Przede wszystkim wydech, to temperatura sięgająca setek stopni nawet przy "końcu rury wydechowej". To co na fotografii, to chyba przepustnica dolotu powietrza do silnika, nie pożyje długo w rurze wydechowej, przy temperaturach jakie tam są. Pomijając wszystko, po co te kombinacje? Jeżeli to jakieś wyścigi, to po prostu "udrożnić" układ wydechowy w inny...
Na biegu jałowym wszystko jest OK. Dopiero zwiększenie obrotów silnika lub zwiększenie obciążenia skutkuje bogatą mieszanką, którą ECU koryguje (–25%). Nie mam pojęcia, czy zatkanie wydechu lub stopienie katalizatora mogłoby spowodować wzbogacenie mieszanki przez wtrysk paliwa. Prędzej zapchany filtr powietrza, albo rura dolotowa mogłaby spowodować...
Ciśnienie paliwa i szczelność rury ssącej, od przepustnicy do filtra powietrza. Silnik po prostu nie dostaje paliwa. Jest jeszcze jedna opcja-zatkany wydech.
Witam serdecznie. Chciałbym się poradzić specjalistów w sprawie przepustnicy wydechu. Posiadam Astrę G COUPE Z18XE z 2000r. Przepustnica to typowy chińczyk (ale nie chcę go zamieniać, tylko znaleźć rozwiązanie). Zamontowana jest bezpośrednio przed środkowym tłumikiem, generuje potężny dźwięk, ale chciałbym, żeby miało to więcej sensu. Również nie chciałbym,...
Ostatnio też walczyłem z tym w 407, pęknięta rura idąca bezpośrednio z turbiny do przepustnicy, najczęściej pęka od tyłu z powodu przetarcia, świstu powietrza nie słychać, więc trzeba namacalnie szukać,
Wtrącę się tak po szybkim przeczytaniu postu... Sprawdź przepustnicę i poproś kogoś żeby "przegazował" i stań przy wydechu... tak na "czuja" zobacz jakie ciśnienie spalin z rury jest, jak nie wiesz czy dobre czy nie to porównaj z jakimkolwiek innym "TDI" , o podobnej pojemności i mocy
hehe no wiesz nie jest to trudne tylko tak sie wydaje bo za duzo literek jest w tym poscie :) moge to ujac krocej :) jesli chcesz miec fajny wfekt :) musisz tylko poprowadzic jedna dodatkowa rure obok tłumika tak zeby tłumik wygladał na 2 koncowkowy :) i wszystko gra oczywiscie ta rura nie bedzie wytłumiona :) potem montujesz w ktorym miejscu tej rury...
Świece NGK dedykowane do tego silnika. Niestety sprawa się pogorszyła. Auto nie chce palić. Jak uda mu się zaskoczyć to nie chce się wkręcić na obroty. Wczoraj przez cały dzień walczyłem z tym. Raz udało mi się go uruchomić tak że zachował się normalnie. Zagrzał się a dzisiaj już nie odpalił. Paliwo dostaje bo przy kręceniu rozrusznikiem strasznie czuć...
Po przejrzeniu internetu wynika, że kąt wyprzedzenia zapłonu nie jest prawidłowy i są zbyt duże korekty długoterminowe. Jako że parę miesięcy temu czyściłem przepustnice i po odłączeniu jej i ponownym zamontowaniu zauważyłem krótkotrwałą poprawę na 1-2 dni, to stawiam na walnięty czujnik nastawnika przepustnicy, który wysyła błędne informacje do ECU....
Tam raczej napewno jest dolny dolot powietrza do silnika. Czasmi zdarza się uszkodzenie rury doprowadzającej powietrze do silnika właśnie gdzieś w okolicach przepustnicy(jest też tam druga guma łącząca obudowę przepustnicy z kolektorem). Musisz sprawdzić, czy nie ma tam nieszczelności.
Jeśli masz już przepustnicę, to dołóż długie cięgno z ramieniem - nie będzie przeszkadzać krótki skok siłownika np. od elektrozamka i zamocuj to w szczelnej puszce, najlepiej oddalone od rury wydechu na jakieś 20 cm. Musi to być podwieszone tak jak tłumik - na wieszakach gumowych, bo V8 lubi sobie potrząść i odporne na wilgoć. A nikt nie lubi zjeżdżać...
Rura dolotowa... hmm.. Filtr -> Przepustnica ? - Dokładnie, rura jest nadpęknięta bez filtra jest znacznie lepiej samochód żyje ale po chwili znów się zaczyna dławić ale w znacznie mniejszym stopniu , cos w tym jest... dzięki bardzo za nakierowanie mniej wiecej w głąb tematu ! Jutro sprawdzę to dokłądnie ;)
Niedawno były wymienione świece, a cewki w tamtym roku. Czyli problem się ciągnie. Na początek spróbuj dokładnie na wszystkich świecach zwiększyć przerwę na 1,0mm W domu mamy podobny model auta. Ale tam są inne świece i przerwa na nich 1,1mm. Filtr powietrza czysty? Jak kolega wyżej napisał - wydech nie przytkany, rura nie zagięta gdzieś przypadkiem?...
Witam. Zakupiłem fiata Stilo 1,9 JTD z 2003r z uszkodzoną turbiną. Turbina została zregenerowana, układ wydechowy nowy rury łączące turbo i przepustnice, przepustnica i intercooler zostały wymyte. Zawór EGR jest zaślepiony przy przepustnicy natomiast z drugiej strony wogole nie jest podpięty pod wydech z racji sportowego kolektora. Samochód posiada...
... więc dla świętego spokoju poprosiłam o wymianę płynu. I JEST OK. Ale pojawił się inny problem - leci mi z rury wydechowej gigantyczna ilość białego dymu, który śmierdzi spalinami, okrutnie śmierdzi spalinami! nie zauważyłam spadku mocy... Joasiu, nie wiem jak tam u Ciebie ze spadkiem mocy - piszesz, że nie zauważyłaś, wnioskuję również, że płynu...
Jak już się tak bardzo uparłeś na pomiar kompresji to bez pomiaru widać że jej nie ma więc nie potrzebne zakupy. Teraz jest czas na ustalenie przyczyny: sprawdzić drożność dolotu powietrza (może jakaś szmata wam wpadła do przepustnicy hehe - kiedyś znalazłem w traktorze beret), drożność wydechu (nawet jak skutecznie zatkany to i tak się odezwie ale...
Dziękuję za podpowiedzi. A więc autem nie jeżdżę za często, jednak ostatnio robiłem zakupy, przewoziłem dziatki - przy 70, 90 stopniach i trochę wyżej pracował bez falowania. Na wolnych 1200 przez dobrą godzinę. Jednak po dojechaniu do dziadków, ze trzy godziny postoju, odjeżdżając stara śpiewka - po lekkim rozgrzaniu faluje. W następnym dniu odpaliłem...
Witam wszystkich na forum, posiadam Micrę z 2004 roku z silnikiem 1.0 benzyna + gaz. Mam problem ze zbyt bogatą mieszanką - objawia się to okopconą rurą wydechową, czarnymi świecami, falującymi obrotami na postoju i strzelaniem z wydechu przy hamowaniu silnikiem i zapachem benzyny/gazu na postoju. Spalanie wg mnie w normie, max 7 litrów a zazwyczaj...
Odnośnie strzelania w tłumik - czy zauważyliście w jaki sposób kierowcy ścigaczy czy też zamochodów z turbo (bez anti LAG) "strzelają z rury" - poprzez zabawę gazem. Mieszanka gromadzi się w tłumiku - bo jest jej za mało przy wysokich obrotach silnika i zamknietej przepustnicy. Jeśli chodzi o strzelanie w gaźnik - przyglądałem się z bliska jak pracuje...
Witam, auto jak w temacie pracuje idealnie tylko na wolnych obrotach, kazde dodanie gazu powoduje dławienie silnika który nie wkreca sie powyzej 1200 obrotow. Planet nie widzi zadnych błedów. Sprawdziłem 1-cisnienie sprężania 2-cisnienie pompy paliwa 3-ustawienie rozrządu 4-drożnosc wydechu 5-prace sond lambda 6-prace przepustnicy program widzi zmiane...
witam,jezeli cis. w cyl. jest, paliwo wrtryskiwacze daja,iskra jest ,rozrzad ustawiony prawidlowo to silnik powinien dawac oznaki 'ZYCIA' , choc startowac i gasnac. spytam jeszcze raz; czy nie zmieniles kolejnosci zaplonu /wiem ,ze na glowicy kable ukladaja sie same ,ale mozna zamienic na kopulce ,czy po wlaczeniu zaplonu slychac pompe paliwa /musi...
Witam!!! Podnosząc iglice reguluje sie sklad mieszanki dla wysokich obrotów. Od wolnych jest śrubka. Proponuje sprawdzić kolanko wydechowe. sam tlumik raczej sie nie zapycha ale nagar zbieera sie w kolanku. I nie bedzie on od razu widoczny patrząc z każdego końca rury. Kiedys miałem komara i tlumik był elegancki ale w kolanku był otwór o średnicy 1...
To w takim razie czy mógłbyś mi podać sposób lub instrukcje jak wyregulować hydrauliczne zawory w polonezie plusie? Kolega Ture11 odpowiedział mi na pytanie czy taki dźwięk z wydechu jest przez wypadanie zapłonu czy to wydech jest nie szczelny. A nie, że zawory cykają przez dziurę w tłumiku. Ale jeżeli mam nie szczelny wydech to jest to możliwe tylko...
Witam! Auto już po którymś warsztacie. Objaw jest taki że trzymając gaz do podłogi na 3im biegu auto normalnie się wkręca, doładowanie, ciśnienie paliwa itp wszystko ok, a gdzieś około 3 tys ogranicza moc. Jedziemy nadal z pedałem w podłogę minimalnie przyspieszając i moc po chwili wraca i za 1-2sek znów jej brak. I znów wraca itp. W momencie jak obcina...
Kolego ze znajomością budowy samochodu to u Ciebie nienajlepiej! To co zfotografowałeś to nie przepustnica (no może jest to przepustnica ALE NIE TA o którą sie rozchodzi!) 1 To coś odpowiada za kierowanie powietrzem do filtra w zależności od jego temperatury i nie będzie mieć żadnego wpływu na uruchomienie zimnego silnika - ale bedzie mieć wpływ na...
Witam, zwracając się do administratora proszę o możliwe nie kasowanie tematu. Niestety poruszam ten temat ponieważ nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi czytając inne posty. BMW E36 1.6 8V 73kW 1993r. na pasku rozrządu + LPG (palnik). Ogólnie pali na dotyk, na zimno czy na ciepło, bieg jałowy czy jazda samochodem, na benzynie czy na gazie auto nie przyspiesza...
Od niedawna jestem posiadaczem passata combi 2.0 2e,93 rok i nie mogę sobie z nim poradzić. Auto nie wchodzi na obroty, szarpie i strzela. Przy wciśnięciu gazu do dechy z trudem rozpędza się do 3 tys. i powraca do 1 tys. a od czasu do czasu strzeli z rury i zamknie obrotomierz i tak w kółko. Wymieniłem juz prawie wszystko: kable, świece, kopułkę, palec,...
No tak tylko to nie rozwiąże wykorzystywania spalin i ich temperatury. W silnikach rakietowych ciepłowniczych wykorzystuje się ciepło spalin jak najbardziej. Tak, że na wylocie temperatura jest tak niska iż nie poparzy ci dłoni gdy ją ułożysz nad wylotem. Coś podobnego chcę zrobić. Chłodnica działa jak grzejnik w piwnicy. Ma odprowadzony wydech na zewnątrz....
Witam.Przy rozruchu silnika strzelił sobie silnik w miarę słabo i przy ponownym rozruchu brak wolnych obrotów czyli przepustnica w pozycji biegu jałowego gaśnie natychmiast. Na benzynie aby utrzymać obroty przepustnica musi być w pozycji około 1/2 przy zasilaniu gazem około w pozycji 1/3 . Co zostało sprawdzone. Przepływomierz moim zdaniem pręciki były...
Nie mam już sił do gnoja. Po uruchomieniu silnika przez krótki czas idzie równo po czym zaczyna samoczynnie zwiększać prędkość obrotową i zmniejszać z częstotliwością 1 sek, dokładnie tak jakby ktoś się bawił pedałem gazu. Odgłos z tłumika jest podobny do tego, jak by się wyłączało zapłon. Silnik po prostu idzie takimi hopkami. Jeżeli silnik idzie w...
Na poczatek cokolwiek bo nie wiem nawet od czego zacząć. Historia taka że auto po nabyciu (od dziadka co do kościoła tylko, ale tu to faktycznie bo człek z bloku obok) paliło jak smok benzyny. Momentami zalatywało do środka benzyną. Jak dla mnie sonda, ale w warsztatach zaczeli od nieszczelności na kolektorach wydechowych, wydechu, poza tym uszkodzona...
Hejka Powoli opadają mi już ręce i zaczyna brakować pomysłów, ale od początku: Auto jak w temacie,kupione ze stukami(luz na sworzniu korby),silnik zrobiony. Turbina miała być po regeneracji ale tylna lampa od wydechu całą czarna wiec nie wiem co wcześniej było nie tak. Objawy na chwilę obecną.Mówimy o postoju bo podczas jazdy ciężko osiągnąć 50km/h....
(at)tdx110 Rozumiem, że chcesz wtłoczyć zimną mgiełkę za pomocą wentylatora do wężownicy obwiniętej dookoła kolektora wydechowego, albo do czegoś innego gorącego, by uzyskać przegrzaną parę. Pomysł jest fajny i też przez chwilę go rozważałem ale widzę kilka problemów. Za filtrem powietrze rozdziela się na to które idzie "normalnie" do silnika i te które...
Witaj! Lewe powietrze to na pewno nie będzie, bo by też na luzie źle pracował. Chyba że możesz zobaczyć gumową rurę- doprowadzenie z filtra powietrza do przepustnicy, czy nie spękana. Nie znam dokładnie tego auta, to jest wielowtrysk z komputerem i z rozdzielaczem zapłonu w aparacie? Ja myślę, że to będzie coś z tego: a) albo źle wyregulowany aparat...
Witam, Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG. Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć...
Witam. Może i ja dołoże sowje trzy grosze. Istotnie jak wspomniał kolega wcześnej wydech. Może uszkodzeniu uległ katalizator i układ wydechowy jest niedrożny. Jak sprawdzić: zazwyczaj na wolnych obrotach jest ok. Czyli przystawiając rękę na końcu rury wydechowej czyć kompresję spalin. Na przygazówce jakiś 2,5 tyś obrotów trzymając wzrost kompresji jest...
- z grubsza dobrze, tak jak pisałem po nocy jak się odpali i nie dymi (na niebieskawo-szaro) to nie uszczelniacze - z korka wlewu oleju rzadko dymi, bo rurą od odmy wszystko wciąga do przepustnicy, prędzej jak rurę odmy (zwykle gruba kal kciuk i idzie z pokrywki zaworów) się odkręci i tą rurą dymi no to wiadomo pierścienie. Świece też dużo mówią, możesz...
Witam forumowiczów. Od pewnego czasu borykam się z problemem, którego nie potrafię do końca rozgryźć. Samochód: Renault Megane 1.4 16V 2000r. Problem jaki dotknął to auto to: 1) falujące obroty na biegu jałowym, średnio +/-80 obr/min. Zachowanie niemal identyczne jak na filmie poniżej: https://www.youtube.com/watch?v=rjBul0mI... 2) Auto straciło na...
Póki sterownik wykrywa problemy z emisją spalin wyłącza egr, a w przypadku gdy istnieje ryzyko uszkodzenia silnika ogranicza moc. Poluzuj obejmę filtra cząstek przy turbo, tak aby gazy nie kumulowały się w filtrze, zrób mu adaptację filtra i czujnika różnicy ciśnień skasuj błąd i uruchom silnik. Zanim przeliczy masę osadów nagromadzonych w filtrze będziesz...
Witam! Mam już od roku problem ze swoją Hondą. Chcę już ten problem rozwiązać do końca. Po rozgrzaniu silnika na niskich obrotach zaczyna się dławić (przestaje przyśpieszać, ale nie przerywa tylko tak jakby się zapowietrzał). Problem ten zazwyczaj pojawia się po staniu w korku lub jeździe na niskich obrotach, ale ostatnio coraz częściej. W nocy jeździ...
iekawe zagadnienie. Wg mnie jest to zwiazane z "wielkoscia" otwarcia przepustnicy i iloscia obrotow.Trzeba by polaczyc jakos te wartosci jakims iloczynem czy cos.Mozna by to obejsc: sprawdzic experymentalnie ,tyle ze bardzo kosztownie: 100Km przejechac na 1000obr/min sprawdzic ile paliwa ubylo w baku pozniej przy2000obr/min ,3000obr/min itd. wyjdzie...
powiem Wam tak: żadna z Waszych hipotez niestety nie pomogła :/ kompresja : 11-12-12-11,5 ciśnienie paliwa- ok po wyciągnięciu listwy wtryskowej sprawdziłem wtryski, wszystkie chodzą prawidłowo. kliny nie są zerwane auto dalej nie pali podłączyłem mu dziś jego instalacje gazową (sekwencyjny wtrysk gazu STAG 4) i próbowałem odpalić go w trybie awaryjnym...
Odgrzebuję temat. Czy udało się zdiagnozować źródło problemów? W moim 1.8 AGN (instalacja gazowa Landi Renzo Omegas) mam następujące objawy: Na noPB i LPG identycznie Silnik zimny: silnik zapala bez żadnych problemów. Zaraz po zapaleniu pracuje ładnie i równo i po chwili zaczyna szarpać/drżeć. Towarzyszy temu "pyrkanie" z wydechu. Silnik wpada w takie...
zacznijmy od poczatku : - Turbina , musi byc dobrana z glowa turbina z 324 TD mysle ze byla by odpowiednia gdyz diesel generuje mniej spalin i do wysokoobrotowego silnika 1.8 bedzie dobrze ale ogolnie to radzilbym Ci dobrac turbosprezarke z jakiegos 2.0 T gdyz taka turbina bedzie chlodzona woda i wiecej wytrzyma . Na turbo szykuj 800-1000zl bo jak mniemam...
Wracam do wątku bo kod błędu P0171 nie ustąpił pomimo uszczelnienia dolotu. W tej chwili po zatkaniu odmy powietrza gaśnie od razu więc nieszczelności w dolocie nie ma. Dziś wyczyściłem EGR i zdjalem wcześniej włożona zaślepkę, nic to nie dało. Nawet lepiej pracował jak był zaślepiony... Co do tej pory zrobione: -przepustnica wyczyszczona, zaadaptowana...
Witam. Posiadam samochód tak jak wymieniłem w temacie z zamontowaną instalacja gazową II generacji (nie sekwencja). Po wymianie rozrządu i wszystkich filtrów samochód przy wyjeżdżaniu z warsztatu dostał konkretny "strzał" z gazu. I tu zaczyna się mój problem. Samochód znacząco stracił moc (jak w temacie:)) oraz chodzi jak URSUS C-360:) (z dolotu wydobywa...
Witam, po miesiącu walki z samochodem postanowiłem zapytać się w internecie i poprosić o pomoc kilka osób, które mają pojęcie o motoryzacji. Sprawa jest bardzo dziwna, zakupiłem golfa 4 1.4 16v. Doskonale zdaje sobie sprawę, że ten model silnika nie ma nic wspólnego z dobrej jakości silnikami VW. Po jakimś czasie bez awaryjnej jazdy pękł mi pasek rozrządu,...
Witam, u mnie sytuacja wygląda następująco: Opel Astra II 1.8 16V X18XE1, 1999, benzyna BEZ LPG. Od pewnego czasu, w momencie dłuższego postoju na luzie ( korek, kolejka - wszystko na włączonym silniku ) zaczął pojawiać się CHECK. Po odczytaniu błędów - P0130 - czyli błąd sensora o2. W miarę upływu czasu sytuacja pogarszała się - zimny silnik, wszystko...
Opel Astra-G 98-00 X14XE, X16XEL Multec S (F) P0105 -? Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za wysokie -? Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za niskie P0110 -? Za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego -? Za niskie napięcie temperatura powietrza wlotowego P0115 -? Za wysokie napięcie temperatura środka...
Witam Zamieniliśmy się sondami z sąsiadem on ma punto 1100 ten sam silnik ,niestety jego sonda na wykresach u mnie pracuje tak samo ,a w pracy auta nie ma zmian,jego auto na mojej chodzi ok,równo i bezproblemowo. Więc to nie sonda ,tylko dlaczego sterownik pokazuje jej błąd. Przypomniało mi sie coś ,jakoś rok temu i wczesniej trzykrotnie był zapisany...
przepustnica wydechu sterowanie przepustnica wydechu sterownik przepustnica wydechu
arduino przycisk funkcja tester baterii laptopa antena zewnętrzny modemu gniazdo
radio makita electrolux mruga start
Dolne śmigło zmywarki Whirlpool nie obraca się - przyczyny i rozwiązania Jak przywrócić ustawienia fabryczne w Pioneer PDP-428XD?