To nie masz nawet co zakładać tego uzwojenia. Jedynie co to założyć nowe lub dać do przezwojenia. Lub tak jak koledzy radzili jeśli Ci się spieszy zakup inny alternator, a ten sobie na wolny czas zrób.
Tego typu urządzenia nie mają prawa działać bo przeczy to prawu zachowania energii, temat już był wałkowany na elektrodzie.
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
Zaloz regulator 28.8V (tyle powinno byc dla aku 24V), tylko musisz wiedziec ze aby alternator uzyskal takie napiecie musi miec duzo wieksze obroty niz dla 14.4V. A jesli nie ma obawy o nadmierny prad ladowania to moze sie obejsc i bez regulatora.
Z podanym wzbudzeniem 12V na wirnik powinno chodzić ze sterownikiem silnika bldc bez sprzężenia zwrotnego. Pewnie taki sterownik od hulajnogi widziałeś. Przerobiony alternator od bldc będzie zasadniczo różnił się tylko wymaganym prądem wzbudzenia generującym pole magnetyczne wirnika.
Oryginalnie pasek klinowy w C330 to A1250 (długości podziałowej). Do Jubany na pewno będzie potrzebny potrzebny drugi wspornik prądnicy z przewierconymi otworami pod śrubę M10, żeby nie niszczyć i przerabiać oryginału. Jak Jubana do C330 pasuje, tego nie wiem. Mam alternator do C360 a tam jest inne koło pasowe. Wydaje mi się że dochodzi kwestia odsunięcia...
Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Układ wzięty ze strony motelek.net gdzie osoba która ten schemat zastosowała twierdzi że dorabiając zewnętrzny wyzwalacz można z powodzeniem zastosować wyżej wskazany układ. Tak też więc...
Jakie ma oznaczenie ten alternator? Warto byłoby ściągnąć obudowę i sprawdzić, czy już nie został przerobiony na 9d.
Kolego dusi.s też polecam lekturę forum (wiem to po sobie, dużo prób i jeszcze więcej błędów robiąc samemu tak bez lektury forum, bez czytania ciekawych i sprawdzonych rozwiązań i pomysłów). A z przerobionym alternatorem dałem sobie spokój . Dużo pracy, a efekty... Zależy co ktoś chce osiągnąć. Dla mnie przerobiony alternator był niewypałem. Liczyłem...
Do ZGG Czy taki przerobiony alternator kręci się lekko czy trzeba użyć jakiejś siły aby go ruszyć?
Chyba kolega jednak nie do końca poinformowany. Niby można się uprzeć i całkowicie odizolować od masy alternator i regulator, ale po co skoro nie ma problemów ze zmianą biegunowości instalacji ciągnika. Regulator mechaniczny pewno uciągnąłby przerobiony alternator. Ale jednak radzę bardziej szczegółowo opisać nam stan istniejący. Może dowiemy się czegoś...
Wiele Autosanów obsługiwałem ale nigdy nie było problemu z doładowaniem akumulatorów .Alternatory G 1000 czy G 2000 mają taką wydajność że zpowodzeniem doładowują akumulatory nawet 200Ah. Ładowanie nawet na biegu jałowym silnika przy pełnym oświetleniu i włączonych dmuchawach powinno być 28,2V Jaki masz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie. Dzięki...
zmontowalem sobie savoniusa prostym sposobem jest jeszcze nie skończony ale niedlugo powinienem wystartowac zastosuje w nim przerobiony alternator samochodowy z przekladnią Dodano po 4 http://pl.youtube.com/user/saskaluczak
Jak obliczać pojemność akumulatora? Pierwszym krokiem, od którego trzeba zacząć, jest przeprowadzenie bilansu energetycznego. Bilans energetyczny służy do określenia, jaką ilość energii zużywa dane urządzenie podczas pracy oraz jaka jej ilość musi wrócić do akumulatora, żeby się nie rozładował. W obliczeniach musimy uwzględnić wszystkie urządzenia,...
Napięcie mierzone względem masy a + Akumulatora jest o 0,3V mniejsze jak na alternatorze. Mam przerobiony drugi regulator, gdzie mam możliwość regulacji napięcia. Mogę ustawić napięcie na 14,4V ale przy włączeniu np. świateł spada na 13,8V a na wolnych na owe 12,9 więc problem jest ten sam. Wygląda to tak jak by alternator nie wydalał prądowo. W innych...
Panowie spokojnie już wyjaśniam. Dziadek mówił że założył altka dosyć niedawno od szwagra (ale połączenie) wcześniej była prądnica - regulator napięcia prądnicy został odłączony a ten przewód co mam na PIN wkładany (DF) to jest przewód od stacyjki (w tym układzie nie ma regulatora napięcia). Bez kluczyka nie zapali także to dosyć oczywiste tak mi się...
alternator przerobiony -wzmocniony oraz juz mieszkają 2 acc zelowe a dojda jeszcze dwa + pare kondzioli 5F rozumie ze Kicker nie jest konstruckja wytrzymala mechanicznie -podatną na uszkodzenia ? ale sadze ze tak naprawde przy tej 18'' to ten moj EQ nawet po przerobce dlugo nei pociagnie.
Witam !! Mam C330 z wstawionym alternatorem, i podobny objaw. Po dłuższej pracy np. orce, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach, kontrolka zaczyna migać (krótkie błyski co ok. 1 sekundę). Udało mi się stwierdzić że przyczyną jest brak obciążenia, włączenie świateł powoduje natychmiastowy powrót normalnej pracy. Dzieje się tak dlatego że regulatory...
Taki czujnik można przenieść wszędzie gdzie da się np . zamontować i napędzić paskiem zębatym dodatkowy wałek . ja robiłem to tak : montowałem dodatkowy przerobiony alternator w miejsce pompy klimy w którym znajdowały sie czujniki i reszta. pamiętajcie że zasadą nr 1 przy wszelkiego rodzju tuningach jest prostota rozwiazań bo samochód ma jeździć sporo...
Mam wielkie pytanie do elektrita. Czy w tych turbo diezlach był zakładany alternator z trzema uchami czy z czterema. Kiedyś pisałem podobny temat i tam na zdjęciu z pęknietym alternatorem(z trzema uchami) powiedziałeś że to od TD. Ja mam w swoim ze czterema (pewnie jakoś przerobiony no i zauważyłem że ma pękniętą obudowę). Jak to w końcu jest z tym...
Witam . mam mikroelektrownie wodna moc 110w 12 v , trzy akumulatory 180ah,polaczone rownolegle , pradnica to jest alternator od 126p przerobiony wirnik na magnesy stale na pusto bez obciazenia jest okolo 36v,jak zrobic do tego regulator zeby nie przeladowac akumulatorow
Prosze o pomoc mam problem z alternatorem który po umyciu przestał ładowac nie zebym lał do niego wodę ale jak to przy myciu zawsze sie chlapie konkretnie alternator [zuk] elmot 6 diod przerobiony na 9, regulator od malucha, szczotkotrzymacz izolowany[nowy] i było ok 14v a teraz ładuje ledwie13,5v na innym regulatorze to samo, wzbudza sie na bardzo...
To racja ,wymienić przewód zasilający ,jak pisałem ,zamontowałem przerobiony regulator z Autosana elektroniczny z możliwością regulacji potencjometrem ładowania ,ustawiłem około 14,5V by było na akumulatorze i nie miałem problemów.Sprawdziłem po pewnym czasie gęstość elektrolitu ,i było OK.Wszelkie przeróbki na inny alternator robiło się ze względu...
Zgodzę się z kolegą, tylko chyba troszkę się nie zrozumieliśmy, pewnie ja źle wytłumaczyłem za co przepraszam z góry, chodzi mi nie o obciążenie alternatora by uzyskać ową moc, lecz o dołożenie modułu, np: silnik elektryczny 230V przerobiony na prądnice 230V gdzie na wirniku miał by magnesy neodymowe, i tu dokładniej temat rozwinę by coś takiego skonstruować...
Zamieszczam fotografie regulatora w którym był rezystor i tak jak pisałem wcześniej łączy D- z D+, może ktoś wytłumaczy w jakim celu ? Na drugim zdjęciu widać mój przerobiony regulator, dwie diody zasilają szeregowo regulator i wirnik. Kupiłem dziś nowy regulator CQ z napięciem ładowania 14,7V po zainstalowaniu napięcie na wyjściu alternatora utrzymuje...
A skądżeś ty takie wytrzasnął? :) Zobacz na rezystancję pierwotną cewki, być może ktoś założył niskorezystancyjną. Nie może mieć mniej niż 2 omy. Cewka podejdzie od simsona, no chyba, że trampek przerobiony na 12V to dowolna, np. duży fiat. No albo może być tak, że ktoś wstawił alternator zamiast prądnicy, a cewki zostały 6V.
Witam serdecznie. Dziś w moim t4 postanowiłem zamontować sprzęt grający . Został przerobiony z kina domowego i podłączony do akumulatora. Wszystko ładnie grało, dałem kilka bezpieczników po drodze w razie czego. Niestety zaczęła się po kilku godzinach jazdy świecić kontrolka od akumulatora i samochód zaczął chodzić na wysokich obrotach. Zmierzyłem ładowanie...
CzyLI wychodzi z tego wszystkiego ze lepiej jest kupic drugi NAJLEPIEJ IDENTYCZNY AKU(wychodzi to wtedy pewniej i taniej co do kondenatora). Tylko właśnie sprawa z ładowaniem takiego dodatkowego aku w bagazniku, bo alternator patrzylem pod maska ma wydajnosc 70A. I niestety montaz wiekszego czy nawet drugiego alternatora nie wchodzi w rachube ze wzgledu...
Z tego co napisał Gustavo spadek napięcia pomiędzy akumulatorem i żarówkami wynosi 13.8-13.2=0.6V, przy zwiększeniu prądu będzie jeszcze większy, przyjmijmy 0.8V. Aby napięcie na zaciskach żarówek wynosiło 14.2V jak chce autor, przerobiony regulator musiałby na akumulatorze utrzymywać 14.2V+0.8V=15V, co skończy się z czasem uszkodzeniem akumulatora....
Założenia powoli się ustalają, więc już wiadomo dla 3-ch wersji zasilania: strona pierwotna --- strona wtórna 12V, 55A --> 20mm2 --> fi 0,15mm 14V, 80A --> 30mm2 --> fi 0,2mm 14V, 180A --> 70mm2 --> fi 0,3mm To przekroje uzwojenia I i średnice drutu uzwojenia WN, przy założeniu że praca transformatora (cewki WN) jest ciągła. Ale aby dalej policzyć tę...
Trszkę o tym dykutujemy tu (:D troszkę=98 stron) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... - jest sporo schematów i linków. Samodzielna budowa to jak dla mnie 4 rozwiązania (przy tej mocy): 1. Alternator samochodowy - potrzebuje sporych obrotów (minimum 2000/minutę) - stąd konieczność budowy dwustopniowej przekładni - duży moment rozruchowy....
Zakładając "alternator" regulator mimo wszystko będzie nadwyżkę "energii" zwierał do masy. Tak zostało to zaprojektowane. W przypadku oryginalnej instalacji rezystor służy do obciążania cewki/regulatora, aby nie było skoków napięć.
Maszyna asynchroniczna ma taką samą sprawność w czasie pracy silnikowej i prądnicowej. Nie słyszałem by sprawność silnika asynchronicznego była znikoma. Silniki buduje się jako silniki, a prądnice jako prądnice. Zróbmy prosty test. Wyciągnij dynamo od rowera, albo lepiej alternator od samochodu i spróbuj to zasilić. Ciekawy jestem jaką moc na wale...
Chciałbym alternator samochodowy przerobić tym kitem na- alternator rozrusznik. ...i uruchamiać silnik spalinowy poprzez pasek klinowy.....ohoho... :D
Wg mnie na F powinno być cały czas 12 V (pole - field), B - batery, L - lampka, E - engine. Szukaj przerwy lub przerób układ.
Witam Chce przerobić alternator na silnik, ma on słyżyć jako napędu do roweru. Jest ich wiele polecił by ktoś jakiś by po przerobieniu miał dużą moc (np. 1kW)? Czym się kierować przy wyborze alternatora :?: Zasilany był by z akumulatora 12V (na razie mam tylko takie zasilanie :| ). Jeżeli chodzi o sterownik to na razie nie zawracam sobie tym głowy bo...
I plus i minus, w zależności od rozwiązania. :) C-330M miało fabryczne rozwiązanie z - na masie. Przerobione C-330 z alternatorem zamiast prądnica też tak będzie. Ale wątpię że ma przerobiony skoro pyta się o prosta elektrykę.
Widzę, że to tajemnica jak tego dokonać... Powiem tak. Uzyskałem z altka oczekiwane napięcie przy około 1500 obr. Nie musiałem nic przezwajać, wystarczyło przelutować łączenia uzwojeń. Jak to będzie sprawować się pod obciążeniem na dłuższą metę, nie wiem. Na chwilę obecną przetestowałem na stole przez około 10min i obciążeniu 5A i wszystko zimne. Jak...
Mam małe pytanko odnośnie nowego wirnika. Chce przerobić alternator z opla na małą prądnice i muszę wykonać nowy wirnik . Czy można zrobić wirnik z aluminium , bo z tego co widzę to każdy robi ze stali ??
przerobić alternator 24 V A MichałS w drugim poście dobrze podpowiadał, no cóż za późno 😉
W internecie jest sporawo instrukcji jak przerobić alternator na silnik. Np. [youtube]https://youtu.be/IKqy3rRWJQE[/y...
Większość generatorów ma rdzeń w którym "łatwiej" i w kontrolowany sposób zamyka się pole magnetyczne. Zamiast klecić kiepski i kosztowny generator można przerobić alternator wklejając w wirnik odpowiednią ilość magnesów neodymowych.
Poszukaj na forum. Było już i o tym. Żeby pozbyć się problemu raz na zawsze trzeba troszeczkę przerobić obwód wzbudzenia alternatora...
ciężko bo to siła odśrodkowa chyba działa na obwód wzbudzenia...
Każdy asynchron może być generatorem, wystarczy przyjrzeć się ch-ce. Musisz "dopędzić" taki silnik ponad zero poślizgu i już masz generator. Częstotliwość jest stała ponieważ sieć jest sztywna. A kondziolki służą do mocy biernej. Tak jak napisał Jerzy Bartnicki żeby dawał prąd sam z siebie to się nie da, można też przerobić silnik wg Marek-Pe - będziesz...
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
To wcale nie jest takie skomplikowane. Z alternatora należy wyprowadzić środek gwiazdy, na czas rozruchu musi być połączony z zasilaniem, wyjścia trzech faz kluczujemy trzema tranzystorami do masy. Przebiegi prostokątne przesunięte w fazie o 120 stopni. W tym typie maszyny przebieg nie musi być sinisoidalny, bo i tak układ magnetyczny nie zapewnia sinusoidalnego...
Pewnie chodzi mu o to, że wtedy zwiększy się wzajemna prędkość kątowa stojana i wirnika. Problemem będzie zachowanie stałej szczeliny i jak napisał przedmówca odbiór mocy ze stojanu.
Regulator obrotow to jest juz przy wiertalce ,taki silnik od wiertalki ma duzy moment obrotowy i wysoki obroty ,to jest jego plus ,ale nie wiem do konca jak z moca takich silnikow. Nie wie ktos, jaka moc moze miec silnik od pralki frani??:) Z tym alternatorem to watpie zeby cos wyszlo ,ale jak wyidzie to daj znac.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
Mam takie pytanie jak przerobic alternator samochodowy 12V od polonea na silnik elektryczny ,najlepiej pradu stalego.
powerm: Od kiedy alternator jest w stanie pociągnąć samochód i czy podłączałes kiedyś alternator pod napięcie? Bo alternator to prądnica trójfazowa z prostownikiem w jednej obudowie. I jeśli nie przerobisz alternatora dość poważnie: wymontowanie diód i zastosowanie trójfazowego falownika, to za cholere nie ruszy to jako silnik. Myslałeś chyba o rozruszniku....
Mam w związku z tym pytanie czy po przerobieniu prądnicy czy alternatora (nie wiem co tam jest) i tych wszystkich regulatorów i prostowników zmieści sie to w obudowie cartera i czy będzie na tyle silne aby ładowac akumulator i zasilać sprzęt ? Czy moc silnika ma na to wpływ i wysokośc obrotów ? Pytam bo grzebiemy czasem z kolegą w takich.
witam, A jest możliwe, że wstawił do alternatora inny układ i dlatego tak przerobił wzbudzenie? Raczej dokładnie tak zrobił. Były montowane dwa rodzaje alternatorów: "analogowe" i "cyfrowe". Zewnętrznie są one takie same, ale mają inne numery i oznaczenia na wtyczce.
regulator od prądnicy nie nadaje się do alternatora. w C-330 jest plus na obudowie!!! więc musisz mieć "przerobiony'' alternator
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Zestawu naprawczego do tego alternatora nie kupisz, musisz przerobić na regulator zintegrowany ze szczotko trzymaczem. Tak to wygląda po przeróbce: https://as-pl.com/pl/u/0120400606 powinien pasować taki zestaw: https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawc... Koniec języka za przewodnika, dopytaj jeszcze. A tu masz...
czyli te co podałes są już z regulatorami wbudowanymi a kostke i tak trzeba przerobić?
Nie........ W tytule nawet napisałeś że potrzeba trzy fazy ..... Na wirnik jedynie podajesz napięcie stałe ......
W jaki sposob mozna przerobic alternator obcowzbudny na samowzbudny??? Co to wogole jest mozliwe?
To chyba musisz pokombinować coś z jakimiś kabelkami.
Nie chcę przerabiać na alternator. Przerobiłbyś na alternator, miałbyś spokój na lata. I nadmiar prądu, zamiast deficytu. Podpowie mi ktoś w czym może być problem Ja tam bym próbował regulator napięcia skalibrować na nowo - po 40 czy 50 latach od wyprodukowania sprężyny mogły osłabnąć.
Aby nieco ostudzić zapał na turbiny pionowe, jest taka fajna strona www. http://elektrownia.pb.edu.pl/ Już wcześniej ktoś ją podawał w innym wątku. W każdym razie można tam zobaczyć ile energii produkuje turbina pozioma i pionowa o porownywalnej mocy. Jako pionowa turbina to może sens mieć turbina Pawlaka. Nie widziałem gotowych w sprzedaży, natomiast...
Witam! Ostatnio udało mi się uruchomić alternator w roli silnika i działa zaskakująco dobrze.Alternator wymaga tylko drobnej modyfikacji (trzeba usunąć z niego prostownik i wyprowadzić kable od faz na zewnątrz) zasilam go chińskim sterownikiem do e bike 48v 350w ,dodatkowo 12v podane na szczotki wirnika. Zamieszczam link do zakupu sterownika jakby ktoś...
Nie odpuszczaj, nie miałem zamiaru Cię zniechęcać, stawiaj wiatrak, a samą prądnicę to potem wykombinujesz. Jest tyle możliwości, silniki DC, amerykanki, przerobione alternatory z wirnikiem na magnesach stałych...
A jak przerobić taki alternator na turbinę?
Nie chodzi mi o wcale o podłączenie kontrolki ładowania lecz o przerobienie alternatora by wzbudzał się samoczynnie, a do tego koniecznie muszę mieć 9-cio diodowy i stąd też moje zapytanie.
Chodzi bardziej o stabilizację napięcia. Oczywiście duże kondensatory masz? Są 250A typu zwykłego tzn nie wodne. Musiałbyś poszukać po zdjęciach i tabeli wymiarów , skorzystaj z ... https://as-pl.com/pl/c/alternatory#/65:s... coś tam wiadomo trzeba przerobić ;) tzn mocowanie plus analogowy regulator napięcia i ew....
mam prośbe może ktoś wie jak przerobić ładowanie w Junaku na alternator.
Z czujnika wału raczej nic nie zrobisz. Sygnał w alternatora trzeba by było przerobić na prostokątny za pomocą jakiegoś tranzystora. Wtedy podać go ECU i patrzeć co będzie. Nie wiadomo jaką prędkość będzie widział ECU bo przy zbyt małej nie załączysz tempomatu.
No to potrzebne ci tylko dwa przewody. Jeden przewód wychodzi od zacisku 15/54 stacyjki następnie idzie do kontrolki ładowania, z niej leci do zacisku 16 regulatora prądnicy i dalej na złącze w prądnicy i to jego podłączasz do złącza D+ alternatora. Dwa pozostałe przewody od prądnicy możesz usunąć. Drugi przewód dajesz od plusa akumulatora do złącza...
mam pytanko. potrzebuje wycisnac max ze wzm. SPL D-7. aku jakie beda to SP 2150MAX 12v GZ 4v i GZ 2v. czy potrzeba przerobic alternator na 18V, czy tez moze zostac 12v? (alt 180A)
Nie będzie tak łatwo. Zapłon jest podobny jak w Suzuki Katana/Zilion. Ze względu na konstrukcję zapłonu (jedno uzwojenie) nie ma możliwości przerobienia na zwykłe CDI. Konieczna byłaby wymiana alternatora i przeróbka instalacji elektrycznej. Ewentualnie założenie modułu DC-CDI, ale z tym bywa różnie z trwałością.
Hmnnn o ile to nie jest okaz kolekcjonerski to może było by szybciej i prościej przerobić na alternator tego stara. Na złomie można łatwo i stosunkowo tanio dorwać całe komplety altek + oryginalny regulator napięcia. Trzeba by było tylko z płaskownika jakiś uchwyt wyprofilować i przymocowac w miejsce prądnicy, no i oczywiście aku odwrócić żeby (-) była...
Wygląda na to, że do sukcesu masz daleko. W każdym możliwym rozwiązaniu przeróbki. Po pierwsze alternator nie ma szczotkotrzymacza (tak widzę zdjęcia). Po drugie konieczna zmiana polaryzacji do wyboru alternatora, regulatora, ciągnika. Najkorzystniej byłoby przerobić alternator, ale to wymaga sporo zaparcia i materiałów. Zakładając, że instalacje samochodowe...
Przerobić alternator z 12/6 V - jak to zrobić, jakiś schemat, źródło. :?: Tak by było chyba najlepsze rozwiązanie, pozostaje wówczas tylko kwestia nietypowego akumulatora. Dzięki
Witam Chcę przerobić alternator samochodowy na magnesy .Alternator ma 6- par biegunów i wzbudza się przy około 1000 obr/min. Potrzebuję aby dawał pełne napięcie przy połowie tych obrotów .czy jak zwiększę ilość biegunów to uzyskam zamierzony cel ?
ALternator bez całkowitej przeróbki jest ciężką maszyna do produkcji energii elektrycznej... Jesli miałbyś juz to przerobić to : Zbudowanie nowego wirnika na magnesach stałych i przezwojenie stojana. I pamietaj im bardziej wysoko obrotową maszyne przerabiasz na wolnoobrotowa tym wiecej mocy tracisz. Ja przerobiłem Alternator i nagle z 45A zrobiło mi...
Podnosząc napięcie z 13,8 do 16,5 wzmocnienie wzrasta o 50%. Jest to napięcie przed przetwornica co robi naprawdę duża różnicę. Jeszcze sie nie zastanawiałem nad akumulatorem ale jak tak mówisz to wezmę ten 16V jak zdołam przerobić alternator. Dzięki i pozdrawiam.
Witam, ostatnio natrafiłem na kilka filmików na Yutube pokazujących jak przerobić alternator samochodowy na generator prądu przemiennego. Temat dość interesujący, od dawna myślałem o skonstruowaniu takiego urządzenia. Postanowiłem przyjrzeć się bliżej pod względem teoretycznym, zrobić dobry plan i ewentualne dopiero wtedy zabrać się za budowę. Dużo...
Ostatecznie przerobiłem alternator na 6 diodowy według powyższych sugestii, za które bardzo uprzejmie dziękuję! Alternator działa, ładuje, wszystko jest w porządku. Można zmienić temat tego wątku na coś w stylu "przeróbka alternatora z 9 na 6 diodowy" to może komuś się w przyszłości przydadzą Wasze świetne rady Panowie. Jeszcze raz dziękuję!
Kolego jakiś czas temu założyłem podobny temat, chciałem wykorzystać alternator samochodowy. Niestety nikt mi nie odpowiedział na moje pytania ? Pomysł miałem by alternator ładował akumulator, a całość służyła do oświetlenia garażu max 2 godziny dziennie. Zastanawiało mnie kilka kwestii zastosowania alternatora 1. Czy alternator musi się kręcić tylko...
Problem z przerobieniem alternatora 12V na 24V jest tylko z wirnikiem i regulatorem napięcia. Alternator 12V ma stojan z grubszego drutu i trochę mniej zwojów ale będzie pracował na 24V razem z diodami. Wirnik 12V ma ok 4 omy a 24V ma aż 16 omów i tu jest problem jak ograniczyć prąd wzbudzania.
Przekaźnikiem lampki ładowania z fiata 125p (wersja z alternatorem sześciodiodowym) lub dołożyć trzy diody wzbudzenia i przerobić na alternator dziewięciodiodowy i pozbyć się przekaźnika.
Właśnie przerobiłem alternator z renault do golfa, i tu moje pytanie? W golfie altek miał styki B+,D+,W(czerwony gruby,niebieski,czerwony cienki), a renia ma B+,B-, i dwa styki w kostce regulatora do których idą dwa kabelki żółty i biały, jak to podłączyc ?
Co mu da zapłon CDI jeśli on nie ma go skąd zasilić bo ma alternator obcowzbudzalny. Musiałbyś przerobić ten alternator na samo wzbudzalny ( to kwestia chyba podłączenia szczotek alternatora ) ale nie jestem tego pewien i mogły by nastąpić problemy z odpaleniem (początkowy brak prądu). Nie lepiej kupić jakiś mały AQ 12V i przyspawać jakąś półkę na niego...
To teraz masz do przerobienia instalację elektryczną. Światła muszą zostać przerobione z systemu zasilania ze silnika na zasilanie z akumulatora. Nowy regulator trójfazowy podłączyć ze statorem. Wymienić moduł zapłonowy 2T na moduł zapłonowy 4T. Inna opcja, to wymienić w tym silniku alternator (stator+koło magnesowe) na wersję o uzwojeniu przystosowanym...
K3048 sorki ale w trabancie jest alternator ,nie prądnica (jest na 12V przerobiony) czy do alternatora też coś dać??
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Witam!! Mam C330M przerobioną na alternator od VW. 1. Odwrócić akumulatory tak aby był minus na masę (u mnie musiałem kupić nowe klemy bo org. były nierozbieralne). 2. Zamontować alternator zamiast prądnicy, podłączyć wyjście alternatora grubym przewodem (pow. 6mm²) do przewodu z akumulatora na rozruszniku. 3. Podłączyć zacisk kontrolki alternatora...
Witam Wszystko masz prawie dobrze oprócz kontrolki,nie może być tak podpięta,a tak naprawdę nie da się w obecnym stanie do tego alternatora podłączyć,trzeba by go przerobić.
Regulator samochodowy nie zadziała z przerobionym na magnesy alternatorem. Ta przeróbka była błędem, który teraz się mści - trzeba było zostawić uzwojenie wzbudzenia - nie byłoby problemu.
Regulator od alternatora 6-cio diodowego, jeśli to był komplet to alternator pewnie też. Jak podłączysz zacisk 15 regulatora do zasilania po stacyjce, a zacisk 67 regulatora z zaciskiem 67 (czyli szczotkami) alternatora to powinien ładować. Kontrolki bez przekaźnika nie uruchomisz. Osobiście jestem zwolennikiem przerobienia takiego alternatora na 9-cio...
możesz też kupić nowy alternator w sklepi z częściami do ciągników ja kupiłem do c -330 tylko mocowanie musiałem przerobić
znalazlem na allegro pare silniczkow 3100 obtorow ale sa nieduze i chyba raczej niesplenia one swojej roli a nieda sie jakos przerobic alternatora zeby potrzebowal mniejszy obrotow do wytworzenia 12v ewentulanie z czego mozna cos takiego zrobic czytalem troche o ewektrowniach wiatrowych tutaj zastanawia mnie ich dzialanie na jakiej zasadzie daje prad...
dzięki za podpowiedzi , Vale jak założyłem to strasznie pasek skakał a na bosch nic , A może coś w liczniku przerobić ??
Cześć, mam zamiar skonstruować wyciągarkę do auta przy użyciu silnika z pralki. Czy jest możliwość przerobić go tak aby móc zasilać z akumulatora samochodowego lub alternatora?
Czyli cie ratuje wpięcie diody Shotka albo inny regulator. Albo przerobienie na 6 diodowy i puszczenie wzbudzenia gdzieś z +15 z instalacji przy stacyjce. Co sprawi brak kontrolki niestety.
Dawno temu,,, wstawiałem regulatory od 126p w miejsce niemiaszka, tylko szczotko trzymacz trzeba było trochę przerobić.
Najtańszym rozwiązaniem jest jednak gotowa pradnica. I nie z magnesami trwalymi a obcowzbudna. Ale przecież wiatru albo masz pod dostatkiem albo nie ma sensu budowa wiatrowni. Jak masz pod dostatkiem. To sprawność jest mniej istotną sprawą. Weź taki alternator od ciężarówki. Kilowatogodzin można urwać a kupić za kilkadziesiąt złotych.
przerobiony telefon przerobiony komputer przerobiony dekoder
kondensator mniejszy zasilacz laney clean telos zasilacz
dławiki jednofazowe czujnik cisnienia atmosferycznego
VW Passat B6 - Wskaźnik 130°C na zimnym silniku Samsung ML-2010 nie drukuje, świeci czerwona dioda