Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Przerwa w wirniku bądz nie ma kontaktu szczotki wirnik....
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
Wizualnie,lamele komutatora przy odpowiedniej długości szczotek powinny mieć jednolity kolor czyli miedzi, jeżeli będzie przerwa na wirniku to w tych miejscach będzie zmieniony kolor.
Witam.Wygląda na uszkodzenie,przerwę na uzwojeniu wirnika.
Prawdopodobnie przerwa na uzwojeniu wirnika. Albo zużyte pierścienie.
Najczęściej spotykaną usterką jest przerwa uzwojenia wirnika, żeby to szybko sprawdzić domową metodą należy wyjąć same szczotki i mierzyć oporność między sąsiednimi wycinkami komutatora jeżeli się okaże że nie wszędzie jest taka sama to mamy przerwę , oporności mogą się nieznacznie różnić .Ale jeżeli oporność jest w którymś miejscu 2 razy większa to...
Witam Jesli wymieniales pierscienie slizgowe a dokladnie nie zalutowales(mysle ze robiles to duza lutownica bo transformatorowka sie nie nadaje) to tam moze byc przyczyna usterki bo obwod kontrolki laczy sie takze przez wirnik i jesli jest przerwa na wirniku kontrolka sie nie zapali Sprawdz dokladnie Pozdrawiam
Znaczy na co ? Na koło zamachowe, czy na uniwersalny pierścień zębaty na nim ?. Zresztą - w obecnej chwili 90% rozruszników masz na magnesach stałych, prosta eliminacja zwarcia/przerwy w wirniku, po cóż komplikować sobie życie stołem?
Cewki o niższym oporze prawdopodobnie mają przepaloną izolację i jest zwarcie miedzy zwojami. Wirnik można sprawdzić omomierzem na niskim zakresie, mierząc rezystancję na sąsiadujących wycinkach komutatora.Jeżeli wartości po całym okręgu nie odbiegają od siebie i nie mają zwarcia lub przerwy to wirnik dobry.
Witam Masz po prostu przerwę w uzwojeniu wirnika. Można rozebrać silnik i sprawdzić czy przewody uzwojeń są poprawnie zaprasowane do poszczególnych działek komutatora.
Byla seria w Lirikach gdzie silniki padaly jak muchy...przerwa na ktoryms z klickow komutatora i jak tam sie zatrzymala szczotka to nie ruszyl. Przprzekreceniu lekkim zarnem juz szedl do momentu zatrzymania sie na przerwie w obwodzie wirnika.
Mam mikser, który co ileś użyć zatrzymuje się w martwym miejscu i trzeba go popchnąć ale szczotek nie pali i działa tak już od kilkunastu lat. Widocznie u Ciebie oprócz przerwy wirnik ma też zwarcie.
ssanie jest przy gaźniku w tym modelu ale bez problemu mogę to sprawdzić. No i tą przerwę między wirnikiem... Jak go zamuli i wrzucę na luz to trochę się dławi po przygazowaniu
często trafiały mi się usterki w wirniku (przerwa w uzwojeniu) Już teraz wiem o co Ci chodzi. weź załóż regulator od malucha 15-20zł nowy i po problemie
Witam ! Oporność między lamelami komutatora 180k może świadczyć o przerwie w uzwojenia wirnika. Jeśli nie ma widocznych uszkodzeń to należy sprawdzić połączenia drut - komutator. Pozdrawiam. Stefan
Jaka rezystancja powinna być na wale (tj. w punktach styku szczotek) tego generatora? Na pierścieniach ślizgowych wirnika powinieneś mieć poniżej 100 om. Pomiar przy odłaczonym regulatorze. Wynik 6,7Mom świadczy o tym że masz gdzieś przerwę w obwodzie magnesicy(wirnika).
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
elo mam problem z silnikiem pierscieniowym. musze zamodelowac jak zachowa sie taki silnik z przerwa w wirniku. tzn chodzi mi o jakies rownania. bede wdzieczny za jakis link albo jakakolwiek pomoc
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
Wgląda jak padnięty wirnik. Kilka sekcji pewnie ma zwarcie lub przerwę. Dokładne obejrzenie wirnika i pomiary.
Sprawdzić wirnik - zapewne ma przerwę w którymś z uzwojeń lub w połączeniu z działkami komutatora.
Dzień dobry. Silnik młynka ma z pewnością przerwę na jednym obwodzie wirnika i w zależności jak się ustawi to pracuje lub nie . Silnik młynka do wymiany . Proszę sprawdzić oporność obracając powoli osią wirnika zapisać lub pamiętać oporności dla porównania .Powodzenia.
Magnesy na wirniku maja mieć polaryzacje naprzemienną N-S. Uzwojenie które nie ma rezystancji obstawiał bym, że ma przerwę w obwodzie.
Zwarcie lub przerwa wirnika !!! Co to za pilarka?
Witam! To jest bardzo stary temat ale przez przypadek zajrzałem na tą stronę i coś mi wpadło do głowy. Najprawdopodobniej masz (miałeś) uszkodzony wirnik rozrusznika - któryś obwód uzwojeń wirnika ma przerwę (któraś klatka nie zamyka obwodu), co powoduje krótki zanik pola elektromagnetycznego w wirniku - z tąd te szarpania rozrusznikiem. Pozdrawiam....
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Możliwe uszkodzenie wirnika (przerwa) należy przemierzyć wirnik na tą ewentualność.
W moim wirniku przerwa jest akurat po przeciwnej stronie - z przodu wirnika a nie przy komutatorze.
Jeżeli iskra ciągnie się od szczotki do szczotki to prawdopodobnie zwarcie lub przerwa na wirniku.
W stojanie asymetria raczej nie będzie widoczna, bo jeśli wirnik się kręci, to jego asymetria rozłoży się równo na 3 fazy stojana. Czyli zakładasz że przerwa obwodu wirnika takiego silnika nie ma wpływu na jego obroty? On dalej będzie się kręcił z swoimi nominalnymi obrotami?
Ja też wymieniałem, ale chyba żadnego ze względu na masę tylko zwarcie lub przerwa wirnika. I również obstawiam grzałkę :D
Przerwa na wirniku lub uszkodzone szczotki/szczotkotrzymacz.
Nie ma takich zbiegów okoliczności , skoro byla przerwa na wirniku to tam byla usterka. Zobacz czy nie wróciła. Do lutowania wirnikow potrzoba troche oleju i wprawy.
Masz przerwę na wirniku, lub jedna lamelka na komutatorze jest lekko podniesiona. Przerwa na wirniku (oberwany komutator) powstaje przy nie umiejętnym zbijaniu łożysk, lub pukaniu młotkiem po wirniku. Albo przełożyłeś kable na szczotki i silnik wiruje w odwrotnym kierunku.
Wyczyściłeś zawęglony komutator, a czy mierzyłeś jego sprawność, czy przerwy tez wyczyściłeś? Czy łożyska wirnika są sprawne, czy szczotki w szczotkotrzynaczu przemieszczają się b.problemu?, czy zmierzyłeś sprawność stojana? Sprawdź , bo wszystko co ww. niesprawne może powodować iskrzenie!!!!. Sławek
W jaki sposób szukać przerw? wirniki wygląda na bardzo ok. Z zewnątrz nie widać kompletnie żadnych uszkodzeń. Sprawdziłem jeszcze raz komutator parami czyli obok siebie i przeciwlegle. Przeciwlegle miernik milczy i nie wskazuje nic. Na dwóch parach obok siebie jest 11ohm na jednej, a na drugiej 20ohm. Czy to oznacza na pewno uszkodzony wirnik ? Czy...
Wygląda na uszkodzenie wirnika i przerwa na nim.
Jeżeli oglądając komutator zauważysz że przerwy pomiędzy elementami metalowymi są powypalane to wirnik do wymiany. Dla pewności zrób zdjęcia komutatora najlepiej po wyjęciu wirnika z silnika.
Z doświadczenia wiem że nie naprawisz, pomóc może przezwojenie wirnika lub wymiana na sprawny lub nowy takie usterki zdarzają się bez przerwy normalny efekt użytkowania .Nastąpiło przebicie izolacji nie zabezpieczysz tego zwłaszcza w wirniku.
bonanza napisał: W stojanie asymetria raczej nie będzie widoczna, bo jeśli wirnik się kręci, to jego asymetria rozłoży się równo na 3 fazy stojana. Czyli zakładasz że przerwa obwodu wirnika takiego silnika nie ma wpływu na jego obroty? On dalej będzie się kręcił z swoimi nominalnymi obrotami? Jasnowidz? Asymetria w wirniku nie przełoży się na asymetrię...
Miernik nie da tu jednoznacznej odpowiedzi, wykryje przerwę w uzwojeniu wirnika, ale nie wykryje zwarcia. Więcej można się dowiedzieć z wyglądu komutatora. Co do przyrządów, to sprawdzenie zwarciownicą będzie najlepsze.
w przypadku przerwy w uzwojeniu wirnika lampka też nie zaświeci
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Przerwy na wirniku silnika ,częsta usterka.
święcą diody 2, 3 Jeśli od lewej, czyli pranie zasadnicze i płukanie - błąd f12 i do sprawdzenia obwód grzałki. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić grzałkę na przejście oraz upływność do masy Jeśli od prawej, czyli stop płukanie (lub nieopisana) i płukanie - błąd f06 - błąd prądniczki tachometrycznej. Skoro silnik obraca w pierwszej kolejności...
Nie ma co kombinować. Silnik do wymiany. Może nie zwarcie na komutatorze ale przerwa w uzwojeniu wirnika na pewno.
Jeżeli startuje zawsze tylko z połową wsadu to przyczyną jest ubytek pojemności kondensatora rozruchowego. Jeżeli czasem startuje także z pełnym wsadem (np. po ruszeniu bębnem gdy nie chce startować) a potrafi nie startować z małym wsadem to przyczyną wirnik silnika (zwarte lub mają przerwę niektóre sekcje).
Na początku prąd płynie przez elektromagnes do masy ale nie bezpośrednio ale poprzez szczotkę plusową , wirnik i szczotkę masową. Nie kontaktujące szczotki albo przerwa na wirniku spowoduje brak działania, nie "cyknie".
Zużywające się szczotki, wada łożyska ślizgowego lub panewki, wada komutatora, niewspółśrodkowy, wada przekładni, rozebranie i złe żłożenie, zwarcia lub przerwy w wirniku lub na styku komutator-wirnik, lub żle wyważony wirnik, niewspółśrodkowa tarcza szlifierska, żle założona, żle wyważona, źle wypośrodkowany otwór w tarczy szlifierskiej, zdejmij ją...
Mocne iskrzenie powoduje najczesciej przerwa w uzwojeniu wirnika, tam gdzie jest przerwa mocno nadpala sie wycinek komutatora, obejrzyj czy nie masz takiego miejsca na komutatorze. Zwarcie tez moze byc przyczyna.
Pompa ma trzy prędkości obrotów. Regulacja przez przełączanie uzwojeń. Na skrzynce powinien być przełączni z trzema pozycjami. W środku kondensator 2uF. Pomierz uzwojwnia , może jest przerwa. Wirnik i łożyska tej pompy pracują zalane wodą. Dlatego wirnik jest w metalowym cylindrze. Podczas pracy bez wody łożyska ulegną uszkodzeniu.
Pomiar multimetrem nic nie da, Przynajmniej pokaże przerwę na uzwojeniach wirnika i wielokrotnie potwierdziło się to wykonując pomiary omomierzem.
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Ad. 1 Rdzeń elektromagnesu poprzez widełki wysuwa sprzęgło jednokierunkowe (bendiks) Ad.2 Elektromagnes jest nierozbieralny Ad. 3 Uzwojenie stojana, silnik szeregowy Ad. 4 Przewody doprowadzające prąd do szczotek muszą być bardzo elastyczne Ad. 5 To wynika ze sposobu nawinięcia uzwojeń/konstrukcji wirnika. Spotyka się rozruszniki z 2, 3 i 4 szczotkami...
Grzegorz_madera czy znasz czeskie alternatory? Bo bez rozkręcenia nie będziesz wiedział czy przerwę masz na szczotkach czy na wirniku. Ja szybciej myślę niż piszę hehe. Masz całkowitą rację. Ale jak sprawdzi na szczotkach i nie będzie przerwy to jest ok. A jak będzie to trzeba sprawdzać dalej, na pierścieniach ślizgowych. Jeżeli jest dobrze a wcześniej...
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
Strzelam że to przerwa w wirniku, zanikająca po czasie / temperaturze.
Zwarcia - przerwy na wirniku silnika . Do wymiany lub przezwojenia .
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Ta czynność spowodowała uszkodzenie. Teraz tylko trzeba stwierdzić co padło. Pisałeś że omomierzem sprawdzałeś uzwojenia stojana (są dwa i zakładam że sprawdziłeś obydwa) i że nie ma przerw, więc...
Podobne objawy daje też przerwa w uzwojeniu wirnika... A szczotki... może w serwisie Celmy?
Pewnie pęknięta szczotka. Trzeba wyjąć i obejrzeć: nie da rady inaczej. Między lamelkami komutatora ma być ok 1mm głębokości w przerwie. Proponuję tak: - kup nowy wirnik (dopóki są dostępne, bo potem to mogiła - dobrze mieć zapas) i go zamontuj, przy okazji wymiana łożysk. - szczotki koniecznie sprawdzić wyjmując je bezwzględnie i nic przy tym nie psując...
Na poczatek sprawdz multimetrem ( opcja woltomierz) czy za wlacznikiem jest napiecie za kazdym razem jak nacisniesz wlacznik,jesli jest to wlacznik sprawny (choc styki moga byc zabrudzone i tez nie zawsze zalaczy) i podmien przewod zasilajacy, bo moze miec przerwe. Pomierz tez wirnik na ciaglosc (szukaj przerwy na parze..wiem, ze duzo kombinacji) i...
Witam! Czy omomierz jest wiarygodną metodą? Co do przerwy na wirniku to się zgodzę. Ale co ze zwarciami między-zwojowymi? Czy nie wiarygodniejszy jest pomiar prądu z włączonym w szereg małej mocy odbiornikiem na 230v? I pomiar powinien być wykonywany w sąsiednich działkach, czy w przeciwległych? Pozdrawiam!
Po wyjęciu szczotek i podaniu napięcia, przykładając próbówkę żarówkową w miejscu podłączenia szczotek- żarówka ma świecić. Jeśli tak będzie, to pozostaje włożyć szczotki i silnik ma się obracać, chyba że jest przerwa w wirniku.
Chodzi o szlifierkę kątową. Iskrzy strasznie na komutatorze. Ten filtr nie może powodować iskrzenia, niezależnie od sprawności filtra. Uszkodzenie filtra dałoby skutek albo w postaci braku zasilania silnika albo siania zakłóceniami po sieci. U ciebie albo szczotki do wymiany, komutator do wyczyszczenia albo przerwa a jednym z uzwojeń wirnika.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Skoro nie świeci to masz przerwę w obwodzie +B -żarówka- regulator-szczotki-wirnik. Zazwyczaj korozja na tej sprężystej blaszce łączącej mostek z regulatorem.
Uzwojenie wirnika w pierwszej kolejności do sprawdzenia,bo w tych altkach w większości robiły się przerwy na wirniku. Pozdr.
Całość sprawdzisz najprościej, najszybciej i najpewniej taką metodą. Odłącz przewody od silnika i w ich miejsce podłącz żarówkę, jak świeci, wszystko od strony zasilania jest ok, jak nie znaczy że tam trzeba szukać usterki. Silnik powinien mieć "przejście" w miejscu gdzie podłącza sie do niego przewody. Jego brak może sygnalizować zawieszenie lub zużycie...
Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale ja to robie w ten sposób. Ze starego trafnsformatora zrobiłem przyrząd do sprawdzania wirników. Wyciąłem w rdzeniu szczeline ( tak żeby miesciły się w niej wirniki z urzadzeń powszechnego użytku), w której umieszczam wirnik. Załanczam zasilanie trafa i diagnozuje wirnik, biorę ostre narzedzie np: nóż i rysuje...
Co zrobić jak szczotki iskrza i smierdza a na wolnych obrotach przerywa No może być problem albo z tymi szczotkami lub komutatorem a w najgorszym przypadku przerwa na wirniku. Sprawdź jeszcze raz ten komutator czy podczas szlifowania nie uszkodziłeś go . Czyste mają być rowki na nim.
Sprawdziłeś kabel zasilający i włącznik ? Tak, kabel, włacznik i pokrętło regulatora obrotów są sprawne. Wirnik sprawdzony na przerwy? W tych maleństwach często lecą. Wirnik przeczyściłem, a przerwy poprawiłem. Tomek
Na 90% przerwa na uzwojeniu wirnika, ale bez pomiarów można tylko strzelać. Zrób zdjęcia wirnika, i podaj dokładny model maszyny.
A może przerwa na klatce wirnika?
szanowni koledzy iskrzenie na komutatorze pochodzi z przerw na wirniku,prawdopodobnie rozpada się komutator( wysuwa się któraś lamelka)
Wirnik zapewne do wyrzucenia bo; Uszkodzenie lamelek wirnika. Przerwa na połączeniu przy wirniku. Uzwojenie prawdopodobnie spalone. Zapewne były uszkodzone łożyska, bo sam wirnik wygląda na mocno przytarty na pakietach. Lepsze zdjęcie całego wirnika i stojana by się przydało.
Witam, mam problem teść wyjął silnik z pralki Amica automatycznej do przeczyszczenia ze tak powiem i teraz pralka nie rusza bębnem wyskakuje błąd i mruga dioda. Teść wyjął szczotki i przeczyścił. Zmierzyłem multimetrem na wsuwkach zasilających szczotki do wirnika oporność pokazuje poza zakresem na piszczenie też nie ma ciągłości. Zmierzyłem ciągłość...
Jeżeli na szczotkach masz 230V, a mimo to silnik nie "kręci" to" albo szczotki nie kontaktują, albo na 100% masz przerwę na wirniku.
1. Wymienić szczotki. 2. Ewentualnie wirnik może mieć przerwę.
Raz tylko spotkałem się z uszkodzoną klatka w chińskiej sprężarce, ktoś przezwoił silnik ale po ustawieniu wirnika w jednej pozycji nie mógł ruszyć, zachowywał się podobnie jak silnik komutatorowy z przerwą na wirniku.
Czasem przyczyną nie są szczotki lecz przerwa na klatkach wirnika
Szczotki w porządku, pewnie przerwa albo na stojanie albo na wirniku ? Jak to sprawdzić prawidłowo miernikiem ?
Może przerwa między wirnikiem, a stojanem nie jest idealnie równa, ale jest na tyle duża, że na sucho nie obciera wcale. To wygląda tak jakby się zwierał stojan z wirnikiem jak daje napięcie
Wygląda na to, że wirnik ma przerwę (oderwany przewód od lamelki komutatora) i jak się ustawi w stosunku do szczotki, to ruszy, albo nie.
Iskrzenie na szczotce występuje nie tylko gdy jest zużyta ale też gdy jest przerwa w uzwojeniu wirnika. Prąd podłączamy do uzwojeń silnika, a uzwojenia wirnika zamykają ten obwód jeżeli wirnik ma przerwę to żarówka automatycznie będzie w czasie pracy silnika mrugać.
Rdzeń rozcięty do końca, ktoś pisał że nie trzeba wtórnego uzwojenia usuwać wystarczy zostawić jałowe i najważniejsze czemu jak wirnik ma przerwę w uzwojeniach to nic nie pokazuje tak jak by wirnik był dobry??
W zasadzie są trzy możliwe przyczyny: - zablokowany wirnik, wskutek tego długi prąd rozruchowy przepala bezpiecznik - silnik doziemiony na jednej fazie, - przerwa w jednej z faz. Zablokowanie wirnika łatwo stwierdzić. Doziemienie- sprawdzić stan izolacji megaomomierzem 500V Przerwy- Sprzwdzić omomierzem oporności uzwojeń, ciągłość linii zasilającej...
Witam. Teraz należy wyjaśnić zagadnienie wirnika. Różnica jest znacząca. Przyłącz omomierz na wyprowadzenie wirnika M7-3,M7-4 i obracając wirnikiem, sprawdź jak zachowuje się omomierz. Jeżeli będą skoki rezystancji, to należy sprawdzić szczotki czy się nie wytarły. Jeżeli to będzie dobrze, to prawdopodobnie będzie uszkodzony wirnik silnika (przerwy...
No to możesz jeszcze sprawdzić gdzie jest przerwa - stojan, wirnik czy szczotki, pomimo "wyglądu". Zobacz czy obrócenie lekko wirnika, a następnie włączenie do zasilania nie sprawi że silnik się uruchomi.
Objawy wakazują niestety na uszkodzenie wirnika. Ciągnie długą zielononiebieską iskrę po komutatorze wirnika. To wskazuje na przerwę w uzwojeniu wirnika, lub zwarcie tych uzwojeń. Wirnik praktycznie do wymiany.
Prąd na poszczególnych fazach jest taki sam? W przypadku przerwy na klatce, wirnik będzie się nagrzewał.
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Witam ! Jeżeli uszkodzeniu -spaleniu ulegnie wirnik , wówczs silnik pracuje z małymi obrotami , występuje duże iskrzenie na szczotkach, nadpalone wycinki komutatora , pobierany jest duży prąd i wystepuje szybkie nagrzewanie się silnika. Jeżeli wirnik nie obraca się to występuje przerwa w zasilaniu . Zaczynamy od sprawdzenia wtyczki , przewodu zasilającego...
W starym mógł uszkodzić się mostek prostowniczy ,lub stojan.Nawet jedno i drugie ,a kontrolka będzie świecić .Tu raczej to co pisałem -regulator -zawieszone szczotki (mało prawdopodobne) przerwa na wirniku.
Wygląda na przerwę w uzwojeniach wirnika.
Ściąg przewod przy alternatorze idący do kontrolki i dotknij do masy przy włączonym zapłonie Jeżeli kotrolka sie zaświeci to uszkodzony może być regulator ,brak szczotek lub przerwa na wirniku
Powinien wskazac pewna wartosc w omach jak przerwa to wirnik do wymiany. Sprawdz rowniez oba wycinki komutatora czy nie maja zwarcia do masy.
Co do mojego pytania o cewkę - Hmm. czyli wyliczyć się nie da, trzeba zakupić magnesy w ciemno . Nic podobnego,magnesy trzeba dobrze dopasować do długości i średnicy wirnika, a przerwa pomiędzy magnesami i stojanem minimalna ,moc magnesów też jest ważna bo nie warto montować słabszych niż N38. A potem cewkę testową.
Witam. Silnik na 100% ma przerwę na wirniku i dlatego jest o 50% słabszy. Pustą pralkę będzie obracał,pełną nie . Przy tym uszkodzeniu silnik luzem/bez paska na wirowaniu/powinien iskrzyć na szczotkach. Trzeba silnik wymontować,zdemontować wirnik,oglądnąć dokładnie ogony wycinków komutatora-będzie urwany 1 przewód lub obruszany zacisk ogona. Nieraz...
magnesy wirniku iskry wirniku skosy wirniku
upływność przewód moduł mazda dioda schottky anoda
mechanizm nawijarki dodatkowa bateria hulajnogi
Gdzie kupić łożyska 608ZZ, 608RS i hybrydowe? Błąd L2 w kotle Buderus GB24 - zapłon i detekcja płomienia