Napisałem sprawdż PLAKIEM ----jeżeli zwiększy obroty to ma nieszczelność i omija przepustnicę --jak hamulce --może uszkodzone serwo
Witam, zacznij od sprawdzenia szczelnosci dolotu. Zdejmij rure dolotowa z korpusu przepustnicy. Po zatkaniu ręką wlotu powietrza silnik musi natychmiast zgasnąć, jesli nie gaśnie szukaj nieszczelnosci (uszczelka pod przepustnicą, zsunięte wezyki z kroćców przepustnicy, serwo hamulcowe, etc..). Jesli dolot szczelny wymieniaj przeplywomierz, 6-7 kg/godz...
Z prostszych rzeczy, to odłącz od kolektora wszystko za przepustnicą i zaślep, evap serwo wszelkie podciśnienia. Do sprawdzenia szczelności w benzynie lepszy będzie zmywacz w sprayu ale taki co mgiełkę robi. Kolejnym etapem sprawdzenie rozrządu.
Uszczelka dobra, przepustnica prosta, serwo hmmm... nie tu problem. Z jakiej racji wysterowuje tak IACV że podnosi obroty które i tak są na wolnych za wysokie. Ogólnie problemy dwa: wysokie obroty na jałowym, dwa podnoszenie obrotów przez IACV
Zwykłe modelarskie serwo (RC servo), sterowane na przykład przez Arduino. Masa sposobów jest w internecie.
A może zrobić tak: na wał impulsator (a najlepiej 2 lub nawet 4 aby odczyt był stabilniejszy), następnie przetwornik C/U. Napięcie do komparatora i porównać z napięciem wzorcowym. To co dostaniemy z komparatora na drugi komparator, który będzie porónywał z napięciem z serwa sterowania przepustnicą. To po analogu. Można taż po cyfrówce. Wtedy odpadną...
Jeśli i na gazie jest tak samo to nie będzie wina układu benzyny. Zerknij do przewodu łączącego przepustnicę z mapsensorem. Taki cieniutki wychodzący przy przewodzie na serwo hamulcowe. Powinien byś szczelny na całej długości zwłaszcza przy wszelkich króćcach (przy czujniku , przepustnicy i takim niby filterku na tym przewodzie).Silnik strzela na gazie...
Sprawdź łącze serwo hamulcowe przepustnica może jest źle założony wężyk od podciśnienia. Kiedyś tak mailem w swoim MPI 1.6 .
Podejrzewam serwo lub przepustnice do umycia i adaptacji.
Dużo krokowych ostatnio widziałem wadliwych a przypadkiem krokowego nie masz z innym stożkiem, przepustnica nie podparta, serwo nie dziurawe.
Do sterowania przepustnicą silnika nie potrzeba zwykle tak silnych serw. Powinno wystarczyć serwo klasy standard. Gaźnik ma stosunkowo niskie opory. Układ BEC do tych serw może być jeden - byle generował odpowiednie dla nich napięcie i wytrzymał prądowo ich zapotrzebowanie na moc. Ewentualnie możesz taki układ zrobić samemu. To zwykły stabilizator napięcia...
Opisy i ustawienie pinów może sugerować, że to miało pracować z serwomechanizmami modelarskimi. Te złącza na dole drugiego zdjęcia mają opisy jak dla samolotu: AIL - ailerons - lotki ELE - elevation - ster wysokości THR - throttle - przepustnica (gaz) RUD - rudder - ster kierunku AUX - auxiliary - dodatkowe/pomocnicze serwo Nie wiem czy to miało symulować...
Nie zadziała to w ten sposób. Przepustnica to nie serwo. Do serwa dajesz stałe zasilanie i odpowiedni sygnał by się ono przestawiło. W przepustnicy jest to inaczej zrobione. Masz tam silnik prądu stałego i do tego podłączony potencjometr by było można rozpoznać jakie jest jej wychylenie. Ty masz sterować tylko silnikiem a potencjometr służy tylko do...
Cewka przerywała by w całym zakresie obrotów. Może serwo nieszczelne? Zaślep ręką na pracującym silniku przepustnice i zobacz czy odrazu zgaśnie.
przepustnica jest z początku lat 90 więc jest bardzo trudno o info jak to było oryginalnie sterowane lub jakie są parametry silniczka który się w niej znajduje. Nie szukał bym gotowych informacji, ale spróbował dowiedzieć się jak najwięcej z tego co masz, w tym celu trzeba by rozebrać (a nie zepsuć). Widziałem już trochę różnych konstrukcji podzespołów...
najprawdopodobniejszą przyczyną jes nieszczelność pomiędzy głowicą a przepustnicą, czyli układ obejściowy przepustnicy,serwo układu hamulcowego.z miejsca gdzie lest nieszczelność powinien być słyszalny charakterystyczny syk, przy lokalizacji nieszczelności można sobie równiez pomóc samostartem. Sondę lambda możesz łatwo sprawdzić rozłanczając ją silnik...
witam, dokładnie ten sam problem, jednakże poradziłem sobie po cięzkich bojach. sprawdz czujnik temperatury cieczy nowy 35zl, silniczek krokowy czy sie nie zanieczyścił,czujnik ciśnienia kolektora ssącego, i na koniec zapłon ustawić na lampe najleppiej, ewentualnie fałszywe powietrze moze łapac pod przepustnica , krokowym,no i w całej reszcie powiązanej...
Przepustnica zachowuje się normalnie. To miauczenie, buczenie też norma. Tam nie ma osobnego regulatora wolnych, więc wszystko robi przepustnica. Wychodzi na to, że jednak jest dziura, bo do takich obrotów jednak trochę powietrza potrzeba. Druga opcja, że przepustnica się otwiera, ale to musisz albo zobaczyć, albo podejrzeć fejsikiem w parametrach podczas...
maluszka, o wiele mniej problemów jest z autem z automatyczną skrzynią biegów, mechanizm do kierownicy(pomysł z pralką jest bdb), gaz czyli małe serwo na przepustnicę, hamulce - wywalić pedał hamulca, jakiś silniczek krokowy zeby nawijał linkę. pozdro
Potrzebny Ci jest jakiś prosty system z czujnikiem ciśnienia i serwo motor do sterowania przepustnicą. Najłatwiej to moim zdaniem na mikrokontrolerze, chociaż można kombinować coś na wzmacniaczu operacyjnym. Tylko że serwo musi być dość silne, ale wiem że można dostać takie o uciągu ponad kg.
Masz jakiś pomysł na zrealizowanie elektronicznego sterowania przepustnicą? Pomysł nie-industrialny - serwo modelarskie. Pomysł lekko-industrialny - silnik pozycjonowania reflektorów samochodowych ([url=https://youtu.be/MA9DKBYDi-w?t=143... kolega z elektrody zrobił kiedyś tak w kosiarce spalinowej samojezdnej) Pomysł lekko zgodny ze sztuką - gaźnik...
Silnik nie spali się, z zasady działania i przeznaczenia silników krokowych. Po przejrzeniu schematu mam wątpliwości co do synchronizacji położenia gazu i przepustnicy. Wyobraź sobie,że wyłączysz zapłon przy wciśniętym gazie i ponownie włączysz przy puszczonym przepustnica sama nie powróci do zerowego położenia ( i po wolnych obrotach!) i odwrotnie....
dw8 nie miały przepustnicy , pompa podciśnienia ciągnie zawór egr i serwo od wspomagania hamulców
Tak wyzej wymienione objawy byly w moim Mpi. Przyczyny byly takie . Egr Wydech tumik srodkowy do wywalenia przegub elastyczny wydech. I o dziwo klocki hamulcowe sie konczyly Do tego czujnik rozrzadu Jezdzile do 3. Dignosto i wgrywli mapy i kasowali a jak wymienile klocki i tlymik przeszło całkowicie. Gra jak muzyka pali od kopa. Raz mi sie dlawil jak...
klapy są sterowane tak samo, ale w wersji z automatyczną klimą jest inna obudowa przepustnic powietrza (funkcja defroster), i jeden serwo motor więcej od manualnej klimy.
Rysunek można kopiować do woli. Po to go zamieściłem. Co do stabilizacji obrotów silnika to też o tym myślałem. Trzeba dołożyć do silnika czujnik obrotów, serwo do sterowania przepustnicą i jakiś układ elektroniczny, najlepiej na procesorze. Na razie nie mam żadnego konkretnego pomysłu.
We wszystkich możliwych miejscach pomiędzy przepustnicą a zaworem ssącym, uszczelki, wężyki podciśnieniowe, serwo itd.
teoretycznie czyszczenie powinno pomóc, podczas hamowania zabiera nam serwo podciśnienie i brakuje mu powietrza, brudna przepustnica zmniejsza przepływ co za tym idzie obroty spadają, sprawdz wszystkie przewody czy nie są zapchane lub pozaginane
Witam! Mój problem jest następujący otóż wraz z kumplem robimy pracę inżynierską o temacie: Sterowanie hamulcem wodnym. Hamulec ten jest integralną częścią hamowni silnikowej której opór w stosunku do silnika, którym jest opór hamulca jest regulowany przepustnicą która wpuszcza mniej lub więcej wody do hamulca. Przepustnica jest sprzęgnięta z serwo...
Co do zabezpieczenia na wypadek awarii układu, to oczywiście racja, chociaż przydałoby się rozwiązać to mechanicznie - np. w razie awarii silnika serwomechanizmu trzeba rozłączyć mechanicznie serwo z przepustnicą bo inaczej opór silnika * przełożenie serva = zablokowany gaz :-o Czytam właśnie post Pawła Sujko nt wzmacniaczy operacyjnych i przyszło mi...
Potencjometr arduino i serwo modelarskie tylko co co to ...
Witam wszystkich. Mam problem z corsom 1.2 z 96r na jednopunktowym wtrysku. Temat obrotów w corsie z tym silnikiem był już niejednokrotnie poruszany jednak u mnie sprawa wygląda troszkę inaczej dlatego proszę o pomoc forumowiczów. Po rozgrzaniu silnika kiedy w czasie jazdy wrzucając na luz obroty nie spadają tylko falują miedzy 1400 a 1800 w czasie...
Gaźnikowego silnika dwusuwowego nie da się dławić elektrozaworem - jedyne rozwiązanie to serwo sterujące przepustnicą. Ewentualnie rozwiązanie z kosiarek, czy agregatów - cięgno "gazu zakończone skrzydełkiem umieszczonym w strudze powietrza wytwarzanej przez wentylator. Chociaż z drugiej strony mozna by to w miarę - wydaje mi się- prosto ogarnąć - kawałek...
Vakupompa pada, tak się wydaje. Hamujesz to serwo szarpnie podciśnienie a do sterowania przepustnicą zabraknie. To tylko taki pomysł na szybko...
Witajcie. Buduję pokazowy układ w którym to przy pomocy atmegi steruję kątem otwarcia przepustnicy. Przepustnica jest wyposażona w silnik serwo 12V DC i tu pojawia się problem a mianowicie jak 5v sygnał pwm z atmegi przekształcić na 12v. http://obrazki.elektroda.pl/8533057800_1... Proszę o poradę co powinno znaleźć się w miejscu znaku...
No i to jest kolejny punkt programu dla Ciebie :) , zintegrować z tym wyświetlanie lambda. PS: potem temperatura dolotu, temperatury chłodziwa w kilku punktach. Dalej fly-by-wire czyli sterowanie przepustnicą główną przez silnik krokowy albo serwo i możemy myśleć o prostym sterowaniu silnika ;) . Może temperatura oleju, tak dla formalności.
Przepustnica z dolotu nadaje się do tego jak koło od roweru do traktora. Tak w ogóle po co to ?
Myślę czy to nie jakieś przebicie na przewodach ... ale jak je znaleźć ? A na przykład w nocy jeśli będzie przebicie na przewodach to zauważysz to gołym okiem jeśli się dobrze przypatrzysz. 1)świece na nowe( NGK). Przy okazji gumki na świecach bo skakały iskry.(brak różnic) Jakie gumki? To w świecach są jakieś gumki? Sprawdź czy z wierzchu na tej karbowanej...
W lodówkach typu no frost chłodzenie odbywa się wdmuchiwanym powietrzem z komory zamrażalnika. 1 Problemem może być zatrzymanie wiatraka - jego oblodzenie . 2 jeśli jest w tym modelu przepustnica- klapka sterowana serwomechanizmem - jeśli jest oblodzona to na pewno się urwała i wymaga wymiany. 3 kanaliki w ścianie tylnej wykonane ze styropianu są zatkane...
Trochę zrzynając, trochę zrzynając, trochę kombinując – stworzyłem coś takiego: #include <Servo.h> //Biblioteka odpowiedzialna za serwa Servo serwomechanizm; //Tworzymy obiekt, dzięki któremu możemy odwołać się do serwa byte pozycja = 0; //Aktualna pozycja serwa 0-180 int pozycjaPoprzednia = 0; const int hallPin = 2; //hall na pinie 2 unsigned...
Witam Na wstępie silnik jest zagazowany ale LPG wykluczam (sprawdziłem wszystko na pewno jest ok). WN świece sprawdzone, lambda działa. Usterka ma charakter losowy. Najczęściej pojawia się w gorące dni po kilku kilometrach i zawsze po drugim odpaleniu. Tzn jak odpalam na zimnym jest ok zajadę 2km na stację to potem się zaczyna nietrzymanie wolnych obrotów....
Te przepustnice często da się jeszcze ożywić. Odkręć całe serwo z niej a najpewniej ujrzysz cudowny świat korozji pod spodem... Jak i tanim kosztem zdiagnozujesz to ECU głupim ELM327 i MultiEcuScanem. Jako Ducato 250 przed liftem ;) https://obrazki.elektroda.pl/8268503800_...
standardowo w tym silniku...sprawdzenie szczelności dolotu-zdejmij i dokładnie obejrzyj rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą,sprawdź również rurkę podciśnienia do serwa hamulców,wymiana uszczelek(wszystkich ośmiu)pod kolektorem dolotowym,czyszczenie i adaptacja przepustnicy...do tego cewka,kable,świece...
Nie ma możliwości aż takiego zasyfienia przepustnicy żeby serwo jej nie ruszyło. Diagnostyka najpierw...
Hej ;-) Poziom oleju prawidłowy. Pasek osprzętu zdjęty i dalej wyje. Ciśnienie oleju na zimnym 3 bar potem spada. Rozrząd oko-kontrolnie na znaki jest w porządku. Kompresjo-metru nie mam niestety. Po głębszym osłuchaniu wydaje mi się że to lewe powietrze gdzieś piszczy. Rozebrałem cały dolot, włącznie z kolektorem, przepustnicą, wężykami do przepustnicy,...
zgadza sie zaczołbym od przepustnicy a jak nie pomoze to szukanie dalej ale ciekawi mnie to ze gasnie podczas hamowania czyli serwo pociągając osłabia cos w kolektorze ssącym aż tak była by zabrudzona przepustnica
Paweł_92 , ile ty masz lat, 15? chyba tylko w takim wieku można mieć takie pomysły. jak już to ja bym poprostu dołożył serwo do normalnej przepustnicy. ciekawe co wyjdzie z tego home made drive by wire?
Pompa odpada bo by się wogóle nie wkręcał pracuje nierówno...i pali więcej na jałowych obrotach co może oznaczać że masz za przepustnicą jakąś nieszczelność w rurkach serwa lub podciśnień, mógł także przyciąć się silniczek krokowy.
Błąd zaworu powietrza biegu jalowego powstaje przy nieszczelnosciach za przepustnicą. 1sterowanie zawodem EGR , 2 serwo , 3 układ pochlaniacza par paliwa , regulatora ciśnienia paliwa.. Gasniecie silnika może być powodowane niedostatecznym ciśnieniem paliwa lub saczeniem gazu przy pracy na paliwie , te usterki jednak nie generują błędu silniczka krokowego...
Witam, Chcę podczepić się pod ten temat bo potrzebuję takie serwo zaadaptować do płynnego regulowania przepustnicą ale tu kąt obrotu to 90 stopni a odległość potencjometru od tej płytki ma wynieść około 3,5 m, czy taki układ jak na zdjęciu poradzi sobie z płynną regulacją w dwie strony ruchem przepustnicy gaźnika starszego typu? https://obrazki.elektroda.pl/4453813800_...
Jeśli masz serwo-wspomaganie to tu szukaj dziury. serwo szczelne, krokowego sie nie czysci zreszta mam nowa przepustnice ma ktos jakis pomysl?
Każdy pojedynczy krok (obrót) wałka silnika powoduje wysunięcie lub wsunięcie grzybka o jedną, zawsze równą odległość. Sterownik ustala jedno skrajne położenie grzybka i od tej wartości krok po kroku reguluje wysunięcie zaworu. Przykładowo dla 850obr/min sterownik oblicza wartość 25 kroków i takie położenie grzybka ustala, sprawdzając przy tym czy obroty...
Najlepiej podłączyć wakumetr i porównać pomiar ze wskazaniem z czujnika ciśnienia w kolektorze. Możliwy uszkodzony czujnik lub dziura (lewe powietrze) za przepustnicą. Czy hamulce działają jak trzeba? Może dziurawe serwo, pęknięty kolektor, dziurawy jakiś wężyk..... Podobno słychać syk powietrza więc pewnie dziura.
Jeśli tak, przepraszam. W moim B&s jest taka normalna przepustnica gazu, do prędkości silnika (w sumie nigdy nie myślałem, że może być to ssanie, ale na manetce jest napis THROTTLE - przepustnica, no i używa się do większych traw. Dodano po 1 Jeżeli do ssania, to faktycznie, wskazane jest powolne serwo.
w 90 % przypadków po adaptacji jest gorzej niz przed, wiec nie polecam a jesli ten przewód od serva jest oki to na 99,9 % jest uszkodzona owa przepustnica i po wymianie jej nie przyuczaj bo powinen chodzić ok jesli jest sprawna oczywiście p.s. jesli masz silnik 1,4 AEX lub 1,6 to z pewnościa jest to przepustnica
Skoro silnik BBY to jest tam elektroniczna przepustnica, bez linki. Przy pedale przyspieszenia jest tylko potencjometr, sygnał z tego potencjometru idzie do ECU i ono steruje serwomechanizmem w przepustnicy otwierając ją lub zamykając o zadany kąt. Serwomechanizm to silnik prądu stałego z przekładnią i enkoderem, najczęściej potencjometrem, dającym...
Odma w tych silnikach jest zapięta pod przepustnice wiec kluczowa jest tu szczelność. Czyli korek wlewu, zaworek zwrotny pod nim no i z tylu puszka odmy i przewód do kolektora pod przepustnica. Jak odkręcisz korek na pracującym silniku to obroty będą wariować+ może wywalić Check'a. No i wartaloby sprawdzić czy polaczenie z serwem i samo serwo, czy nie...
Jak idzie w obroty to musi dostać powietrze, nie ma cudów. Proszę sprawdzić czy przepustnica jest zamknięta. Gdzieś to powietrze dostaje. Często jest śruba regulacyjna spoczynku przepustnicy wkręcona i tędy dostaje. Chętnie też bierze z serwo.
wymyśliłem by zrobić sterowanie przepustnicą w silniku czterosuwowym na gaźniku wykorzystując do tego troszkę elektroniki i serwo. Silnik w kosiarce/traktorku - obecnie sterowanie przepustnicą wygląda tak że koło magnesowe wytwarza ruch powietrza - który odpycha plasikową łopatkę - a ta zamyka przepustnicę. Jako że uległa uszkodzeniu chciał bym to zmodyfikować...
Witam! Częstotliwość o ile dobrze pamiętam, na pojazdy jeżdżące to 27 albo 35Mhz. Skręt nie żadnym silniczkiem tylko serwem, jest mocniejsze, mniejsze i przystosowane właśnie do tego. Kupuj aparaturę (nadajnik) wraz z odbiornikiem w zestawie, będziesz mieć pewność że działa. Serwo silnilnika podłączasz pod 3kanał (4 kanałowa), serwo skrętu pod 1,2 albo...
Witam, już od długiego czasu borykam się z problemem niskich obrotów w moim Focusie MK1. Mianowicie na biegu jałowym sięgają one około 650, samochód wtedy słychać, jak się dusi, i światła przygasają, czasami na zimnym potrafi zgasnąć. Regenerowany alternator, nowy silniczek krokowy, czujnik przepustnicy, wymienione serwo. Dolot powietrza został sprawdzony...
Masz gdzieś nieszczelność między przepustnicą i głowicą. Najczęściej uszkodzeniu ulega gumowy łącznik między korpusem przepustnicy i kolektorem dolotowym. Ale może też być tak, że spadł jakiś wężyk podciśnienia, serwo hamulców jest dziurawe, uszczelka na kolektorze dolotowym się uszkodziła itp...
błądy znaczą 01240 Breather Valve in Throttle Valve Positioning Actuator (N117) Zawór oddychający pozycji przepustnicy – N117 01119 Gear Recognition Signal Sygnał pozycji transmisji – zasięgu biegów Kilka postów wcześniej napisałem ci co te błędy znaczą. Serwo działa na pociśnienie z układu dolotowego, a jeśli coś nie tak z przepustnicą...
Hamulce działają ale mogą mieć lekkie opóźnienie przy naciskaniu pedału zaraz po puszczeniu gazu. Chodzi o to że ten zaworek utrzymuje podcisnienie na serwie a gdy przepustnica jest otwarta i zaworek uszkodzony to do serwa idzie ciśnienie z kolektora. Po puszczeniu gazu zamyka się przepustnica, w kolektorze budowane jest podcisnienie i jest chwilowe...
Właśnie wymieniamy klapę i zakładamy nową kompletną, w sensie klapy+serwo(cały nowy oryginalny zawór EGR-przepustnice czy jak sie to konkretnie tam nazywa). Po wyjęciu okazało się, że niema jednej klapki, i niema też śladu gdzie się podziała, a modine nie ma śladów uszkodzenia, więc prawdopodobnie ktoś wyjął. Po złożeniu robimy wypalanie DPF kompem...
Serwo to nie jest. Ostatni pomysł jaki mi przychodzi do głowy, to zawór zmiennych faz rozrządu. Może dla tego właśnie problem występuje podczas gdy samochód jest jeszcze w ruchu. No i samochód teraz ciężej odpala. Dodam, że wymieniłem kompletną przepustnicę. Oczywiście bez rezultatu.
Witajcie! Mam problem ze sterownikiem [url=http://www.kratki.pl/pl/produkt/mik... GLASS. Sterownik steruje przede wszystkim przepustnicą powietrza, za pomocą popularnego wśród modelarzy serwa [url=http://www.servocity.com/html/hs-31... HS-311....
Mają i to dużo, wspomaganie hamulców jest "zasilanie" podciśnieniem wytwarzanym przez pracujący silnik w kolektorze dolotowym. W razie powstania nieszczelności (uszkodzone serwo, pęknięty przewód podciśnieniowy) silnik może tą drogą zasysać dodatkowe powietrze, poza przepustnicą.
Samochód jak w temacie,jak pochodzi dłużej (ok kilkanaście sekund) na wolnych obrotach zaczyna równomiernie bujać silnikiem.Jak pochodzi jeszcze dłużej wywala check-a,zapisuje błąd ubogiej mieszanki,sonda na wolnych stoi na 20mV. Po lekkim przysłonięciu dolotu obroty się stabilizują. Jestem przekonany iż problem leży w "lewym powietrzu" Ale rozkopałem...
No właśnie zrobiłem coś takiego. DO Timer 0 i 1 zliczają impulsy przez 20ms następnie na nóżce B.0 jest generowany puls o szerokości zależnej od zliczenia timera 0 na nóżce B.1 jest generowany puls o szerokości zależnej od zliczenia timera 1 LOOP END Niestety mam tylko jeden generator zrobiony na ne555 i kabel do oscyloskopu tylko na jeden kanał i nie...
Witam Koledzy mam duży problem z Skodą Felicją ponieważ po podpięciu do komputera sygnalizuję uszkodzenie serwomotoru (coś takiego ) tz przepustnica została zamienione na dwie inne i te sam błąd pojawia się dalej . Objawy jakie są to brak wejścia na wyższe obroty max 2000 i bardzo mułowata i brak możliwości przełączenia na zasilanie gazem . Występuje...
Witam! Mam taki problem w Astrze 2 1.6 8v z16se benzyna+gaz. Otóż ostatnio dzieje mi sie coś takiego że samochód przy zapaleniu czy to gaz, benzyna chodzi prawidlowo na zimnym silniku..Ale szopka zaczyna się po tym jak wciskam sprzęgło i hamulec obroty spadają do 500 nawet mniej i auto gaśnie. Wymieniłem już filter powietrza,świece, przewody, filterek...
Jak w tym wynalazku prawidłowo ustawić luz na lince gazu? Nawet jak go zgaszę przepustnica pozostaje lekko uchylona (można ją domknąć palcem ale po zwolnieniu nacisku wraca na swoją pozycję), tam jest chyba jakieś serwo które ustala dolną pozycję przepustnicy (zamiast zaworu powietrza wolnych obrotów). Czy linka ma być ustawiona tak, żeby była napięta...
Tak to jest jak tłumaczenie po wuju. :) P1107 Błąd elektrozaworu zawirowania Swirl Zakładam, że to Silnik DW10ATED4 (BOSCH EDC15C2). https://obrazki.elektroda.pl/7741962300_... https://obrazki.elektroda.pl/2349534800_... (1) pompa próżniowa. (2) Siłownik (serwo) układu hamulcowego (ISOVAC). (3) Elektrozawór sterujący...
Tak jeśli dobrze pamiętam to przewód podcislśnina od przepustnicy idzie do serwa hamulcowego jak jest luz to może być problem z prędkością obrotową trzeba złożyć nowy wężyk i jakąś delikatna opaskę.
Ja bym wykorzystał odpowiednio mocne serwo modelarskie. Są one łatwe w sterowaniu (pwm) oraz prezyzyjne. Jako czujnik położenia potencjometr z przepustnicy. Jeśli już zbyt awaryjny to tarcza kodowa z diodą ir i fototranzystorem. Układ miał by jedną wadę trzeba by jakoś rozwiązać szybką kalibrację przed startem silnika. Tzn przed odpaleniem serwo na...
Napięcie do regulatora i odbiornika dochodzi, bo działa serwo. Mało tego dzisiaj sprawdzałem regulator jeszcze raz, załączenie regulatora działa prawidłowo, bo dopiero po naciśnięciu przycisku na ESC można uruchomić serwo skrętu, niestety silnik ani drgnie. Przepustnica w położeniu neutralnym. Czy można jakoś pomierzyć napięcia na wyjściu na silnik?...
Podwozie to chodzi Ci o sama plyte czy komplet? Sama plyta byla w drugim numerze. Serwo kierownicy to numer 35, serwo przepustnicy to 36, odbiornik 37 no i nadajnik w 38 i 39.
Może zasysać tzw lewe powietrze poprzez przewody podciśnienia w przepustnicy jak również przewodem serwa hamulcowego, może linka zacinać się w pancerzu i zderzak przepustnicy nie dotyka zderzaka tudzież któryś z czujników (przepustnicy, temperatury itp) podaje zły sygnał na co sterownik reaguje w ten sposób
To może jakiś ,,pomyślik'' dla jednocylindrowego silnika czterosuwowego o pojemności ok. 200 cm³ z gaźnikiem elementarnym poprosimy? :D Przepustnicę na pewno jakąś posiada. Można dodać serwo (np. silniczek klap automatycznej klimatyzacji) albo nawet silnik krokowy z odzysku, mają wystarczający moment obrotowy. Informacje o obrotach z układu zaplonowego...
zapewne przeszedł Ci w tryb awaryjny. zacznij od poprawy styków na serwie przepustnicy, pedale gazu. Na 100%, fajnie tak stwierdzić rzeczywistą oczywistość. Co to jest "serwo przepustnicy"? Ja bym zaczął od czytania błędów ale nie będę raz kolejny gwałcił zasad, które wyznajesz. Jak już kolega te styki sprawdzi to co ma dalej robić?
Jak hamulec twardy to masz powietrze układzie trzeba by odpowietrzyć ukal hamulcowy i tłoczek sprzęgła potem sprawdzić wąż podciśnienia serwa do przepustnicy jeśli są objawy jak kolega powyżej pisze..
Prądu oszczędzać jak w samochodach elektrycznych nie musisz. Więc niech chodzi cały czas. Po co się bawić w wyłączniki. Zawsze można zaadaptować od nowszych aut z systemem S&S. Każdy ma czujnik mierzący podciśnienie. Pomyśl jak z przepustnicą jak w starych Mercedes też dobry tylko dolot musiał by być dlugi. Bo inaczej serwo szybko od oleju padnie. http://www.oemautomatic.pl/Produkty/Kont...
Posprawdzaj jeszcze dokładnie dolot odcinek między MAF a przepustnicą.Posprawdzaj odmy itp.Miałem ostatnio coś podobnego w łopelu. Sprawdzone dokładnie. Uszelka kolektor-głowica wymieniowa, podobnie jak kolektor-przepustnica. Podczas pracującego silnika psikałem po łączeniach plakiem i samostartem i bez jakichkolwiek zmian w pracy silnika. W kolektorze...
Wymień oringi w kolektorze dolotowym(wszystkie osiem)może ciągnąć lewe powietrze,ogolnie sprawdź dokładnie szczelność dolotu-ta harmonijka koło odmy lubi pękać.Sprawdź dokładnie rurkę podciśnienia idąca do serwa hamulcowego.Przepustnica zaadoptowana?Jakie błędy pokazuje VAG. Dodano po 7 Czujniki g60 i g40 w oryginale Boscha nie są tanie a ten silnik...
Z tym serwo pomyliłem się. Ale przewód 2 i z serwo idzie do kolektora ssącego. Do wtrysku dochodzą 2 przewody paliwowe. Przepustnica jest niżej. ten który zaznaczasz jest albo do wtrysku albo z wtrysku. Tego nie powiem. Bliżej ściany grodziowej na wtrysku masz drugi przewód. jak mi się zdaje na króćcach na które są wciśnięte węże są strzałki pokazujące...
Pokrótce, dla palenisk rusztowych, zasypywanych ręcznie, lambda = 1,7 - 2,0, CO w spalinach to straty niezupełnego spalania, ale za dużo tlenu też niedobrze, bo to straty kominowe, wykres Ostwalda. (at)wojsob, jeżeli chcesz na Arduino, wejdź na info-ogrzewanie tam (at)genab podał przepis od "a-z" jak stworzyć podstawową, prostą wersję sterownika z gotowym...
W wymienionym wyżej samochodzie nie działa przepustnica e-gazu. W ogóle nie reaguje na naciskanie pedału gazu. Ciągle loguje się usterka wskazująca, że uszkodzona jest właśnie przepustnica. Tyle tylko że wszystkie pomiary przepustnicy tego do końca nie potwierdzają. Opór między zaciskami 1 i 3 oraz 2 i 4 przepustnicy powinien zawierać się między 1,35...
Witam Nie oznaczyłeś jaki to silnik ale podejrzewa że chodzi o 1.6 mpi lub coś podobnego. 1.Sprawdź awdz przewód pod cisnia od serwa do przepustnicy czy coś podobnego miale tam w Leosiu a płynu może być mało. 2. Czasem czujnik ABS nie jest który nie pewny?
Jak w temacie problem z ibizą podczas wciskania hamulca obroty w samochodzie spadają z 870obr/min na 520obr/min. Wymienione zostały świece zapłonowe, filtr powietrza i paliwa, serwo(wężyk od serwa szczelny zaworek na nim działa prawidłowo), czujnik pedała stop. Na vagu nie pokazuje żadnych błędów, sprawdzone sondy lambdy, czujnik map, przepustnica czyściutka...
To klasyczny problem w 960. Dystrybucja powietrza w tym Volvo sterowana jest serwami podciśnieniowymi, a podciśnienie brane jest z kolektora ssącego. Podczas przyśpieszania podciśnienie w kolektorze ssącym jes małe (wzrasta ciśnienie bo otwieramy przepustnicę). Wystarczy niewielka nieszczelność w układzie podciśnieniowego sterowania i przy małym podciśnieniu...
Wyłączaj w pierwszej kolejności model a dopiero potem nadajnik. Włączaj nadajnik dopiero model. Czy zostało aktywowane Fail Safe zabezpieczenie przed ucieczką modelu. W modelach wyposażonych w odbiornik z funkcją fail-safe np. MAVERICK MRX-242 należy aktywować tę funkcję. Zabezpiecza ona model przed niekontrolowanym zachowaniem lub ucieczką. Ustawianie...
Mam dwa "ale" do tej przepustnicy: - ma większą średnicę niż 100mm - serwo wystaje po za obrys Na chwilę obecną założyłem coś takiego: https://allegro.pl/oferta/awenta-kratka-... Teraz tak mi po głowie chodzi wymiana tego na coś szczelniejszego bo nawet gdy jest "zamknięte" to mało szczelne.
Do Kolegi Prose: wskazany przez Ciebie element to serwo-nastawnik przepustnicy. Zwykły silnik prądu stałego z przekładnią. To nie jest silnik krokowy i z pracą krokową nie ma nic wspólnego!
Witajcie moi drodzy. Ja nadal walcze. została wymieniona przepustnica, bo wydawała dziwne dzwięki i zacinała się - nie pomogło. Ostatnio pedał hamulca stwardniał kilka razy i były też jakieś błędu elektromechanik obstawia SERWO. Czy faktycznie nieszczelność serwa może mieć wpływ na drgania/szarpnięcia silnika na wolnych obrotach i dużo jest roboty żeby...
Nie ma żadnego wpływu. ABT to jednopunkt. Jak chcesz tam szukać dziury w dolocie to jedynie rura od serwa hamulcowego i podstawa przepustnicy do sprawdzenia.
to wspomaganie odpowietrzenia komory silnika byłoby prawdopodobne-bo przy niskich obrotach w obudowie filtra jest ciśnienie atmosferyczne (chyba) i nie ssałoby z tej rurki od odmy, a tak przez wężyk zasysa. bo na wysokich obrotach silnik dostaje tyle powietrza przez przepustnice ze nie potrzebuje dodatkowego (polonez nie wkręca się aż tak szybko na...
Jedyna rzecz - naciskasz hamulec podczas hamowania silnikiem. Co wtedy pracuje? W silniku nic, tzn nic co by dawało jakieś rezultaty pracy, przepustnica zamknięta, monitoring czujników i zapłon jeszcze iskrę daje. Co pracuje poza silnikiem? Skrzynia biegów - bez znaczenia, zaciski hamulcowe - robią co trzeba, pompa hamulcowa - tak jak zaciski. Nie bez...
Chciałem dołożyć do swojej astry tempomat. Zakupiłem wszystkie potrzebne graty - manetka, czujnik sprzęgła i serwomotor sterujący przepustnicą. Czujnik hamulca już był - 4pinowy. Na początku miałem problem z pinem A przy kostce serwomotoru. Nie było reakcji na przycisk "O". Prawdopodobnie jest to przerwa w wiązce gdzieś. Stwierdziłem że olewam ten przycisk...
Na wielkość tego podciśnienia po odpaleniu silnika ma wpływ szczelność przewodu łączącego przepustnicę z czujnikiem. Czujnik nie jest połączony przewodem z korpusem przepustnicy tylko bezpośrednio z kolektorem ssącym od tego samego miejsca idzie przewód do serwo. Cały korpus uszczelniałem od podstawy do plastikowej kopułki, która łączy odmą skrzynkę...
tester serwo serwo spalone serwo naprawić serwo
asmax reset separator filtr magnetyczny ekspres czerwona philips
reset drukarki epson klawiatura zasięg
Lokalizacja bezpiecznika w hulajnodze Wego Board Suprem3 Brak bocznych świateł, migające diody i niedziałający silnik po wymianie kontrolera