Można zbudować równię pochyłą po której będzie przetaczac się kulka i załączać styki załączające przerywacz świateł awaryjnych od malucha. W terenie płaskim nie ma problemu można doświadczalnie dobrać kąt pochylenia równi pod który będzie przetaczać się kulka. W terenie górzystym trzeba by robić korekcję pochylenia równi pochyłej. Można to zrobić też...
Bierzesz przerywacz awaryjnych do malucha.Ma 5 styków. I tak-2 i 5 łaczysz z lampami kierunkowskazów. + na włacznik awaryjnych (ma załaczać plus) 31 na masę i ostatni chyba K na kontrolkę I gotowe
Witam. W pierwszej kolejności sprawdź połączenia masowe do lamp.Jaki masz przerywacz świateł awaryjnych zastosowany,dodaj zdjęcie przerywacza(kwadratowa czarna puszka?).Stare przerywacze (z Malucha)były dość prymitywne w porównaniu z przerywaczem kierunkowskazów i awaryjnych zastosowanym w Elegancie.Być może słabe napięcie akumulatora może być tego...
Witam mam problem! ostanio chciałem sobie podłączyć światła awaryjne w motocyklu,niechcąć kombinować przy oryginalnym przerywaczu hondy, zamontowałem drugi od malucha, podłączyłem do niego wszystkie kierunkowskazy,prąd z akumulatora,przełącznik no i wszystko jest gites! Lecz gdy włącze zapłon i chce włączyć np. lewy kierunkowskaz mrugają mi wszystkie...
a jaki ma być w SC jak nie elektroniczny I tu się zdziwisz, syn mojego sąsiada miał tego fiacika z przerywaczem kierunkowskazów na druciku oporowym.. z malucha.
Są motocykle, np. BMW, które maja światła awaryjne. Inne też się znajdą. Chcąc zastąpić przerywacz bimetaliczny elektronicznym z samochodu, trzeba wykonać jedno proste dodatkowe połączenie: 49 na zasilanie, 49a na przełącznik kierunkowskazów i dodatkowe połączenie - 31 na masę (można zrobić nawet krótki przewód z tego złącza na śrubkę, którą się ten...
Fakt. Dodam tylko, że przerywaczem może być nawet "zwykły" bimetaliczny z traktora, z "malucha" czy Jugosłowiańskiej "Fici" (Zastavy). Wówczas "+" to zasilanie a "L" na czarno-biało-zielony. Opisana powyżej zasada dotyczy wszystkich zewnętrznych przerywaczy w formie kostki-przekaźnika czy kubełka aluminiowego.
Podstawowe przeróbki ( niedomagania) instalacji w maluchu to : zabudowa przekaźników świateł, podłaczenie światła stopu bezpośrednio z akumulatora, zastosowanie elektronicznego przerywacza kierunkowskazów, podłączenie obwodu kierunkowskazów oddzielnym obwodem z akumulatora, sprawdzenie "masy" żarówek , alternatora, silnika itp, zabudowa elektronicznego...
Jeżeli jest czujnik za iast przerywacza to powinno działać (słyszałem że były takie oryginalnie montowane do pf 126p ale nigdy się z takim nie spotkałem - nie mówię o rozwiązaniu z eleganta) . Zostaje tylko podłączyć i przejechać się na próbę. W polonezach występowały moduły GL 118 (120), APE 05 i 05 Sport i zdaje śię że HR 138 albo jakoś tak. Najlepiej...
Witam wina może leżeć nie tyle w przełączniku co w przerywaczu kierunkowskazów No to to chyba jest możliwe tylko w maluchu :lol: :) , w ibizie nie ma takiej możliwości, a wyłącznik awaryjnych wystarczy wyczyścić i będzie OK.
Te dwa układy, które podałeś w zasadzie zmieniają w układzie zapłonowym tyle ze energia iskry jest większa i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa iskrę wytworzy co daje tą korzyść że przy słabym akumulatorze auto będzie lepiej palić. Może też zmniejszy się zużycie paliwa z uwagi na większą energię iskry. Wadą tych układów jest to że jako...
Kolego tak sobie przypomniałem,czy przypadkiem u Ciebie nie zamontowano elektronicznego przerywacza kierunkowskazów. Kiedyś jak miałem malucha to jak włączyłem kierunkowskaz i nacisnąłem hamulec to ledwo mrugały. Zrobiłem taki patent wziąłem elektroniczny przerywacz kierunkowskazów od Żuka i zamontowałem go.Natomiast przerywacz bimetaliczny przeznaczyłem...
Załatw sobie przerywacz do świateł awaryjnych od malucha (takie czarne pudełko pod maską ) tam jest przekaźnik który przełancza naprzemian raz na jeden styk raz na drugi, w maluchu chcąć żeby kierunki tak migały trzeba przepiąć tylko jeden kabel (jeden odczep w przekaźniku ma dwie blaszki a drugi jedą-wiesz o co chodzi) orginalnie jeden styk jest nie...
Witam, posiadam traktor własnej roboty z silnikiem potocznie zwanym s-18 andoria, wiele już zrobiłem z pomocą użytkowników elektrody ale jeszcze chciałbym kilka zrobić żeby było po mojej myśli a dysponuje wolnym czasem więc czemu nie. Chciałbym zrobić światła awaryjne w tym sprzęcie (kierunkowskazy są, współpracuje z nimi przerywacz elektroniczny z...
Jak zrobić układ, który włączałby na przemian lewy i prawy kierunkowskaz (np. w celu podziękowania kierowcy za nami - zamiast awaryjnych) w maluchu (lub jak przerobić przerywacz fabryczny, elektroniczny)?
Tak kombinuję można by wykorzystać 2 przerywacze od świateł awaryjnych od malucha jeden na lewą drugi na prawą stronę są one sterowane plusem.Teraz trzeba by pomyśleć o ich sterowaniu.
Jeśli przerywacz działa i kierunki działąją normalnie, a nie działają awaryjne z jednej strony, to wyłącznik awaryjnych. Możliwe że wypadła ci któraś wsuwka jak grzebałeś w instalacji. W maluchach były wykonane z jakiejś szarej blaszki i z wiekiem pękały i luzowały się. Szukaj przy wyłączniku awaryjnych.
Witam. W dużym Fiacie i Polonezie z lat '80 Maluch typowy na linkę maił w stacyjce 3 przewody. -Zasilający, -napięcie na światła i resztę -napięcie na zapłon. Polonez i 125 miały przekaźniki było to tam ciut inaczej rozwiązane ale funkcja stacyjki ta sama bo ta sama kostka z dodatkowym kablem - rozruch. Gdzie często w maluchach były montowane te kostki...
W tych motocyklach eksploatowanych na wsiach były niespodzianki z zapchanymi odstojnikami i kranikami (siano, farba ze zbiornika i inne dziwne gluty). Filtr powietrza jest symboliczny, przez co silnik nie wciąga do środka owadów,a wszyscy wiedzą ile szkód może zrobić komar rozplaszczony tłokiem o głowicę. Większe szkody może zrobić tylko popękany pierścień...
>Bo jeżeli awaryjne też są nikłe,to przerywacz odpada z kręgu zainteresowania Należy tu wziąść pod uwagę, że spora część maluchów ma inny przerywacz do kierunków, a inny do awaryjnych Pzdr. No i to miałem na mysli.Jezeli i awaryjne kicha,to szukamy na kablologii. :arrow: Sigi-no tak.Pospiech,ot co.
Prawdopodobnie masz problem z instalacją kierunkowskazów ( brudne styki, słabe przejścia ), może niektóre żarówki są niewłaściwe ( 15W zamiast 21W). Czy lewe i prawe działają jednakowo, czy różnie się zachowują? Przerywacz jest bimetaliczny, czy elektroniczny? Masz prądnice czy alternator? Czy św.awaryjne działają prawidłowo? Instalacja w maluchu jest...
Witam, Masz obluzowaną kostkę na wyłączniku awaryjnych, albo uszkodzony sam wyłącznik. W maluchu wyłącznik awaryjnych odcina zasilanie przerywacza kierunkowskazów.
Tak, racja. Ale jak poszły na zwarcie to jest po akumulatorze. Zresztą nie ma co gdybać dopóki Autor nie sprawdzi połączeń i alternatora bo tak to jest wróżenie z fusów. Elektroniki w maluchu było niewiele (w zależności od wersji i wyposażenia dodatkowego); regulator częstotliwości pracy wycieraczek, moduł zapłonowy Nanoplex (ale to chyba od EL-a w...