED ? (LEDy są bardziej wrażliwe na przepięcia o ujemnej polaryzacji) Wprost niemożliwe, aby łańcuch działający uprzednio pod napięciem 24V uszkadzał się przy napięciu 12V (a nawet 18V, gdy niewłaściwy regulator napięcia alternatora) Chyba, że w instalacji masz ogromne zakłócenia pochodzące z zapłonu. Ale powinny...
Obstawiam, że problemem może być alternator. Typowe objawy uszkodzenia alternatora: - świecąca stale kontrolka ładowania akumulatora; - migająca sporadycznie kontrolka ładowania akumulatora; - brak zapalonej kontrolki ładowania akumulatora podczas włączonego zapłonu (przy zgaszonym silniku); - szybkie rozładowywanie akumulatora; - zbyt niskie napięcie...
Witam wszystkich!!! :D Mam problem z moim autem. Jest to Honda Civic 5-tej generacji. Silnik D13B2. A mianowicie przepalił mi się bezpiecznik (numer ze skrzynki to 15) i ni jak nie mogę znaleźć przyczyny... Na pewno odpowiedzialny on jest za wskazania prędkościomierza, obrotomierza, niektórych lampek na kokpicie, zegarka oraz kierunkowskazów (chociaż...
w moim aucie często przepalają się żarówki, pomiar napięcia ładowania w normie nie przekracza 14.7 v mam podejrzenia, że występują chwilowe przepięcia na alternatorze to alternator bosch 150a myślałem żeby przed żarówkami -szczególnie nijania bo to h7 (60zł) zastosować zabezpieczenie przeciw przebięciowe np warystor przepięcia pewnie nie przekraczają...
Zmierzyć napięcie na gnieździe, przetwornicy tam nie ma więc skąd wyższe napięcie chyba że alternator tyle ładuje. Zmierzyć będzie wiadomo.
Po pierwsze daruj sobie żarówki Awiny, powinny one zostać już dawno wycofane ze sprzedaży za brak opisu "Brak homologacji, nie wolno używać na drogach publicznych". Nawet na choinkę się nie nadają, jeszcze dom się spali... Załóż na próbę porządne żarówki renomowanych marek, z oznaczeniami homologacji wydrukowanymi na ich obudowach. Po drugie to wszechobecne...
Żarówki palą się od dziur na drodze ! włukno rozgrzewa się i po wjechaniu w dużą dziurę poprostu obrywa się. Częstotliwość przepalania się zależna jest od wielkości dziury i zużytego zawieszenia. A strony no to wiadomo którąwpadasz tą przepala. Czesto też przepalają się razem obydwie. Rada: Mijaj dziury zrób zawieszenia albo załóż xenony chińskie bo...
Tylko 1 ale... -jak odepniesz kable rozruchowe,a w ciągniku nie będzie akumulatora,to alternator ulegnie USZKODZENIU !!! Ja i moje szczęście, niedawno wróciłem do domu i kupiłem 2 przewody dwumetrowe 35mm2 - wystarczają one akurat aby połączyć akumulator z auta (po podjechaniu max blisko) z rozrusznikiem ciapka i wydartą nóżką od sprzęgła (wydaje mi...
Witam. Problem jak w temacie. Auto - Opel Astra 94'. W pozycji zapłon żaróweczka świeci normalnie, po odpaleniu silnika rozbłyska mocno i się przepala. Na wolnych obrotach na zacisku D+ alternatora występuje napięcie 18 V. Regulator wymieniłem (bez oznaczeń- chyba Uni point), usterka nie zniknęła. Mostek sprawdzałem miernikiem oraz zasilaczem i żarówką...
A ja powiem że pierniczenie takie że francuz to złe, w 207 miałem problem z żarówkami (przepalały się co pół roku), winny okazał się alternator, po robocie auto śmiga aż miło. W 308 mam problem z audio, ale to już wina skopanej elektryki, bo auto po dupniaku w niemczech było kręcone przez jakichś ynżynierów i wszystko zrobione inaczej jak w schematach....
grzałka przepala przepala zarowki przepala tranzystor
pulsujące oświetlenie zamontowac silownik prąd bramki tyrystora
mikrokomputer cobra1 scania halogeny dalekosiezne
Zamienniki UL1402 i UL1403: TBA810, TCA940, TDA2003, LM386 Kocioł Vitopend 222: brak c.w.u. i przegrzewanie kaloryferów