Kondensatory nie mają tu sporego znaczenia pełnią jako filtr przeciwko zakłóceniowy, skoro podłączone w obwód A,B to znaczy ze masz słabą moc żarówki, przepływający prąd nie jest wstanie nagrzać tego "drucika, drut oporowy" by się rozciągnął. Bo właśnie on działa na zasadzie przepływający prąd z punku A,B rozgrzewa drucik który się rozciąga i po rozciągnięciu...
ile watów "uniesie" ten przerywacz, przy ciągłej pracy 88W. W środku jest przekaźnik o obciążalności styków 10A, czyli powinien wytrzymać 120W, pytanie czy rezystor pomiarowy nie będzie się grzał zbyt mocno
Mi się podoba bardzo. A czy to się nie grzeje?
Czy znalazłeś przerywacz kierunkowskazów? Które kostki wypinałeś? Jakie były efekty? Opisz dokładnie. Spróbuj znaleźć schemat elektryczny w necie. Bez niego nie ma możliwości cię naprowadzić. Ja nie znam tej instalacji, ty też chociaż masz ją przed nosem, a na pewno nikt nie zna na pamięć. Mógł paść sam przerywacz. Znajdź go i odłącz, choć jeżeli "mruga"...
Działa nawet na standardowym przerywaczu ;) (lekko się grzeje ale działa) a ten od fiata 126p jest w sam raz. Wkrótce dla zainteresowanych przygotuje schemat bo tak naprawdę roboty jest na 15 minut. Pozdrawaim jarmen79
Na włączonym zapłonie nie można było trzymać tylko starych aut z cewką zapłonową i mechanicznym przerywaczem bo gdy przerywaz był zwarty przy właczonym zapłonie, grzała się i paliła cewka zapłonowa. Każdy elektroniczny zapłon tego nie zrobi i mozesz zaoszczędzić troche benzny.
Cewki się grzały przy zwykłym przerywaczu jak był zwarty, to jest zapłon elektroniczny nic się nie grzeje.[/i]
Zapomniałem dodać że w czerwcu tego roku zmieniałem: cewkę zapłonową, przerywacz, kondensator, cewke butelkową, fajkę, kabel HV, oraz przewody wychodzące z zapłonu (zapłon, oświetlenie, ładowanie AKU). Miałem cyrki z jednym gdy kupiłem założyłem, przejechałem 5km i przerywacz padł. Po zmierzeniu rezystancji miedzy patynką a masą wyszło ponad 2 MOhm...
Proponuje kupić odpowiedni przerywacz, opornik się grzeje, ale jak co to kup 6,8 oma i min 10w na stronę. Nawet gdzieś widziałem takie gotowe oporniki w ładnej aluminiowej obudowie wbudowane były dwie sztuki.
Czaje czyli bez opornika jak by było cewka by się grzała a przerywacz iskrzyl mocniej (to wiem bo spaliłem:)). Ale pytanie czysto naukowe... dlaczego to wszystko ?
Dzięki ... :) Coś będe kombinować ... Tylko ten orginalny przerywacz strasznie chałasuje i się grzeje przy dłuższej pracy... A ten kondensator na przerywaczu musi być ? ... bo nigdzie go tam jakoś nie widziałem , no chyba że jest ukryty w podstawie ... ?
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
Problem dotyczy kotła termet gco dp 21-23. Po czyszczeniu (zewnętrznym) wymiennika oraz wymianie trochę zardzewiałego przerywacza ciągu występuje następujący problem: lewe skrzydełka przerywacza ciągu bardzo się. nagrzewają i występuje błąd 03 zarówno przy cwu i co. Serwisant twierdzi, że to problem z małym ciągiem, jednak nigdy wcześniej nie było takiego...
Witam, posiadam/zakupiłem WSK 175 z przerobionym układem zapłonowym (uproszczonym moim zdaniem nieprawidłowo) + z akumulatora podłączony jest bezpośrednio przez kluczyk/stacyjkę do jednego z dwóch wyprowadzeń cewki butelkowej, a drugie złącze podpięte jest bezpośrednio do przerywacza, co powoduje grzanie się cewki zapłonowej przy zwartych platynkach...
Ja mam u siebie jedną diodę prostowniczą i na wyjściu kondensator tłumiący tętnienia (bo mam elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w simku Enduro) a prostujesz tylko napięcie z cewki do ładowania... Ja użyłem diody na 5A żeby się nie grzała, a kondensator 2200 uF/16V... Pozdro!!!
Zmień tranzystor na MOSFET z kanałem typu N. Bipolarne są trochę wolne przez co może się trochę grzać.
Witam, mam problem z światłami w chińskim skuterze a mianowicie, gdy włączę światła one tylko się żarzą, a regulator napięcia się grzeje. Mój problem zaczął się kiedy podłączyłem za duży przerywacz od kierunkowskazów.
Ale w 126p to starcza i nie trzeba nic więcej kombinować. Proponuję zgłębić temat.Nie możesz podłączyć cewki na napięcie 6-7 V pod 12 V, bo będzie iskrzyć, grzać cewkę, wypalać przerywacz, przebijać kondensator i przewody. Nie wspominając już o samej cewce, która w momencie wyładowania może dostawać przebicia międzyzwojowego Przewód oporowy, a cewka...
[/quote]W sklepie z częściami można kupić ,,ceramiczny rezystor mocy'' (np. 20W i 15 lub 22 om) ... taki kosztuje do 4 pln ... czy to to samo ? ? ? .... Z góry dzięki za podpowiedzi i sugestie ... jak to opanować ... Pozdro...[quote] To jest to samo. Natomiast nie jest to rozsądne rozwiązanie problemu. Najlepiej wymienić przerywacz na elektroniczny....
Witam robię remont silnika i chciałem założyć zapłon bateryjny, wszystko podłączyłem, cewkę od jawki pod akumulator 12V i przerywacz, lecz mi się cewka grzać zaczęła. Iskra była dosyć ładna, lecz gdy zobaczyłem ze cewki dotknąć nie mogłem zaraz odłączyłem ją i nie wiem czy akumulator czy cewkę wymienić ? Jak myślicie?
3. Oszczędza nam przerywacz (prąd płynie tylko kilkadziesiąt mA a nie kilka A) No i "platynki" z elementu wykonawczego stają się tylko czujnikiem. Przydało by się napisać że platynki to właśnie przerywacz. Jeszcze sobie ktoś pomyśli że w oryginalnym układzie zapłonowym jest jakiś dodatkowy przerywacz. Czy aż tak się grzeje ten moduł że potrzebuje takiego...
Przytrzymaj za nóż i odkręcisz :) Przerywacza nie ma.
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
Sądzę, że najlepiej podejdzie 6 diodowy alternator z UAZa 469. Trzeba go tylko wymienić razem w parze z regulatorem. UAZ nie ma kontrolki, więc wszystko będzie działało jak trzeba. Sprawdź sobie schematy z pierwszych UAZów, jak jest to wszystko podłączone. Tylko jedna uwaga, kiedy silnik nie pracuje a zapłon jest włączony, to cały czas idzie pełny prąd...
Rząd to normalnie rząd cylindrów. Masz tam fałkę,więc masz rząd pierwszy i drugi. Poprawniej powinno być lewy lub prawy bank cylindrów. 015 Za niski sygnał Sonda lambda rząd 1 czujnik 1 008 Obwód grzania sondy lambda rząd 1 czujnik 1 Uszkodzenie w obwodzie sondy pierwszego rzędu,sonda nr1,czyli przed katalizatorem "080 Przerywacz szkodzący katalizatorowi...
Tak to na pewno nie będzie ci działało. Weź schemat z tego linka który podałeś na samym początku i podłącz tranzystory z kanałem p tak jak ci opisałem. Co do tranzystora to lepszy będzie IRF9540. Ma mniejszą rezystancję kanału i przez to będzie mniej się grzał.
Pokaż jak prawidłowo. To sprawdzony standardowy układ i jest coś odwalone, czego nie widzisz. Z twojego opisu odpowiedź którą dostałeś jest jedyną sensowną. Obrócenie kondensatora elektrolitycznego skutkuje tym co piszesz + na koniec grzanie i wystrzał.
... czy macie jakiś pomysł żeby zabezpieczyć komin? Klapa spalinowa Diermayera http://www.kominiarze.pl/?site=aktualnos... lub http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic65... Nie wolno. Żaden producent urządzeń gazowych na polski rynek nie wyraził zgody na montaż czegokolwiek na wylocie spalin z urządzenia. Dodano po 2 kotły większej mocy...
Golf 4 i zwalniające kierunkowskazy - tak właśnie dzieje się w moim Golfie. Wymieniony przerywacz, wymieniony przełącznik przy kierownicy, a problem nadal jest. Szukam jeszcze przekaźnika od tego, być może przełącznik świateł awaryjnych jest uszkodzony, ale raczej to odpada, ponieważ to drugi nowy. Wygląda to tak, jakby masa się traciła albo jakby...
Wstawiłem rezystor 330 omów między bazę a nóżkę 3 i teraz układ się nie grzeje. Jedynie rezystor robi się dosyć gorący. Chyba tak zostawię.
Świeca jest na 0.8. Co do przerywacza to jutro postaram sie to ostawić. Mam takie pytanko techniczne: dlaczego układ irf840 nie grzeje sie? Jak sprawdzić czy wogóle jest iskra na świecy tzn czy układ wogóle działa ? czy bez ustawiania przerywacza powinien zapalić ? To tylko takie pytania edukacyjne:D Oczywiście zorbie tak jak kolega wcześniej napisał...
No to co ty chcesz? Przepuszczasz przez tranzystor prąd o natężeniu około 7A i dziwisz się, że się grzeje? W takim układzie to albo V-mos, albo przekaźnik.
Generalnie z tymi rezystorami to jest tak: Służą one do podniesienia oporności niskoomowej cewki zapłonowej podczas normalnej pracy silnika. To rozwiązanie stosuje się w celu ograniczenia prądu płynącego przez uzwojenie pierwotne cewki i przerywacz. Jeśli mamy niskoomową cewkę i zasilimy ją bezpośrednio - z pominięciem rezystorów - duży prąd będzie...
Z tego samego klawisza zadziała jeżeli klawisz wyzwoli podobny impuls z układu jak na filmiku do grzania świec który to impuls z kolei do czasu "wyłączenia" się będzie blokował generator albo licznik. Robiłem takie coś właśnie do grzania świec parę razy: bistabilny blokuje przerywacz przez jakiś czas po czym ten włącza się żeby nie spalić świecy.
Ja zmieniając wal do silnika tzw kwadrata z jajka musiałem przesunąć otwory w iskrowniku maksymalnie w lewo ale można to sprawdzić mając sama krzywke od magenta i kręcąc nią przytrzymać iskrownik żeby oszacować wstępnie ustawienie zapłonu czyli początek rozwarcia przerywacza na 3mm przed gmp
Czestym przypadkiem jest zamiana miejscami przekaźników wycieraczek tylnej i przedniej (są 2) przerywacza kierunków i przekaznika swiec żarowych lub ich osadzenie w złych gniazdach niektóre są zawsze wolne, a że pasuje to sie je tam wsadza.
Witam, właśnie jestem jakieś 24 h po wymianie całej instalacji el. w C-330 (własność mego dziadka). Jako że był to mój pierwszy kontakt z instalacją 12V uważam że odniosłem niemały sukces: można go uruchomić, są wszystkie światła, klaksony i reszta. Nie ma tylko kierunkowskazów. walczyłem czas jakiś z przerywaczem, ale w żaden sposób nie zadziałał....
Hm... czy mam rozumieć, że podłączałeś bez przerywacza, i liczyłeś że będzie drgać i nie będzie się grzać??? Mam pytanie: kiedyś w szkolnym podręczniku fizyki był opis budowy i działania dzwonka, czy teraz już nie ma?
Są dwie szkoły docierania, jedna mówi o spokojnej jeździe, bez przeciążania itd. Ja wolę docierać mocno-oczywiście bez przesady. Ważne, by nie przesadzić i pozwolić silnikowi ostygnąć. 15 min grzania a potem odpoczynek. Skokowej zmiany nie zauważyłem. Różnicę można poczuć już po paru kilometrach-gdy tylko pierścienie zaczną się układać. Potem stopniowo...
Żarówka na 220V raczej nie ma prawa " bardziej się grzać" ( zwłaszcza że.słabo świeci co wskazuje na zasilanie niższym lub impulsowym/ wyprostowanym prze połowę uszkodzonego triaka napięciem) - zasilana jest przez triak z sieci i więcej niż ta sieć 220V napięcia oferuje to chyba ona nie dostanie..... . Do tych lampek używa się specjalnych niskowatowych...
Gaszenie tego motoru jest robione przerwaniem plusa przez wyłącznik przy kierownicy a nie masy do przerywaczy. W pierwszym poście kolega napisał że cewki się grzeją więc sprawa prosta że obwód cały czas jest zamknięty
Dobre. "proszę sprawdzić czy wszystko OK" Raczej ciężka sprawa, to tak jak z lekarzem przez telefon. Na tranzystor będzie się grzał to normalne, spokojnie może osiągnąć 40-50 stopni. Natomiast warto sobie zwiększyć wartość R1 z 300Om na np. 10K. wtedy nie będzie się tak grzał, no i przy zwartych stykach przerywacza, popłynie tam znacznie mniejszy prąd....
Układ wysokiego napięcia złożony na pająka. Tranzystor BD207 ciepły, napięcie kondensatora max 273-278V, ładowanie od 0 to około 1,8-2s czyli układ przerywacza wyregulować na 2-2,5s. Myślałem o zastosowaniu zamiast przekaźnika tranzystora KT708 (700V/15A), ale po pierwszym impulsie go skleja i kondensator nie jest w stanie się naładować. Przerywacz...
Wszystko posprawdzałem, miałem kilka błędów - poprawiłem i układ działa super :). Tranzystor się praktycznie nie grzeje :) Wielkie dzięki za pomoc :), szczególnie Tobie E.L.O., a także innym, którzy coś wnieśli do tego wątku :) Temat zamykam.
To jet kocioł z otwartą komorą spalania i ten kocioł nie powinien być montowany w łazience czy w kuchni. W łazience mogą być montowane tylko i wyłącznie kotły z zamkniętymi komorami. Nie chodzi tu tylko i wyłącznie o przepisy, które zabraniają takiego montażu, ale o zdrowy rozsądek i bezpieczeństwo ludzi. Jezeli chodzi o podłączenie do kanalizacji to...
Niestety Xanti 1,9TD nie znalazłem niebieskiego przekaznika. Sa tylko trzy, nazwijmy to przekazniki: 1. szary pelniacy funkcje przerywacza kierunkowskazow, 2. pomaranczowy od czasowego wylacznika grzania szyby z tylu, 3. zielony bez zadnej elektroniki wewnatrz tylko przekaznik ktory wlacza sie razem z wlaczeniem zaplonu, i szary sygnalizator dzwiekowy...
W Golfie 3 przekaźnikiem od przednich wycieraczek jest "kostka" z numerkiem 19 lub (w lepszych wersjach) - 99. Umieszczona w gnieździe "8" czyli pierwszy rząd z dołu, DRUGI od LEWEJ . Pierwsze gniazdo od lewej to sygnał niezapiętych pasów, kostka 33. Gniazdo trzecie od lewej - sygnał otwarcia drzwi przy niewyłączonych światłach. Poza uszkodzeniem skrzynki...
Może ktoś rozpozna co to za blaszka (jej bok ok 3 cm). (sfotografowana z obu stron) Blaszka zapewne odpadła skądś i wypadła z przerywacza ciągu podczas czyszczenia. Chodzi mi o to czy ten element jest czymś istotnym (na razie piec chodzi i grzeje) czy może wleciał tam np z komina. https://obrazki.elektroda.pl/7580194000_... https://obrazki.elektroda.pl/7475250800_...
wszystko jest ok, ale chyba takie rezystory to będą się grzały jak "farelka" w zimie??? może jest jakieś inne rozwiązanie? inny przerywacz??? no przecież skoro takie żarówi są na rynku i ktoś je kupuje i to działa? pytanie jak?
Grzanie świec włączasz dźwignią włączania rozrusznika (na raz świece, na dwa rozrusznik) - oczywiscie kluczyk wciśnięty. W C-330 M jest trochę więcej czujników niż w C-330. Oprócz czujnika ciśnienia oleju i czujnika stop-u jest jeszcze czujnik ciśnienia powietrza (do tej czerwonej kontrolki z prawej strony obrotomierza na dole - ta górna pomarańczowa...
Chyba od ogrzewania tylnej szyby jest taki sam To może od razu od grzania świec żarowych, albo sterownik silnika podłączyć? Przerywacz ma pewnie trzy piny: zasilanie, wyjście i masę. Zasilanie pod 12V, wyjście przez żarówkę 45 W (lub coś większego od 21W) do masy, masa do masy. Żarówka powinna pulsować, a przerywacz cykać. Jak nie, to do wyrzucenia....
Celowo dobrany jest bimetal, albo i elektronika przerywacza, by ostrzec Jeźdźca, że jedna lampa kierunkowskazu nie działa, przez spadek prądu w obwodzie. Jako oporniki wyrównawcze do tych LEDow, pewnie niebieskich, proponuje grzejniki do manetek, bedą grzały proporcjonalnie do ilości skrzyżowań :D
Ok, faktem jest, że na stykach 7 i 8 można podłączyć przerywacz ciągu. Teoretycznie można by wykorzystać te styki do wyłączania grzania, ale pojawia się szereg pytań. Po pierwsze, wygląda jakby styki wyłączały całkowicie grzanie, a ja bym chciał sterować tylko CO (układ CWU nie chodzi niezależnie). Po drugie nadal nie wiadomo co się dzieje jak styki...
Wentylator się trzyma na dwu blachowkrętach wkręconych od "prawej" strony na "uszach" wentylatora, następnie musisz ten wentylator jakoś wyrwać w dół (trzyma się jeszcze na dwu pazurkach na przerywaczu ciągu i na uszczelce komina). Powinno się udać.
Szkoda że nie mam rezystorów SMD ale stworzyłem swój układ... I cóż stwierdzam że nie działą... Zwarć między ścieżkami nie ma... Sprawdzone... Nie wiem czemu ale sprawdzenie na diodę następuje przejście pomiędzy nóżkami tranzystora... Powinno tak być? No ale postanowiłem podłączyć mój przerywacz do zasilania:) Cóż mogę stwierdzić wpiąłem żarówkę w szereg...
To czerwony 2 nigdzie nie podłączasz. Przewód 3 (jak dobrze zrozumiałem z twojego opisu jest od przerywacza w aparacie zapłonowym) oraz C1 podłączasz do zacisku cewki zazwyczaj oznaczonego nr 1 (jakie ma oznaczenia zacisków twoja cewka?). Następnie 1' podłączasz do drugiego zacisku cewki (15) i ostatecznie przewód WN i powinno działać, zakładam że przerywacz...
Dawno temu przerywacze do kierunkowskazów miały wbudowany bimetal grzany prądem żarówek. Prąd świecących żarówek nagrzewał bimetal, bimetal rozwierał styki, brak prądu żarówek powodował ostygnięcie bimetalu i ponowne włączenie żarówek i tak w kółko. Stąd istotny jest prąd zasilania włączonych "żarówek". Mógłbyś dać ledy zamiast żarówek pod warunkiem...
Możesz powiedzieć co jest błędne? Przerywacz ze schematu z diodą led jest dobry i spełnił swoje zastosowanie. Tylko ja chce podpiąć do niego dwie żarówki razem 42w więc na pewno bezpośrednio tego nie zrobię. Dałem potencjometr między ten pin 3 a bazę i zauważyłem, że gdy zwiększę opór na potencjometrze to żarówka słabnie. Czyli co prąd z bazy to prąd...
Normalna prostownicza ze Starego telewizora chyba 4 ampery . Nic się nie grzało akumulator działał i nie gotował się . Akumulator od mz 6v . Proste i niezawodne nawet elektroniczny przerywacz kierunkowskazów nie protestował. Radio grało jak talala zero sprzężenia
(at)miro.nasz nie kłam... 1,8 mm przed max. górnym położeniu tłoka styki przerywacza mają się otwierać. Przerwa na stykach 0,4-0,6 mm. jak ktoś rozpiłował kolanko na większą moc to odległość 1,70 - 2,00mm przed górnym położeniem tłoka (GMP) 1,40 -1,70 mm(silnik zablokowany - oryginalny) Przy zbyt wczesnym zapłonie silnik będzie bardziej się grzał i...
Dziękuje za bardzo szybkie odpowiedzi. Elektroniką zajmuje sie hobbistycznie, jednak w internecie znalazłem schematy gdzie właśnie tak był podłączony mosfet. Buduję przerywacz do kierunkowskazów, i co muszę zrobić aby przerywać napięcie dodatnie? Ponieważ kierunkowskazy mają podłączoną masę na stałe a przerywa sie "Plus". Pozdrawiam dziękuję
Cewka ulegnie niemal natychmiastowemu spaleniu, dostarczając swoistego rodzaju wrażen termiczno -zapachowych. No chyba nie taka klasyczna np od Syreny. Syrena nie miała rozdzielacza tylko 3 cewki i 3 przerywacze. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu (nie rozruchu) cewki dostawały zasilanie i z trzech to najwyżej jedna była rozłączona przerywaczem...
Widzę jeszcze jeden problem. Otóż po zgaszeniu silnika zasilanie cewki musi być odłączone trwale na czas postoju ponieważ w najgorszym wypadku przy ustawieniu się krzywki na wale korbowm tak, że styki przerywacza będą zwarte przez cewkę zapłonową płynie duży prąd powodując jej niepotrzebne grzanie, rozładowywanie akumulatora a nawet spalenie cewki w...
Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Ogólnie mam cewek poloneza pod przerywacz trochę nowych w domu i chce je wykorzystać. Oryginalny osprzęt zawodzi co chwile, cewka się grzeje traci iskrę. Wole zainstalować polski sprzęt który mam to wykorzystania. Czyli połączyć dwie cewki rownolegle ? Nie wiem jak się te...
Najpewniejszym rozwiązaniem na przerywacz do wycieraczek będzie zakup zestawu do samodzielnego montażu. To dobry sposób na zbudowanie czegoś przy małej wiedzy i dobra podstawa do dalszych eksperymentów.
Chodziło mi o schemat autora tematu :P Więc nie ma się o co tak marszczyć. Skoro mosfet ci się grzeje to to raczej nie jest otwarty w pełni. I na pewno nie jest w pełni otwarty bo żarówka "przeszkadza" przy polaryzowaniu bramki. A co ci przeszkadza żarówka w gałęzi drenu? Mosfet "uciągnąłby" tyle samo w obydwóch konfiguracjach, jeśli nie byłoby problemów...
graczykshow, kierbedz4 napisałem przecież że motorek czyściłem, gaźnik i bak na błysk, nowe paliwo. Iskra jest żółta, pierwszy raz taką widzę, muszę przełożyć przerywacz(platyny) zimering na wale i kondensator. Jeśli zapłon za późny, to trzeba posunąć do przodu? Grzeje się bardzo głowica i świeca, cylinder mniej, morze trzeba podłożyć jeszcze jedną...
http://obrazki.elektroda.net/63_12733092... Moduł zapłonowy do motoru z instalacją 6V Witam!!! Sezon motocyklowe się już zaczął więc trzeba było maszynę wyciągnąć z garażu, wymyć, wyregulować i ulepszyć :-P. Mój motor (MZ TS 150) posiada zapłon akumulatorowy(6V) z przerywaczem. Wyznaczone cele: - odciążenie styków przerywacza (z 4A do 150mA),...
Jeżeli już sadza się sypie to odpuść sobie samodzielne czyszczenie. Trzeba cały podgrzewacz rozkręcić na czynniki pierwsze czyli: zespół wodny, sprawdzić filtry gazu, palnik główny, palnik pilota, wymiennik, przerywacz ciągu. Do tego trzeba sprawdzić wszystkie czujniki. Sprawdzić, ewentualnie wyeliminować wycieki gazowe. Dla własnego bezpieczeństwa...
Mysle ze trzeba by bylo zajrzec do przerywacza,bo wstawienie opornika...hmm zarowka w czasie swiecenia ma chyba niewielki opor,wstawienie tam rezystora wielkosci kilku omow bedzie powodowalo duze straty energii (grzanie rezystora)....tak sadze.
Witam wszystkich. Mam niewąski problem z tym monitorem. Po włączeniu wszystko działa prawidłowo. Po upływie pewnego czasu (w obudowie 20 minut, a po jej zdjęciu, po godzinie) monitor zamienia się w przerywacz kierunkowskazów od samochodu. Wniosek wydaje się prosty. Coś się mocno grzeje. Metodami organoleptycznymi (Wyłączając język) stwierdziłem mocne...
Objawy mam takie same lecz wiem coś więcej . Mianowicie u mnie wszystko wraca do normy jak włączę klimatyzację . Dalej po podłączeniu pod komputer wyskoczyło . P1116 obwód grzania sonda lambda ( rząd 1 cz.1 przerwa) P1402 system rec. spalin różnica P0300 przerywacz spalania rozpoznany błąd. Tak że i tego auta diagnostyka nie ominie .
Witam, Odkopie temat sprzed wieków... mianowicie: Kupiłem buggy do dokończenia, na silniku malucha, zapłon rozdzielaczowy, kabel z plusem do cewki zapłonowej, drugi do przerywacza... no i... palą się platynki, cewka się grzeje i w ogóle... Instalacja nie ma przewodu oporowego, nie mniej jednak czy to mogłoby być powodem takich zachowań?? mało tego jak...
Prawdopodobnie masz bimetaliczny przerywacz który jest ustawiony fabrycznie na określony prąd w instalacji kierunkowskazów. Spadek tego prądu w obwodzie (np. przepalona żarówka) powoduje że przerywacz "wariuje". Nie ingerując w przerywacz będzie trudno. Dokładając rezystor 8 Ω 20 W jest jakimś pomysłem tyle, że rezystor przy dłuższej pracy kierunkowskazów...
Też chciałem robić kierunki na diodach, ale wydawało mi się za drogo i kupiłem żarówki do tych kierunkowskazów. Świecą bdb. Przerywacz wykonałem wg. pomysłu kolegi z innego forum, na przerzutniku astabilnym z mosfetem. Nic się nie grzeje, wszystko chodzi jak należy. Jak na razie nie mam podłączonego ładowania. Diody zamierzam wykorzystać w lampie tylnej,...
Jak zamiast diody wstawię przełącznik i będę nim machał synchronicznie z napięciem 50 razy na sekundę w cyklu 50% to też się transformator będzie tak mocno grzał ? Może być zamiast diody przerywacz (migacz) załączający żarówkę 100W z częstotliwością 1/sekundę na czas pół sekundy, to mimo, że średnio mamy pobór mocy 50W, to transformator musi mieć 71W....
a czy może orientujecie się czy przerywacz kierunkowskazów od samochodu można zamontować do ciągnika? Dokładnie do C-360 Raczej tak ale może długo nie wytrzymać może się grzać można zastosować elektroniczny tylko cze ba masę podłączyć dodatkowo , albo oryginalny jest większy od samochodowego [ gabarytowo ] .
O kurna, sorry za moją ciemnotę, ale tak bywa... Więc to są te dwa układy które zbudowałem i nie działały, wystarczy więc nieco zmodyfikować: http://obrazki.elektroda.net/93_11879533... (dałem zamiast ledów żarówa + dioda) źródłó EDW - listopad 2005 http://obrazki.elektroda.net/92_11879536... Tranzystory BC547, zgadłeś ;-) tutaj bez diody źródło...
W kotle ZW23KE błąd 60+90*C występuje bardzo rzadko, może go wywołąć np. zwarcie bądź przerwa czujnika NTC zasilania. Czy kocioł jest do wymiany zależy od stanu innych podzespołów: nagrzewnicy, przerywacza, palnika... Sam czujnik to koszt do 100zł. Oczywiście może być również wadliwa płyta główna i w tym wypadku należy się zastanowić. Czy warto zainwestować...
555 steruje tylko tranzystorem!!! Lepiej jest tu stosować unipolarny tranzystor gdyż prawie on w ogóle nie obciąża 555. żarówka albo LED'y zależy co zastosujesz będą miały w prawdzie największy wpływ tylko na tranzystor. Gdyż zależnie od tego jaki prąd będzie przez niego płynął tak bardzo on będzie się grzał w czasie przełączania go. Więc oczywiści...
W takim razie muszę zmienić koncepcję na starą. Najpierw próbowałem podłączyć jedno trafo bezpośrednio do drugiego (zanim doszedł mnożnik) ale nic z tego nie wyszło i o dziwo dostałem inne wyniki niż na Multisimie 12.0. Rzeczywistość: 12V 60Hz -> T1 -> 230V -> T2 -> 45V Multisim: 12V 60Hz -> T1 -> 461V -> T2 -> 17.69 kV Parametry T1 i T2 : 0,6VA 6V...
To dopiero początek moich problemów w tym samochodzie, kupiłem go bardzo okazyjnie bo od czasu przygasał licznik i wyłączały się kontrolki. Pewnego dnia zgasło wszystko , nie działa podswietlenie , wskazówki od paliwa i temperatury zemdlały , licznik prędkości i obrotów nie działa oraz kilka kontrolek ( ładowanie akumulatora, grzanie świec, kierunki)....
Witam wszystkich miłośników walki z tdi. Audi A3 zimny czy ciepły zapala ale po bardzo długim kręceniu rozrusznikiem. Rozrząd sprawdzony, świece grzeją, pompa niskiego ciśnienia pracuje, filtry pozmieniane, czujniki sprawdzone. KTS pokazuje - przerywacz spalania cylindrów i wentylator pierwszy bieg. Dawka wtrysku 12mg ? Początek wtrysku 4. Nie wiem...
Witam podłączyłem w swoim junaku jako zapasowy zapłon bateryjny na 12V, połączenia mam jak na schemacie, http://obrazki.elektroda.net/26_12415111... ale zauważyłem że cewka zapłonowa strasznie się grzeje, po kilku minutach jest gorąca, zostawiłem na 30 minut włączony zapłon i z cewki aż wyciekł olej, kupiłem nową cewkę i też się grzeje, czy...
Witam. W dużym Fiacie i Polonezie z lat '80 Maluch typowy na linkę maił w stacyjce 3 przewody. -Zasilający, -napięcie na światła i resztę -napięcie na zapłon. Polonez i 125 miały przekaźniki było to tam ciut inaczej rozwiązane ale funkcja stacyjki ta sama bo ta sama kostka z dodatkowym kablem - rozruch. Gdzie często w maluchach były montowane te kostki...
To wielkie zielone na błotniku jest to dławik-cewka przeciwzakłóceniowa. Najpewniej to idzie na zapłon. Należy sprawdzić czy na cewce zapłonowej jest napięcie. To się sprawdza kawałkiem kabelka żarówką 5W (np wyjętą z pozycyjnego przedniego). Trzeba sprawdzić oba bieguny cewki czy na jednym jest cały czas 12V a na drugim ma zanikać kiedy przerywacz...
Przerywacz już działa. Ruszył od razu po zmontowaniu. Zastosowałem 2x IRF9540,oraz stabilizator do zasilania scalaka. częstotliwość ustawiłem opornikiem 47k. Podoba mi się układ, bo nie ważne czy żarówka 5 czy 45W mruga z tą samą częstością. Zastosowałem małe radiatorki do tranz, ale chyba niepotrzebnie. Praktycznie wcale się nie grzeje.(obciążenie...
Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!! Cewka...
Zacznijmy od tego, jaką moc ma twoja żarówka w kierunkowskazie. Nie jestem za biegły w temacie, ale kiedyś go ćwiczyłem. Za mały prąd, spowoduje CHYBA ??? przyśpieszenie częstotliwości kierunkowskazów - tak kiedyś było w przerywaczach elektromechanicznych. Za duży, wiadomo. W normach , żarówka kierunkowskazów ma 21-24W/12V, czyli 1,75 -2 A. i taki prąd...
Chłopaki potrzebuje pomocy . Padł mi alarm w Yarisie ( po lifcie 2003 r) ten challenger i wymieniłem go na inny. Wszystko gra tylko nie wiem gdzie podpiać sterowanie kierunkami ( mam jeden przewod rozdwojony przy pomocy diód ) sterowanie PLUSEM. W starym bylo podpiecie masa do przewodu przy kostce od wlaczników awaryjek i grzania szyby tylnej. Chciałem...
Witam! Panowie i Panie zakupiłem traktor Sam-a na podzespołach ciągnika Polskiej produkcji typu Dzik-2. Ogólnie z tego Dzik-a to został tylko skrzyniomost i koła tył. Reszta tj. rama, przód itp to jest składanka z różnych dostępnych rzeczy jakie ktoś tam nazbierał. Jednostka napędowa to słynny Fiat 126p i mam pytanie czy wĺaśnie do tego silnika będzie...
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
Same zalety diesla ja miałem kiedyś benzyne dajcie spokuj ile kombinacji jak coś padnie świece,kable,cewka,przerywacz wszystko wymienisz a okazuje że błachostka jakiś kabelek miał przebicie a już wywalasz ok 500zł a w dieslu jeżeli swiece grzeją i pompa chodzi i samochud musi palić i jechać i to cała filozofia diesla teraz robią takie diesle że tam...
Problem polega na tym, że nie znam się na piecach a specjalista był i powiedział, że to normalne i z piecem wszystko jest w porządku. Żeby woda się grzała musi być duży strumień. Przy średnim się wyłącza. Czy to faktycznie usterka czy tak właśnie działa ten piecyk? Problem z subiektywną oceną strumienia, bo średni w/g twojej oceny to może być mały...
15 A płynie podczas jazdy ze światłami, włączonym kierunkowskazie i światłami stopu. Jak nie hamuje lub nie mam włączonych kierunków to 10 A nie paliło. Sprawdzałem już włącznik stopu, żarówki stopu, żarówki kierunkowskazów oraz przerywacz kierunkowskazów. Wszystko w normie, zgodnie z instrukcją (moce żarówek). Nie mniej twój wpis o 20-25 amperach mnie...
Po co wstawiać w układ rezystor, na którym wydzieli się ogromna ilość ciepła? Nie lepiej zainteresować się odpowiednim przerywaczem do kierunkowskazów LED? Jest ich trochę na rynku, trzeba tylko dopasować do swojego auta. Częstotliwość ich pracy nie jest zależna od obciążenia. No i nie marnujesz energii grzejąc zbędny rezystor.
rdzenie są połączone w taki sposób o jakim mówisz poprzez ramę maszyny - a jeżeli rama jest z metalu niemagnetycznego - stosuje się specjalny łącznik - tkzw Yoko. Bardziej chodzi mi o odpowiedź na pytanie: - Przy zakładanym napięciu np 6V i prądzie max do 3A, znając wymiary rdzenia, materiał z jakiego jest zrobiony rdzeń i same wymiary docelowe cewki...
Sprawdz przerwy na obydwu przerywaczach pomiędzy młoteczkami i przerywaczami.Może się również okazać iż na przerywaczach jest czarny nagar uniemożliwiający prawidłową pracę przerywaczy,wówczas usuń nagar drobnym papierem ściernym i dokładnie usuń opiłki między stykami szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną.Zwróć uwagę na stan kondesatorów blokujących...
Właśnie też moje podejrzenia budził przepływomierz, ponieważ w domu mam wodę ze studni głębinowej i pomimo filtracji w wodzie znajduje się trochę glinki i po 7 latach przepływomierz był dość brudny, ale do wirnika nie można się dostać, żeby go wyczyścić. Na tyle ile się dało, to wyczyściłem go patyczkami do uszu. Czy można sprawdzić przepływomierz miernikiem?...
Kąt włączenia prądu cewki to zależność obrót wału korbowego->załączony driver. Inaczej-to cykl roboczy lub czas, w którym jest załączone uzwojenie pierwotne. Zazwyczaj wynosi 2-4 ms, niezależnie od obrotów. Nie może być zbyt duży, bo wtedy generowane są niepotrzebne straty w cewce i kluczu, nie może byc zbyt mały, bo wtedy jest za mala energia wyładowania...
przerywacz zaplonu mercedes przerywacz przerywacz honda
odkurzacz uszkodzony oświetlenie kurnika chińskie testery akumulatorów
Jak połączyć słuchawkę Nokia BH-105 z Samsung Galaxy A55? Oporność czujnika ABS w Ford S-Max - wartości i pomiar