Nie udało się naprawić uszkodzonej przepustnicy. Nie da się jej za bardzo rozebrać. Kupiłem drugą. A potem sprzedałem auto.
Przepustnica .
Witam. Wygląda rzeczywiście na przepustnicę do wymiany. Jak chcesz się pobawić to sprawdź rezystancję ścieżek o których pisałeś i zmianę rezystancji podczas ruchu potencjometrem przepustnicy. Pozdrawiam
Najlepiej podłączyć pod niego multimetr analogowy lub cyfrowy z bargrafem na funkcji omomierza i ruszać przepustnicą, patrząc czy rezystancja zmienia się płynnie, bez przerw i nagłych skoków. Oczywiście najpierw odpinasz kable od TPS i wszystko na wyłączonym zapłonie. Możesz też podłączyć się oscyloskopem w przewód sygnałowy (bez odpinania złącza od...
Na komputerze wyskoczył błąd przepustnicy (obwod otwarty lub zwarcie) A jak już się rozgrzał to nie falowały Ci obroty na luzie? Dodano po 1 Na komputerze wyskoczył błąd przepustnicy (obwod otwarty lub zwarcie) po usunięciu i ponownym sprawdzeniu błędów nic nie wykazało Możliwe że masz uszkodzony czujnik TPS (położenia przepustnicy) i dlatego masz...
Nie, nie ma nic wspólnego. TPS to dwa potencjometry na ośce klapy przepustnicy, podają info do ECU w jakiej pozycji jest otwarta przepustnica. Najlepiej sprawdzać to oscyloskopem ale można też omomierzem. Podłączasz go pod złącze TPS i mierzysz osobno potencjometry powolutku otwierając przepustnicę - rezystancja powinna się płynnie zmieniać. Przy uszkodzonym...
Na chwilę obecną autko bez gazu nie odpala, a jak już go od palę to chodzi (chyba dzięki podkręceniu tej śrubki od regulatora obrotóow jałowych) ale go trzepie a w fesie mam ok 450 obr/min. Pomierzyłem przepustnicę rezystancje i napięcia i wszystko ok. Napięcie mierzone było na komputerze na pinach na druku. jkm73 piszesz o ciśnieniu na regulatorze....
I tu jest błąd Forda, że nie stosuje IPS, jak w Mitsu :). A powiedz mi, czy sprawdzałeś rezystancję potencjometru w stanie zamknięcia przepustnicy i to, czy przepustnica jest faktycznie zamknięta? Tak, jak piszesz - ECU nie wchodzi w tryb jałowego, ale zawsze można użyc bocznika, żeby się upewnić.
W sterowniku silnika jest ogranicznik prądowy na zasilaniu linii 5V na czujniki. Przy zwarciu niepełnym jakie występuje często w wiązce ecu ograniczy wartość prądu stąd spadek napięcia linii zasilania 5V. Problem ze znalezieniem usterki może być spory. Elektrycy też nie lubią takich klientów bo mogą przy aucie siedzieć 8h i nawet usterki nie zobaczą...
u kolegi było to samo też 60 km 1,4 - rozkręciliśmy obudowę wtryskiwacza 2 śruby krzyżak wyczyściliśmy przepustnicę i pomierzyliśmy omomierzem sam wtryskiwacz rezystancja powinna wynosić od 1,4 do 2,0 ohm i napięcie między czarnym przewodem a masą (chodzi o wtyczkę) - powinno się rownać przy włączonym zapłonie napięciu akumulatora u nas okazał się walnięty...
Jak sprawdzić przełącznik przepustnicy? Sprawdzałem rezystancję i nie zmienia się od zamknięcia do prawie pełnego otwarcia jest stała, jak otworze przepustnicę na max to rezystancja maleje. Wogóle może to mieć wpływ na brak mocy na zimnym silniku?
Witam TPS (Throttle Position Sensor) to zwykle potencjometr który znajduje siię dokładnie naprzeciwko przepustnicy i są to 3 kable:masa, zasilanie,i sygnał. Włącz zapłon i wepnij się z miernikiem po kolei w te kable(i do masy). Jak się wepniesz to poruszaaj przepustnicą i zobacz czy napięcie się zmienia. Możesz mierzyć też rezystancje na wyłączonym...
Używka to koszt koło 50-100zł jak chcesz to mam jutro sprawdzę czy jest sprawny i dogadamy się. Dodano po 1 jak chcesz to podaj adres e-mail to wyślę pełen opis sprawdzenia tps ze schematem.
Sonda wymieniona, stara była zmasakrowana. Ale zauważyłem że ktoś tam założył potencjometr między sygnałem sondy a przepustnica . Potencjometr o rezystancji 25kohm wieloobrotowy. Kręcąc nim ustawiam w ds150 Delphi poprzez obd wartość jaką widzi sterownik benzynowy.
Odgrzeje kotleta :) ... u mnie ten sam tryb serwisowy Laguna 1,8 16V silnik F4P. Kody błędów po diagnostyce F4P - Diagnostyka - 1.8l Błąd DF129 Potencjometr przepustnicy, brak współbieżności sygnałów ścieżek / Stały F4P - Diagnostyka - 1.8l Błąd DF125 Obwód czujnika przesuwu 1 pedału; zwarcie do +12V / nieciągły Ktoś ma pomysł ? Przepustnica pomierzona...
Tylko co? Przepustnica nowa (czysta) rezystancja w normie. Czujniki temperatury cieczy w normie, czujnik temperatury i ciśnienia w normie. Nie ma błędów w ECU. Sonda działa (choć nie wiem czy prawidłowo) Brak mi już pomysłów. Może uszkodzone ECU?
ten błąd to regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego. Faktycznie jest to mocno związane z przepustnicą. Proponuję sprawdzić czy przepustnica działa poprawnie (nie jest zacięta), skontrolować siłownik przepustnicy i jej czujnik położenia, a także przewody (przejścia, zwarcia do plusa, masy). Na wyłączonym zapłonie zmierz rezystancję (przy odłączonej...
Dzięki za opis. Wydaje mi się jednak że ta przepustnica ma dwa potencjometry (jest to typ silnika AKL) . Mam taki schemat http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... i chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o parametrach przepustnicy z tego schematu (napięcia i rezystancja).Przepustnica strona 5. Dodano po 4 Dokładnie korzystam...
Podkręcenie obrotów nic nie daje Komora wiem że do wymiany lecz wg mnie nie powinna powodować takowych objawów - mogę się mylić. Co do przełącznika na przepustnicach na zamkniętej przepustnicy ma rezystancje 0 ohm oraz w maksymalnym otwarciu również 0 ohm
Romek , a jaka jest rezystancja silnika przepustnicy?
Pozostaje sprawdzić czujnik temperatury płynu , położenia wału i przepustnice-złącza i sygnały ew. rezystancje
Witam ponownie. Aura sprzyjała i mogłem podłubać w aucie żeby sprawdzić ten potencjometr. Wymontowałem całą przepustnicę żeby mieć lepszy dostęp do potencjometru.Według książki rezystancja między pinami A i B miała być 1200 O i tu sie zgadza aleee między A i C powinna zmieniać się od 0 do 1200 O. W moim przypadku jest tak że między A i C przy zamkniętej...
Przecież to lodówka NoFrost! Powinny być dwa wentylatory lub jeden wentylator i regulowane przez układ sterowania przepustnice. Trzeba to sprawdzić, bo wygląda, że górny wentylator lub klapka nie działają poprawnie. Grzałka ma z reguły 60-100 W, więc rezystancję łatwo policzyć... To co trzymasz w ręce jest pewnie termostatem zabezpieczającym ew przegrzanie...
Niekoniecznie sterownik silnika.Trzeba sprawdzić rezystancję silnika nastawczego przepustnicy ( zwarcie w komutatorze).
Witam ponownie, wyciągnąłem i przeczyściłem przepustnicę - moim zdaniem było bardzo dużo "sadzy". Wyczyściłem wszystko izopropanolem. W przepustnicy są takie zagłębienia, w jednym z nich jest taki jakby otwór, a w nim jakby śrubka... i to było prawie że całkowicie zawalone "sadzą". Pytanie teraz co jeszcze zrobić przed ponownym jej zakręceniem? Błędów...
Nie jest ważna rezystancja a napięcie jakie jest na ścieżce.
W sterowniku silnika błędy: 17549 - rejestracja obciążenia, niezrozumiała wartość, 16556 - zespół 1 system pomiaru paliwa ,mieszanka za bogata, 16555 - zespół 1 system pomiaru paliwa ,mieszanka za uboga ( rzadko), 17831 - zespół 1 układ doprowadzania pow. wtórnego przepływ za mały, Błąd pierwszy pociąga za sobą awaryjne działanie ABS+ESP, sugeruje również...
Witam, 1) przepustnica: piny 6 i 7 rezystancja 23ohmy 2) przewody: ECU A45-czerwono niebieski- ISC 6 ECU A61-czerwono biały - ISC 7 3) ECU :cry: Pozdrawiam
A ja mam inny problem. Silnik nie chce odpalić. Vag wskazuje, że uszkodzona jest przepustnica. W samej przepustnicy sa 2 potencjometry. 1 od przepustnicy a drugi od napędu z silniczka. Oba pracują poprawnie tzn poprawnie bez przerw zmienia się rezystancja gdy kręcę przepustnicą w zakresie od około 700 ohm do około 1,4 kohm. Drugi potencjometr też działa...
Kolego masz 1019 postów i jeszcze nie wiesz że należałoby podać przede wszystkim błędy , popatrzeć w parametry czy widzi bieg jałowy , bez tego dyskusja bezcelowa. Nie wiem czy to sprawdzisz to tam pewnie tylko kody błyskowe. Rozumiem że pomiaru dokonałeś gdy trzpień był wysunięty. Podłącz baterie 9V pod zacisk 1 i 2 i poczekaj aż trzpień się wsunie...
Paweł, czytałeś? Odłączę wtyczkę przepustnicy i kręci jak zbój, na samym rozruszniku by jechał, pali od strzała; wiadome- gazu nie przyjmie, zapnę przepustnicę i pański cyrk się robi. Zmierzyłem rezystancję serwomotoru przepustnicy z 320Si, na oko będzie taki sam duży, jest 3,4Ω; w tym signum 1,2Ω; musza tam płynąc za duże prądy szczytowe...
przepustnice mam na linke, przepustnice cala wyjalem i wedlug AUTODATY sprawdzalem rezystancję na poszczegolnych pinach, wszystko sie zgadzalo - pełne otwarcie i zamknięie przepustnicy w określonych granicach bez przerw (wytarcie) podobnie czujnik całkowitego zamknięcia oraz silnik
Mariuszb4 podaj kod silnika wieczorem sprawdzę jakie powinno być ciśnienie paliwa. Co do czujnika położenia przepustnicy to jest to zazwyczaj zwykły potencjometr (być może w B4 jest inaczej - sprawdzę później) i łatwo sprawdzić czy jest sprawny. Powinny dochodzić do niego 3 przewody. Dwa zasilające i jeden zwrotny do komputera. Sprawdź jaką ma rezystancję...
Całkiem możliwe. Gazownik zakładający instalację odłączył zasilanie silnika krokowego podczas pracy na gazie i ustawił wolne obroty odginając odbojnik przepustnicę. Na razie z dzielnika rezystancji potencjometr wynika 1,05V, ale gdy już podłączę wszystkie czujniki, przygnę przepustnicę spowrotem żeby napięcie było 0,88V ;) Na razie udało mi się zlokalizować...
Nie,bo na przekroczony limit adaptacji jest kod 00533. Jemu wywaliło wyraźnie" człon nastawczy przepustnicy V60" Sterownik widzi go jako niewłaściwą rezystancję Penie motor na monowtrysku,a pozycjoner przepustnicy z 6-cioma pinami
przepustnica jest z początku lat 90 więc jest bardzo trudno o info jak to było oryginalnie sterowane lub jakie są parametry silniczka który się w niej znajduje. Nie szukał bym gotowych informacji, ale spróbował dowiedzieć się jak najwięcej z tego co masz, w tym celu trzeba by rozebrać (a nie zepsuć). Widziałem już trochę różnych konstrukcji podzespołów...
Witam, Podobny problem miałem z Fordem Fiestą (nie moją) - uszkodzeniu uległ potencjometr czujnika położenia przepustnicy (CPP), z którego sygnał (rezystancja) sprzęgał się z silnikiem krokowym sterującym przepustnicą. Dawało to takie same objawy jak opisane przez Ciebie. Spróbuj zlokalizować CPP w swoim aucie i pomierzyć go omomierzem - tak jakbyś...
Witam Dane dla kompa (piny 1-3) : 15-30 stopni - 1,45 do 3,3 kohm około 80 stopni 280 - 360 ohm dokopałem się - rezystancja nastawnika przepustnicy : na jałowym między 0,9 a 1,4 kohm (między pinami 7 i 8 ) tyle mam pozdrawiam
Rezystancji nie ale tu nie ma co kombinować, jutro się okaże jak wymienię tą przepustnicę.
Witaj. Z tyłu w bagażniku za lewym boczkiem jest nagrzewnica wraz z przepustnicą sterowaną elektronicznie poprzez pokrętło na suficie. Trzeba sprawdzić czy pokrętło działą na suficie, np miernikiem na rezystancję, oraz czy się przestawia klapka w nagrzewnicy. Pozdrawiam.
U mnie jest tak: 1-5 (ok.1,1k ohm) 1-2 (przepustnica zamknieta 1,2 k ohm uchylona do 1/2 2,1k ohm otwarta 2,1 k ohm 1-4 (otwarta 1,1 k ohm otwarta do 3/4 2,6 k ohm otwarta img]http://D:\czujnik.bmp[/img]
Najważniejsze jest aby zmieniał rezystancję odpowiednio do zmiany położenia przepustnicy. Miernik i sygnały wyjściowe to cię interesuje
Nie mierz przewodów miernikiem tylko sprawdź żarówką 21W. Wystarczy słaby styk czyli jakaś dodatkowa rezystancja i wyskoczy błąd o sygnale poza tolerancją.
ECU ma punkty masowe na przewodach, tzn niektore przewody sa masowymi i sa polaczone z nadwoziem. trzeba sprawdzic te punkty czy nie maja za duzej rezystancji na przejsciu. mialem taki przypadek w fordzie focusie tylko tam obroty zawieszaly sie czasami na 1200rpm. A tez wymieniali przepustnice i cuda robili.
Włącz zapłon na sygnałowym przewodzie napięcie musi być ok 1.5 V , odpal na jałowym masz ok 2V, otwórz przepustnicę napięcie powinno się podnieść znacznie. Zmierz rezystancję między zaciskiem 2 oraz 3 musisz mieć ok 3 omów.
Rezystancja TPS (przepustnica zamknięta)- 2,4 kOm Napięcie we wtycze TPS( styki A i B)- 4,9 V Napięcie na Map sensorze pomiędzy stykiem B i masą( nie rozłączałem wtyczki od czujnika)- 1,08 V na obrotach jałowych,gdy włączyłem światła i dmuchawę to napięcie wzrosło do 1,64 V Rezystancja czujnika temperatury przy temperaturze ok 0 stopni wyniosła 5,88...
Fragment wiązki sprawdzony niby ok brak przetarć ,przewody pod izolacja wyglądają ok. Dzisiaj podmieniłem przepustnicę na inną. Nowa dawała błąd (sygnał TPS za niski) ale po odpaleniu się skasował i adaptacja przeszła lecz po 10 min na wolnych auto zgasło. Niestety nie było mnie przy tym. Po ponownym odpaleniu silnik chodził nierówno ,lekko strzelał...
Witam, Od dłuższego czasu znajomy ma problem z motocyklem Kawasaki VN 900 Custom, rocznik 2008. Silnik motocykla odpala bez problemu, niezależnie od tego czy jest ciepły, czy zimny. Sporadycznie (to znaczy raz się pojawia, a raz nie i nie wynika to z żadnych okoliczności) po przejechaniu kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu kilometrów spadają osiągi...
Zobacz napięcie na TPS między 2 i 3 pin http://obrazki.elektroda.net/13_12115690...
Witam Warunki są spełnione vas nie przeprowadzi adaptacji jeżeli warunki są nie spełnione mianowicie: temperatura pow. i płynu napięcie akumlatora błędy w pamięci Przepustnica jest czysta przewody sprawdzone pod względem przejście, zwarcia z pluse z minusem ze sobą nawzajem, rezystancja na wtyczce do przepustnicy też się zgadza.
Nie będę ukrywał że właśnie na Kolegę liczyłem, większość ludzi z Forum o Oplach twierdzi że właśnie tylko TECH 2 da radę, i tym się zasugerowałem. Jak szukać usterki? Na wysokie obroty na biegu jałowym może wpływać: - Przepływomierz powietrza - najlepiej podmienić na inny i sprawdzić czy jest różnica - Czujnik temperatury - A) Sprawdzić w OP-comie...
Masz jakąś serwisówkę? Chodzi o włączenie trybu diagnostycznego, gdzie kontrolka "wybłyska" błędy zarejestrowane w pamięci ECU. Serwisówka i tak będzie konieczna, bo trzeba będzie posprawdzać podzespoły układu wtryskowego. Pomiar ciśnienia paliwa w układzie, wydajność pompy paliwowej, rezystancja czujnika położenia przepustnicy i rezystancja czujnika...
Jeśli chodzi o te błędy to jest to raczej przepustnica. Proponuję zrobić nastawy podstawowe gdyż podczas exploatacji mogły się zmienić lekko wartości rezystancji. Pozdrawiam
Słuchaj-krótko-zmierz rezystancje silnika nastawczego, powinno być około 8om. Jezeli jest mniej, sterownik wchodzi w tryb ochrony i robi takie checa. Owo mniej się robi dlatego, że się zasyfiają szczeliny międzywycinkowe komutatora pyłem ze szczotek który mostkuje.
Pod rozebraną pokrywą ? Gdybym wiedział jak dokładnie ma wyglądać adaptacja byłoby łatwiej, tzn jakbym widział jak idzie silniczek na sprawnej... Może nagram jutro filmik jak to się objawia. Wziąłem miernik w rękę i sprawdzałem następujące rzeczy: Sprawdzanie TP Sensor – Czujnik położenia przepustnicy • Sprawdzić miernikiem w gnieździe przepustnicy...
Witam, mam następujący problem z silnikiem benzynowym 3,7 V6 Jeep Cherokee 2006r WH. Po pełnym nagrzaniu silnika, zgaszeniu go na 5 minut i ponownej próbie odpalenia auto nie odpala. Zaczyna się to dziać zawsze kiedy gaszę gorący silnik (nie, gdy lekko ciepły) i odczekam chwilę. Po ostygnięciu problem znika. Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych...
Po włączeniu zapłonu nastawnik przepustnicy ma brzęczeć (PWM 400Hz), sprawdź rezystancję, ok 8Ω i czy dochodzi do niego sterowanie, choćby żaróweczką
Nie patrz na te wartości. Podstawa to sprawdzenie czy TPS nie ma przetartych ścieżek czyli bierzesz miernik podłączasz pierwszy potencjometr, ruszasz powoli przepustnicą i patrzysz czy rezystancja powoli się zmienia, tak samo z drugim potencjometrem. Rezystancja ma się zmieniać po woli i nie może skakać. Jeżeli masz np 200 Ohm, ruszasz nią dalej, za...
Nie ma czegoś takiego jak procent ustawienia czujnika przepustnicy... Dostępne dane to: 1.rezystancja czujnika przy zamkniętej przepustnicy : 1.6 - 2.4 kOhm (mierzone między końcówkami 1 i 2 - patrząc z góry między lewą a środkową); czujnik wypięty... 2. Zapłon on, silnik off, napięcie między końcówkami 1 i 2 : 0.2 - 0.8V przepustnica zamknęta, 4.0...
Witam , sprawdź czy gdy pojawia się problem wystarczy wyłączyć silnik , lekko ruszyć kostką od przepustnicy - bez rozbierania i czy motor normalnie zacznie pracować. Takie usterki "wychodzą" gdy pojawia gdy jest już uszkodzenie i do tego dochodzi zmiana temperatury ... Przyczyną są mikropękniecia na porcelanowej płycie przepustnicy gdzie są napylone...
Czujnik położenia przepustnicy (TPS) jest to potencjometr zamontowany na wałku przepustnicy mierzy kąt wychylenia "klapki" w przepustnicy. Syganał wyjściowy z potencjometu informuje ECU o tym czy przepustnica jest zamknięta, otwarta, czy częściowo otwarta. Jeżeli przepustnica jest zamknięta to ECU reguluje prędkość biegu jałowego lub jeżeli prędkość...
Trzeba zobaczyć jak sterownik widzi ruch pedału gazu,i czy sterownik nie wszedł w tryb ochronny,związany z ewentualną zmianą rezystancji silnika nastawczego.
Witam, mam Golfa 1.6 SR z 99 roku. Mianowicie problem jest taki, że od jakiegoś czasu, parę miesięcy temu, zaczęły spadać obroty tak do około 400. Olałem to, bo było to raz na jakiś czas, zwłaszcza jak było wtedy jeszcze zimno. Ale przyszło ciepło i denerwowało mnie to, że bardzo ciepło było w samochodzie i nawet otwarte okna nie pomagały, a klima nie...
Widzi błąd nastawnika ale że co - obwód otwarty, zwarcie czy co innego? Skoro ma błąd nastawnika to jak może ruszać przepustnicą. Przepustnica z wbudowanym nastawnikiem czy z osobnym. Trzeba sprawdzić przewody pomiędzy ECU a nastawnikiem, zobaczyć jaką rezystancję ma nastawnik. Można nawet podać na niego napięcie i zobaczyć czy klapka będzie się uchylała.
Do grala1 i Johnny833, witam panów ponownie z góry BARDZO DZIĘKUJĘ za wskazówki, ale może opiszę swój problem od początku: Mój 1.6 HDI puszcza dużą siwą chmurę gryzącego dymu i trzęsie silnikiem przy porannym rozruchu. Po kilkunastu sekundach wszystko wraca do normy, silnik się stabilizuje i nie dymi. Ale check engine się świecił. Po sprawdzeniu błędów...
Witam wszystkich 😉 Podpinam się pod temat mam taki sam problem z pojazdem jak opisano w temacie. Kupiłem oryginalną nową przepustnicę, wymieniłem pedał gazu, został sklonowany sterownik ECU silnika oraz sprawdziłem wiązki przewodów żarówką oraz miernikiem stan rezystancji izolacji, WSZYSTKO niby Ok, niby bo dalej występuje usterka, Laguna 3 odpala tylko...
Styk biegu jałowego znajduje się w silniku krokowym to jest w tym miejscu które się wysuwa i podnosi przepustnicę (to takie uproszczone opisanie). Natomiast sam styk nie podlega wymianie a jedynie wraz z silnikiem krokowym ale jest to koszt ok.500 zł. Jeżeli masz silnik krokowy z wtykiem 4-ro pinowym to sprawdź rezystancję pomiędzy pinami 3 i 4 a jeżeli...
Sprawdź czujnik położenia przepustnicy - wyjmij wtyczkę i zmierz rezystancje między zewnętrznymi pinami czujnika (zasilanie +/-) powinna być w granicach 600 - 1,5k om. Przy pomiarze na środkowym pinie powinieneś zaobserwować jak zmienia się rezystancja przy zmkniętej/półprzymkniętej/otwartej przepustnicy.
Dzięki za radę!.. Przewody sprawdzone,suche i nie ma z nimi problemu (jak na dzień dzisiejszy). Przeczyściłem przepustnice..nic ni dało. Ale porada dla tych którzy będą mieli podobny problem. Wymontowałem czujnik położenia wału i dokonałem pomiaru multimetrem rezystancji cewki (tylko 2 przewody). Rezystancja wskazana przez multimetr okazała się być...
Za wiele w tym temacie tam nie, zmierzyłeś juz ta przepływke? jakie wystwia napiecia na wolnych a jakie na cut-off? Przemierz też miernikiem dokładnie potenjometr przepustnicy, na rezystancje czy nie ma przerw, i podaj napiecie jakie wystawia na wolnych obrotach.
To podobnie jak tu http://daewooforum.pl/temat79033.html i w tym kierunku bym szukał rozwiązań, bo właściwie na PFD dalej jest aktualny drugi post tego http://daewooforum.pl/temat50895.html tematu. Na forum daEVO nikt nic nie odpisał. Odpisał, co nie zmienia faktu, że nie widział - może istotnie ruskie coś wiedzą? Napięcie TPS w IDLE 680mV i cutoff...
Czemu wymieniłeś wszystkie tranzystory oprócz jednego? Ten zgrzany opornik, czy na pewno jest dobry? O ile jego rezystancja odbiega od opisu? Skąd pewność że to sterownik? Bardziej prawdopodobne jest że któryś czujnik podaje głupoty.
Dzisiaj rozebrałem i przeczyściłem przepustnice i nadal problem pozostał: - rezystancja płynnie się zmienia na potencjometrach - styki wszyskie czyste - silnik podłączyłem do zasilacza i działa, choć mam pewne wątpliwości co do niego. Podnosze powoli napięcie i silnik przy około 3V zaczyna otwierać przepustnice, schodze z napięciem w dół, a przepustnica...
Miałem taki sam problem, wszystko po kolei sprawdzałem, pompę paliwa, ciśnienie na listwie, ciśnienie w cylindrach, przepustnicę, czujniki (halla i położenia wału), rezystancję przewodów, świece wymieniłem ( na nie akurat już był czas) i dalej to samo, odpalał ale przy dodawaniu gazu dochodził max do 3 tys, a dalej się krztusił albo gasł i strasznie...
Spotkałem się z podobnym problemem przez przestawienie drzwiczek na regulacji zawias. Drzwiczki zamknięte a z tył szczelina. Nie drzwi są problemem. Jeżeli już to krańcówka na kontaktronie sygnalizująca zamknięcie drzwi. Przy otwartych nie pracuje co najmniej wentylator parownika lub klapki przepustnic się zamykają. Różnie jest to rozwiązane w różnych...
Masz usterke silnika nastawczego przepustnicy, zbyt mała rezystancja w obwodzie wirnika. Zmierz omomierzem nie może być mniej niż 4 omy.
Witam Walczę od dłuższego czasu z tym autem. Ogólnie miało przerywniki,brak zbierania się z niskich obrotów,strzela z tłumika podczas lekkiego przygazowania,rozdarło ostatni tłumik itp itp Żadnych błędów ale podczas sprawdzania Scanxl na charakterystyce po lekkim dodawaniu gazu w połowie przypadków nie widać było skoków położenia przepustnicy a reakcja...
Hmm, jesteś pewien? Kilka źródeł twierdzi, że przy załączonym zapłonie [silnik nie pracuje] i manipulowaniu przepustnicą powinny być słyszalne kliknięcia - w moim przypadku dokładnie 20, jak na poniższym filmiku. Wyłącznie podczas otwierania przepustnicy. http://www.youtube.com/watch?v=C2y8cBuJs...
Witam Posiadam Audi A4 z 95r. z silnikiem 2.6L 150KM. Objaw jest taki że po odpaleniu gaśnie natomiast podczas odpalania i wciśniętym pedale przyspieszenia cofnięciu kluczyka z zapłonu i ponownym załączeniu na zapłon ( tak 3 razy) auto wkręca się na obroty oraz reaguje na pedał przyspieszenia. Natomiast przy spadaniu obrotów poniżej 2300 obr/min gaśnie...
Witam. Piszę ten post, aby znaleźć przyczynę problemów z Fiatem Stilo 1.6 16v 103KM 2003r . Otóż napiszę wam całą historię. Z jakichś parę miesięcy temu samochód zaczął mocno drgać na biegu jałowym, utrzymując obroty ok. 800 rpm. Związane było to z palącym check engine i błędami: P1220, P1687 , które są związane z położeniem/adaptacją przepustnicy....
trzy sprawy -styk biegu jałowego-za duża rezystancja -źle ustawona baza potencjometru-jeżeli podłączysz tester masz mieć wskazanie "jałowy",jezeli pokaże "średni"-źle -zbyt naszpanowana linka gazu,albo przyciera przepustnica
Witam pacjent Seat alhambra 2.0 Pb 115km 85kw 99rok Wymienione świece, przewody , aparat zaplonowy , czujnik polozenia walu , cewka , sprawdzone po rezystancji nim włożone Przepływomierz sprawny , filtr powietrza nowy , przepustnica sprawna , wtryski sprawne , olej i płyn w normie, nie dawno renowacje przeszła skrzynia nowe sprzeglo , alternator i rozrusznik...
sprawdzone pomiarem rezystancji przy przepustnicy całkowicie otwartej, całkowicie zamkniętej oraz w połowie otwartej.
Witam, Też mam takie auto i miałem problemy z regulatorem i przepustnicą. Zobacz do mojego linku i moich postów, post 12 : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Miałem problem z falującymi obrotami nawet na poziomie 3 tys obr/min. Trzymając na gazie falował od 700 - 3000 tys. Powodem była wtyczka na na przepustnicy. Wymieniłem konektory...
Nie ma tam żadnego ssania, to silnik ze sterowanym elektronicznie wtryskiem wielopunktowym. Ponadto nie liczy się rezystancja czujnika przepustnicy, tylko wartość napięcia w położeniu spoczynkowym.
U mnie było to samo , ustaw se przepustnicę albo sprawdź czy nie była przestawiona. Podłącz se miernik najlepiej cyfrowy pod nastawnik 3,i 4 pin na rozgranym i załączonym silniku i sprawdź rezystancje powinna być 100 omów.
Jeśli masz duże spalanie to może być przepływomierz. Poszukaj najpierw nieszczelności pomiędzy silnikiem krokowym a kolektorem ssącym. Jeżeli możesz to zobacz jaki jest przepływ powietrzna wg przepływomierza. Ja w M54B30 mam około 3,5g/s na ciepłym silniku . Ty powinieneś mieć w okolicy 2g/s. Można to sprawdzić modułem ELM 317 BT i programem TORQUE...
kolego sprawdź jeszcze przepływkę między stykami 2 a 3 ma być napięcie do 4v Witam, zrobiłem jak mówiłeś no i 0V (mierzyłem tylko przy włączonym zapłonie) ale przepływka działa ponieważ oglądałem parametry czujnika w op-comie i reagowała na zmiany obciążenia silnika, napięcie zdaje się, że też tam było rejestrowane ale już nie pamiętam. Co do EGR-u...
Dalsze przeboje z przepustnicą, trybem awaryjnym itp. zakończyły się wymianą wtyczki przy przepustnicy (Sicma 6 pin) i odcinkiem około 25 cm wiązki przewodów przepustnicy. Przy pomocy Clipa doszedłem, że uszkodzona jest wiązka przewodów. Przepustnica nie zamontowana ale podłączona, odpalony Clip, ruszam całą przepustnicą a tu zmieniają się kąty położenia...
Witam. Ja walczyłem z tym błędem i stanem awaryjnym dość długo (laguna2 2.0 16v benz.). Wymiana przepustnicy na nową sztukę pomogło na ok dwa tygodnie . Po czym stan awaryjny powrócił za to tylko na zimnym silniku . Przy pierwszym wsunięciu karty przepustnica zaliczała test i auto jeździło bez zastrzeżeń , ale wystarczyło ją wyjąć i ponownie wsunąć...
Tak wiem, to również sprawdziłem czujnik jest na 100 % dobry. Po jego odpięciu loguje się błąd czujnika. Ciagłość przewodów, zmiana rezystancji wszystko ok Brak mi juz pomysłów, a 0,07 oma różnicy poprności jakos mnie nie przekonuje aby uznać przepustnicę za uszkodzoną mimo, że taki loguje się błąd.
Tam jest potencjometr czy zestyk biegu jałowego? Jeśli potencjometr to przemierz dokładnie rezystancje na odpietej kostce i patrz czy zmienia się płynnie bez skoków i przerw. A w sterowniku jakies błędy?
Witam Goraca prosba bo musze tym samochodem jezdzic na codzien, a jest z nim coraz gorzej. Ma problemy z odpalaniem, po postoju powyzej 2,5 ok 3 godzin czyli jak wlasciwie ostygnie. Moje podejrzenie padło na czujnik biegu jałowego, czy przepustnica otwarta (ssanie zalaczone pedal gazu wcisniey ty zwolniony) czy po jezdzie (rozgrzany silnik) rezystancja...
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
Błąd usunąłem i go już teraz nie ma, ale nie jeździłem - odpalałem tylko na postoju. Wychodzi chyba na to, że błąd się pojawią dopiero podczas gdy auto gaśnie i przepala bezpiecznik. Czyli najlepiej było trzeba by pewnie robi pomiary, kiedy ciągle przepalało bezpieczniki - jeden za drugim i auto było całkowicie unieruchomione. Dobrze mówię ? Sprawdziłem...
Pomiary zrobione: - rezystancja grzałki 3 Ω - napęcie zasilania 14 V Jeszcze jedna sprawa. Czasami jak zdejme nogę z gazu i za chwilę dodaję gazu, to czuć, że przepustnica jest uchylona, bo pedał przyspieszenia jest bardzo miękki. Dopiero po głębszym dociśnięciu czuć opór i auto znowu zaczyna przyspieszać. Jakieś idee?
Nie niemówie o przepływce tylko o czujniku temperatury powietrza, umieszczony jest za przepustnicą w kolektorze ssącym po prawej stronie. Mam jeszcze jedno pytanie jaka jest rezystancja sprawnego czujnika. U mnie przy zimnym silniku jest 23 k Ohmy a przy temperaturze około 60 stopni 7 k Ohm. Szukałem w sieci różnych dokumentacji i według jednej jest...
Wziąłem schemat auta przez kod silnika BSE i tam faktycznie masz sterowanie plusem.Jeśli chodzi o czujnik to ten między akumulatorem a przepustnicą.Jest to czujnik NTC i jego rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury.Spróbuj zdjąć wtyczkę z niego i odpalić auto, myślę że pompa powinna się uruchomić będzie to oznaczało jego niesprawność.
Tutaj czujnik temperatury powietrza zasysanego nie jest zintegrowany z przepływomierzem, to osobny element. Tutaj masz przepływomierz 3 pionowy a czujnik jest dwupinowy i jest w kolektorze ssącym, zaraz za przepustnicą. W VAGu oprócz odczytu błędów można również podejrzeć temperaturę z tego czujnika. Jego nazwa to G42. Mosesz zdemontować czujnik i np....
Naprawiłem. Grzebałem przy regulatorze na przepustnicy i miernikiem badałem i całkiem inne wskazuje rezystancje niż w książce pisze ale gdy ściągnąłem te wtyczke zaczął pracować normalnie ale zauważyłem że przepustnica jest mocno zabrudzona przez gaz. Zadzwoniłem do znajomego mechanika, najlepszy w okolicy i powiedział że to wszystko przez jeżdżenie...
rezystancja rezystancja uziemi rezystancja rezystancja uziemić hyundai przepustnica
katalizator wydech dioda selenowa podświetlenie łącznika
obdii interfejs obdii interfejs
MAN TGX ZF 16 – wymiana widełek łożyska oporowego przez otwór rewizyjny Citroen V6 ES9 2006 – który rząd cylindrów to bank 1? Oznaczenie cylindrów