Ogólnie auto nie wygląda źle, ale "igła" to nie jest, załóż nowy filtr powietrza, i zrób ponownie Dynamiczny 003, przepływomierz zaniża wskazania przez co tnie dawkę paliwa w całym zakresie. Turbinę i sterowanie też należało by przeglądnąć ale to zostaw na koniec. Cylinder 3 trochę nie domaga. Co do klapy to powinna się zamykać przy gaszeniu, jeśli...
EGR stoi czy zaślepiony? Może przez niego gdzieś leci nieszczelność, bo wg logów nic się nie zmienia przy sterowaniu nim.
Echhh, powiedz mi teraz - co komu z urządzenia diagnostycznego, jeśli nie potrafi z niego korzystać? Masz odczyt MAF rzędu 8kg/h - silnik na biegu jałowym pobiera 6 kg na każdy litr pojemności. Czyli jakby nie patrzeć, powinieneś mieć wartość w okolicach 11kg/h, żeby było dobrze. Wniosek - albo przepływomierz zaniża, albo masz dziurę w dolocie - to...
Jak nie wydala to się go modyfikuje. Po porostu nie wykorzysta się pełnej możliwości turbo lub będzie długo się rozpędzać. Tu ewidentnie ciśnienie jest brak przepływu. Czyli zdławienie na dolocie/wydechu (lub przepływomierz zaniża).
przepływomierz zaniża to może on jest uszkodzony?
Przepływomierz często pada w siemensie i zaniża pomiar robi śie ubogo i ecu przechodzi w ol.
Może być i przepływomierz, zaniża sygnał, błędu nie będzie od przepływomierza. Na wolnych masz mieć około 10 kg/h
Gdybym się na tym znał, to bym nie prosił o pomoc. Mam rozumieć przez Twój post iż przepływomierz zaniża dawkę tak ?
Odma - odpowietrzenie skrzyni korbowej. Powinno być szczelne bo będzie zaniżało wskazania z przepływomierza - chyba że tutaj go nie ma.
Przepływomierz zaniża. P.S logi robi się na rozgrzanym silniku.
Kolego strzał w 10. Przepływomierz zaniżał dawkę paliwa. Po odpięciu lepiej od razu. Ostatecznie na razie stara przepływka została rozwiercone i auto jeździ jak powinno. Turbo pompuje teraz spokojnie ponad 1.2 bara. Czuć doładowanie już od 1800 obrotów.
Cały czas za mała masa powietrza powinno być w okolicy 850 a masz 500, więc albo przepływomierz zaniża, albo dziura między przepływomierzem a turbo, odepnij odme na próbę i zaślep, dolot nie odmę oczywiście.
W moim samochodzie jak sonda wskazywała, że zły skład mieszanki, to winny był przepływomierz. O ile dobrze pamiętam to zaniżał wskazania.
Tak niestety wstaje turbo po kiepskiej regeneracji. Czasem można coś podregulować ale cudu przeważnie nie ma. Zrób sobie loga dynamicznego z przepływem powietrza bo zdarza się ze dane przepływomierza powodują iż ecu tnie dawkę i to on jest powodem całego zamieszania. Bo też brudny i stary przepływomierz przeważnie zaniża odczyty.
Ehh Dałem to w chip tuning to dodam że miałem myśl, żeby w MLHFM przeskalować ten przepływomierz...
Ograniczając przepływ powietrza po bokach, zwiększył go tym samym przez element pomiarowy przepływomierza. Uszkodzone przepływomierze często zaniżają wartość przepływu powietrza a taka modyfikacja podniesie ją na jakiś czas
Z odczytu grupy 003 widać, że przepływomierz wskazuje zbyt małą masę zasysanego powietrza więc albo przepływomierz zaniża wskazania z powodu zabrudzenia albo jest drobniutka nieszczelność w dolocie. Byłoby wiadomo co jest tego powodem gdybyś zamiast screen'ów wkleił link do logu dynamicznego obydwu grup jednocześnie czyli 003 z 011. Kurczę mnie wydawało...
Nie są powinny dobić do zakładanego poziomu 850-900. Inaczej sterownik obcina dawkę a co za tym idzie moc silnika. Po wartościach sygnału na n75 widać że turbo ma sporo zapasu. Wygląda że albo jet dziura na odcinku filtr powietrza turbo albo przepływomierz zaniża ewentualnie dolot za turbo jest przytkany.
Dolot raczej szczelny - inaczej wskazania MAF były by niższe od oczekiwanych. Zobacz jeszcze, czy nie zabity na amen EGR - lub zaślepka. Jak nieszczelność za turbiną, to czemu miałby przepływomierz zaniżać, turbina swoją porcję przepompuje przez MAF, a że po drodze gdzieś zwieje....
Nie jest źle ale i tez nie idealnie mniej więcej w połowie zakresu korekcji. Co do braku mocy zrób loga z bloku 10 i/lub 11. Bo to albo słabe/słabo zregenerowane turbo albo przepływomierz który zaniża wartości.
A czy gdyby był padnięty filtr paliwa lub pompa to przepływomierz mógłby zaniżać wskazania? Tylko pytam,bo się nie znam.
Wartości z przepływomierza grubo zaniżone przy doładowaniu zakładanym 1950 mbar masz 2200 mbar ale przepływomierz widzi wartość przepływu na poziomie 750 mg/suw a powinien coś około 950-1000. Albo jest dziura w dolocie przed turbo albo EGR jest zablokowany w pozycji delikatnie otwartej lub też intercooler jest przypchany albo dolot czasem wałek rozrządu...
Jak np przepływomierz mocno zaniża to efekt będzie jak u ciebie a błędu nie będzie..
Może byś tak podał jaki silnik? Wygląda na to że przepływomierz powietrza zaniża, bo tam chyba nic mniejszego niż 1,6 nie było.
Sama odma jak jak już nie istnieje może takie wrażenie robić (para wodna z odmy i trochę spalin). Niestety wymiana raczej z deklem zaworów bo naprawa nie jest łatwa. Bez naprawy szybko padnie/zabrudzi się przepływomierz (będzie zaniżał) Przy okazji weryfikacja stanu szklanek, wałka . Dla spokoju można by też wyjąć jedną pompkę i sprawdzić stan gniazda...
Przepływomierz cały czas pokazuje zaniżoną dawkę powietrza, albo jest walnięty, albo układ dolotowy pomiędzy nim a turbiną jest nie szczelny (np zapieczony EGR, dziurawy wąż)
Z jakiegoś powodu jest ubogo, największy na to wpływ może mieć przepływomierz powietrza, jeśli by zaniżał.
Ale zauważ że on nie zaniża wartości, tylko cały czas przyjmuje stałe 550, czyli albo usterka drugiego przepływomierza, albo problem na obwodzie albo sterownik.
Błąd przepływomierza wywala? nie! To nie znaczy, że jest sprawny, tylko, że wartości podawane przez niego nie przekraczają wartości granicznych narzuconych przez sterownik. W tym aucie często przepływomierz zaniża sygnał a błędem wyświetlanym jest sonda lambda za niski sygnał/ mieszanka za uboga, taki jest algorytm narzucony przez producenta. W grupie...
Jakie awarie? Z tych co chyba mogłyby mieć na to wpływ: *Oplot łącznika elastycznego naderwany *Wycieki z pompy wtryskowej Nie jestem fachowcem, po prostu nie ufam na tyle mechanikom, Aby oddawać za każdym razem też mnie nie stać. To co mogę zrobić sam to staram się zrobić, teraz potrzebuje pomocy. Nie obeznałem się na tyle z VAGiem żeby coś zmieniać....
Witam, borykam się z wyskakującym błędem w Audi A4B5 1.6 ADP 1995 Vag-com: 00561 Mixture Adaptation 12-10 Adaptation Limit (mul) Exceeded- Intermittent Wymieniłem przepływomierz, bo zaniżał o ok 20%, teraz parametry są ok. Lambda raczej sprawna bo zmienia napięcie. Co radzicie sprawdzać dalej?
Czujnika ciśnienie bym się na razie nie czepiał bo niedoładowanie widać również po masie zasysanego powietrza, bardziej bym się przyjrzał przepływomierzowi bo zaniża, miałem podobnie do 800mg pokazywał dobrze, więcej już nie chciał, zmieniłem na inny i od razu było 1200, potem pozatykałem wszystkie dziury w dolocie i jest 850 - 950.
EGR nie działa bo nie widać zmiany masy powietrza, nie koniecznie musi być zaślepiony wystarczy zatkać mu rurkę od podciśnienia, sprawdź tylko czy ktoś go celowo zaślepił czy pękła membrana w gruszce i ucieka podciśnienie. Co do przepływomierza to jak pisałem nie szukaj dziury w całym, jest dobrze, różnica może wynikać z jego stanu, stary bardziej zużyty...
Dawka obcięta i to mocna bo przepływomierz widzi niskie wartości. Odepnij przepływomierz moc powinna ciut wzrosnąć (MAF mierzy 435 mg a po odpięciu podstawi wartość wyższą ponad 500mg). Trzeba by się przyjrzeć czy nie będzie wtedy kopcił. Bo albo faktycznie coś jest przytkane ,albo dziura za przepływomierzem a turbo (spróbuj wyjąć filtr na chwilę czy...
Niestety nie mam innego silnika dla porównania odczytu z FES, zadałem pytanie na forum Fiata ale chyba nikt nie wie o co chodzi.
Jak jest duży przepływ a ciśnienie niskie i nie ma mocy. To albo przepływomierz kłamie (ale przeważnie zaniża) albo co bardziej prawdopodobne powietrze ucieka zanim trafi do cylindrów czyli dziura między turbo a głowicą. Turbo robi nadciśnienie przy obciążeniu i wtedy dmucha dziurą.
Zwykle powodem błędu P0130 w Oplach z silnikiem wolnossącym są: 1. Przepływomierz który zaniża wynik pomiaru, silnik pracuje na ubogiej mieszance na której korekty wychodzą poza skalę, silnik nie zdąży się doregulować korektą więc w tym czasie sygnał z sondy lambda jest niski — wyrzuca błąd P0130 niskie napięcie z sondy lambda. Odłączenie przepływomierza...
No turbo bije w opór czyli maxymalne co jest wstanie pokazać czujnik a więc 2570 mbar. Zostaje kwestia przepływomierza bo ma zaniżone wartości i sprawności N75.
Najprościej podstawić inny przepływomierz, sprawdzić czy na wyjściu obecnego jest napięcie, ew. poszukać kogoś z VCDSem i sprawdzić czy zaniża odczyt lub w ogóle nie widzi pomiaru.
Żartujesz? Brak mocy nie oznacza jakiegoś błędu z automatu. Diagnostyka, dla przykładu na podstawie odczytów z przepływomierza gdy on oszukuje ustawiana jest cała masa parametrów pracy. ECU nie wie, że odczyt jest zaniżony o 59% (taki przykład), więc i błędu nie ma. A mocy skromniutko. Nie twierdzę, że tak jest u ciebie, tylko przykład to jest.
Po pierwsze to podgląd parametrów bieżących przepływomierza (mogą być zaniżone przez niedomknięty egr), a nie tylko odczyt błędów. Druga rzecz to kierownice vnt turbosprężarki, czy chodzą płynnie, bez zacięć. Trzecia to wyjmij i wyczyść map sensor
Na jednej parze masz plus i masę a na drugiej sygnał z czujnika i masę? Wcześniej w opisie miałeś gdzieś kondensatory, nie widać na rysunku. Oczywiście możesz spróbować z kondensatorem przy wyjściu z czujnika, ale ja szukałbym mimo wszystko błędu w programie. Nie powinieneś resetować licznika. W przykładzie wyżej zrobiłem błąd, który wyjdzie po roku...
Ale fizycznie nie wiesz w jakiej pozycji stoi. Jak pisałem wcześniej może być EGR niedomknięty. Przepływomierz z racji wieku może zaniżać wartości mierzone. Jest też trzecia opcja że powietrze go omija przez dziurę w dolocie.
Generalnie to odczyt z przepływomierza powinien chronić przed wchodzeniem w obszar zadymienia. Tyle że w przypadku zużytego przepływomierza odczyt powinien być zaniżony, przekładając się na mniejsze dawkowanie paliwa i mniejszą moc silnika. Jedynie nieszczelność EGR w kierunku wydechu mógłby zawyżać odczyt, a to mało prawdopodobne. Czujnik ciśnienia...
Witam. Problem z autem był taki że na zimnym silniku nierówno pracował, potrafił gasnąć, ciężko było ruszyć z miejsca, praktycznie nie reagował na pedał gazu. W końcu silnika nie można było uruchomić. Wykonałem diagnostykę były następujące objawy: - czujnik temperatury pokazywał 60C na zimnym silniku, - błąd w ECU P0170 - Za bogaty system adaptacji...
Nie jest to usterka DME . Na sygnałowym na wolnych obrotach ma być około 1V, a po dodaniu gazu około 4.5V, jeśli jest mniej przepłyomierz do wymiany.
Problem rozwiązany. Winowajca za słabo wciskany grzybek odpowietrzania baku i przepływomierz.
musisz sprawdzić co pokazuje np KTS w wartościach rzeczywistych. Przepływomierz może np bardzo zaniżać sterownikowi informację o masie przepływającego powietrza. Zatem błąd z przepływką się nie zapisze, bo sterownik cały czas będzie widział np zasysanie powietrza na poziomie biegu jałowego - tyle że Ty w tym momencie np chcesz dziurę w podłodze od naciskania...
Otóż drogi kolego te systemy nie zawsze zapisują błędy. Np. sonad wykazuje zbyt powolne zmiany napięcia, ale sterownik tego nie zapisuje, bo widzi, że napięcie jednak jest. Dopiero długotrwały brak zmian jest notowany, ewentualnie zwarcie lub przerwa. Co do przepływomierza, podobnie, jeśli będzie zaniżał sygnał, to silnik nie będzie pracował jak należy,...
No ok, o to ci chodzi. Można to w miarę dokładnie zmierzyć jak masz te dane, gorzej jest z np gazem, bo jak sprawdzić jego wartość opałową? bez odpowiedniego laboratorium człowiek jest bez szans, a przy PC jednak da się z sensowną dokładnością to obliczyć. Ja mam zainstalowany licznik energii tylko na pompę i wiem ile bierze cała PC (bo na terminalu...
Mam pytanie. Jakie jest u Waszych Mazdach wskazanie masowego przepływu powietrza MAF przy pełnej mocy silnika? Podejrzewam że mój przepływomierz kończy swój żywot i zaniża parametry. Przy pełnej mocy silnika jadąc pod górę (trzeci bieg, gaz do dechy, prędkość obrotowa silnika ponad 4000 obr/sek) uzyskuję niewiele ponad 130 g/s. Jak jest u Was?
Na zimnym przeważnie falują przez EGR. Co do turbo to nie wadliwe turbiny a zużyte. Po prostu serwisy wymieniają wirniki i ośkę a układ zmiennej geo tylko jest czyszczony. Czasem uda się wyregulować ale taka operacja tylko na aucie metodą prób i błędów. Ja to robię tak że z VCDS wyciągam wykres live z wartości zadane ciśnienie i rzeczywiste (plus wysterowanie...
Niby nie widać żadnych pęknięć w całym dolocie powietrza. W kanałach przepływomierza też czysto, choć sam przepływomierz był nieco zakurzony, ale przemyliśmy alkoholem. Kurcze tak myślę, może to jednak przepływomierz? Skoro ma napięcia zaniżone i dochodzi przy maksymalnych obrotach tylko do 2,1V?
Witam panowie.Auto wróciło od mechanika i problem rozwiązany.Przyczyna to przepływomierz zaniżający sygnał.Więc mieliście panowie racje co do upalania sondy,zbyt wysoka temperatura ubogiej mieszanki zrobiła swoje aż dziw bierze że zawory to wytrzymały.Dodam że nigdy nie wywaliło błędu przepływki.Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i pozdrawiam.
Jak trafiały mi się padnięte to zawsze znacznie zaniżały, także już teraz podejrzewam że nic mu nie dolega.
druga przepływka i to samo :( Jedna rzecz mnie zastanawia- przepływomierze jeden jak i drugi na jałowym pokazują od 2 do 6 gram (bo faluje silnik) jak wcisnę pedał gazu żeby się wkręcił do 3tyś obr/min to z ledwością wchodzi na 60g. Natomiast odpinając przepływomierz, sterownik silnika podstawia sobie wartość 360g. Czym mogą być spowodowane zaniżone...
Silnik zapewne 1,8 00561 czas wtrysku powyżej górnej granicy adaptacji. Do sprawdzenia dolot na lewe powietrze. Ciśnienie na listwie wtrysków czy nie za niskie. Przepływomierz do sprawdzenia czy nie zaniża jeśli jest. Jak to nie pomorze to test wtrysków czy nie zabrudzone/przytkane (szczególnie przy LPG). 01120- do sprawdzenia rozrząd naciąg paska osadzenie...
No niby lepiej. Doładowanie jest (lepiej późno niż wcale bo dopiero od 3000 rpm). Problemem teraz jest wartość z przepływomierza bez doładowania nie przekracza 525 mg/suw (ty masz 425) a przy pełnym doładowaniu spokojnie powinna wejść w wartość 1200mg/suw (ty masz ledwo 930). Efekt jest taki że dawka paliwa jest obcinana żeby nie dymił ,ale efektem...
Witam, posiadam VW Passat B5 z silnikiem 1.8t APU Jakiś czas jeździłem i jak dla mnie miał mało mocy, posiadając kabel od BMW wgrałem Polski vag i sprawdziłem. był błąd przepływomierza, jak poszukałem, znalazłem, przełamany przewód przy wtyczce do niego. Po zarobieniu kabla auto lata jak trzeba ale dużo pali, ciężko zejść poniżej 10l przy bardzo spokojnej...
Gdyby oszukiwał Ci czujnik ciśnienia - zaniżał - to auto by jeździło. Pokaż jakie wartości pokazuje przepływomierz. Zrób loga dynamicznego 3, 8 i 11 Możesz odłączyć wtyczkę przepływomierza i zobacz czy będzie poprawa.
Przepływomierz może być niesprawny i zaniżać, tak podjerzewam. Mam jeszcze dwa, w tym jeden oryginał używany i jeden chiński nowy. Na tym drugim oryginale idzie lepiej zwłaszcza z niskich obrotów, a na chińskim jest rakieta ale na obu jednocześnie dymi jeszcze bardziej, więc jeżdżę na tym który był z tym autem (też oryginał). Spadku mocy nie ma, przeciwnie...
Bez grzania świec powinien palić . Widać że kolega Annus nigdy nie odpalał cdi . Nie zaniżaj poziomu .
Przepływomierz to dobry trop ale weryfikacja trudna. Bo trzeba by sprawdzić czy wartości jakie podaje są prawidłowe (kalibracja). Żeby zrozumieć charakter usterki trzeba zrozumieć jak układ działa. Czyli mamy dolot a na nim przepływomierz który mierzy ilość świeżego powietrza dostarczanego do silnika. Po drodze jest turbo ,przepustnica (która reguluje...
Po pierwsze komputer nie naprawia a pomaga stwierdzić gdzie jest problem. Wg twojego opisu wygląda na typowy objaw zaniżania wartości z przepływomierza . Odrobina wtyczkę od niego i jazda próbna jak będzie lepiej to on winny. I teraz albo padł albo jest niezczelność i powietrze omija przepływomierz albo EGR się nie domknął . Jeszcze turbo mogło się...
Tu masz wszystkie czujniki: http://obrazki.elektroda.pl/9681868200_1... w tych rocznikach jest jeden czujnik temperatury - do kompa i na wskaźnik. Jeśli masz wskazówkę na środkowej kresce lub tuż pod nią to jest OK. Lepiej przyjrzyj się przepływomierzowi - jak stary i zabrudzony to zaniża odczyty. Regulator ciśnienia na pompie - do sprawdzenia/podmianki....
Turbina za późno wstaje przyczyna może być nieszczelność w układzie zasysania powietrza przed turbiną i stad masz zaniżone wartości na przepływomierzu lub uszkodzony przepływomierz Jeśli tam masz wszystko ok masz problem z turbiną (geometria źle ustawiona lub nieszczelna puszka) chyba że źle zrobili turbinę Najlepiej udaj się do innego zakładu na konkretną...
Witam kolegów. Po długiej walce i metodami prób i błędów znalazłem usterkę. Przepływomierz padł, ale na tyle wrednie, że przekłamywał wartości a konkretnie zaniżał na wysokich obrotach. Porównanie wartości z innym samochodem dopiero dało mi trop i po wymianie jak ręką odjął. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i wskazówki.
Nie próbowałem odłączać przepływomierza, bo jego uszkodzenie - polegające na zaniżaniu wartości nie powinno w trybie serwisowym 004 powodować takiego dymienia za samochodem nic nie widać. Dlaczego nie daje się ustawić normalnego kąta wtrysku. Jeśli z kątem jest coś nie tak to ta sama przyczyna może obniżyć moc silnika.
Fuel Trim czyli regulacja mieszanki osiągnęła limit. Czyli system musiał dodać ( choć czasem HIGH znaczy zubożenie) paliwa bo wg odczytów z lambdy tak mu wyszło. Przyczyna przeważnie nieszczelność czy lewe powietrze którego nie zmierzył przepływomierz. Gdzie to już trzeba szukać. Czasem problemem jest pompa paliwa która podaje za małe ciśnienie (filtr...
Witam Skoda fabia 1,2 htp z instalacją gazową i 240k przebiegu. Problem z CO którego ma 1,253 przy normie max 0,2. Wymieniłem przed badaniem sondy, czy problem jest w kat. czy w przepływomierzu? Bierze ok. 1l oleju na 1000 km przy jeżdzie autostradowej w ruchu miejskim znacznie mniej. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Pojazd: Skoda...
Jak pisałem zaniżone było napięcie wyjściowe z przepływomierza i czujnika temp. powietrza wlotowego więc postanowiłem to skalibrować. Odłączyłem masę od przepływomierza i wpiąłem rezystor 90Ω. Napięcia teraz są zgodne z dokumentacją i silnik przestał się dławić i ciągnie aż się asfalt zwija. Wcześniej to połowa koni po łące biegała a teraz wróciły...
Spróbuj odłączyć przepływomierz, objawy są podobne przy jego awarii. Po odłączeniu, ECU zada średnie wartości. Sprawdź również rurę ssącą - może być nieszczelna, co powoduje błąd odczytu z przepływomierza i odcinanie paliwa. P.S. Zwróć uwagę na styl i błędy w swoim poście - nie zaniżaj poziomu Elektrody. Pozdr.
Zerknie ktos na logi? Wydaje mi sie, ze przeplywka zaniza bo moc 150KM wedlug logow wychodzi w okolicach max obrotow a prawidlowo przeplyw 120 g/s powinien miec przy 6000rpm Grupy 032, 033, 039: http://vaglogi.pl/log-039_032_033_pBY762... - jalowy bieg Grupy 002, 033, 039: http://vaglogi.pl/log-002_039_033_gcX1Lj... - 2 bieg do odcinki Grupy 002,...
MAF moim zdaniem trochę niższy niż powinien być. Skoro MAF jest zaniżone a rośnie korekta na plus (sterownik zwiększa czas wtrysku) to raczej masz dziurę w dolocie pomiędzy przepływomierzem a głowicą.
Ten silnik jest chyba na Motronicu 1.5.5. W Alfach TS jest taki sam sterownik i też są problemy z falowaniem obrotów na biegu jałowym. W moim przypadku był to przepływomierz. Raz pomogło wyczyszczenie, drugim razem już tylko wymiana na nowy, oryginalny. Przekłamywał wskazania o kilkanaście procent. Nie pamiętam już czy zawyżał czy zaniżał. W każdym...
(Wprawdzie nie znam dokładnie tego silnika jednak w podobnym przypadku uszkodzony był czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Myślę że warto by też sprawdzić wskazania przepływomierza masowego czy nie podaje zaniżonych wartości. Komputer myśli że ma dużo mniej powietrza niż w rzeczywistości podaje zaniżoną dawkę paliwa. Auto nie ma mocyi dusi się...
Tam niczym nie trzeba psikać, żeby pomiar masy powietrza był tak zaniżony to dziura musiała by być duża, widoczna gołym okiem, i to tylko między przepływomierzem a przepustnicą, bo inaczej pisał byś o nierównej pracy itd.
Kosztował 650 zł Bosh made in germany. Przyznaję, że na początku wątku namieszałem z wartościami, ale tylko dlatego, że nie było ścisłej współpracy z mechanikiem. (chyba się też dopiero uczy tego komp.) Ale ludzie, po prostu nie do wiary, zadałem kilka pytań na forum i oczekiwałbym odpowiedzi....! (w pierwszym poście). Ponadto proszę o prawidłowe dane,...
Po pierwsze musisz zrozumieć jak Ecu mierzy przepływ przez EGR. Tak naprawdę to go wylicza/zgaduje. Ecu mierzy przepływ świeżego powietrza zaraz za filtrem. Robi to przepływomierz. I teraz Ecu ma ustalony przepływ powietrza dla konkretnych obrotów, ciśnienia atmosferycznego, dawki paliwa oraz ciśnienia w doloci (po turbo). Gdy obciążenie jest niepełne...
W obudowie masz regulowany kanał obejściowy tzw. bay-pass i tam regulujesz a nie wiercąc otworki w klapie spiętrzającej,poza tym czegoś nie rozumiem wskazanie przepływomierza ma wpływ na wielkość dawki wtrysku im większe wychylenie tym większa dawka paliwa więc robiąc otworek zaniżasz wskazanie a co za tym idzie wielkość dawki paliwa.
Atmosferyczy może siedzieć na płycie ecu. na płycie ecu czy w przepływomierzu? ciśnienie atmosferyczne jest dobrze pokazywane bo druga Laguna też ma w granicach 970mbar, problem jest tylko z zaniżonym ciśneineim doładowania i nie wiem gdzie tkwi problem...
Wygląda na to że pod dużym obciążeniem paliwa brakuje. Na początek zmienić filtr paliwa. Potem ewentualnie pomiar ciśnienia paliwa pod obciążeniem - tam jest taki zaworek serwisowy, można podjeść z manometrem.. Jeżeli ciśnienie OK to wtryskiwacze mogą być pozatykane (ale to raczej wątpliwe, były by objawy nie równej pracy - raczej trudno żeby się wszystkie...
witam panowie.Układ Motronic ME 7.1 .Sterownik silnika wywala błąd addytywna korekcja mieszanki poza granica na plus-miszanaką zbyt uboga na biegu jałowym i częściowym obciążeniu.Po skasowaniu błędu korekcja automatycznie sie kasuje i w tym czasie na sondzie ubogo aż korekcja dojdzie do 5-6% dobry skład mieszanki powraca.Znalazłem kilka nieszczelności...
błąd czujnika G72 wcale nie musi świadczyć o jego awarii - może to być wypadkowa innej awarii np EGR która wywołuje zaniżony lub zawyżony odczyt na MAF co jest sygnalizowane zapisaniem błędu przepływomierza. Podałeś szczątkowe informacje brak nr błędu jaki jest rok produkcji auta
Chciałem zrealizować pomiar zużycia wody za pomocą prostego przepływomierza. Zakupiłem model zasilany napięciem 5–24 V DC, generujący około 420 impulsów na litr. Na początek podłączyłem go do sterownika Siemens LOGO! 6ED1052-1HB08-0BA2. Samo napisanie programu nie stanowiło problemu, jednak sterownik nie zlicza impulsów poprawnie – przy wyższej częstotliwości...
A może byś tak zrobił diagnostykę niż w ciemno strzelał. Nie dokładnie jest tak jak piszesz lecz nie wykluczone jest jego uszkodzenie. Po zdjęciu wtyczki zmienia się skład mieszanki ze wzgłędu na zaniżoną temp. oraz błędną ilość pomiaru powietrza. Na moje po zdjęciu wtyczki powinien był słabszy.
Najpierw napiszę że przeszukałem forum i nie znalazłem bo większość porad to wymień przewody WN. Almera Tino 1.8 szarpie na benzynie na zimno i ciepło, auto nie posiada przewodów WN, cewki zamienione, świece są nowe ale nawet podmieniałem na stare. Komputer nie pokazuje błędów a przepływomierz wskazuje 25,4kg przepływu. Wyczyściłem przepływomierz i...
A czemu nie napisałeś ze masz błąd zaworu początku wtrysku? P.S. Ustaw rozrząd, na blokady, potem doreguluj pompę wtryskową tak aby w Basic Settings w 000 w drugim polu na ciepło było 055 a nie 255. Jeśli nie masz blokad, zleć ustawienie rozrządu warsztatowi. Dodano po 56 Z logów wynika że co najmniej jeden ząb, opóźniła się pompa, pasek przeskoczył....
AFR wyjdzie trochę ponad 22. Może to ochrona przed dymieniem, może przepływka zaniża, może tak ma być, trzeba by porównać z innym egzemplarzem. Teoretycznie jak policzysz wskazana przepywomierza w g na suw i podaną dawkę na suw, możesz sprawdzić, czy zgadza się z AFRem. Może masz nieszczelność i zaciąga lewe powietrze. Nieszczelność musiałaby być między...
Witam. Mam Astre II 2.0 DTI, 2002r. Od pewnego czasu autko straciło na mocy, zaczęło szarpać przy zmianie biegów na niskich obrotach (między 750-2000obr/min), przy przyśpieszaniu powżej 80km/h zaczyna bujać, jak by coś regularnie przychamowywało, natomiast komputer pokładowy zaniża spalanie o jakieś 2 litry na 100km (pokazał średnie spalanie 5,5l/100km...
Jestem mechanikiem z wykształcenia ale to co pamiętam z maszyn to P=U*I. Licznik jest swego rodzaju silnikiem Jeśli oblicza oba parametry (podawane U i pobierane I) to oszustwa nie będzie. Ale.... elektryk który wymieniał mi licznik powiedział że licznik to taki przepływomierz który zakłada że U jest stałe (230)i mierzy jedynie prąd (I) Jeśli tak jest...
Błąd 17549 pojawia się gdy sygnały z sond lambda ,czujnika podciśnienia, przepływomierza , oraz danych o otwartych zaworach EGR i EVAP nie zgadzają się względem siebie dla dla danych obrotów i otwarcia przepustnicy. Powodem tego najczęściej jest dziura w dolocie ,dziura w przewodach podciśnienia łącznie z serwem , zaniżający wartości przepływomierz...
Podstawowy element do sprawdzenia to przepływomierz . Lubi się w tych modelach tak uszkodzić , ze nie wykazuje błędów , a tylko dobry fachman potrafi to zinterpretować po wynikach parametrów wyświetlanych podczas jazdy . Najlepiej podmienić na jazdę próbną z innego auta z tym modelem silnika i sprawdzić . W moim przypadku był zaniżony pomiar masy powietrza...
To nie tak że żadne zamienniki nie działają. Często jest tak ze te najtańsze są lepszej jakości niż te trochę droższe, nie będę wymieniać konkretnych marek, i ludzie się nacinają bo myślą że jak wezmą droższe to lepsze. Noo tylko mi ludzie z branży 1.8T na grupie na fb mówili, że ten samochód nie będzie robił mocy jak nie ma przepływki Bosch/OE Będzie...
witam wymieniłem przepływomierz , elektrozawór EGR , i nic żadnej poprawy ( wszystkie przewody ciśnieniowe i podciśnieniowe szczelne) , nadal zawyżone wartości mierzonego powietrza o 1000 mg/h, na wolnych obrotach i zaniżone o2000-3000 mg/h na wysokich obr. , nie mam więcej pomysłów , jeśli ktoś coś mógłby podpowiedzieć to byłbym wdzięczny .:|
Witam. Moja przepływka zaniżała trochę wartość więc spróbowałem wykąpać ją w wanience z IPA, niestety po wysuszeniu jej i podpięciu VAG pokazuje wartość równą 0... Po chwili jazdy wskakuje 550 w trybie awaryjnym i tak już zostaje do wyłączenia zapłonu. Czy to możliwe, by przepływka padła z powodu działania ultradźwiękami? Przepływomierz lizak BOSCH.
Witam. Sprawdzi przepływomierz (najlepiej podmień na sprawny). Wymień czujnik temp. płynu chłodzącego - może powodować brak załączenia elektrozaworu oparów paliwa (nad obudową filtra powietrza powinien stukać przy temp. powyżej 80 stopni) efektem jest syk przy wlewie paliwa po odkręceniu korka i zaniżanie ilości paliwa na wskaźniku. P.S. Poprawna temperatura...
Witam, mam spory problem z diagnozą silnika 1.8t o oznaczeniu ARY w Seacie Leonie 1M 4x4. Usterka wygląda następująco : ogólny brak mocy - auto zachowuje się jak wolnossące, głośna praca silnika. Usterka utrzymuje się cały czas choć są takie dni (jeden dzień, dwa w miesiącu lub rzadziej) że auto odzyskuje moc i jedzie tak jak przystało na 180KM (po...
Witam Chciałbym prosić o ocenę logów bo autko jest lekko mułowate, EGR zaślepiony ( taki kupiłem). Wolno się wkręca na obroty a na zimnym silniku wchodzi w tryb serwisowy i obroty do max 2000 i błąd w sterowniku silnika: 00550 - Start of Injection Regulation 17-10 - Control Difference - Intermittent Po zagrzaniu (ok 5 minut pracy silnika) wszystko wygląda...
Sprawdz jeszcze filtr powietrza wyciąg go obejrzyj czy wszystko ok bo to nie dużo roboty a potem się zagłębiaj dalej i przydał by się ten log poprawny grupa 03-11 .Przy twojej motorowni od 1500-4200 obrotów na 3 biegu powinien osiągnąć w około 10 sekund jakby nie było nieszczelności w dolocie to przepływka nie rewelacja bo zaniża parametry Filtr wygląda...
zaniżać zasilacz obrotomierz zaniżać zaniżać poziom
sprzedam sieć monter elektronik peugeot boxer kluczyk
pochłaniacz tuszu pełny telewizor samsung restartuje
Kabina prysznicowa walk-in bez brodzika – odpływ liniowy, hydroizolacja, szkło ESG, trendy 2024 Victoria – tryb PIO dla dysku zewnętrznego USB, obsługa SATA, mostki JMicron, ASMedia