Czujnik położenia przepustnicy (TPS) jest to potencjometr zamontowany na wałku przepustnicy mierzy kąt wychylenia "klapki" w przepustnicy. Syganał wyjściowy z potencjometu informuje ECU o tym czy przepustnica jest zamknięta, otwarta, czy częściowo otwarta. Jeżeli przepustnica jest zamknięta to ECU reguluje prędkość biegu jałowego lub jeżeli prędkość...
Witam, Mam taką sprawę, w aucie KIA PRIDE 1.3 doznałem usterki. Lekko falowały obroty na biegu jałowym, więc dodawałem gazu żeby się w miarę uspokoiło auto, i gdy dodałem ostatnim razem gazu, linka jakby się zacięła i do połowy naciskania pedału gazu silnik wydaje takie właśnie dźwięki jakbym go wciskał do połowy, a nie jest. Linka jest ok na 100% (sto...
Witam, mam problem z moją laguną. Na początku nagle obroty wzrastały na maxa. Wciśnięcie pedału gazu powodowało wejście w tryb awaryjny, obroty około 2000 i brak reakcji na pedał gazu. Wypięcie i wpięcie wtyczki od przepustnicy pomagało na jakiś czas. W tej chwili po odpaleniu od razu tryb awaryjny. DDT2000 pokazuje problem z przepustnicą. Przepustnica...
Witam. W aucie mam problemy z przepustnicą wyświetlają mi się błędy: p2108, p0222, p0123, p2127. Przepustnicę przeczyściłem środkiem do czyszczenia gaźników wszystko ładnie, ale bez rezultatu. Mierzyłem oporność miedzy pinami 1-2, 3-4 niby nie ma żadnych przeskoków w miarę równo wartości się zmieniają, a pin 5-6 idzie do silniczka. Ciekawi mnie to,...
Witam, Od dłuższego czasu znajomy ma problem z motocyklem Kawasaki VN 900 Custom, rocznik 2008. Silnik motocykla odpala bez problemu, niezależnie od tego czy jest ciepły, czy zimny. Sporadycznie (to znaczy raz się pojawia, a raz nie i nie wynika to z żadnych okoliczności) po przejechaniu kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu kilometrów spadają osiągi...
Dzięki za opis. Wydaje mi się jednak że ta przepustnica ma dwa potencjometry (jest to typ silnika AKL) . Mam taki schemat i chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o parametrach przepustnicy z tego schematu (napięcia i rezystancja).Przepustnica strona 5. Dodano po 4 Dokładnie korzystam z tego schematu Co do parametrów to niepokoją mnie napięcia w kostce...
Witam! Pojawia się błąd P0121. Zasilania i sterowania przepustnicy ok, sygnały zwrotne z potencjometrów mierzone bezpośrednio we wnętrzu komputera poprawne 1,3V i 3,8V po stacyjce. Piny ECU były zielone - i to własnie te od przepustnicy (uszkodzona uszczelka wtyczki ECU ), ale przeczyszczenie ich nie pomogło - choć już byłem pewien że to to. Później...
Fragment wiązki sprawdzony niby ok brak przetarć ,przewody pod izolacja wyglądają ok. Dzisiaj podmieniłem przepustnicę na inną. Nowa dawała błąd (sygnał TPS za niski) ale po odpaleniu się skasował i adaptacja przeszła lecz po 10 min na wolnych auto zgasło. Niestety nie było mnie przy tym. Po ponownym odpaleniu silnik chodził nierówno ,lekko strzelał...
Witam Walczę od dłuższego czasu z tym autem. Ogólnie miało przerywniki,brak zbierania się z niskich obrotów,strzela z tłumika podczas lekkiego przygazowania,rozdarło ostatni tłumik itp itp Żadnych błędów ale podczas sprawdzania Scanxl na charakterystyce po lekkim dodawaniu gazu w połowie przypadków nie widać było skoków położenia przepustnicy a reakcja...
Witam. Ja walczyłem z tym błędem i stanem awaryjnym dość długo (laguna2 2.0 16v benz.). Wymiana przepustnicy na nową sztukę pomogło na ok dwa tygodnie . Po czym stan awaryjny powrócił za to tylko na zimnym silniku . Przy pierwszym wsunięciu karty przepustnica zaliczała test i auto jeździło bez zastrzeżeń , ale wystarczyło ją wyjąć i ponownie wsunąć...
przepustnice mam na linke, przepustnice cala wyjalem i wedlug AUTODATY sprawdzalem rezystancję na poszczegolnych pinach, wszystko sie zgadzalo - pełne otwarcie i zamknięie przepustnicy w określonych granicach bez przerw (wytarcie) podobnie czujnik całkowitego zamknięcia oraz silnik
Witam. Chciałem przerobić układ sterowania PWM (na atmega8) tak aby był podpięty pod to silniczek przepustnicy i było to sterowane nie za pomocą 2 przycisków tylko potencjometra podpiętego do pedału gazu. Silniczek ma sterować przpustnice w bmw (silnik M70 5L). Oznaczenia na silniczku przepustnicy: BOSCH 0 132 010 454 Made in Germany 1 733 024 Oznaczenia...
Centrala nawiewna VTS Ventus 75, z komorą mieszania i nagrzewnicą wodną, siłowniki przepustnic NAFM1.1-16 na zewnętrznym i NACM 1.1 na recyrkulacji, trójdrogowy AFRISO ARM 994. Sterowanie którego nie znam. W skrzynce z naklejką EL-PIASTA i panelem z logo VTS takim jak w nowym Carelu. W skrzynce znajduje się transformator, bezpieczniki i cały ten bajzel,...
Witam, dzisiaj zabrałem się za czyszczenie przepustnicy w silniku auta VW BORA 2.0, oznaczenie AQY. Po czyszczeniu i złożeniu całości przystąpiłem do adaptacji przepustnicy, wykonując dodatkowo zerowanie nastaw podstawowych w sterowniku (01- Silnik 10-Adaptation , kanal 00 -> save ). Następnie adaptacja przepustnicy 01- silnik , 04- Nastawy podstawowe,...
Witam Dzięki za podpowiedzi.Znajdę chwilę czasu i spróbuję. to tylko kabelków;) Też tak myślałem że rezystancje mogą się różnić, ale spróbowałem. Nic do starcenia nie miałem. Rezystancje bardzo zbliżone były.
Jeśli chodzi o próbę rozwiązania problemu to wzciąż się nie poddałem. Zmierzone zostały ponownie ciśnienia w cylindrach już dobrym manometrem. Wyniki są następujące: Na zimnym silniku: 1 cyl-13,5bar 2 cyl-13,5 3 cyl-13,45 Na zimnym silniku próba z olejem: 15,5bar 15,5bar 15bar Na gorącym: 14,5 bar 14,5 bar 14,4 bar Ciśnienie na wtryskiwaczach równe...
Witam , sprawdź czy gdy pojawia się problem wystarczy wyłączyć silnik , lekko ruszyć kostką od przepustnicy - bez rozbierania i czy motor normalnie zacznie pracować. Takie usterki "wychodzą" gdy pojawia gdy jest już uszkodzenie i do tego dochodzi zmiana temperatury ... Przyczyną są mikropękniecia na porcelanowej płycie przepustnicy gdzie są napylone...
Witam, Dziekuje zainformacje ale nie do konca rozumiem pomiar napiecia za pomoca ohmomierza? Na wielu forach "ludzie" opisywali podobne dziwactwa. Czujnik ustawiony na 850ohm, tak jak fabryczny co powinno odpowiadac napieciu okolo 0.5V w stanie spoczynku. Nie mierzylem napiecia tylko rezystancje zamiennika i oryginalu, zamiennik ma bardzo zblizoana...
Miałem dokładnie takie same objawy w mojej Borze 1.6 16V, wymiana przepustnicy pomogła. Mierzyłem rezystancję ścieżek i zmieniała się ona przy kręceniu osią, więc wyglądało to w porządku. Natomiast rezystancja silnika sterującego przepustnicą (punkty 3 i 5 na zdjęciu) była niestabilna, albo kilka Ω, albo kilkaset kΩ, wyglądało to na niepewny...
heeee pokaż zdjęcie alternatora i wiązki silnika/alternatora z tyłu w tym miejscu brązowo/żółty to masa ale jest myk. ... Niestety Auto pojechało w trasę nie mam możliwości zrobienia zdjęć. Tak ten pin 20 to jest przewód brązowo-żółty. Od zewnętrznej części pinu dalej opór jest już normalny. Tylko na samym pinie złącza ECU jak na powyższym zdjęciu...
Nie,bo na przekroczony limit adaptacji jest kod 00533. Jemu wywaliło wyraźnie" człon nastawczy przepustnicy V60" Sterownik widzi go jako niewłaściwą rezystancję Penie motor na monowtrysku,a pozycjoner przepustnicy z 6-cioma pinami
Witam w elektronice jestem dosyc zielony. Mam takei pytanko: Czy jest takie urzadzewnie które w zależności od rezystancji czujnika zmienia napiecie? Teraz dokłądniej: Do gaznika w Vw golfie zrobilem ssanie poprzez włzoenie silniczka regulujacego pozycje reflektora pod regulacje przepustnicy- działa to tak ze potencjimotrem od regulacji reflektorów dodaje...
Sonda lambda była wymieniona parę dni przed czyszczeniem przepustnicy. Uzwojenie regulatora wolnych obrotów ma prawidłową rezystancję (mieści się w zakresie 7-10 ohm), Podczas testu wyjść Vag-Comem słuchać, że pracuje. Zastanawiam się czy prawidłowo działa TPS - czy przy tej przepustnicy reguluje się jego ustawienie? Mam wrażenie, że w okolicy 1400-1800...
I tu jest błąd Forda, że nie stosuje IPS, jak w Mitsu :). A powiedz mi, czy sprawdzałeś rezystancję potencjometru w stanie zamknięcia przepustnicy i to, czy przepustnica jest faktycznie zamknięta? Tak, jak piszesz - ECU nie wchodzi w tryb jałowego, ale zawsze można użyc bocznika, żeby się upewnić.
Dzięki z skany o to chodziło , mając dwa identyczne potencjometry próbowałem je wyregulować zgodnie z książką pomiar pierwszego rezystancja między 1-5 990 omów, drugi 1110 omów wartość prawidłowa 1100 biorę drugi i montuję styki 1-2 przepustnica zamknięta 0,2V , full 4,9V czyli ok. styki 1-4 przepustnica zamknięta wartość 0,00V prawidłowa 0,2V full...
Witam Warunki są spełnione vas nie przeprowadzi adaptacji jeżeli warunki są nie spełnione mianowicie: temperatura pow. i płynu napięcie akumlatora błędy w pamięci Przepustnica jest czysta przewody sprawdzone pod względem przejście, zwarcia z pluse z minusem ze sobą nawzajem, rezystancja na wtyczce do przepustnicy też się zgadza.
Witam. Posiadam 205-tkę z dość ciekawym silnikiem: 1.4 benzyna na gaźniku Solex 34 tbia PSA 421 H2. Gaźnik sterowany jest sterownikiem elektronicznym (silnik posiada również sondę λ, elektryczną pompę paliwa - takie novum peżotowskie schyłku lat osiemdziesiątych). Nigdzie nie potrafię znaleźć danych do regulacji tego gaźnika: interesowałaby mnie...
Jest też pomiar rezystancji chyba, czy się mylę. Napięcia jak się chce też można zmierzyć , kiedy się wypnie konektor napędu przepustnicy .Prawda? Podstaw potencjometr zamiast przepustnicy , wiesz czy potencjometr czy układ pomiarowy Ale dobrze ci wróży, włączyłeś myslenie.
sprawdz najpierw filtr powietrza czy ma przez co powietrze ciagnac.do potencjometro podlacz omomierz i sprawdzaj rezystancje delikatnie przekrecajac os potenciometru.czy plynnie sie zmienia.ten problem wystapil od momentu zalozenia instalacji gazowej czy po jakim sczasie.potencjometr informuje komputer sterujacy praca silnika w jakim polozeniu jest...
Jak sprawdzic czujnik polozenia przepustnicy w VW Golf II 1.8 (RP) dodam ze czujnik jest 4 pinowy jaka powinna byc rezystancja miedzy poszczegolnymi pinami.
Nie wiem nadal czy wymienić ten potencjometr. Mam problemy z podnoszącymi się obrotami przy hamowaniu silnikiem. Posprawdzałem wszystkie czujniki ,wymieniłem krokowca i pozostał mi w zasadzie podejrzany potencjometr. Mierzyłem go miernikiem i przy zamkniętej przepustnicy ma 0,5V ( chyba w normie bo czytałem w poradniku,że do 0,7V komp odczytuje jako...
Jak sprawdzic czujnik polozenia przepustnicy w Astrze.Moze wie ktos jaka powinien miec rezystancje i w jakim zakresie powinien regulowac.Jest to silnik C14ZN(1.4 jednopunkt)
Witam!! Wymontuj TPS'a (czujnik polozenia przepustnicy) i sprawdz go na stole miernikiem (omomierzem). Czujnik ten to mniej wiecej nic innego jak potencjometr. Rezystancja jego powinna sie zmieniac rowno (w gore, lub dol- zalezy jak podlaczysz miernik) podczas krecenia jego "bieznia". Pozdrawiam!!
Witam wszystkich. Szukam parametrow rezystancji potencjometru przepustnicy i innych elementow sterowania silnika do BMW e E-39 silnik M-52 Z gory wszyskim ktorzy pomoga Dziekuje.
Witam, od jakiegos czaasu zauwazyłem ze moj fordzik ciezko zapala, sadziłem ze to czujnik temeratury jest powodem problemow wiec wymieniłem go na nowy, zmierzyłem rezystancje stare i nowego i działały podobnie wiec stary był sprawny, po podpiecu pod komputer wyskakuje bład p0122 bład połozenia przepustnicy, po odpieciu czujnika przepustnicy autko ładnie...
Witam ponownie. Aura sprzyjała i mogłem podłubać w aucie żeby sprawdzić ten potencjometr. Wymontowałem całą przepustnicę żeby mieć lepszy dostęp do potencjometru.Według książki rezystancja między pinami A i B miała być 1200 O i tu sie zgadza aleee między A i C powinna zmieniać się od 0 do 1200 O. W moim przypadku jest tak że między A i C przy zamkniętej...
Różnice wynikają z rozrzutu parametrów - rezystancja ścieżki nie jest tu parametrem krytycznym, większość potencjometrów jest wykonywana z tolerancją 20%. Ważne jest czy rezystancja zmienia się płynnie podczas ruchu pedału, czyli potocznie mówiąc czy potencjometr nie "trzeszczy". Miernikiem uniwersalnym tego nie wyłapiesz, chyba że by miał całkiem przerwę.
Zamówiłem przepustnicę z tym silnikiem , więc mogłem go rozebrać całkiem. Okazuje się że nie ma tam elektroniki a są tylko dwa uzwojenia prawdopodobnie dla uzyskania dwóch kierunków obrotów. Tak więc silnik jest dobry tylko ja źle mierzyłem jego rezystancję gdyż nie trafiłem na odpowiednie piny. Niestety wygląda na to że w czasie mojej naprawy coś jeszcze...
Przewody sprawdzone. Wszystkie maja ciaglosc i zblizona rezystancje. Wtyczki nie zasniedziale i nie wygladaja na pogniecione. Gdyby ktos szukal to przewody dochodza do srodkowej wtyczki ECU a potem juz po kolorach :) Gdzies na forum natrafilem na wzmianke o opcji pomiarow parametrow z czujnika przepustnicy w programie pp2000 ale teraz nie moge znalezc...
Rezystancja rezystancją.Ale nie zrobiłeś pomiaru na zwarcie i na obciążenie.Albo ci się nie chce albo nie umiesz.Ten błąd Short Circuit może wynikać z kiepskiej wiązki (zwarcie) właśnie.Jak byś to sprawdził raz a dobrze to byś się nie bawił w takie podmianki.
Witam. Pacjent civic ek3 d15z6 99r OBD2a Po wykonaniu samodiagnostyki wyskoczyły błędy nr 18 oraz 16, z numerem 18 sobie poradziłem chodziło o przestawiony zapłon, lecz z nr 16 zaczynam walkę chodzi o wtryskiwacze, auto odpala od strzała czy zimny czy ciepły, ale bardzo często ma dziwne bicia (jak by był przelany.. ostre szarpanie, nierówna praca oraz...
Silniczek produkcji f-my Johnson. W tych silniczkach wyciera się komutator. czasami jest awaria tej natury że w wycinki komutatora naleci syfu ze szczotek,spada wtedy rezystancja silnika i sterownik przestaje nim sterowac. Scieżki może wyglądają pieknie,ale skąd wiesz czy któryś potencjometr nie szumi,albo żyje krańcówka?
Ja mam nowszego tipo też 1,6 i.e. U mnie pomógł reset sterownika (rozgrzać samochód, zgasić , odłączyć klemę akumulatora poczekać 10 min podłączyć odpalić tylko bez gazu i poczekać parę minut bez dodawania gazu) A co do parametrów mam tylko wartości rezystancji potencjometru między końcówką 5 i 1 600 do 1400 Ohm między końcówką 4 i 2 400 do 4000 Ohm
Trzeba zobaczyć jak sterownik widzi ruch pedału gazu,i czy sterownik nie wszedł w tryb ochronny,związany z ewentualną zmianą rezystancji silnika nastawczego.
miernikiem wiem tylko jaka powinna byc rezystancja jego ??
nic nie pomoga nastawy zmierz rezystancje miedzy pinem 3+5 wartosc 3....200 om jezeli nie ma wartosci wymiana zespolu ,jezeli wartosc pasuje sprawdzic napiecia i mase zasilania zespolu sugeruje sie tutaj usterka 17953
Słuchaj-krótko-zmierz rezystancje silnika nastawczego, powinno być około 8om. Jezeli jest mniej, sterownik wchodzi w tryb ochrony i robi takie checa. Owo mniej się robi dlatego, że się zasyfiają szczeliny międzywycinkowe komutatora pyłem ze szczotek który mostkuje.
sprawdź dwie rzeczy: -czy jest sprawny zestyk krańcowy. -czy czasem nie jest za duża rezystancja silnika nastawnika.Wartośc poprawna to 4-5 om.
masa, zasilanie +5V i dwie ścieżki. Rezystancji raczej się nie mierzy, a napięcie na ślizgaczach, jak przyrasta i czy nie szumi.
Najlepiej podłączyć pod niego multimetr analogowy lub cyfrowy z bargrafem na funkcji omomierza i ruszać przepustnicą, patrząc czy rezystancja zmienia się płynnie, bez przerw i nagłych skoków. Oczywiście najpierw odpinasz kable od TPS i wszystko na wyłączonym zapłonie. Możesz też podłączyć się oscyloskopem w przewód sygnałowy (bez odpinania złącza od...
Temperatura [*C] ....................... Rezystancja [kOhm] -20 .............. 12-20 -10 ............... 8-11 0 .................. 5-7,5 +20 .............. 2-3 +40 .............. 1-1,5 +60 .............. 0,5-0,7 +80 .............. 0,28-0,38 +100 ............ 0,18-0,22 Nie jestem pewien czy to jest to
Nie ustawia się tego na opór dlatego że są różne płytki o różnej rezystancji , ale całość i tak zasilana jest jednakowym napięciem (około 5V),ustawia się na napięcie na slizgaczu, nie rozumiesz jeszcze tego?
Witam wszystkich. Posiadam Renault megane 1.4 16V 1999r. Otóż mam problem z obrotami silnika,odpala bez problemu trzymając około 900obrotów ale już po 2min. pracy obroty zaczynają falować od 1000-1600obrotów lub trzymają 1500obrotów. Do momentu całkowitego nagrzania się silnika wtedy trzyma około 750-1000 Moje pytanie czy przyczyną może być czujnik...
Nie jest ważna rezystancja a napięcie jakie jest na ścieżce.
Oczywiście, wystarczy zmierzyć rezystancję silnika nastawczego i już wiadome.
Witam Czy mógł by, ktoś z szanownych kolegów łopatologicznie napisać, jak ustawić to ustrojstwo? U mnie wygląda to tak, że jak cofnę ten niby silniczek krokowy i podłącze omomierz pod pin 3-4 to jest przerwa w obwodzie, ale jak włożę szczelinomierz 0,5mm to obwód zostaje zwarty czyli 0 Ω. Czy po włożeniu szczelinomierza obwód powinien być dalej...
Witam Mam 2 problemy z piła do betonu/stali stihl TS 800. sprawa 1 przy rozruchu nie da sie całkowicie wcisnac dźwigni przyspieszenia w pozycji START, przez co jest problem z rozruchem. Domniemuje ze wytarły sie juz plastikowe elementy, bo trzymając recznie wcisnieta dzwignie przyspieszenia pilarka odpala bez problemu. na zdjeciu element o ktorym mowa....
Nie mierz przewodów miernikiem tylko sprawdź żarówką 21W. Wystarczy słaby styk czyli jakaś dodatkowa rezystancja i wyskoczy błąd o sygnale poza tolerancją.
Kolego masz 1019 postów i jeszcze nie wiesz że należałoby podać przede wszystkim błędy , popatrzeć w parametry czy widzi bieg jałowy , bez tego dyskusja bezcelowa. Nie wiem czy to sprawdzisz to tam pewnie tylko kody błyskowe. Rozumiem że pomiaru dokonałeś gdy trzpień był wysunięty. Podłącz baterie 9V pod zacisk 1 i 2 i poczekaj aż trzpień się wsunie...
Jeśli sterowana jest jak silnik krokowy to ma on możliwość utrzymania położenia wykorzystując moment trzymający aby strumień powietrza nie powodował samoczynnych wychyleń. Pokaż schemat wyprowadzeń i zmierz rezystancję pomiędzy uzwojeniami.
Tutaj znalazłem rezystancje na pinach jakby ktoś chciał sprawdzić. [url=]Link
Kilka znam przypadków kiedy diagnostyka komputerowa wyprowadziła w las nie jednego serwismena. Można ją potraktować jako wskaźnik, ale nie pewnik. 95% przypadków takiego szarpania to zapłon. Sprawdziłem przewody sterujące cewkę- bez problemów. Elementy tu zamontowanie mają szacowny wiek prawie 20 lat, więc mogą być "zmęczone". Na razie wolę nie myśleć...
Hfm-sfi z w202 2.8 . Wiadomo jakieś problemy mogą się pojawić ale tylko z woonymi obrotami. Dziwne jest to że sterownik nie wywala błędu wolnych obrotów nawet mimo brsku regulacji. Na zimnym jest 600rpm na ciepłym 1500. Mogę na razie dać przełącznik z opornikami ale i tak spróbuję zmierzyć rezystancję i dobrać opornik po wartościach na wyjściu z potencjometra...
Na wielkość tego podciśnienia po odpaleniu silnika ma wpływ szczelność przewodu łączącego przepustnicę z czujnikiem. Czujnik nie jest połączony przewodem z korpusem przepustnicy tylko bezpośrednio z kolektorem ssącym od tego samego miejsca idzie przewód do serwo. Cały korpus uszczelniałem od podstawy do plastikowej kopułki, która łączy odmą skrzynkę...
- muszę sobie załatwić pirometr czym prędzej - wentylator na postoju załącza się, wystarczy, że auto trochę postoi odpalone i wtedy to jest najlepsze - żadne kontrolki się nie palą - zapaliłem, odłączyłem czujnik i się nie zapala (w czasie jazdy mam to sprawdzić też?) Silnik to 1.1 z Saxo 99r, założony około 2 tygodni temu, tamten się po prostu poddał...
Nie, nie ma nic wspólnego. TPS to dwa potencjometry na ośce klapy przepustnicy, podają info do ECU w jakiej pozycji jest otwarta przepustnica. Najlepiej sprawdzać to oscyloskopem ale można też omomierzem. Podłączasz go pod złącze TPS i mierzysz osobno potencjometry powolutku otwierając przepustnicę - rezystancja powinna się płynnie zmieniać. Przy uszkodzonym...
Pod rozebraną pokrywą ? Gdybym wiedział jak dokładnie ma wyglądać adaptacja byłoby łatwiej, tzn jakbym widział jak idzie silniczek na sprawnej... Może nagram jutro filmik jak to się objawia. Wziąłem miernik w rękę i sprawdzałem następujące rzeczy: Sprawdzanie TP Sensor – Czujnik położenia przepustnicy • Sprawdzić miernikiem w gnieździe przepustnicy...
Na komputerze wyskoczył błąd przepustnicy (obwod otwarty lub zwarcie) A jak już się rozgrzał to nie falowały Ci obroty na luzie? Dodano po 1 Na komputerze wyskoczył błąd przepustnicy (obwod otwarty lub zwarcie) po usunięciu i ponownym sprawdzeniu błędów nic nie wykazało Możliwe że masz uszkodzony czujnik TPS (położenia przepustnicy) i dlatego masz...
Masz jakąś serwisówkę? Chodzi o włączenie trybu diagnostycznego, gdzie kontrolka "wybłyska" błędy zarejestrowane w pamięci ECU. Serwisówka i tak będzie konieczna, bo trzeba będzie posprawdzać podzespoły układu wtryskowego. Pomiar ciśnienia paliwa w układzie, wydajność pompy paliwowej, rezystancja czujnika położenia przepustnicy i rezystancja czujnika...
No tak tylko w jakim sensie..Czy sprawdzić napięcia w stanie minimalnym i max.wychyleniu przepustnicy,czy może rezystancja przerywa np.w tym najniższym położeniu,a jeśli ten rezystor przerywa to jaką należy z doświadczenia przyjąć wartość tolerancji?Dodam że kiedyś ktoś zmieniał położenie spoczynkowe tej przepustnicy(prawdopodobnie gazownicy jak ga...
przepustnica jest z początku lat 90 więc jest bardzo trudno o info jak to było oryginalnie sterowane lub jakie są parametry silniczka który się w niej znajduje. Nie szukał bym gotowych informacji, ale spróbował dowiedzieć się jak najwięcej z tego co masz, w tym celu trzeba by rozebrać (a nie zepsuć). Widziałem już trochę różnych konstrukcji podzespołów...
Witam panów , samochód to CC SPORTING silnik 1100cm , monowtrysk , sterownik silnika o symbolu IAW 16F ER . Problem polega na tym że, w momencie natychmiastowego dodania gazu i tym samym całkowitego otwarcia przepustnicy silnik zaczyna dławić się nie uzyskując tym samym prędkości maksymalnej , jeżeli natomiast zwiększam powoli prędkość silnika zdarza...
mam escorta tez z silnikiem 1.8i 16v i mialem podobny przypadek, pomoglo mi przeczyszczenie elektrycznego zawora regulacji powietrza ("silnik krokowy"), i po przebadaniu potencjometra przepustnicy okazalo sie ze potencjometr sie wieszal jak go wyrecilem to byl tam taki plastikowy pierscionek jak go wyciagnolem to do dzis jest wszystko ok, o ile dobrze...
Witam, sprawdzałem iskre na świecy (przyłożyłem świece do wspornika przepustnicy) i coś walnęło... Teraz mam ciagle obroty ok 3000rpm, czasami wyskakuje błąd p1504 see p0511. Wszystko związane z silniczkiem krokowym, z którego jak zdejmuje wtyczke to działa ( słychać jak klika i wtedy auto gaśnie). Wydaje mi się ze krokowy dostaje wysterowanie na pełne...
Witam, sprawdzałem iskre na świecy (przyłożyłem świece do wspornika przepustnicy) i coś walnęło... Teraz mam ciagle obroty ok 3000rpm, czasami wyskakuje błąd p1504 see p0511. Wszystko związane z zaworem IAC, z którego jak zdejmuje wtyczke to działa ( słychać jak klika i wtedy auto gaśnie). Wydaje mi się ze IAC dostaje wysterowanie na pełne otwarcie...
Podkręcenie obrotów nic nie daje Komora wiem że do wymiany lecz wg mnie nie powinna powodować takowych objawów - mogę się mylić. Co do przełącznika na przepustnicach na zamkniętej przepustnicy ma rezystancje 0 ohm oraz w maksymalnym otwarciu również 0 ohm
Porobilem wszystkie testy o ktorych pisaliscie. Wczesniej wymienilem jednak obie cewki zaplonowe na nowiutkie (czyli sa nowiutkie swiece + przewody WN + cewki zaplonowe). Co do bledu EVAP - przekaznik 12VDC Finder (rezystancja cewki 200ohm) - rzeczywiscie zalatwil sprawie - blad udalo sie usunac i wiecej sie nie pokazal. Bez zmian - lambda non stop...
W sterowniku silnika błędy: 17549 - rejestracja obciążenia, niezrozumiała wartość, 16556 - zespół 1 system pomiaru paliwa ,mieszanka za bogata, 16555 - zespół 1 system pomiaru paliwa ,mieszanka za uboga ( rzadko), 17831 - zespół 1 układ doprowadzania pow. wtórnego przepływ za mały, Błąd pierwszy pociąga za sobą awaryjne działanie ABS+ESP, sugeruje również...
Widzi błąd nastawnika ale że co - obwód otwarty, zwarcie czy co innego? Skoro ma błąd nastawnika to jak może ruszać przepustnicą. Przepustnica z wbudowanym nastawnikiem czy z osobnym. Trzeba sprawdzić przewody pomiędzy ECU a nastawnikiem, zobaczyć jaką rezystancję ma nastawnik. Można nawet podać na niego napięcie i zobaczyć czy klapka będzie się uchylała.
Na pewno sprawny czujnik i ten właściwy? Mierzyłeś rezystancję w nim? Dla ułatwienia: 10 - 3350-4400Ω 20- 2250-3000Ω 30-1500-2000Ω 40-900-1400Ω 50-700-950Ω 60-530-675Ω 80-275-375Ω 100- 150-230Ω Pomierz sobie jeszcze to: Czujnik na pewno ten - na przepustnicy. Pomierzone rezystancje OK. Dodano po 2 Poszukaj też...
4 elementy do sprawdzenia Sonda lambda sprawdz czy pomiędzy masa a czarnym przewodem sondy zmienia sie napięcie na rozgrzanym silniku Potencjometr przepustnicy, sprawdz czy rezystancja zmienia sie płynnie bez skoków Czujnik temp silnika na zimnym powinien miec nie pamiętam dokładnie ale 2kohmy albo 22 kohmy Regulator cisnienia paliwa na listwie, jezeli...
Jak sprawdzić przełącznik przepustnicy? Sprawdzałem rezystancję i nie zmienia się od zamknięcia do prawie pełnego otwarcia jest stała, jak otworze przepustnicę na max to rezystancja maleje. Wogóle może to mieć wpływ na brak mocy na zimnym silniku?
Masz usterke silnika nastawczego przepustnicy, zbyt mała rezystancja w obwodzie wirnika. Zmierz omomierzem nie może być mniej niż 4 omy.
Za wiele w tym temacie tam nie, zmierzyłeś juz ta przepływke? jakie wystwia napiecia na wolnych a jakie na cut-off? Przemierz też miernikiem dokładnie potenjometr przepustnicy, na rezystancje czy nie ma przerw, i podaj napiecie jakie wystawia na wolnych obrotach.
Nie wiem dokładnie o który bezpiecznik chodzi, ale skoro twierdzisz, że jest jako opcjonalny to raczej będzie tyczył się wyposażenia dodatkowego a nie sterowania silnikiem... Jeżeli bije na desce rozdzielczej błąd wtryskiwacza to wyjmij wtyczkę z obudowy przepustnicy i zmierz rezystancje w gnieździe na 3 i 4 pinie powinna być na poziomie kilku om-ów....
Tylko co? Przepustnica nowa (czysta) rezystancja w normie. Czujniki temperatury cieczy w normie, czujnik temperatury i ciśnienia w normie. Nie ma błędów w ECU. Sonda działa (choć nie wiem czy prawidłowo) Brak mi już pomysłów. Może uszkodzone ECU?
Na chwilę obecną autko bez gazu nie odpala, a jak już go od palę to chodzi (chyba dzięki podkręceniu tej śrubki od regulatora obrotóow jałowych) ale go trzepie a w fesie mam ok 450 obr/min. Pomierzyłem przepustnicę rezystancje i napięcia i wszystko ok. Napięcie mierzone było na komputerze na pinach na druku. jkm73 piszesz o ciśnieniu na regulatorze....
Zastanawiałem się nad podsłuchaniem komunikacji centralki code z komputerem i może potem zduplikowaniem sygnału, ale ten pomysł jest prawdopodobnie zbyt łatwy aby zadziałał. Nad emulacja wciskania pedału gazu już trochę popracowałem, jako że wciśnięcie gazu jest wykrywane przez czujnik przepustnicy, wystarczy odpowiednia rezystancja czujnika odpowiadająca...
Jeśli masz duże spalanie to może być przepływomierz. Poszukaj najpierw nieszczelności pomiędzy silnikiem krokowym a kolektorem ssącym. Jeżeli możesz to zobacz jaki jest przepływ powietrzna wg przepływomierza. Ja w M54B30 mam około 3,5g/s na ciepłym silniku . Ty powinieneś mieć w okolicy 2g/s. Można to sprawdzić modułem ELM 317 BT i programem TORQUE...
Witam, taka zagwozdka, wszystkiego nie opiszę, bo nie mam kodów błędów, ale zależy mi na czasie, więc spróbuję nakreślić problem. Auto przyjechało na lawecie. Dużo błędów, po skasowaniu wraca os przepustnicy i potencjometru przepustnicy. Auto słabe, nie trzyma wolnych obrotów. Cięzko zapala na zimno. Test przepustnicy przechodzi, w parametrach i woltomierzem...
A ja mam inny problem. Silnik nie chce odpalić. Vag wskazuje, że uszkodzona jest przepustnica. W samej przepustnicy sa 2 potencjometry. 1 od przepustnicy a drugi od napędu z silniczka. Oba pracują poprawnie tzn poprawnie bez przerw zmienia się rezystancja gdy kręcę przepustnicą w zakresie od około 700 ohm do około 1,4 kohm. Drugi potencjometr też działa...
Szukałem oryginału i znalazłem coś bardzo podobnego. Niestety cena wyższa niż uniwersalny a nie ma pewności czy będzie działać bez przeróbek. Masz moc i napięcie. Taki kup. 93,09 zł | 24V/36V/48V/60V 250W/350W Ebike Panel wyświetlacza LCD S866 z BLDC elektryczny kontroler skutera e-bike bezszczotkowy sterownik prędkości Kupiłem ten sterownik, zacząłem...
To podobnie jak tu i w tym kierunku bym szukał rozwiązań, bo właściwie na PFD dalej jest aktualny drugi post tego tematu. Na forum daEVO nikt nic nie odpisał. Odpisał, co nie zmienia faktu, że nie widział - może istotnie ruskie coś wiedzą? Napięcie TPS w IDLE 680mV i cutoff występuje wiec też uznaję za poprawne, W starym mogło by być za dużo. 0,56-0,62V...
Jeśli chodzi o te błędy to jest to raczej przepustnica. Proponuję zrobić nastawy podstawowe gdyż podczas exploatacji mogły się zmienić lekko wartości rezystancji. Pozdrawiam
Witajcie, Od niedawna posiadam Renault Clio II 2004r. silnik 1.2 8v D7F komputer Sirius 32. Auto jeździło bez problemu, potem zaczęło mieć chwilowe spadki mocy aż w końcu zaczęło jechać max 20 km/h, zgasło i potem przestało odpalać. Na komputerze brak błędów. Świece po wykręceniu czarne i mokre. Przebieg 240 tys. Dodam, że świeci się kontrolka ABS i...
1) Był sprawdzany miernikiem to wyglądało, że działa, pod wpływem zmiany temperatury zmieniała mu się rezysystancja. 2) Jak wygląda przepustnica? Co w niej może się zacinać? A czy w lodowce nie ma jakiegoś elementu który po upływie np. 4 dni, zamarza i wtedy źle odczytywana jest temperatura w lodowce, przez co nawiew non stop chodzi i chłodzi? Czy to...
Witam dzisiaj zabrałem sie za podpięcie pod komputer themy 2.0 16v V.I.S bo mam problem z błedem 1223 według autodaty to bład oznaczający złe działanie grzałki sondy lambda, na forum Lancia Klub Polska jest opis ze to bład oznajmiający :Usterka wskazań sondy lambda.Natomiast tester którym podpinałem pokazuje bład : szybka korekta dawki paliwa na granicy.Ponizej...
... co pomogło???? 1. Szarpanie na benzynie (w różnych zakresach) wyraźnie się zmniejszyło, jak zaślepiłem zawór od EGR. Nowy jest drogi (oryginalny), zamiennik -> patrz pkt. 2 postu. Jeśli Kolega jest mniej zorientowany w temacie (ja już się ze swoim koreańskim szczęściem zaprzyjaźniłem i poznałem go bardziej niż wieloletnich sąsiadów) to jest to...
Dobra, jeśli chodzi o moje audi; wstawiłem do gazownika, ustaliliśmy aby zrobili tak aby audi jeździło na LPG. Bo jakby nie patrzeć (nie znam się do końca) to na tym kwadraciku w środku auta (przełączniku), wszystko znikło nawet czerwona dioda się nie świeciła. Ale nie ględzę. Auto odebrane. Wymienione filtry, ustawione parametry i gra. Znaczy się auto...
Para musi być podawana nie zależnie od przepustnicy, wynika to z tego, że będzie trzeba jej podać znacznie więcej niż powietrza (w końcu chcemy wypełnić cylinder) a powietrze jest podawane zawsze w stosunku 150% powietrza dla danej ilości paliwa. Podawając parę przed przepustnica, na zwężeniu w przepustnicy będzie się skraplać, dalej ochładzać i nic...