- piny 2,5 +12V pin 3 +5V pin 1 pin 6 sygnał
przepływomierz jest na rurze za filtrem powietrza
Masz rację, dlatego w przepływomierzach z gorącym drutem są dwa elementy pomiarowe, drugi kompensuje wartość w zależności od temp powietrza
Witam w zeszłym roku swapowalem golfa mk1 na silnik z seata 2.0 8v 2e, lecz do tej pory nie udało mi się usunąć usterki z falowaniem na wolnych obrotach. Dowiedziałem się ze potrzebny jest przekaźnik z vw nr 30 którego nie mam. Podobno może to on być problemem, gdyż wyczytałem ze jest odpowiedzialny za zasilanie przepływki. Gdyby ktoś miał schemat takiego...
A skąd się tam przepływomierz z gorącym drutem wziął? Przecie 2E ma klapowy?
Witam pytanie zacznę od wrzucenia opisu ECU od VW 2.0 2e co by się łatwiej czytało ten temat: 1 Masa 2 Wtryskiwacz 1. 3 - 4 Akumulator 5 - 6 Wtryskiwacz rozruchowy 7 Czujnik spalania stukowego 8 Przekaźnik urządzenia sterującego 9 - 10 Złącze wiązki kabli silnika 11 Komputer pokładowy 12 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 13 - 14 Przepływomierz z...
Pokaż foto silnika. AGG miał 3 piny hitachi AGG miał przepływomierz z gorącym drutem, nie klapowy.
Witam wrzuciłem silnik z Ibizy 2.0 8v 2e do golfa mk1. Silnik zapala, lecz nie podłączyłem jeszcze przekaźnika regulatora biegu jałowego. Jeżeli by ktoś potrafił mi opisać ten zabieg. Które przewody od komputera za to odpowiadają, jak je podłączyć lub chociaż jak działa sam przekaźnik. Komputer mam 45 stykowy firmy bosch. A a od regulatora odchodzą...
Witam, Mam pytanko na ile możliwa jest zamiana przepływomierza klapkowego na taki z gorącym drutem. Chodzi tutaj o przepływkę bosch'a w BMW z silnikiem M30. Macie jakieś pomysły ?
nie widziałem samochodu - to nie powiem ci :( jednakże kombinacje gazowników nie znając granic, przysłanianie wlotu powietrza, przepływomierza (z gorącym drutem), wyżynanie wlotu powietrza tuż nad kolektorem wydechowym, całkowite wypinanie sondy lambda pytanie - jaki masz przepływomierz klapkowy czy "gorący drut" ?? pozdrawiam P.S. Jeżeli jest emulator...
Odgrzewam temat. Zdobyłem już większość przebiegów. Brakuje mi tylko przebiegów z następujących rodzajów przepływomierzy: 1) z "gorącym drutem" 2) HFM2 czyli przepływomierz z termoanometrem warstwowym 3) HFM5 przepływomierz umożliwiający pomiary przepływów zwrotnych Czy pomoże ktoś, bo nie wierze ,że nikt podczas diagnozowania tego nie bada.
Witam Jeśli ktoś mi może rozszyfrować co to jest za czujnik czy wykonany jako termoanemometr z gorącym drutem czy z gorącym filmem tzw. warstwowy.W książkach zdjęcia przepływomierza z gorącym drutem widziałem i tam drut jest rozciągnięty za całą średnicę wewnątrz obudowy przepływki.W przepływomierzu HFM2 i 5 jest płytka i to ona jest elementem pomiarowym.Numer...
napięcie zasilania: 12V napięcie wyjściowe: 0 - 5 V informacje o kształcie fali: w czasie przyśpieszania
Lewe powietrze raczej odpada ,chocaż przy dodawania raptownym gazu zadusi się czasem nawet strzeli i słychac syczenie tak jakby gdzieś ssał powietrze , tylko przy raptownym dodaniu gazu , na biegu jałowym pracuje w miarę równo , wszystkie przewody sprawdziłem kilka razy i wszystko ok ,Ciężko sprawdzic przepływomierz z gorącym drutem ,jak go sprawdzic...
Cordoba już to czytałem o Tobie na innym forum przepływomierz z gorącym drutem jest to bardzo proste urządzenie wbrew pozorom i muszę się z tobą zgodzić chociaż nie praktykowałem tego.To tak jak kiedyś pamiętam 85r jak chodziłem do tech. elektronicznego i mówiono mi ze głowicy w magnetowidzie nie można dotknąć palcami bo się ją uszkodzi co jest zupełną...
Może. Oczywiście. Jak jest uwalony to właśnie 12 litrów będzie brał Jaguar, ale pod butem tez nie będzie.
Masz przepływomierz z gorącym drutem. Bardzo często te druciki pokrywają się "pajęczynką" co fałszuje wyniki pomiaru. Sciągnij zabezpieczającą siatkę, następnie psiknij na druciki preparatem np. Kontakt 60 /kilka razy/ i BARDZO delikatnie oczyść powierzchnię drucików cieńkim pędzelkiem. Jeżeli trzęsie Ci się ręka to strzel sobie 50g wiadomo czego. Powinno...
jurek 555 wyobraz sobie ze odczyt wartości mierzonych przez przepływomierz jest nie zawsze miarodajna do stanu faktycznego.w espace jest przepływomierz z gorącym drutem wiec jego zabrudzenie lub pogorszenie wlasciwości przewodzenia powoduje spadek odczytywanej ilosci.na górze napisałem ze sprawdzone wszystko więc nawet nie czytam odpowiedzi typu odepnij...
Jeszcze Fordowskie, też z gorącym drutem ale sygnałem wyjściowym jest częstotliwość nie napięcie.
Uszkodzony jest przepływomierz powietrza. W tym typie auta tzw. "z gorącym drutem".Naprawa będzie kosztowna.
Kolego egru nie ma a przepływomierz jest z tak zwanym gorącym drutem jest to nowszy silnik w e34 były też starsze silniki z przepływomierzami kalpkowymi radze poczytać trochę.Wbrew pozorom to takie marki jak BMW czy Mercedes zawsze na swoje lata były zaawansowane technicznie i wyprzedzały technologią inne maki jak i wyposażeniem.Co do ciśnienia paliwa...
Teoretyczna żywotność to 80-150 kkm. Ale realnie zanim padnie całkowicie pewnie dwa razy tyle. P.S. Zanim kupisz nowy przepływomierz zerknij pod światło na ten stary. To jest przepływomierz bez klapki, z tzw. gorącym drutem. Ten drucik jest rozciągnięty mniej więcej w połowie długości przepływomierza na cienkich wspornikach. Ma kształt trapezu. Trzeba...
No właśnie 2E to był zupełnie inny wtrysk... Tam był przepływomierz klapkowy, zawór biegu jałowego, wtrysk full grupowy itd... Tutaj już jest zupełnie inaczej. Pełna sekwencja, przepływomierz z gorącym drutem itd... generalnie pół silnika wymieniłem, drugie pół sprawdziłem. w 2E owszem wszędzie jest napisane że zapłon ustawia się lampą, nawet jest procedura...
Jak gorący drut?Który to rocznik?
w tym przepływomierzu jest gorący drut który to sie ułamał lub przepalił wkazdym badz razie jak to naprawic ? czy mozna tam wstawic jakis zastepczy drut oporowy, jaka powinna byc opornosc? :?:
Witam. Czy po podłączeniu nowych sąd zresetowałeś błedy? (pewnie tak). Może jest jakaś przerwa na złączach sondy z komputerem? Może warto sprawdzić przejście pomiędzy sondami a komputerem. Grzałka czujnika tlenu to pewnie chodzi o tą grzałke w przepływomierzu (tz. gorący drut).
Kolega ma E34. dostałem telefon że ma coś z przepływomierzem. Pojechalem. Silnik ma 2,0 na 24. Przepływomierz na gorący drut. Dopiero co założył gaz. Na gazie oki, na benzynie nie ma siły jechać, dusi sie. przed założeniem gazu było oki. Plastikowy kolektor, zawory antystrzałowe itd. sprawdziełm przepływomierz, na gorący drut, sprawny. grzałka grzeje,...
Wg TIS grzałka wali cały czas. Sonda jest dość daleko od silnika, przewód ma grubo ponad metr. Separator czego ? Oleju jest. Nie ma odmy ale prosty separator jest. Przepływomierz na gorący drut. Działa właściwie. Analiza była robiona, pamiętam tylko że HC znacznie przekraczało 400. Reszta była w normie.
Przepływomierz jest typu " gorący drut " , czy ktoś potrafi mi podać rodzaj sygnału wyjściowego- napięcie , przebieg prostokątny ( częstotliwość )??? Z góry dzięki !
dzieje się tak jak napisałem bo silnik dopiero po rozgrzaniu czyta wszystkie parametry z czujników a wcześniej chodzi na tzw mapie czyli pamięci komputera!!! ja u siebie podejrzewałem sondę lambda na początku i wymieniłem ją na nową ale niestety wydałem 200zł na darmo!!! wszyscy zawsze przy takich objawach odrazu wymieniaja sondę ale możesz ją też sprawdzić...
można sprawdzić, czy jest ciągłość na ślizgaczu - podpinasz się miernikiem pod wtyczke , mierzysz ruszając przesłoną (jeżeli jest taka) - jeżeli jest na zasadzie "gorącego drutu" - to mierzy się spadek napięcia pozdrawiam P.S. Sprawdzanie w tym momencie będzie zgrubne na zasadzie działa - nie działa :( natomiast czy są poprawne - to tylko diagnostyka)
Pytanie oto takie czy ktoś jest zorientowany jak mocno można zasysać powietrze poprzez fabryczny przepływomierz w BMW z 94 roku(przepływomierz "na gorący drut") z silnikiem M50B25TU tak żeby ECU poradziło sobie z przeliczeniem dawki paliwa. Pytam bo interesuje mnie instalacja jakiegos doładowania niewielkiego i jeśli chciałbym przeplywomierz zamontować...
jeżeli chodzi o opla to na ebay widziałem gażniki pod ten motor - dwa podwójne w cenie po przeliczeniu ok 7000 zł niemcy wykręcają na tych gażnikach troche ponad 240 kucy ale chyba wymieniają wałki oraz pewnie obróbka głowicy dodatkowo trzeba dorobić mechaniczny układ zapłonu też nad tym myślałem ale żeby to dobrze zrobić trzeba zainwestować - już sama...
ciężko stwierdzić, bo napisałeś, że nie spienia, nie daje gorącej wody i nie możesz zrobić kawy, a w kolejnym zadaniu, że poza spieniaczem robi super kawę. Jeśli jest problem ze wszystkim i wydaje się zapowietrzony, to może po prostu jest zapowietrzony. Jeśli masz filtr w zbiorniku, to może być przyczyną zapowietrzenia (jak jestem, to wyjąć i sprawdzić,...
Sprawdzałem wartość napięcia na 1 pinie przepływomierza i po włączeniu zapłonu jest 0.59 V na wolnych obrotach jest 0.67 V po dodaniu gazu zmienia się delikatnie o kilka setek. Przeopływki jeszcze nie rozbierałem i jak zaglądne do środka to napisze coś więcej. Czy przepłytomierz powinien być z klapką czy z gorącym drutem bo po budowie wygląda mi na...
I w tym momencie wprowadzasz w błąd, jeśli auto nie osiąga żądanego doładowania, turbina, pęknięty wąż itp, auto przestanie kopcić, gdyż wejdzie w tryb awaryjny i będzie pracować na mniejszej dawce. Użytkownik kupi nowy przepływomierz i się zgarbi że dymienie powróciło. Skoro przed wypięciem wtyczki auto kopciło, należało przyjąć dwie możliwości: albo...
Peugeot 306 2001 rok 2,0 HDI, Problem z rozruchem podczas niskich temperatur - miernik masy powietrza dwu obwodowy (tzw. przepływomierz) przepalony jeden "gorący drut" komputer nie pokazywał żadnej usterki z tym związanej. Wymiana na używany. Dalej - komputer (tester tech) wyświetlił usterkę - czujnik temperatury paliwa - po pomiarach okazało się, że...
W tym silniku nie ma przepływomierza silnika. Jest tylko MAP sensor . A co do przepływomierzy na tzw gorący drut to nie mierzą one temperatury powietrza chociaz często jest tam czujnik temp. powietrza. Zasada działanie tych przepływomierzy polega na pomiarze prądu przepływającego przez ten czujnik a zależy on od strumienia przepływającego powietrza...
Witam forumowiczów.Czyściłem ostatnio przepływke(auto jak w temacie postu) i mam pytanie odnośnie budowy przepływki.Jest to przepływomierz masowy(na tzw gorący drut), 3 kable idą do tego wlaśnie druta(+ masa i sygnal wyjściowy)natomiast 2 pozostale do wystającej blaszki przed drutem(masa i sygnal na sterownik).Co to jest ta blaszka?Na schemacie jest...
Temperatura wody na zegarach nie ma nic wspólnego z temperaturą wody widzianą przez sterownik silnika. Tam są dwa osobne czujniki. Niestety nie należą do trwałych, a usterki tego od zegara, to kanon w escortach. W przepływomierzu możesz delikatnie przeczyścić gorący drut. Do sprawdzenia także TPS i stan IACV. Wspomniany wyżej silniczek krokowy nie może...
Przepływomierz odpialem od puszki na wlaczonym silniku i jak w niego dmuchalem to skakaly obroty, wiec raczej jest sprawny. Co do diagnostyki to bylem juz u 3 diagnostyków i żaden ich sprzęt nie potrafił się połączyć z moim ECU BŁĄD, mogłeś uszkodzić przepływomierz. W środku jest "gorący drut" który nieustannie chłodzi przepływające powietrze. Brak...
Obawiam się że ten motronic nie będzie jeździł bez przepływomierza - nie ma trybu awaryjnego dawkowania przy braku jego sygnału. Ja bym spróbował jeszcze inaczej - konwersji do normalnego "gorącego druta". Skoro auto i tak jeździ tylko na gazie z blosem.
Witam wszystkich forumowiczów.Problem dotyczy mojego autka(bmw 520 24v 91r),mianowicie na wyższych biegach przy szybszym wciśnięciu pedalu gazu auto sie mocno dlawi jak gdyby nie dostawalo paliwa(problem dotyczy również lpg sekwencja)Silnik na jalowym równo pracuje ale nie ma mocy.Postanowilem sprawdzić przeplywke ale niestety w książce sam naprawiam...
Podłacz szeregowo potencjometr i będziesz mógł regulować płynnie. Oczywiscie na własną odpowiedzialność. No właśnie tędy droga, z wierceniem otworów wstrzymam się do czasu gdy niczego bardziej ambitnego nie wymyślę bo w tym wypadku nie ma odwrotu. Chciałbym to możliwie ogarnąć jak najmniejszym druciarstwem. Możesz kolego podpowiedzieć czy jakiegoś...
Witam. Powiedzcie mi, czy ten urwany drucik: https://obrazki.elektroda.pl/2143757000_... to ten słynny gorący drut, czyli najważniejsza część przepływomierza? Samochód pracuje nie do końca dobrze, przygasa po gwałtownym otworzeniu przepustnicy, po odłączeniu przepływomierza nie przygasa, ale z kolei pracuje nierówno. Jest tam śruba...
Dla działania układu wtryskowego tego silnika kluczowy jest przepływomierz, jakakolwiek anomalia jego działania unieruchomi go. Układ pomiarowy jest oparty o tzw "gorący drut" chłodzony przepływem powietrza (zmiana rezystancji w funkcji temperatury) dlatego spróbuj odpalić rano bez filtra powietrza. Co do pompy paliwa, to być może zawiesza się zawór...
Po pierwsze w fordach nie ma silniczka krokowego, proszę nie lamcie się tak na tym forum, to jest zawór powietrza bocznikowego(regulator wolnych obrotów). Generalnie cała sprawa zamyka się w przewodach podciśnieniowych. W silnikach 1,4 jest plastikowa puszka do odpowietrzenia skrzyni korbowej w której jednostronny zawór ulega uszkodzeniu i zamiast dmuchać...
Witam, chciałbym się dowiedzieć jaki to rodzaj przepływomierza. Z "gorącym drutem"?? Kalorymetryczny?? Czy może warstwowy??? W prawidłowej wersji wszytkie trzy " druciki" sa połączone, tu na zdjęciu są poprzerwane. http://obrazki.elektroda.pl/9225289600_1...
gorącym drutem cięcie gorącym drutem gorącym powietrzem
sterowanie silnika falownikiem pomiar tłumienności volvo silnika
Zamiennik czujnika HCXM350D6H - porady i sugestie Różnice między świecami Champion RN9YCC a RN9YC