Witam. Auto z 98 roku, przed liftem wersja, silnik 1800 GDI. Była czyszczona przepustnica. Carisma już jakiś czas wariuje. Na początku pokazywała kilka błędów, jednym z nich był jakiś czujnik, już dokładnie nie pamiętam jaki. Był w okolicy za 10zł, kupiłem, wymieniłem. Błędy zniknęły. Został tylko ten z pompą wysokiego ciśnienia. Ten tłoczek przycierałem...
O ile mi wiadomo silniki GDI nie pracują na mieszance stechiometrycznej, więc musi tam być sonda szerokopasmowa, jak w dieslach. O problemach z TPSem/modułem przepustnicy w GDI (Carisma/V40) sporo znajdziesz w Sieci... można to zweryfikować na diagnostyce komputerowej lub przy pomocy miernika, niestety wymiana jest kosztowna.
Dotyczy przepustnicy elektronicznej
obroty można regulować śrubką na przepustnicy
okazało sie, że przepustnica walnieta..
Witam serdecznie. Mam kilka problemów z autkiem i jakoś nie potrafię sobie sam z nimi poradzić. wiec do rzeczy: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI 1998 rok Falowały mi obroty na biegu jałowym, wiec wyczyściłem przepustnicę,egr, regulator biegu jałowego,kolektor ssący. Przy okazji sprawdziłem (wg książki) ustawienie czujnika położenia przepustnicy (jest jak...
Witam serdecznie temat dosyć stary jednak postanowiłem do ,,odświerzyć" byc może komuś sie przyda, szczególnie =, że od ponad pół roku zmagalem sie z opisywanym przypadkiem, czytałem fora itp. wymianiłem - przepustnicę, silnik krokowy jednak nic to nie dało, samochód był z 5 razy podpinany do komutera zero błędów w końcu zaryzykowalem i kupiłem komputer...
Witajcie. Nie mam polskiej klawiatury wiec wybaczcie polskie znaki. Pacjent mitsubishi carisma 1.8 gdi elegance 2001 r Problematyka - gdy sie rozgrzeje po okolo 30 minutach. gdy np stoje na swiatlach obroty spadaja do tego stopnia ze swiatla w kabinie zaczynaja przygasac, prawie gasnie. -Po ruszeniu ze swiatel, po pierwsze nie ma mocy i szarpie jakb...
Jeśli to 1.8gdi, to należy sprawdzić czy nie odkleiły się magnesy w przepustnicy. Wygoogluj sobie temat naprawa przepustnicy w gdi
Witam Wprawdzie to inny silnik ale jakież było moje zdziwienie jak się okazało, że w moim przypadku to był tylko problem fałszywego powietrza (ciśnienia). Może u Pana jest podobnie? Dobra, mocna latarka to podstawa (nawet w dzień). Bez niej nie dostrzegałem przyczyny - cienkiej, czarnej rurki. (okolice: przepływomierz/ rury/ wtryski/ filtr/ przepustnica...)...
Witam posiadam Mitsubishi Carisma 1,8 16V GLS 1995 r. i mam problem z odpaleniem na zimnym silniku jak jest ciepły z kolei łapie wysokie obroty. Wymieniłem aparat zapłonowy,świece,kable,przepływomierz i nic nie pomogło. Wykręciłem silniczek krokowy z przepustnicy i sprawdziłem, działa jak należy. Po za tym silnik praktycznie wogóle nie chodzi na benzynie,...
Dokładnie wyczyść przepustnice. pozdrawiam
W wymienionym wyżej samochodzie nie działa przepustnica e-gazu. W ogóle nie reaguje na naciskanie pedału gazu. Ciągle loguje się usterka wskazująca, że uszkodzona jest właśnie przepustnica. Tyle tylko że wszystkie pomiary przepustnicy tego do końca nie potwierdzają. Opór między zaciskami 1 i 3 oraz 2 i 4 przepustnicy powinien zawierać się między 1,35...
Witam raz jeszcze. Dzięki domex 32 ale nie o ten czujnik mi chodziło Ja żle napisałem . Chodzi mi o czujnik położenia pedału przepustnicy jest on przy pedale od gazu
Podepnę się do tematu bo widzę że jest tu kilku fachmanów od gdi. Auto carisma gdi z przeszłością jacyś magicy nakręcili przepustnicą zamiast ją wyczyścić. Dostałem auto z obrotami 3000 na wolnych. Po czyszczeniu i regulacji na wolnych obrotach troszkę kuleje. Tak jakby na jednym cylinderku niedomagała. Z dziwnych parametrów widzę że wskazania sondy...
Mam problem z obrotami. Silnik cały czas buja się na obrotach. Wymieniłem już przepustnice z silniczkiem krokowym, pompkę paliwa i to samo. Może wiecie jaka jest tego przyczyna? Z góry dziękuję.
Witam wszystkich!!! Mam problem z MITSUBISHI CARISMA 1.8 GDI Problem polega na tym że samochód nie chce odpalić a jak odpali nie reaguje na pedał gazu. Na wstępie chce zaznaczyć że przepustnica jest sprawna sterownik przepustnicy jest podmieniony wiązki sprawdzone a w adaptacji przepustnicy samochód sam dodaje gazu od 1000 obr do 6000 obr potem chodzi...
U mnie problem leżał w przepustnicy. Ale dał mi popalić ;)
Troszkę późno ale może komuś się przyda, czujnik położenia przepustnicy był uszkodzony praktycznie nie do kupienia jako nowy, kupiłem kompletną używaną przepustnicę troszkę inna i nie pasowała ale po małych przeróbkach zamontowałem i auto pomyka do dziś, także dzięki za sugestie. Pozdrawiam
Witam! Moze odpowiedz zbyt pozna, ale zawsze przydatna. Jest to problem typowy dla Carismy 1.8GDI - powodowany przez system recyrkuacji spalin. Przepustnica brudzi sie od sadzy, zapycha sie silniczek krokowy i to powoduje nierowna prace silnika. Na forum mitsumaniaki.pl jest opisane dokladnie jak nalezy czyscic przepustnice. Nie jest to skomplikowane...
Przepustnica.
Ten model po odłączeniu akumulatora przeprowadza kalibrację przepustnicy. Falowanie obrotów jest normalne. Należy pozwolić mu chodzić na wolnych obrotach od zimnego silnika do zagrzania przez około 20 minut, (obciążenie minimalne, wyłączona klima, światła, radio itp). Po 20 min należy obciążyć na maxxa- włączyć wszystko co się da.
Raczej i chyba nie. Połączenie przepustnicy z pedałem gazu sprawia, że to wartość TPS 'mówi' komputerowi jak mocno depczesz gaz. Na forum, któe zalinkowałem obstawiają brudną przepustnicę, błąd akcelerometru, albo padnięty czujnik położenia przepustnicy. Sorry, nie wiem
Witam, ostatnio pojawil sie problem, a mianowicie zauwazylem spadek mocy, nie jest to stala utrata wystepuje czasami i na jakis czas. Samochod ciezko przyspiesza, jak by polowe mocy zabralo, podejzewam, ze turbo pada, bo jak nie ma mocy, a pozniej ja odzyska zeby utrzymac stala predkosc musze noge zdjac z gazu, a i z turbiny zauwazylem ze olej leje...
Czy mógłby ktoś pomóc? Pytałem się jeszcze kogoś, kto twierdzi że przepustnica jest dobra i czujnik też. Pomiary wykazały identyczną sytuację jak u mnie, z tym, że zamiast 4,5kOhm on ma 5,1kOhm. U mnie taka sama rezystancja jest między pinem 1 a 4 oraz 2 a 4 gdy przepustnica jest zamknięta, między 2 a 4 zmienia się w MOhm gdy przepustnicę się otworzy....
Witam. Wcześniej wymigując błędy kontrolka szybko migała, nie tak jak powinna ale jakieś błędy niby odczytałem. Mignięcia miały taką samą długość błysków lecz rózne odstępy czasy. Wyszło chyba 6 błędów. Poczytałem sporo i przyczyna mojej usterki być może jest czujnik spalania stukowego. Auto szarpie podczas przyspieszania, dusi go po prostu czasem,...
Witam. W sobotę gdy chciałem odpalić z rana auto niestety nie udało mi się. Sprawdziłęm czy jest iskra i czy chodzi pompa paliwa chodzi i wszystko bez zarzutów, lecz auto nie chce przemówić. Dopiero gdy dam mu do przepustnicy samo start to podtrzymuje obroty wtedy gdy psikam łatwopalnym spayem, gdy przestaje auto momentalnie spada z obrotów i gaśnie....
Witam . Auto dzisiaj zostało naprawione . Mianowicie wymienione zostały świece na nowe i potencjometr przepustnicy . Potencjometr dawał sygnał do Ecu ,o maksymalnie otwartej przepustnicy . Auto nie kopci ,wkręca się na obroty i równo chodzi. Pozdrawiam i dziękuję za opinie i sugestie .
Kiedyś walczyłem z pianinem (pajero pini) właśnie z 1.8 GDI, podobny problem miałem, tylko z po wodzianem, kalibrowałem pedał gazu na bodajże 0.5v na iddle i tak samo trzeba było wyregulować potencjometr przepustnicy. Napięcia czytane z poziomu testera. Dodano po 1 GDI zgłasza błędy przepustnicy, jeśli potencjometr pedału gazu lub przepustnicy jest...
Witam mam problem z carisma 1,8 gdi, mianowicie dużo pali tzn. 15-16 litrów, gdzie komputer pokazuje 10-10,6. dodam że przepustnica była wyczyszczona. Spotkał się ktoś może z takim problemem?
Efekt odczuwalny najbardziej na trasie przy ok 70-110km/h na prostym odcinku, nie jest to jakieś duże dławienie ale przeszkadza to przy wyprzedzaniu tak jakby przez chwile 4 - 12 sekund dostawał mniej paliwa. Przepustnica czyszczona bez efektu
Byłem u 5 mechaników każdy nie wie co jest grane ,jeden tylko powiedział że trzeba wymienić przepustnice ,i problem zniknie ,bo niby te silniki gdi tak mają ,a cenę to mi nie małą przy śpiewał. To prawda że w 80% przyczyną bywały przepustnice.
Przepustnica nie zabrudzona?
Przerabiałem to kiedyś w Space Star 1.8 GDI Wytarł się TPMS (pot. przepustnicy). Kupiłem niby zamiennik na aliexpress ale pasował ni przypiął ni wypiął. Skończyło się na rozebraniu starego przeczyszczeniu podgięciu ślizgaczy i sklejeniu. Auto odzyskało kontrolę nad obrotami. Ogólnie jest też potencjometr pedału gazu (szerszy)
Witam, otóż mój problem wygląda następująca, posiadam Mitsubishi Carisma 1.8GDI z 1999.r mieszkałem w Niemczech i użytkowałem pojazd bez żadnych problemów, po powrocie do Polski (tym pojazdem) zaczęły dziać się dziwne rzeczy, gdy odpalam silniki auto skacze chwilę na obrotach po czym ustają ale gdy jadę i się zatrzymam gdziekolwiek na światłach auto...
Istnieje możliwość kupna samej ośki z magnesem, poszukaj na Allegro:
Miałem podobne w Carisma GDI, wejściowe 3atm, wyjściowe szaleje od 16 do 46, podłożyłem trzy pompy wysokiego ciśnienia, kombinowałem z uszczelkami pod nimi, cieńsza, grubsza aby krzywka na wałku bardziej lub mnie naciskała na rolke popychacza, podkladałem dwa regulatory, a problem robił potencjometr przepustnicy, fałszował zasilanie na regulator ciśnienia.