Kolego spróbuj podmienić sam silniczek krokowy to on jest odpowiedzialny za wolne obroty. Na twoim zdjęciu to część z napisem 1,6 tam gdzie wchodzi wtyczka.
W rurze dolotowej pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą
Pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica.
skoro na LPG jest wszystko ok to szukać problemu w samochodzie często problemem jest przepustnica
Po pierwsze podaj oznaczenie silnika czyli1,6 i co? pełne oznaczenie Po drugie rocznik samochodu Po trzecie przepustnicy nie kalibruje się, a Vag jest nie do opla Po czwarte czyści się przepustnicę i otworki odmy pod przepustnicą Pozdrawiam.
co z przepustnica?
Pod przepustnicą jest wypustka na niego.
Skoro nie ma silnika krokowego to co steruje wolnymi obrotami? Bo coś musi. Jak oglądałem zdjęcia przepustnic astry to wyglądało mi to tak, jakby silniczek krokowy sterował główna przepustnica. Jak rozbiórek to będę wiedział. Poza tym napisałem, że diagnostyka komputerowa odpada. Chyba że jesteś w stanie zaproponować jakiś pewny i tani komputer diagnostyczny.
24 krok przepustnica 0% lub 0,6V
Wymieniłem pedał gazu, oraz poczyściłem wszystkie możliwe styki przy pedale i w koło silnika. No i dupa, problem powraca. Jutro wymieniam przepustnicę.
Z16XE z przepustnicą elektryczną? Ubity sterownik.
06681 właśnie posiadają lanosy, polonezy, nubiry gdzie przepustnica kręci się odwrotnie niż z astrze...
Sprawdź gumowy łącznik między dolotem, a przepustnicą.
a te napięcie na biegu jałowym to musi wynosić dokładnie 0.7V Może by nieco więcej, byle nie za dużo - nie pamiętam w tej chwili, ale zakres chyba wynosi 0,6-0,9V. odczytałem błędy z komputera i jest błąd: 35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków, więc myślę że krokowca muszę wymienić. To nie myśl więcej, a za to poczytaj - trzeba przywrócić...
Kolego chodziło mi o przepustnice.
W tym samochodzie czujnik jest w lewej piaście. Się już dowiedziałem styki w wtyczce przeczyszczenie problem na razie zniknął. Teraz ten nieszczęsny problem mam nadzieję że to nie ECU a niesZczelnosc albo brudna przepustnica...
Tak jak sugeruje jarek_car rocznik 2003 ma przepustnice sterowaną elektrycznie (niema silniczka krokowego) .Od 2001 roku weszły Z-tki z tym typem przepustnic.
jeżeli to silnik z jednopunktowym wtryskiem to sprawdź uszczelkę pod przepustnicą
Witam Sprawdź szczelności kolektora dolotowego za przepustnicą.
w tym silniku powinna byc przepustnica sterowana elektrycznie
Wyczyść regulator obrotów(najprawdopodobniej przytarł się od brudu) możesz też przy okazji wyczyścić przepustnicę
Tak, będą błędy korelacji położenia przepustnicy.
Jakie kanaliki??? :) Tutaj więcej; Są dwa otworki w obudowie przepustnicy, wrzuć w googla przepustnica astra g, to będziesz widział na zdjęciach. W astrze nie ma silniczka krokowego. Pozdr.
Przepustnica nie sprawdzana, sprawdzany był pedał gazu tzn. rozkręcany i patrzyłem czy ścieżki są całe ale tam wszystko wygląda na nie ruszane a gdyby było to podejrzewam że wyskoczył by przez to jakiś błąd, no nic jutro sprawdzę przepustnicę
Jest ASR? Jak GSI to na 90% jest. Sprawdź, czy nie jest zablokowana druga przepustnica. Zobacz, czy nie jest zwalona rura ssąca bądź inny przeciek powietrza między filtrem a przepustnicą.
Czujnik położenia przepustnicy w astra h 1,6 jest w przepustnicy problem rozwiązany kupiłem używaną przepustnice i jest ok
szymura5, mi pali około 7,6l/100km na trasie spokojnie jadąc 90 (to było na mikserze 30mm z fotek). Jaki masz mikser, ten z dwiema dziurami czy wierciłeś przepustnicę?
Nie jest przypadkiem po prostu rozwalona przepustnica?
wiesz nie wiem .Natomiast ten problem o którym pisze nie pojawia sie ciagle tylko przez jakiś czas. Ostatnio także zaswieca sie kontrolka silnika i jak pojechałem do mechanika i podłączył komputer to nic nie wykryło.A jak moge sam sprawdzic czy to przepustnica?
Dzisiaj podczas hamowania potrafi zgasnąć... nie mam co prawda astry , ale lacetti z silnikiem opla ecotec 1,4 , u mnie gasł przy hamowaniu gdy miałem pęknięty waz gumowy na dolocie pomiędzy filtrem powietrza , a przepustnica .
Nie ma takiego błędu i komputer nie pokaże że przepustnica jest do wymiany - to tylko interpretacja diagnosty. Przepustnica może być dobra zaś np. uszkodzony jest przewód między ECU a przepustnicą. Odczyt błędów, sprawdzenie wartości w blokach pomiarowych, sprawdzenie instalacji. Można też pomierzyć miernikiem przepustnicę.
Czujnik położenia pedału przyspieszenia/przepustnicy (nie wiem czy tam jest przepustnica na linkę czy elektryczna) - przetarta ścieżka oporowa.
Co wynika z tego postu poza tym co napisałem wcześniej ? :) "krokówki" tam przecież nie ma, przepustnica czysta.
Dzis dokonałem kolejnej diagnozy sterownika. Diagnostyka go otworzył sprawdził i stwierdził, że wszystko jest OK. Kupiłem wiec kolejny pedal gazu i co ? 10 km jazdy było dobrze i znowu zapala się CHECK. Nie mam już siły do tego auta. Jak sprawdzić wiązkę która idzie od pedału do sterownika ? A może jest problem między sterownikiem a przepustnicą?
Czy to jest silnki z linką gazu czy z przepustnicą elktroniczną?
Cześć Kiedyś często słyszało się o oryginalnych tylko świecach do opla GM. Ja bym założył NGK lub Denso -sam na takich jeżdżę. Następne to cewka i tu w oryginale raczej powinno być. Masz stara aby podmienić i zobaczyć czy przejdzie? Dwa twój motor nie ma hydraulicznej regulacji zaworów więc chyba należało by sprawdzić luz zaworowy oraz ciśnienie sprężania....
Był osobny moduł z linką który otwierał przepustnicę. Widziałem coś takiego w działaniu w omedze A.
Przepustnica umyta?
Używka to koszt koło 50-100zł jak chcesz to mam jutro sprawdzę czy jest sprawny i dogadamy się. Dodano po 1 jak chcesz to podaj adres e-mail to wyślę pełen opis sprawdzenia tps ze schematem.
Stara astra miała to zrobione w ciekawy sposób-dwie przepustnice, dolna dławiła silnik.
To ten w rurze dolotowej powietrza między filtrem a przepustnicą.
Jedź na diagnostykę komputerową pewnie coś z przepustnicą.
a nie będzie tutaj winna przepływka albo przepustnica?
wyczyść sobie przepustnicę
Problem z przepustnicą.
Pozostaje regulator biegu jałowego Przecież w tym silniku obrotami steruje przepustnica !
Na luzie jak przygazuję i odpuszczam pedał to wszystko jest ok, ale podczas jazdy gdy np zmieniam bieg i puszczam gaz to nie schodzi z obrotów jak powinno a obroty na chwilę gwałtownie ale niewiele podwyższają się, i po chwili jest juz ok, w zasadzie to nie da się z tym jeżdzić , spotkał się ktoś z tym ??? ( regulowałem linkę przepustnicy i czyściłem...
A wiesz dlaczego przepustnica się przymyka?
Ok. Serdeczne dzięki za info. Teraz wiem że to wszystko ściema. Problem w tym że w mojej astrze EGR i przepustnica jest wierzchu i sam to mogę zrobić , ale za demontaż kolektora chyba się nie zabiorę. Powiedzcie proszę ile mechanik może wziąć za takie czyszczenie.
http://www.czarnikm.republika.pl/x16sz.h... Co do nowego krokowca - to jest identyczny ? Trzeba go "zaprogramować" czyli zapalić i zostawić tak chodzące auto aż do włączenia wentylatora. Bez żadnego gazowania. Choć tutaj raczej winna przepustnica - pomiar na stronie co podana powyżej.
Nie można wyczyścić tego czujnika, ale samą przepustnicę można
Tutaj jest wyjaśnione: http://www.forum.astratuningteam.pl/view...
Kolego, w takiej sytuacji zawsze się pyta jaki silnik, zaś odpowiedź jaką ty podałeś jest popularna w kręgach lamerskich lub zblizonych do nich. Dalej-jeżeli ma silnik 1,6 8 zaworów (czyli X16SZ) to chcę wiedzieć co pomoże czyszczenie przepustnicy, jak to monowtrysk i wtryskiwacz niejako przy okazji myje przepustnicę.
Miałem taki sam przypadek w Vectrze C, przyczyną były zimne luty w przepustnicy.
bardzo fajny silnik, mało pali, nawet mocny jak na 8v i co najwazniejsze to prosty. Sprawdź czy nie zasysa gdzieś lewego powietrza. Możesz też pozbyć się zaworu EGR jeśli jest uszkodzony, tylko trzeba zmienić program w sterowniku silnika i parę problemów znika na zawsze. Warto podpiąć się pod Techa i zobaczyć na parametry. Można jeszcze przeczyścić...
Casami lepiej jest poświęcić pół godz. na zdemontowanie czegoś, żeby sobie dostęp ułatwić, niż później się zastanawiać, czy się czegoś nie połamało. urwało, czy np. uszczelka cała i na miejscu, itp... Dobrze główkujesz :D
Przy zmianie biegów i podczas jazdy Astra G nie schodzi z obrotów od razu, tj tuż po puszczeniu gazu obroty podnoszą się na chwilę ( niewiele ) i dopiero spadają, dzieje się to przy zmianie biegów ale nie tylko, na postoju wszystko jest ok, obroty schodzą normalnie, ktoś pisał kiedyś że to może vss, ale nie pali się żadna kontrolka, więć pewnie to coś...
Przepustnica do czyszczenia.
Buhahaha. Przepustnica do wymiany.
Postanowiłem się podpiąć pod temat... u mnie troszkę to wygląda inaczej. Zacznę od początku, mam astrę G z 2003 roku z silnikiem Z16XE i podczas jazdy w szczególności jak śmigam na trasie po odpuszczeniu pedału gazu silnik gaśnie, uruchamia się za 1 razem, muszę prztrzymywać obroty by mi nie zgasł na poziomie 2-3 tyś... gdy tylko puszczę gaz silnik...
Co masz na myśli mówiąc "trzeba przepustnicę doprowadzić do ładu" Proszę o możliwie dokładne rozwinięcie tematu. Czy Twoim zdaniem problem to przepustnica?
Zamknieta ta przepustnica czy nie?
Dodam że błąd wyskajuje na komputerze P2101, ale wg mnie to nie jest przyczyną. Może nie bezpośrednio uszkodzona przepustnica, ale np. wiązka od niej ;-) To teraz trzeba zrobić pomiar ciagłości przewodów od sterownika do przepustnicy, a potem do sprawdzenia wyjście ze sterownika na przepustnicę.
Sonda jest w tym mijescu co wskazałeś - mierz napięcie bo to się ma zmieniać, tam jest jeden plusowy kabel tylko. Przepustnice czyściłeś? EGR nie zasyfiony? LPG czy tylko benzyna?
A jaki stan silniczka krokowego i ogólnie przepustnicy? Dolot i sama przepustnica szczelna?
Jak wygląda przepustnica? Czysta?
Masz otwartą przepustnicę podczas pomiaru?
Sterowniki montowane na silniku w tych autach padają od temperatury i drgań i to jest prawdopodobnie przyczyna gaśnięcia silnika i skoków obrotów jeśli masz sprawna przepustnicę.
Sprawdź czujnik otwarcia przepustnicy
Podłącz pod komputer moze są jakieś błedy . Zawór EGR mozna zaślepić blachą z puszki po piwie. Wyczyśc przepustnicę
Co może być tego przyczyną? ECM,APPS,albo sama przepustnica.Jedź na warsztat.
Miałeś się przejechać z kompem w celu sprawdzenia czy czas wtrysku podczas hamowania silnikiem jest = 0 i czy ecu widzi zamkniętą przepustnicę.
Mala przerwa, ale temat wraca. Opelek odpalił, ale niestety do sprawności mu jeszcze trochę. Chodzi tylko na wolnych obrotach, nie reaguje na padał gazu. Nie mam pewności czy przyczyna jest na pewno w Ecu. Co jeszcze można sprawdzić żeby mieć pewność? I na którym pinie jest wyjście na przepustnice?
serekETE napisał: P.S. Nie wiem jak ja tego nie zauwazylem wczesniej, na przekreconym kluczyku na zaplon nie pali mi sie kontrolka ladowania, ten akumulatorek. Więc piszę ,żeby zobaczył ładowanie.Samo ładowanie z usterką nie ma nic wspólnego. Sorki źle to ująłem w poście. Co do nap 5.12V to jest w normie. Być może krokowy wysunięty za bardzo,moze ECU...
Sondy mechanik mi wymieniał. Egr próbował programem wykasować ale coś mu nie wyszło i zostawił mnie z odpiętą wtyczką. Sondy mogły być dobre. Często poprzez usterkę EGR parametry Lambda się nie zgadzają i są błędy. Pytanie, czy sprawdził co pokazują "na żywo". Próbował usunąć ze sterownika silnika odpowiednie linijki, czy tylko błędy? Ogólnie system...
Przepustnica naprawiona. Temat zamykam.
Sprawdź przewód łączący przepustnicę z kolektorem dolotowym. Dodano po 2 Przy okazji można wyczyścić przepustnicę.
Prosto.Na niebieskim kablu podczas gdy przepustnica jest w położeniu spoczynkowym masz mieć około 0,7V i płynnie narastać,proporcjonalnie do otwarcia przepustnicy do wartości około 4,3V
Nie ma sensu.Problem jest inny.
Czy przy próbie zapalenia kiedy nie kręci rozrusznik słychać typowe klepanie przepustnicy?
nie ciągnie W tym silniku ciągnie przy częściowo otwartej przepustnicy.
Skąd się mógł wziąść olej w kopułce elektrycznej przy przepustnicy w mojej astrze? Silnik 1,9 cdti 101 km. Miałem błąd P1125-sterownik przepustnicy. Myślałem że może zimne luty . Olej napewno powodował zwarcie i przepustnica nie działała prawidłowo. Po otworzeniu kopułki wylał się olej, dużo oleju, pół szkanki. Czy przepustnica przepuszcza i skąd wogóle...
Mam taki problem że w mojej astrze przy zmianie biegu gdy wciskam sprzęgło podciąga obroty np bieg zmieniam na 3000 i gdy wcisnę sprzęgło podciąga do około 3100 obrotów. Przepustnica jest nowa i były wprowadzane adaptacje przepustnicy.
średnio się znam na samochodach ale kolega miał identyczną sprawę w octawi jak jest zimna to paliła ciepła też ale jak się zagrzeje i potem troche postoi to są takie problemy jak u ciebie mechanik mu powiedział że to wina przepustnicy, komputer nie wykrył żadnych błędów ale twierdzi że to przepustnica
Pomoże ktoś pilne błąd tylko u2105
ten błąd to regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego. Faktycznie jest to mocno związane z przepustnicą. Proponuję sprawdzić czy przepustnica działa poprawnie (nie jest zacięta), skontrolować siłownik przepustnicy i jej czujnik położenia, a także przewody (przejścia, zwarcia do plusa, masy). Na wyłączonym zapłonie zmierz rezystancję (przy odłączonej...
BuBu a może orientujesz się czy można zmienić przepustnice na linkę?
Witam serdecznie. Chciałbym się poradzić specjalistów w sprawie przepustnicy wydechu. Posiadam Astrę G COUPE Z18XE z 2000r. Przepustnica to typowy chińczyk (ale nie chcę go zamieniać, tylko znaleźć rozwiązanie). Zamontowana jest bezpośrednio przed środkowym tłumikiem, generuje potężny dźwięk, ale chciałbym, żeby miało to więcej sensu. Również nie chciałbym,...
A u mnie winna była przepustnica, w 1,6 też. Czego to dowodzi? Moim zdaniem niczego, trzeba diagnozować od najprostszych rzeczy zaczynając. Czyli moim zdaniem, świece, cewki, przepustnica i dalej iść w miarę potrzeby.
Do sprawdzenia układ wysokiego napięcia i rozrusznik, sławetne Delco daje powoli znać o sobie w a14let/l/r. Zaczął bym od świec potem rozrusznik i cewka, temat ciągnie się od 1.6 w astrach. Typowy objaw półobrotu wału rozrusznikiem zakłócony ecu szpilkami napięciami zasilaniu cewki lub głównym) klepiąc przepustnica i przez kilka(naście) sekund brak...
niekoniecznie to elektronika jezeli pzeplywomierz sprawny i silnik krokowy tez to moze byc niedomykajaca sie przepustnica powietrza
Gazownik mówił, że sonda lambda pracuje. A co może powodować, że autko gaśnie po odpaleniu? Przepustnica się przycina?
Przepustnica jest na linkę.
Najpierw zmierz napięcie na pompie. Może ciśneinie spada bo w wyniku spadku obrotów spada napięcie w instalacji. W oplach częstą przyczyną falowania obrotów jest brudna przepustnica.
Ta żółta kontrolka od układu chłodzenia, i tak gaśnie dopiero po zapaleniu silnika więc dlatego się świeci jak kręcę rozrusznikiem. Odczytanie błędów nic nie dało. Ale myślę, że dopiero musiałby się zaświecić check aby coś komp zapisał. Dziś może przeczyszczę przepustnicę.
Wypadają zapłony prawdopodobnie, a system jest zbyt stary, żeby to wyłapać - to pierwsza możliwość - czyli od świec począwszy, na module wzmacniacza i cewce skończywszy. Druga to zbyt niskie ciśnienie paliwa, spowodowane naturalnym zużyciem układu zasilania. Czujnikiem wału proponuję przestać się interesować, tak samo silniczkiem krokowym czy przepustnicą.
Ja wyczyścił bym przepustnicę i wyczyść EGR.
Wyczyść przepustnice. Powinno pomóc.
Podjedź teraz nie do gazownika tylko do kogoś kto Ci zdiagnozuje usterkę, skoro gaz nie pasuje z komputerem wtrysku to sprawa jasna, tylko należy zdiagnozować w czym problem - albo sonda albo przepustnica. Pozdrawiam.
Jutro postaram się rozkręcić przepustnice i przeczyscic
astra przepustnica astra przepustnica adaptacja przepustnica astra objawy
zyxel konfiguracja zmywarka whirlpool alarm honda civic zegary
dyfuzor samsung sterownik easynote te69kb
Jak zdjąć zabezpieczenie z gaźnika Oleo Mac 937? Wymiana ekranu w Samsung LED 3D UE40F6329