Podejrzewam że masz rozcentrowany wał, dlatego nie ustawisz na książkowy odstęp styków przerywacza, bo w każdej pozycji wału będzie inaczej. Te wały korbowe są bardzo delikatne i trudne w centrowaniu. Do tego duża odległość krzywki od łożyska potęguje wady centrowania i zużytych łożysk wału korbowego. Zapłon bezstykowy (eliminujący przerywacz) lub kompletny...
Witam. Mam prośbę czy mógłby mi ktoś doradzić jak zrobić bezstykowy przerywacz zapłonu, posiadam motorower instalacja 6v, zapłon iskrownikowy. Motorower jest OK ale przerywacz ma do d....... Jakich części miałbym użyć, prosiłbym także o schemat. Proszę o odp. Pozdrawiam.
Z którego roku ten maluszek jest? Aparat zapłonowy z przerywaczem, czy bezstykowy?
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem malucha z roku 1990. Chcę założyć do niego moduł zapłonowy z poloneza 1,5 (GL-118). Muszę dodać, że w moim maluchu mam przerywacz bezstykowy. Moje pytanie to: Czy jest to możliwe i co ewentualnie jeszcze potrzebuję do zrealizowania mojego zamiaru?
Witam jak takie coś zrobiłeś to tez by pasowało do tego przerywacz bezstykowy. W niektórych nowych motorach (enduro) zapłon ma dodatkowe funkcje takie jak jazda w terenie i normalna ekonomiczna, jakbyś zrobił sterowanie ( kontu wyprzedzenia) to wtedy to byłoby coś. Co ma zrobić? I czemu? Co to jest "kontu" i co ma mu zrobić?
No tak, ale czy to co ja napisałem nie odnosi się do tego prawa?? A to że przerywacz jest bezstykowy to nic nie zmienia. Jest jeszcze zasada zachowania energii.
Witam! Co prawda nie jestem fachowcem od elektroniki motoryzacyjnej, ale wydaje mi się, iż niemożliwym jest, aby instalacja elektryczna silnika spalinowego, nie posiadała regulatora ładowania akumulatora - to byłby totalny bezsens takiego rozwiązania. Przerywacza mechanicznego nie ma, bo pewnie występuje tam moduł zapłonu elektronicznego z przerywaczem...
No i widzicie sami, ilu wypowiadających tyle pomysłów:cry: Co wybrać, może ktoś się wypowie kto ma już coś takiego i powie jak to praktycznie się sprawuje? A jak taki najprostszy układ CDI działa i od czego to można wziąć. Kiedyś słyszałem, że stosowany był w takim napędzie układ zapłonowy od piły stihl 240. W profesjonalnych napędach za kilkanaście...
Na początek wywalamy: D1,C2,T2,R4,R5,R6. W miejsce D1 dajemy transil dwukierunkowy(!) na 400V np. 1.5KE400CA. R1 musi mieć 300 om i moc 2W Kabelek opisany: "Do czujnika" podłączamy zasilanie 12V - u ciebie 6V. W miejsce połączenia punktu wspólnego R1 i R2 z masą wpinamy przerywacz zapłonu pozbawiony oryginalnego kondensatora. Narysuj schemat abym wiedział...
Stosowanie elektronicznych modułów zapłonowym ma na celu wyeliminowanie kłopotliwego, niedoskonałego i awaryjnego przerywacza zastępując go elementem bezstykowym (czujnikiem indukcyjnym lub hallotronem). Chyba modułu do przerywacza nie znajdziesz, jak ktoś się bardzo uprze można modul przystosować do pracy z przerywaczem, tylko po co?
Zacznij od kondensatora na przerywaczu
Kiedyś gdy elektroniczne układy bezstykowe nie były tak powszechne jak dzisiaj, spotykało się prostą elektroniczną modernizacje układu stykowego, która znacznie wydłużała jego trwałość. Do przerywacza mechanicznego podłączano tranzystor dzięki czemu prąd cewki nie niszczył styków, przez które płynął tylko niewielki prąd załączania tranzystora.
Chciał bym jeszcze dodać że zapłon jest bardzo dobrze wyregulowany... mianowicie ustawiał to szpec który zna się na tym.. To jedź do niego z reklamacją... sebaseba1998 napisał: A problemem może być np. Luzy na wale lub jedna ośka od wału ta od alternatora ma lekkie bicie i przy większych obrotach daje nie dokładną iskrę Więc z czym do ludzi? Jak przy...
Witam co do atmegi to wszystko jest ok wystarczy np położyc palec na uln by go ogrzać i wszystko działa jak należy. powiem szczerze ze płytke z atmega kupiłem gotowa i uln jest bezpośrednio podłaczony pod atmege bez żadnych elementów to samo jeśli chodzi o wtórną strone uln po prostu do przekaźnika i jestem przekonany że tak własnie ma być bez żadnych...
ale nie było dokładnie opisane wersja bezstykowa dla szeregowego połączenia
co do trabanta to powiem tak - jak koles pod sąsiednim blokiem robił przegazówke to mi zakłócało odbiór TV w trampku masz przerywacz stykowy o ile dobrze pamiętam - przerób albo na bezstykowy albo wymien kondensator - poza tym podstawowa sprawa - skąd masz mase anteny?? tzw przeciwwaga??
pytałem racej o techniczne mozliwosci wykorzystania np impulsu na cewke zaplonową czy np nie wystapia jakies przekłamania w sygnale, jak go obrobić aby do takiej sytuacji nie doszło? jak juz pisałem jest to stary silnik benzynowy i czujników połozenia wału nie ma! jest za to bezstykowy przerywacz ale pytanie brzmi jak wykorzystac jego impuls dla atmegi...
Też szukam takiego schematu choć zastanawiam czy nie podeprzeć sie tym: http://www.elektronika-motocyklowa.pl/mo... To jest do kitu, działa z przerywaczem, lepiej już wsadzić bezstykowy, gdzieś widziałem nawet do WSK 125 tylko...nie mogę znaleźć tej stronki.
Dobry Wieczór. Chciałem się spytać czy oryginalny przerywacz mechaniczny (WSK 175) można zastąpić elektronicznym. Myślałem nad zastosowaniem mosfeta i impulsatora od skutera. Chodzi mi o przerobienie zapłonu na bezstykowy i zmianie tylko przerywacza który w czasie wyzwalania iskry jest rozwarty od masy. Dopiero zaczynam swoją przygode z elektroniką...
Zapłon II generacji to ten, w którym wyeliminowano przerywacz kontaktowy na rzecz czujników bezstykowych, nosi on skrótową techniczną nazwę TSZ-h i TSZ-i, od Transistorzündanlage i mała literka określa zastosowany czujnik inicjujący-halla bądź indukcyjny
Nie chce obrazić żadnego charta ani użytkownika tego forum ale może lepiej przerobić cały ten zapłon np: na przerywacz albo na coś bezstykowego jak czujnik Hala albo jakiś fototranzystor i wtedy może to dłużej pojeździ. P.S. ja robie teraz w ogarze na fototranzystorach ze zmienym wyyprzedzeniem zapłonu.
By nie przeciągać tematu w nieskończoność... Chce zrobić / kupić bezstykowy regulowany przerywacz obwodu, obwód ma być zasilany od akumulatora 12V. Zakres od kilku do kilku tysięcy przerywań na sekundę. Prąd jaki ma płynąć w obiegu to taki by moc układu nie przekraczała 50 - 60 W Mniejsza już o połączenie LCR i tranzystory.
Witam. To że cewka zasilająca dla zapłonu z przerywaczem i cewka ładująca dla zapłonu bezstykowego to wiem. Chodziło mi o to czy były wersje zapłonu z przerywaczem gdzie cewka butelkowa była na 6 V. Z odpowiedzi (at)BANANvanDYK wynika że nie było. Chciałbym wiedzieć jaką rezystancję mają uzwojenia pierwotne i wtórne cewek zapłonowych tych 12 V dla zapłonu...
Hmm... Obrotomierz podłącza się do wyjścia przerywacza zapłonowego mechanicznego, dokładnie do jego młoteczka. Młoteczek jest odizolowany. Młoteczek styka się w czasie pracy silnika z kowadełkiem, które jest na stałe podłączone do masy , a w momencie iskry rozłącza się z kowadełkiem. Obrotomierz działał u mnie w zapłonie bateryjnym , gdzie do jednego...
Witam, w wolnej chwili wpadłem na pomysł stworzenia sobie zapłonu bezstykowego, żeby wyeliminować przerywacz z układu. Moim zadaniem jest tylko stworzenie bezstykowego przerywacza bowiem układ "iskrzący" już mam. Silnik pracuje identycznie jak silnik od malucha, dwa cylindry, moment otwarcia przerywacza i zamknięcia bez żadnego sterowania podziałem...
Witam serdecznie. Kierunkowskaz będzie szybciej mrugał wtedy gdy nie działa któraś z lamp. chyba, że masz ten stery aluminiowy przerywacz. Tam wszystko jest możliwe. Pozdrawiam.
Możesz zastosować zapłon stykowy (czyli jak od Jawy 50) albo bezstykowy CDI (np. Simson electronic lub też popularne skutery). Ja dla świętego spokoju, aby nie bawić się przerywaczami i kondensatorami zastosowałbym zapłon typu bezstykowy CDI. Wszystko zależy jakimi funduszami dysponujesz. Bez żadnych przeróbek zastosujesz zapłon czeskiej firmy Vape,...
Ten obrotomierz szaleje czy naprawdę uzyskujesz taki moment obrotowy? Obrotomierz jest analogowy "na linkę" a nie elektroniczny ;) Linka była uszkodzona i przez to tak wariował. Teraz chodzi już nieco lepiej : http://www.youtube.com/watch?v=IASTuv5Td... Jak się to ma do nieco starszej odmiany zapłonu w Etz? Moja MZ ma zapłon oparty za zwykłym przerywaczu...
Ja dziekuje za takie wynalazki. Dla mnie to pomyłka. I profanacja MZ. Przecież sprawny alternator MZ jest praktycznie nie zawodny przynajmniej mnie nie zawiódł na twoim miejscu bym to oddał załozył ori alternator i wtedy na oryginalny alternator założył zapłon bezstykowy (CDI) wtedy w kieszen wrzucasz stary przerywacz i jedziesz w trasę padnie ci elektroniczny...
A swoja droga gdybym ja mial potrzebe rzezbienia z zaplonem to wybralbym na pewno bezstykowy z jakiegos chinczyka.. Mniej problemow z powodu braku przerywacza
Ten moduł jest przeznaczony do współpracy z bezstykowym impulsatorem. Poza tym musi być inna cewka zapłonowa (około 1,5Ω)
W każdym bądź razie potrzebne jest nowe koło magnesowe. Nie pamiętam czy podstawa pod czujnik nie jest inna niż pod klasyczny przerywacz. Cewki też są z tego co pamiętam inne.
Schematów modułów zapłonowych jest całe multum. Na forum, w sieci, w czasopismach. Na różnych elementach. A do malucha wystarczy najprostszy moduł do układu stykowo - tranzystorowego. I w zależności od rozwiązania, przewód oporowy usuwa się lub zostawia (częściej usuwa). Usuwa się także kondensator i można zmniejszyć przerwę na przerywaczu (mały prąd...
Ale o co ci chodzi? Zapłon to część procesu spalania mieszanki i występuje ona, ta czynność w cylindrze. Jak w każdym silniku spalinowym. A UKŁAD ZAPŁONOWY jest rozbity na kilka podzespołów, na które składa się świeca zapłonowa, cewka zapłonowa, przewód w.n., moduł zapłonowy (nie w każdym pojeździe), układ bezstykowego lub stykowego przerywacza i w...
zadziala jakakolwiek wysokoprądowa cewka zapłonowa - uzwojenie niskiego napięcia ok 0.9 Ohm Cewki z uzwojeniem 3-4 Ohm nadają się do aparatów tradycyjnych z przerywaczem. U mnie w UAZie z ruskim modułem zapłonowym i aparatem bezstykowym chodzi cewka LUCAS i jakoś się nie gryzą.
Planowo awaryjne mają być właśnie na tym samym przerywaczu co kierunkowskazy. A obecnie na jakim przerywaczu są kierunkowskazy? Napisz też, jakich ledów używasz do tego. Wewnątrz przerywacz jest elektroniczny, nie jest to zwykły "klikacz" do żarówek To że przerywacz jest elektroniczny, to nie jest jednoznaczne, że nie ma w nim przekaźnika elektromechanicznego....
Doprowadzić do "-" na masie, odwrotnie podłączyć stos selenowy ( jak jest ) lub zastąpić go normalną diodą. Zapłon bezstykowy na pickup coil i nie zepsuje się 200 lat. Chyba że lubisz wiecznie grzebać w przerywaczach.
Sam czujnik to mało. Musisz zrobić jeszcze na choćby jednym tranzystorze ukłądizk przełaczający, który bedzie formował impuls. Przeglądnij schematy układów zapłonowych bezstykowych. Tam stopień wejściowy, to właśnie formowanie impulsu.
LM7806 Cewka w szczycie może pobierać 4A... Stabilizator zaledwie 1A wiec dla niego będzie to zwarcie. 78T06 wytrzyma 3A, więc chybaby się nadawał? Tam nie potrzeba żadnych półprzewodników, które są wrażliwe na przepięcia, a tych nie brakuje w takim układzie zapłonowym. Nie ma tam też odłączania/ograniczania prądu przy zwartych stykach przerywacza...
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
Sprawdzić styki przerywacz - czy część ruchoma działa luźno, czy jest właściwa przerwa, czy styki są czyste. Gdzie kolega widział przerywacz w piłach czy kosach (tych napędzanych silnikiem a nie kosiskiem) , a nawet kosiarkach? Może jedynie sowiecka Drużba, bo Tajga miała już zapłon bezstykowy. Bez obrazy Autora, ale jedynie serwis. Pozdrawiam wszystkich.
Nie wiem, ale ja będę trzymał jak długo się da moje autko z aż trzyma systemami elektronicznym na pokładzie (moduł zapłonu bezstykowego, moduł regulatora napięcia alternatora i przerywacz kierunkowskazów). A znajdź dziś samochód bez elektroniki.Tylko patrzyć jak pojawią się wirusy i samochód zamiast w prawo pojedzie w lewo lub do tyłu PS.Witam i pozdrawiam...
Tu masz linka do strony z opisem regulacji gaźnika w S-51 (miałem kiedyś takiego jak ty z zapłonem elektronicznym -super sprzęt) : http://members.lycos.co.uk/jareo123/gazn... Haker305 - w simsonach elektronikach zapłon jest bezstykowy - we wszystkich sprzętach z zapłonem elektronicznym nie ma przerywaczy.
A ja się poświęciłem i zrobiłem doświadczenie przy użyciu mojej czterokołowej zabawki. Podczas pracy silnika odłączyłem masę od akumulatora wyłącznikiem. [youtube]https://youtu.be/v8Vr0uSwmqg[/y... Sowiecka technika jakoś daje radę, tylko świateł mijania nie należy włączać. Podczas wyłączania zdarzają się skoki do 17V. Na pozycyjnych daje radę....
Jako, że niedługo będę robił już ten moduł to postanowiłem odświeżyć ten temat. Myślałem nad podłączeniem masy do emitera tranzystora npn (o jak najniższym wzmocnieniu prądowym i napięciowym a jak najwyższej częstotliwości /100Hz wystarczy/), kolektora do wejścia przerywacza w module, do bazy podłączyć kolektor transoptora a do emitera transoptora +...
Chodzi o to że zapłon mam bateryjny z zewnętrzną cewką zapłonową a cewka która była kiedyś cewką wysokiego napięcia została przewinięta na niskie napięcie czyli 12V potrzebne to było do ładowania akumulatora, teraz szukam czegoś co sterowało by prądem cewki bezstykowo a przerywacz służył by do podawania prądu na bramkę takiego tyrystora albo tranzystora....
Czy moglbym cie spytac dlaczego wedlug ciebie ustawienie przerywacza w oryginalnym wydaniu wydalo ci sie niemozliwe , pytam poniewarz chcialbym wiedziec co przez to rozumiesz i zrozumiec cel przerobki
Zrób multiwibrator zasilany ze stabilizowanego źródła jak zasilasz 12V to zrób np na 9 lub 6V do tego stopień separująco - wzmacniający (by obciążenie nie wpływało na częstotliwość) do sterowania przekaźnikiem lub bezpośrednio LED'ami czy nawet bezstykowo żarówkami za pomocą klucza elektronicznego na tranzystorze.
KOLEGO JEST TO MODÓŁ WZMOCNIENIA ZAPŁONU BEZSTYKOWEGO DO WSPÓŁPRACY Z CZUJNIKIEM MAGNETOINDUKCYJNYM STOSOWANY W SAM FIAT POLONEZ NIE PRZERYWACZEM Nie krzycz!
Witam Odrazu zaznaczam że na elektronice nie znam się zupełnie! A chciałbym zobić 2 rzeczy współpracujące z zapłonem. Teraz troche danych: moto: Yamaha TZR 125 2T zegar tzn. obroty są elektroniczne sterowane modułem. impuls dawany jest przez bezstykowy przerywacz dalej podawany do modułu a następnie do cewki zapłonowej i na zegary. Dokładnie to nie...
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
Na twoim miejscu zrobił bym zwykły moduł tyrystorowy ewentualnie zapłon CDI. Do seryjnego silnika niema co pchać skomplikowanych układów bo i tak najbardziej niedoskonały element czyli przerywacz pozostaje. Jak już chcesz poważnie modyfikować układ zapłonowy to zacznij od przerobienia go na bezstykowy.
Moduł gl 133 jak go zbudować aby sie nie psuł. Ten modul jest produkcji polskiej zakladany byl do silnika stacjonarnego produkowanego w Nowej Debie kolo tarnobrzega przed 1989r montowany był także w motorowerach Chart .Zaplon w tym silniku jest bezstykowy - nie ma przerywacza jest tylko kolo isktownika z specyficznym nacięciem co powoduje ze gdy to...
Witam. Chciałbym zrobić zapłon bezstykowy w motorze który posiada magneto i zwykły przerywacz.Uznałem że czujniki indukcyjności odpadają z powodu silnego pola magnetycznego (6 magnesów) i chciałem się dowiedzieć jak to będzie z fototranzystorem i diodą IR (wszystko mam z myszki PC) Za wszelką pomoc i swoje opinie i pomysły będę bardzo wdzięczny.
Sądzę, że najlepiej podejdzie 6 diodowy alternator z UAZa 469. Trzeba go tylko wymienić razem w parze z regulatorem. UAZ nie ma kontrolki, więc wszystko będzie działało jak trzeba. Sprawdź sobie schematy z pierwszych UAZów, jak jest to wszystko podłączone. Tylko jedna uwaga, kiedy silnik nie pracuje a zapłon jest włączony, to cały czas idzie pełny prąd...
Czyli że masz tam zapłon bez stykowy, no to mój błąd całe moje wypociny o przerywaczach itd były nie potrzebne. Nie masz tam przypadkiem zapłonu CDI, do którego akumulator nie jest potrzebny? Nie znam dokładnie budowy zapłonu bezstykowego w tym motocyklu więc Ci nie pomogę!
W 2t zapłon najpierw przyśpieszamy do pewnej granicy a potem rzeczywiście mapa zapłonowa opada w funkcji obrotów. Ciężko znaleźć gotowy moduł z taką charakterystyką, więc lepiej zastosować stały punkt zapłonu i zastosować system bezstykowy. Nawet ta wydawałoby się prosta zmiana, czyli pozbycie się przerywacza znacznie poprawia pracę silnika. Proszę...
przepraszam ale nie wiem o chodzi z przerwami na krzywkach Na pełen obrót aparatu zapłonowego wypada tyle otwarć przerywacza, ile jest cylindrów. Chodzi o sprawdzenie, czy jest taka sama przerwa podczas wszystkich rozchylam przerywacza. Tym sposobem sprawdzamy, czy wałek nie jest krzywy. Warto jeszcze sprawdzić czy wałek nie ma luzów. Moim zdaniem...
Tak naprawdę, to przez te pięćdziesiąt lat, niewiele się zmieniło w budowie pilarek. W nowych jest tylko więcej plastiku. Stare cylindry firmy MAHLE, z powłoka chromu, na pewno przeżyją niejeden nowy z nikasilem. Oj, zmieniło się wiele, nawet bardzo wiele. To że Ty tego nie zauważasz nie świadczy o tym że się nie zmieniło. Właśnie a przede wszystkim...
Co ty piszesz ? .Z jakim iskrownikiem?. Może być aparat zapłonowy tzw. stykowy , czyli mechaniczny mający styki przerywacza zapłonu. Drugi typ który może występować w związku z modernizacją auta to po prostu aparat zapłonowy bezstykowy , elektroniczny. Oprócz tego każdy z tych aparatów zapłonowych współpracuje z cewkami wysokiego napięcia które również...
Spotkałem się z tym, ze czop wału obraca się w przeciwwadze i zapłonu nie da się ustawić Taka sytuacja może wystąpić tylko w wałach składanych z części. Tzn przy czopach wciskanych w przeciwwagi. Tyczyło to WSK, Jawy, CZ. Szczególnie goowniane były WSKi. Tu obrót czopa w tarczy przeciwwagi był "normalny". NRDowskie produkcje miały wały odkuwane. Tzn...
Witam Zbudowalem zapłon elektroniczny tyrystorowy z gromadzeniem energii w pojemności układ sterowany jest oryginalnie przerywaczem ale już mam zaplanowane zmianę na bezstykowy jako czujnik wykorzystam transoptor tj diodę IRED i odbiornik pomiedzy którymi będzie przesłona ,która z kolei będzie zamocowana na wale .Czujnik chcę podłączyć do komparatora...
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
Jeżeli to starszy model nie "elegant" to możesz pobawić się nad układem zapłonowym bezstykowym, mam aplikację takich układów, kiedyś nawet jeden zbudowałem, ale nie miałem okazji przetestować. Znajomy zbudował, zamontował i bardzo sobie chwalił mówił, że nareście miał spokój z wypalonymi stykami przerywacza. Aha, jeszcze zapomniałem w maluchu przewód...
Jest tutaj ciekawy projekt zapłonu CDI specjalnie do Jawy 50. Gdzie wyczytałeś że do Jawy 50? ZTCP Jawa 50 to był moplik bez akumulatora, a układy na tej stronce wymagają zasilania 12V. Dobre schematy CDI i po polsku do tego znajdziesz tu : http://zaplon.pl.tl/ To są właśnie schematy przewidziane do zasilania z cewki alternatora, tyle że w Jawie 50...
Młoteczek-kowadełko? Zapewne chodzi o platynki, bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Romet Chart 210 Elektronik nie posiada przerywacza zapłonu na platynkach . W Charcie jest zapłon bezstykowy, w iskrowniku znajduje się cewka - impulsator, która jak sama nazwa wskazuje podaje impuls do modułu zapłonowego Telpod GL133. Moduł natomiast zasilany jest z cewki...
Witam. Przepraszam, że nie pisałem wcześniej. Nie zauważyłem odnośnika. Kilka lat temu opracowałem układ prostego zabezpieczenia z funkcją antynapadową i dodatkowym blokowaniem. Niestety jest tam trochę układów scalonych. Pomyślę jak to zrobić na zwykłych przekaźnikach. Mam pytanie uzupełniające: instalacja zapłonowa tego samochodu jest klasyczna? tzn....
Naprawiając motorowery-przy problemach z uruchomieniem silnika często stwierdzałem że problem nie leży jedynie po stronie zapłonu. Trudno uruchomić dwusuw z uszkodzonymi simeringami na wale korbowym /zmiana składu mieszanki/- uszkodzonym pływakiem w gażniku. czy niewłaściwą świecą zapłonową. Trudna do identyfikacji jest też usterka polegająca na nieznacznym...
w moim motorze jest zasilanie 12v zapłon elektroniczny(bezstykowy) jestem troche w temacie elektroniki. z tego co czytałem i doświadczyłem to ten obrotomierz ma sygnał podłączane z cewki WN. chce go przerobic go na prędkościomierz i żeby impulsy były dostarczene do niego jako 12v a nie ok 80v.(sygnał do niego jest dostarczany z kabla który jest owiniety...
A skąd wiesz że paliwo dochodzi ? masz tam wtrysk MPI czy SPI , jak masz SPI to po zdjęciu obudowy przepustnicy powinieneś zobaczyć czy wtryskiwacz podaje paliwo , mówisz że nie masz zapłonu bezstykowego {HALL} no to może coś nie tak z przerywaczem {ale zaś twierdzisz że iskrę masz } pytanie tylko czy we właściwym momencie {czyt: punkt zapłonu } śmiem...
Witam:) zapłon ustawiony lampą stroboskopowa, niestety nie pokaże filmiku, ponieważ była pożyczona tylko do ustawienia... transformator 230V-6V 6VA - im więcej wat tym mniej bedzie się nagrzewał, w moim przypadku nawet po dłuższej jezdzie trafo jest lekko ciepłe. Iskra jest mocna nawet na niskich obrotach - http://obrazki.elektroda.pl/9311967000_1...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Witam podpinam się pod temat, mam no może nie do końca podobny problem, zrobiłem zapłon elektroniczny w Jawie dokładnie na tej samej zasadzie jak u kolegi z linku https://dwusuw.blogspot.com/2013/02/bezs... wszystkie części dokładnie takie same oprócz cewki, wszystko dokładnie tak samo podłączone. No i niby z początku...
Z maluchem to jest ubaw po pachy. Są dwa rodzaje cewek: - wysokoprądowa (ok jednego Oma oporności na stronie niskiego napięcia) - niskoprądowa (ok 3-4 Omy oporności). Do niskprądowej można użyć aparatu zapłonowego z przerywaczem, będzie działać Do wysokoprądowej mamy dwie możliwości - kabel oporowy lub nie. Kabel oporowy stosuje się po to, aby podczas...
Witaj. Mam jedno takie urzadzenie które stosowałem z powodzeniem w 126p , Polonezie , Opel Astra 1,4 układ jedno cewkowy bezstykowy z rozdzielaczem w aparacie . Przeleżało parę lat w szufladzie a teraz chciałbym zamontować to w motocyklu Aprilia rsv1000. Dwa gary , dwie cewki wspólny plus do cewek - + - podłaczenie proste tylko brak jednej sztuki. Oczywiście...
jack63 schemat poprawiony. 1) Jaki jest najłatwiejszy sposób pomiaru prędkości obrotowej w silniku Dezamet 023? 4) Myślałem, że podłączenie układu ze schematu w pierwszym poście do cewki zapłonowej wystarczy? Sądziłem, że układ zastąpi tak jakby przerywacz. Znalazłem jeszcze takie rozwiązanie: http://obrazki.elektroda.pl/9247733000_1...
Przedruk dla wszystkich, którzy nie wiedzą po co są elektroniczne układy zapłonowe: Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika. Już od wielu lat we wszystkich samochodach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe ( w "maluchu"...
Znacznie mniej? Chłopie "elektryk" różni się od zwykłego auta tylko rodzajem jednostki napędowej. Chyba, że twoim zdaniem, elektryk nie posiada układu przeniesienia napędu, układu hamulcowego (oprócz hamowania elektrodynamicznego hamulce cierne muszą być i tak), układu zawieszenia, układu kierowniczego, osprzętu elektrycznego, systemów bezpieczeństwa...
Problem jaki jedyny widzę to układ przeciwypływowy z termoparą do kuchenek pracuje przy niskim napięciu i relatywnie dużym prądzie w stosunku do napięcia. Wszelkie przerywacze obwodu mogą powodować spadki napięć a tym samym prądu i w konsekwencji problemy z podtrzymaniem zwory zaworu/kurka gazowego. Ale jak najbardziej tak zwykły przekaźnik czasowy...
Cygan zgadza się -proste rozwiązania bywają najlepsze - a poprawianie fabryki często kończy się coś po 200km :) ale ty zdaje się masz bezstykowy w ETZ 250? Regulacja konta wyprzedzenia w zasadzie jest możliwa tylko przez mikroprocesor gdy stosujemy 1 transoptor - bywały jeszcze systemy z 3 transoptorami i przetwornikami f/u - ale to chyba przerost formy...
Proszę o pomoc! Witam to mój pierwszy post i proszę o wyrozumiałość. Mam motorower do którego chciałem podpiąć kierunkowskazy Led i przerywacz także Led. Wcześniej nie miałem kierunkowskazów ale z tego samego typu motoroweru kupiłem przełącznik fabryczny wiec jak w tamtym był to u mnie też powinien działać. Więc kupiłem na allegro kierunkowskazy Led...
bo ten oryginalne wiecznie trzeba go ustawiać i raz to działa i jest spokój a raz to jest wieczna regulacja Święta racyja! Warto założyć zapłon bezstykowy. Raz zostanie ustawiony i temat zapłonu można uznać za zakończony raz na zawsze. Jak miałem dawno, dawno temu Trabanta 601S, to założyłem mu taki zapłon - oryginalny DDR, który montowali do ostatnich...
Witam wszystkich, zwłaszcza miłośników maszyn elektrycznych i silników spalinowych. Gdy jedno z drugim połączyć... Jestem nowy na tym forum (chyba daawnoo temu tu byłem przez chwilę -?), więc jakby co to proszę mnie nie bić tak od razu ;-). Wobec widma drastycznych podwyżek cen energii, szczególnie w postaci elektrycznej, głośno przypomniał o sobie...
Ach - cała historia. Auto kupiłem z przerywaczowym aparatem zapłonowym (cewka 4 Ohm), ale że go czasem taplać w błocku lubię to postanowiłem wymienić na zapłon bezstykowy. Do prawidłowego zdekodowania sygnału i wyzwolenia impulsu potrzebny jest układ elektroniczny. Zamówiłem jeden, ale się okazał bardzo badziewny - współpracował jedynie ze standardowa...
Zapłon przerywaczowy czy bezstykowy?
Witam !! Dziękuję za pomoc. Na pewno materiały do pytania 2 przydadzą mi się. A co powie pan na temat pytania 3 , 5 , 7 i 8? Szukałem coś o stabilizatorach impulsowych pod hasłami które podałeś. Znalazłem kilka stronek, ale ogólnie nie ma nic konkretnego jak by udało ci się znaleźć jakaś dobrą stronkę podaj link To moje : http://www.zsee.bytom.pl/energo/dane/kl3...
Pan Moderator wspomniał, że awaryjność i prostota na poziomie fiata 126p. No i właśnie prostota, to mniejsza awaryjność. No nie tak do końca. Od 6 lat jestem właścicielem UAZa 469b. Bardziej jako zabawko-maskotki na pokazy niż do normalnej jazdy. Zdecydowanie czuć różnicę w precyzji (a raczej jej braku) układu kierowniczego - wszystkie ze ślimakowym...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam Jestem posiadaczem motocykla suzuki gs 1000e '79 i niestety podczas wiosennych przygotowań stwierdziłem iż przerywacz zapłonu (platynki) są już kompletnie zużyte (brak możliwości ustawienia odpowiedniego statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu). Przeglądając forum znalazłem schematy wykonania zapłonu mechaniczno tranzystorowego, jednak w moim wypadku...
bezstykowy przekaźnik silnik bezstykowy stycznik bezstykowy
zwarcie kontrolki ładowania chińskie motorowery iveco daily problemy klimatyzacja
projektor hy300 projektor hy300
Firmware Update for Vortex 32 LED V32E20 TV Suitable Firmware Update for 9" Fodofo One Din