wina nie leży po stronie czujnika halla . Jeżeli czujnik byłby uszkodzony nie miałbyś iskry a co za tym idzie nie odpaliłbyś auta. Przerabiałem czujniki halla wiele razy i najczęściej siadają w silnikach vw 1.0 1.1 1.3 1.4 . W pozostałych są mniej awaryjne. Na twoim miejscu szukałbym problemu w układzie sterującym dawką paliwa. Przepływomierz, sonda...
Napraw diagnozę bo to auto daje się normalnie diagnozować. Czujnik halla czyli ten na głowicy? Tam są jeszcze dwa czujniki położenia wału. Przerabiałem temat. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30...
Padł mi czujnik położenia wałka rozrządu. Z ciekawości rozebrałem. Uszkodzone były łączenia przewodów do czujnika. O ile wiem gdzie dolutować żółty i czarny, o tyle mam wątpliwości odnośnie trzeciego przewodu. Podejrzewam, że ma być styczny z magnesem stałym czujnika. Na nim są niebieskie plamki jakby po kleju, który miał trzymać przewód. Po plastiku...
Sprzedam 5 sztuk czujnika Halla HE-144-P, nowe nie używane. Cena z transportem za 1 sztukę 95 zł, możliwości odbioru osobistego we Wrocławiu. Strona producenta http://www.hoeben.com/ Maksymalny zakres pomiarowy 2 Tesle (producent podaje 5 Tesli), czułość 0.2 V/ 1T. W linku poniżej AN-160, wzmacniacz pasuje do tego czujnika He144. http://www.gmw.com/magnetic_sensors/asah...
Czjnik HALL - Jak to sprawdzić?
Taki już przerabiałem.
Trzy czujniki Halla są w silniku Bionx trzeciej generacji z bodajże roku 2009-2012. Akurat taki przerabiam pod zewnętrzny sterownik.
Kolego, jeżeli chodzi o inne wyskalowanie prędkościomerza, to nie ma problemu. Wskazówki już od dość dawna wychlane są za pośrednictwem czujnika halla. Osobiście to przerabiałem u siebie w A4. Stary licznik był wyskalowany do 220 km\h a nowy do 260 km\h. Po podłączeniu nowego dokonałem prób dynamicznych i okazało się ,że prędkość którą teraz pokazuje...
To jeszcze dodaj w którym silniku tak jest. Ja robiłem wiele rowerów z różnymi przekładniówkami i nigdy tak nie było. Wracając do lcd s866 to ustawienie P07 na 1 rozwiązuje problem o którym pisze autor. Tydzień temu przerabiałem jakąś firmówkę na ten sterownik i LCD i wszystko działało prawidłowo.
Jakich opisów? może masz dostęp do chińskiej dokumentacji ? bo w tych obrazkach które dostajesz przy zakupie kontrolera to jest tylko co do czego podłączyć. Można oczywiście eksperymentować ale ja postanowiłem zapytać czy ktoś już to przerabiał aby nie wyważać otwartych drzwi.
Rozrusznik nowy współczesnych samochodów to koszt od 1.6 tyś, dodaj do tego uszkodzone koło dwumasowe do tego sprzęgło i tarcze dociskową oraz robociznę a uzbiera się 8 tyś i nawet więcej więc sorry przerabiałem już ten temat w Audi A5. Nie wspomnę o elektrycznej pompie oleju. Na szczęście na gwarancji przeszedł 2 wymiany silnika. A propos samochodu...
Potwierdzam. Czujnik na wałku. Przerabiałem ostatnio taki przypadek.... Wymieniałeś sam czujnik Halla czy całóść z obudową ? Sam czujnik kikadziesiat zlotych tylko czy sie nada taki "uniwersalny" Nada się uniwersalny, tylko trochę nieszkodliwej rzeźby jest potrzebne.
Na początek uzupełnij braki wiedzy, bo wydasz masę pieniędzy i czasu i nic nie osiągniesz. Silnik BLDC jest inaczej sterowany, mimo że końcówka jest dokładnie taka sama, sprężarka nie ma czujnika Halla. Zobacz jak ludzie przerabiają klimy na pompy - wyjmują sterowanie z j.wew i wkładają do puszki, to najprostszy i najszybszy sposób by wykorzystać urządzenie....
No ja dziś przerabiałem uje...chany(alarm) plus halla w starym audi ABK. Dobrze, że stawka godzinowa .
Czy typowe? nie wiem. Ale kalkulator nie kłamie :-) Przelicz straty na off-gridzie. Tam gdzie jest sieć akumulatory po prostu nie mają żadnego uzasadnienia ekonomicznego. No chyba, że to projekt hobbystyczny - to co innego. Akumulatory też przerabiałem w domu. Znam to od podszewki :-) A teraz mam on-grid.
Lub też aparat, jeżeli był przerabiany albo naprawiany np wymiana samego czujnika halla przy nieprawidłowym montażu można przesunąćo te parę stopni. Jednostka sterująca opiera dane na kilku informacjach w tym wypadku 1 czujnik Halla 2 czujnik położenia wału 3 sonda Lambda.
Ja bym zamienił polaryzacje przewodów tego czujnika. Przerabiałem coś podobnego i tak się skończyło. Zmiana polaryzacji przewodów czujnika Halla? Wiem, że Halloween niedługo, ale bez przesady... Uważam, że brak zasilania jest głównym problemem.
Co to jest do wymyślania...? Trzeba przeczytać notę katalogową układu i już... Układ ten nadaje się do sterowania nieprzerabianych silników z cd... Wymaga 3 czujników halla a prąd max to tylko 1,3A...
część koledzy mam sterownik temperatury na bazie atmegi i chce zmierzyć nim pole elektrostatyczne (oczywiście najpierw go przerabiając) za pomocą czujnika halla który jak wyczytałem zmienia wartość pola magnetycznego na napięcie które mój sterownik może już zmierzyć i tutaj mam pytanie bo kompletnie się na tym nie znam jak na elektryzować dany materiał...
Tyle, że użyucie tego kręcącego płytą nie jest takie proste... To jest silnik BLDC, czyli bezszczotkowiec... Orginalnie ma dedykowany sterownik i czujniki halla na pokładzie... Przerabia się takie silniki na 3-fazowe ale wtedy trzeba mieć regler modelarski albo samemu sklecić ukłąd który będzie elektronicznie komutował...
Tam jest czujnik halla w aparacie zapłonowym. Przerabiałem to z corsą c14nz. Jeśli jestem w błędzie, to niech kolega motronic mnie poprawi. Tam był przypadek o tyle dziwny, że czujnik niby dawał sygnał (test diodą), ale auto nie odpalało. Pomimo sygnału z czujnika, okazał się on wadliwy i jego wymiana rozwiązała problem. Proponuję zatem podmienić czujnik...
Fajnie, wszyscy już przerabiają cewkę i moduł choć jeszcze nie wiadomo co jest uszkodzone.
Czujnik halla nie ruszy przy 6V. Już kiedyś pisałem-przerabiałem cześkę (czezetę) na zapłon bezstykowy, jako element wyzwalający zastosowałem głowice magnetofonowe. Układ kształtowania charakterystyki był prosty, oparłem się na rozwiązaniu p. Rogulskiego, w radioelektroniku z wczesnych lat '90
sprawdż dokładnie czujnik HALLA czy nie jest obluzowany i cały jego przewód czy nie ma gdzies prztercia i zwiera do masy przerabiałem podobny temat kilka razy pozdrawiam
Niestety tylko wymiana pomoże. Temat przerabiałem , silnik wysłany do serwisu fabrycznego który stwierdził nieopłacalność naprawy , oczywiście polecił nowy... Silnik został wymieniony . Stary jeszcze jakiś czas wędrował po serwisach zajmujących się serwami , każdy rozkładał ręce.
Gotowe? Pewnie gdziś by znalazł ale jest to tak prosty układ i tak go trzeba dopasować do konkretnej sytuacji, że łatwiej to zrobić. Poprostu jest to jakiś generatorek o częstotliwości (n.p.) 30 kHz z jakimś wzmacniaczem akustycznym z poszerzonym zakresem powyżej tych 30 kHz (0,5W) i przetwornikiem (piezo?). Kontaktron działa jak zwykły wyłącznik bo...
no risk no fun ;p a z tym kaszlakiem to już było O ile sam chcesz za ten "fun" płacić pobytem w szpitalu to wszystko OK ! Gorzej jak za ten "fun" kiedyś ktoś inny będzie musiał zapłacić - wtedy również Ty dożywotnią rentą lub więzieniem w gorszym przypadku. Jeśli masz swoje 50hA to ja problemu nie widzę. Ps.Musisz mieć zapłon CDI na prąd stały zasilany...
myśle że lepiej żebyś zostawił oryginalny przerywacz! nie opłaca się przerabiać motoroweru na elektroniczny zapłon! to tak jakbyś do piły motorowej dorobił skrzynkę na akumulator żeby mieć rozrusznik na stacyjke!!
Przecież i tak nie wiesz w której gałęzi płynie prąd bo wynik na końcu zsumowałeś i wyprowadziłeś na jedno wyjście. Poza tym po co Ci potrzebna informacja która cewka w silniku ma zwarcie? Informacja że silnik jako całość pobiera za duży prąd jest moim zdaniem wystarczająca. A jak chcesz bardziej precyzyjnie to zastosuj L294, L6203 albo inny układ z...
Nie widzę żadnego sensu w przerabianiu oryginału, przecież to zapłon bezstykowy - co tam poprawiać? Takie układy wkładane są np. do silników motocykli crossowych - jakie obroty i obciążenia wytrzymują!
Witam Może to co napiszę coś pomoże - kiedyś mając Vectrę z silnikiem 2.0 16V miałem podobne problemy a mianowicie gasł silnik podczas jazdy i potem były problemy z zapaleniem. Objawy podobne - brak iskry itp. Najgorsze to jest to że odczyty z egzaminera silnika wskazują czujniki położenia wału i wałka rozrządu ( tyle tylko że nie da się określić który...
Symulacja poprzez impulsowe podawanie napięcia do sterownika ? Auto zrobione i odjechało . Po wyjęciu przekaźnika podającego napięcie dla sterownika(zasilanie czujnika hala) , odpalił (mimo braku przekaźnika ! ) i pracuje po zamontowaniu jego.(może był już przerabiany ?) Po kilkakrotnym sprawdzeniu kolega oddalił się :)) Dzięki wszystkim za zainteresowanie...
Witam. Mam pytanie . Czy ktoś bawił sie w przerabianie klasycznych układów zapłonowych na układy z zastosowanie czujnika halla ?? Mnie nurtuje pytanie czy zastosoanie 2 czujników i naklejenie 1 magnesu z blaszką na wałek aparatu wzbudzi na tyle czujnik aby dał sygnał na modół zapłonowy np z poloneza 1500 ?? Moze macie jakiś doświadczenia w tego typu...
Witam. Miałem ten sam problem w Seacie Cordoba 1994r te same objawy i był to hall tylko gdybys miał to samo to zobacz jaki typ czujnika halla bo na rybku są dwa i tłumaczenie sprzedawcy ze sie system zmienił i trzeba samemu kabelki przerabiac to bzdura. Masz miec ma szpilkach a nie na kabelek. Ale wczesniej sprawdz sobie profilaktycznie zapłon. Uzowjenie...
Witam Już chwilę temu mój ojciec wpadł na pomysł wykonania suszarni i wędzarni (wędzenie zimnym i gorącym dymem). Przy projektowaniu doszliśmy do wniosku że możemy użyć wentylator od chłodnicy samochodowej, przy czym przy takiej mocy należy zrobić sterowanie i tak powstał pomysł wykonania sterownika do suszarni. Ponieważ dawno nie projektowałem to trzeba...
Patrząc na schematy tych i podobnych wynalazków, można stwierdzić, że podłączenie jest wręcz banalne. Jedyny problem to taki, że woltomierz, aby działał 12/24 V, trzeba by dodatkowego przełącznika. Poniżej schemat Telwin Dynamic 620 zaczerpnięty z forum; https://obrazki.elektroda.pl/8122463400_... Lepszy byłby np. taki: https://allegro.pl/oferta/amperomierz-pr...
Ze sondą dałbym spokój, bo po pierwsze VAG to wykryje, po drugie to autko po chwilowym ostygnięciu póxniej smiga dalej. Dokładnie taki sam przypadek w takim samym UNIku przerabiałem na własnej skórze. Wymiana kopułki, palca i kabli WN nic nie zmieniła. Po wielu konsultacjach byłem gotów wymienić czujnik Halla, niestety nie zdążyłem, skasowałem autko...
Witam dokonałem małej przeróbki przerabiając klasyczny zapłon platynkowy na zapłon elektroniczny z wykorzystaniem modułu zapłonowego 191905351B stonowanego w VW oraz czujnika Halla 3 pinowego występującego w aparatach zapłonowych również od vw. Podłączenie modułu wziąłem ze schematu ogólnie dostępnego w sieci tzn. 1.masa do cewki od modułu 2.masa wziąłem...
Witam. Mam silnik przekładniowy w swoim rowerze, "dodatkowy " przewod który standardowo jest do temperatury w tym wypadku jest do czujnika halla ( bo w silniku ze sprzęgłem jednokierunkowym nie pokazywał by prędkości przy luźnym kreceniu ) Czujnik w środku to "Honeywell SS41F" A czujnik temperatury który jest obsługiwany przez sterownik to NTC10K Jak...
Witam,posiadam silnik mahle amk 6143 pochodzący z skutera grovecs.chcialbym go podłączyć pod sterownik sabvoton 7280(taki akurat posiadam) jednak zbyt poprawnie to nie funkcjonuje ...znalazłem wzmianki w necie że Halle są na jakimś scalaku i żeby użyć sterownika bez czujników halla jednak wiemy że to sama co z.myslalem by czujniki wsadzić na stojan...
Zrobiłem parę schematów ale myślę że ten będzie najlepszy, chcę się nim z wami podzielić, wszystko powinno być poprawnie: http://obrazki.elektroda.pl/8378183200_1... Co do ścieżek to tak nie są one pogrubione gdyż, jest to jak na razie wstępny schemat płytki drukowanej i będę go dalej przerabiał. Jakieś sugestie mile widziane. Pozdrawiam
Asterka jest na przerywaczu? Miesiąc temu przerabiałem temat swojej astry 1.6 60km... Wymieniem czujnik temperatury, sondę lambda, świece, kable, kopułkę, palec, czujnik halla sprawdziłem był ok... został tylko moduł zapłonowy który jest pod cewką. Po jego wymianie astra nawet na lpg pali w takie mrozy jak teraz są:) możesz spróbować go wymienić ale...
Miło mi że wzrosło zainteresowanie moim postem. A więc temat bardzo podobny nawet taki sam był już przerabiany pod tym linkiem i w zasadzie od niego pochodzi cały mój pomysł jednak dla takiego laika jak ja w tym temacie Arduino musi być to niestety wytłumaczone dogłębniej link niżej https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Wszystko to wcześniej przerabiałem . Napięcie jest podane w treści . Mój problem polega na tym, że nie mam WN wychodzącego z cewki. Przewody niskiego napięcia podają prąd do cewki i do aparatu. Usterka moja jest związana ze środkowym kablem niskiego napięcia, który idzie od wtyczki cewki do wtyczki aparatu zapłonowego.[zieono żółty kabel]. Jest uszkodzony...
Panowie sytuacja oto taka. Na zimnym silniku co dopiero odpalonym wszystko jest ok obroty trzyma , jak się rozgrzeje to właśnie tak się dzieje obroty zwiększają się i maleją czasem potrafi zgasnąć. Majster mówił że ustawiał ten zapłon na lampę stroboskopową, Ja mówiłem że przed wymianą hela nie było takiego kłopotu tylko po wymianie a on swoje przepustnica...
http://obrazki.elektroda.pl/7312704500_1... Na rezystorze nie ma symbolu. Jak pisałem magnes jest słaby nie przyciągnie śrubokręta, dopiero igłę wiszącą na nitce przyciąga. Na płytce coś było przerabiane widzę po lutach. Ja bym popróbował z różnymi Hallotronami tylko powiedz gdzie dawać i jaki rezystor, bo chyba sam hallotron nie może...
To chyba z pralki a bęben w pralce wiruje w obu kierunkach. To z zabawki, którą przerabiam na inną zabawkę. Nie chodzi o to, czy wiruje w obu kierunkach. Chodzi o to, czy da się tak przewody pozamieniać, czy też czujniki Halla zmodyfikować, aby wirowało w przeciwnym kierunku, do tego, który elektronika chce wysterować. Więc jeśli w danym momencie,...
Witam.Podziwiam wytrwałośc kolegi.Prosze nic nie przerabiac w napedzie,z opisu kolegi wynika,ze układ ograniczania pradu nie działa.Prosze sprawdzić w dokumentacji jak to jest rozwiązane,czesto stosowano czujniki Halla.Jak już wczesniej pisałem,jest to napęd z nawrotnikiem,6 tyr.dla jednego kierunku i 6 tyr. dla drugiego i naprawdę ważna jest tzw.strefa...
Wtedy uznałem, że producent nie dopuścił do przenikania tego pola magnetycznego poza obudowę Przez obudowę to trochę "daleko". Obudowę z tego własnego dodatkowego przerabianego wodomierza masz zdjąć. W sensie zdemontować z wodomierza suchobieżnego całą górę, część z bębenkami. I w śmietnik tę trybikową mechanikę. Sam czujnik Halla umieścić w miejscu...
w aparacie zaplonowym to jest wlasnie tylko czunik halla natomiast modul zaplonowy jest pod cewka ma on zadanie wzmocnic sygnal z ecu -taki driver wg.mnie ale moze sie myle,silnik jak zimny z regoly zapali jak sie nagrzeje stop. lub szarpie przez chwile. wtryskiwacz raczej nie bo czemu byla by tez iskra bez praktycznie przerwy (wydaje mi sie ze krecac...
Ostatnio przerabiałem taxometr z taxówki (jeszcze bez kasy fiskalnej, odkupiłem za 20 zet od taryfiarza) z prockiem 89c52. Tam nikt się nie bawił w żadne bramki szmidta, optoizolacje czy tranzystory - sygnał z halla leci prosto na anodę zwykłej diody, katoda diody do wejścia INT0, no i jeszcze dodatkowy opornik (pullup) do +5V. Proste jak budowa cepa...
potwierdzam wypowiedź elektrita - ważne jest kątowe rozmieszczenie "dziur" w przesłonie ja przerabiając kaszlaka zachowałem również proporcje szerokości "dziur" w stosunku do średnicy przesłony ale to chyba warunek niekonieczny bo iskra pojawia się w momencie "najechania dziury" na cz. halla nie sprawdzałem ale szerokość "dziury" chyba nie może być...
Tak tylko ze na wyjsciu czujnika halla nie masz czestotliwosci zaplonu, w benzynowym silniku na kazdy obrot silnika przypadaja cztery impulsy zaplonowe po jednym dla kazdej swiecy i inaczej nie da rady, I to jest nieprawda wiec jak widzisz sam sie mylisz. czujnik daje 2 impulsy tylko a komp daje 4 na cewkę. dla twojej informacji czujnik halla daje...
czujniki halla podłączać czujniki halla sterownik zamontować czujniki halla
defro optimum komfort metoda przekształcenia zaworu termostatycznego
interfejs multidiag interfejs multidiag
Brak komunikacji ze sterownikiem hamulca w Renault Laguna 2 Moment dokręcania panewek VW Bora 2.3 V5 AGZ