Założyłem do siebie lpg stag 300plus,zavoli s,magic jety i zawór tomasetto. Po założeniu lpg wszystko super nie czuć różnicy w osiągach między lpg a pb spalanie nie za małe i nie za duże w warunkach trasa70%miasto30% 10-11l. Mapy z tego co widziałem pokrywają się a gdzie nie gdzie minimalnie lpg wyżej. Kazałem tak ustawić gaz żeby nie byla uboga dawka...
Witam, Dostałem na warsztat felicie, ciekawy przypadek od razu powiem :) Objawy: Auto pracując na wolnych na sek traci zycie po chwili obr wracaja do normy, taka szybka i krotka przerwa w pracy silnika, Co zostało zrobione: - zmierzone cis spr od 10 do 11 wszedzie -wyczyszczona przepustnica - wykasowany eprom w ecu od nastaw przepustnicy - podstawiony...
To ja następny..... Kolego -uswto- nie krzycz, bo to nie ładnie. Masz pewnie wiedzę na temat, ale nie wykazałeś się w tym temacie "dobrą radą". Możliwe, że sam Autor tematu wprowadza nas nieświadomie w błąd i można to jakoś ułożyć. napiecie na swiecach jest i byc powinno tak jak pisze uswto tylko teraz problem pomiar swiec pokazuje 0.5ohm na kazdej...
Trudno mi się odnieść do tego czy NGK popełniło babola. Być może przy odstępie 1.3 mm, "iskra" znalazła miejsce o osłabionej izolacji i tam rozładowuje swój potencjał Tak, wiem, co powoduje zmniejszanie lub zwiekszanie przerwy. Tylko wlasnie nie moge pojac, dlaczego, NGK ustawia tak duza przerwe w dedykowanych swiecach. Przewertowalem wiele forow z...
jest dokładnie tak ajk mówi kolega wyzej...odstep w standardowych swiecach powinein byc rzed 0,8mm a przy gazie wskazane jest zbicie przerwy o 0,1 w stosunku do nominału.Ale mozna zbic przerwy na obecnych swiecach...Dlatego tez do gazu zaleca sie mimo wszystko swiece jednoelektrodowe...
witam. Moze to byc przyczyna zalewania uszkodzonymi wtryskami, ale najpierw radzilbym sprawdzic jaka jest iskra i czy nie ma spadkow napiecia. Gdy krecisz rano, byc moze wystepuje zbyt duzy spadek napiecia, obiawia sie to tym ze rozrusznik kreci dosyc ociezale. Taki spadek napiecia moze powodowac zbyt niskie napiecie na cewce co w efekcie prowadzi do...
Zadnych swieczek z trzema elektrodami.Bo po co?Gadalem z gazownikami i wszyscy odradzali.Zalozyc trzeba normalne zwykle swiece.Ja u siebie w mondeo mam zalozone najzwyklejsze i nastukane juz jest 30 tys.Nie zmieniam takze zadnej przerwy na swiecach.
JEsli to mozliwe to zmniejsz przerwy na swiecach. Ciśnienie spręzania sprawdone ??
iskra jest gaznik przeczyszczony paliwo jest filtr paliwa i powietrza nowy ,przerwa na swiecach ustawiona . jak domowym sposobem ustawic zapłon mam bestykowy maluch z 1991 wkuza mnie to autko :oops:
Sprawdź przerwy na swiecach (0,7 mm), zapłon, czy nie jest za wczesny. Aparat i cewka też potrafi dawać takie objawy, jak są uszkodzone. Pozdrawiam.
Pierwzsze pytanie Wywaliłes cały drut opowowy ? Drugie Ustawiełs przerwy na swiecach wieksze? tzrecie Ustawiłęs przerwe na przerywaczu 0,2 MM czwarte Ustawiłes po tem zapłon stroboskopem? piąte wyregulowałes skład mieszanki Po tych czynnosciach powienien chodzic ok U mnnie silnik chodzi równiusieńko . Jakbys miał jakies pytania to pisz. Z checia odpowiem...
dzisiaj mialem taki przypadek zmniejszylem przerwy na swiecach do 0.6 i pomoglo + przewody WN pozdrawiam
Fabryka ustawia przerwy na swiecach 0,6 silniki starszego typu{przerywacz w aparacie} 0,7 w instalacjach zmodulami elektronicznymi ma byc 1mm ja osobiscie mam 0,9 i wszystko jest ok!
koledzy przewody wysokiego napiecia ok są na wsoim miejscu przerwy na swiecach tez ok moze faktycznie to ten rozrząd bo w 16 zaworówce jeszcze nieustawiałem.Moze tak na głowicy punkty z kół od paska zgrywają mi sie z pokrywa zaworów i do dokładnego ustawienia włków w głowicy uzyłem płytek które wsadziłem w naciecia w wałku to jestem pewien ze z głowica...
Witam. wyrzuca kod błędu "wypadanie zapłonów na cylindrze 1" i "wielokrotne wypadanie zapłonów" numerów juz teraz nie pamiętam. Listwa nowa, paliwo ok, EGR po regeneracji, przerwy na swiecach ok. Co robić..? Bład wystepuje..zupełnie sporadycznie gosc regulaminowo co tydzien jest u mnie i kasuje mu te błedy.
przerwa na swiecach
Musisz sprawdzic jakie obroty zczytuje twoj sterownik no i zobaczyc czy nie trza zmienic progu przelaczania.Co do szarpania na zimnym to problem moze tkwic: ciasne zawory, przerwa na swiecach( ustaw 0.7) lub ew. ich zuzycie, zawilgocone gumki na cewce.Jesli nadal bedzie telepac to u mnie pomogla zmiana wypelnienia emulacji sondy lambda tzn dalem wiecej...
mało paliwa - krótki czas wtrysku, zbyt małe przerwy na swiecach, zaniki wysokiego napięcia, niskie cisnienie paliwa, gerulator cisnienia paliwa, przepływomierz powietrza.
ale mimo to dla pewnosci ustawilem tak jak zaleca producent ,bo na ssacym bylo nawet 0.1 na jednym.. byly zle ustawione... ale czworkuje dalej z tlumika...:( jak silnik chodzi na gazie to swiece wygladaja dobrze ,ale jak przed wykreceniem pochodzi na benzynie to swiece sa przykopcone czarna sadza... wody nie ubywa olej tez ma dobry kolor nic sie do...
Najprawdopodniej uszkodzona cewka(zbyt mala kalorycznosc iskry) co w efekcie powoduje zalewanie swiecy. Proponuje na poczatek zmniejszenie przerwy na swiecach, powinno pomoc na krotki okres, poponuje jeszcze sprawdzenie zasilania cewki i sprawdzenie takiego gowna ktore nazywa sie przekaznik podwojny,(mialem ostatnio podobny przypadek ale w 206 po wymianie...
Wtyki we wtyczce sterownika i samym sterowniku czyściutkie(ktoś je czyścił wcześniej).Masy na pinach 33,51,53 i bodajże 41 pewne sprawdzane żarówką reflektorową.Napięcia nie zanikają podczas kręcenia rozrusznikiem.Podejżewam jednak usterkę mechaniczną.Ostatni przydarli mi stare BMW "bo na pewno coś z prądem" a okazało się ,że przerwy na swiecach 0,2...
sprewdz przerwy na swiecach,ze nowe nieznaczy dobre.
na gazie to mozliwe ze przerwy na swiecach (0.08). falowanie na obrotach mozliwe ze gdzieś lewe ciagnie, to samo na cieplym silniku ? lub przepływomierz.
Panowie.. Cewka podmieniona a nawet dwie i nic niw dalo.. Ale mam trop.. zmniejszyłem przerwę na swiecach do minimum.. odpala na czterech po dodaniu gazu, potrafi nawet dłuższą chwilę pracować na wolnych obrotach.. Na wyższych obrotach pracuje na wszystkie gary i jedynie co jakis czas wypada zaplon.. Ma ktos jakis pomysl? J
Ależ ja nie wymieniam na czuja. Po zmianie przerwy w swiecach chodzi lepiej i równiej. Świece no name, kable juz przejechane trochę. Tak czy siak zaraz będę je musiał zmieniać, a może przy okazji naprawie sobie ten gaz.
Wiele o samochodzie nie wiem, bo mam go dwa miesiące. Instalacja ma juz kilka lat i przejechane na niej ok 60 tys km. Auto ostatnio miało regulowane zawory. Myślisz że złe przerwy na swiecach mogłyby dawac taki efekt? Ja filtrów nie wymieniałem, po za tym slyszałem, że w przypadku valtekóv nie warto wymieniać filtrów, gdyż syf z gazu je smaruje (podobno...
Ale to bylo poczatku. Teraz go wogole nie ma wpietego. Co do Fm przelaczylem radio ale slychac tylko szum na kazdym kanale taki harmoniczny ten sam ciagle. Dodano po 7 A wiec zrobiłem tak dzis. Zmiana zasilania radia Dodatkowa masa do obudowy radia Sprawdzalem drugie radio jest jeszcze gorzej. Napewno mocno sieje pompa paliwa to w pierwszej kolejnosci...
błąd P0174 to bład dopasowania miesznki. Przypuszczam ,że gaz za ubogi. Zmiejsz przerwy na swiecach o 0.2-0.3 mm jesli to mozliwe lub juz zrobione.
Swiece nalezy stosowac takie jak przewidzial producent czyli zadnych wynalzkow do gazu, tylko mozesz troche zmniejszyc przerwe na tych swiecach. Napewno nie stosuje sie swiec wieloelektrodowych a swiece powinno sie wymieniac co 10 tys km, swiece NGK sa tanie i budzetu ci nie nadszarpna bo kosztuja okolo30 zl za 4 sztuki. Ja jezdze w swoim aucie natych...
ludzie czego tu się można nasłuchać, gdyby te wszystkie Wasze rady chcieć zrealizowac to życia nie starczy. Przepraszam ale co da wyjęcie podkładek spod pompy paliwa. Jak wytarty popychacz to na zimnym tez. Jedyna rozsądna rada to następcy pytajacego. Poza tym nie robi się regulacji np. samego zapłonu. TO jest proste. Trzeba zdjąć (!) wyczyścić gaźnik...
Niedawno zakupiłem maluszka i zmagam się z odpaleniem go, jest to fiat z 1999 roku. Z wstępnej diagnozy wychodzi ze prąd do cewki na pomarańczowym kablu dochodzi lecz brak impulsów na białym kablu stąd brak iskry na swiecach. Rzeczy które sprawdziłem to -założony nowy czujnik położenia wału i na złączach wtyczki do nanoplexa (złącze 1 i 5) odpowiedni...
Witam, JEstem posiadaczem Kadetta 90 C14NZ + gaz juz dwa lata. przejechalem jakies 70tys km i do tej pory nie sprawial mi zawodu. Niestety skonczyly sie te czasy :/ Zaczely sie problemy. Wlasciwie to jeden. Zanim go opisze to dodam ze dalej odpala normalnie, obroty normalne, pali w normie i nie zachowuje sie dziwnie, oprocz: Podczas jazdy (silnik juz...
Witam, od jakiegos czasu walcze z wypadaniem zaplonow, szczegolnie odczuwalnych na wolnych obrotach. Na swiecach (niby do LPG) z przerwa 0.7mm intensywnosc byla mniejsza, niz na nowych , dedykowanych swiecach o przerwie zalecanej przez producenta, a mianowicie 1.07 mm. Doszedlem na tej podstawie do wniosku, ze musi byc cos z ukladem zaplonowym, a ze...
witam Świece masz ok ale o kablach to pierwszy raz słyszę moja rada taka wymień te kabelki na packardy albo oryginały chyba ze chcesz polatac tylko 30 tysięcy to sentechy bardzo ładnie sie sprawdzaja a kosztuja około 40 zeta za komplecik, potem udaj sie do gazownika i niech sprawdzi wszystkie ustawienia. i powinno byc ok. dodam ze ja kiedys kable wyminiłem...
Witam wszystkich. Posiadam Opla Astre2 z 2004 roku,silnik 1.4 16V 90 PS x14xe. Podczas jazdy,silnik kilka razy przerwal i zgasl.Jak byl cieply,odpalal,ale nie wchodzil na obroty.Dlawil sie i gasl.Zimnego juz uruchomic sie nie da. Po podlaczenia do komputera,pokazuje tylko blad sondy Lambda.Podczas krecenia obrotomierz pracuje.Iskra jest,opornosc na...
czy zawory nie sa za ciasno albo przerwa na platynkach lub swiecach za duza?
zalezy jakiego masz malucha jesli masz rozdzielacz zapolonu to nie w kazdym innym rodzaju instalacji zaplonowej w maluchu tak Moze przerwa na swiecach zla Ja takze polecal bym sie zajac zaplonem (wyprzedzenie 10 st OWK) i gaznikiem (np plywak moze byc utopiony, moze lapac powietrze do gaznika przez srobe reg wolnych obrotow tam jest oring na tej srobie...
Podstawowa roznica miedzy "zwyklymi" swiecami a tymi do gazu jest roznica w przerwie na elektrodach. Gaz potrzebuje "lepszej" pewniejszej iskry i dlatego przerwe na swiecach trzeba zmniejszyc o 0,1 mm w stosunku do mininalnej dla Twojego auta. I najlepiej swiece jednoelektrodowe.
Spruboj przeczyscic styki na swiecach przewodach sprawdz czy przewody sa cale czy nie sa czasem gdzies przerwane jak nie to wymien swiece pozdro:):):)
Sprawdź filtr powietrza, i swiece załonowe. Nagar na swiecach lub źle ustawina przerwa na elektrodach mogą dusić silnik.
Rozumiem ze gazu nie masz? Nie znam Twojego auta, wiec nie wiem - mozna tam reguowac zaplon? Iskre sprawdzales na wszystkich swiecach i kablach? Paliwo napewno idzie do cylindrow? A z elektronika roznie bywa -czasami wlasnie dziala "troche" albo z przerwami - wtedy trudniej znalezc usterke, sprytna ta elektronika:)
Kiedyś jak miałem Poldka to po wymianie świec nie chciał mi palić tak lekko jak wcześniej, przerywał, nie miał mocy (oczywiście na benzynie) i co się okazało??? Oryginalny odstęp między elektrodami był za duży (ok. 1mm) zmniejszyłem na 0,8mm i wszystko znów wróciło do normy:D Pozdrawiam Paweł Jak sie orientuję w swiecach III-elektrodowych nie reguluje...
POza tym czasem na benie trzeba przejechac,zeby sie zagrzal i wtedyy tez do kitu jest.A jak padnie Ci instalka to na drodze bedziesz zmniejszal szczeline?Mniejsze nie przerwy nic nie daje tylko dziala na podswiadomosc. mozesz kolego to wytlumaczyc o co ci chodzi? Ja zawsze pierwsze kilka kielometrów jade na bezynie jesli jest ponizej 10*C i tak sie...
Silnik krokowy odpada, na benzynie jest ok. W mikserze gazu chyba niema co sie zepsuc, ale skoro mowa o membranie to mysle ze chodzi ci o parownik. Sprawdzalem membrane i jest praktycznie jak nowa. Wina lezy po stronie instalacji gazowej. Moim zdaniem centralka gazu i parownik sa zle dobrane, bo jak wyzej pisalem po przelaczeniu na gaz pracuje jakby...
Witam , mialem problem w CC700 z aisanem , otoz kopcilo mi swiece co objawialo sie mala moca silnika potem z tego wzgledu ponadto nawet na nowych swiecach silnik nie mial odpowiedniej mocy i po wielu poszukiwaniach przyczyn na poczatku w gazniku aisan i przelacznik podcisnieniowy okazalo sie ze to wina przerwania kabelka sondy lambda z tylu za filtrem...
co do janmorow kolego to sie z toba zgadzam, sentechy tez lubia miec na dzien dobry usterke, ale jesli chodzi o klepanie swiec....? lepiej zostawic takie jakie sa ale zeby byly nowe i katalogowo dobrane do auta! Nie mów hop,w autach gdzie nie ma przewodów zapłonowych tylko pojedyncze cewki to co byś zrobił?? Miałem kiedyś takiego klienta... zjeździł...
Witam, jezeli kabel zpłonowy jest kilka mm od swoecy wtedy swieca dostaje wyzsze napiecie i iskra przeskakuje i jest ok. Jest to tzw. efekt progowy... wysokie napięcie sie nieco zwieksza bo duża przerwa nie pozwala mu zapalic iskry i dopiero gdy napiecie w cwce osiaga całą moc przeskakuje. Normalnie iskra przeskakuje jak tylko ma wystarczające napięcie...
Problem będzie istniał w świecach żarowych,piszesz że wymieniałeś 10 m-cy temu,byc może te które wymieniłeś były poprostu felerne,to że kontrolka zachowuje się normalnie to nie znaczy że swiece są w porządku.Proponuje sprawdzenie swiec,listwy na swiecach czy niema przerwy i jeszcze przekaznika który przekazuje prąd na swiece.
Każda ma inną przerwę ustawioną i tak to jest.. Przerwe na swiecach reguluje sie przed wkreceniem wg danych serwisowych auta, nie licz na to ze nowe swiece zawsze beda mialy przerwe taka jaka zalecana jest do twojego samochodu
jak juz pisalem wiazka przewodow "wydarta" na zewnatrz i sprawdzona rozlacza kompa w momecie startu pozostaje tylko ten blad p2148 oraz dwa mniej istotne o korku i swiecach a jakim ty diagnozujesz? Zwarcie lub przerwa na ktoryms wtryskiwaczu. 200ms po wykryciu kalkulator blokuje wszystkie wtryskiwacze.
Jeżeli takie rytmiczne przerwy to na pewno cewki a jak trzęsie nie miłosiernie to popatrz czy czasrm fajki od przewodów się nie poluzowały ,moze wypalone głowki na swiecach ,popatrz przewód po przewodzie i powodzonka z naprawą.
tak sprawdzalem sa ok. w starych swiecach bylo po 1.2-1.4 i chodzilo tak samo. dodam tez ze silnik chodzi tak samo na pb i lpg, byla nawet proba w ktorej odlaczylem sterownik gazowy do 0 zrobilem zworki w kostce i 2 dni meczylem. nic to nie zmienilo tak samo jak regulacja przerwy w swiecy. Silnik ma stopien sprezania 10.5;1 wiec kompresja fabr przeliczana...
nie znam sie na 'nowoczesnych' swiecach, jedynie na 'Bosch' sprzed 90 - 50 lat Myślę że na tym można było zakończyć dalszą wypowiedź. kiedys Regeneracja świec zapłonowych to czasy stosowania świec M18 w silnikach. Wczesne świece zapłonowe były jeszcze rozkręcalne więc możliwa była pełna regeneracja. Obecnie produkowane świece zapłonowe nie są naprawialne,...