sprawdź też przewody zapłonowe. Ja ponad rok jeździłem szarpiącym maluchem. Wszystkie opcje były sprawdzone na końcu sprawdziłem omomierzem przewody zapłonowe (kupione rok przed wystąpieniem objawów). Przy lekkim rozciągnięciu robiła się przerwa
mam nissana suny rok produckji 88 silnik 1.6 z jednopunktowym wtryskiem.Problem polega na tym ze wczasie jazdy na kazdym biegu przy obrotach okolo 2000 nastepuja przerwy,czuc szarpanie tak jak by nii bylo iskry na swiecy.Czego to moze byc wina.
Witam. Skróć przewód przy końcówkach konektorowych ok 20 cm i będzie ok. Tam się robi przerwa od szarpania. .
Witam posiadam Peugeot 307 kombi z 2002r (automat) 1.6 z LPG. mój problem z tym autkiem polega na tym że autko przy ruszaniu na 1 biegu szarpie nie ma mocy przy normalnym ruszaniu z trybu Śnieżki idzie normalnie lecz gdy gwałtownie dodamy pedal gazu aby np dynamicznie ruszyć ze skrzyżowania auto przerwa szarpie przebiera. Problem jest bardzo odczuwalny...
Rzeczywiście ma być to urządzenie realizujące fazowe sterowanie mocą obciążenia zasilanego z sieci trójfazowej 3x400V. Dedykowane obciążenie to wentylatory z silnikiem trójfazowym. Regulacja grupowa niestety odpada - testowałem ją na jednofazowych wentylatorach (strasznie buczy i szarpie). Ale może trzebaby przeprowadzić testy na trójfazówce... Głównym...
Kody których nie wypisałem są mało istotne, więc nie wklejam opisu. BSC 18 Komunikacja z tachografem (TCO) Opis Komunikacja z tachografem (TCO) została przerwana. COO 570 Komunikacja z tachografem Opis Komunikacja między koordynatorem a tachografem została przerwana. Przyczyna Przyczyny usterki mogą być następujące: •Usterka w obwodzie żółtej...
Gdy nie mogę rozwiązać problemu idę spać i wracam do jego początku analizując go od nowa... Napisałeś: Wiem mniej więcej którędy biegnie przewód. Podaję napięcie z jednej strony zerwanego przewodu ale miernik wykrywający przewody pod napięciem wykrywa go na całej długości pomimo że jest przerwany. Mój wniosek: co najmniej miernik masz dobry skoro wykrywa...
Witam. Deskorolka się nie włącza.. Pod ładowarką świeci się pomarańczowa bateria.. Nie ładuje. Pod ładowarką się uruchamia.. Niby jeździ ale raczej szarpie.. Głośnik działał... Rozkręciłem i czego tu szukać... Przerwań.. Pęknięć?
Expertem nie jestem , ale z doświadczenia wiem , że jak szarpie w ten sposób, że zupełnie traci moc to prawie na 100% problem z zapłonem i to na odcinku gdzie zapłon jest jeszcze nie rozdzielony na 4 swiece. Moze byc : woda we wtyczkach , aparacie zapłonowym (czesto po umyciu karcherem), kabel WN od cewki do rozdzielacza, pekniety rozdzielacz (jesli...
psiadam audi 1,9tdi i mam poważny problem który gnębi mnie już od dłuższego czasu. otóż gdy daje gazu do konca na postoju to silnik tak mniejwiecej przy 3800obr szarpnie a po sekundzie idzie dalej aż do końca. to samo dzieje się na pierwszym biegu. na pozostałych jest wszystko normalnie ciągnie bez żadnej przerwy. czy ktoś mi potrafi pomóc?? Regulamin...
Po co zmniejszyłeś przerwę na świecach ? Zajeździsz zapłon. Jakie przewody założyłeś ? Podpowiem ci że w mojej 323F BG było to samo i dopiero 3 komplet przewodów NGK wyeliminował problem. Zakładałem tanie Janmory i zawsze to samo było. Sprawdź jeszcze kody błędów na PB. Może coś wylezie :)
Cześć. Astra I 1.4 8V C14NZ kombi. Szarpie silnikiem i dusi motor przy ściągnięciu nogi z gazu (odejmowanie gazu), rozpędza się płynnie, ale jak zmieniam biegi, 2, 3, 4 puszczę gaz aby wcisnąć sprzeglo to szarpie i się dusi. Taka sama sytuacja jak jadę na biegu, dodaję gaz, puszczam gaz to szarpie silnikiem. Jak wciskam pedał gazu na maksa to przymula....
Jest to samo na gazie i benzynie , to czepiał bym się zapłonu /świec/ lub czujnik wału. Jak mam rozumieć "potencjometr przepustnicy dobry" , czym sprawdzałeś i jak? , nie ma na ścieżce oporowej drobnych przerw?
Pamięć Eeprom może się wysypać przy zasilaniu nie gwarantującym poprawnej pracy mikrokontrolera. Raz w moim sterowniku też Eeprom się posypał podczas burzy kiedy napięcie sieciowe przerywało bo wiatr szarpał przewody. Wtedy dopiero doczytałem o bitach konfiguracyjnych BODLEVEL i BODEN Można je tak ustawić, że mikrokontroler będzie utrzymywany w stanie...
Ja też stawiam na masę Sprawdź przewody masowe czy mają dobre przejście. ja spotkałem wewnątrz koszulki przerwany.
Krótka historia napraw od zakupu. Jakieś 3misiące temu przeskoczył mi rozrząd, na szczęście zawory całe... Mechanik stwierdził, że to wina paska rozrządu (był poszarpany), wymieniłem - było ok... Po jakimś czasie zauważyłem że kapie ropa z pompy wtryskowej, zawiozłem samochód do mechanika, wymontował pompę oddał do regeneracji, okazało się że oprócz...
Witam szanownych kolegów, jest następujący problem, ww pralka startuje, wybiera program, zaczyna go realizować i losowo zaczynają się objawy typu przerywanie pracy elektrozaworu (z bardzo różną częstotliwością, tzw "szarpanie") Dochodzi czasem do tego chwilowe uruchamianie pompy odpływowej. Po nabraniu wody do poziomu podobnie zachowuje się silnik....
Od jakiegoś czasu przy mocniejszym dodawaniu gazu autem szarpie. Gdy lekko się go wciska to idealnie chodzi. Sprawdziłem świece, są ładne i maja takie same przerwy, wymieniłem kopułkę wraz z przewodami, sprawdziłem sondę -pracuje(wykres sinusoida). Odpala od "strzału". Przepustnice przeczyściłem, obroty na biegu jałowym 840-880. Auto posiada instalację...
Zmieniłem deklarację zmiennych na polecone przez kolegę Damian_Max, ale nic to nie dało. serwomechanizmy stoją jak wryte. Po drugie: Oscylować owszem, ale nie od wartości skrajnej, do skrajnej. A jedynie wokół danej nastawy, wtedy jednak serwomechanizmy wykonywały regularny ruch od skrajnej lewej, do skrajnej prawej. Na początku serwomechanizmy wykonywały...
Auto : Citroen C4 2.0 HDI 2005 Historia: silnik nierowno pracowal (nie wiem dlaczego, wlasciciel twierdzil, ze krotko po kupnie i z czasem sie pogarszalo). Po wymianie wtryskow praca wrocila do normy, ale pojawilo sie szarpanie. Opis problemu: Silnik szarpie przy delikatniejszym przyspieszaniu w zakresie 1500-2000 obrotow, ale zdarza sie nizej i wyzej....
Nie piszę, bo ich nie mam ;) *edit* I jeszcze jedno pytanko. Ostatnio zauważyłem, że jeden "palec" / "fajka" (ten gumowy, w którym jest sprężynka) mam lekko uszkodzony. Nie jest przerwany. Jest trochę popękany. Jak go nagnę, to ma kilka pęknięć. Czy tak nieduże pęknięcia mogą wpływać na pracę cewki? Jakieś przebicia?
Witam. Mam dość dziwny problem. Gdy jadę moja Hondą to czasami (nie jest to regularne) szarpie silnikiem, potrafi tez wyłączyć obroty i wtedy muszę zresetować stacyjkę (czytaj przekręcić jeszcze raz zapłon). Wcześniej miałem taki problem ale wyczyszczenie i zakonserwowanie mas silnika pomogło od ręki. Tym razem tez to zrobiłem ale niestety nie pomaga....
Witam. Na wstępie zaznaczę, że na mechanice samochodowej nie znam się zbyt dobrze. Szukałem pomocy po mechanikach ale widocznie nie potrafię trafić na takiego który by pomógł. Jestem posiadaczem samochodu Peugeot 308 T9 z silnikiem blueHDI 1.6. Pierwszy problem jest taki, że auto podczas ruszania szarpie. Co ważnie-nie zawsze. Najczęściej podczas dłuższej...
Zapomniałem dodać że w czerwcu tego roku zmieniałem: cewkę zapłonową, przerywacz, kondensator, cewke butelkową, fajkę, kabel HV, oraz przewody wychodzące z zapłonu (zapłon, oświetlenie, ładowanie AKU). Miałem cyrki z jednym gdy kupiłem założyłem, przejechałem 5km i przerywacz padł. Po zmierzeniu rezystancji miedzy patynką a masą wyszło ponad 2 MOhm...
witam ponownie byłem dziś u kolejnego specjalisty i powiedział że nie jest potzrebny vag do ustawienie zapłonu Sciągnij sobie załącznik.'Procedura regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w ALM. Pan mechanik robi Skody S100 i Seaty Malaga, W tym dokumencie napisane jest 6+/-1 stopień przed TDC. Co to w ogole znaczy? Na kole pasowym mam znak i jak rozumiem...
Z opisu sadzę ,że może być to związane z paliwem ; niski stan w baku lub zasyfione dno baku! Możesz jeszcze sprawdzić potencjometr przepustnicy - przerwa.
Odpowietrzyłeś układ? Po montażu pompowtrysków, potrzeba co najmniej 2 minut kręcenia rozrusznikiem z przerwami. Błędy jakieś ECU zgłasza? Schemat AVB.
Zgadza się - różnica spora i to może jest przyczyną obecnych kłopotów. Tez mi sie tak wydaje ale dlaczego ale swiece sa dobrane wedlug tabelki NGK, w ktorej jest podany moj silnik i model auta. To mnie dziwi, ze tak odbiega to od zalecen producenta auta, stad moje pytanie, czy moze roznica moze brac sie z budowy swiecy itp. Edit: Wlasnie wyciagnalem...
(at)dondu spróbowałem zrobić tak jak mówiłeś ale wyszło z miernym skutkiem... To znaczy do końca nie rozumiem jak to przebiega wszystko... Na filmiku pokazuje jak to działa. Co jest źle i czego nie rozumiem: --Silnik po puszczeniu przycisku cały czas kręci się na max obrotach. --Dioda PA0 w trakcie przerwania TIMER0 powinna mrugać i mruga ale ledwo...
Dalej nic.. wszystko co mogłem to sprawdziłem. komputer wywala błedy 00520 przepływomierz powietrza. zwarcie lub obwód przerwany. stały. i 00523. przepływomierz powietrza zwarcie z biegunem dodatnim,lub obwód przerwany.stały. silnik odpala,popracuje chwile i po dzwieku przekaznika zaraz pada.
witam , mam problem z IG 4tej generacji. po zamontowaniu pojawiają się okresowe problemy w zakresie niskich prędkości obrotowych i dużego obciążenia tj przyspieszanie z 1-2 i 2-3 - sporadycznie pojawia się szarpnięcie , przerwanie - niekiedy takie że prawie wysadza z siodła ;-( . po odpuszczeniu na bieg jałowy czasem gaśnie lub nie wchodzi na obroty...
Udało mi sie dorwac kanal. Mam jedna sonde przed katem, 4 kable z czego 2 biale to grzalka. Obwod grzalki przerwany... Jedno pytanie. Sa szanse ze te chinszczyzny z Allegro za ~60pln beda fungowac? Auto jest w takim stanie ze nie ma co inwestowac w jakiegos Bosha za 2 stowy. Tak byle dojezdzic do wiosny...
pokazał błąd 4 wtrysku. W jakim kontekście? Zwarcie, przerwa... itd?
Samochód odpala i na wolnych obrotach chodzi normalnie, podczas przyspieszania od 1500 do 2500 czuć lekkie przerwania, natomiast powyżej coraz mocniejsze przerwy tak jakby turbo się wyłączało i załączało cyklicznie. Na Biały elektrozawór przychodzą impulsy sterujące załącza się w ich takt, natomiast po odpięciu od zasilania sam dziwnie drga, łączy się...
Witam poszukuje schematu podłączenia potencjometru gazu do komputera. Auto nie reaguje na ruchy dźwigni. Komputer pokazuje zwarcie lub przerwę obwodu pedału przyspieszenia. Podobny błąd jest od turbodoładowania. Podejrzewam że to ta sama usterka w postaci uszkodzonego minusa. Ruszałem wiązkami w okolicy jednak to nic mi nie dało. Wcześniej był objaw...
Założyłem do siebie lpg stag 300plus,zavoli s,magic jety i zawór tomasetto. Po założeniu lpg wszystko super nie czuć różnicy w osiągach między lpg a pb spalanie nie za małe i nie za duże w warunkach trasa70%miasto30% 10-11l. Mapy z tego co widziałem pokrywają się a gdzie nie gdzie minimalnie lpg wyżej. Kazałem tak ustawić gaz żeby nie byla uboga dawka...
To jest chassis FE-1,w którym trzeba koniecznie usunąć przerwy w odchylaniu poziomym zaczynając od trafa sterującego T531.Mogą być również przerwy przy CXA2060 powodujące szarpanie obrazu.
Jeszce raz witam odpowiem sobie sam może komuś sie to przyda przerwany kabel od czujnika gaszenia czy jakoś tak, skubaniec był przerwany pod koszulką.
Witam . Mam problem z seicento 900 . Zaczyna szarpać gaśnie i nie chce odpalić . Jak zgaśnie traci iskrę i sterowanie wtryskiem . Jakieś impulsy z czujnika położenia wału dostaje ponieważ przy kręceniu rozrusznikiem uruchamia przekaźnik i włącza pompę . Dzisiaj było pierwszy raz gorzej auto szarpało 2 sekundy bez zasilania i znowu 2 sek ciągnie , dotelepałem...
Witam ,drogich forumowiczow ! Prosze poradzcie mi co moze byc przyczyna szarpania silnika na rownomiernych obrotach, tzn jade na 2lub 3 biegu , podczas przyspieszania jest ok , natomiast podczas trzymania stalej predkosci silnika nastepuje jego silne szarpanie. tak jakby np dodawal i ujmowal gazu itp.(obroty silnika sa rownomierne) nie jest to usterka...
Witam ,drogich forumowiczów Prosze poradzcie mi co moze byc przyczyna szarpania silnika na równomiernych obrotach samochod tak jak w temacie golf iv 98r 1.4 16v silnik AHW Szarpanie występuje wtedy gdy jadę równomiernie i nie niezależnie od biegu, podczas przyspieszania jest ok , natomiast podczas trzymania stałej prędkości silnika następuje jego silne...
Chciałem zapytać o poradę. Posiadam Poloneza 1.6 GLi z wtryskiem MonoMotronic 1.7 firmy Bosch. Samochód ma przejechane 128 tys km. W zeszłym roku zmieniłem silnik na inny, z przebiegiem ok.65 tys km. Wszystko było dobrze do jesieni tego roku. Usterka ma następującą postać: - samochód zaczął źle odpalać rano - pracują początkowo 3 cylindry, po kilku...
Nie rozumiem natomiast w jaki sposób dane z raportu które wygenerowane są dla danej sekundy miały by pomóc w diagnozowaniu usterki. W którym konkretnie momencie mam wygenerować raport bądź zrobić zrzut ekranu ? Przy 2500 obr ? Przy 3000 obr ? Czy może na postoju ? Wszystkie raporty, które wstawiłeś są bezwartościowe z dwóch powodów: 1) Graficzne nie...
Witam, mam problem ze swoją octavią 1.6aee z 2000r. Konkretnie kiedy silnik już jest dobrze gorący czyli np po dystansie kilkudziesięciu km podczas przyspieszania szczególnie z niższych obrotów przerywa i szarpie na lpg. Na pb jest wszystko w porządku (oraz na zimnym silniku na lpg). Ze swojej strony wymieniłem świecę na platynowe. Po krótkim czasie...
To by mogło tłumaczyć szarpanie czy przerywanie ale nie dymienie na biało-niebiesko. Poza tym objaw występuje na wolnych obrotach z tego co wywnioskowałem z opisu. Przy przerwach w dostawach paliwa raczej na jałowym i bez obciążenia pracowałby równo zaś pod obciążeniem pojawiały by się "atrakcje" w postaci przerw w dostawach paliwa. Sama pompa wtryskowa...
Proszę o pomoc zaawansowanych właścicieli bądź mechaników chcących pomóc w problemie. Pacjent: Skoda Octavia Tour 2021 1.6 MPI z silnikiem o symbolu BSE , moc 75 kW z fabryczną instalacją gazową Landi Renzo. Objaw: szarpanie i nierówna praca silnika zarówno na gazie jak i na benzynie. Na gazie trochę mocniej nasilone objawy. Włączona kontrolka spalin...
Witam.Potrzebuje pomocy fachowców wiec pisze na tym forum.Po odpaleniu auta silnik delikatnie nie równo chodzi na zewnątrz smierdzi spalinami i z tłumika idzie jakby biały dym wygląda to na parę ale czy auto zagrzane czy zimne to samo.Wczesniej szarpalo autem na przy Riazaniu albo jazda z małą prędkością np.w Jorku.Wymienilem świece nic nie pomogło...
Witam w moim Leonie 1.6 16v BCB zaczęło szarpać na stałych obrotach podczas jazdy gdy wymieniłem zawór EGR ponieważ stary już też szarpał na wolnych obrotach wyczyszczenie nic nie dało ale i też przerywał podczas długiego odcinka jazdy potrafiło przerwać na 5 sekund i potem wracał do normy lecz ten nowy z średniej pułki też szarpie czasami mniej czasami...
Witam, Jak w tytule Elektryczny wózek widłowy Toyota 7FBMF 80V szarpie nieregularnie przez kilka minut jadąc w przód czy w tył gdy zimny. (podnoszenie i przesuw wideł ok) Po "rozgrzaniu się" pracuje normalnie, ale gdy praca ustaje nawet na kilkanaście minut problem powraca. Po pierwszym uruchomieniu zaczyna się od jazdy b. powolnej jakby w trybie awaryjnym...
Filtr paliwa się wymienia. Teoretycznie co 50 tyś km na tym filtrze mam przejechane może 5 tys, km. Zrobię jeszcze czyszczenie wtrysków, wtedy wymienię filtr na nowy. Przepuściłem ten specyfik do czyszczenia wtrysków i później zamontowałem nowy filtr paliwa, teraz jeździ ładnie, nie wiem czy na zimnym nie poszarpuje ale jak nagrzany silnik to zbiera...
Chwilowa przerwa w serwisowaniu tego Tv. Do przyszłego poniedziałku. Dziękuje szanownym kolegom za zainteresowanie. Pozdrawiam
Podczas bardzo spokojnej jazdy(podczas przejazdu przez wioski-60-70/h)przy ok 1800 obr. czuje szerpanie przez 2-3 sek i przerwa 0k.8-10 sek.i znowu .Podczas bardzo delikatnego dodawania gazu również to samo-szarpanie!Ale gdy tylko zdejme noge z gazu,albo pożądnie dodam gazu to wszystko jest OK.JEST TO AUTOMAT -4 BIEGI,SILNIK 1,9 TDI 110 KM. BARDZO PROSZE...
słuchaj ja tak miałem jak piszesz w swoim citroenie, może na benzynie żadziej, ale jak złąożyłem GAZ to człowieku szarpało jak licho i to włąśnie co ciekawe na 2-jce, nie wiem dlaczego akurat na tym biegu , ale wymieniłem świece na iskrowskie do gazu o podwyższenej ciepłocie i buja sie perfekcyjnie, spróbuj od tego świece to jest około 30 zł a jak kupisz...
Witam. A po jakim czasie zaczyna właściwie pracować? Przyczyną moga być stare przewody wysokiego napięcia, przez noc ulegają zawilgoceniu (zmniejsza się rezystancja izolacji) i iskra nie dociera do świecy tylko ucieka przez popsutą izolację do masy. Proponuje też wyczyścić świece i ustawić przerwę. Jeśli usterka znika po jakimś czasie to niepowinna...
Można też sprawdzić przerwę w aparacie zapłonowym. Wkręt regulacji składu mieszanki raczej nie będzie miał z tym nic wspólnego. "Pręt" napędzając pompę paliwa prędzej, może nie dawać rady na wyższych obrotach, można go wyjąć i zmierzyć.
Witam Jestem posaiadaczem BMW E36 318i. Mój problem polega na tym, że przy ruszaniu strasznie szarpie samochodem, może nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby problem ten pojawiał się ciągle bez przerwy(sprzęgło, docisk itd.) , ale objawy te występuja tylko na mocno rozgrzanym silniku (tak po 1h jazdy) i to w tym wszystkim jest moim zdaniem dziwne. jesli...
Sprawdź przerwy na swiecach (0,7 mm), zapłon, czy nie jest za wczesny. Aparat i cewka też potrafi dawać takie objawy, jak są uszkodzone. Pozdrawiam.
wykorzystuje silniki w ploterze steruje polkrokowo i jak sa caly czas wlaczone to wsyskko ok ale jak wysyla im sie ze m aja pracowac np. na przemian z przerwami to wtedy urzadzenie rysyje mi brzydkie rzeczy :(
jeśli obroty na praniu są prawidłowe(czyli nie takie jak na wirowaniu)to uszkodzony programator,gdyby był zwarty triak to dostawał by pełnych obrotów W tym programatorze jest styk który zasila modół i to on powoduje że jest przerwa pomiędzy obrotami w prawo lewo on rozłącza zasilanie modułu na parę sekund i załącza z powrotem ,najczęściej właśnie brak...
Od niedawna jestem użytkownikiem tego modelu i nie mam do niego ani książki ani żadnego opisu ,po wymianie świec ( na takie same jakie były czyli NGK brp6 5e ,silnik po nagrzaniu szarpie na biegu jałowym. tak jakby gubił zapłony.Będę wdzięczny za wszelką pomoc.Przerwy na świecach ustawiłem takie jakie były na starych 0.8 mm.
ja bym szukał czegoś co zapłonem steruje,jakaś przerwa? może na początek impulsatrr,niestyk
Silnik 1,6 i - jednopunkt,typ C1,6NZ Objawy tego typu: Auto odpala ale ma wyczuwalnie słabszą moc - na 2 biegu max 70 i nie wkręca sie na obroty tak jak powinno, poza tym w pewnym przedziale obrotów szarpie, około 2 -3 tyś.obr/min. Po wykręceniu świec widoczne okopcenie- zbyt bogata mieszanka, - wyświetliło raz kod 45. Co zrobiłem: Wymienione przewody...
Wyreguluj prawidłowo gaźnik i ustaw przerwę na świecach lub je wymień. Pozdrawiam Jackkk
Nie próbowałeś w trakcie połączenia sprawdzać transfer np. netmeterem? Jeśli związane jest to z zakłóceniami transferu to coś powinno być widać, w momencie przerwania się glosu od rozmówcy to brak transferu. Możesz też zrobić testy na automacie echo123 żeby wykluczyć lokalne problemy rozmówców.
wygląda to na przerwy w okablowaniu przy gwałtownym ruszeniu do tylu silnik przechyla sie mocno do przodu być może naciąga jakąś wiązkę powodując przerwę ps .spróbuj z wypiętym czyjnikiem predkości jazdy spróbuj ręką mocno poszarpać silnikiem może zgaśnie???
Witam, Wymieniłem zużyte świece i kable WN. Teraz podczas przyspieszania silnik dziwnie się zachowuje -> czasem okropnie muli by po chwili zacząć normalnie przyspieszać, czasem robi to kilka razy podczas przyspieszania co daje efekt "szarpania". Przy delikatnym przyspieszaniu efektu tego nie zauważyłem, aczkolwiek czasem szarpnie na wysokich obrotach.Wcześniej...
...Dlatego myślałem że mam gdzieś błąd w programie. pozdrawiam Nie zdawaj się nigdy na symulator Bascoma , bo on często fiksuje :) Steruj silnikiem w przerwaniu Timer0 , a problemy z szarpaniem znikną. Również przerwanie Timer2 , jest zbyt częste i zabiera procowi gro czasu. Piotrek
W związku z tym, że temat jest w zainteresowaniu wielu forumowiczów chciałbym przekazać ewentualne sugestie odnośnie wymiemionych problemów. Długo czekałem na rozwiazanie problemu gdyż spodziewałem się wydatków. Pierwsze co zrobiłem to dokładną diagnostykę silnika ewentualne błędy, ustawienia itd. Wszystko było O.K. Następnie pojechałem do gazowników,...
Napisz czy to są nagłe ,krótkie szarpnięcia, czy takie przyduszenia? sonda i pompa to raczej przyduszenia a szarpnięcia na benzynie (tylko) to coś ze sterowaniem wtrysków,lub samymi wtryskami,w co wątpie,bo na raz wszystkie same z siebie nie przerwą a będzie to odczuwalne jak wypadanie zapłonów na jednym z cylindrów... A ciśnienie zmierz w czasie jazdy...
świeczki wymienione jakieś 2 tyg temu na firmowe ngk i przerwa na nich zmniejszona o 0,2mm. to raczej napewno nie to. jutro spróbuje profilaktycznie jescze raz podmienić przewody na firmowe moze badziew kupiłem i zobacze co będzie. -- Przewody wymieniłem i nadal to samo ale zauważyłem że szarpanie pojawia się gdy silnik się nagrzeje.
Sprawdz kondensatory między trafem a cewkami a szczególnie przerwy w tej okolicy..
sprawdź czujnik połozenia wału-KOSTKĘ miałem podobne zdarzenie- uciąłem kostke polutowałem-jak ręka odjął najlepiej aby się upewnic czy to -zapal samochód podnieś maskę ruszaj linka gazu-zwiekszaj obroty i ruszaj tą kostką od czujnika-jak przerwie ci silnik jesteś w domu
na pusto przy puszczaniu sprzegla nie ma takich drgan jak z obciązeniem moze faktycznie jakas przerwa sie gdzies robi a moze jakis kabelek przyciety gdzies pod kabiną albo przetarty.
Pisze jak byk-czujnik temperatury powietrza zasysanego i regulator cisnienia paliwa89 = Fuel pressure regulator - performance problem - mechanical fault 95 = Intake air temperature (IAT) sensor 2 - circuit malfunction - wiring, poor connection, IAT sensor, ECM 99 = intake air temperature (IAT) sensor 2 - circuit intermittent/erratic - wiring, poor connection,...
Rzecz ma się następująco: Wirowanie działa poprawnie - włacza się płynnie i działa regulacja prędkości wirowania. Ale... Przy obrotach rewersyjnych - po włączeniu zasilania załączają się poprawnie wolne obroty w jedną stronę, jednak po przełączeniu kierunku, silnik gwałtownie rusza po czym przekaźnik na module rozłącza styki. Historia się powtarza po...
lub ich zasilaniem :D miałem podobny przypadek w peugeot 405 silnik podczas przyspieszania szarpał tak ze chciałlo go z ram wyrwać(przerwy w zapłonie) pozdrawiam
Witam sprawdz elektroniczna dysze wolnych obrotow, czy niema jakis syfow w gazniku przeczysc dysze w gazniku sprawdz waleczek gdzie jest osadzony plywak i sprawdz przerwy miedzy plywakiem a zaworkiem, pozdrawiam :)
ja bym przyjrzal sie dokladnei przeplywce,w omegach byly te z rezystorem klapkowe?? jesli tak to zdejmij ten dekielek plastikowy wes miernik i sprawdz czy rezystancja zmienia sie plynnie i nie ma zadnych przerw i skokow rezystancji.
witam wszystkich. od dwoch tygodni jestem posaidaczem audi 80. rocznik 1991. benzyna. na gazniku. autko poszlo do gazowania. przy okazji byly wymieniane rozrzad, swiece, przewody, podstawa pod gaznikiem. po uruchomieniu z instalacja gazowa auto chodzilo 15 minut a potem na wolnych obrotach zaczelo nim rzucac tzn silnikiem. po przelaczeniu na benzyne...
obroty zaczęły lekko falować, ale nie pod 2tyś jak niektórym jak czytam na forum. waha się między ok. 800 do 1100. Przyszedł mi do głowy czujnik położenia wału gdyż jak naprężałem pasek...rurką naciągałem alternator, i oparłem ją o blok w okolicach przewodu z czujnika! i nie wiem jak go sprawdzić czy nic nie przerwałem. Może to cewka uszkodzona? Zastanawiające...
tak własnie sie dzieje kiedy silnik jest obciazony przez dodanie gazu a jes słaba iskra na jakies swiecy i na chwile przestaje pracowac na danym cilindrze Dodano po 5 przerwa na kablu polegała na tym ,ze na odcinku 4cm był wypalony materiał przwodzacy /sprawdzałem /a oprność przewodu była 25kilo
Sonda z fioletowym kablem, a sam elektrozawór EGR obmierzyłem pod kątem rezsytancji (dane we wcześniejszym poście) i oscyloskopem pod kątem przerw na potencjometrze - nie wykazało, według mnie zawór EGR jest OK. Jutro sprawdzę jeszcze to o czym pisał adielektro bo faktycznie autko wali sadzą z rury i to pod dość dużym ciśnieniem. Najgorsze w tym knocie...
Mam nietypowy problem ze swoim samochodem.- lew z silnikiem HDI bez FAPa (406-ka, 110KM). Mianowicie od jakiegoś czasu szarpało sporadycznie na zimnym silniku, na wolnych obrotach i w trakcie jazdy. Początkowo myślałem, ze to może woda w filtrze paliwa. Filtr wymieniony a problem się pogłębił. Na dzień dzisiejszy jazda samochodem stała się niemożliwa...
Mam duży problem z zapłonem w w/w mazdzie może najpierw opiszę co się działo od początku, a mianowicie: auto miało jakby zaniki mocy w różnych zakresach obrotów , następnie przy jeździe chodził tak jakby bez jednego cylindra, przy sprawdzaniu na którym nie chodzi (zdejmowanie przewodów zgasł i już nie odpalił) ISKRA BYŁA, paliwo dostawał, jedyny błąd...
Jeżeli silnik sprawny na 100% ?( na pewno nie ma upływności?), to pozostaje elektronika do dokładnego sprawdzenia, zimne luty, przerwane ścieżki itp.
Nie wiem czy zakładać nowy temat - czy kontynuować aktualny. Głównym problemem na tą chwilę jest brak iskry, - brak sterowania cewką zapłonową (dwa przewody idące do komputera od cewki sprawne), sprawdziłem również czujnik indukcyjny - ma w środku cewkę i magnetyczny trzpień zbliżając metal zmienia rezystancję(dwa kable bez przerw idą do kompa) - więc...
Autko ma założony gaz? Sprawdzić przerwy na świecach i czy dobrze przepalają czy nie (czarne)
Vw Vento 1,8 abs silnik na mono wtrysku problem polega na tym że podczas ruszania szarpie i zgaśnie , a na luzie but do końca i nawet nie przerwie. W komputerze zero błędów było padnięta sonda wymieniłem na nową i właściciel sobie wymienił wcześniej pompę paliwa sprawdziłem ciśnienie i jest ok zapłon też jest ok już podmieniałem cały mono wtrysk i nic
Ja na początek przejrzałbym układ zapłonowy, skoro przewody i świece są nowe, to pozostaje kopułka i palec rozdzielacza zapłonu, musi gdzieś być przebicie i dlatego strzela, dla wszystkiego zmniejsz przerwy na świecach na 0,8mm. Najlepsze świece NGK Vline No 12 Wiele aut już w Niemczech uratowały od szarpania i strzelania.
Witam ! Może wymiana elementów WN (kable, kopułka, palec i świece) coś by tutaj dała. W mojej Neksi po wymianie w.w. spalanie na gazie z 11l/100km spadło do 10... Też mi nieraz trochę szarpie ale podejrzewam przerwę na świecach(szczelinomierz zakupiłem i w wolnym czasie doprowadzę te świece do porządku lub całkowicie wymienię).
sprawdź świece może są zasyfione ustaw dobrze przerwę na świecy na moje oko za duża a i przy okazji sprubuj zatankować gdzie indziej:)
Witam po przerwie wlasnie wrocilem do kraju i odrazu pojechalem do gazownika Ogolnie z instalacja jest OK( stan tech.) problemem sa zaklocenia nadawane z cewki zaplonowej. Gdy u mnie jest 4000 obrotow to komputer odczytuje wahania w zakresie 4000 - 11000. cewka jest zbyt nieczytelna dla komputera. Zmienilismy sygnal na druga cewke ale dalej jest ten...
Wszyskie nie butelkowe to badziew ;) Przestań, jak chcesz tam wstawić "butelkowa" i jakby to wyglądało? Do przebicia może dochodzić z powodu świec (za duża przerwa) albo przewodów (przerwa w środku przewodu) energia musi się gdzieś rozładować - a w sklepie też można trafić na buble, albo na zareklamowane przez innego kupującego i sprzedawane do skutku........
Mój variant 1,8 kiedyś też zaczął przerywać i szarpać.Powodem tago były przerwane przewody pod gumką na wtyczce od wtrysku.Gumka jeśli jest to na wtyczce od strony wchodzących w nią przewodów.Chodzi mi o wtyczkę cztero pinową.Zdjęcie zapożyczone z otomoto.
Hmm masz racje, nie zajmuje się długo avr wiec mam pewnie braki. Zmieniłem SIGNAL na ISR i kod wygląda następująco: ISR (USART_RXC_vect, ISR_BLOCK) { buff[z]=UDR; if(z==10 || buff[z]=='T')z=0; else z++; } ISR (TIMER1_OVF_vect, ISR_NOBLOCK) { PORTC=0xFF; _delay_us(500); //czekaj 0,5ms TCNT1=...
jesli to byla by centralka to na innej powinien chodzic ale nie chodzi jesta tak samo. a moze byc wina kabla przerwany lub przepalony i robic zwarcie?
Ja bym wymienił, ewentualnie sklepał świece, miałem to samo w moim Pasku 2,8v6 inst Prins wywaliłem oryginalne świece zamontowałem jedno elektrodowe NGK i zmniejszyłem przerwę na 0,8mm i zrobiłem na tym 50 tys km bez nawet jednego szarpnięcia i sprzedałem auto, sam montuje instalacje gazowe i wielu klientów przyjeżdża do mnie z takimi problemami rozwiązanie...
Ostatnio zauważyłem że czujnik temp dziwnie się zachowuje tzn silnik powoli się nagrzewa ale nie dochodzi do 90*C, następni po krótkiej przerwie spada w dół ... z czym to może być związane ?
Hmmm jeśli poza tymi przerwaniami pracuje równo i nie ma żadnych innych obiawów - najprawdopodobniej przyczyną są przewody WN, albo już wcześniej miały przebicia albo uszkodziłeś któryś podczas remontu
bez sondy chodzi z przepływki jeszcze raz od początku - jak przyspieszasz na zimnym to: - niezależnie od tego ile wciskasz gaz po prostu szarpie? - wciskasz gaz ileś tam i tak trzymasz a silnik chwilę przyspiesza dobrze i zaczyna zamulać (ale nadal przyspiesza) i znowu łapie dobrze i zaczyna mulić i tak do zmiany biegu na wyższy?] - jak się nagrzeje...