Akurat działanie tego układu to dużo więcej współzależności i wcale nie jest takie proste. Wadliwy zawór nie ma wpływu bezpośrednio na moc, ale może powodować wchodzenie silnika w pracę awaryjną, a wtedy moc silnika zostaje znacznie ograniczona. Akurat w tym przypadku jest to taka wcześniejsza wersja układu EGR, którą można z dobrym skutkiem "oszukać"...
Witam W 1.4 masz monowtrysk Bosch (monotronic) Tam nie występuje typowy silnik krokowy regulujący przepływem powietrza w kanale obejścia przepustnicy tylko siłownik regulacyjny sterujący bezpośrednio przepustnicą (w boschu chyba kochają ten patent) Zacznij od sprawdzenia połączeń podstawowych czujników zobacz też w jakim stanie jest przepustnica (chodzi...
Kolego, bez urazy ale nikt normalny nie bierze sprzętu do stania w korkach, który na luzie ledwo chodzi. Tak,wszyscy wiemy o zjawisku "okapcania" świec zwłaszcza na klasycznym układzie zapłonowym,ale jeśli poziom paliwa, droznosc dysz, skład mieszanki jest prawidłowy to nie musi być wina lewego powietrza a takiej blachostki jak zuzyta przepustnica czy...
mialem raz podobny problem w clio 1.2 /92 od czasu do czasu srednio raz na 2 dni lubilo zgasnac na wolnych obrotach przy zwalnianiu np przed swiatlami . tez zaobserwowalem ze czasami nastawnik przepustnicy ( niby ten silniczek krokowy co faktycznie nie jest krokowy hehe) jest martwy tzn nie reguluje wolnych obrotow . Diagnoza nie wykazala zadnych błędów...
Witam od niedawna jestem posiadaczem Forda Escorta 97 rok 1.6 16V Zetec, przeczytałem naście postów na temat spadających obrotów i co za co odpowiada. U mnie akurat zawór regulacyjny powietrza biegu jałowego ( IACV) ma podłączenie 3 pinowe i z tego co się domyślam regulacja zaworu powinna być w dwie strony.To teraz jak to powinno sterować przepustnicą...
Witam ! Problem z autkiem jak w temacie.Otoz jak sie autko zagrzeje to zaczynaja powoli falowac obroty. Nie duzo powiedzmy od 900 do 1100 az w koncu autko zgasnie. Wskazywalo by to na sonde, lecz po zmierzeniu wychodzi ze jest dobra, mialem akurat taka na stanie i na probe zalozylem drugo co nie pomoglo. Zauwazylem rowniez ze przepustnica jest starsznie...
Z tej stronki wlasnie wzialem tlumaczenie kodow i 22 oznacza miernik przeplywu powietrza (1), za wysokie napięcie, jesli chodzi o przeplywomierz taki typowy to nie widze go nigdzie, nie wiem czy to mozliwe ale nie widze go, za to jest taka kostka do ktorej wchodza kable i rurka z powietrzem. Ale gdy odlaczam ta rurke i sprawdzam bledy komputera to wyskakuje...
Od dłuższego czasu walczę z zaworem stabilizacji obrotów biegu jałowego w swoim samochodzie (Passat B3, silnik 1.8 PF na digifancie II). Problem objawia się tym, że "wolne obroty" szaleją w cały świat, lecąc sobie do góry bez żadnej reguły (nawet się zrymowało). Raz trzymają się dobrze, drugi raz "wolne" to 3 tys. obrotów. Były próby naprawy mojego...
To są prawie identyczne gaźniki, różnią się tylko dźwigniami na osi przepustnicy i położeniem śrub regulacyjnych.
Na moim schemacie ten bezpiecznik zasila: -przepływomierz -przepustnica -regulator ciśnienia doładowania -EGR -zawór regulacyjny wtrysku Nie wiem czemu ale jakoś czuje że to może być wina EGR bądź faktycznie wiązki.
Tu jest przykład poprawnej kolejności montażu membran i uszczelek http://obrazki.elektroda.pl/2244082600_1... Od strony pokrywy ze śrubą centralną membrana z zaworkami przylega bezpośrednio do głównego korpusu gaźnika (tego elementu z przepustnicami i śrubami regulacyjnymi). Od strony pompki membrana pompująca (ta z aluminiowym elementem)...
Wkręt regulacyjny wolnych obrotów L - 1 obrót Wkręt regulacyjnych wysokich obrotów H - 1 obrót Śruba przepustnicy LA - ustawić tak, żeby pilarka nie gasła na wolnych obrotach. Od takich ustawień trzeba zacząć i dodawać paliwa (wykręcając wkręt regulacyjnych) lub zmniejszając dawkę paliwa przez wkręcanie śrub. https://obrazki.elektroda.pl/8464455300_...
Obroty biegu jałowego w tych motocyklach reguluje napięcie sprężyny w suwaku manetki gazu oraz naciąg linki gazu. Normalny układ regulacji obrotów biegu jałowego, tj. śrubą podpierającą przepustnicę wprowadzono w gaźnikach N2 w TS250 i dopiero w ETZ 125/150. Te gaźniki miały jeszcze jedną wadę, polegającą na zmianie reakcji na otwieranie/zamykanie przepustnicy...
Jest przepustnica powietrza (klapa regulacyjna) sterowana siłownikiem.
Witam. Sprecyzuj, czy pytasz o różnicę między CAV i VAV ? Z tym że to nie są nawiewniki, a przepustnice regulacyjne w gałęzi , lub bezpośrednio przed nawiewnikiem. Czy to chodzi o małe nawiewniki podokienne ? No, ale do małych nawiewników podokiennych anemostaty mają się nijak.
Weź jeszcze pod uwagę że po przytkaniu przepływu obojętnie z której strony wzrosną ci trochę obroty (sprawdź sobie na odkurzaczu). Jedyny sensowny sposób regulacji to zmiana obrotów. I nie ma żadnych oszczędności, przeciwnie, to jest dociążenie układu Bzdura to kompletne głupoty. Jak już napisał serwisant73 Moderator Wentylacja, który ma rację, że...
Ja chcę mieć możliwość regulacji i zabudowałem na każdej rurze nawiewu na dany poziom przepustnicę regulacyjną , czyli w sumie 3szt. Czwarta przepustnica będzie na trójniku 200/125 w rurze z czerpni- w mroźne dni będę dobierał ciepłego powietrza z nad grzejnika c.o. umieszczonego we wiatrołapie, gdzie ustawiony będzie rekuperator.
Nie przez nią samą , ale przez potencjometr przepustnicy , zawór regulacyjny biegu jałowego i też sondę. Sonda znajduje się przed katalizatorem , na rurze wydechowej.
Witam Wkręty ktòre zaznaczyłeś na zdjęciu; W czerwonym to śruba regulacyjna składu mieszanki wolnych obrotòw. A w zielonym to śruba regulacyjna otwarcia przepustnicy.
7. czy falownik może sterować kilkoma silnikami na raz teoretycznie tak , ale praktycznie 1 falownik jest przypisany 1 silnikowi , można by zastosować układ włączający raz jeden raz drugi silnik pod ten sam falownik , ale wymaga to stworzenia odpowiednich blokad sprzętowych umożliwiających przełączenie w określonych warunkach Tylko w jaki sposób mogę...
Zależy jaki gaźnik posiadasz w silniku. Według zdjęć przypuszczalnie taki jak silnikach Hondy GX (klony Keihina). W takim gaźniku pod śrubą regulacyjną przepustnicy znajduje się taki plastikowy element w kształcie litery T który jest dyszą paliwową biegu jałowego. Żeby ją wyjąć należy zachować takie samo ustawienie śruby regulacyjnej (zaznaczyć położenie...
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Przepustnica ssania ma być otwarta całkowicie. Ewidentnie coś z zasilaniem w paliwo, jeżeli silnik stal z paliwem w zbiorniku, to samo przedmuchanie gaźnika może nie wystarczyć. Tak jak było pisane, sprawdź dokładnie wszystkie dysze, oś przepustnicy i śruby regulacyjne.
Przepustnica całkowicie zamknięta. Śrubka regulacyjna podpiera tylko tyle, żeby się nie klinowała. Na potencjometrze powinno być 0,6V o ile dobrze pamiętam.
http://obrazki.elektroda.net/71_12545101... 1. Korpus gaźnika 2. Elementy na ośce przepustnicy dolnej 3. Elementy z drugiej strony ośki przepustnicy dolnej 4. Wkręt regulacyjny uchylający przepustnicę II stopnia 5. Wkręt regulacyjny uchylający przepustnicę I stopnia 6. Wkręt regulacyjny składu mieszanki 7. Układ wzbogacania mieszanki. 8. Uchwyt...
Witam. Z moich doświadczeń z instalacją II-giej generacji wiem, ze pomimo niezliczonej ilości "strzałów" silniczkowi "krokowemu" nic sie nie stało.Winą braku wolnych obrotów jest bądź złe ustawienie składu mieszanki na wolnych obrotach, bądź zbyt mocne uchylenie przepustnicy śrubką regulacyjną.
Proponowałbym wyregulować skład i obroty biegu jałowego. Jedna śrubka regulacyjna ta od obrotów jest widoczna, jak otworzy się maskę po lewej stronie gaźnika (reguluje otwarcie przepustnicy), a od składu tuż przy niej jakby w podstawie wkręcona w środku. Fabrycznie otwór jest zasłonięty plaskikową zaślepką, którą trzeba usunąć.
Aha i nie reguluj nic żadnymi pokrętłami regulacyjnymi w przepustnicy przed adaptacją. I oczywiście silnik musi być zimny. Jeśli nie utrzyma obrotów, to coś innego go boli dodatkowo, tak jak "robert_d_g" dopisał.
układ proponuje na 2 przekaźnikach np R15 3P 1 para- do zmiany polaryzacji zasilania 2 para - blokada przeciwnego przekaźnika ( zabezpiecza przed pracą obu jednocześnie ) 3 para typowy układ z podtrzymaniem do tego 3 przyciski stop , prawo , lewo równolegle z przyciskami L i P styki krańcówek to typowy układ sterownia lewo/ prawo tylko tyle że układ...
11, Czujnik górnego martwego położenia cylinder 1 Błąd w obwodzie elektrycznym 12, Czujnik przepływu masowego powietrza Błąd w obwodzie elektrycznym 13, Czujnik temperatury czynnika chłodzącego Błąd w obwodzie elektrycznym 14, Czujnik prędkości pojazdu Błąd w obwodzie elektrycznym 21, Moduł zapłonu Błąd w obwodzie elektrycznym 22, Pompa paliwowa Błąd...
Tak, przepustnica otwiera się do końca. W nowym gazniku, mimo że to ten sam model trochę inaczej były otwory od mocowania cięgna ale przepustnica otwiera się na maksa. Zdjąłem ograniczniki ze śrub regulacyjnych i próbowałem regulować ale nie ma szans na przekroczenie 11000 obrotów.
Nie, cokolwiek nie zrobisz sterownik będzie próbował ustalić zadane obroty jednocześnie utrzymując zadany skład spalin. Jak mu się nie uda - wyświetli chceck engine, odłączy część czujników, rozjedzie korekty. Mógłbyś oszukać czujnik położenia wału (ale nie opornikiem, bo on wysterowuje impulsami a nie prądem), jednocześnie wyeliminować czujnik położenia...
Czesc, Racje ma Mariuszczs - diagnoza za pomoca odczytu kodow usterek Cie nie minie. Ja obstawiam uszkodzenie czyjnika polozenia przepustnicy lub zaworu regulacyjnego biegu jalowego. Pozdrawiam Jeszcze czujnik temperatury chlodziwa. Pozdr
Jak dobrze pamiętam w "przepustnicy" są śruby regulacyjne "powietrza",nie powinno być żadnej dziury w gazie. Problem jest w tym że kiedy gwałtownie dodajesz gazu to silnik ma za mało paliwa,może pomóc zwiększenie ciśnienia na "listwie wtryskowej" Ogólnie temat ogarniam w moim serwisie.
Ma ktoś procedurę regulacyjną do GF silnik 2,0? Chodzi o : -napięcie TPS przy puszczonej przepustnicy -bazowe ustawienie przepustnicy -procedura ustawienia biegu jałowego wkrętem regulacyjnym kanału obejściowego przepustnicy W samochodzie w gniazdku nie ma już pinów TEN i FEN Dodano po 4 Ludzie, przeciez piszę do fachowców, ten parametr, ten podświetlony,...
Jak idzie w obroty to musi dostać powietrze, nie ma cudów. Proszę sprawdzić czy przepustnica jest zamknięta. Gdzieś to powietrze dostaje. Często jest śruba regulacyjna spoczynku przepustnicy wkręcona i tędy dostaje. Chętnie też bierze z serwo.
Kolego michciu, mieszkałeś w domu z wentylacją mechaniczną? To co piszesz to niestety komunały i brak wiedzy. Alpha, ile kosztuje Mitsubishi? Mi się wydaje że kolega michcio ma absolutna rację - lepiej większe kanały i mniejsze prędkości, lepiej większa centrala i mniejsza wydajność (obroty), lepiej nie przycinać przepustnic regulacyjnych i anemostatów...
Poreguluj wobec tego śrubką od składu mieszanki - tą w kanale gaźnika, obok śrubki regulacyjnej przepustnicy. Zaworu ZHS nie dotykaj, on m,a inne zadanie i jest trudny do poprawnego wyregulowania. Typ gaźnika S2C ?
Ten króciec pozostaje wolny, nic się tam nie podłącza. Obok dźwigni przepustnicy jest śruba regulacyjna. Sprawdź luzy zaworowe na obu cylindrach i obie świece, to może być powodem nierównych, wolnych obrotów. jaka skrzynia jest tam zamontowana?
Jeśłi przepustnica działała by 0-1 to nie zakładał bym tematu bo chyba jest to oczywiste. Przepustnica ma charakter regulacyjny, uchyla się proporcionalnie do podanego napięcia. Nie mam karty katalogowej tej przepustnicy gdyż jest już założona w armaturę i nie bardzo mogę namierzyć jej producenta. W każdym razie efektywne sterowanie tej przepustnicy...
Jesli gaznik byl 'sciagniety', to tak zadzialalo - jakby byla calkowicie otwarta przepustnica w gazniku, 'na maxa' - to raczej bez sensu takie zapalanie... Gaznik musi byc zamontowany na silniku, wyregulowany poziom paliwa w komorze, zalozona rurka igelitowa na krociec dolotowy paliwa [ taka z 15 cm dlugosci ] i napelniona benzyna [ najlepiej strzykawka...
Nie jest to sprzeczne z instrukcją, polega na popuszczeniu śruby regulacyjnej przepustnicy, przeważnie oznaczonej literą T (nie mylić z śrubami H i L). Jeżeli ten objaw występuje tylko na zimnym silniku i ustępuje po rozgrzaniu, to jest to normalne.
Trochę za mało napisałeś o tym wtrysku (samochód ,rocznik model,pojemność silnika). Wtedy ktoś może znajdzie do niego dane regulacyjne.
Ad1. Jeśli nie przekroczysz prędkości powietrza na każdym z elementów (przepływ w kanale w m3/h dzielony przez przekrój m2) - powiedzmy 4-5m/s żeby nie wzrósł znacząco hałas, to będzie dobrze. Trzeba tylko przewidzieć przepustnice regulacyjne żeby wyregulować rozpływ powietrza. Ad2. Powstaje nadciśnienie co wspomaga np. paleniska w kotłach itp. ale...
Nie, to przepływomierz jeśli na 100% wszystko za nim jest szczelne i usterka powstała nagle lub silnik ma już tak duże przedmuchy że za dużo daje odmą ale wtedy problem by narastał stopniowo. Ważne jest też ustawienie wolnych obrotów śrubką w przepustnicach (taka w dołku) i ciekawe czy ktoś nie kręcił śrubkami regulacyjnymi przepustnic. Co do zaworu...
Witam. Ja mam oryginalny piec z nadmuchem, ale ciąg kominowy jest tak duży, że zaciągał powietrze przez niepracujący wentylator nadmuchowy. Zaradziłem temu zakładając na wlot wentylatora zawór zwrotny z instalacji wentylacyjnych. Śruba regulacyjna służy do ustawienia takiego wyważenia przepustnicy, aby ciąg kominowy jej już nie otwierał, a wentylator...
Czy wkręt regulacyjny składu mieszanki biegu jałowego ma tzw. położenie wyjściowe do regulacji ? - tak jak w przypadku regulacji biegu jałowego - po czyszczeniu ( naprawie ) wkręt regulacyjny ustawienia przepustnicy wkreca się do oporu a nastepnie wykreca o 3 i 1/4 obrotu i w ten sposób zajmuje położenie wyjściowe do regulacji predkości obrotowej tak...
Odpal agregat rozgrzej go porządnie podłączając jaką suszarke czy coś. Odłącz obciążenie. Wkręć tą śrubkę pod skosem do oporu ( z wyczuciem oczywiście, pół obrotu przed ukręceniem:-) ). Drugą śrubę regulacyjną wkręć też do oporu, przyduś do niej przepustnice gaźnika, agregat powinien zmniejszyć obroty. Tak trzymając wykręcaj śrubke podpierającą przepustnice...
Jeżeli obroty silnika nie falują tylko trzymają sie cały czas na tym samym poziomie to popieram kolegę elektrita i poradzę ci jeszcze abyś zdemontował i dokładnie umył przepustnicę, potem wyrególował linkę gazu obroty powinny się ustabilizować.Natomiast w Oplach często zdarza się że podczas pracy silnika na gazie po puszczeniu nogi z gazu obroty utrzymują...
Panie Pawle czy w tym "urządzeniu" ma Pan dwie śruby regulacyjne? Gwoli ścisłości, to są trzy śruby regulacyjne. :D Jest jeszcze regulacja iglicy w przepustnicy
Witam Najpierw sprawdź: kopułkę palec ( mają być czyste i bez wżerów), przewody zapłonowe ( wykonać test omomierzem czy mają przejście wszystkie 5 ), przerwy na świecach 0,7 do 0,8 mm, obowiązkowo kąt wyprzedzenia zapłonu. EGR czy się nie zaciął w położeniu otwartym. Odnośnie błędu nr 35, sprawdz napięcie na potencjometrze przepustnicy na przewodzie...
Byłem w TOYOTA, żadnych błędów nie stwierdzili. Cytuję mechanika: "Panie ta to jeszcze chodzi normalnie, żeby pan widział nową Avensis, taka uroda toyoty proszę pana" Wystąpił mi timeout w mózgu po tej konsultacji. Wyczyściłem już przepustnicę zamierzam przemyć przepływomierz. Zauważyłem że z boku przepustnicy jest śrubka regulacyjna zalana żywicą....
Pilarol to jest olej do smarowania łańcucha/prowadnicy. Śrubę/dyszę regulacyjną H wykręcaj aż silnik zacznie czwórkować na pełnym gazie i zaczną spadać obroty maksymalne silnika. Następnie załącz hamulec łańcucha i miarowo dodawaj gazu. Jeżeli silnik będzie sprawiał wrażenie duszenia się wraz z większym otwieraniem przepustnicy, wykręć śrubę regulacyjną...
Skoro kompletnie nie wiesz jak masz wyregulowany gaźnik, to najpierw trzeba zacząć od ustawienia poziomu paliwa w komorze pływakowej. Na schemacie masz rozrysowane jak to zrobić. Niby to nie jest dokładnie od tego silnika, ale wszystkie motocykle tej pojemności mają bardzo podobne gaźniki https://obrazki.elektroda.pl/3436190400_... ....
Doprecyzowuję: nie posiadam kominka lecz piec żeliwny, inaczej zwany "kozą", (co jest bardzo istotne wg Rozporządzenia, bo piec nie ma żadnych wymagań) o mocy 8 kW, taki jak w poniższym linku: http://jotul.com/pl/produkty/piece/Jotul... Salon 28 m2, czyli ok. 70 m3. Kratki pozaklejane. Rozpalanie w kozie bez problemów, pali się tak samo, może nawet...
Ja bym raczej skupił się na poszukiwaniu nieszczelności typu luzy na przepustnicy, uszczelnienia wkrętów regulacyjnych itp., a zaczął od wymycia na myjce ultradźwiękowej (o ile tego nie zrobiłeś). Zawsze mogą być osady, których nie usuniesz myjąc benzyną czy sprężonym powietrzem. To powinno chodzić na ustawieniach fabrycznych, przynajmniej przyzwoicie....
Sonda podmieniona nowa jak i stara zaczyna próbkować ok. 1400obr. Stawiam na map sensor przy 2000 obr w granicach 1.2v na wolnych 2.3-2.6v.Jeżeli wysteruję map poniżej 1.8v chodzi jak zegarek. Dodano po 4 Sprawa wyjaśniona .Poprzedni warsztat wymienił przepustnicę ponieważ auto gasło,jak mniemam po wymianie wolnych obrotów też nie było, (rozciągnięty...
A co do membran są ok nie zmurszałe ale czy szczelne bez dziur to raczej tak bo była sucha przestrzeń między nimi i dolna także bez wycieków Jaka sucha przestrzeń, w którym miejscu. Wyczyść ten nieszczęsny gaźnik i daj zdjęcie tych membran. Wygląda tak jak na zdjęciu? http://obrazki.elektroda.pl/8119414100_1... Niema śrub regulacyjnych...
sruba regulacyjna na korpusie przepustnicy zasłonięta katurkiem, ale wcześniej trzeba wprowadzić sterownik w tryb serwisowy, zwiera sie bodaj styk "TEN" czy "FEN"z masą.
Na początek porządne czyszczenie i regulacja gaźnika. Są dwie śruby regulacyjne (nie licząc tej od ustawienia przepustnicy) ta na samej górze i ta pod spodem gaźnika. Sposób regulacji już opisywałem, poszukaj. Świeca nie wygląda najgorzej.
Witam. Jeżeli jest to agregat Hondy (tak po zdjęciach wygląda na oryginał) to podaj jaki model. Mam dostęp do instrukcji serwisowych więc mógłbym przesłać. Na początek sprawdź obroty silnika najlepiej specjalnym obrotomierzem. Obroty powinny być 3115 ± 15 bez obciążenia. Jeżeli obroty są złe przyczyn może być wiele. Gaźnik- sprawdź przepustnice,...
Suwak to przepustnica, czyli ta rurka z iglicą wkładana od góry. Da się ją włożyć na dwa sposoby, z czego tylko jeden jest prawidłowy. No i mam nadzieję, że nie kręciłeś śrubami regulacyjnymi.
Silnik 139FMB, a właściwie to już 147FMB. Jest problem z dość niestabilnymi wolnymi obrotami. Wydaje mi się że to wina ogólnie niskiej jakości tych gaźników. Regulacja wolnych obrotów, poza regulacją ilości paliwa (mieszanka) polega na regulacji położenia spoczynkowego przepustnicy. I tu chyba jest problem - przy poruszaniu manetką za każdym razem przepustnica...
Na wężu z parownika do gaźnika jest zawór regulacyjny ilości paliwa (gazu). Obroty jałowe ustawia się jak na benzynie- wychyleniem przepustnicy.
Do regulacji dawki paliwa na wolnych obrotach oraz przy otwartej przepustnicy. Według tego powinien być tam gaźnik Walbro WT-682. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Witam. Przy zamkniętej przepustnicy na maxa (śruba regulacyjna poluzowana) te trzy otworki powinny znajdować się nad przepustnicą-otwieranie jej powoduje, że krawędź mija je(otworki służą do płynnego przejścia z obrotów biegu jałowego na główne).Ze zdjęć wynika ,że jest poprawnie zamontowana.Jak pisałem aby ją poprawnie zamontować wystarczy mieć śrubki...
pilarka na biegu jałowym miała troszke wyższe obroty W gaźniku masz wkręty regulacyjne. Dwa w korpusie i trzeci do uchylania przepustnicy. Operować tymi wkrętami bardzo ostrożnie i zapisywać, który ile się przekręciło i w którą stronę. Dodano po 3 pilarka na biegu jałowym miała troszke wyższe obroty Jeśli, tylko troszkę - to lepiej nie ruszaj.
Wg informacji na innym forum tematycznym tego samochodu poniżej lista kodów nissana: Kody usterek: 11 Obwód czujnika RPM (obrotów na minutę) lub czujnika wału korbowego. 12 Masowy czujnik przepływu powietrza. 13 Obwód czujnika temperatury chłodziwa. 14 Czujnik prędkości pojazdu. 21 Brak sygnału zapłonu. 22 Obwód pompy paliwa. 23 Czujnik położenia przepustnicy...
Auto z silnikiem tak jak w tytule Simtec 56,1. Problem to falujące obroty podczas redukcji biegów lub ruszania i jeździe na biegu jałowym przy 1 jak i wstecznym. Obroty wahają się z jałowych do 2tyś obr/min. Komputer odczytany Opel Tech-em brak błędów. Z początku myślałem że to przez uszkodzony zawór EGR ale po naprawie nadal to samo. Potencjometr przepustnicy,...
elektrodysza nieraz nie zaskoczy bo nie słychać pstryknięcia, ale jak się w nią stuknie to działa ni i dysza czysta, więc to nie to, ale jak tą śrubką regulacyjną przy przepustnicy trochę zwiększe obroty to działa, ale chciałbym , żeby na wolnych działał jak maluch. Zaóważyłwm jeszcze coś dziwnego, jak silnik już gaśnie to gdy się zatrzymuje to jeszcze...
Pewnie w prawo, z resztą zdejmij przewód z gaźnika, przekręć kranik i będziesz widział w którym położeniu jest zamknięty. Zawsze możesz też zaślepić zdjęty przewód, gdyby kranik przepuszczał. Na zdjęciu widzę, że śruba regulacyjna linki na pokrywie przepustnicy jest mocno wykręcona, może jednak przepustnica się nie domyka.
Niebieską przykręcasz-wkręcasz(poprzez "łącznik" wkręca się śrubka w gaźnik i przymyka ilość zasysanego paliwa na wolnych obrotach-to tak skrótowo) i zmniejszasz ilość zassanego paliwka. Czerwoną dopasowujesz uchylenie przepustnicy na wolnych obrotach. Gdy czerwoną wkręcasz to podnosisz obroty(dokładniej uchylasz-otwierasz przepustnicę. Chociasz jest...
Na ssaniu elementy gaźnika nie są omijane i tak np jeśli masz ustawione wolne obroty śrubą regulacyjną przepustnicy to ona jest otwarta minimalnie ale jest do tego chyba zapomniałeś o dyszy wolnych obrotów ona ma swoje kanały i zamknięcie przepustnicy i włączenie ssania wcale nie wyłącza jej pracy. Najlepszym rozwiązaniem była by podmiana całego gaźnika,...
Może przepustnica w gaźniku jest luźna i powietrze się przedostaje. Sruba regulacyjna jest wykręcona z tego co teraz pamiętam o 4-5 obrotów. To raczej za dużo.
przydały by mi się dodatkowe informacje od osób tak kompetentnych jak "helena33" Nie pisz tak, bo mi później gg zasypują pytaniami.... hehehe :) Gaźnik jest podobny jak w Stihlu, do dysz niekoniecznie można się dobrać, ale po wykręceniu śrub regulacyjnych L i H można psiknąć np. WD-40 w otwory po tych śrubach, i patrząc w komorę mieszania (czyli tam...
witam. mam podobny problem z twingo 1.2 99r. syrius32. DF045 - czujnik wymieniony. niby ok i po krotkich jazdach probnych to samo - autko jakby odcinalo paliwo. filtr paliwa oryginal - wymieniony.sprawdzony kolektor i wszystkie podcisnienia. stala masa do MAP'a rowniez dodana. problem powstaje dopiero przy gwaltownym puszczeniu gazu do hamowania. przepustnica...
Witam Jeżeli mogę wtrącić słówko. Sprawdziłbym samą przpustnicę. Chodzi o to, że po pewnym czasie po pierwsze dostaje luzu poosiowego po drugie "wyciera" sobie gniazdo wskutek czego domyka się bardziej dokładnie. Powinna być śrubka regulacyjna położenia przepustnicy - wkręcenie o pół lub 1 obrót powinno pomóc. Będzie wtedy leciutko uchlona i mieszanka...
Właśnie (94) to śruba regulacyjna jałowych obrotów, a 98 to tylko zderzak przepustnicy. Wykręć tę śrubę 94 i dokładnie wyczyść otwór, w który jest wkręcona. Potem ustaw ją na 1.1/4 obrotu.
Sprawdż śrubę regulacyjną wolnych obrotów(może się poluzowała) tą która ustala położenie przepustnicy pierwszego przelotu.
Tam nie ma żadnych dysz regulacyjnych. Wykręć trochę tę śrubę przy lince, podniesiesz wtedy obroty silnika.
odchylając przepustnicę przez kręcenie śrubką(jeżeli jest) powoduje zmianę odchylenia czujnika położenia przepustnicy a on jest na pewno. Ten z kolei ma wpływ na otwieranie regulatora wolnych obrotów itd... Morał jest jeden - możesz wyczyścić przepustnicę ale nie wykręcaj żadnych śrubek regulacyjnych... Moim zdaniem tak jest problem z regulatorem i...
Czy warto zainwestować około 400zł i wymienić tego "Lech" na AL700 ?? Czy będzie mi lepiej to wszystko pracowało ? -- AL700 jest dosc popularny ale bez podlaczenia do PC'ta nie wyregulujesz. Poza tym trzeba poswiecic wiecej czasu na regulacje, bo ma wiecej parametrow, ale wieksze mozliwosci regulacyjne. A czy bedzie dobrze sie sprawowal z obecna instalka...
Gdzieś to dawno temu wyczytałem, możliwe że w jakieś wersji silnikowej Audi 80. Może chodziło o przepustnicę (throttle body) do K-Jetronic, bo w przepustnicach do wtrysku użycie łożysk igiełkowych jest dość typowym rozwiązaniem. Tymczasem w typowych gaźnikach stosowano zwykłe łożyska kulkowe: Nie, nigdy nie było takiego problemu. W maluchach to raczej...
Ja nie pisalem ze masz zly czujnik przepustnicy. Pisalem zebys naregulowal przepustnice, jak zobaczysz ten czujnik to sa tam srubki regulacyjne, trzeba je odkrecic i przepustnice zmniejszyc, srobki na koncu(albo srubke) zakrecic. To sie nazywa regulacja przepustnicy. Ida tam trzy kabelki, na jednym jest zasilanie 5V, nastepne ida do kompa, trzeba na...
Najpierw sprawdź czy ci ten silnik dobrze działa na BP bo jeśli nie to na LPG będą dziać się czary i nie dojdziesz do ładu jak rozgrzebiesz wszystko. To, że najpierw masz duże obroty a potem spadają to normalne. Sonda działa i na zimnym silniku "załącza ci ssanie" a tak naprawdę daje większą dawkę paliwa jako iż tam są wtryskiwacze. Po rozgrzaniu obroty...
Bardzo nieprecyzyjnie podałeś opis usterki (usterek), które - tak naprawdę - nie wiadomo czy mają coś wspólnego z USTAWIENIEM SKŁADU MIESZANKI. Zapomniałem zamknąć temat po mojej poprzedniej wypowiedzi i teraz wątek zacząłby się zaśmiecać (gdyby nie to, że właśnie zamknąłem). Dodam jeszcze, żeby się nie sugerować wypowiedzią użytkownika bizon_126, bo...
4444 rozpoczencie odczytwania kodów 1111wewnęczne uszkodzenie urządenia sterującego 1231czujnik prędkości pojazdu 1232obwód silnika krokowego 2113usterka obwodu lub czujnika hallotronowego 2114 Rozdzielacz 2121 Zestyki biegu jałowego silnika krokowego lub usterka obwodu regulacyjnego 2122 Brak sygnału prędkości obrotowej silnika 2123 Wyłącznik pełnego...
Czyli gaźnik nie był rozregulowany, bo to tylko regulacja biegu jałowego. Masz dwie śruby regulacyjne dostępne z zewnątrz - iglicę dyszy wolnych obrotów i ogranicznik pozycji spoczynkowej przepustnicy. Żadnych "dysz regulowanych na sprężynie" tam nie ma ;) W komorze pływaka masz 2 wymienne dysze i zaślepiony zawór ("śrubę") regulacji mieszanki. Nie...
Tą śrubą regulacyjną na dźwigni przepustnicy nie dokonuje się żadnych manewrów, jest ona ustawiona fabrycznie. Aby to uniemożliwić użytkownikowi częstokroć ona ma: -gwint pokryty środkiem uniemożliwiającym obrót; bądź też: -gniazdo w łbie służące do użycia narzędzia o takim kształcie, że celowe jest użycie odpowiedniego narzędzia i dodatkowo założoną...
Witam. Mam Vw polo 1,3 z 1990 roku na wielopunktowym wtrysku i takie pytanie: Gdzie się reguluje wolne obroty? Jedna śruba regulacyjna jest przy przepustnicy, tu gdzie podłączona jest linka od gazu, a druga jest obok po prawej stronie na śrubokręt pionowo z góry. Ta druga to chyba jest od regulacji ilości powietrza bowiem gdy miałem ją za bardzo wkręconą...
Witam. Mam Vw polo 1,3 z 1990 roku na wielopunktowym wtrysku i takie pytanie: Gdzie się reguluje wolne obroty? Jedna śruba regulacyjna jest przy przepustnicy, tu gdzie podłączona jest linka od gazu, a druga jest obok po prawej stronie na śrubokręt pionowo z góry. Ta druga to chyba jest od regulacji ilości powietrza bowiem gdy miałem ją za bardzo wkręconą...
Czy to błąd P0170? sprawdz jeszcze 100%szczelność dolotu i zawór by-pass kolektora ssącego(przy odmie)sprawdz naciąg linki na przepustnicy musi miec około 5mm luzu Ruszałeś śrube regulacyjna? zagrzej silnik do temp roboczej potem wykonaj adaptacje i reset nastawnika przepustnicy zgodnie z zaleceniem programu ktorym bedziesz to robil czyli RESET-zaplon-OFF...
Ta kółka to taka blokada przepustnicy ssania w pozycji zamkniętej lub otwartej i tylko takie ma zadanie. Regulowałeś gaźnik? Jak masz ustawione śruby regulacyjne? Pod tymi zaślepkami są dysze, jeżeli uszkodziłeś te zaślepki to musisz je wymienić ale tak aby były szczelne.
• Przed regulacją należy całkowicie cofnąć wyłącznik. • Prostownik przestawić na 6 V i podłączyć do obu górnych styków przyłączeniowych nastawnika, biegunem dodatnim do góry. • Odczekać, aż popychacz cofnie się do końca. • Do obu dolnych przyłączy nastawnika przepustnicy podłączyć omomierz. • Między popychacz a śrubę oporowa...
Witam mój problem dotyczy Peugeota 307 1.4 16v, na zimnym silniku szapie nim. Najbardziej widoczne jest to gdy dodam gazu na 2 czy 3 biegu i nagle puszcze wtedy szarpie całym samochodem(dławi go) . Gdy silnik sie zagrzeje, przejade powiedzmy 10 km szarpanie ustepuje choć czasem potrafi bujać obrotami na jałowym biegu ale nie gaśnie. Nowe świece, wymieniona...
Plak spełnił swoje zadanie, powietrze zasysał na uszczelce pod kolektorem ssącym, teraz jest o niebo lepiej ale jeszcze zdarza się że szuka optymalnych obrotów w zakresie od 500-1300rpm na PB, na gazie jest o wiele lepiej. Psikanie plakiem nic już nie zmienia także lewe odpada został jeszcze kolektor wydechowy czy jego nieszczelność może powodować nierówne...
najpierw muszę wkręcić śrubkę regulacyjną na prawie maks Czy chodzi o śrubę znajdującą się przy przepustnicy, czy śrubę znajdującą się u dołu gaźnika? Jeśli ta pierwsza to po prostu zakładaj gumkę na manetkę gazu przy odpalaniu. Jeśli ta druga, to wyczyść gaźnik.
Co mam robić??? Pomocy Czytać, to co napisałem, a napisałem że należy wyczyścić, dokładnie gaźnik. To, że uszczelka pomiędzy gaźnikiem a cylindrem wygląda OK, nie oznacza że tak jest w rzeczywistości. Połączenie to musi być szczelne. Warto zaglądnąć do zbiornika paliwa, w jakim jest stanie filtr. Gaźnik, ma jakieś śrubki regulacyjne, oprócz tej od...
Na tym forum to każdy bedzie chyba udzielał rad co się mają jak pięść do nosa. Co w wam w polonezie 1,4 MPI z silnikiem K 16 da czyszczenie silnika krokowego jak nie ma prawa sie zasyfic bo przepustnicą porusza za pomocą układu dźwigni? Słuchaj-ściągniesz korpus przepustnicy i wyczyścisz krawędz przepustnicy i kanał regulacyjny powietrza biegu jałowego(ten...
Tak,lecą te sterowniki (MEMS) w ten sposób.Naprawa banalna,1 godzina wystarcza. Ale w tych K16 ważna jest regulacja napedu przepustnicy-jak trzpień krokowca masz śrubę regulacyjną. Dalej-taka nagminną usterką w nich jest przetarcie wiązki silnika krokowego i potencjometru.Wiązka sie przeciera w miejscu jak schodzi na dół od tych elementów,w okolicach...
układ regulacyjny kaseta regulacyjny charakterystyka regulacyjny
połączenie sieciowe drukarki szyba wraca telefon bezprzewodowy słuchawka
Kody błędów Climatronic Seat Ibiza 6J – diagnostyka, silniczki klap, czujniki, OBD Canon 3400, MG3450, TS3450, G3410 – czyszczenie systemu, głowicy, deep cleaning