maaarcinW Z tego co opisujesz to może być kilka problemów: - jakiś syf dostał się do mieszacza i go zablokował - zapowietrzona podłogówka - mieszacz jest zainstalowany odwrotnie. - może ty nie masz mieszacza tylko RTL a to spora różnica. A co do tego pomysłu / największa bzdura jaką słyszałem/ U maaarcinW wygląda na problem z mieszaczem. A jak jest...
idą wężyki do gruszek turbiny oraz tej przepustnicy - No właśnie do przepustnicy nic nie idzie,żadne wężyki podciśnieniowe.Dziś pstryknę foto jak zdążę. każdym razie w czasie jazdy powietrze ma iść poprzez intercoler bo po to on jest aby schładzał powietrze dostające się do cylindrów Na logikę tak być powinno,ale program pokazuje,że ta przepustnica...
Ludzie jaki olej? jaka przepustnica wszyscy wiedzą ,a nikt nie wie w czym rzecz?
MAP sensor ma zasilanie 5V Przepustnica także 5V Po odpięciu przepustnicy i MAP sensora takie błędy i odczyty https://obrazki.elektroda.pl/2789597400_... Po wpięciu MAP sensora pozostal ten błąd https://obrazki.elektroda.pl/2744389100_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Na podstawie tego, co dotychczas zostało...
Witam, sprowadziłem ze szwajcarii taką właśnie a4, standardowo DV poszedł do wymiany, po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd "przeładowania turbiny". Samochód jest po programie w CH na ~180km, jedzie bardzo dobrze, na jedynce ok, dwójka potrafi już szarpać, a 3 i w górę, to ciągłe szarpnięcia (oczywiście tylko przy max bucie). W logach nic dziwnego...
Mylisz pojęcia. Akurat DV jest podciśnieniowy. N75 ma cykać. To jest zaworek elektromagnetyczny. Z niego idzie wężyk do tej gruszki przy turbinie, czyli Waste Gate (WG). Natomiast Dump Valve (DV) to jest taki zawór, którego zadaniem jest utrzymywanie turbiny na wysokich obrotach. Z kolektora dolotowego idzie wężyk z przodu silnika do DV. Kiedy przepustnica...
Przepływomierz hmy może się mylę ale go nie ma ;/ , podejrzewam ze jest czujnik który szczytuje wartość przepływu , tylko który to ? Nie ma tak jak w większości siników przepływki po miedzy filtrem powietrza a przepustnica , od filtra powietrza idzie rura bezpośrednio do turbiny i od turbiny na przepustnice z tym ze znajduje się tam jeden czujnik właśnie...
Podczepie się pod temat, bo od dwóch dni walczę z tym samym problemem tyle że w Jumperze, EGR nowy, zawór turbiny w kolektorze nowy, przepustnica wyczyszczona, sterownik podciśnień sprawny.Błędów nie ma wcale. Po odpięciu sterownika podciśnień lub zaworu turbiny przestaje kopcić ale oczywiście wywala checka. Parametry: komenda EGR 78 % i dopiero po...
Czegos tu nie rozumiem... Odpinam wezyk od podcisnienia turbiny - ten który steruje gruszka ?? Po jego odpieciu i przegazowaniu auta weze maja robić sie twarde jak kamien czy lekko twarde ?? czy jak ?? Mam juz dosyc tego auta :) Znalazłem jeszcze dwa problemy: 1. zbiornik podcisnienia - taka czarna kula :) (ten kolo przepustnicy) to kruciec do ktorego...
Filtr powietrza drożny, a to nie stanoł wirnik na turbosprężarce i ma słaby przepływ że aż wąż ściska. Dodano po 1 Turbo kaput. Dodano po 3 Wypadło z turbiny podczas demontażu na co wam to wygląda? http://obrazki.elektroda.pl/3713472600_1... Dodano po 2 http://obrazki.elektroda.pl/5929718200_1... Dodano po 4 Przepustnica...
Byłem u dwóch innych mechaników i obaj stwierdzili ze przepustnica do wymiany. Błędy faktycznie były od klapy gaszącej. Czy po wymianie przepustnicy trzeba robić adaptacje?
Wiatrak do turbiny ma pobór 13W, jedna pompka 60W, druga 90W co łącznie dawałoby 163W - nie sądzę żeby sterowniki miały jakiś duży pobór mocy. Czyli teoretycznie zostaje trochę zapasu - ale czasami teoria a praktyka to 2 różne historie. Co do pomp to czytałem że te nowe elektroniczne nie działają wogóle z zasilaczem awaryjnym bez pełnego sinusa, miałem...
Auto ma przejechane 650 tys km Nie wydaje ci się że przy tym przebiegu wszystko może się zacząć psuć. Przecież to nie autobus czy ciągnik siodłowy liczony na miliony kilometrów z silnikiem nie przekraczającym 2500 obr/min do którego wchodzi beczka oleju ? Rozrusznik, alternator , wtryskiwacze - przecież to są rzeczy eksploatacyjne które prędzej czy...
Takie przepustnice zwykle idą w parze z EGR'em niskociśnieniowym, dodatkiem mocznika (Ad-blue), i nie służą z reguły do wypalania FAP'a, a do zwiększania lub zmniejszania przepływu spalin, zaworem EGR, z racji tego że pobór spalin następuje za FAP'em, nie ma tam ciśnienia, które może pokonać nadciśnienie panujące w kolektorze ssącym, co za tym idzie,...
zacznijmy od poczatku : - Turbina , musi byc dobrana z glowa turbina z 324 TD mysle ze byla by odpowiednia gdyz diesel generuje mniej spalin i do wysokoobrotowego silnika 1.8 bedzie dobrze ale ogolnie to radzilbym Ci dobrac turbosprezarke z jakiegos 2.0 T gdyz taka turbina bedzie chlodzona woda i wiecej wytrzyma . Na turbo szykuj 800-1000zl bo jak mniemam...
Przepustnica lub inaczej klapa gasząca ma w zasadzie dwa zadania . W czasie zatrzymania silnika zamkną dolot i zrobić to samo aby zabezpieczyć silnik przed rozbiegnięciem w przypadku np awarii turbiny i zasysania oleju. Częste zasyfianie EGR spowodowane jest obecnością nadmiernej ilości oleju w dolocie.
Walki ciąg dalszy . Po długiej przerwie z autkiem bo właściciel wyjechał . Trafia te same autko oczywiście dolegliwości nie ustąpiły ( przycisk wymieniony na inny sprawny ) . Dodatkowo zapala się komunikat skontroluj układ wtryskowy . Podpięcie clip-a błąd DTC 033531 2DF . czujnik położenia wału korbowego A - brak sygnału . Wymiana czujnika na nowy...
czujnik wymieniony z przepustnica razem na uzywke, sprawdzone przez elektryka- sprawne, komputer pokazuje glupoty, temp. w doladowaniu skacze jak dodajesz gazu, cisnienia sie zamienily ( tak wskazuje) auto zagadka
A więc, Problem rozwiązany. Błąd który towarzyszył z PTM to EDC 03044-03. Błąd PTM pojawił się po założeniu używanego serwa. U mnie konkretnym powodem tych błędów było uszkodzone mechanicznie serwo+urwana klapa w przepustnicy. Mocy nie odcinało ALE przy przyśpieszaniu było słychać taki dziwny metaliczny dzwięk, pisk, jak by gdzieś coś się obluzowało...
Witam Koledzy, pomóżcie mi naprawić tego sprinterka 315, bo odchodzę już od zmysłów, a ile w niego wpakowałem, to sam już nie wiem.Traci co jakiś czas moc, nie dymi i rzadko pokazuje kontrolkę. Akcja dzieje się przeważnie na 6 biegu przy dłuższej jeżdzie, na obrotach około 2000 do 2100, przy prędkości około 'ciut' pow. 80km/h, poprostu, po chwili tak...
Witam, byłem u mechanika i podłączył komputer i nic nie wykazało.Zaczął (tak jak kolega poradził)sprawdzać przewody te co do turbiny idą,a następnie wszystko rozbierać co jest na jej drodze do silnika. Nie jestem mechanikiem opisze to takimi słowami: 'Podobno zacinała się jakaś przepustnica przy silniku , co powietrze z turbiny do silnika dozuje.Rozkręcił,przeczyścił,złożył...
Witam. Zakupiłem fiata Stilo 1,9 JTD z 2003r z uszkodzoną turbiną. Turbina została zregenerowana, układ wydechowy nowy rury łączące turbo i przepustnice, przepustnica i intercooler zostały wymyte. Zawór EGR jest zaślepiony przy przepustnicy natomiast z drugiej strony wogole nie jest podpięty pod wydech z racji sportowego kolektora. Samochód posiada...
Witam! Mam problem z Merivą .Po wymianie silnika brak sterowania podcisnieniem turbiny. Nie wiem co może być przyczyną że nie działają elektrycznie zaworki otwierające podciśnienie do zaworu bocznikowego sprężarki. Zaświeciła się kontrolka samochodzika z kluczykiem i potem check (silniczek).Sprawdziłem na kompie błędy :zawór EGR, PRZEPUSTNICA (ZŁA POZYCJA...
Witam , kupiłem silnik cały kompletny wraz z całym osprzętem i okablowaniem 3.0 160 km z 2010 roku . Zamontowałem go w Ducato z 2007 roku który wcześniej posiadał taki sam silnik , silnik który kupiłem stał dosyć długo w aucie po wypadku , na początek gdy już wszystko poskładałem odpalał i gasł , okazało się ze regulator ciśnienia paliwa na pompie ,...
Przepustnica do czyszczenia? Kiedyś podobny objaw miałem w passacie b3 1.9td 75KM, po wstawieniu wydajniejszych wtryskiwaczy i turbiny od beemkowskiego 2.4, ale mi to nie przeszkadzało a ubaw był super :D
Witam posiadam od jakiegos czasu vw sharana 2.0tdi ozn silnika brt 8v moj problem polega na tym, iż podczas jazdy samochód dziwnie sie zachowuje tzn odczucie moje ... turbina się włącza i wyłącza i tak w koło pulsuje doładowanie.. dodam ,ze dpf usuniety, przeplywka podstawiana na inna, egr wymieniony, przepustnica tez podstawiana inna , czujnik cisnienia...
Miałem kiedyś przypadek Peugeota 306 96r. Zamówiona część w serwisie w/g VIN i nie pasuje. W serwisie mają go jako 1,6 a ja przed nosem mam 1,8. Klient pierwszy właściciel kobieta. Czyli co? Wygląda, że ktoś tu coś kręci? Mogło by tak być, gdyby nie to, że to nie klient tylko moja matka! Wiem w którym salonie odbierała itd. Więc wybaczcie panowie, że...
Witam, czy ktos wie od czego moze byc ta kostka? Auto sprinter 2.2 cdi 2008r 906 silnik 646 biturbo wczesniejsza historia auta noe znana, problem polega na tym, ze odcina turbiny przy hamowaniu silnikiem, ale tylko przy niskich obrotach, ponizej 2tys. Egr podmieniany i jest ok, wszystkie czujniki zmienione na nowe, SD robione adaptacje i testy, nie...
problemy z autem są bo ma słabą moc po odpaleniu i ruszeniu szarpie troche szczególnie odczuwalne na zimnym silniku ale ogólnie kiepsko ciągnie a sonda pokazuje podczas przyspieszania zamias około 0,8-0,7V to wariuje i skacze od 0,8-0,2 czyli sinusoidalnie jak na biegu jałowym podmieniłem sonde i jest to samo. Sonda była biała i łopatki turbiny białe...
temat rozwiązany.Ośka od przepustnicy EGR poluzowała się właśnie w rzeczonej przepustnicy i to w taki sposób,że na zimno ośka chwytała a po rozgrzaniu przepustnicy puszczała.Dopiero po demontażu dało się wyczuć ,że przepustnica z dużym oporem przemieszcza się względem ośki pod naporem kciuka.Po podgrzaniu palniczkiem luzowała się prawie całkowicie.Ciekawe...
Witam Panowie, takie pytanie - byłem ostatnio na przeglądzie serwisowym i wszystko ok, poza jedną kwestią - co prawda mechanik twierdził żebym to olał ale prawdę mówiąc troche kiepsko dobijac silnik. Pojawił się po podpięciu komputera błąd mieszanki, wtedy nie wiedziałem jaki, teraz po jakimś czasie podłączyłem swój laptop z VAG-iem i wykakuje taki...
Mechanik powiedział mi, że turbina nie ma zmiennej geometri. Żart. To nie jest żart. Obie turbiny mają stałą geometrię, a regulacja jest przy pomocy bypassów. Wielokrotnie zmieniałem przepływomierz Adaptację robisz po wymianie? Myślę że pozostało ci poszukać dobrego fachowca ze SD bo ani sam ani twoi mechanicy nie podołają naprawić tego auta Też jestem...
To może zrzuca Ci któryś z węży "powietrznych" albo jest pęknięty. Filtr->turbina, turbina ->przepustnica
Może przepustnica gaszenia silnika przykleiła się w kolektorze dolotowym do nagaru wytworzonego przez egr i zastawia przepływ powietrza.Miałem tak w golfie IV odpalał igasł ponieważ wypalał tlen a dostawało się go znikome ilości. .Miałeś po części rację ,a mianowicie rozsypała się turbina i pozatykała doloty powietrza , dlatego gas po krótkiej chwili...
Witam, Jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość. Było wiele tematów o tym błędzie jednak dalej nie mogę sobie z tym poradzić. P1297 Pressure drop between Turbo and Throttle Valve (Check D.V.) diagnozowany Launchem X431. Kiedy tylko błąd się pojawi obroty dostają świra. Zaczęło się od uszkodzonego termostatu i ssania korka oleju. Po wymianie termostatu...
Coś ty, żadna diagnoza. Ja jeżdże ciągle na diagnozy i mi nic mechanicy nie potrafia powiedziec na drobnostke typu "czemu samochod w czasie trzymania rownego gazu zaciąga do tylu i podrzuca go lekkawo w tyl" I zadnego bledu w komputerach nie ma, to jest najlepsze. Są jakieś tezy typu, ze moze wtryski, moze przepustnica a moze inna rzecz, tylko ze czesci...
witam, poszukuje wciaz rozwiazania ponizszego problemu: problem wyglada nastepujaco: zapala sie check, bład to zbyt bogata mieszanka, nie wiadomo czy jest ona ciagle zbyt bogata czy momentami ale blad pokazuje. sprawdzono sprawnosc wszystkich elementow mogacych teoretycznie miec na to wpływ - sonda, przepłymowierz, szczelnosc układu dolotowego bodajze,...
Witam, Powoli już zaczynają mi opadać ręce i zaczynam szukać już prawie po omacku... Problem zaczął się już jakiś czas temu dokładnie autko wyraźnie zwolniło tzn praktycznie brak przyśpieszenia(kolega ma 1.9tdi 110km i nie mogłem go dogonić) i dochodzi do detonacji w układzie wydechowym. Byłem na hamowni gdzie pokazało 137km(5262rpm) i 204nm(4136rpm),...
Okazało się że zablokował się sworzeń zaworu przepustnicy turbiny.. dzięki za podpowiedzi
Witam, Lancia Phedra 2.2 jtd 94kw z FAP (silnik peugeota). Proszę o opis i zasadę działania przepustnicy zimno/ciepło. Jak to działa w przypadku normalnej jazdy a jak podczas wypalania filtra i w fazie nagrzewania silnika. Od turbiny następuje rozdział doładowanego powietrza bezpośrednio do kolektora z pominięciem chłodnicy oraz z jej uwzględnieniem....
Rocznik silnik moc.
kod P1125 - turbocharger wastegate regulating valve circuit malfunction, czyli zaworek przepustnicy spalin od turbiny się spsiuł (lokalizacja element nr 25) , lub połaczenie elektryczne. Usunąć można ten błąd z pamięci komputera samochodowego techem po naprawie/wymianie
wymieniłem wszystkie węzyki od podciśnienia zawór N75 przepustnice,sprawdzałem kierownice w turbinie Kierownice w turbinie to właśnie zmienna geometria. Problem może leżeć po stronie czujnika ciśnienia doładowania. Olej na łączeniu może być oznaką nieszczelności samego wirnika.
Zacznij od turbiny, wyczyść czujnik doładowania oraz sprawdź szczelność dolotu
Seat Leon Cupra 1.8 T. Wychodzi błąd 17705. Spadek mocy między przepustnicą a turbosprężarką. Turbina była wymieniona na nową, auto ma niepełną moc. Czy ktoś miał taki problem, jak go rozwiązał?
Ta turbina od dawna musiała dawać o sobie znać...
Radagast20 przeczytaj to uważnie! Zrób to co Ci wcześniej napisałem. Kod usterki 00575 ten co ci podali po diagnostyce to ten właśnie czujnik. 00575-Czujnik ciśnienia (doładowania )w rurze rozgałęźnej (między turbiną a przepustnicą). Jeszcze do tego na twoim kwicie co płaciłeś za diagnostykę jest napisane, że czujnik pokazuje ładowanie turbiny przy...
Trochę późna odpowiedź, a chodzi o combo który po dodaniu gazu traci moc(przechodzi w tryb awaryjny) Przyczyną na 99% jest zapieczone cięgno turbiny, jest nie sterowana. Przepustnica w turbinie nie otwiera się i przy ok. 3tyś obr ciśnienie w kolektorze przekracza wartość krytyczną i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i odpaleniu auta wszystko...
Między przepustnicą o kolektorem masz oring. Sam wąż jest gumowy więc tylko opaska. Jak leci z osi przepustnicy to ona jest do wymiany. Sprawdz węże i sam IC czy nie ma tam duzo oleju. Jak jest wypłucz i zrób turbinę.
Do Moulder. A pomyslałeś co dzieje się z zasysaniem oleju przez oskę po stronie kolektora ssącego?Pół biedy.gdy turbina jest nowa. Ale potem.? hmm jeszcze nie widzialem aby turbina byla montowana za przepustnica...
czy turbina pompuje? sprawdź zawór EGR, wygląda na wciąż otwarty. Może też ma coś w rodzaju przepustnicy, sprawdź działanie.
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
Nie słyszałem o tym zaworku (przyspieszenia przy pompie wtryskowej). Gdzie dokładnie się on znajduje? Przewody ciśnieniowe też wymieniłem. Dodano po 4 Czytałem wcześniejsze tematy, tam stawiają na przepustnicę.
Stawiam na przepływkę. Stykałem się z takim problemem choc jeszcze można sprawdzić N75 czy otwiera przepustnicę na turbinie ale pod obciążenien silnika a nie na wolnuch.
Silnik 2.0 dti .Czy zawory które sterują turbiną egr i przepustnicami w ssącym są takie same?Chodzi mi o to żeby ten od tych przepustnic czy tam klap założyć w miejsce gdzie był od turbiny czy będzie działał?
Sprawdzić czy przeładowuje czy niedoładowuje. Potem sprawdzić czy problem leży po stronie szczelności dolotu (turbo, przewody, IC, egr, kol ssący) czy po stronie sterowania (egr, zawór turbiny, przepływka, przepustnica)
Rozwalona przepustnica
Doczytaj proszę Autoas . Gdzie ty w ADR widzisz turbinę?
Dzień Dobry. Podepnę się pod temat, bo widzę, że podobny mam problem. W moim przypadku chodzi o silnik 3.0 w IVECO 2008r. (z turbiną bez zmiennej geometrii). Po odpaleniu (na biegu jałowym) przepustnica się zamyka i powstaje podciśnienie w kolektorze ssącym. Po paru sekundach sterownik wykrywa to jako błąd (194 niskie ciśnienie doładowania), wskakuje...
To nie jest zawór regulacji tylko zawór bypass taki blow off ale nie robiący ładne sssyk. :) Jak zamykasz przepustnicę rozpedzona turbina "oddaje"powietrze z powrotem w dolot sprężarki.Zapobiega to uszkodzeniu sprężarki.Wymiana na BOV-a powoduje piekne efekty dzwiękowe ale wzrasta spalanie.Ciśnieniem steruje N75
Wpisz sobie numer rury w google i wychodzi kilkanaście stron, rocznik w poście pomylony "chyba że przybywasz z przyszłości", używane po 100 , nowe około 250, jeszcze zestawy naprawcze samej końcówki przy przepustnicy też dostępne, Pozdrawiam
Ostatnio był podobny temat. Poszukaj tam padła Przepustnica
Panowie walczę nadal z tym volvo i sytuacja wygląda następująco. Podmienione są obydwa czujniki (na kolektorze i na rurze do chłodnicy), podmienione obydwa zawory sterujące przy turbo, mam podciśnienie na jednej z gruszek, cały dolot szczelny. Sprawdziłem go dymiarką i powietrzem dmuchając do ok 1,5 bar. Nie wiem co z tym dalej robić. Jak działają te...
Samochód jest już po wycięciu dpf-a, ale pozostały 3 błędy na silniku i od czasu do czasu traci moc zaś maksymalna prędkość do 160km/h (ponoć jeździł szybciej). Kody błędów: P2141 P0488 P0234 Dwa pierwsze tyczą się przepustnicy EGR. Czy ktoś z szanownych kolegów przerabiał podobny problem ? W tym modelu jest bypass i przepustnica EGR (obydwie obok siebie)....
Rocznik 2001. Ciśnienie na 3000obr było chyba 3,5. A co do błędu to jest to ->
Była nieszczelność w rurze przy przepustnicy. To przy rozkręcaniu się turbiny syczało.
Witam, około miesiąca temu zakupiłam samochód Renault Megane Cabrio II. Niestety po zakupie (na trasie) okazało się, że samochód nie ma mocy, po prostu ma bardzo słabe przyspieszenie, oprócz tego trochę kopci i myślę, że na swoje możliwości wyciąga bardzo mało (około 140 km/h - maksimum). Auto jest z 2005 roku diesel 1.9, 120 koni. Byłam już u dwóch...
W moim Espace 2,0T poprawiłem wtyczki do cewek - problem przy niskiej temperaturze na razie się nie powtórzył. Jedyne co zostało to drganie przy mocniejszym przyspieszaniu - zwłaszcza 5 i 6 bieg powyżej 100km/h ale to chyba wina półosi/przegubu - tak twierdzi mechanik i parę postów na forach. Elmer89 - może u ciebie jest problem z przepustnicą lub turbiną?...
Sygnał PWM jest to rodzaj cyfrowego sygnału wykorzystywanego do płynnej regulacji różnego typu mechatronicznych elementów wykonawczych stosowanych w automatyce i elektronice np. silnki przepustnic elektrozawory turbiny. tego typu sygnału używa sterownik silnika do regulacji elementów wykonawczych . link do poczytania o PWM https://enterius.eu/wsparcie/artykuly-te...
"Jeżeli chodzi o bov'a to przynosi on efekty, ale tylko w silnikach benzynowych z turbo (chociaż i montowany w doładowanych dieslach). A zasada jest następująca: Samochód seryjnie wyposażony jest w zawór DV czyli taki, który wpuszcza powietrze z powrotem w obieg, natomiast bov jest to tzw. zawór atmosferyczny, który to podczas nagłego odjęcia nogi z...
Właśnie tak myślałem i dziękuję za podpowiedź. Sprawdziłem cały układ układu powietrza od turbiny aż do przepustnicy. Wąż dolny odpowiedzialny chyba za wydmuchiwanie powietrza jest usmarowane olejem i ścieka na dół. Ślady oleju kończą się na przepustnicy. Może nie duże, ale zawsze to jakiś znak.
Tiaa , tylko wszystkie wyliczenia oparte są o dane ze zliczenia ilości tankowanego paliwa . Spotkałem już auta gdzie czujnik wlewu paliwa był po prostu wylogowany, sterownik nie dokonywał wyliczeń, a wymieniono czujniki , turbinę ,przepustnicę EGR . NIKT w 5 warsztatach nie przejrzał danych rzeczywistych. Dobrej zabawy
Niekoniecznie do jakis obrotow. mozna przeciagnac go wyzej ale trzeba pare razy gazem popracowac. Rok temu blad wywalal przy 160km/h. Jak by turbo siadlo to by olej ciagnol i slabo by dmuchalo. Wydalje mi sie ze moze byc to przepustnica turbiny, nie wiem tylko gdzie jest ta wajch i jak mocno powinna sie ruszac/ miec zakres ruchu. Przejze jeszcze dokladnie...
Miałem taki przypadek w 1.9 cdti, wiązka spadła z mocowania i ocierała o koło alternatora. Y179 - nastawnik klapek w kolektorze Y196 - zawór sterowania turbiną Y66 - przepustnica B149/Y28 - EGR https://obrazki.elektroda.pl/5234970100_...
witam,cos jest z "dawka" powietrza , moze przeplywomierz lub potencjometr lub czujnik przepustnicy, /jezeli jest turbina to moze byc ona/,pozdrawiam Zdzislaw
W tym modelu nastawnik turbiny ma swój oddzielny sterownik, który komunikuje się z ECU silnika (EDC Bosch) po linii CAN do której podłączony jest również sterownik nastawnika przepustnicy i zaworu silnikowego oraz sterownik EGR. Sprawdź czy nie masz błędu komunikacji po CAN, bo wówczas sprawny mechanicznie i nawet elektrycznie nastawnik i sterownik...
Ostatnio też walczyłem z tym w 407, pęknięta rura idąca bezpośrednio z turbiny do przepustnicy, najczęściej pęka od tyłu z powodu przetarcia, świstu powietrza nie słychać, więc trzeba namacalnie szukać,
A zmienna geometria turbiny się nie przycinać? Lub problem z przepustnicą
To wada fabryczna tych klap gaszących, mgiełka oleju z turbiny i z odmy gromadzi się akurat tam gdzie mieszka silniczek, przekładnia, potencjometr i reszta elektroniki w tym podzespole. Obecność oleju nie oznacza uszkodzenia turbosprężarki, po prostu "ten typ tak ma"
w dieslu nie występują podciśnienia w dolocie, a są one brane najczęściej z pompy hamulcowej - radzę wywalić to cholerstwo jak najszybciej, jest to całkowicie pozbawione sensu i, moim zdaniem, świadczy o głupocie poprzedniego właściciela. siewcu Zastanów się dobrze albo lepiej zapoznaj z budową diesli. To że nie ma podciśnienia prawda, do wytworzenia...
Usterkę należy zdiagnozować i naprawić, a nie próbować ją zamaskować. To, że nie dymi to nie znaczy, że jest sprawny, po to właśnie ma te czujniki, żeby nie dymił, w razie potrzeby tak modyfikują parametry pracy aby nie dopuścić do nadmiernego dymienia. Kiedyś diesle nie miały przepływomierzy ani sond lambda. W dieslu nie ma przepustnicy, sterowanie...
P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem ( masy lub objętość przepływu powietrza obwód zakres/wydajność problem) P0101 to też niezgodność wskazań MAF z TP, czyli przepustnicą. Zerknij na przepustnicę (VSC) i jej czujnik położenia a przede wszystkim na podciśnienia (ten nieruchawy EGR może być wskazówką) Ten błąd daje popalić jednak...
Cześć kolego i co poradziłeś sobie z tym kopceniem bo ja mam to samo w swoim wymienione już pół auta i u 3 mechaników był nikt nie wie co mu jest sprawdzone wszystko. Nowe wtryski ,nowa turbina ,przepustnica ,katalizator ,czujniki,egr , no chyba wszystko co możliwe i co ma związek ze spalaniem i dalej nic kopci i słaby z Dolu. Na forach wszyscy opisują...
W sumie problem jest w tym, że odkąd założyłem tą turbinę i wyczyściłem cały dolot łącznie z egr i przepustnicą auto więcej pali i to znacznie więcej.
z tego co sie orientuje to zawor odpowietrzajacy jest ale recyrkulacyjny czyli powietrze z przed przepustnicy wraca do dolotu przed turbina.
Witam - problem pojawił się ponownie (wcześniej temat "wrzuciłem na forum" - myślałem że pęknięty dolot był przyczyną, jednakże niestety to nie to) - Focus 90km 1.6 TDCI traci moc - przypadłość zdarza się chaotycznie, odpalam rano - muł, przejadę kilkadziesiąt km, przechodzi, ogólnie rzecz biorąc przypadłość ta psuje już mi krew ;-). Sprawdzone wszystkie...
W tym silniku nie ma przepustnicy do miękkiej pracy na jałowym biegu? Silnik D4EA, klapek ni ma, jest za to przepustnica, która akurat jest chyba częscią ukłądu EGR.
W aucie. Wymieniono przepływie, przepustnice. Sprawdziliśmy katalizator, sondy lambda. Sprawdzono gruszkę zaworu turbiny... Wszystkie przewody. Nic... Auto stoi. Nie jeździ. Po uruchomieniu nadal naciskając na gaz obroty skaczą i spadają. Nie podjedzie się nawet metr normalnie.
Turbina do sprawdzenia.
napewno olej jest między odmą a wężem powietrza, w wężyku który je łączy a z turbiny nie ma szans się pojawić akurat w tym miejscu. I widać wycieki na przepustnicy np. wolałbym zrobić odmę najpierw bo puszcza olej a potem ewentualnie turbo
To nie jest przepustnicy do gaszenia tylko do FAP. Zamyka się podczas wypalania filtra FAP. Jeśli po zdjęciu wężyka nie otwiera się to jest uszkodzona. Bez podciśnienia powinna być otwarta. Gdy jest zamknięta a auto nie jest w trakcie wypalania FAP to nie będzie mocy. Ta przepustnica współpracuje z inną która w trakcie wypalania kieruje powietrze z...
Zapewne z przepustnicy po walku splynelo choć nie powinno, turbina strzeliła ostatnio pewnie dlatego:) A gdzie tego filtra szukać ?
Nie opłacalny zabieg!!! zwiększenie ilości kolektorów spowoduje nic innego jak zmniejszenie oporów przepływu powietrza zasysanego do silnika. nie wiem czy bedzie się to przejawiało jakimkolwiek zauważalnym przysrostem mocy. większy efekt da ci wypolerowanie kolektora i zamontowanie filtra stozkowego. pozatym koszt takioego eksperymentu byłby większy...
Może mówisz o hamulcu silnikowym(przepustnica),który jest na wydechu zaraz za turbiną.
Witam. Posiadam Peugeota 407; 2.0 HDi; 136 km; 2004 r. Problem polega na tym że nie ma mocy. Sprawdzone zostało: Elektrozawory, przepustnica, przepływomierz, wężyki podciśnienia, turbina, filtr powietrza, EGR, pompa vacum. Skończyły mi się już pomysły co mam z nim zrobić. Macie jakieś pomysły, może ktoś się spotkał z czymś takim ? Pomocy.
Przede wszystkim to masz błąd czujnika położenia pedału przyspieszenia. Drugi błąd, to bład sterownia turbiną, czyli zawór podciśnieniowy, znów potocznie zwany N75 (ale tak to on był oznaczony chyba w którymś 1.9TDI). Sanie to niezbyt szczęśliwy termin, anglojęzyczne choke lepiej oddaje ten mechanizm. Chodzi o zdławianie przepływu powietrza (dodatkową...
Tak, wyliczyłem 1 bar doładowania maksymalnie. Czemu trolowanie? Wolałbym odpowiedź na pytanie. W pierwszej wersji próbuję bez dodatkowej przepustnicy. Tak jak sprawdzałem, opór przepływu powietrza przez dmuchawę i filtr stożkowy jest podobny jak przez klasyczny filtr. Bardziej mnie martwi żywotność "turbiny", ale w fazie obecnej to tylko eksperyment.
Witam, Mam problem ze spadkiem mocy po odpuszczeniu gazu i ponownym przyspieszaniu silnik przechodzi w tryb awaryjny. Kontrolka silnika się nie zaświeca. Dodam że usunąłem dpf, zaślepiłem zawór egr, wymieniłem przepustnice, oddałem turbinę na ustawienie geometrii, ponieważ wcześniej przy przyśpieszaniu powyżej 3000/min odcinało i tryb awaryjny. Po zgaszeniu...
Jesli silnik sterowania przepustnicy wraz z elektronika sa sprawne to najparwdopodobniej masz zle ustawiony silnik wzgledem turbiny , co skutkuje nie osiagnieciem krancowych polozen silnika , odepnij ciegno od turbiny i pozostaw je luzem jesli przejdzie adaptacje to wyreguluj tak polozenie silnika wzgledem turbo tak zeby ciegno chodzilo w calym swoim...
Witam Jest jakiś postep w walce z busem? U siebie mam podobnie, bład niskiego ciśnienia doładowania, ogólny brak ciśnienia doładowania, wymieniłem elektrozawór, czojnik pdciśnienia, przepustnicę, sprawdziłem szczelność dolotu oraz podciśnienie przed elektrozaworem, została mi jeszcze turbina do wyjęcia. Z informacji z sieci wynika, że może urwać sie...
dźwięk turbiny adaptacja turbiny elektrozawór turbiny
schemat prąd zmienny stały whirlpool uszkodzić rezystor kodowanie linków
odkurzacz electrolux wyłącza odkurzacz electrolux wyłącza
Aktualizacja oprogramowania w telewizorze Toshiba Schemat elektryczny podłączenia silnika VW T3