Miałem podobną sytuację w 175, 72 r.. Zapłon regulowany doświadczalnie (akurat nie przeze mnie), cofnięty bardziej niż mówi instrukcja - choć i tak czasem potrafi oddać z kopnika. Ja z kolei czekam na opinię o VAPE (bierzesz 6V)?
Ustawiasz tłok w GMP, rozwarcie między platynkami ma wynosić między 0,3 a 0,4mm. Cofasz korbowód (w lewą stronę) tak aby tłok opadł o 2,5mm w tym momencie powinno nastąpić zwarcie styków przerywacza.
Wyprzedzenie zapłonu, 2.8mm przed GMP. Rozwarcie przerywacza, 0.4mm.
Przerwa na przerywaczu powinna mieć 0,20 mm, odległość cewki od koła 0,10-0,15 mm. Jeżeli się nie mylę. to wyprzedzenie zapłonu wynosi 3,5 mm przed GPM.
Jak żarówka świeci Ci ciągle to masz przebicie na przerywaczu. Najlepiej ustawić zapłon nastawiając koło pasowe na znakach i przy zdjętej kopułce kręcić poluzowanym aparatem aż przeskoczy iskra między stykami przerywacza. Jak coś grzechocze to może być łańcuszek rozrządu i on może przeskoczyć na zębach.
najpierw ustaw przerwę na przerywaczu w tym celu pokręcaj wałem i szukaj największego rozwarcia przerywacza i w położeniu największego rozwarcia styków wyreguluj przerwę na 0,35-0,45mm i dopiero potem ustaw wyprzedzenie zapłonu można to zrobić na żarówkę podłączasz ją równolegle do styków ustawianego przerywacza i kręcisz wolno wałem jak się zaświeci(punkt...
Jak powinien być poprawnie ustawiony zapłon w simsonie sr50 z przerywaczem, jaka powinna być przerwa na przerywaczu
Trzeba zrobić cykacz do cykania przekaźnikiem czyli generator np na nieśmiertelnym NE555 Szukaj "NE555 generator" lub "NE555 przerywacz" albo "NE555 astabilny"
Witam, poszukuję informacji, jak ustawić zapłon oraz przerwę na przerywaczu w silniku Briggs 11 HP.
Można coś takiego zrobić, jest to prosty przyrząd do ustawiania momentu rozpoczęcia zapłonu. Chodzi o ustawienie tłoka w pozycji 3 mm przed GMP, jest to punkt kiedy ma się rozpocząć otwieranie przerywacza. Natomiast moment otwarcia przerywacza można ustawić za pomocą zwykłej kontrolki kawałek kabelka żarówka i jakaś bateryjka np. 4,5V. Weź starą świecę...
witam was mam pytanko:-) jak ustawić przerywacz zapłonu w jawie 250?
jarewa Na początku też używałem czujnika, ale później mi przeszło. Zapłonu nie da się idealnie ustawić. Przerywacz się wypala a czujnik "trochę" przeszkadza w dynamicznym pomiarze. :D Lepsza jest metoda stroboskopowa, po wcześniejszym sprawdzeniu czujnikiem znaków ustawczych. Twoja rada jest oczywistą oczywistością, tylko kolega Pawem2 ma "troszkę"...
Zakładam że silnik jest w dobrym stanie technicznym. 1). sprawdź prawidłowe osadzenie krzywki przerywacza. Ustawić ściśle wg znaku na kole magnesowym. 2). sprawdź oś na której umocowany jest przerywacz - nie może się ruszać. 3). przerwa na przerywaczu 0,4-0,6 mm. Wyprzedzenie zapłonu 1,2-1,8 mm przed GMP. Zapinka na iglicy przepustnicy - 2 rowek od...
Pewnie trzeba ustawić zapłon a konkretnie przerwę na przerywaczu.
mam simsona sp51 po drugim szlifie i nie wiem na ile mam ustawić mam przerywacz
Ustaw zapłon i wymień kondensatory przy przerywaczach. Jak strzela z tłumika, to za późny zapłon.
jeśli udało Ci się bezproblemowo zgrać krzywkę wału z przerywaczem i da się ustawić odpowiedni dla silnika 023 kąt wyprzedzenia zapłonu, to z rozwiązaniem ładowania chyba nie powinno być problemu, na Twoim miejscu nie wyrzucałbym żadnych cewek, jedną wykorzystałbym do ładowania akumulatora, podlączając mostek prostowniczy i najwyżej jakiś uklad ładowania,...
Witam Walczę od dłuższego czasu z mf-ką. Wymienione simeringi, kranik paliwa, zaworek pływaka. Wymieniłem filtr powietrza na stożkowy. Ustawiony zapłon wskaźnikiem zegarowym. Było ciężko przy odstępie przerywacza 0,4mm ustawić na 3,5mm przed GMP. Zmniejszyłem przerwę do 0,3. Aktualnie traktorek zalewa. Po zamontowaniu suchej świecy kichnie dwa razy...
Witam. Odpięty kabelek od przerywacza eliminuje nie tylko problem z przerywaczem ale również problem z cewką. Nie masz jak zamykać obwodu więc nie będzie iskry. Trzeba sprawdzić czy ta dorobiona cewka nie ma przerwy w uzwojeniach. Może przewód wysokiego napięcia ma przerwę lub przerywacz ma brudne styki które nie dają kontaktu. Trzeba to pomierzyć....
Właśnie dlatego masz ten ruch zapłonem jako pierwszy. Poszukaj czy nie ma tam znaku który należy uznać za punkt regulacji wstępnej.
Witam, w Simsonie masz trzy znaki, jeden na karterze, drugi na płytce zapłonowej, trzeci na kole magnesowym. W momencie kiedy znaki te sie pokrywają ze sobą nastepuje zapłon. Ustaw płytke zapłonową na znak na karterze i bedzie ok. Możesz sprawdzic zapłon lampą stroboskopową.
na boki nie ale wzdłużny jest z 1-2mm I to może być powodem zmian dotyczących przerwy na stykach .... Niestety to prawda. Przy luzie wzdłużnym/poprzecznym trzymanie się instrukcji serwisowej z ustawieniem przerywacza nie zdaje egzaminu. Próbuj ustawić znacznie większą przerwę. nie muszę przykładać całej ręki do gaźnika wystarczy 2 palce i od razu gaśnie...
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
Do sprawdzenia: - zaworek odcinający dopływ paliwa w pokrywie komory pływaka - zapinka iglicy przepustnicy w 2 rowku od góry - dysza główna - oś osadzenia przerywacza - przerwa na przerywaczu 0,5-0,6 mm - ustawić właściwe wyprzedzenie zapłonu - świeca zapłonowa NGK BRP6H tyle na początek
Jeżeli jest tylko sama cewka, bez przerywacza, to wystarczy ustawić szczelinę 0,35 mm i powinno być dobrze Proszę zwrócić uwagę na stan klina koła magnesoweg oraz jego prawidłowy montaż Uszkodzony klin powoduje przestawienie zapłonu i problemy z pracą silnika Zaworów w tym silniku nie reguluje się
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
Zacznij od kondensatora na przerywaczu
Ustawiasz na pełnym wznosie krzywki, czyli tłok będzie już trochę za ZZ, przerwę robisz na 0,3-0,4mm. Potem ustawiasz wyprzedzenie zapłonu na 2,8-3mm przed ZZ, po czym sprawdzasz czy po ruszeniu podstawki z przerywaczami nie zmieniła się przerwa, ewentualnie korygujesz i ustawiasz wyprzedzenie jeszcze raz. Aż do skutku. W jawach/cz wykonanie podstawek...
Za mało danych. Ile stał nie będąc uruchamiany? Zapłon też można ustawiać, ale go nie ustawić. Zapłon na przerywaczu, czy elektroniczny? Mogą też być nieszczelne uszczelniacze na wale korbowym.
Mam pytanie-prośbę bo ja nie znam się na elektronice. Jak zrobić elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia zapłonu? W tej chwili mam w swoim bolidzie – Syrena 105L, układ zapłonowy z mechanicznymi przerywaczami i elektronicznymi modułami GL200. Ma to wszystko tylko jedną wartość kąta zapłonu ustawianą na tych przerywaczach. Bardzo chciałbym to...
Dziś walczyłem i udało mi się w końcu ustawić ten przerywacz. Okazało się, że sam sobie stworzyłem problem bo gdy jeszcze nie wiedziałem jak się ustawia wyprzedzenie to odkręciłem krzywkę (myślałem, że może da radę nią pokręcić) i okazuje się, że pomimo tego, że krzywka ma bolec ustalający to są dwie bruzdy w które ten bolec może wejść (czego nie zauważyłem...
Tak, ale jak ustawić przerwę na przerywaczu? (Podobno jest w tych pilarkach).
Zacznij od aparatu zapłonowego a dokładnie od znajdującego się w nim przerywacza zapłonu. Może mieć wypalone styki albo za małą przerwę. Najlepiej wymienić go na nowy i koniecznie fabryczny. Ustawić przerwę przerywacza na 0,5 mm i ustawić zapłon, najlepiej lampą stroboskopową a jak nie ma to w ostateczności kontrolką. I powinien maluszek śmigać.
Zmierzyłem, pierwotne 0,3, wtórne 3,7 k. Zmieniała też kondensator i przewody wysokiego napięcia oraz świecę. Przerywacz ustawiony, a iskry dalej brak. Co jeszcze może być nie tak?
Trzeba przeczyścić styki przerywacza i ewentualnie ustawić rozwarcie styków. Może kondensator jest uszkodzony? Ile kabli wychodzi z magneta, powinny być dwa, jeden od świecy a drugi, cieńsze to wyłączanie silnika?
jedyne co mi przychodzi do głowy to to ze po zamontowaniu cewki na miejsce masz zamknięty obwód z masą czyli jest uszkodzona cewka, jeżeli się mylę to niech mnie koledzy poprawią. I nie zależnie od tego czy iskrownik jest zwarty czy też nie UWAGA! Ważne żeby prawidłowo podłączyć na przerywaczu. W tym styku na przerywaczu na śrubce musi (musi, musi..)...
Punkt zapłonu jest 3 mm przed GMP, czyli wtedy mają się otwierać platyny a szczelina wcale nie jest taka istotna ważne żeby się wyraźnie otwierały i zamykały, czasami jest potrzeba żeby improwizować, bo sprzęt jest zużyty albo kiepskiej chińskiej jakości. Zalecają 0,4 mm, ja nigdy tego nie mierzę, obecnie do takich celów używam czujnika zegarowego i...
Sprawa wygląda tak: Od jakiegoś miesiąca miałem problemy z odpaleniem. Wczoraj zacząłem grzebac przy przerywaczu. Uszkodziłem go więc kupiłem nowy i wymieniłem. Wciąż nie chce odpalić. Świece się zalewają, iskra jest ok- na wszystkich świecach. Gdy chcę odpalić to strzela i pufa. Zapłon próbowałem przestawiać ale mam zaznaczony tak jak był oryginalnie...
zacząłbym od zestawienia sobie na biurku: komputer <-> USB/RS484 <-> n12o <-> jakiś przerywacz ustawić bAud - 9600 tRyb - A8n1 Adr - 100 w jakimś terminalu (hypertherm?) ustawić tak samo (9600, 8, n 1 ) bez sterowania przepływem i pobawił się od 24 strony instrukcji jeżeli głucho to sprawdził terminowanie magistrali znalazł minimum...
Stare koło zamachowe ma podcięte miejsce na klin czy jest ok? Spróbuj je założyć i wtedy ustawić zapłon. Mozliwe ze krzywka na nowym jest źle zrobiona. Jak dalej będzie to samo to zwiększ troszkę przerwę na przerywaczu. I spróbuj ponownie ustawić
Nie oto chodzi że nie potrafię tego rozebrać i złożyć po prosu z bardo nie wiem jak te części się nazywają. Zapłon oczywiściepotrafię ustawić.
Pływak ustawiłeś? Sprawdziłeś czy jest szczelny? Jak strzelał to może oznaczać, że zapłon nie w tym momencie. Sprawdź jeszcze czy ta pompka naprawdę pompuje. Tak na marginesie jak kręci to "podpyrkuje" coś czy żadnych takich odgłosów? Jeszcze raz po kolei: 1. Odległość styków przerywacza. 2. Ustawić wyprzedzenie zapłonu na żarówkę (czy na pewno to dobrze...
Dziś kupiłem nowy przerywacz i nadal nie mogę ustawić przerwy. Nie mam pojęcia co jest przyczyną, tyko mi się wydaje, że magneto tak jakby wchodzi za płytko.
(at)miro.nasz nie kłam... 1,8 mm przed max. górnym położeniu tłoka styki przerywacza mają się otwierać. Przerwa na stykach 0,4-0,6 mm. jak ktoś rozpiłował kolanko na większą moc to odległość 1,70 - 2,00mm przed górnym położeniem tłoka (GMP) 1,40 -1,70 mm(silnik zablokowany - oryginalny) Przy zbyt wczesnym zapłonie silnik będzie bardziej się grzał i...
Niedawno nabyłem wojskowy agregat z II wojny światowej. Taki mały, 12 i 16 woltów, służył podobno do ładowania akumulatorów i zasilania radiostacji w niemieckich czołgach. Zapalany na korbę, przy próbie odpalenia daje jakieś oznaki życia ale nie startuje. Jak do doprowadzić do użytku, kompresja i iskra jest ok. Są tam różne dźwignie ale pościerane są...
chciał bym się dowiedzieć czy po ustawieniu przerwy na przerywaczu w silniku iskrowym trzeba następnie ustawić zaplon czy można tak zostawić i nic się nie zmieni.
Witam,jaki masz zapłon ,przerywacz czy elektronik :)
Trzeba ustawić tłok 4mm przed górnym martwym punktem mierząc przez otwór świecy suwmiarką, lub nawet zwykłym patykiem stawiając kreski na patyku. Przy takim ustawieniu powinna się zaczynać przerwa na stykach przerywacza. Taki sposób ustawiania był nawet w instrukcji obsługi motocykla. Jak wyczuć początek przerwy? Przy zapłonie bateryjnym (jest akumulator)...
Jak w temacie - mam auto, które ma zapłon oparty na przerywaczu mechanicznym. Chcę dla ustawienia zapłonu ustawić optymalne obroty. Posiadam miernik co mierzy teoretycznie obroty (UNIT UT-106), ale jak go podłączam do cewki (tak jest napisane w instrukcji obsługi) to strasznie przekłamuje. Przerywacz wymieniony na nowy. Czy ktoś z forumowiczów posługiwał...
Ano właśnie to pokolenie. Metoda druga może i lepsza (zależy dla kogo), ale nie na temat. Tylko skoro pytający ujawnił przerażający brak wiedzy to co można poradzić? Tak więc do informacji kolegi Bartnickiego dodam, że miernik należy ustawić na zakres ponad 15 V. Może ma miernik z funkcją sprawdzania ciągłości obwodu - wtedy i bez włączania zapłonu...
W moim motorku najpierw spaliły się wszystkie żarówki potem regulator napięcia , na biegu jałowym woltomierz pokazywał 15v przy 3500obr/min 38v !!!!! czy to możliwe? po wymianie regulatora usłyszałem że przerywacz kierunkowskazów dziwnie zawodzi więc odłączyłem z kostki celem poszukiwania zamiennika. Ale to nie koniec stwierdziłem że przy włączonym...
ZielonyRaiderze co sprawdziłeś przed uruchomieniem -ustawienie zapłonu -przerywacz -gaźnik -świeca zapłonowa to te podstawowe...
Przerywacz jest ustawiony odpowiednio, a kondensator został sprawdzony przez ojca mojego znajomego i niby jest okej.
1). Na foto widzę bardzo brudny i tłusty od oleju iskrownik. Zdjąć i umyć wszystko w benzynie ekstrakcyjnej i ponownie poprawnie złożyć. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... 2). Wkręcić śrubę M5 krzywki przerywacza uprzednio prawidłowo ją ustawić w kole magnesowym. 3). Poprawnie zamocować kondensator w uchwycie i filc do oliwienia krzywki-brakuje....
Wymieniłem kondensator przerywacz i chciałem ustawić lepiej gaźnik przekręciłem tą śrubkę i zapalił i zaraz zgasł i od czasem zapali ale zaraz zgaśnie (10s.) Chodzi mi o to ile obrotów wkręcić tą śrubkę. Czytałem w "Jeżdżę motorowerem Simson" i tam nie było oto zdjęcie http://obrazki.elektroda.net/22_12392718...
Jeżeli dobrze pamiętam to, pod kołem magnesowym, jest przerywacz mechaniczny lub elektroniczny i tam należy szukać ewentualnej usterki zapłonu. Może to być też uszkodzenie gaźnika (dysza główna) Strasznie zasyfiona ta pilarka. Trzeba to wszystko wydmuchać, ustawić odległość cewki od koła magnesowego na 0.2 - 0.3 mm. Sprawdzić na innej świecy.
Kolego bonanza a jaka jest dokładność przerywacza od kierunkowskazów? I jak tam ustawić czas zgrzewania? Bo sterownik PLC ma regulację czasu co 0,01 sekundy :-)
Musisz uszczelnić króciec,ustawić zapłon styki przerywacza powinny sie zamykac troszke przed górnym martwym punktem jeżeli to nic nie da to raczej tłok i pierścienie do wymiany bo mogłeś coś źle poskładać.powodzenia !
Witam założyłem do Simsona s 51 trzybiegowy nowy iskrownik ustawiłem przerwę na przerywaczy ustawiłem górny martwy punkt i nie pali iskra jest na fajce a po włożeniu świecy nie ma nie wiem co jest grane Dodano po 3 Zaznaczam to nie jest elektronik
Iskra ma być w momencie otwarcia platynek. Jeśli czop jest przestawiony, można sprawę w miarę prosty sposób ogarnąć - wystarczy sprawdzić o ile iskra jest przesunięta względem GMP tłoka i wypiłować drugi rowek na klin w piaście koła zamachowego. Na 100% Ma iskra byc przy otwarciu przerywacza??
Witam Panów. Potrzebujemy pomocy w skonstruowaniu stroboskopu na statecznik pionowy do awionetki. Posiadamy lampkę ogonową CHS-39, taką jak tutaj: http://testwebapi.pl/item1425283006_lamp... Z tym, że lampka ta przystosowana jest do światła ciągłego i ma inne napięcie. Chciałbym zastosować do niej inną żarówkę, lub diodę pracującą...
Wpierw to trzeba ustawić zapłon właściwie, jeśli to jeszcze staroć z przerywaczem. Potem trzeba zająć się gaźnikiem - jak dla mnie, to oprócz tego że jest źle ustawiony, to jeszcze pewnie podstawa pod nim jest pęknięta.
No to kup taką z przerywaczem i będzie wszystko OK.
Nie wierzę że tylko możesz regulować wielkość szczeliny na przerywaczu????jesteś pewien że nie ma możliwości obracania płytką przerywacza {przecież jakoś musi się dać ustawić zapłon } , na czym polega to twoje uszkodzenie świecy ? , chodzi pewnie o zalane świecie :). Ja bym przede wszystkim ustawił poprawnie zapłon {szczelinę przerywacza +poczatek jego...
Przerwę na przerywaczu ustawiłem tak jak powinno być.Iskra ma kolor niebieski a kompresja ok
Zapłon w tym modelu to niekończąca się opowieść Taka sama jak we wszystkich silnikach Rometa. Nie wystarczy ustawić punkt prawidłowo, przerwa na przerywaczu jest tak samo jak nie bardziej ważna. Przerwy nie ustawi się dobrze jeżeli oś, na której umieszczony jest młoteczek, jest luźna. taka konstrukcja przerywacza, że często występował, po wszelkich...
Mam do zaprogramowania na szybko sterownik FX5U, którego nigdy w ręku nie trzymałem. Rozkminiam sobie to na szybko ale nie wszystkie informacje mogę znaleźć w googlach, bo być może funkcje w ogóle nie istnieją (siedzę w Siemensach). Używam GXWorks3. Sterownik FC5U-64M Pytanie na początek: Gdzie ustawić tutaj wewnętrzny timer? Mrugacz? Np. 1sekundowy...
Sprawa jest dość prosta- wypalone styki w przerywaczu, źle ustawiony przerywacz, zwarcie na kablu (wyłączniku) do gaszenia piły. Kolega sprawdzi i napisze co i jak sprawdził.
Jeśli rozwarcie przerywacza ustawiłeś w GMP to źle. Ustaw tak około 3mm przed GMP.
Kolego Banan, Założyłem ten post bo miałem ten sam problem jaki masz Ty Aby to naprawić trzeba zrobić następująca rzeczy: 1 Wyczyścić gaźnik - jak znam życie zrobiłeś to już 100 razy : 2 Ustawić przerwę na przerywaczu - pewnie jest już od dawna idealna 3 Ustawić zapłon - pewnie jest już ustawiony :) Jeśli nie działa a iskra jest jak wybuch jądrowy to:...
Ja stawiam na zapłon.. Nie zdejmując koła magnesowego musisz ustawić tak ze gdy tłok będzie na samej górze przerywacz musi być najbardziej jak tylko się da otwarty.. Ustawiasz to kręcąć całym zapłonem z cewkami.. Zaznaczam ze musi być załozone koło magnesowe.. Jezeli juz to zrobiłeś.. Przykręc dobrze zapłon , gdy przerywacz jest otwarty musisz ustawić...
Oczywiście, że można np. zastosować przekaźnik PSC-519 F&F na 12V i ustawić pracę w trybie C. https://obrazki.elektroda.pl/9932141500_... i możesz podłączać w lamie dowolną żarówkę na ile pozwala na to klasa oprawy.
Oczywiscie że zapłon ustawiam na zegar wkręcany w miejsce świecy.Dodatkowo używam żarówki podłączonej do przerywacza i do masy.Zapłon bez problemu można ustawić na książkowe wartości.Wina raczej na pewno leży po stronie jakiejś nie szczelności.Mimo wszystko słychać że silnik ma dużą kompresję kopiąc starterem.Ale niech się mądrzejsi wypowiedzą.
Może być nawet winna świeca, ale zakładam że to sprawdziłeś. Dalej idąc - może kabel od świecy. I kondensator też. Jak kolega wyżej, na końcu cewka może być zmęczona. A przerwa na przerywaczu ustawiona jak trzeba? Tak na szybko spróbuj zmniejszyć przerwę na świecy.
a przepustnicę z iglicą masz dobrze złożoną? to dziwne, że dostaje wysokich obrotów, przy zamkniętej przepustnicy, może ssie lewe powietrze, wtedy też za bardzo by nie chciał chodzić, a wiesz jaki masz typ zapłonu, z przerywaczem czy bez? spróbuj jeszcze ustawić zapłon, i przerwę na świecy na 0,4mm
Wymień jeszcze kondesator przy przerywaczu bo on może powodować przerywanie silnika na obrotach
Witam Styki powinny być ustawione w granicach 0,3-0,4 mm, ale propnuję Ci ustawić górny na 0,3 a dolny przerywacz na 0.4mm. Wiem, że jest to niezgodne z instrukcją, ale wiele lat jeździłem Jawą 350 i dolny przerywacz tak ustawiałem. Ten dolny przerywacz jest zawsze zaoliwiony lub zbiera się na nim zanieczyszczenia. Pozdrawiam
Zapłon nie posiada przerywacza w aparacie,tylko cewkę halla. Więc jak go ustawić?. Kręciłem zapłonem,ale to nic nie zmieniało.
Koła zamachowe są rozmagnesowane (lata robią swoje) Ustaw zapłon na 3mm przed GMP Czujnik zegarowy lub ostateczność suwmiarka. Przy słabych magnesach lepiej jest ustawić przerwę na przerywaczu na 0,2-0,25mm. Silnik lepiej reaguje na gaz.
Uzwojenie pierwotne (przerywacz) ma mieć 2-4 omy, wtórne (świeca) kilkaset omów.
Trochę marnie kiedy dordztwem zajmują się ludzie nie mający z zagadnieniem zbyt wiele do czynienia. Ale to chyba nasz specyfika , że jeśli nie potrafisz zrobić to doradzaj innym. Z tym pojazdem miałem do czynienia dawno temu ale coś jeszcze pamiętam. A więc po pierwsze po czym wnioskujesz, że te kondensatory są uszkodzone (czy mierzyłeś ich parametry)?...
Przerwa na przerywaczu ustawiona? Jest taka szkoła, która mówi, że przerwa ma być minimalna - efekt to trochę mocniejsza iskra i mnóstwo zakłóceń. Iskra jest biało niebieska i silna, czy czerwona/pomarańczowa? Przerywacz nie ma luzów?
Czybyszew jak wpiąć się z miernikiem, ustawić go na pozycję sprawdzania obwodu i wpiąć pod przerywacz, ale jak zakręcę magnetem, to mi kable od miernika się pourywają. Jak planki ustawić, to sobie poradzę, ale co z zapłonem, jak dobrze i fachowo go ustawić.
Jeśli szmyrając kablem po masie uzyskujesz iskrę, to znaczy że przerywacz nie działa jak powinien. To ty tym kabelkiem niejako zastępujesz go. Magneto do ściągnięcia, albo niefachowo ustawiłeś przerwę na przerywaczu. Sprawdź to i upewnij się. Oczywiście do magneta obowiązkowo ściągacz, nie podważaj byle narzędziami bo pokrzywisz i będziesz miał większy...
I jeszcze będzie dodatkowa lipa, że na 24V przy otwartej bramie będzie świecił cały czas nawet przez kilka godzin. Obstawiam, że lampa jest dupnięta, bo moja z przerywaczem padła mi już po 6 miesiącach, wywaliłem ze środka bebechy i wsadziłem zwykłą zarówkę LED G4, nie miga, ale się nie psuje :P A z bramą też się może okazać, że wcześniej była inna...
Większość nowych samochodów - sterowanie przerywaczem pracy wycieraczek. Ideałem był potencjometr jak w maluchu wersja "K" (komfort:)). Dzisiaj nie sposób ustawić odpowiednią przerwę między przejściem wycieraczek bo to zbyt skomplikowane, zazwyczaj używam wycieraczek w trybie ręcznym, co chwilę wciskając dźwignię w dół, co i tak jest prostsze niż kombinować...
Ustawiasz na 5 stopni przed górnym martwym punktem , w tym miejscu przerywacz ma zacząć się rozwierać - palec w stronę kabla 1 cylindra.
W oryginalnym układzie ELBA 12V są inne elementy: - rezystor w dzielniku napięcia (dolny rezystor 2k2) ma wartość 6k2 - dioda zenera jest na napięcie 5V1 - układ scalony to TAA761 (6 końcówek, niedostępny w Polsce) - Tyrystor jest KT201/300 Dotyczy układu wykonanego w 88r. Układ przerywacza kierunkowskazów jest wykonany na układzie E310D Nowe układy...
Załóż z powrotem oryginalny gaźnik. Jaką przerwę na przerywaczu ustawiłeś? Ma być 0,4mm. Wyczyść platynki papierem ściernym i sprawdź czy po odpaleniu zbyt mocno nie iskrzą. Jeśli cały czas walą iskrami, to do wymiany kondensator.
Krzywka przerywacza - prawidłowo ustawiona w stosunku do wirnika? - zapłon 1,8 przed GMP - szczelina na przerywaczu 0,5-06 mm - świeca zapłonowa NGK BPR 6H gaźnik - przedmuchać - spinka iglicy przepustnicy -2 rowek od góry - dysze czyste - zaworek odcinający dopływ mieszanki w pokrywie gaźnika do sprawdzenia simeringi na wale 17x30x7 - w jakim stanie,...
Witam wszystkich mam pytanko może ktoś z was ma pomysł na układzik współdziałający z tym w załączniku w taki sposub, aby gdy młoteczek w motorowerze osiągnie bezwładność, a układ przestanie działać poprawnie, jakiś inny układzik przejmie role przerywacza i będzie przerywa w dalszym ciągu z tendęcją zwyszkową której prędkoś można ustawić p-erka (albo...
Nie możesz ustawić stalego czasu wyzwolenia ponieważ przy mniejszych bądź większych obrotach silnika, zmieni ci się kont wyprzedzenia zapłonu, silnik będzie się kręcił na małych obrotach a iskra będzie skakała jak przy wyrzszych obrotach co w efekcie da zatrzymanie pracy silnika. dlatego użyty jest przerywacz stykowy regulowany na krzywce
Czyli coś z przerywaczem. Szczelina właściwie ustawiona?
Stawiam na źle złożony przerywacz. Zwarcie do masy albo ustawiony tak, że się nie otwiera.
Do sprawdzenia układ zapłonowy - krzywka przerywacza prawidłowo ustawiona? - 1,8 mm przed GMP styki przerywacza powinny się otwierać - 04-06 mm przerwa na przerywaczu - oś przerywacza nie rusza się w koszyczku cewek? - zapinka iglicy przepustnicy na 2 rowku od góry. - świeca zapłonowa NGK - BPR6H
Zdemontowałeś kondensator przy przerywaczu? Styki w jakim stanie? Po zastosowaniu modułu możesz przerwę ustawić na 0.2 - 0.3 mm.
Proponuję zacząć od przepatrzenia aparatu zapłonowego: -przeczyszczenia styków przerywacza -sprawdzenia kondensatora -sprawdzenia przewodów- czy nie są poprzecierane Dopiero wtedy za pomocą czujnika zegarowego bądź suwmiarki należy ustawić zapłon na 3mm przed GMP(pomocna będzie żarówka podłączona do przerywacza lub bardziej profesjonalnie - lampa stroboskopowa)...
Witam, Chciałbym zrobić moduł zapłonowy do motorynki Pony301. Zamierzam bazować na układzie: http://obrazki.elektroda.pl/8120657000_1... Zamiast układu opóźnienia zamierzam wstawić mikroprocesor, który mierzyłby prędkość obrotową wału. Wraz ze wzrostem prędkości wału szybciej wyzwalałby cewkę zapłonową za pomocą układu wykonawczego....
Możesz zastosować elektroniczny przewrywacz wycieraczek z układu wycieraczek przednich.Tylko musisz szukać osobnego układu,ponieważ w większości samochodów,takie przerywacze są w jednej obudowie z np. przerywaczem kierunkowskazów,świateł awaryjnych i innych.A takie coś jest ci niepotrzebne.O ile dobrze pamiętam,to w starszych modelach Polonezów były...
Odnośnie krzywki przerywacza. Należy ją tak ustawić by podłużne nacięcie zgrać z znakiem na kole z magnesami. Widać to na fotkach mimo, że części zużyte, nowe poszły do tej zielonej Jawy z 1971r. http://obrazki.elektroda.pl/6300585300_1... http://obrazki.elektroda.pl/5995314300_1... http://obrazki.elektroda.pl/9832962100_1...
zrobić przerywacz prosty przerywacz przerywacz zaplonu przerywacz grzeje
samsung rv511 windows podłączyć bezpiecznik garaż robot kuchenny szczotki
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Sterownik Eurostar 2006 nie uruchamia pompy - przyczyny i rozwiązania Datasheet dla układu scalonego IC202 - jak znaleźć?