jarewa Na początku też używałem czujnika, ale później mi przeszło. Zapłonu nie da się idealnie ustawić. Przerywacz się wypala a czujnik "trochę" przeszkadza w dynamicznym pomiarze. :D Lepsza jest metoda stroboskopowa, po wcześniejszym sprawdzeniu czujnikiem znaków ustawczych. Twoja rada jest oczywistą oczywistością, tylko kolega Pawem2 ma "troszkę"...
Ustawiasz tlok w GMP; ustawiasz przerwe 0,3mm; cofasz tlok o 2,6mm i ustawiasz w tym miejscu aby przerywacz sie rozwieral. PS: te wartosci musza byc dosc dokladne.
Oczywiście, że można np. zastosować przekaźnik PSC-519 F&F na 12V i ustawić pracę w trybie C. https://obrazki.elektroda.pl/9932141500_... i możesz podłączać w lamie dowolną żarówkę na ile pozwala na to klasa oprawy.
Jeżeli dobrze pamiętam to, pod kołem magnesowym, jest przerywacz mechaniczny lub elektroniczny i tam należy szukać ewentualnej usterki zapłonu. Może to być też uszkodzenie gaźnika (dysza główna) Strasznie zasyfiona ta pilarka. Trzeba to wszystko wydmuchać, ustawić odległość cewki od koła magnesowego na 0.2 - 0.3 mm. Sprawdzić na innej świecy.
W oryginalnym układzie ELBA 12V są inne elementy: - rezystor w dzielniku napięcia (dolny rezystor 2k2) ma wartość 6k2 - dioda zenera jest na napięcie 5V1 - układ scalony to TAA761 (6 końcówek, niedostępny w Polsce) - Tyrystor jest KT201/300 Dotyczy układu wykonanego w 88r. Układ przerywacza kierunkowskazów jest wykonany na układzie E310D Nowe układy...
jedyne co mi przychodzi do głowy to to ze po zamontowaniu cewki na miejsce masz zamknięty obwód z masą czyli jest uszkodzona cewka, jeżeli się mylę to niech mnie koledzy poprawią. I nie zależnie od tego czy iskrownik jest zwarty czy też nie UWAGA! Ważne żeby prawidłowo podłączyć na przerywaczu. W tym styku na przerywaczu na śrubce musi (musi, musi..)...
Witam. Odpięty kabelek od przerywacza eliminuje nie tylko problem z przerywaczem ale również problem z cewką. Nie masz jak zamykać obwodu więc nie będzie iskry. Trzeba sprawdzić czy ta dorobiona cewka nie ma przerwy w uzwojeniach. Może przewód wysokiego napięcia ma przerwę lub przerywacz ma brudne styki które nie dają kontaktu. Trzeba to pomierzyć....
http://obrazki.elektroda.pl/3265192600_1... Witam serdecznie. Na wstępie powiem iż jest to moja pierwsza konstrukcja jaką przedstawiam na forum i liczę na konstruktywne opinie. Podstawowe założenia projektu: 1. Zbudowanie "żarówki" (źródła światła) emitującego światło RGB oraz białe, 2. "żarówka" musi być zasilana z 230V i musi mieć...
Niestety, nic nie łapie, Jak puszczam przycisk zaworu po około 1 min wciskania, to od razu w ułamek sekundy gaśnie płomień pilota. Domyślam się tylko, ponieważ kilka razy musiałem w ciągu ostatniego roku grzewczego (od IX 2024 do V 2025) czyścić koniec termopary, który wchodzi do przerywacza obwodu elektrycznego termopary zakreślonego przez Ciebie na...
witam was mam pytanko:-) jak ustawić przerywacz zapłonu w jawie 250?
http://obrazki.elektroda.net/51_12646332... http://obrazki.elektroda.net/55_12646333... http://obrazki.elektroda.net/50_12646333... ----------------------------------------... dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch)....
Zakładam że silnik jest w dobrym stanie technicznym. 1). sprawdź prawidłowe osadzenie krzywki przerywacza. Ustawić ściśle wg znaku na kole magnesowym. 2). sprawdź oś na której umocowany jest przerywacz - nie może się ruszać. 3). przerwa na przerywaczu 0,4-0,6 mm. Wyprzedzenie zapłonu 1,2-1,8 mm przed GMP. Zapinka na iglicy przepustnicy - 2 rowek od...
Miałem podobną sytuację w 175, 72 r.. Zapłon regulowany doświadczalnie (akurat nie przeze mnie), cofnięty bardziej niż mówi instrukcja - choć i tak czasem potrafi oddać z kopnika. Ja z kolei czekam na opinię o VAPE (bierzesz 6V)?
rozumiem, ale drugi raz piszesz o wyjściu, a musisz rozpatrywać wejście. Wyjście może zostać "zablokowane" przez ten planowany układ ochronny i już nic się z niego nie dowiesz. Witaj, wyjaśnię, do czego ma być ten układ. Na wejściu będzie czujnik halla (lub przerywacz) z aparatu zapłonowego motocykla. Gdy silnik pracuje, kręci rozrusznik lub jest "kopany",...
Witam. Mam pytanie co do ustawienia zapłonu w tytułowym motorze (zapłon tradycyjny - młoteczkowy). ...bardziej o jego szczegół... otóż w pewnej mądrej książce napisano, że punkt ustawienia zapłonu wynosi 2,5mm przed GMP (górnym położeniem tłoka). Szczelina w najwyższym położeniu krzywki przerywacza ma wynosić 0,35mm. I tu pojawia się problem: Czy w...
Dziękuję za odpowiedzi. W.P. - ja już dawno sprawdziłem czy świeci. Inaczej nie powstałby początkowy post. Świeci ale niepoprawnie. O tym że LED potrzebują opornika to słyszałem, ale tu jest specyficzna sytuacja bo to są gotowe do montażu lampki które być może już mają jakiś opornik wbudowany. Nie mogę tego jednak potwierdzić bo są nierozbieralne. W...
mam simsona sp51 po drugim szlifie i nie wiem na ile mam ustawić mam przerywacz
Miernik to nie tylko zakres piszczy-nie piszczy. To również jest zakres rezystancji. Przy zwartym przerywacza miernik powinien pokazywać w okolicach zera, przy otwartym 2-4 omy. Uzwojenie pierwotne to kilkadziesiąt zwojów stosunkowo grubym drutem, wiec i opór będzie mały. Muszę zrozumieć podstawę czyli działanie samej cewki,żeby pojawiła się iskra...
Praktycznie nie ma możliwości ustawienia zapłonu. Czasami, ulega uszkodzeniu elektroniczny przerywacz w module. Uszkodzenie polega na przesunięciu punktu powstawania iskry, w takim wypadku tylko wymiana modułu. Sprawdź odległość cewki od koła zamachowego, 0.3 mm. Spróbuj zwiększyć przerwę, na świecy. Nie rozbierałeś, przypadkiem, tego silnika? W tym...
Niestety nie jestem pewien co do modelu silnika. Nie ma juz na nim zadnych naklejek wiec nie wiem jak sprawdzic model. Jestem tylko pewny , ze to tecumseh dwusuwowy. Jest identyczny jak w tym watku. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Co do ustawienia przerwy to wiadomo, bez problemu. Okolo 3mm przed GMP tez jest oczywiste (bo znalazlem...
Dziś kupiłem nowy przerywacz i nadal nie mogę ustawić przerwy. Nie mam pojęcia co jest przyczyną, tyko mi się wydaje, że magneto tak jakby wchodzi za płytko.
1). Na foto widzę bardzo brudny i tłusty od oleju iskrownik. Zdjąć i umyć wszystko w benzynie ekstrakcyjnej i ponownie poprawnie złożyć. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... 2). Wkręcić śrubę M5 krzywki przerywacza uprzednio prawidłowo ją ustawić w kole magnesowym. 3). Poprawnie zamocować kondensator w uchwycie i filc do oliwienia krzywki-brakuje....
Jak w temacie - mam auto, które ma zapłon oparty na przerywaczu mechanicznym. Chcę dla ustawienia zapłonu ustawić optymalne obroty. Posiadam miernik co mierzy teoretycznie obroty (UNIT UT-106), ale jak go podłączam do cewki (tak jest napisane w instrukcji obsługi) to strasznie przekłamuje. Przerywacz wymieniony na nowy. Czy ktoś z forumowiczów posługiwał...
W moim motorku najpierw spaliły się wszystkie żarówki potem regulator napięcia , na biegu jałowym woltomierz pokazywał 15v przy 3500obr/min 38v !!!!! czy to możliwe? po wymianie regulatora usłyszałem że przerywacz kierunkowskazów dziwnie zawodzi więc odłączyłem z kostki celem poszukiwania zamiennika. Ale to nie koniec stwierdziłem że przy włączonym...
Wyprzedzenie zapłonu, 2.8mm przed GMP. Rozwarcie przerywacza, 0.4mm.
Ustawiasz na 5 stopni przed górnym martwym punktem , w tym miejscu przerywacz ma zacząć się rozwierać - palec w stronę kabla 1 cylindra.
Mam problem. Kupiłem nowy zapłon do Simsona SR50 i nie mogę ustawić iskry na nim. Czy to może być wina magneta, czy krzywka może być w innym miejscu? Może to magneto nie pasuje do tego zapłonu? Stary zapłon ustawiony na znakach, prawidłowo miał przerywacz na dole a ten nowy, po ustawieniu na znakach, przerywacz ma u góry. Jak to naprawić?
Witam Styki powinny być ustawione w granicach 0,3-0,4 mm, ale propnuję Ci ustawić górny na 0,3 a dolny przerywacz na 0.4mm. Wiem, że jest to niezgodne z instrukcją, ale wiele lat jeździłem Jawą 350 i dolny przerywacz tak ustawiałem. Ten dolny przerywacz jest zawsze zaoliwiony lub zbiera się na nim zanieczyszczenia. Pozdrawiam
To ja sie moze podepne pod temat: Mam pytanie jak mam w rekach aparat zaplonowy to jak ma byc ustawiony przerywacz zeby byl gotowy aparat do wlozenia do silnika. Ma byc maxymalnie otwarty czy maxymalnie zamkniety no chyba ze sa jakies oznaczenia na tym aparacie o ktuch nie wiem jak sie je uzywa
Witam Panów. Potrzebujemy pomocy w skonstruowaniu stroboskopu na statecznik pionowy do awionetki. Posiadamy lampkę ogonową CHS-39, taką jak tutaj: http://testwebapi.pl/item1425283006_lamp... Z tym, że lampka ta przystosowana jest do światła ciągłego i ma inne napięcie. Chciałbym zastosować do niej inną żarówkę, lub diodę pracującą...
http://obrazki.elektroda.net/41_12060136... Witam Zrobiłem do swojej MZ elekektoniczny moduł zapłonowy. Moduł przeznaczony jest do silników z zapłonem klasycznym(młoteczkowym-platynki). Moduł wpina sie pomiędzy przerywacz a cewkę, kondensator powinien być odłączony. Iskra na świecy jest grubsza i bardziej niebieska. Silnik można ustawić na...
Kolego Banan, Założyłem ten post bo miałem ten sam problem jaki masz Ty Aby to naprawić trzeba zrobić następująca rzeczy: 1 Wyczyścić gaźnik - jak znam życie zrobiłeś to już 100 razy : 2 Ustawić przerwę na przerywaczu - pewnie jest już od dawna idealna 3 Ustawić zapłon - pewnie jest już ustawiony :) Jeśli nie działa a iskra jest jak wybuch jądrowy to:...
Witam ! Dziś posiedziałem trochę przy motocyklu i tak : 1) Podstawa przerywacza jak i sama obudowa statora była krzywa ! Wyprostowałem wszystko i łatwiej ustawić pożądaną przerwę. 2) Problem mam z ustawieniem zapłonu. Około 4mm przed górnym martwym punktem przerwa wynosi 0.4 razem z ruchem wału przerwa się powiększa. Za GMP przerwa jest większa niż...
zacząłbym od zestawienia sobie na biurku: komputer <-> USB/RS484 <-> n12o <-> jakiś przerywacz ustawić bAud - 9600 tRyb - A8n1 Adr - 100 w jakimś terminalu (hypertherm?) ustawić tak samo (9600, 8, n 1 ) bez sterowania przepływem i pobawił się od 24 strony instrukcji jeżeli głucho to sprawdził terminowanie magistrali znalazł minimum...
Punkt zapłonu jest 3 mm przed GMP, czyli wtedy mają się otwierać platyny a szczelina wcale nie jest taka istotna ważne żeby się wyraźnie otwierały i zamykały, czasami jest potrzeba żeby improwizować, bo sprzęt jest zużyty albo kiepskiej chińskiej jakości. Zalecają 0,4 mm, ja nigdy tego nie mierzę, obecnie do takich celów używam czujnika zegarowego i...
Kupiłem cewkę uniwersalna 6/12v. Problem mam teraz chyba z zapłonem są problemy z odpaleniem a jak już odpalił to nie chciał "wejść" na obroty silnik nie równomiernie pracował próbowałem ustawić zapłon to jeszcze pogorszyłem bo teraz odpala i zaraz gaśnie. Co zrobiłem źle? - Otwarcie zapłonu ustawione 3mm przed GMP https://obrazki.elektroda.pl/7235562800_...
Witam wszystkich Koledzy ja mam to samo co tu kolega opisał i nadal nie znalazłem rozwiązania. Pomóżcie Mianowicie zrobiłem generalny remont silnika wymieniłem łożyska na wale , wsadziłem nowy wał zakupiony w RENTAXIE więc powinien być dobry. Wirnik nałożony elegancko rowkiem na klin na wale, krzywka nowa wsadzona w wirnik z ząbkiem, więc nie ma możliwości...
Przerwa na przerywaczu powinna mieć 0,20 mm, odległość cewki od koła 0,10-0,15 mm. Jeżeli się nie mylę. to wyprzedzenie zapłonu wynosi 3,5 mm przed GPM.
Witaj! Za mało podałeś informacji o swoim motorku,żeby dokładnie Ci pomóc. Szukanie iskry w Simsonie to trzeba zacząć od sprawdzenia napięcia na akumulatorze.2 sprawdzenie przerywacza/dobroć styków -trzeba styki oczyścić i ustawić przerwę 0,4mm/3 sprawdzić kondesator. 4wykręcić świecę kręcąc kołem zamachowym w kierunku pracy i przed górnym punktem około...
To tak miejsca na klinek są równe tylko minimalnie nie są równe ustawiłem zapłon tak e jak tłok jest na górze to przerywacz otwiera sie a jak tłok na dole to zamyka. Teraz powinien odpalić ?
Wymieniłem kondensator przerywacz i chciałem ustawić lepiej gaźnik przekręciłem tą śrubkę i zapalił i zaraz zgasł i od czasem zapali ale zaraz zgaśnie (10s.) Chodzi mi o to ile obrotów wkręcić tą śrubkę. Czytałem w "Jeżdżę motorowerem Simson" i tam nie było oto zdjęcie http://obrazki.elektroda.net/22_12392718...
Ja stawiam na zapłon.. Nie zdejmując koła magnesowego musisz ustawić tak ze gdy tłok będzie na samej górze przerywacz musi być najbardziej jak tylko się da otwarty.. Ustawiasz to kręcąć całym zapłonem z cewkami.. Zaznaczam ze musi być załozone koło magnesowe.. Jezeli juz to zrobiłeś.. Przykręc dobrze zapłon , gdy przerywacz jest otwarty musisz ustawić...
Po kilku telefonach do konstruktora zakupionego zapłonu CDI okazuje się, że to nie jest wina złego zamontowania podzespołów przeze mnie lecz wału korbowego , a dokładnie czopu wału do którego wkręcana była krzywka, a do którego teraz przykręcam koło magnesowe. Jest on delikatnie przekręcony przez co nie mogę ustawić zapłonu, gdyż ten jest robiony pod...
witam mam seata ibize z silnikiem 1.2i system porsze , nie mam pojecia jak ma być ustawiony kąt zapłony oraz czy w tym aparacie jest przerywacz ?? drugie pytanie to czy da się w tym samochodzie ustawić kąty pochylenia przednich kół bo nikt tego nie wie jak to zrobić.
Witam! Co do spalania się żarówki to rozwiążesz problem wymieniając ją na 12v. Co się tyczy regulację zapłonu to :pierwsza czynność to oczyszczenie dokładnie styków przerywacza. Przerywacz ustawiasz na o,4mm. Następnie wykręć świecę i wsadź w miejsce świecy byle pręcik,ołówek tak by ustawić tłok przed górnym martwym punktem na 3-4mm. W tym momencie...
Witam Motorowerek jak w temacie (bardzo nietypowy) Problem jest tego typu iż skuter ten nie ma żadnej regulacji zapłonu (wszystko jest przykręcone na stałe) jedyna regulacja to przerwa na przerywaczu (nie mogę nigdzie dostać jakiegoś zamiennika a w serwisie mogą sprowadzić na zamówienie ale cena będzie kosmiczna) przerywacz ma wytartą stopkę i nadpalone...
Witam. Miałem kiedyś ETZ150 i podobny problem z tą różnicą,że przy przerwie 0,4mm przerywacz otwierał się 2razy na 1 obrót wału-czop był krzywy.Żeby ustawić zapłon na 2,5mm musiałem zwiękrzyć przerwe na taką,że zapałke można było wsadzić :-)Jeżdziłem tak 3sezony i specjalnie słabsza nie była...Spróbuj tak długo zwiększać przerwe,aż osiągniesz te x>2,5mm...
Tak - kontrolkę podłącza się między wyjście z przerywacza, a plus. Bo, tak jak zauważyłeś, przerywacz zwiera do masy. Jednak jak jest rozwary, to na zacisku pojawia się 12V "przechodzące" przez cewkę i możliwe, że kontrolka też zadziała, tylko odwrotnie (przy połączeniu przerywacz/+ zapali się w momencie zwierania przerywacza, przy połączeniu przerywacz/-...
Normalnie, przepustnica dzwoni dość głośno. A w jakich? a choćby w ETz-tkach, i w sumie w każdych o podobnej konstrukcji. To normalna rzecz że dostają luzu. Wystarczy włożyć palec od strony filtru powietrza i ją docisnąć do ścianki, jak przestanie to było to. A jak ustawić zapłon, to trzeba mieć przede wszystkim czujnik zegarowy. Ustawiasz wyprzedzenie...
Nie możesz ustawić stalego czasu wyzwolenia ponieważ przy mniejszych bądź większych obrotach silnika, zmieni ci się kont wyprzedzenia zapłonu, silnik będzie się kręcił na małych obrotach a iskra będzie skakała jak przy wyrzszych obrotach co w efekcie da zatrzymanie pracy silnika. dlatego użyty jest przerywacz stykowy regulowany na krzywce
mercedes przerywacz przerywacz zaplonu przerywacz grzeje
vestel 17ips72 mailo firmware subwoofer sterowanie
pilot bramy zasięg krups automatyczna konserwacja
TP-Link: Świeci tylko dioda Power - co robić? Czujnik przepływu spalin w Volkswagen Golf 7 - lokalizacja i objawy awarii