Odezwij się na pw.
Skąd wiesz że sterownik silnika jest sprawny? Pomierz napięcia na silniku, jak będą napięcia, to odepnij silnik i sprawdź omomierzem uzwojenie. Jak na jednym przewodzie będzie przerwa to silnik będzie głośno wargotał
Jezeli silnik prawidłowo podłaczony poza pralką nie wiruje to masz przerwę w uzwojeniu szybkich obrotów, silnik do przezwojenia
Bez podłączania napięcia sprawdź na samych zaciskach szczotek, czy masz jakieś przejście. Powinna to być wartość w omach. Wykluczy to winę samych szczotek i przy okazji sprawdzi uzwojenia silnika. Jak jest przerwa to silnik nie ruszy. Jak będzie przejście, to znaczy, że napięcie zmienne 230V nie dociera do silnika. Wtedy szybko będzie można określić...
Witam Masz po prostu przerwę w uzwojeniu wirnika. Można rozebrać silnik i sprawdzić czy przewody uzwojeń są poprawnie zaprasowane do poszczególnych działek komutatora.
Uzwojenie rozruchowe możesz najprościej sprawdzić czy nie ma przebicia do masy lub nie ma przerwy w uzwojeniu.
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Jedną z możliwych przyczyn jest zepsuty kondensator(stracił swoje właściwości)- to ta aluminiowa puszka. Jeśli wymiana jego na nowy nie pomoże, to być może jedno z uzwojeń silnika ma przerwę.
Zdjęcia uzwojeń pomoże w diagnostyce. Silnik niekonieczne musi mieć uszkodzone uzwojenia bo przyczyną takiego stanu mogą być przewody łączące uzwojenia z tabliczką zaciskową silnika ( przerwa).
Witam. W tych nożycach jest napęd jak w szlifierce stołowej. Wyłącznik ŁK 15 i silnik trójfazowy. Trzeba sprawdzić uzwojenia silnika, w jakim są stanie, czy nie mają przerwy i czy są dobrze połączone.
Witam. Silnik sprawdziłeś ale do silnika nalęży prądnica tachometryczna a o niej nic.Sprawdz obwód omomierzem lub woltomierzem ~ (wtedy trzeba pokręcać wirnikiem woltomierz powinien się wychylać). jeżeli będzie przerwa uzwojenia prądnicy silnik nie będzie pracował.
Ciężko tutaj coś doradzić konkretnie, zakładając że prawidłowo połączyłeś wszystkie elementy a silnik się nie obraca to trzeba sprawdzić (oczywiście bez podłączonego napięcia !) czy wirnik obraca się swobodnie, jeden z kondensatorów ten mniejszy to kondensator przeciwzakłóceniowy a drugi rozruchowy. Te też mogą być uszkodzone. Uzwojenia w silniku mogą...
To jest tak z rysunku ideowego wynika że jest to silnik 3 fazowy przerobiony na 1 fazowy. Pomiar rezystancji między stykami U i X \ V i Y oraz Z i W powinien wynosić około 2 ohmów. Sprawdź czy do masy silnika (obudowy) z zacisków tabliczki (XYZUVW) nie ma przebicia. Według twego opisu na 2 fazach nie pokazuje żadnych przepływów to silnik ma spalone...
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Sprawdź czy oś silnika po wymontowaniu go daje się lekko obracać w palcach - silnik nie jest zatarty. Do sprawdzenia omomierzem jest też cewka silnika czy nie ma przerwy ewentualnie zwartych uzwojeń, ale to będzie trudno wykryć omomierzem. Silnik należy sprawdzać omomierzem po odłączeniu go od sieci 230V AC.
Spróbuj pokręcić osią wirnika (bez śmigła) powinien się obracać bardzo lekko,jeżeli wyczujesz jakieś opory nasmaruj łożyska np. płynem WD-40. Jeżeli wirnik obraca się lekko to może być zwarcie w uzwojeniu lub przerwa w zasilaniu (lubi się przełamać któryś z przewodów.) Ten silnik ma dwa uzwojenia , jedno zasilane bezpośrednio z 230V , drugie przez kondensator,...
Prądniczka sprawdzona - generuje napięcie bez przerw. Jak energicznie zakręciłem bębnem to uzyskałem nawet 7 Voltów. Przy stałym obracaniu wartość ok 5 Volt. Specjalnie podłączyłem miernik analogowy żeby obserwować ewentualne przerwy , bo cyfrowy z bargrafem miał duże opóźnienie. Uzwojenia silnika nie mają przerw. Znaleziony schemat. Złącze do samego...
tak jak piszesz tak jest ,tylko nie piszesz czy obrót ręką powoduje pracę silnika ,czy po wymianie kondensatora (jeżeli taka nastąpiła)brak dalej pracy silnika-buczenie to oznaka braku momentu rozruchowego -uszkodzone uzwojenie rozruchowe ,kondensator ,przerwy itp. zastosuj się do rady kolegi wyżej,pisz precyzyjniej na postawione pytanie odpowiedż otrzymałeś...
Konkretnie jakiego? Uzwojenie silnika może ulec następującym uszkodzeniom: - przerwa w uzwojeniu, sprawdzamy poprzez pomiar rezystancji uzwojenia (zakres na omomierzu od kilku do kilkuset omów) - zwarcie uzwojenia (jakość izolacji uzwojenia) do korpusu silnika, sprawdzamy poprzez pomiar np. induktorem (zakres MΩ).
Witam. 800 kOhm to o dużo za dużo. Podejrzewam, że to uzwojenie jest uszkodzone (jakaś przerwa). Pozdrawiam.
sprawdź silnik ....może przerwa na kostce przy silniku Silnik może mieć przerwę w uzwojeniu wolnych obrotów ...sprawdź omomierzem ...Są w nim dwa osobne uzwojenia ...wirowania i wolnych
Iskrzenie na szczotce występuje nie tylko gdy jest zużyta ale też gdy jest przerwa w uzwojeniu wirnika. Prąd podłączamy do uzwojeń silnika, a uzwojenia wirnika zamykają ten obwód jeżeli wirnik ma przerwę to żarówka automatycznie będzie w czasie pracy silnika mrugać.
Kolego autorze należy wziąć omomierz do ręki i zmierzyć przejście w obwodzie elektrycznym od wtyczki po silnik . Po drodze masz presostat . Jeśli silnik nie buczy czyli albo jest przerwa w obwodzie zasilania ( wtyczka .presostat, przewody ) lub uszkodzone uzwojenie silnika. Ale stawiam na to pierwsze. [
A do którego uzwojenia chcesz dodać kondensator? do uzwojenia rozruchowego, jak ma przerwę, to jaki sens?, a do roboczego też bez sensu, bo by silnik startował, to musi być dwa uzwojenia.
A jakby zrobić próbnik z żaróweczki baterii i kabelków i podłączyć do dwóch konców uzwojenia to pokaże przerwę w obwodzie spalonego uzwojenia bo nie będzie świecić , czy źle kombinuje ??? Chyba że uzwojenie jest zwarte to i tak będzie świecić . Źle kombinujesz bo po co mi pomiar silnika z które nie wiem czy jest przerwa czy zwarcie , po za tym elektryk...
Silnik od pralki automatycznej ma 4 uzwojenia: 2 - są od prania zwykłego 2 - od wirowania 1 - wspólny na którym zainstalowany jest bezpiecznik Jeśli silnik nie kręci się ani na wirowaniu ani na praniu normalnym to sprawdź bezpiecznik. Jeśli natomiast na jednym uzwojeniu się kręci a na drugim nie to jest przerwa na jednym z niedziałajacych uzwojeń (mogą...
Witam ! Oporność między lamelami komutatora 180k może świadczyć o przerwie w uzwojenia wirnika. Jeśli nie ma widocznych uszkodzeń to należy sprawdzić połączenia drut - komutator. Pozdrawiam. Stefan
Wyglądają ok masz miernik żeby pomierzyć uzwojenia? Nie znam tego silnika tam może być bezp termiczny przy uzwojeniu i dostał przerwy.
Nie wiem jaki masz silnik, komutatorowy czy asynchroniczny, na prąd stały czy zmienny. Jeżeli jest to silnik na prąd zmienny nie może mieć przejścia między uzwojeniami a obudową. Odłącz zmywarkę od sieci zasilającej. Przełącz miernik na 2M, jedną jego końcówkę podłącz do metalowej obudowy a drugą dotykaj do odłączonych od instalacji zacisków silnika....
Obwód pompy obiegowej do sprawdzenia: - czy pompa dostaje napięcie i jakie jest to napięcie? - jeśli jest napięcie na pompie, to czy ta pracuje? - jeśli pompa pracuje, to filtr na dole zbiornika zmywarki do wyczyszczenia razem z ramionami zraszacz, ale tutaj musiałby być naprawdę w fatalnym stanie, również higienicznym, żeby nie było żadnego przepływu...
Jakie silniki? Spalone mogą być w dwojaki sposób. Uzwojenie może dostać przerwy i to łatwo wykryć (wymagana wiedza jaki to silnik i jakie ma uzwojenia) Możliwe też że uzwojenia przegrzały się i izolacja została zniszczaona skutkując tz. zwartymi zwojami i tu już trudniej. Najlepiej jak kolega napisze jakie silniki ma na myśli.
Co z tego, że normalny użytkownik nie wie co to znaczy? Nie musi wiedzieć. Jeżeli występuje ograniczenie czasu pracy, w instrukcji obsługi sprzętu powszechnego użytku, oprócz (lub zamiast) symbolu rodzaju pracy, powinien być słowny opis jak długo urządzenie może pracować bez przerwy i jak długa ma być przerwa.
Pisałem-to są dwa uzwojenia połączone z jednej strony,masz trzy kable z silnika.Miedzy każdym z nich musisz mieć pomiar na omomierzu. Jeśli pomiar jest tylko między dwoma kablami ,przerwa na uzwojeniach stojana silnika[być może termik]
sprawdz uzwojenie silnika czy nie ma przerwy
Usystematyzujmy to dwójki to 2U /2V /2W co są połączone i nie wykazuje w stosunku do nich żadna jedynka połączenia . Szczerze to otworzył bym silnik z jednej strony i zobaczył uzwojenie bo myślę że jest przerwa .
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Nie daje żadnych oznak pomierzone miernikami, napięcie jest ok. podane z gniazda dochodzi do skrzynki silnika. Nie daje oznak życia- tzn. brak buczenia, czy próby startu - po prostu nic. Uzwojenia pomierzone omomierzem? ja bym spróbował podłączyć inny odbiornik (oczywiście o zbliżonych parametrach) w miejsce tegoż silnika Nie ma potrzeby jeśli autor...
Witam, Czy mogę liczyć na podpowiedź jak rozpoznać wyprowadzenia uzwojeń silnika? Objawy to ciche "buczenie" pompki po podaniu zasilania na każdym z trzech biegów. Zamówiłem już kondensator rozruchowy ale zanim ją zdemontuję chciałbym jeszcze pomierzyć czy nie ma przerwy w uzwojeniu.
No niekoniecznie! Podobny objaw będzie też przy przerwie w doprowadzeniu napięcia do silnika (uzwojenia rozruchowego np. na konektorach) lub przerywanie kondensatora rozruchowego.
Jeśli emalia na drucie nie uszkodzona, to można spróbować. Jednak właśnie przed lutowaniem należy ją usunąć, bo to warstwa izolacyjna -dlatego miernik wykazuje przerwę. Uzwojenie ułożone jest w trójkąt, powinny wychodzić 3 grube przewody i 5 cienkich od płytki hallotronów.. Jeśli się mylę proszę o poprawienie. ;)
Raczej nastapiła przerwa uzwojenia, bo nawijane jest ono naprawdę cienkim drutem.
Witam Jeżeli wyłącznik masz na ziemi ,sprawdź czy dochodzi i wychodzi z niego napięcie.Gdy wszystko jest O.K sprawdź uzwojenia silnika miernikiem (oporność uzwojeń ,czy nie ma przerwy na fazie,oporność izolacji).
To teraz sprawdź rezystancję cewki tego hamulca. Może jest przerwa w uzwojeniu.
PDG 585 były chyba dwie odmiany. Ja mam tą starszą wersję PDG 585 C bez wyłącznika wirówki. Zresztą robiłem pomiar bezpośrednio na kostce silnika i tak jak wcześniej było pisane nie mogę wymierzyć drugiego uzwojenia - przerwa. Pozdrawiam Przemo
Przecież to silnik i przerwy na uzwojeniu być nie może... Może on mierzył rezystancję izolacji tej pompy? 700om to jak na rezystancję uzwojenia silnika sporo.
Witam. Zrób tak jak pisze " kwantor " to wyjaśni czy regulator uszkodzony czy uzwojenie wirnika ma przerwę?
Podejrzewam ,że jest uszkodzone jedno z uzwojeń .Silnik próbuje "wystartować" , ale przerwa na jednym z uzwojeń to uniemożliwia .Prąd rozruchu jest za duży .następuje rozłączenie "termika. Najprostsze sprawdzenie polega na pomiarze oporności uzwojeń silnika.
Witam . Należy zrobić pomiar uzwojeń silnika ,gdyż może być przerwa na uzwojeniu rozruchowym . Czyli zrób pomiar między poszczególnymi przewodami.
Sprawdź uzwojenia np omomierzem. Może któreś ma przerwę ??
Omomierzem - jeśli rezystancja będzie wynosiła ok 0 omów to znaczy zwarcie, jeśli nieskończoność to przerwa w uzwojeniu. Te silniki nie miały kondensatora - niektóre modele miały dołączane uzwojenie pomocnicze tylko na czas startu - przez specjalny elektromagnetyczny wyłącznik. Po zakręceniu osią i nie obciążony silnik powinien wystartować i bez zasilania...
noreknorek napisał: Uzwojenie z cienkiego drutu uległo uszkodzeniu na skutek dostania się do silnika ciała obcego Gdyby do środka dostało się ciało obce to uszkodzenie byłoby inne ;) Zresztą, ja widzę więcej uszkodzeń, ale może mam źle "wyregulowany monitor" :) Zaznacz na zdjęciu- może być w paincie, gdzie jest ta przerwa?
Witam. Generalnie jest problem z prądnicą. Sprawdź uzwojenia prądnicy. Prawdopodobnie jest przerwa. Pozdrawiam
Tym miernikiem nie sprawdzisz kondensatora. Sprawdź uzwojenia na przejście, czy nie ma przerwy, gdyż na spalone nie wygląda.
Trzeba rozebrać silnik i idąc po przewodach znaleźć bezpiecznik termiczny który jest w stojanie. Sprawdziłem - bezpiecznik OK Blokada drzwi sprawna? Sprawdż, bo silnik nie ruszy jak nie zablokuje klapy. Blokada też OK Za to uzwojenie stojana miało przerwę. Wymieniłem silnik i wszystko działa. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Temat uważam za zamknięty
Kolego sly333 , weź pod lupę cewkę elektrozaworu na reduktorze i na butli, ale raczej na reduktorze. Miałem w swoim dreamie podobną sytuację - przyczyną była przerwa w cewce (taka niestała), jak ją kilka razy sprawdzałem była w porządku i to mnie w błąd wprowadziło - sprawdzałem przewody i nawet otwierałem komputer gazowy szukając zimnego lutu i nic...
Czujniki wału w Renówkach uszkadzają się w taki sposób, że pod wpływem temperatury uzwojenie dostaje zwarcia lub przerwy i fałszuje odczyt, łatwo to zaobserwować, podgrzewając taki czujnik np. opalarką z podłączonym do czujnika omomierzem.
pomiędzy blaszkami jest przerwa, czy to uzwojenie jest tylko do gaszenia?, bo przed awarią silnik nie dał się zgasić wyłącznikiem, co by świadczyło że przerwa mogła być wcześniej i nie przeszkadzało to w pracy (tylko w gaszeniu).
Da się przetestować motor BLDC bez falownika? Oczywiście, istnieje kilka metod testowania silników BLDC (Brushless DC) bez falownika, ale trzeba pamiętać, że pełna funkcjonalność takiego silnika, w tym sterowanie prędkością i momentem obrotowym, jest zwykle dostępna tylko przy użyciu odpowiedniego sterownika. Niemniej jednak, dla prostych testów, których...
Brak fazy jak trójfazowy . Uszkodzony kondensator jeśli go ma. Inne opcje to przerwy na przewodach lub uszkodzone uzwojenie. Stawiam na bezpiecznik.
Winę za taką a nie inną pracę pralki ponosi wirnik, a ściślej mówiąc przerwa na uzwojeniach, którą można było zdiagnozować jedynie pod obciążeniem. Na razie przerwę usunięto , lutując naderwane uzwojenie, ale dni silnika są już policzone. Pozostaje przezwojenie ( ok.200,- ) lub nowy silnik ( ok. 350,- ). Tak więc temat uważam za załatwiony. Dziękuję...
Proponuję sprawdzić czy działa bezpiecznik termiczny zabezpieczający silnik przed przegrzaniem. Znaleść go można gdzieś wciśniętego w czoła uzwojeń lub znajduje się pod którymś szczotkotrzymaczem. Bezpiecznik zadziałał i zrobił przerwę w uzwojeniu silnika. Nie wiem jak jest w Zelmerach. W moim przypadku był pod szczotkotrzymaczem w postaci płytki z...
To znaczy, brak połączenia między pozostałymi? Co znaczy "0"? Zwarcie między nimi, czy przerwa? Sprawdź czynie ma zabezpieczenia termicznego uzwojenia.
Witam ! Do pracy ten silnik nie potrzebuje kondensatora, chyba że był przewijany ? Normalnie ten silnik ma jedno uzwojenie główne i jedno uzwojenie pomocnicze odłączane wyłącznikiem odśrodkowym widocznym na fotografi z lewej strony. proszę sprawdzić wyłącznik odśrodkowy. Jedna część na ośce wirnika powinna pod wpływem narastających obrotów odłączyć...
Chodzi o szlifierkę kątową. Iskrzy strasznie na komutatorze. Ten filtr nie może powodować iskrzenia, niezależnie od sprawności filtra. Uszkodzenie filtra dałoby skutek albo w postaci braku zasilania silnika albo siania zakłóceniami po sieci. U ciebie albo szczotki do wymiany, komutator do wyczyszczenia albo przerwa a jednym z uzwojeń wirnika.
Uzwojenie rozruchowe nie jest aktywne w czasie startu - może jest przerwa na wyłączniku odśrodkowym. Same uzwojenie główne przy rozruchu może powodować start, ale z przypadkowym kierunkiem obrotów.
Nie jest zrozumiałe dla mnie czemu się Panowie tak czepiacie elektroniki? Sterownik można odłączyć i silnik powinien wtedy pracować na maxa. Elektronika dała by inne objawy. Osobiście przypuszczam na granicy z pewnością, że może być przerwa pomiędzy końcem któregoś z uzwojeń a wycinkiem komutatora, może też być uszkodzone łożysko lub jego gumowy pierścień...
To zmierz uzwojenia omomierzem uzwojenia, może na którymś jest przerwa. Czy jesteś pewien że wysterowanie na kabelkach jest dobre? (podłączałeś inny w jego miejsce) ?
Może też być przerwa w jednym z uzwojeń. Sprawdź omomierzem czy uzwojenia mają taką samą oporność.
Nastaw miernik na 20k omów i ze spokojem zmierz rezystancje pomiędzy wszystkimi czterema kablami wychodzącymi ze silnika. Jeśli omomierz nic nie wskaże trzeba szukać przyczyny, przerwy w uzwojeniach w środku silnika. Prawdopodobny schemat podłączenia tego silnika jest taki ( pomijam wyłącznik i kostką zaciskową): Dwa czarne kable połączone razem, tu...
Może być wiele rzeczy. Zacznij od miernika, test diody i sprawdzaj po kolei cały obwód. Wiertarkę oczywiście odłączasz od zasilania. Sondy do bolców wtyczki. Druga osoba niech manipuluje wiertarką - np. wciśnie przycisk (albo użyj blokady wyłącznika). Powinieneś mieć wtedy niską oporność, równą oporności wewnętrznego uzwojenia wiertarki. Jeżeli nie...
Witaj kolego , czy on rusza tylko w jedną stronę czy można go dłonią bujnąć też w drugą jak tak proponował bym zrobić pomiar uzwojenia rozruchowego może być przerwa lub zimny lut na ciągłości tegoż
Sprawdź, jak zależy napięcie indukowane w uzwojeniach od prędkości obracania. Jeśli on jest na 200V, to powinien się obracać prawie bez oporu, a nawet przy powolnym obracaniu powinno występować spore napięcie. Nie wiem, jakie rozmiary ma ten silnik i na ile dobrze ciepło z uzwojeń może być odprowadzane na zewnątrz - ograniczeniem prądu jest nagrzewanie...
Witam. W pierwszej kolejności sprawdz czy złącze silnika ma dobre połączenie ze złączem wiązki przewodów a następnie obwody uzwojeń (nie powinno być przerwy) oraz kondensator pracy (utrata pojemności).
Witam. Białe od tacho gdzie obrocie wirnika indukuje napięcie. Sprawdzić silnik na tak zwanie krótko trzeba połączyć w szereg szczotki z uzwojeniem stojana tzn. szczotka-uzwojenie stojana-szczotka-uzwojenie stojana. Kondensatora rozruchowego nie ma w tej instalacji. Za pracę silnika odpowiedzialny jest moduł. czerwony - 230V czarny -mostek do brązowego...
Przyczyną okazał się hamulec silnika, rdza tarczy hamulca, pomimo sprawności elektromagnesu, hamulec nie zwalniał się. Sam silnik na krótko działał poprawnie. Dopiero po rozebraniu elektromagesu kapnąłem się że jest tam cewka elektromagnesu szeregowo z mikroswitchem. Jeśli moduł nie widzi rezystancji uzwojenia elektromagnesu, widzi przerwę lub zwarcie...
przerwa na uzwojeniu silnika - obroty do prania. Sprawdzić przejście na kostce na podłączeniu silnika
Mam silnik od pompy z rozdrabniaczem. Do dnia dzisiejszego sprawował się bezawaryjnie. Jakie objawy - buszy nie kręci, wałek stoi w miejscu. Bez napięcia nie ma problemu aby nim obrócić, brak bić, łożyska całe. Co zrobiłem - rozebrałem w drobny mak myśleć że może szczotki albo coś podobnego - ten jest bez szczotek. W środku dwa uzwojenia. Jedno nawinięte...
To dzwonienie to chyba odgłos hamulca . Niewiem czym kolega sprawdza te silniki . Należało by sprawdzić oporność uzwojeń . jedno może mieć przerwę lub uszkodzony kondensator . Silniki kosiarek są mocno wyżyłowane i dzwiękowe efekty niewiele się od siebie różnią w przypadku uszkodzenia uzwojenia pomocniczego (i ewentualnie kondensatora ) , lub uzwojenia...
Nie będę pisał jaka to moja myjka (złośliwcy - wiedzą!). Wielokrotnie u mnie woda miała ponad 80st.C, a praca wielogodzinna, bez przerw. Chociaż instrukcja pozwala do 60st.C. Była jedna przerwa, bo plastikowa przezroczysta bańka od filtra "wybuchła" od temperatury. To nie teoria, to praktyka. Spoko, mosiądze wytrzymają. Uszczelniacze to guma do ok....
Witam ! Czy silnik buczy ? czy silnik nie reaguje na zasilanie ? Jeśli nie reaguje na zasilanie to może być przerwa w uzwojeniu, uszkodzenie wyłącznika wykluczyłeś sam. Jeśli silnik buczy to przyczyn może być kilka: zwarcie uzwojenia silnika, uszkodzenia kondensatora i uszkodzenie mechaniczne np. zatarcie łożysk lub wyrobienie się ułożyskowania. Pozdrawiam....
sprawdzić trzeba komutator silnika. Przerwy między wyprowadzeniem uzwojeń. Mogło tam powstać zwarcie. Trzeba przeczyścić szczeliny
Masz dwa wyprowadzenia uzwojenia pracy,dwa uzwojenia rozruchowego i dwa wył.odśrodkowego.Nawijając na wałek kawałek taśmy i energicznie pociągając sprawdzisz,które przewody są od wył odśrodkowego(omomierz wykaże przerwę w obwodzie).Schemat podłączenia powinien być wytłoczony na deklu od tabliczki zaciskowej.
Witam ! Typowy silnik ma dwa uzwojenia. Zwiększ zakres pomiarowy miernika na 2k i wykonaj pomiar pozostałych przewodów, być może drugie uzwojenie ma więcej niż 200omów ?, prawdopodobnie ma przerwę. Pozdrawiam. Stefan ps. nie podłączaj silnika do zasilania
Dodam, że szczotki i komutator są w porządku. Czyli jednak wirnik uszkodzony , ma przerwy albo zwarcia uzwojeń . Wymontuj silnik i daj do sprawdzenia w jakimś zakładzie przezwajania silników .
Witam. Brak pracy pompy spowodowane jest prawdopodobnie uszkodzeniem triaka,który nią steruje lub jest przerwa w obwodzie. Faktycznie uzwojenia silnjka są wewnętrznie połączone.Sprawdz obwód pradnicy tachometrycznej.Jeżeli jest przerwa silnik nie będzie pracował. Jezeli masz kłopoty ze sprawdzeniem triaka to najlepiej go wymień na nowy. Triak w układzie...
Szczotki ok, kabel tez. W koncu to jakis element elektroniczny / uzwojony powinien sie upalic a nie kabelek 1.5mm2 . Uzwojenie silnika rowniez nie ma przerwy. Mam dodatkowe pytanie. Czy da się zmodyfikować silnik aby wolniej się kręcił ale za to miał większy moment obrotowy (wiekszą moc na wale)?
Możliwe, że zostały uszkodzone uzwojenia jednej fazy. Jeśli zmierzysz rezystancje pomiędzy odpowiednimi zaciskami (fazowymi) i gdzieś będzie przerwa to niestety trzeba będzie silnik oddać do przewinięcia uzwojeń, ewentualnie allegro i sprzedawać jako uszkodzony.
Witam ! Tak wygląda nie używany wyłącznik: http://obrazki.elektroda.pl/2658099000_1... Tobie chyba chodzi o ten trzeci nit po lewej stronie na Twoim zdjęciu ? To jest tylko nit od styku który jest skierowany w dół. Jeśli silnik buczy to przyczyn może być kilka: 1. zablokowany wał silnika. 2. Uszkodzony wyłącznik odśrodkowy ( przerwa...
Szlifierka "ТОМСК1 У4.2", zasilana jednofazowo, ma uzwojenie rozruchowe załączane rozrusznikiem przyciskowym o specjalnej konstrukcji. Rozruszniki tego typu - "Пуска ... нажимl... ПНВ-30", przyciskiem...
Odkręcając cały napęd, od podstawy, masz możliwość, spokojnie zająć się nim, w ciepłym miejscu. Jeśli szarpanie bramą pomogło to być może jest gdzieś przerwa w instalacji, a buczenie silnika wskazywałoby że to przerwa w uzwojeniu silnika(bądź połączeń).
Na drugiej fotce widać,że do koszulki wyprowadzenia wchodzą dwa przewody. Widać to przy samym żłobku.Jeśli to nie jest złudzenie,to silnik jest uzwajany dwoma drutami równolegle.Zatem przerwa jednego z nich powoduje dwukrotny wzrost rezystancji uzwojenia fazy. Oczywiście brak przesunięcia w wyprowadzeniach jak również zamiana końca z początkiem nie...
dobra po podłączałem tak jak pisałeś i silnik tylko buczy??? Stawiam na przerwę gdzieś w obwodzie kondensatora i uzwojenia rozruchowego. Sprawdź połączenia, jak to nic nie da wstaw zdjęcie połączeń po zmianach.
Sprawdź zabezpieczenie termiczne które znajduje się w silniku przy jego uszkodzeniu napiecie nie będzie się podawać na uzwojenia silnika . Przy uszkodzeniu cewki pralka wchodzi na pełne obroty czy to na praniu czy na wirowaniu. Pozdrawiam.
Prawdopodobnie przerwa na jednym z uzwojeń wirnika.
Witam ! Cytat: "R uzwojenia głównego jest nieskończenie wysokie " Kolega Jarok już Tobie napisał że masz uszkodzone jedno z uzwojeń, jest przerwa. Pozdrawiam. Stefan
Przełącznik jest dobry? Sprawdzałeś go. Tak jak koledzy już pisali, jest to kondensator przeciwzakłóceniowy i bez niego silnik będzie działał. A to,że nie działa to może albo przewody źle podłączyłeś albo uzwojenie stojana ma przerwę lub uzwojenie wirnika. A szczotki w jakim są stanie? Dobrze przylegają do wirnika, nie zawiesiły się podczas składania.
Jeżeli nie załączasz tego silnika w zerze sieci, to nie jest to ekonomiczne, kilkanaście takich załączeń w szczycie sinusoidy to masz niezłe uderzenia prądowe na uzwojenia, spore napięcia się indukują i kondensator rozruchowy może tobie eksplodować, a jak masz jeszcze zębatki tekstolitowe - tak jak ja miałem w swoich silnikach, to dość szybko od tych...
Witam ! To jest mało prawdopodobne aby oba uzwojenia miały przerwę, chyba że pomiędzy wirnik a uzwojenie wpado coś co uszkodziło oba ( trzy uzwojenia ). Takie uszkodzenie powinno być widoczne po rozebraniu silnika. Daj foto na jakim zakresie miernika robiłeś pomiary.
Zakręć wirnikiem i wtedy włącz silnik. Jak ruszy to oznacza że jest gdzieś przerwa w połączeniach lub jedno z uzwojeń jest uszkodzone.
Zakładam, że silnik nie ma oporów mechanicznych na wirniku. Sprawdź omomierzem oporność między złączami zasilania. W różnych położeniach wałka może mieć różne wartości ze względu na obecność komutatora. Stan baterii sprawdź testerem ogniw, a nie woltomierzem. Po dołączeniu baterii do silnika sprawdź woltomierzem napięcie na stykach zasilania. Zrób porządne...
przerwa uzwojenia wirnika przerwa uzwojenia wirnika alternatora oporność uzwojenia silnika
bezpiecznik polaryzacja zawór zwrotny esp8266 sterowanie
opinie power saver opinie power saver
MF 6160 – sprzęgło nie działa na zimnym oleju, po rozgrzaniu OK, DynaShift, ciśnienie, UTTO 10W-30 Kod błędu 14900 w ciągnikach New Holland - przyczyny i rozwiązania