Do Moulder. A pomyslałeś co dzieje się z zasysaniem oleju przez oskę po stronie kolektora ssącego?Pół biedy.gdy turbina jest nowa. Ale potem.? hmm jeszcze nie widzialem aby turbina byla montowana za przepustnica...
Sprawdzić czy przeładowuje czy niedoładowuje. Potem sprawdzić czy problem leży po stronie szczelności dolotu (turbo, przewody, IC, egr, kol ssący) czy po stronie sterowania (egr, zawór turbiny, przepływka, przepustnica)
Sygnał PWM jest to rodzaj cyfrowego sygnału wykorzystywanego do płynnej regulacji różnego typu mechatronicznych elementów wykonawczych stosowanych w automatyce i elektronice np. silnki przepustnic elektrozawory turbiny. tego typu sygnału używa sterownik silnika do regulacji elementów wykonawczych . link do poczytania o PWM https://enterius.eu/wsparcie/artykuly-te...
Niekoniecznie do jakis obrotow. mozna przeciagnac go wyzej ale trzeba pare razy gazem popracowac. Rok temu blad wywalal przy 160km/h. Jak by turbo siadlo to by olej ciagnol i slabo by dmuchalo. Wydalje mi sie ze moze byc to przepustnica turbiny, nie wiem tylko gdzie jest ta wajch i jak mocno powinna sie ruszac/ miec zakres ruchu. Przejze jeszcze dokladnie...
Przepływomierz hmy może się mylę ale go nie ma ;/ , podejrzewam ze jest czujnik który szczytuje wartość przepływu , tylko który to ? Nie ma tak jak w większości siników przepływki po miedzy filtrem powietrza a przepustnica , od filtra powietrza idzie rura bezpośrednio do turbiny i od turbiny na przepustnice z tym ze znajduje się tam jeden czujnik właśnie...
Seat Leon Cupra 1.8 T. Wychodzi błąd 17705. Spadek mocy między przepustnicą a turbosprężarką. Turbina była wymieniona na nową, auto ma niepełną moc. Czy ktoś miał taki problem, jak go rozwiązał?
Okazało się że zablokował się sworzeń zaworu przepustnicy turbiny.. dzięki za podpowiedzi
Trochę późna odpowiedź, a chodzi o combo który po dodaniu gazu traci moc(przechodzi w tryb awaryjny) Przyczyną na 99% jest zapieczone cięgno turbiny, jest nie sterowana. Przepustnica w turbinie nie otwiera się i przy ok. 3tyś obr ciśnienie w kolektorze przekracza wartość krytyczną i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i odpaleniu auta wszystko...
To może zrzuca Ci któryś z węży "powietrznych" albo jest pęknięty. Filtr->turbina, turbina ->przepustnica
Ludzie jaki olej? jaka przepustnica wszyscy wiedzą ,a nikt nie wie w czym rzecz?
Silnik 2.0 dti .Czy zawory które sterują turbiną egr i przepustnicami w ssącym są takie same?Chodzi mi o to żeby ten od tych przepustnic czy tam klap założyć w miejsce gdzie był od turbiny czy będzie działał?
Rocznik silnik moc.
"Jeżeli chodzi o bov'a to przynosi on efekty, ale tylko w silnikach benzynowych z turbo (chociaż i montowany w doładowanych dieslach). A zasada jest następująca: Samochód seryjnie wyposażony jest w zawór DV czyli taki, który wpuszcza powietrze z powrotem w obieg, natomiast bov jest to tzw. zawór atmosferyczny, który to podczas nagłego odjęcia nogi z...
Radagast20 przeczytaj to uważnie! Zrób to co Ci wcześniej napisałem. Kod usterki 00575 ten co ci podali po diagnostyce to ten właśnie czujnik. 00575-Czujnik ciśnienia (doładowania )w rurze rozgałęźnej (między turbiną a przepustnicą). Jeszcze do tego na twoim kwicie co płaciłeś za diagnostykę jest napisane, że czujnik pokazuje ładowanie turbiny przy...
A zmienna geometria turbiny się nie przycinać? Lub problem z przepustnicą
Podczepie się pod temat, bo od dwóch dni walczę z tym samym problemem tyle że w Jumperze, EGR nowy, zawór turbiny w kolektorze nowy, przepustnica wyczyszczona, sterownik podciśnień sprawny.Błędów nie ma wcale. Po odpięciu sterownika podciśnień lub zaworu turbiny przestaje kopcić ale oczywiście wywala checka. Parametry: komenda EGR 78 % i dopiero po...
kod P1125 - turbocharger wastegate regulating valve circuit malfunction, czyli zaworek przepustnicy spalin od turbiny się spsiuł (lokalizacja element nr 25) , lub połaczenie elektryczne. Usunąć można ten błąd z pamięci komputera samochodowego techem po naprawie/wymianie
W aucie. Wymieniono przepływie, przepustnice. Sprawdziliśmy katalizator, sondy lambda. Sprawdzono gruszkę zaworu turbiny... Wszystkie przewody. Nic... Auto stoi. Nie jeździ. Po uruchomieniu nadal naciskając na gaz obroty skaczą i spadają. Nie podjedzie się nawet metr normalnie.
Samochód jest już po wycięciu dpf-a, ale pozostały 3 błędy na silniku i od czasu do czasu traci moc zaś maksymalna prędkość do 160km/h (ponoć jeździł szybciej). Kody błędów: P2141 P0488 P0234 Dwa pierwsze tyczą się przepustnicy EGR. Czy ktoś z szanownych kolegów przerabiał podobny problem ? W tym modelu jest bypass i przepustnica EGR (obydwie obok siebie)....
W sumie problem jest w tym, że odkąd założyłem tą turbinę i wyczyściłem cały dolot łącznie z egr i przepustnicą auto więcej pali i to znacznie więcej.
Witam, byłem u mechanika i podłączył komputer i nic nie wykazało.Zaczął (tak jak kolega poradził)sprawdzać przewody te co do turbiny idą,a następnie wszystko rozbierać co jest na jej drodze do silnika. Nie jestem mechanikiem opisze to takimi słowami: 'Podobno zacinała się jakaś przepustnica przy silniku , co powietrze z turbiny do silnika dozuje.Rozkręcił,przeczyścił,złożył...
Co gorsze kokpit współczesnego samolotu jest tak naszpikowany że piloci nie są w stanie tego wszystkiego opanować. Zerknij na kokpit Concorde'a, szczególnie panel mechanika pokładowego, potem zerknij na B-36, obydwie maszyny latały i ludzie jakoś to ogarniali. Kokpit 737 to pryszcz. Teraz wyobraź sobie że masz pod swoją opieką 6 silników tłokowych,...
W tym silniku nie ma przepustnicy do miękkiej pracy na jałowym biegu? Silnik D4EA, klapek ni ma, jest za to przepustnica, która akurat jest chyba częscią ukłądu EGR.
Filtr powietrza jak wygląda? Szczelność układu zasilania powietrzem? EGR? "Przepustnica" gasząca otwarta?
A znienna geometria dolotu? Może listwa spadła z przepustnic.
Jeśli kolega poleca regenerację turbiny, podziękowałbym koledze za opinię. I od kiedy diesel ma kilka przepustnic ?
Witam! pacjent to Astra 3 2004 r. 1,7 dth, przez chwilę nie doladowuje a powyżej 3000 obr przeladowuje i nie zawsze odcina moc jedyny błąd to p0234 wartość przekroczona. Zostało wymienione turbo, zawór do turbiny, czujnik ciśnienia, egr, przepustnica i dalej nic.... Jakieś pomysły??? Dzięki z góry za konkrety...
trzeba sprawdzić doładowanie turbiny, interculer, czujnik ciśnienia turbo , przeciwciśnienie spalin , klapkę przy turbo , przepustnice spalin
Byłem u dwóch innych mechaników i obaj stwierdzili ze przepustnica do wymiany. Błędy faktycznie były od klapy gaszącej. Czy po wymianie przepustnicy trzeba robić adaptacje?
wymieniłem wszystkie węzyki od podciśnienia zawór N75 przepustnice,sprawdzałem kierownice w turbinie Kierownice w turbinie to właśnie zmienna geometria. Problem może leżeć po stronie czujnika ciśnienia doładowania. Olej na łączeniu może być oznaką nieszczelności samego wirnika.
Nie słyszałem o tym zaworku (przyspieszenia przy pompie wtryskowej). Gdzie dokładnie się on znajduje? Przewody ciśnieniowe też wymieniłem. Dodano po 4 Czytałem wcześniejsze tematy, tam stawiają na przepustnicę.
Zdecydowanie laweta. Jak się urwie wirnik, to auto zachoruje na chorobę szalonych diesli. Jest ona śmiertelna. Nieodpalaj go nawet bez zdjęcia przewodu dolotowego z kolektora, jest niby przepustnica, ale w takim przypadku bym jej nie wierzył.
Witam - problem pojawił się ponownie (wcześniej temat "wrzuciłem na forum" - myślałem że pęknięty dolot był przyczyną, jednakże niestety to nie to) - Focus 90km 1.6 TDCI traci moc - przypadłość zdarza się chaotycznie, odpalam rano - muł, przejadę kilkadziesiąt km, przechodzi, ogólnie rzecz biorąc przypadłość ta psuje już mi krew ;-). Sprawdzone wszystkie...
Sprawdź działanie układu SWIRL. Kybernetes napisał w skrócie. Dokładnie chodzi o szczelność siłownika SWIRL i rurek podciśnieniowych między elektrozaworem i siłownikiem, oraz między elektrozaworem i trójnikiem. Lubi pękać gumowa złączka między samym siłownikiem a rurką. Sam fakt działania lub niedziałania przepustnic zmiennej geometrii dolotu nie jest...
Problem został przeze mnie rozwiązany. Winna okazała się być przepustnica. Po odkręceniu od kolektora i zdjęciu plastikowej osłony od spodu okazało się ze cala plytka drukowana pływała w oleju, przez co enkoder ślizgał się po płytce. Żałuję ze nie zrobiłem zdjęć. Naprawa polegała na wypłukaniu płytki drukowanej i zębatek przekładni w benzynie ekstrakcyjnej....
A więc tak, dpf po regeneracji nic nie dało jutro przepustnice wyczyszcze a teraz daje błędy jakie wychodzą a i dodam że 3000 obr i samochód dalej nie idzie mimo gazu w podłodze i nie czuć momentu załączenia się turbiny. Błędy : 0227 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia - zwarcie do masy 0242 Czujnik...
Stawiam na przepływkę. Stykałem się z takim problemem choc jeszcze można sprawdzić N75 czy otwiera przepustnicę na turbinie ale pod obciążenien silnika a nie na wolnuch.
P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem ( masy lub objętość przepływu powietrza obwód zakres/wydajność problem) P0101 to też niezgodność wskazań MAF z TP, czyli przepustnicą. Zerknij na przepustnicę (VSC) i jej czujnik położenia a przede wszystkim na podciśnienia (ten nieruchawy EGR może być wskazówką) Ten błąd daje popalić jednak...
Witam, Pacjent to 2.0 HDI ale dotyczy to pewnie wiekszosci doladowanych diesli. Po sciagnieciu weza, miedzy intercoolerem, a nazwijmy to ,przepustnica, z intercoolera leca spaliny, nawet na wolnych obrotach. Czy swiadczy to juz o mocnym zuzyciu turbiny ? Olej w intercoolerze, oczywiscie tez jest ale z tego co wiem, to w rozsadnych ilosciach, dosc normalne....
idą wężyki do gruszek turbiny oraz tej przepustnicy - No właśnie do przepustnicy nic nie idzie,żadne wężyki podciśnieniowe.Dziś pstryknę foto jak zdążę. każdym razie w czasie jazdy powietrze ma iść poprzez intercoler bo po to on jest aby schładzał powietrze dostające się do cylindrów Na logikę tak być powinno,ale program pokazuje,że ta przepustnica...
Nie opłacalny zabieg!!! zwiększenie ilości kolektorów spowoduje nic innego jak zmniejszenie oporów przepływu powietrza zasysanego do silnika. nie wiem czy bedzie się to przejawiało jakimkolwiek zauważalnym przysrostem mocy. większy efekt da ci wypolerowanie kolektora i zamontowanie filtra stozkowego. pozatym koszt takioego eksperymentu byłby większy...
Witam Koledzy, pomóżcie mi naprawić tego sprinterka 315, bo odchodzę już od zmysłów, a ile w niego wpakowałem, to sam już nie wiem.Traci co jakiś czas moc, nie dymi i rzadko pokazuje kontrolkę. Akcja dzieje się przeważnie na 6 biegu przy dłuższej jeżdzie, na obrotach około 2000 do 2100, przy prędkości około 'ciut' pow. 80km/h, poprostu, po chwili tak...
Do prawidłowej pracy silnika tłokowego potrzebujemy 14litrów powietrza na litr paliwa i tej proporcji należy się trzymać. Każda anomalia to dymienie na różne kolory i z reguły mała moc. Dym na czarno to zbyt mały wydatek powietrza. Wydatek powietrza to nie tylko turbina, ale też filtr powietrza, przepływomierz, przewodu doprowadzające powietrze, turbina,...
Renault Master 2011r 2.3 dci 125km Witam wszystkich. Miałem dokładnie taki sam przypadek jak opisany powyżej. Pierwszą oznaką usterki było dziwne dzwonienie w silniku, właśnie w okolicy chłodnicy spalin. Mechanicy rozkładali ręcę nie mogąc ustalić przyczyny dziwnego dźwięku. W efekcie okazało się, że w/w dźwięk to była luźna przepustnica, a luźna dlatego,...
Odkręciłem przepustnice i jest otwarta cały czas , silnik zapali wykręci się 2,5 tys obrotów ale z turbiny nic nie dmucha . Turbo było niedawno wymieniane na zregenerowane , filtr powietrza czysty . Czy jest możliwość zęby się interculer zatkał ? lub żeby sprężarka zatkała cały dolot zęby był nie drożny ?
Przepustnica do czyszczenia? Kiedyś podobny objaw miałem w passacie b3 1.9td 75KM, po wstawieniu wydajniejszych wtryskiwaczy i turbiny od beemkowskiego 2.4, ale mi to nie przeszkadzało a ubaw był super :D
i tez do was pytanie od czego on idzie na moje idzie do turbiny Tak, idzie od turbiny jest to by-pass coolera niezbędny podczas regeneracji fapu (przerzucą się przepustnice). Tak sobie myślę, że gdyby cooler był niedrożny to mogłoby zasysać ten wąż..
To nie jest zawór regulacji tylko zawór bypass taki blow off ale nie robiący ładne sssyk. :) Jak zamykasz przepustnicę rozpedzona turbina "oddaje"powietrze z powrotem w dolot sprężarki.Zapobiega to uszkodzeniu sprężarki.Wymiana na BOV-a powoduje piekne efekty dzwiękowe ale wzrasta spalanie.Ciśnieniem steruje N75
Kolego, manometr. Zmierz ciśnienie w dolocie. Jak nie ma 0,6 bar to po kolej: - nieszczelność w dolocie, - nieszczelny DV, - N75 (można go wyjąć i podać 12V na złącze. Kiedy zacznie "cykać", jest ok.), - podciśnienia pomiędzy N75 a gruszką WG, - rozregulowane cięgno WG (miałem to u siebie. Klapka w turbinie po stronie gorącej musi SZCZELNIE dolegać...
Witam Jest jakiś postep w walce z busem? U siebie mam podobnie, bład niskiego ciśnienia doładowania, ogólny brak ciśnienia doładowania, wymieniłem elektrozawór, czojnik pdciśnienia, przepustnicę, sprawdziłem szczelność dolotu oraz podciśnienie przed elektrozaworem, została mi jeszcze turbina do wyjęcia. Z informacji z sieci wynika, że może urwać sie...
W ten sposób jest zaprogramowany komputer w samochodach marki peugeot z tym silnikiem. Po raz kolejny bzdury piszesz. Masz czarno na białym, usterkę obwodu sterowania wentylatorów. Piszesz bzdury. Zależnie od użytego interfejsu komputer potrafi odczytać rożne informacje. Sprawdziłem to z tym silnikiem. Dodatkowo posiadam samochód z takim silnikiem...
Witam, około miesiąca temu zakupiłam samochód Renault Megane Cabrio II. Niestety po zakupie (na trasie) okazało się, że samochód nie ma mocy, po prostu ma bardzo słabe przyspieszenie, oprócz tego trochę kopci i myślę, że na swoje możliwości wyciąga bardzo mało (około 140 km/h - maksimum). Auto jest z 2005 roku diesel 1.9, 120 koni. Byłam już u dwóch...
problemy z autem są bo ma słabą moc po odpaleniu i ruszeniu szarpie troche szczególnie odczuwalne na zimnym silniku ale ogólnie kiepsko ciągnie a sonda pokazuje podczas przyspieszania zamias około 0,8-0,7V to wariuje i skacze od 0,8-0,2 czyli sinusoidalnie jak na biegu jałowym podmieniłem sonde i jest to samo. Sonda była biała i łopatki turbiny białe...
proponuje wypiąć wtyczke przepustnicy i egr . przeustnica bedzie stale otwarta a egr zamkniety i porobic jazdy próbne . ja bym raczej obstawiał przepływke która często zakłamuje przepływy powietrza i daje duze dawki paliwa w pewnym zakresie obrotów lub swirujacą przepustnice ktora nie koniecznie bedzie wywalac błedy a moze sie przymykać i robic podcisnienie...
Mylisz pojęcia. Akurat DV jest podciśnieniowy. N75 ma cykać. To jest zaworek elektromagnetyczny. Z niego idzie wężyk do tej gruszki przy turbinie, czyli Waste Gate (WG). Natomiast Dump Valve (DV) to jest taki zawór, którego zadaniem jest utrzymywanie turbiny na wysokich obrotach. Z kolektora dolotowego idzie wężyk z przodu silnika do DV. Kiedy przepustnica...
fap, kat. napewno nie, mam program diagnostyczny, widzę stan napełnienia, wypala się bezproblemu, łopatki turbiny też raczej nie, problem pojawia się niesystematycznie, gdyby łopatki się wysypały zapewne był by stały. Nie jestem mechanikiem ale to mi wygląda na jakąś nieszeczelność, pytanie czy nieszczelność jednej z przepustnic może mieć wpływ na spadek...
(at)koleś kit Jeszcze małe sprostowanie Twoich słów... w kwestii trójnika, nie można go założyć od traktora jak pisałeś, byle był drożny, bo trójnik ma zaworek przeciwzwrotny w sobie. Co to sterowania EGR zamieszczam zdjęcia poniżej, jest on sterowany podciśnieniem. Gdyby ktoś w przyszłości miał podobny problem, i zastanawiał się czy EGR ma coś wspólnego...
Przykro mi ale nie wiem jaki kod silnika Nie mogę teraz tego sprawdzić bo nie ma mnie w domu opiszę silnik z egr wałki bez koła zmiennych faz rozrządu zwykle moc136km kolektor ssący z przepustnicą u góry która jest nowa były też te na dole montowane przepustnice Rozrząd niby mechanik wymieniał Ale czy na blokady to nie wiem Może kiedyś sam sprawdzę...
Witam, sprowadziłem ze szwajcarii taką właśnie a4, standardowo DV poszedł do wymiany, po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd "przeładowania turbiny". Samochód jest po programie w CH na ~180km, jedzie bardzo dobrze, na jedynce ok, dwójka potrafi już szarpać, a 3 i w górę, to ciągłe szarpnięcia (oczywiście tylko przy max bucie). W logach nic dziwnego...
W moim Espace 2,0T poprawiłem wtyczki do cewek - problem przy niskiej temperaturze na razie się nie powtórzył. Jedyne co zostało to drganie przy mocniejszym przyspieszaniu - zwłaszcza 5 i 6 bieg powyżej 100km/h ale to chyba wina półosi/przegubu - tak twierdzi mechanik i parę postów na forach. Elmer89 - może u ciebie jest problem z przepustnicą lub turbiną?...
Doczytaj proszę Autoas . Gdzie ty w ADR widzisz turbinę?
Witam, piszę w związku z moja usterką, która przeszkadza w normalnej eksploatacji auta. Po odpaleniu silnik pracuje bez żadnych zastrzeżeń. Nie ma problemów z przyspieszaniem. W sytuacji gdy jadę na 5-6 biegu i na obrotomierzu jest poniżej 2 tyś. obrotów i chcę przyspieszyć zapala się EDC. Oczywiście wtedy nie ma już czym jechać. Awarie można zresetować...
Była nieszczelność w rurze przy przepustnicy. To przy rozkręcaniu się turbiny syczało.
Przepustnica lub inaczej klapa gasząca ma w zasadzie dwa zadania . W czasie zatrzymania silnika zamkną dolot i zrobić to samo aby zabezpieczyć silnik przed rozbiegnięciem w przypadku np awarii turbiny i zasysania oleju. Częste zasyfianie EGR spowodowane jest obecnością nadmiernej ilości oleju w dolocie.
Kolego to czemu jak plaka wtrysne w przepustnicę to odpali i chodzi na benzynie i na gazie tylko że rzuca silnikiem i nie ma mocy.
Robotę ułatwia wyjęcie lampy Dzięki za poradę, na to nie wpadłem, muszę sprawdzić. W tym samochodzie nic nie idzie łatwo, nawet wymiana głupiego filtra oleju wymaga demontażu filtra powietrza i paru innych drobiazgów. Że nie wspomnę o filtrze kabinowym który wymaga odkręcenia pedału gazu, a dostęp do śrub mocujących to już iście akrobacyjna robota....
No to przepustnicę już mam, jedynie brakuje mi sterowania nią, tzn szukam jakiegoś silniczka albo czegoś co mogłoby nią sterować, nowym pomysłem byłby też zawór westgate podciśnieniowy od turbiny.
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
Od niedawna jestem właścicielem Opelka. Jak do tej pory spiskował się dobrze, do czasu jechałem, przyspieszałem, turbina dobrze ciągnęła, dobrze przyśpieszał i w pewnym momencie jak by turbina zniknęła. Kiedyś zdążył się z 2 razy, że po odpaleniu też tak jak by turbo nie było, ale po zgaszeniu i odpaleniu. Błąd znikał, ale teraz to już w ogóle tragedia....
Rocznik 2001. Ciśnienie na 3000obr było chyba 3,5. A co do błędu to jest to ->
Auto ma przejechane 650 tys km Nie wydaje ci się że przy tym przebiegu wszystko może się zacząć psuć. Przecież to nie autobus czy ciągnik siodłowy liczony na miliony kilometrów z silnikiem nie przekraczającym 2500 obr/min do którego wchodzi beczka oleju ? Rozrusznik, alternator , wtryskiwacze - przecież to są rzeczy eksploatacyjne które prędzej czy...
Renault Trafic 2.0dci, 115KM, Euro5 z DPF, 2013rok. EDC17C11 Problem z mocą. Czuć że turbina dmucha od 2300 obrotów. Auto słabo się rozpędza, jest "mułowate". Błędów pod clipem nie ma żadnych. Wtryskiwacze OK. DPF, katalizator drożne. Podciśnienia, dolot szczelne. Na gruszkę idzie - 0,75 bar czyli bdb. Fitry paliwa i powietrza nowe. EGR czysty, wtryskiwacze...
Wpisz sobie numer rury w google i wychodzi kilkanaście stron, rocznik w poście pomylony "chyba że przybywasz z przyszłości", używane po 100 , nowe około 250, jeszcze zestawy naprawcze samej końcówki przy przepustnicy też dostępne, Pozdrawiam
Zacznij od turbiny, wyczyść czujnik doładowania oraz sprawdź szczelność dolotu
1100pln bo miałeś duuuużo szczęścia. Ja niedawno to robiłem kolesiowi i: nie dało sie odkręcić ani jednej świecy żarowej. wszystkie zostały rozwiercone po 100pln sztuka x4 =400 trzy dni wyciągałem wtryskiwacze (specjalnym profesjonalnym przyrządem) niestety z pierwszego cylindra był tak zapieczony, ze musiałem go potraktować ostrzej 400 używka ze sprawdzeniem...
czujnik wymieniony z przepustnica razem na uzywke, sprawdzone przez elektryka- sprawne, komputer pokazuje glupoty, temp. w doladowaniu skacze jak dodajesz gazu, cisnienia sie zamienily ( tak wskazuje) auto zagadka
Czegos tu nie rozumiem... Odpinam wezyk od podcisnienia turbiny - ten który steruje gruszka ?? Po jego odpieciu i przegazowaniu auta weze maja robić sie twarde jak kamien czy lekko twarde ?? czy jak ?? Mam juz dosyc tego auta :) Znalazłem jeszcze dwa problemy: 1. zbiornik podcisnienia - taka czarna kula :) (ten kolo przepustnicy) to kruciec do ktorego...
Klient przyjechał z autkiem które straciło moc, wyświetliło na wyświetlaczu dwa komunikaty: - sprawdź wtrysk - sprawdź wydech Zapalił się Check oraz Stop, Autocom pokazał błąd P2263-dławienie układu turbo. Po demontażu turbiny okazało się, że jest sprawna, a od strony wlotowej ciepłej znajduje się dodatkowy element, którym okazała się klapka chłodnicy...
w dieslu nie występują podciśnienia w dolocie, a są one brane najczęściej z pompy hamulcowej - radzę wywalić to cholerstwo jak najszybciej, jest to całkowicie pozbawione sensu i, moim zdaniem, świadczy o głupocie poprzedniego właściciela. siewcu Zastanów się dobrze albo lepiej zapoznaj z budową diesli. To że nie ma podciśnienia prawda, do wytworzenia...
Tiaa , tylko wszystkie wyliczenia oparte są o dane ze zliczenia ilości tankowanego paliwa . Spotkałem już auta gdzie czujnik wlewu paliwa był po prostu wylogowany, sterownik nie dokonywał wyliczeń, a wymieniono czujniki , turbinę ,przepustnicę EGR . NIKT w 5 warsztatach nie przejrzał danych rzeczywistych. Dobrej zabawy
Takie wypowiedzi niby doświadczonych ludzi też są całkiem ciekawe. http://allegro.pl/przepustnica-vw-passat... Ta przepustnica służy wyłącznie do gaszenia silnika, nie działa tak jak przepustnica w silniku benzynowym, dlatego m.in. w dieslu nie potrzebny jest zawór upustowy turbo (blow-off)... starsze wersje w ogóle...
Zauważyłem że ciśnienie lub podciśnienie pod pokrywą zaworów działa na membramę zaworu ciśnienia w separatorze oleju, a ten z kolei kieruje pary oleju do ssaka albo do turbiny. U mnie wygląda na to że nadciśnienie jest doprowadzane przez separator do kolektora ssącego, a dla silnika jest to lewe powietrze i próbuje regulować przepustnicą i dawką i...
Walki ciąg dalszy . Po długiej przerwie z autkiem bo właściciel wyjechał . Trafia te same autko oczywiście dolegliwości nie ustąpiły ( przycisk wymieniony na inny sprawny ) . Dodatkowo zapala się komunikat skontroluj układ wtryskowy . Podpięcie clip-a błąd DTC 033531 2DF . czujnik położenia wału korbowego A - brak sygnału . Wymiana czujnika na nowy...
Ostatnio też walczyłem z tym w 407, pęknięta rura idąca bezpośrednio z turbiny do przepustnicy, najczęściej pęka od tyłu z powodu przetarcia, świstu powietrza nie słychać, więc trzeba namacalnie szukać,
witam,cos jest z "dawka" powietrza , moze przeplywomierz lub potencjometr lub czujnik przepustnicy, /jezeli jest turbina to moze byc ona/,pozdrawiam Zdzislaw
Dzień dobry, posiadam Iveco Daily 70C18 z roku 2017 i mam problem z kontrolką EDC. Konkretnie – podczas jazdy losowo (wydaje mi się, że całkowicie przypadkowo) zapala się kontrolka EDC i silnik traci moc. Najczęściej dzieje się to, gdy pojazd jedzie na stałych obrotach, np. 5./6. bieg i prędkość powyżej 80 km/h, ale zdarza się to także przy niższych...
Właśnie tak myślałem i dziękuję za podpowiedź. Sprawdziłem cały układ układu powietrza od turbiny aż do przepustnicy. Wąż dolny odpowiedzialny chyba za wydmuchiwanie powietrza jest usmarowane olejem i ścieka na dół. Ślady oleju kończą się na przepustnicy. Może nie duże, ale zawsze to jakiś znak.
Witam serdecznie, Auto Mitsubishi Space Star 1,9 DiD 2001r, przebieg 169 tys. Dzisiaj podczas zupelnie normalnej jazdy na rownej spokojnej drodze nagle spadla moc. Zaczal powoli zwalniac, musialem zredukowac do 3 zeby utrzymac 70 km/h. Pod gorke nawet na 3 ledwo ciagnie. Przy przekroczeniu obrotow przy ktorych normalnie wlaczala sie turbina i byl przyplyw...
Turbina jest druga i jest sprawna auto chodzi dobrze ma dobre przyspieszenie. A po za turbiną nagrzewa się też kolektor wydechowy i katalizator (katalizator jest pusty w środku) Czy przyczyną tego moze być złe dawkowanie paliwa. Może wtryski leją za duzo paliwa. Wcześniej była adaptowana przepustnica a przy tej adaptacji był przestawiony rozrząd teraz...
na szafie mam 172tyś a ile ma rzeczywiście to mogę się tylko domyślać to pomyślałbym o regeneracji turbiny, zaczyna puszczać olej w wydech Dodano po 27 pewnie koledze chodzi o przepustnice dlawiaca przy gaszeniu silnika możesz jaśniej??
Witam, w samochodzie uległa uszkodzeniu przepustnica. Po jej rozebraniu wylał się olej, dodatkowo uszkodzone były zębatki(dwa ząbki na obu zębatkach) w związku z czym przepustnica była cały czas otwarta(zacięta) i nie mogła się cofnąć. Pytanie jest takie czy olej, który się tam znajdował był skutkiem jej uszkodzenia(wypracowania mechanicznego ośki),...
Cześć, Mam praktycznie to samo, tylko że głównie po odpaleniu po dłuższym postoju, tempomat się nie wyłącza w trakcie jazdy, ani turbo, obroty maksymalnie 3500. Czy udało ci się rozwiązać temat? Też nie mam DPF, EGR zaślepiony całkowicie. Miałem do tej pory 3 razy taką sytuację, za 1 razem 2–3 dni i jak odmuliło, to mocno po katowałem i długo był spokój....
Witam wszystkich. Problem zaczął się od tego że na 3-cim biegu przy wyprzedzaniu zapala się check i jakby samochód troszkę muli. Więc dzisiaj podłączyłem kompa pod AR 156 1.9JTD. Wyskoczyły dwa błędy: P0380 - Preheating unit control P0235 - Boost pressure sensor Wyczytałem że pierwszy błąd to coś ze świecami żarowymi lub całym układem. Czy mógłby mi...
Rozwalona przepustnica
Mam dokładnie ten sam problem w Volvo v50 1.6d. Masz FAP ? Udało się rozwiązać ten problem ? W ramach walki z problemem zrobiłem: - nowy n75 - nowy EGR - wymiana przepływomierza na inny używany trochę młodszy (moje auto jest z 2010 a przepływomierz z 2012) - wymiana wszystkich opasek na dolocie na nowe - wymiana przepustnic w dolocie - czyszczenie chłodnicy...
Jeżeli jest błąd EGR'u to komputer może nie pozwalać sterować turbiny. Proponuję zacząć od pozbycia się błędów przepustnicy i EGR'u. I dokładnie sprawdzić masy.
Otworzyliśmy EGR i klapki brak ,leży w środku luzem,jutro zakładamy nową przepustnicę EGR ale przy rozbieraniu sprawdziliśmy również górną turbinę i czuć trochę luz na wirniku ,brak jakiego kolwiek oleju i nie szczelności, orientuję się ktoś jak duży może być luz na wirniku ? Sprawdziłem godzinę później w drugim takim samym Manie też luz na wirniku...
temat rozwiązany.Ośka od przepustnicy EGR poluzowała się właśnie w rzeczonej przepustnicy i to w taki sposób,że na zimno ośka chwytała a po rozgrzaniu przepustnicy puszczała.Dopiero po demontażu dało się wyczuć ,że przepustnica z dużym oporem przemieszcza się względem ośki pod naporem kciuka.Po podgrzaniu palniczkiem luzowała się prawie całkowicie.Ciekawe...
Witam, ostatnio pojawil sie problem, a mianowicie zauwazylem spadek mocy, nie jest to stala utrata wystepuje czasami i na jakis czas. Samochod ciezko przyspiesza, jak by polowe mocy zabralo, podejzewam, ze turbo pada, bo jak nie ma mocy, a pozniej ja odzyska zeby utrzymac stala predkosc musze noge zdjac z gazu, a i z turbiny zauwazylem ze olej leje...
sitko turbiny wysterowanie turbiny geometria turbiny
rozpuszczalnik żywicy powolne narastanie lodówka whirlpool niska temperatura
volkswagen sharan volkswagen sharan
Sofar 3.3-12KTLX-G3 – migająca zielona dioda „Normal” podczas autotestu, przyczyny i diagnostyka Falownik Sofar 3.3-12KTLX-G3 – migająca zielona dioda i sporadyczny alarm, interpretacja sygnałów LED