Zazwyczaj jak wzrośnie ciśnienie układ się wyłącza. Dzieje się tak wtedy gdy nie pracuje wentylator skraplacza, bądź nie ma prawidlowego przepływu powietrza przez parownik.
Wyczyszczę ale mało prawdopodobne ze cokolwiek to zmieni, nie wiem czy uruchamiałeś kiedyś pompę i kompresor po wyjęciu z suszarki, nawet przy zerowym przepływie powietrza parownik się schłodzi. Tak, kompresor pracuje ciut głośniej.
A to powodzenia. Fajny zawór, a jaki ma przepływ?
Być może jest to też wina zaworu tzr, często widuję w klimach zawór zwrotny równolegle z tzr, czasami jest zwrotny i kawałek kapilary by ograniczyć przepływ. Ale najpierw parownik.
Witam. Nie znam algorytmu sterowania w tej lodówce, i nie wiem jak jest sterowany ten wentylator. Hipotetycznie brak pracy wentylatora, może prowadzić do braku wymiany ciepła z komory zamrażarki do parownika, i w efekcie podobne objawy, ale po wyłączeniu sprężarki powinno być jeszcze przez chwilę słychać przepływy czynnika. Zobacz jak chłodzi parownik,...
Jeśli nagrzewnica jest zawalona to jakiekolwiek podłączenie szeregowo z nią parownika nic nie da bo będzie ona blokować przepływ. Daj parownik równolegle albo w ogóle odłącz nagrzewnice z obiegu.
Jeśli masz LPG to prawdopodobnie parownik jest podłączony równolegle z nagrzewnicą. Opory przepływu w nagrzewnicy są większe niż przez parownik i mniej gorącego płynu przepływa przez nią. Sprawdź, czy jeśli zamkniesz przepływ przez parownik poprawi się grzanie(sprawdź na Pb żeby parownik nie zamarzł). Być może też jest to wina pompy płynu chłodzącego....
dodam jeszcze że na początku grzania kiedy woda w zbiorniku ma ok 10stopni to połowa parownika łącznie z zaworem rozprężnym aż do połowy filtra jest zaszroniona czy to jest normalne przy zimnej wodzie . Zwykle to świadczy o małej ilości czynnika chłodniczego (freonu) w instalacji - albo o braku przepływu powietrza przez parownik.
Zapowietrzony układ albo zbyt powolny przepływ płynu przez parownik (np. złe podpięcie do układu chłodzenia.) Silnik się nie przegrzewa ?
Zamarza parownik klimatyzacji i blokuje przepływ. Czujnik temperatury parownik wypadł z miejsca?
Czyli parownik pokrywa się szronem i zaczyna rozmrażać, jeśli masz 20K różnicy między powietrzem na wejściu a na wyjściu parownika to albo ograniczony przepływ powietrza (jaka to konkretnie pompa?) albo pracuje na bardzo duży zbiornik cwu.
Zapewne zamarza parownik klimatyzacji i blokuje przepływ powietrza z dmuchawy. Na próbę gdy nawiew osłabnie kliknij econ. Przyczyna to czujnik temperatury parownika zły odczyt lub wypadł z swojego miejsca. Drugą opcja to problem z silnikiem nawiewu obiegu wewnątrz - czasem tak się ustawia że blokuje przepływ powietrza.
Nie ma ogrzewania, bo opory przepływu w parowniku są dużo mniejsze od oporów nagrzewnicy (pewnie troszkę zabrudzonej) i 90% gorącej wody idzie przez parownik. Proponuję dobrze przepłukać rurki nagrzewnicy wodą, jak nie pomoże - ja (Tempra 1.6) wstawiłem dławik w obwód zasilania parownika - średnica przelotu 8 mm. Pomogło. Lepszy byłby zaworek z możliwością...
Cześć Jeśli przepływ powietrza jest prawidłowy to błąd H4 („parownik zablokowany – brak przepływu powietrza” ) możne powodować uszkodzony czujnik powietrze - parownik NUOS EVO (EV+AIR) : [url=[https://www.serwisariston.pl/sonda... powietrze - parownik https://www.serwisariston.pl/sonda-tempe...
Masz wszystkie przemyślenia w temacie, chyba nie trzeba pisać od nowa? Dodano po 1 Po ok 30 km znowu to samo, jakby się poprzymykały klapki w mieszalniku i mimo podniesienia prędkości dmuchawy, slychac ze zwieksza prędkość, powietrze nie wylatuje na zewnątrz, zaczeła lekko na środku parować szyba. 5 minut postoju i znowu ok Zamarza parownik, nie ma...
Zrób prosty test: -dwie deseczki -zacisk stolarski. Na wężu który zasila wodą parownik załóż z ww. elementów klamerkę. Wąż ściśnij dość mocno ale nie na tyle żeby zablokować przepływ. Jeśli ogrzewanie się pojawi to należały zdławić przepływ przez parownik lub połączyć: silnik, parownik, nagrzewnica szeregowo ( obecnie masz połączenie równoległe).
Nie chcę się dalej pastwić na tym artykułem, bo są w nim też ciekawe, akurat nie dla mnie, ale jednak, informacje na temat układu rurek i przepływu czynnika przez parownik oraz podkreślenie, że czynnik ma docierać do sprężarki w formie gazu ! To jest elementarz każdego "speca" od klimy, choć czytając ten wątek to myślę, że dla niektórych to nowa i...
Właśnie wilgoć zawarta w instalacji daje takie objawy. Lodówka pracuje dobrze do momentu aż na wyjściu kapilary do parownika zamarznie kropelka wody. To powoduje ustanie przepływu czynnika. Po wyłączeniu i ogrzaniu parownika lód się stopi (wewnątrz instalacji) i wilgoć zaczyna krążyć w układzie aż do następnego "wymrożenia". Tak czy inaczej konieczna...
Czy wymiana tego termostatu powinna pomóc? Szanse są minimalne. Problemem jest fatalna konstrukcja urządzenia a nie jego marka. Za tylną ścianą chłodziarki jest parownik (coś co chłodzi), który jest od tyłu zalany pianką izolacyjną. Tam też wchodzi kapilara termostatu mechanicznego. Skutkiem powolnego dostawania się pary wodnej z powietrza w rejon...
Wentylator nie obniża temperatury tylko przez wymuszenie ruchu powietrza zwiększa skuteczność wymiany ciepła. Jak temp. w pokoju osiągnie ok 40C to nawet przewiew nie pomoże a wręcz zaszkodzi. Można zamontować żaluzje alu albo coś. Zawsze pomaga - człowiek jest "biologicznym parownikiem" - przepływ powietrza zwiększa parowanie skóry i zawsze wywołuje...
membrana od proszku nie uszkadza się -najcześciej zatyka się przy kolektorze ssącym w krućcu albo przy termostacie -a czy jest przepływ przez parownik łatwo sprawdzić wystarczy zdjąć przewody założyć na jeden kruciec szłałf i dmuchnąć-przejście pewnie będzie.
jeśli temperatura na dworze jest dodatnia +10* wszystko chodzi ok, natomiast jeśli tylko temperatura spdnie poniżej 0 od razu zaczyna się problem To i co dalej jest napisane w poście sugerowałoby za mało intensywny przepływ płynu przez obwód parownik nagrzewnica (za duży opór dla płynu stwarza parownik +nagrzewnica) i przy niższych temperaturach może...
Jeśli termostat jest dobry to częsą przyczyną słabego ogrzewania jest strata ciepła na parowniku.Płyn chłodzący ma łatwiej popłynąć przez parownik niż nagrzewnicę bo z reguły jest do niego podłączony równolegle.Można to sprawdzić ograniczając przepływ przez parownik.
jestem sceptyczny co do przepływu powietrza do tego twojego parownika przez anemostat; ale to twój projekt; poczytaj jaki jest przepływ powietrza przez parownik; powietrze przy dużych prędkościach hałasuje; te 40 m rury to raczej wyliczenie pola powierzchni wymiany i optymalizacja odległości jedn. wew i zewn.
A nie jest to bardziej prawdopodobne ze nie ma czynnika w ukladzie? Tzn. jest ale za mało ? Po wylaczeniu sprezarki cisnienie mam 15 Bar. Po załączeniu sprezarki schodzi do -0,5 Bara - ze wzgledu na zbyt mala ilosc czynnika ? Bo rurka wtedy musialaby byc calkowicie niedrozna skoro sprezarka robi podcisnienie. Ps. Odłączyłem nawet rurki od agregatu i...
zawor rozprezny to jest ten z ta zielona naklejka i powoduje rozprezenie czynnika w parowniku co w wyniku przepływ powietrza ochładza sie
Sprawdziłem w nagrzewnicy jest makaron. Osiem rurek połączonych równolegle, makaron służy do zwolnienia przepływu i wyrównania przepływu. Jak ktoś jezdził na zwykłej wodzie to na bank ma kamień w nagrzewnicy. Bardzo łatwo się zatyka. Ta stalowa spirala w wężu mogła być dla zwolnienia przepływu przez parownik
Chris ma rację. Przepływ powietrza przez parownik to orientacyjnie 3500-5500m3/h przy jednostce 5-7 kW. Odzysk z ręku znikomy.
Czy samochód posiada instalację gazową? Nic o tym nie piszesz. Pytam o to bo to może mieć znaczenie. Kilka razy miałem przypadek że płyn chłodniczy w znacznym stopniu przepływał przez parownik gazu a znacznie mniej przez nagrzewnice. Problem ustąpił po ograniczeniu przepływu przez parownik poprzez zwężkę i ogrzewanie wróciło do normy.
Problem rozwiązany, nowy parownik był wadliwy, był bardzo mały przepływ, po wymianie klima zaczęła chłodzić jak należy.
Zalej wodą odłącz wąż nagrzewnicy i przegazuj,będzie widac czy pompa pompuje. A to że nagrzewnica ma przelot to jeszcze nie znaczy że będzie grzała.Dobrze jest wpiąc parownik lpg w szereg z nagrzewnicą pod warunkiem że nie jest ona blokowana zaworem mechanicznym wtedy można lekko zdławić przepływ na parowniku aby uniknąc strat w obiegu płynu.
Nie wpina się reduktora szeregowo z nagrzewnicą, niektóre układy (a tak naprawdę to większość) mają sterowanie ciepłym nadmuchem zrobione za pomocą zaworu dławiącego przepływ cieczy przez nagrzewnicę, zamknięcie go, spowoduje zamarzanie parownika.
Nie wiemy czy to auto jest z LPG.Możliwe że większy przepływ jest przez parownik gazu który jest wpięty równolegle z nagrzewnicą?
A słyszeliście o czymś takim jak temperatura parownika? Przy pracującej stale sprężarce i małym przepływie powietrza parownik bez problemu osiągnie temperaturę w okolicy punktu zamarzania wody, co może doprowadzić do zablokowania przepływu powietrza. Po to się włącza i wyłącza, aby do tej krytycznej temperatury nie dojść (zależnie od samochodu będzie...
za dyszą ma być zimny. Jeżeli na zewnątrz jest skwar i jest duży przepływ powietrza przez parownik to teoretycznie może. Tak samo jak z nagrzewnicą zimą wpada gorące wychodzi chłodne.
Przykro mi, ale opowiadasz bzdury. Wzór, który znalazłeś, służy do obliczania przepływu w parowniku i nie ma nic wspólnego z obliczeniem przepływu powietrza wymuszanym przez Twoj wentylator. Poczytaj sobie sam: http://hvac-talk.com/vbb/archive/index.p... Nie pisz, proszę, o wykonywaniu eksperymentu, jeżeli nie robiłeś żadnych fizycznych...
Nasuwa mi się jeszcze jedno brak przepływu gazu przez okład wolnych obrotów ale jeśli jest przepływ to jest czymś spowodowana spóźniona reakcja membrany . Spowodowane może być lewym powietrzem układu dolotowego, ograniczonym przepływem mikser- parownik ( zabrudzony mikser ) błąd montażu membrany (uszkodzona), uszkodzony zabrudzony pogięty mechanizm...
Według "sztuki" powinien się tam znajdować filtr piankowy lub hepa. Brednie opowiadasz. Szczególnie o filtrze HEPA. Nie masz bladego pojęcia jaki spręż musiałby mieć wentylator aby pokonać opory nawet czystego filtra HEPA. Żadnych dodatkowych filtrów! Trzeba po prostu czyścić lub wymieniać te co są zamontowane aby zapewnić projektowy przepływ powietrza....
Parownik nie odbiera ciepła. Albo uszkodzony parownik, albo zatkany przepływ powietrza przez niego. Na wylocie z parownika musi być wyższa temperatura niż na dolocie.
Kolego w tym miejscu powinno być "urządzonko" coś jak dysza do regulowania przepływu gazu,z parownika do gaznika bez komputera ręczne z komputerem automatyczne.
Dzięki za odpowiedź. Też stawiałem na niedrożność kapilary zamrażarki, ale podałem azot od strony tłoczenia i był przepływ przez oba parowniki. Za to zawór krokowy puszczał bez napięcia tylko na chłodziarkę. Jak sprawdzić czy zawór krokowy dostaje zasilanie i w jakiej pozycji się znajduje?
Proponuje zamiast sprawdzać zużycie gazu krokowym, to wstawić licznik przepływu na przewód zasilający parownik.
A czym mierzyłeś temperaturę i jak? W zamrażarce jest ok? W chłodziarce jest kanał powietrzny (na tylniej ścianie w dwuch częściach), na jego dolnej części jest silnik z klapą, który uwalnia przepływ zimnego powietrza z parownika w zamrażarce (czasami przy otwarciu drzwi słychać przez 5-6 sekund takie terkotanie, to właśnie on). Tabliczka znamionowa...
czynnik R22 Planuje układ z zaworem trój-drogowym przy chłodnicy - sterownym PID, na podstawie temperatury powietrza wywiewanego A po co Ci zawór 3D jak: termostat na obiegu glikolowym sterujący pracą sprężarki (włącz/wyłącz) Zawór 3D to do obiegu wody lodowej, a nie w obiegu chłodniczego. Taki zawór się tam przyda - ustala przepływ przez chłodnicę...
A może parownik zamarza? I nie ma przepływu powietrza...
Witam witam Postanowiłem że zainwestuje jeszcze w EZR Czekam na dostawę Ale oczywiście jak tylko dogram to to jeszcze muszę dopracować poważne zabezpieczenie przed zamarznięciem parownika Wiem ile kosztują 😂 Więc nie chcę dać się zaskoczyć Planuję zabezpieczyć ciśnieniem gazu.temperaturą i przepływem wody za parownikiem
Kolega (at)jack63 napisał tak niezrozumiale, Co jest niezrozumiałe dla cb? To bulgotanie to przepychane resztki czynnika, który pozostał w układzie przez wniesiony olej ze sprężarki do skraplacza. A wg mnie to jest słyszalny przepływ cieczy czynnika przez parownik. Ciecz czynnika nie odparowuje, bo nie ma napływu ciepła gdyż mocno wzrosła rezystancję...
Podciśnienie w mikserze rośnie do kwadratu prędkości przepływu. Czyli np: dwa razy większy przepływ to czterokrotnie mocniejsze ssanie gazu. Jeśli parownik wyrabia się z wydajnością to normalne że krokowiec musi bardziej przydławiać dopływ gazu na wyższych obrotach. Piszesz że pali 10l, ale w jakich warunkach? I ile w takich samych warunkach spali benzyny?...
Przyczyną złej pracy komory chłodziarki (lodówki) jest brak przepływu powietrza przez zaszroniony parownik. Rozmrażanie pomaga tymczasowo - przyczyny mogą być dwie: uszkodzona grzałka uszkodzone wyłączniki termiczne. Ciepłe czarne rurki (chłodnica) tzn wszystko w normie.
Ciepło potrzebne do ogrzania gazu przy jego rozprężaniu wynosi ok 1% ciepła powstałego z jego spalenia obrazowo mówiąc, czyli reduktor nie wychłodzi cieczy po drodze do nagrzewnicy. Na skutek różnych fizycznych zjawisk ciecz płynie tam gdzie ma najmniejszy opór przepływu. Przy podłączeniu parownika w szereg będzie jeszcze gorzej - przy zamkniętym zaworze...
W zeszłą zimę założyłem sobie także taką samą grzałkę jak w pierwszym poście. Wpiąłem ją w szereg z parownikiem. Dodam że w szereg z nagrzewnicą podłączyłem elektrozawór. Jeśli widzę że silnik zimny (poranny rozruch) załączam elektrozawór i dzięki temu silnik się szybciej nagrzewa bo nie trzeba grzać nagrzewnicy. Nie bardzo rozumiem podłączenia w szereg...
To w końcu nie działa zamrażarka, czy całość? Jeżeli problem jest identyczny jak w linkowanym temacie, to zamrażarka "działa słabo" nie osiągając prawidłowej temp. Chłodziarka ponoć ok. Jest to możliwe bo jest jedna sprężarka i jeden parownik. Uszkodzony kondensator może wpływać na wydajność objętościową sprężarki przez zaniżone napięcie zasilające...
Najprościej sprawdzić praktycznie, rozebrać obudowę jednostki zewnętrznej On/Offi zobaczyć . Wiedza wyczytana , to coś jak z wiki , inne sprawy za ważne uznajesz . U mnie sprawność w ujemnych temperaturach wyraźnie maleje , bo cały parownik grubo lodem pokryty , nie mam odszraniania . Mam tez klimatyzacje co zimą dogrzewam pokój , tez On/Off na propanie...
witam jest to typowa bolączka elektroluxów, uszkodzeniu uległ termostat od grzałki odszraniania ( mała kostka na parowniku cena ok 90-150zł) , parownik się obladza i nie ma przepływu powietrza do części chłodziarko-wej( dlatego pracuje prawidłowo kilka dni po rozmrożeniu) może być jeszcze spalona grzałka odszraniania ,ale to ok 10% przyczyn w/w usterki,...
Połącz ze sobą przewody które są do niego podłączone. Jeśli klima zadziala to czujnik do wymiany. Niekoniecznie... To nie jest żaden czujnik tylko termostat z kapilarą. Konstrukcji takiej jaki był stosowany w lodówkach, tylko o innym zakresie temperatur. On chroni układ przed zbyt niską temp parownika, a przez to zalaniem sprężarki cieczą i jej zniszczeniem....
Opisz jak to się kiedyś zachowywało. A może czujnik pokazuje temperature w zależności od ilości przepływu powietrza. Sprawdź czy wyniki dla tych samych obrotów wentylatora są porównywalne. Pozdrawiam
problem jest w działaniu termostatu w tym silniku jak silnik mocno ciepły to termostat ogranicza przepływ przez kolektor ssący i parownik się szroni. O ile nie ma problemu zimą to latem może się pojawić więc najlepszym rozwiązaniem jest podłączenie równoległe do nagrzewnicy i tu żeby nie tracić za wiele ciepła w kabinie można trochę skryzować przeływ...
Trzymaj się nazewnictwa. Lód za filtrem kabinowym - na całej powierzchni skraplacza Tam akurat jest parownik, skraplacz zazwyczaj ma kilkadziesiąt stopni na plusie. Idąc dalej, Przy obecnej pogodzie, gorąco i stosunkowo wilgotno kilka litrów kondensatu na godzinę pracy to normalka ale pisałeś o lodzie. Więc doprecyzuj. Gdy spływy będą drożne a obudowa...
.... czy reduktor ten macie podłączony szeregowo czy równolegle w układzie wodnym? Chodzi o to, czy mogę przez niego przepuścić całą wodę, która idzie na nagrzewnicę (może będzie się szybciej nagrzewał i skuteczniej zmieniał stan gazu) czy muszę podłączyć go tak jak jest, czyli bocznikowo? ... To zależy od kilku czynników - jeśli masz zawór na nagrzewnicy...
Mimo dziury, by zamrażarka działała? I dół by chłodził? Wg. mnie nie ma dziury! Jest natomiast problem z przepływem ciepła z wnętrza komory chłodziarki do parownika znajdującego się w piance za tylną ścianą tejże komory. Lodówka na złom!
W chłodziarce za plastikiem masz przyklejoną folią dwustronną,samoprzylepną aluminiową płytę parownika z kanałami z Al dla przepływu czynnika wracającego z zamrażalnika.
skąd te magnetyczne śmieci mają się uzbierać? Też jestem ciekaw. A z innej beczki proponuję sprawdzić konstrukcję PC pod kątem zabezpieczenia przed brakiem przepływu cieczy przez wymiennik "freonowy" PODCZAS DEFROSTU! To najbardziej niebezpieczny moment pracy urządzenia. Brak przepływu przez wymiennik, który poczas defrostu staje się parownikiem, może...
Może wyć z dwóch powodów - zbyt wysokiego ciśnienia po stronie HP >25bar lub z powodu zaburzonego przepływu po stronie LP - zamarza parownik. Jeśli wentylatory na silniku działają ok to zostaw, nadmiar oleju nie jest szkodliwy o ile nie przekroczysz dwóch ilości zadanych przez producenta.
Proszę się zastanowić kanały dobre wentylator kręci parownik odlodzony Dla mnie jeśli kanał tylny jest ok.to musi być przepływ powietrza nawet jeśli zapchany jest powrót to jeśli otworzysz zamrażarkę to powinien być przepływ powietrza Zdejmij obudowę parownika i wyjmij scyropian dostaniesz się do wentylatora i zobaczysz czy wentylator się kręci czy...
Przyjechał ,,fachowiec'' napełnił czynnikiem wział 500 zł i się zawinął. 4 dni było okej. Szkoda, że jesteś mądra (chyba kobieta?) po szkodzie a nie przed. Czyli piszesz już po fakcie, a nie pytałaś o radę po zauważeniu usterki. :cry: Niestety zostałaś oszukana i wydałaś niepotrzebnie 500 zł. Lepiej było dołożyć ok 1500 i kupić nową lodówkę NoFrost....
Lamele nie są pozaginane tylko nierówno rozstawione, pewnie że powinny być RÓWNO ROZMIESZCZONE ale to nie oznacza spadku wydajności urządzenia, zawsze jest jakaś nadwyżka nad rzeczywistą obliczoną potrzebą. Pozaginane, zmniejszające powierzchnię przepływu lamelki to by byla inna bajka, można takie "zrobić" podczas nie umiejętnego czyszczenia parownika/skraplacza...
Po znalezieniu SM okazało się że mamy do czynienia z ... klimatyzatorem, a nie typową pompą ciepła. Autor tematu nas oszukał. Tak przynajmniej na ta chwilę wygląda sytuacja. Jeżeli to Mitsubishi jest przerobionym na pompę ciepła (powietrze woda) klimatyzatorem, to oszustwo będzie pełne. Jakbyś się dobrze wczytał to to konkretnie urządzenie jest uniwersalne,...
chodzi mi o zasadę działania. co reguluje ilość (przepływ)ciekłego lpg do parownika? Ciśnienie na wyjściu reduktora. Jak jest równe zadanemu (ustawionemu) - nie ma przepływu gazu przez reduktor. Jak jest niższa (z powodu poboru gazu z reduktora) - to jest przepływ gazu przez reduktor - dążenie do wyrównania ciśnienia na wyjściu z reduktora z ciśnieniem...
Klapki otwierają się. Samochód był u mechanika. Powiedział że pompka która tłoczy płyn po prostu za słabo tłoczy, mówił że muszę szukać innej. I tak jak się domyślałem powiedział że wąż który jest doprowadzony do parownika jest w złym miejscu połączony. No ale nic, zrobione tak aby wiało trochę cieplejszym:) Zmniejszony przepływ płynu do parownika i...
1. Temperatura na wylocie jest mocno zależna od wydajności chłodniczej sprężarki (oczywiście przy niezmiennych pozostałych parametrach pracy , np przepływ powietrza przez parownik, temp powietrza, temp. czynnika za skraplaczem). Ogólnie, to cała konstrukcja układu decyduje tu o ile stopni powietrze będzie schłodzone. 2. Oziębienie powietrza o ok 15*C...
Trzeba dojść czy problem jest po stronie "wodnej" czy po stronie układu chłodniczego. Przydał by się schemat hydrauliczny obejmujący obie części z zaznaczonymi czujnikami temp i przepływu. Problemem może być zbyt mała ilość czynnika chłodniczego (jaki?).i zamarzanie wymiennika będącego parownikiem podczas odszraniania.
Witam. Wydaje mi się że to wina dziwnej konstrukcji agregatu.Dolna spreżarka działa z odolejaczem a górna już jest bez odolejacza i do tego napewno przewody ssace są połaczone na trójniku.Olej przy -20 jest gęsty i na trójniku ucieka do dołu przez co spreżarka dolna działa nieprawidłowo.Następna sprawa to sprawdzenie poprawnego dzialania zaworu startowego...
Skrapla ci sie woda na szybach? Dodano po 3 Wyskakuja jakies błedy .? Dodano po 5 Wentylator i sprężarka pracują lecz na ściankach parownika nie osadza się ani woda ani lód 1. Niedostateczny przepływ powietrza Rozwiązanie: Sprawdzić czy nic nie blokuje wlotu lub wylotu powietrza. Sprawdzić czy na filtrze lub na lamelach skraplacza bądź parownika nie...
Czy jest jakaś możliwość naprawienia tego mankamentu? Na próbę ogranicz przepływ cieczy przez parownik.Ściśnij czymś delikatnie wąż doprowadzający ciecz do parownika, oczywiście nie całkowicie.Przejedź się i zobacz czy z ogrzewaniem nastąpiła jakaś zmiana.
Jaka temperature musialby miec R407a zeby zamrozic parownik? (nie wiem jakie tam cisnienie panuje) Woda zwykle zamarza przy 0C więc zależnie od przepływu powietrza odpowiednio mniej ;) Poza tym masz raczej R407C
Witam Optymalnie byłoby -5 do -7 jednak w praktyce nie powinno się schodzić poniżej -10. Dobór w.w zależy w dużym stopniu od wielkości chłodnicy (parownika) t.j.im większa tym bardziej można zbliżać się do 0.i zmniejszać przepływ wymuszony powietrza. Pozdrawiam
Bezpiecznik zasila tylko zawór, który jest po to, żeby - jak włączysz klimę - nie pompować gorącej wody przez nagrzewnicę i bez potrzeby nie nagrzewać obudowy i parownika. Sterowanie klapkami przepływem powietrza i temp. jest swoją drogą.
Raczej nie bo wtedy taki agregat nie mógłby być używany jako kompresor. U mnie lata temu padła sprężarka w lodówce. Po jej wymianie i uruchomieniu zamrażalnik chwilę chłodził i przestawał, po wyłączeniu i po chwili ponownym włączeniu sytuacja się powtarzała i serwisant stwierdził, że olej dostał się do parownika, zamarza i blokuje przepływ czynnika....
Oba wentylatory obsługują jeden parownik, problem polega na tym, że nie wiadomo jak policzyć wydajność parownika nie znając przepływu powietrza.
Odpowiem dla potomnych bo widzę, ze brzydko tak zostawiłem bez rozwiązania. Usterką okazał się parownik a dokładniej jego zatkanie w kanale przepływu płynu, przez co była za niska temperatura i zimny gaz trafiał na wtryskiwacze. Co lepsze zatkało go kawałek plastiku - wygląda, ze przy montażu instalacji LPG, bo nie ma plastikowych elementów w układzie,...
Witam. Chciałbym zapytać jak zrobić, czego użyć albo gdzie można tanio kupić zawór działający na zasadzie silnika krokowego na napięciu 12V, chciałbym aby sterował przepływem cieczy w rurce o średnicy 16 mm tak żeby przy całkowicie otwartym nie pogarszał przepływu, regulacja nie musi być do całkowitego szczelnego zamknięcia, wystarczy żeby minimum połowę...
Ja mam pytanie: Czemu ma służyć ten bypass? Jak dla mnie to zupełny bezsens i zagrożenie dla sprężarki. Takie układy stosowano w centralach wentylacyjnych. Był zawór CPCE Danfossa i specjalny mieszacz na wejściu do parownika. Chodziło o niedopuszczenie do ujemnych odparowań aby nie zamrozić parownika, a przez to nie zmniejszać przepływu powietrza. W...
Tak jak już wcześniej pisałem zawór służy do obniżenia wydajności ukladu chłodniczego i nie dopuści do oblodzenia parownika. Czujnik przepływu obowiązkowo należy zastosować w sterowniu procesu.
Nie wiem jaka jest chłodnica w caro, ale jeżeli taka sama jak w zwykłych poldkach, to można sprawdzić czy pompa tłoczy płyn. Wystarczy na zimnym silniku odkręcić korek na chłodnicy odpalić silnik, poczekać aż sie nagrzeje i termostat otworzy duży obieg. Wtedy przegazować silnik, jak jest intensywny przepływ płynu przez chłodnicę to pod tym względem...
Samochód jest warsztacie. Testy podczas jazdy pokazały wzrost a później duży skokowy spadek temperatury w parowniku podczas pracy silnika. Podobno to wina parownika a konkretnie tego, że "coś" jest w parowniku co blokuje przepływ płynu. To coś to podobno pozostałość z wyciętej fabrycznie membramy i tego nie powinno być a zostało w środku z powodu złego...
1. Zdanie rozpoczynamy z dużej litery. W długim zdaniu warto dać znaki interpunkcyjne. 2. co może byc przyczyną Problem może być w: - sterowaniu i/lub zasilaniu pompy ciepła - sama pompa ciepła (uszkodzony agregat, ubytek czynnika) - zatkany przepływ powietrz (w kanałach, na parowniku itd) Warto zacząć od ostatniej możliwość i porządnie wyczyścić drogi...
Wg. mnie chłodnica powietrza nawiewanego zrobiona z parownika klimatyzatora może ...nie wyrobić. Zależy jaki przepływ i opory instalacji. DO tego muszą być filtry (znowu opór przepływu) aby wymiennik się nie zatkał od kurzu. W jakim sensie nie wyrobić? Akurat filtry a nawet kratki plastikowe z tej klimy przenośnej to planowałem usunąć, żeby jednyną...
Powiem szczerze że nie wiem jak to się nazywa profesjonalnie, opelek jest na monowtrysku ale w skład tej instalacji wchodzi : parownik, regulatror przepływu, mikser. Chyba wiesz o co mi chodzi
Jeśli by tak było to po 3 dniach przestała by działać Cały parownik w lodzie brak przepływu powietrza , brak chłodzenia
Hmm Pytanie do pana mechanika ... zakładam ze instalka jest II generacji ( nigdzie nie potrafie znależć nic na temat producenta). Piszesz że regulacje idzie z kompa ... to jak to ustrojstwo odpaliles na samochodzie ?? Co do spalani a... zaniżona temperatura silnika ... może masz też słaby przepływ cieczy przez parownik i jest niedogrzany też wzrasta...
Jeśli przepływ będzie za mały temperatura parownika w szczególnych warunkach mogłaby spaść poniżej zera co spowoduje jego oszronienie. Kolejnym choć mało realnym przy tej konstrukcji zagrożeniem jest słabe odparowanie czynnika chłodniczego, który w fazie ciekłej może dotrzeć do kompresora. Trzeba poeksperymentować - termometr w dłoń i powoli zmniejszaj...
No i widzisz, lepiej się za to DIY nie zabieraj bo nie masz pojęcia. Skraplacz jest do określonej mocy, jest uniwersalny tylko w pewnym zakresie powyżej którego już żaden wentylator nie da rady go schłodzić. Parownik to kawał złomu, ważny jest zawór rozprężny który trzeba wyregulować na dany przepływ żeby to działało po ludzku. Są kompletne zestawy...
Kol. kortyleski- forumowicze mają rację- gaz aby odparować potrzebuje ciepła i pobiera je od płynu chłodzącego. Jeśli będzie duży pobór gazu (duże obciążenie) to trzeba doprowadzić więcej ciepła. Zimą po uruchomieniu zimnego silnika i natychmiastowym ruszeniu zdarza się że dochodzi do zamarznięcia płynu chłodzącego w parowniku!!! I wtedy trzeba go polać...
To nie są ściemy pełno tego w uk. To są ściemy, a że jest tego pełno, to znaczy, że jest pełno frajerów, którzy dali się nabrać.... Te hisens, to po prostu wentylatorek u góry komory chłodziarki z parownikiem za tylną ścianą. Dali mały parownik to nadrabiają przepływem powietrza. Ususzka na pewno większa niż dla grawitacyjnego obiegu powietrza. Odradzam...
przecież Ci już napisałem w poprzednim temacie to się reguluje na pracującym silniku a nie ileś tam mm wkręcić wykręcić, każdy parownik jest nieco inny (każda sztuka), każdy silnik nieco inny, każda instalacja zamontowana nieco inaczej, jak by ustawienie było jedno to by tych pokręteł w ogóle nie było. w skrócie - na parowniku skład mieszanki - ustawiasz...
Czy, w obliczu braku chętnych, mógłby kolega uchylić rąbka tajemnicy? W zasadzie kolega Wlodek22 udzielił prawidłowej odpowiedzi. Po prostu jest fachowcem! :D Ja dodałbym małe rozszerzenie jego wypowiedzi: Aby następowało chłodzenie temp. odparowania czynnika w parowniku musi być niższa od temp powietrza przepływającego przez jego lamele o te kilka...
Kolego powodów wyłączenia sprężarki mogą być" za duże ciśnienie w skraplaczu, na co radą jest większy przepływ powietrza, czyli w czasie jazdy nie powinno ci w ogóle wyłączać sprężarki. Oraz oszronienie parownika czyli za mały przepływ powietrza w samochodzie, czyli zawalony filtr pyłkowy.
wnioskuje ze może to być ubytek czynnika w układzie czy dobrze myślę? Tak. A wg mnie .... nie. Nie ma prawidłowego przepływu ciepła od tylnej ściany chłodziarki do rurek parownika znadujących się za nią. To kompletnie chora konstrukcja. Puki jakoś(!) działa(bardzo duże wahania temp), to ... działa. Jak przestaje działać, to szrot. Naprawa niemożliwa.
Gaz taki mądry i nie lubi biegać akurat tymi dwoma kanałami... Cos jest zatkane, na wejści lub wyjściu, nie ma pełnego lub żadnego przepływu.
To słabo dmucha odrazu po uruchomieniu auta czy po jakimś czasie ? Sugerowałoby to oblodzenie na parowniku co zatyka przepływ powietrza . Ale na początek wyjmij filtr . Zobaczysz w jakim jest stanie .
przepływ przez kolektor przepływ przez kolektory przepływ przez grzejnik
livebox router bezprzewodowo oporność kabel antenowy wymiana pierścień tłokowy
wzmacniacz kleopatra wst102 wzmacniacz kleopatra wst102
Parametr P26 w piecu Termet Silver Pro - funkcje i znaczenie Kod radia MFD VWZ1Z7F6272584 - jak uzyskać?