Dzięki panowie, teraz wiem gdzie łapki wsadzić.
Tak zielona strzałka = przerywacz kierunkowskazów.
To masz tradycyjny przerywacz bimetalowy. Zacisk P jest do kontrolki. Ten przerywacz nie nadaje się do podłączenia świateł awaryjnych.
W skrzynce bezpiecznikowej w kabinie po prawej stronie wpięty od dołu
Podmień włącznik awaryjnych, w nim jest przekaźnik ( przerywacz ) awaryjnych i kierunkowskazów.
Zeby zlokalizować miejsce gdzie przedostaje się zasilanie ciągłe na obwody "po stacyjce" zacznij od wyjęcia tych bezpieczników które mają zasilanie siągłe i obserwuj czy kontrolki zgasną. Winny może być przerywacz kierunkowskazów-awaryjnych, radio, zegar i inne urządzenia mające zasilanie ciągłe i po stacyjce. Jak to nie pomoże to rozepnij kostke wyłącznika...
przerywacz się uszkodził.
Trzeci styk do kontrolki. Kontrolka z "drugiej strony" do zasilania po stacyjce. Ale to tylko jeśli masz przerywacz cylindryczny i nie robisz instalacji kierunkowskazów awaryjnych.
A co Ci się dzieje, jeśli nie działają kierunkowskazy to wyczyść styki przekaźnika we włączniku awaryjnych świateł lub go wymień, tam jest przerywacz od kierunkowskazów i awaryjnych, bardzo częsta usterka.
Należy sprawdzić włącznik świateł awaryjnych i przerywacz kierunkowskazów oraz czy masy są poprawne
Oprócz czy raczej zamiast diod, można użyć jako "awaryjne" przycisku podwójnego - dwutorowego. Łączyłby wówczas obie strony jednocześnie.
Mam nadzieje ,ze sprawdzał bezpieczniki z obu stron i dlatego napisał ,iż świecą!
Przerywacz kierunkowskazów jest w właczniku świateł awaryjnych,taki głupkowaty patent koncernu VW\Audi.Sypie sie to często,rozebrać trudno. Trzeba wymienić włącznik awaryjnych,chyba pasuje ze skody octawii.Będzie tańszy.Oryginał kosztuje 68zł.
Witam W Vivaro przerywacza samego nie znajdziesz poiewaz kierunkowskazy oraz swiatla awaryjne sa sterowane przez modul komfortu czyli BSI.
A dlaczego jak stykam w przerywaczu elektromagnes to światła świecą ? Ostatni raz - to NIE elektromagnes, a PRZEKAŹNIK. Chłopie... 15 - zasilanie po stacyjce 30 - zasilanie stałe Te dwa zasilania docierają do wyłącznika awaryjnych. Z niego idą (albo jedno albo drugie) na przerywacz kierunkowskazów - 49. Z przerywacza - 49a, idzie na przełącznik pod...
Jeśli chcesz mogę ci posłać schemat instalacji z opisem. Są tam fajnie te przekaźniki opisane. Lecąc po kolei od lewej pierwszy jest przerywacz kierunkowskazów i awaryjnych. Czarna największa puszka. Drugi to przekaźnik obwodu rozrusznika, trzeci przekaźnik blokady rozrusznika, czwarty ogrzewanie a dokładnie wentylatory kabiny, piąty świeca płomieniowa....
Przerywacz kierunkowskazów znajduje sie w przełączniku awaryjnych, odpowiada za działanie awaryjnych i kierunków.
w przełączniku awaryjnych.
znikneły wszystkie kierunki nie działają także światła awaryjne kolega napisał
Zasilanie na przerywaczu jest? Zasilanie na awaryjnych jest? Co się dzieje, jak podasz zasilanie stałe na poszczególne strony kierunkowskazów za i przed wyłącznikiem awaryjnych i jak zewrzesz przerywacz? W zasadzie nawet miernika nie trzeba, tylko lecieć po kolorach przewodów z próbnikiem.
Schemat w dostępnych mi materiałach zajmuje parę stron,w razie koniecznej konieczności prześlę Koledze. Może znajdę coś prostszego. Jednak sprawa jest dość prosta. Kierunkowskazy i awaryjne korzystają z tego samego przerywacza; w kierunkowskazach prąd (napięcie) po wyjściu z przerywacza jest kierowany na lewą ALBO na prawą stronę lamp. W trybie awaryjnych...
Pewnie jest jeden od kierunkow i awaryjnych w postaci tak jakby przekaznik. Kazdy elektryk zlokalizuje ci i stwierdzi czy jest on winien czy nie. Pozdrawiam.
Przerywacz kierunkowskazów to jest to z włącznikiem awaryjnych. można to naprawić wymieniając przekaźnik. Jeżeli kupić nowy, to raczej polecał bym oryginał.
Najtaniej będzie kupić nowy przerywacz, zespolony z włącznikiem świateł awaryjnych.
Skoro nie działają tez awaryjne, to co ma do tego przełącznik pod kierownicą? Przerywacz lub wyłącznik awaryjnych. Zasilania są dwa (kierunkowskazy i awaryjne osobno).
Lublin I ma dwa przerywacze,jeden może być uszkodzony.
Uszkodzony przerywacz kierunkowskazów. Znajduję się w przełączniku od awaryjnych. Albo drugi albo ten rozbierz i napraw.
wygląda to na ten włącznik od awaryjnych ale jest jeszcze jedna możliwość bardzo rzadka lużne styki w przerywaczu(puszczają luty) hej
Skoro kierunkowskazy działają poprawnie, to czy te światła awaryjne wykorzystują ten sam przerywacz co kierunkowskazy, czy do świateł awaryjnych został wykorzystany inny przerywacz? Planowo awaryjne mają być właśnie na tym samym przerywaczu co kierunkowskazy. Dalej po upływie czasu świecenia, przekaźnik się rozłącza, Wewnątrz przerywacz jest elektroniczny,...
wystarczy że jedna żarówka nie ma kontaktu (21W) już wtedy będzie taki efekt iż ta na liczniku będzie szybko mrugać jeśli nie świeci cała prawa strona to zostaje przełącznik lub przerywacz kierunkowskazów (awaryjne są wszystkie):D
Witam, jak w temacie. Mam problem w VW Polo 9n z kierunkowskazami. Gdy włączę lewy lub prawy, to po chwili wzrasta częstotliwość migania i migają dwa na raz, jak przy włączonych światłach awaryjnych. Żarówki z tyłu auta wymienione na nowe a z przodu auta, świecą wszystkie. Próbowałem odnaleźć przekaźnik przerywacza, ale nie wiem który to, bo widziałem...
Prawy lub lewy by był. Nie wierzę w dwie pary styków naraz. Po mojemu ma wybity bezpiecznik od kierunkowskazów, jest to osobny bezpiecznik niż ten do awaryjnych. Co do przełącznika awaryjnych- przełącza on też zasilanie dla przerywacza migotania z plus przed stacyjką (dla awaryjnych) na plus za stacyjką (kierunkowskazy). Bardzo łatwo to sprawdzić.
Witam Potrzebuję schemat przerywacza kierunkowskazów i awaryjnych do Kamaza, po zwarciu w obwodzie kierunkowskazów niewiele z niego zostalo, ewentualnie gdzie kupić taki przerywacz.
Obwód kierunkowskazów wygląda tak: zasilanie po stacyjce --> przerywacz --> przełącznik kierunkowskazów i ewentualnie włącznik awaryjnych --> kierunkowskazy --> masa. Pierwsze, co sprawdzasz, to czy jest zasilanie przerywacza. Jeśli jest, to demontujesz przerywacz, łączysz zasilanie z wyjściem i przełączasz kierunkowskazy. Mają działać i świecić światłem...
Nikt nie pomoże:cry: Pomocy gdzie szukać tego przerywacza i jak go sprawdzić???
Tam jest przerywacz.
Stawiam na uszkodzony włącznik awaryjnych w którym znajduje sie przerywacz
A właśnie że jest różnica ,raz czujnik luzu-rozruchu.Dwa kierunkowskazy,awaryjne,przerywacz.
Wyłącznik awaryjnych. Przerywacz.
Może rozrysuj, jak to wszystko podłonczyłeś , gdyż przełącznik ma załączać do wyjścia przerywacza obwód lewy, obwód prawy albo nic (środkowa pozycja).
Dla zainteresowanych -układ naprawiłem ,przyczyną były zimne luty a podpinamy w ten sposób 1 żarówki -plus (z drugiej strony żarówki do masy ) 2 - 3 - 4 - zasilanie 5- masa 6 - zasilanie dla kierunkowskazów 7 - zasilanie dla awaryjnych
Klawisz awaryjnych do sprawdzenia ;)
Bezpieczniki, przełącznik awaryjnych i przerywacz do sprawdzenia
Przerywacz nie padnie! Jeżeli jest elektroniczny powinno być OK. Chyba, że ma układowe zabezpieczenie przed zwarciem w lampie kierunkowskazu. Wtedy na awaryjnych podziękuje za współpracę i nie będzie mrugał.
Przerywacz może być zespolony z włącznikiem świateł awaryjnych albo gdzieś obok przekaźników. Małe szanse żeby to był przełącznik zespolony bo pisałeś, że po włączeniu kierunków pali się kontrolka czyli działa. Sprawdź przerywacz.
Awaryjne działają, to albo zam przerywacz albo bezpiecznik, bo co innego?
jest w samochodzie jakis alarm ? bardzo czesto padaja przerywacz kierunkowskazów i swiatel awaryjnych który jest umiejscowiony we właczniku świateł awaryjnych
Najpierw sprawdź sam przerywacz.
Za to na pewno prąd do przerywacza awaryjnych/kierunkowskazów przechodzi poprzez włącznik świateł awaryjnych; bardzo częstym przypadkiem jest awaria styku przełączającego zasilanie przerywacza ze stałego plusa na plus po stacyjce.
Potrzebny schemat podłączenia kierunkowskazów,przy czy kierunki mają działać po przekręceniu kluczyka,a awaryjne bez załączonego kluczyka. 99% samochodów z przed 2000r tak ma na zwykłym przełączniku. Wybierz sobie przełącznik awaryjnych z jakiego auta Ci się spodoba i do niego szukaj schematu.
Tradycyjnie (+),(-)wiadomo wyjście 2lub 5 na żarówkę,lecz już nie pamiętam ,czy po podaniu zasilania ,czyli podłączenie (+,-),nie powoduje już cykani przerywacza. Tak więc lepiej zastosować inny przerywacz.
Potrzebuję fragmentu schematu układu awaryjnych i kierunkowskazów, przerywacz niebieska puszka. Z góry thx.
Ten przerywacz oprócz kierunkowskazów 2 × 21 W może obsługiwać również światła awaryjne, stąd 4 × 21 W, a dodatkowe 4 W to lampka kontrolna kierunkowskazów/awaryjnych.
Bierzesz przerywacz awaryjnych do malucha.Ma 5 styków. I tak-2 i 5 łaczysz z lampami kierunkowskazów. + na włacznik awaryjnych (ma załaczać plus) 31 na masę i ostatni chyba K na kontrolkę I gotowe
Przerywacz kierunkowskazów podaje impuls z pin34 na kontrolkę kierunkowskazów oraz na kontrolkę awaryjnych z oddzielnego wyjścia pin35.
Przerywacz
Czy jest możliwe że przyczyną braku świateł tylnich, lewych Ale których: pozycyjnych, STOP-u czy kierunków nie ma? Bo tak to można pisać i pisać... Naturalnie, brak pozycji (jeśli to ICH nie ma) nie może być powodowany awarią przerywacza kierunkowskazów/awaryjnych. I do badań polecam zwykłą zarówkę 12V, dowolnej mocy; na mierzeniu miernikami może się...
Wiem, że temat jest stary, ale te schematy dotyczą kombajnów Bizon Rekord produkowanych od 1980 do 1987 roku (do nr fabrycznego 2500). Od 1987 roku wprowadzono do instalacji Rekorda takie unowocześnienia: - boczne kierunkowskazy - elektryczny odłącznik akumulatorów - inny przerywacz kierunkowskazów - światła awaryjne - światła STOP
Nie wiem o co pytasz (spróbuj może zgodnie z zasadami języka polskiego), ale przerywacz do kierunkowskazów i awaryjnych, to to samo urządzenie. Takie pudełeczko z czerwonym trójkątem.
Witam. Co jakiś czas giną kierunkowskazy, nie działają też wtedy awaryjne. Co to może być? Gdzie jest przerywacz w tym aucie? Rocznik 1997.
Ja mam podobny problem tyko u mnie niby dzialają kierunkowskazy tylko co jakiś czas zawiesza się i zamiast migać to świeci. Czy to może być też wina przerywacza albo tego wyłącznika od awaryjnych??????????
Tylko problem w tym że kierunkowskazy działają normalnie. Czy obwód awaryjnych i kierunkowskazów nie jest przypadkiem taki sam poza przerywaczem?
W klawiszu awaryjnych.
Pomożecie? Skrzynka bezpieczników sprawdzona wyczyszczona. Chętnie, ale potrzebne jeszcze jest zdjęcie przerywacza kierunkowskazów oraz jego dane.
Sprawdziłeś, czy nie masz zwarcia z lewej strony? Włącznik awaryjnych ma b. dużo wspólnego z kierunkami, ponieważ robi za dystrybutora nap. zas. z 15 na 49.
Nie wiedziałem ,że przy uszkodzonym przerywaczu będą działać awaryjne!!!
Ja bym się głębiej przyjrzał włącznikowi awaryjnych, a potem zabierał się za przerywacz.
Raczej nie szukaj, są zintegrowane z BSI i niekoniecznie są to przekaźniki (coś mi świta że były tam klucze tranzystorowe, ale w sumie to nie pamiętam ;) ) Jeżeli awaryjne działają, to elementy wykonawcze (niezależnie czy to są przekaźniki czy co) działają, bo są te same dla awaryjnych i dla kierynkowskazów -> to już nie te czasy żeby był osobny przerywacz...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79... Tu jest dobry przerywacz polecam lekturę całego wątku Pozdrawiam Dominik
A czy przerywacz sprawny?
We włączniku awaryjnych jest przerywacz. Zacznij od podmiany na inny.
-zasilanie przerywacza -klawisz awaryjnych -wajcha kierunkowskazów -instalacja Tyle do sprawdzenia.
"Sprawdzanie kierunkowskazów Impulsy dla kierunkowskazów i świateł awaryjnych są wytwarzane przez przekaźnik nazywany przerywaczem. Światła awaryjne są podłączone do przerywacza bez bezpiecznika. Bezpiecznik kierunkowskazów znajduje się w skrzynce bezpieczników. • Jeśli częstotliwość kierunkowskazu jest większa po jednej stronie niż po drugiej,...
(at)majster129 na zwykłych żarówkach to samo . Ale to napięcie które idzie z przerywacza czyli włącznika awaryjnych na manetkę ma 6.5 v a powinno być 12v czy się myle Dodano po 8 (at)majster129 Pod nazwą przerywacz kryje się włącznik awaryjnych w tym włączniku jest przerywacz czy przekaźnik . Więc jak go wypne i wepne ponownie wszystko działa i znowu...
Przerywacz kierunkowskazów do sprawdzenia, bądź wymiany.
Wtedy kiedy ja miałem Poloneza to napewno nie było tam żadnego uP Mogłeś nawet nie wiedziesz, że masz uP na pokładzie - nie chwalili się tym głosno. Wszystkie Poldki na pewno od początku lat 90-tych miały. Jesli miałes automagiczne włączanie/wyłączanie podgrzewania tylnej szyby, to miałes i resztę - czyli przerywacz kierunkowskazów/awaryjnych z wykrywaniem...
To jest przerywacz i awaryjnych i kierunkowskazów ,chcesz mieć jedno i drugie czy tylko kierunkowskazy.P
Z tego co wiem , jest to przerywacz kierunkowskazów, świateł awaryjnych i programator wycieraczek - w jednym Niestety nie posiadam schematu :( samego urządzenia , ale powinienem gdzieś mieć instrukcję Poloneza ze schematem instalacji . Jak znajdę to wrzucę skan z opisem
Awaryjne działają z obu stron ale na awaryjnych obie strony mrugają czyli żarówki itp sprawne a jak wyłącze awaryjne a włączę prawy kierunkowskaz to nic nie mruga tylko cyka przerywacz we włączniki od awaryjnych .
Witam. W pierwszej kolejności sprawdź połączenia masowe do lamp.Jaki masz przerywacz świateł awaryjnych zastosowany,dodaj zdjęcie przerywacza(kwadratowa czarna puszka?).Stare przerywacze (z Malucha)były dość prymitywne w porównaniu z przerywaczem kierunkowskazów i awaryjnych zastosowanym w Elegancie.Być może słabe napięcie akumulatora może być tego...
Włącznik awaryjnych, wymieniłem/naprawiłem ich dziesiątki a przerywacza żadnego (jest w przełączniku zespolonym
Przerywacz albo klawisz awaryjnych.
Niedziałają kierunkowskazy (lewy prawy przód tył),ale awaryjne działają OK.Przełącznik sprawdzony , przerywacz podmieniony ale bez zmiany.
Witam Kolegów. Po włączeniu świateł awaryjnych nie można ich wyłączyć .Pomaga dopiero odpięcie klemy akumulatora. Wymieniłem włącznik przy kierownicy, bez zmian. Po wyciągnięciu bezpiecznika, oraz przerywacza kierunkowskazów, awaryjne nadal świecą. Być może awaryjne mają osobny przerywacz, lecz nie potrafię go znaleźć. W skrzynce bezpiecznikowej jest...
Koledzy wcześniej pisali i tłumaczyli ,że w przełaczniku jest przerywacz.
Witam ! Jeśli zwierałeś styki na przerywaczu a kierunkowskazy świeciły się cały czas i nie zgasły to masz dwie niewiadome w przerywaczu: 1. układ elektroniczny 2. styk przekaźnika Wykonaj test: Włącz światła awaryjne i czekaj aż przestaną działać, zwróć uwagę czy cały czas słychać pracę przekaźnika, jeśli światła awaryjne nie działają a przekaźnik słychać...
Czy przypadkiem nie jest to wina przerywacza?
jesli sa awaryjne to niestety wyglada ze padl przelacznik kierunkow ewentualnie cos z przewodami miedzy przerywaczem a przelacznikiem
Sprawdź lub podmień przerywacz kierunkowskazów i wtedy daj znać. Jeśli przerywacz będzie OK, to instalacja do przeglądu.
Witam pacjent Atego 1218 2006r problem dotyczy kierunkowskazów wygląda jak by łapały zawarcie włączamy kierunek miga ok 10 razy i się wyłącza nie ma reguły nieraz nie działa wcale nieraz działa cały czas po zniknięciu kierunku jeśli wyłączę je przełącznikiem i odczekam z 20 sek znowu są tak jakby się coś przegrzewalo nie ma różnicy czy to lewy czy prawy...
Witam a jest tam przekaznik czy jest tylko przerywacz w włączniku awaryjnych ?
Witam, sąsiad posiada samochód jak w temacie no i pojawił się kolejny problem, dokładnie działają kierunkowskazy natomiast nie działają światła awaryjne. Po włączenia włącznika świateł awaryjnych słychać buczenie przerywacza kierunkowskazów. Ten dźwięk wynika pewnie z faktu, że styk przerywacza nie zdąża się zewrzeć i już jest rozwierany (i tak w kółko)...
Jeżeli brak opisu przewodów na wyłączniku,to wystarczy odszukać przewód z napięciem po włączeniu stacyjki 15 z przewodem który idzie do styku 49 przerywacza .Oczywiście trzeba je połączyć.
na przerywaczu 3x21W nie zrobi się awaryjnych, potrzebny jest minimum 4x21W
Typowy przerywacz kierunkowskazów i świateł awaryjnych, na dwie przyczepy. Na 49 masz zasilanie z przełącznika świateł awaryjnych (po stacyjce lub z akumulatora po włączeniu awaryjnych), a na 49a wyjście na przełącznik kierunkowskazów (żarówki). Przetestuj kontrolką np. żarówką 21W czy masz zasilanie i czy po podłączeniu do 49a przerywacz działa. Na...
W tym modelu z tego co widzę na schemacie, masz moduł przerywacza kierunkowskazów i świateł awaryjnych. Przełącznik kierunkowskazów daje jedynie sygnał sterujący do przerywacza. Szkoda że przełącznik nie ma funkcji sygnału reset i fukcji auto-wyłączenia po przejechaniu kilometra... Nie pasuje brak napięcia na przełącznikach - powinno tam być zasilanie...
Wyłącznik pod kierownicą będzie razcej dobry. Zdycha bimetaliczny przerywacz kierunkowskazów. Przy awaryjnych dostaje pełne obciążenie i chodzi. A przykierunkach, kiedy jest połowa z tego, zaczyna wariować. Załóż nowy i elektroniczny. Montaż dziecinnie prosty. Podnieniasz i dodatkowo jeden kabelek na masę, np. pod śróbkę od silnika wycieraczek. Druga...
wszystkie kable sprawdzone , bezpieczniki i żarówki też , wymieniłem włącznik od swiateł awaryjnych i nic ,, i nie wiem co robic dalej czy może jest jakiś przekaźnik przerywacz ,bo awaryjne działają normalnie.
Zmierz te dwa duże rezystory, i rozrysuj jak są podłączone do pinów w kostce. Na próbę można by je zewrzeć, ale nie widzę który od pomiaru jest. I czy to na pewno przerywacz kierunkowskazów, a nie awaryjnych....
W moim Hyundai Tucson wystąpił brak kierunkowskazów i świateł awaryjnych wyciągałem już przerywacz czyscilem styki i nic. Dodam jeszcze że jak zamykam i otwieram samochód to kierunkowskazy się załączają. Co może być przyczyną. Mam nadzieję że przerywacz.
kierunkowskazy przerywacz przerywacz kierunkowskazy przerywacz awaryjne
odgłosy luzie matiz obroty silnika gazie citroen xsara paliwo
hulajnogi elektryczne problemy zelmer regulator obrotów
Kaseta sterująca z przełącznikiem wyboru silnika 1-0-2 Rozładowujący się akumulator w Ford Edge z LPG KME