Prosto nie da się podłączyć, inna wiązka, inny sterownik. Najprościej przełożyć z Twojego starego silnika wałek i aparat
Witam!!! Zastanawiam się czy można zastosować do budowy lampy plazmowej zamiast trafa WN cewkę zapłonową z Fiata 126p. Jeżeli tak to co trzeba w niej przerobić.
Takie coś chce przerobić.
Zeby bylo zasilanie do modułu Ktoś z nas nie rozumie co jest napisane. Mam tylko problem z przezwojeniem cewki na zapłonie Wprawdzie nie widomo o którą cewkę chodzi ale na obrazku występuje cewka zapłonowa. Więc albo pytanie o cewkę zasilającą albo o przerobienie cewki zapłonowej z Jawy (nie ta z obrazka).. I tutaj na wstępie informacja, że napięcie...
Można, ale to kłopotliwe. Trzeba by przerobić układ wyzwalający. Sama sonda to cewka o dzielonym rdzeniu, dwie diody i dwa kondensatory pełniące rolę podwajacza napięcia. To zaś steruje tranzystorem załączającym transformator zapłonowy.
To pomyśl, czy taniej nie wyjdzie przerobić cewki od WSK....
a może da się samą cewkę zapłonową przerobić tak żeby dawał lepsze efekty na 50hz ja myślałem żeby rozebrać cewkę zapłonową i do obu końcówek rdzenia dorobić stalowe ucho (chyba że rdzeń nie jest z metalu)
juz wymienialem dwa razy i co jakis czas ktoras cewka siada
Do kupienia na ebay z Australii pod numerem IGC-101M, oraz tutaj https://www.autodoc.co.uk/bremi/9196743 Można szukać całego aparatu zapłonowego ewentualnie tak jak modne w Honda przerobić - nawiercić kopułkę i wpiąć tam kablem klasyczną, zewnętrzną cewkę.
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
ja mam sterowanie na BU208A i tym podobnych. działa rewelacyjnie i bez problemów, nawet się nie grzeje jak... zamiast tego śmiesznego przerobionego transformatora polecam cewkę zapłonowa od samochodu ( mozna uzyskac łuk dł. 60mm!) tranzystorów takich jest pełno w starych telewizorach (trafo powielacze, zasilacze) oraz zasialczach od komputerów-- polecam
Nie możesz znaleźć notki a chcesz znaleźć element :?: ... ER900=DB3I Diac 2A/25-36V DO35 Może to ci coś pomoże :lol: poszukaj innego drivera np. na 555 bo on daje prostokąt na wyjściu...
Cewka , czujnik wałka, komputer instalacja . Więc drogo. Zresztą bez sensu.
Iskrownik zostaw do zasilania układu zapłonowego. Z cewki świateł można trochę prądu ukraść, ale wtedy zasilanie świateł trzeba przerobić na bateryjne. cewka świateł jest połączona z masą jednym końcem, drugi wychodzi do stacyjki i włącznika. Utrudnia to zrobienie prostownika, bo albo musisz odłączyć cewkę od masy, albo zrobić drugą masę za prostownikiem...
Jeżeli zapłon ma być z cewki zapłonowej to bezwzglednie trzeba odłaczyć cewke iskrownika od przerywacza , miałem junaka i przerobiony zapłon na cewke i wszystko chodziło ok .
Można to zrobić, zmienić trzeba cewkę i dołożyć modół z okaklowaniem.
Witam posiadam skuter bajaj i mam takie pytanie uszkodzony iskrownik-cewka na statorze da się przerobić na impulsator,bez tej cewki bo jej nie idzie kupić pozdrawiam
Czy można założyć cewkę od Rometa do WSK, żeby chodziło dobrze wszystko. Oczywiście przerobił bym mocowanie. Proszę od odp czy to jest możliwe żeby działało dobrze.
Koledzy mam pytanko mam poldka na boschu i padła mi cewka bo 1 i 3 ma iskre,a 2 i 4 ma iskrę ale przez chwilę,a mam cewkę od abimexu,dało by radę przerobić takie coś????
Witam mam problem z simsonem S51 otóż... przerobiłem instalacje z 6 na 12V cewka zapłonowa została zmieniona na 12v wszystkie żarówki akumulator oraz iskrownik iskra jest wyraźna bardzo ładna niestety motor nie chce odpalić. Po zmianie iskrownika s powrotem na 6V pali bez zarzutów co morze być przyczyną? proszę o pomoc pozdrawiam
Jak w tym stroboskopie na LED-ach podłączyć sie do cewki zapłonowej? Indukcyjnie do wysokiego napięcia czy "normalnie"(galwanicznie) do niskiego napięcia zasilającego cewkę?
Witam.Jeżeli masz problem z iską w mf 70 jest to chyba największy problem spotykany w tych ciagniczkach . Żeby odpalał iskra musi być mocna . iskra musi przeskoczyć jak zakręcisz ręką za koło wętylatora . sprawdz najpierw platynki i przetrzej papierem i ustaw przerwę robi się to przy zdjętym kole wętylatora może nie być przerwy na platynkach wal letko...
Radzę poszukać na www.motelek.net - na pewno coś się znajdzie. Co do modułu, pewnie ciężko będzie go rozebrać. Przyczyna pewnie tkwi w uszkodzeniu tyrystora, kondensatora lub diody (choć jest wbudowana w stator - tzw. motoplat). Jest możliwe zastosowanie innego modułu, chociaż będzie pewnie problem z wyregulowaniem progu wysterowania tyrystora (inny...
Mam dość duży problem z przepalającą się cewką iskrownika w Ligierze silnik 2t 50cmm. Po przejechaniu 10km cewka jest spalona. Przerobiłem więc układ w taki sposób żeby odciążyć cewkę, czyli zamiast wysterowywać bezpośrednio cewkę zapłonową, zastosowałem moduł z Poloneza, który dostaje impulsy z nieszczęsnej cewki i dopiero zasila cewkę zapłonową. Będąc...
Witam. mam audi A4 B5 2.8 V6, i układ zapłonowy na jednej głównej cewce, i przewodami zapłonowymi do świec. Chce przerobić układ na pojedyncze cewki z nowszych modeli, i na forum piszą żeby przewód zasilania do cewki użyć FLRY-B 2,5mm2, czy moge zamiast niego dać h05v-k 1x0,75mm2, czy ten przewodzik uciągnie cewkę zapłonową?
Wiesz, że dzwonią... Rozrusznik nie ma osobnego uzwojenia, bo by je spalił. Jest podłączony pod akumulator i z niego czerpie energie do rozruchu. A akumulator jest ładowany przez istniejący regulowany blok zasilania. Dodatkowo są tam jeszcze cewki: zasilania świateł - którą chcesz przerobić, zasilania modułu zapłonowego (rozwiązanie stosowane w większości...
Rozwiązanie tak proste, że aż za proste. Nie podoba mi się z kilku względów. Po co niszczyć cewkę zapłonową, jeżeli działa i daje iskrę a następnie robić zapłon bateryjny? Przelewanie z pustego w próżne! Przykład z linku nie ma żadnych regulatorów napięcia! Nie chciałbym się spotkać w nocy z takim widmem.
Cześć. Mam obrotomierz przerobiony i będzie działał na 2 cylindry. Problem bo nie wiem jak po podpiąć pod cewkę zapłonowa. Po prostu do kabli niskiego napięcia podłączyć?
Witam Tak jak w temacie chciaem taki obrotomierz (tj. ten okrągły) przerobić tak aby działał najlepiej przy 6v (w ostateczności może być 12V) ale przede wszystkim żeby sygnał mógł być plusowy a nie ujemny tak jak to jest w oryginale. Jeżeli nie da się przerobić na sygnał plusowy to może dałoby radę przerobić układ zapłonowy (silnik 1cyl 2-sów, moduł...
Cewka, w zależności od typu, ma na pierwotnym oporność od 0,5 do 2 omów. Prądy liczą się w "grubych" amperach. Tranzystor mocy musi mieć więc odpowiedni prad bazy, czyli oporniki bazowe muszą mieć małą oporność. Zostaw jak jest, tak ma być. :wink: Sposobem jest stosowanie zamiast tranzystorów bipolarnych, specjalnych MOSFET-ów. Musiał byś znależc schemat....
Jak chcesz odpalić silnik bez układu zapłonowego? W tym silniku występuje zapłon CDI, składający się z następujących komponentów: - cewki statora wraz z podstawą (do zapłonu potrzebne są dwie cewki - zasilająca, jeśli to układ AC i wyzwalająca), - koło magnesowe, - moduł CDI, - cewka zapłonowa dedykowana do układu CDI, nie może być samochodowa, bo układy...
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... Też kiedyś miałem taką maszynke :) ,ale sprzedałem za długotrwałą namową.Akumulator służy tam tylko do zasilania świateł postojowych,kierunkowskazów,stopu i klaksonu.Są tam trzy cewki:jedna...
Te aparaty nie są zamienne, nie wystarczy przerobienie kostek. Pewny jesteś, że cewka jest uszkodzona? Nie zawsze to bywa przyczyną.
Niestety, ale na naszym rynku nic nie znalazłem. Pozostaje tylko firma http://www.lombardini.com.pl/pl/o-firmie... lub bezpośrednio http://www.ebay.pl/itm/BOBINA-ACCENSIONE... . Ewentualnie można próbować przerobić którąś z cewek np. z traktorków B&S lub innych podobnych,...
mam pytanie takie jak w temacie. Chodzi mi o to że ja mam cewkę zapłonową zewnętrzną od jawki i zasilam ją prądem przemiennym z 2 cewek świetlnych.Czy zmieniło by to coś jeśli do tych cewek świetlnych podłączyłbym mostek graetza i dałbym sprostowany prąd na cewkę zapłonową?? a co z kondensatorem?może jakiś dodatkowy pod mostek??
Tak się właśnie domyślałem, ale ja mam, że to tylko w Quatro stosowany silnik. Stąd też wątpliwości. Tak czy inaczej, da się przerobić na cewkę ze zdjęcia. Prostsze jednak jest naprawienie starego modułu.
Ja widzę co innego. Stator pochodzi od DT 125 z początku lat 90. W TZR, TDR i nowszych DT stosowano już stator z cewkami na rdzeniu "gwieździstym". Powinien być z kodem 4FL. Tak czy inaczej widzę tutaj rzeźbę więc teraz szukaj i dopasuj... Przezwojenie cewki zasilającej to trudna sprawa, mimo że do zrobienia ale nie masz gwarancji jak długo to wytrzyma...
Ja zadam inne pytanie jak podpiąć regulator ze skutera np taki z Rometa, Zippa 4t http://obrazki.elektroda.net/67_12737951... i teraz interesuje mnie tylko regulator ładowania z w/w reglera bo tylko do tego będzie służyć a ma ładować akumulator 12V 7Ah Więc spytam jak go podpiąć ? Ma 4 piny i jak go wepchać w instalkę ? http://obrazki.elektroda.net/100_1273795...
wiecie co, prosze o podpowiedz kogos kto dokładnie wyjasni mi gdzie to podpiac. Bo ja nawet nie wiem gdzie jest cewka, a co dopiero moduł zapłonowy. I jak sie nazywa ten kondensator. Prosze o pomoc z gory dziekuje0
Witam. Na wstępie chciałbym się przywitać. 🖐️ Otóż posiadam od niedawna VW Golfa mk4 z silnikiem benzynowym 2.3L V5 150KM o oznaczeniu AGZ. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem z cewka zapłonowa. Mianowicie Cewka już przeżyła swoje lata świetności i są popękane gniazda przez co przeskakuję iskra i silnik chodzi nie równo. Chciałem...
czy jeśli zamiast tej cewki użyję motocyklową z jawa ts 350 twin sport to będę musiał przerobić układ ? A realne jest dowinięcie tam uzwojenia sterującego bazą tranzystora? Bo jak widzialem cewki zapłonowe z motocykli to to raczej nie jest możliwe....
PS A może by tak przewinąć te cewkę w magnecie na 12V (?) http://motorower.net/modules/articles/ar... W tym artykule jest opisane jak przerobić na 12V Pisze: "na cewkę świetlną wejdzie około 140 zwojów a na zapłonową około 240 zwojów. Obie cewki świetlne połączyć należy szeregowo, co przedstawia ryc. 1" Ciekawe jak on obliczył ilość zwojów...
Witam. Mam skuter Hyosung SF-50 2t. Znikła w nim iskra. Cewka WN jest dobra. Moduł wizualnie jest taki sam jak ten od Kymco Super 9. Stator jest na 3 cewki: http://obrazki.elektroda.pl/9766373800_1... Nigdzie na necie nie moge znależć moułu ani statora. Może wie ktoś gdzie kupić taki moduł i stator albo jak przerobić ten zapłon? Pozdrawiam
cóż teoretycznie tego typu sytuacja jest możliwa, wykorzystano takie rozwiązanie w motorowerze Jawa 50 , cewka w magnecie wytwarza napięcie 6 V i prąd w przybliżeniu 5 A przerywane jest to przez platyny i idzie na zewnętrzną cewkę zapłonową. Co do przeróbki takiej do wsk to ciężko mi cokolwiek powiedzieć ile i jakie dane powinny być takiej przerobionej...
Ten przewód oporowy ratował życie cewce przy pozostawieniu sztrucla z włączonym zapłonem i oszczędzał platynki, zastępczo kilka zwojów spiralki z żelazka. Te cewki są bezproblemowo dostępne i w sklepach i na złomowiskach. Z Fiata CC nie będzie działać - i sama umrze i platynki wytopi. Chyba żeby przerobić zapłon na elektroniczny z tranzystorem/tyrystorem,...
To jest tak: simson został przerobiony i jest bez akumulatora, tyrystora i układu zapłonowego. czy zmiana tej żarówki na 35W naprawi usterkę?? nie bardzo wiem co znaczy bez układu zapłonowego. Czy ta cewka od ładowania jest gdzieś podłączona?
Witam wykonałem ten układ z pierwszego postu i nie działa dokładniej,cewkę zapłonową mam Simsonowską 2,5ohma nie montowałem żadnego drutu oporowego,wszystko sprawdzam na stole,moduł ma działać w Jawie 50 oczywiście po przerobieniu instalacji ;) moduł sprawdzałem na 6 jak 12V i nic żadnych oznak życia można prosić o pomoc?
Witam Mam taką myśl i zwracam się o poradę czy jest sens i w ogóle możliwosć aby to zrealizować .Otórz mam autko Seicento oraz mam bardzo fajny wskażnik temperatury z Forda ( chyba mondeo ) i pomyślałem sobie ,że zamiast kupować jakiś gotowy obrotomierz może udało by się zaadaptować ten wskaźnik temperatury. O podłączeniu już właściwie wszystko wiem...
jakieś 20 lat temu przerobiłem motorower "OGAR" na instalację akumulatorową przepiołem cewki w magnecie ,dołożyłem prostownik jednopołówkowy aku 6v,cewkę z malucha i śmigało pykał na wolnych jak żaden inny. Nie powinienneś mieć problemu.
Tak to były czasy..... Jak pisałem wcześniej przerobiłem go na 12V wymieniając jedną z trzech cewek w silniku (i tak trzeba było ja wymienić bo była uszkodzona ) , z tej cewki poprzez diodę z oryginalnego regulatora ładuje akumulator (prąd ładowania w przedziale 0,4-1A bez oświetlenia) a z niego zasilana jest trąbka ( została 6V ale działa) oraz kierunkowskazy...
http://obrazki.elektroda.pl/9773670900_1... Pod zapłon z jawy 50, delikatnie go mam zamiar przerobić, u mnie wygląda to tak, że są 3 cewki, 2 świetlne połączone szeregowo i jedna zapłonowa(tylko cewka butelkowa). Nie da się pominąć tego pinu, z modułu i po prostu podpiąć go tak, aby miał za zadanie ładować tylko akumulator? Bo rozumiem,...
Postanowiłem przerobić mój motorower(ogar 205 z silnikiem Dezametu). Ma on prądnicę o mocy 20W co pożeerają światła. Postanowiłem więc cewkę zapłonową wymienić na oświetleniową(10W) aby ładować akumulator(kierunki Stop itp.). Zrobię zapłon bateryjny, wezmę cvewkę od jawki, podłącvzę pod przerywacz i akumulator. Teraz mam pytanie: czy ma ktoś schemat...
Witam. Przerobiłem zapłon w WSK 125 ze stykowego na elektroniczny wykorzystując moduł zapłonowy i cewkę od simsona. Moduł zasilany jest z cewki zapłonowej wskowskiej a czujnikiem jest cewka z przekaźnika od malucha a fajka na świecy nie ma rezystora. Problem polega na tym, że na niskich obrotach (do około 2000 obr/min) jest iskra i silnik działa idealnie...
zwykły platynkowy,moduł ktoś założył jako usprawnienie. Zobacz czy cewka ma na pierwotnym około 3 omy,jezeli tak,to wesz jak przerobić-jak w np fiacie 125p lub w maluchu. Aparat zapłonowy w tym czymś jest przerąbane wymontować. No i dobra rada-nie bierz się za takie staruszki,bo że to niszowy samochód nie wspomnę.
Sprawdź czy miedzy przewodami zielonym i czerwonym wychodzonymi z prądnicy jest generowane napięcie zmienne podczas kręcenia silnikiem. Sprawdź czy między niebieskim a zielonym przewodem generowany jest impuls przy pełnym obrocie magneta. Sprawdź czy moduł zapłonowy podaje impuls na cewkę. Sprawdź czy cewka wygeneruje iskrę podając jej ręcznie impuls....
Witam, mam uszkodzoną cewkę zapłonową od Robin EC 10, z powodu braku tej części na rynku wtórnym chce to przerobić wg schematu (foto 1): https://obrazki.elektroda.pl/1611973100_... Myślałem o cewce zapłonowej butelkowej od Simsona: https://obrazki.elektroda.pl/8909891000_... Wygląd starej cewki: https://obrazki.elektroda.pl/6979951300_...
Jaki silnik, jaki układ zapłonowy?
Witam wszystkich znawców samochodowych . Mój problem wygląda tak . Rano trzeba długo kręcić żeby zapaliło ( ale zawsze pali ) , jak już się zagrzeje to pali od razu nie trzeba kręcić. Ale też jak się zagrzeje to strasznie zrywa nie może wejść na obroty ( tak jakby chodził na 2,3 tłoki ) - tak od 1-4 tys obrotów jest problem z jazdą ALE powyżej 4tys...
Witam. Chciałbym na przewód wysokiego napięcia (układ zapłonowy samochodu o napięciach dochodzących do 30kV) nawinąć "cewkę" z przewodu tak aby uzyskać na nim indukujący się sygnał napięciowy a potem przerobić na sygnał 5V. Jak obliczyć ilość zwojów? Jaka ma być grubość przewodu? Czy sprawdziła by się ta metoda na przewodach o niższym napięciu np 200V...
Myślę i rozmyślam ciągle na temat przerobienia układu zapłonowego mojego silnika m10b18 czyli starego poczciwego 1.8 na silnik z cewkami. Miałem dużo problemów z tym nieszczęsnym aparatem zapłonowym poza tym myślę że lepsza iskra mogłaby dać stabilności w pracy silnika. Poza tym jak się uda to można modyfikować to dalej. Dwa główne pomysły: -przerobienie...
Witam. Właśnie przerabiam ten temat z innym silnikiem. Co do transformatorka sieciowego wykorzystywanego jako sposób na zminaę napięcia cewki zapłonowej... Najpierw aby dawać dobre rady proponuję temat samemu "przerobić". Przy rozruchu częstotliwość prądu z magneta to zakres 3 Hz do 20 Hz (zależy od ilości cewek na obwodzie). Zatem rzadko który transformator...
To dobierz takie, żeby pasowało. Część kół magnesowych ma nitowane gniazdo czopa i można je przerobić, jeśli zajdzie aż taka potrzeba. Więc nie rób problemów. Przecież to zwykłe CDI, więc nie ma tutaj filozofii. Do dwóch cewek jest moduł i cewka zapłonowa lub cewkomoduł, bo to włoski sprzęt, a tam często były takie wynalazki i przewód do gaszenia.
Witam. Ostatnio zostałem posiadaczem quada Buyang FA-D300 który został sprowadzony z Niemiec.I niestety taki pech że padła mi cewka zapłonowa, bo quad zaczął gasnąć, nie kiedy nie chciał palić a teraz to już w ogóle nie pali. No i jest drugi problem bo nie umiem dostać tej cewki ponieważ oglądałem na allegro wszystkie aukcje i są tylko takie cewki (...
Witam! Mam zamiar przerobić instalację elektryczną w motorku. W iskrowniku znajdują się 3 cewki jedna zapłonowa i dwie świetlne. Ponieważ założyłem akumulator i cewkę iskrową zasilam już z akumulatora to chciałbym aby wolna cewka zapłonowa doładowywała akumulator. Do wszystkich trzech cewek dowinołem drutu aby podnieść ich napięcie. Zastanawiam się...
Witam. Zainteresował mnie ów pomysł z obrotomierzem. Mam tylko pytanie: w jaki sposób wziąć sygnał na wejście input ? Pozdr W/g opisu na kablu między cewka zapłonowa a świecą umieszczasz 25 zw. drutu i łaczysz z wejściem obrotomierza. Sprzężenie jest pojemnościowe, więc przewód do świecy nie moze być ekranowany.
Witam. Instalacja odziwo zaczęła pracować :D Prawdopodobnie źle wpiąłem przewód od czujnika obrotów (cewka zapłonowa). Nie mniej instalacja po uruchomieniu od razu przełącza na LPG (po 1-2s). Zbudowałem interfejs z przerobionego kabla LG na układnie PL-2303 (emulator RS232 i konwerter TTL na USB w jednym) ale nie mogę się połączyć mimo wszelkich zmian...
LM7806 Cewka w szczycie może pobierać 4A... Stabilizator zaledwie 1A wiec dla niego będzie to zwarcie. 78T06 wytrzyma 3A, więc chybaby się nadawał? Tam nie potrzeba żadnych półprzewodników, które są wrażliwe na przepięcia, a tych nie brakuje w takim układzie zapłonowym. Nie ma tam też odłączania/ograniczania prądu przy zwartych stykach przerywacza...
Witam postanowiłem przerobić silnik modelarski Super Tigre G51 8,4 cm^3 który posiada zapłon żarowy na zapłon iskrowy. Gotowe układy zapłonowe odpadają z powodu kosztów 250 zł. Mam moduł zapłonowy od simsona s51 cewkę zapłonową również mam brak tylko czujnika halla i jeszcze jak rozwiązać zasilanie dla modułu oryginalnie jest zasilany z cewki. Dobrze...
Różnice w wymiarach, są minimalne, około 1mm, myślę że cewka będzie pasowała. Te Twoje pomiary są dokładne, czy z jakąś tolerancją? Mierzyłem suwmiarką i można przyjąć od 0,5<1mm tolerancji. Rozwiązaniem problemu w przypadku braku w handlu oryginalnej cewki zapłonowej jest przeróbka zapłonu na taki system, jak w Jawie 50ccm. Trochę dużo żeby przerobić...
Witam sorka za nie obecność co do projektu to zapraszam na forum Forda Probe za długo by opisywać to z powrotem co było przy nim zmieniane i robione. W skrócie silnik to 4 cylindrowy turbo doładowany 2.2 L FE3N 16V DOHC z mazdy 626 GT cupe dość rzadki silnik ale potencjał wielki :) Zapraszam do obejrzenia całego projektu ;) http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?...
Cześć koledzy, mój kłopot dotyczy samochodu audi 80 b4 z silnikiem 2.0 na monowtrysku. Czy cewkę zintegrowaną beru da się przerobić tak aby można było do niej podpiąć przewody od instalacji lpg które mam podpięte aktualnie przy starej cewce to jest chyba obrotomierz? W starej cewce przewody podpiętę są do śrub wychodzących z cewki, w zinegrowanym zamienniku...
Możesz wpakować cewkę od jakiegokolwiek auta na przerywaczu (bez opornika) i po robocie albo przerobić pod ten moduł i wtedy zakładać cewkę od elektronika Cewkę ma pewnie mniej niż 3 Ω tylko pewno mierzone jakimś multimetrem z marketu a wtedy wiadomo jaki będzie wynik
Witam. Ponieważ w moim motocyklu padło koło magnesowe i kupiłem takowe od nowszego modelu muszę przerobić instalację elektryczną (stara miała dwa impulsatory zapłonu a w nowej jest jeden). Trzeba zmienić moduł zapłonowy i tu moja prośba o rozpisanie znaczeń poszczególnych kabli dochodzących do modułu. Pewny jestem tylko: Czarny z żółtym-masa; Zielony...
W kt ó rych. A którą masz tą wskę? Aby stowrzyć zapłon bateryjny wystarczy podąłczyć cewkę do akumulatora (przez wyłacznik w stacyjce) i zasilać ją z niego. wsk ma trochę popapraną tą instalację. Stałe idzie na aku, na światła zdaje się zmienne. Syszałem, że można to przerobić. Lączy się cewki razem i puszcza wszystko przez prostownik (tylko oryginalny...
Do motorynki da sie to założyć ale trzeba będzie przerobić kilka elementów między innymi dodać cewkę WN i akumulator. Co do zalewania tego to ja bym sie wstrzymał bo jak kiedyś trzeba będzie coś przerobić to żywicy epoksydowej tak łatwo sie nie rozłupie żeby sie dostać do elektroniki. Lepiej zrób mała obudowę metalową (żeby zaekranować układ) i będzie...
Gdzies w necie znalazłem schemat instalacji podobnogo skutera jak mój tyle że z zupełnie innym układem ładowania/zasilania .... http://obrazki.elektroda.net/94_12332654... SCHEMAT INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ 1. wyłącznik zapłonu (boczna podpora) 2. alternator 3. regulator napięcia 4. wzbogacacz 5. moduł zapłonowy 6. świeca zapłonowa 7. cewka zapłonowa...
Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Układ wzięty ze strony motelek.net gdzie osoba która ten schemat zastosowała twierdzi że dorabiając zewnętrzny wyzwalacz można z powodzeniem zastosować wyżej wskazany układ. Tak też więc...
Przerobiłem iskrownik, będzie mocniejsze ładowanie, pomiary przeprowadziłem i efekty są zadowalające, z tym, że wyeliminowałem cewkę zasilającą, chciałem zapłon bateryjny wykonać. Zresztą z tego co wiem, to zapłon bateryjny jest lepszy od iskrownikowego.
Dzięki za odpowiedź. Właśnie tak podejrzewałem. Znalazłem instrukcję jak przerobić podobny aparat w Fordzie probe. Pójdę chyba w zewnętrzny moduł zapłonowy, bo nawet już siedzi w aucie moduł zapłonowy od Audi na 3 cewki. Wykorzystam jeden kanał. Swego czasu projektowałem układ zastępczy z 3 cewkami z iskrą traconą z modułem zapłonowym od audi. Wykorzystując...
Pobrałem schemat ale niestety nie bardzo dla mnie czytelny. Tymbardziej widzę ze cos bylo przerobione w instalacji bo ma dołożone światła przeciw mgłowe i cos z radiem bylo modzone. I pare nowych kabli jest pod maska Jutro sprawdzę plus po stacyjce i dam znać.
Tak wygląda stator, który chce przerobić. Według mnie jest miejsce, żeby trochę zwojów dowinąć do cewki ładowania, tak, aby cewka nie dotykała magneta i podstawy. Jeśli dowinięte zostanie więcej zwojów, napięcie docierające do modułu z cewki ładowania będzie wyższe przy niższych obrotach. Jeśli tak, to czy kondensator w module wytrzyma? Posiadam aktualnie...
Witam. Mam problem z cewką WN. Przerobiłem swój motor z oryginalnego zapłonu na zapłon od Poloneza (gl-118) Wszystko gra, moto działa, teraz potrzebuję mniejszej cewki WN żeby schować ją pod zbiornik. Wielkość, połowę tej od poloneza. Od czego można założyć cewkę do tego modułu? Proszę o pomoc bo ciepło idzie a moto by się przydało odkurzyć ;)
Witam. Kończy mi się cewka zapłonowa w mojej madzi.Aparat jaki tam jest to m3.Zamówiłem na allegro cewkę ale niestety nie pasuje. Podejrzewam że jest od aparatu p5.Jeśli byłby problem ze zwrotem czy jest możliwość podłączyć,przerobić ją tak aby wszystko działało jak należy?? Po lewej stara,po prawej kupiona. http://obrazki.elektroda.net/32_12868147...
Witam. G - to jest wejście z przerywacza zapłonu. Do podłączenia modułu tranzystorowego, od przerywacza trzeba odłączyć oryginalny kondensator. C - to jest wyjście do cewki zapłonowej. Musi być połączony do zacisku 1 cewki. Zacisk 15 należy podłączyć do + stacyjki. Ten moduł posiada ograniczenie prądu cewki do 5A. Automatycznie rozłącza prąd cewki po...
NE555 zasilany z oddzielnej baterii 9V lub z baterii 9V i przetwornicy 12V, czyli sam układ sterujący Cewka zasilana z zasilacza, mam przerobiony zasilacz komputerowy Ale dobra na razie na przekaźniku, kiedy się spali to się pomyśli, o lepszym układzie Dodano po 1 Ale z tą baterią chodzi o drugi schemat Dodano po 15 https://obrazki.elektroda.pl/9891382000_...
Dziękuję za odpowiedź, jednak cierpliwości mi zabrakło. Przerobiłem na inny silnik gx160. Maszyna pracuje dużo lepiej niż na orginale. Pozostałe części z silnika bardzo szybko się sprzedały. Sumarycznie koszt przekładki, nie licząc mojej pracy, wyszedł 50 zł. Pozdrawiam. https://obrazki.elektroda.pl/2134296200_... https://obrazki.elektroda.pl/2662566800_...
Musisz przerobić ładowanie - patrz wyżej. Cewka bezmasowa + mostek Graetza + regulator napięcia lub cewka bezmasowa + regulator napięcia przystosowany do takiego uzwojenia (pracujący na zasadzie zwierania uzwojenia). Jak chcesz to kup ten tuningowy regulator, czerwony moduł zapłonowy i cewkę WN, do tego jeszcze najlepiej naklejkę mocy "YAMAHA" albo...
Bo masz koło magnesowe i cewki założone od Komara. Stella ma moduł zapłonowy i nie ma opcji żeby wychodziły tylko dwa kable. Poszukaj schematu od Motorynki lub Komara. Jeżeli ten pojazd ma zewnętrzną cewkę i moduł a silnik ma magneto i cewki od komara to trzeba go przerobić albo w "stronę" Komara albo kupić stator i magneto od Stelli. Najlepiej jakbyś...
Naprawiając motorowery-przy problemach z uruchomieniem silnika często stwierdzałem że problem nie leży jedynie po stronie zapłonu. Trudno uruchomić dwusuw z uszkodzonymi simeringami na wale korbowym /zmiana składu mieszanki/- uszkodzonym pływakiem w gażniku. czy niewłaściwą świecą zapłonową. Trudna do identyfikacji jest też usterka polegająca na nieznacznym...
Dzięki wielkie! A w formie linijki świetlnej ,nie cyfr? Może uda mi sie go przerobić
Witam. Znalazłem coś takiego (tabliczka znamionowa na zdjęciu) byłem z nim u mechanika i okazało się, że uszkodzony jest przerywacz kształt taki jak na rysunku. Nie mogę nigdzie dostać czegoś takiego. Pierwotnie był z czegoś ala ebonit, odtworzyłem go z tworzywa sztucznego kształt się zgadzał ale ponoć nie działał jak należy iskra jest ale słaba. Chciałbym...
Niestety nie ma opcji i pomyłce, elementy sa oryginalne. Interesuje mnie tylko ile przy takim układzie zapłonowym powinno indukować sie napiecia (ile Volt), w tej cewce pod magnetem, poniewaz nie sadze zeby było to powyzej 50V( wizualnie ta cewka ma za gruby i za mało drutu na takie napiecia, ma mniej zwoi niz cewka świetlna). Bardzo Ci dziekuje kolego...
:arrow: WojcikW I tu się nie zgodzę, napięcie w zakresie 30 do 45V jest wystarczające. Wyższe napięcie może doprowadzić do przebicia kondensatora, tyrystora lub transformatora zapłonowego. Masz rację, chociaż nie do końca. :D W układzie pierwotnym, z generatorem zapłonu na diakach, napiecie zapłonowe ograniczane jest do ok. 70 V, dwa razy napiecie przebicia...
Buduję sobie przyrządzik pomocny przy naprawach i testowaniu instalacji gazowych w samochodach. Na poczatek składa sie z testera silnika krokowego, generatora impulsw zapłonowych dla wszystkich kombinacji cylinder/cewka oraz uniwersalnego obrotomierza obsługujacego każdy układ cylinder/cewka. Proble mam niby drobny jednak uprzykszjący mi życie, mianowicie...
Witam wszystkich. Nie znam sie zbyt dobrze na elektronice (jakieś podstawy znam nawet złożyłem kilka schematów ale to chyba każdy potrafi) ale mam takie pytanie: u siebie w romecie (ogar 205) mam przerywacz, założyłem akumulator zmieniłem prawie całą elektronike dałem cewke zapłonową od mz (6V) i chciałbym zrobić elektroniczny moduł zapłonowy na tranzystorze(...
Widzę ogrom wiedzy. Dziękuje za rady będę walczyć dalej. PS w celu 100% pewności sprawności układu zapłonowego przerobiłem go na układ na pojedyncze cewki zapłonowe. Takie jak w fsi itp. Świece, przerwa 0,7 Przepływomierz, czujnik temp w odlocie uszczelki na kolektorze ssącym kpl i nowe dwie sondy. Także angaż poszedł. Nie mówiąc o wszystkich wężykach...
A nie wystarczyłoby zamontować orginalnego stojana od pierwszego modelu WSK 175 Ładowanie było rozegrane bez regulatora napięcia a prąd ładowania był ograniczony grubością drutu nawojowago w układzie ładowania.Pierwsze modele WSK 175 posiadały 2 akumulatory 2x po 6V łączone szeregowo.A zapłon można było zastosować tradycyjny przerywacz oraz Rosyjski...
Przerobić układ na bezrodzielaczowy. Z tego co wyczytałem to cewki w Omedze/vectrze są sterowane niezależnie z poziomu ECU. Domyślam, się, że większość cewek sterowanych jest bezpośrednio z ECU bez pośrednictwa dodatkowego modułu. Czyli sprowadzałoby się to to zbudowania układu, który będzie sekwencyjnie wysterowywał 3 cewki mając na wejściu sygnał...
Powiem ci, że sam mam zagadkę o co chodzi z tym paliwem :D I nie, to nie jest mój projekt :) pisałem, że to motorower Simson (konkretnie S51 electronic 6V). Nie wiem jak wygląda prądnica u ciebie, ale napiszę ci co zrobiłem u siebie (może coś się przyda) :) U mnie przeróbka polegała na odmasowaniu cewki świetlnej oraz pozbyciu się cewki zapłonowej generującej...
Dziś wymieniłem cewkę zapłonową (na wszelki wypadek) przelutowałęm cały sikrownik. Poskładałem całe moto sprzwdziłem iskrę odpaliłem zrobił tylko kilka obrotów i zgasł. Od tego czasu iskra zniknęła. Pokzauje się tylko od czasu do czasu i to nadal słaba. Nie ma opcji żeby przerobić to moto, bo brakuje mi już sił i wiary. Chyba sprzedam i kupię jakiś...
kupię cewkę zapłonową mierzyć cewkę zapłonową sprawdzić cewkę zapłonową miernikiem
regulator obrotów wentylatora dospel wytrzyma kondensator migający klucz
politechnika rzeszowska mechanika samochodowa
Jak skleić śmigło zmywarki: kleje i techniki Schemat połączeń pralki Polar Gracja PDG 585