Kolega zacznie od wypięcia 2 przewodów z silnika- czerwony i niebieski lub czarny (zaznaczyć gdzie który idzie). Jeden to do oświetlenia a drugi do gaszenia. Ten do gaszenia silnika lubił się przecierać i stykać z masą. Jak był ustawiany przerywacz? w jednym otworze powinien być całkowicie zwarty a dopiero w drugim mieć przerwę. Na młoteczku są takie...
można np tak: http://obrazki.elektroda.net/7_120406483...
Witam . Przyczyna -wypalone styki przekaźnika przerywacza.
Żarówki sprawdzone? Szczególnie w tylnych lampach lubią się dziać cuda a korozja na wkładach lamp lubi szaleć lub wypalić stuk masy w złączu. Drugi podejrzany to moduł haka lub gniazdo jeśli jest lub było.
Dla mnie masz wypalone styki w przerywaczu. Nie wiem jak jest w komarze, ale może da się je rozebrać lub odgiąć i szlifnąć cienkim pilniczkiem.
Przerywacz jak przerywacz... nic szczególnego w nim nie ma. Rozumiem że masz całą cewkę Ruhmkorffa (chyba tak sie to pisze?) tylko trzeba dorobić przerywacz? Cały czy tylko styki które się wypaliły? Pracuje toto przy niskim napięciu, myślę że zestyki z przerywacza z samochodu wytrzymałyby jakiś czas. Problem tylko z ich zamontowaniem na mechaniżmie...
Za co odpowiada w tym zapłonie kondensator ? Zapobiega przeskokowi iskry między platynami przerywacza... aby ich nie wypalić. Dodano po 1 Dałem niedawno majstrowi do naprawy wymienił platyny bo było zwarcie w lampie więc i platyny nadawały się do wymiany. Ciekawe to jest... wytłumacz ? PS. Zapłon i światła mają osobne cewki zasilające pod magnetem.
No, teraz może być, za mała ilość paliwa w mieszance, zły kąt zapłonu, przerwa na przerywaczu, wypalony zawór dolotowy, złe luzy zaworowe. Zacznij od gaźnika, czyszczenie, regulacja, potem zapłon. Jeśli wcześniej to było, obejrzyj przewód od serva i kolektor dolotowy czy nie ssie fałszywego powietrza.
To jest oprawka mini żarówki do podświetlenia. Obracasz w lewo i wychodzi. Styków jest tyle bo włączenie awaryjnych wymaga wyłączenia zwykłych kierunkowskazów. To by sugerowało że w aucie jest jeszcze tradycyjny przerywacz w osobnym pudelku. Jakby zadziałał to spróbuj go na słuch namierzyć po klikaniu przekaźnika. Możliwe że ma popękane luty ale też...
po pierwsze nowy nie znaczy dobry po drugie jak przerywacz już wypalony to mu kondensator nie pomoże a po trzecie to jest jeszcze cewka która może być uszkodzona
Sprawa jest dość prosta- wypalone styki w przerywaczu, źle ustawiony przerywacz, zwarcie na kablu (wyłączniku) do gaszenia piły. Kolega sprawdzi i napisze co i jak sprawdził.
Włącznik awaryjnych nie podaje zasilania do przerywacza kierunkowskazów ,zabrudzone albo wypalone styki
Nie lepszym rozwiązaniem jest klucz w postaci tranzystora? Przekaźnik z czasem może się wypalić. Pozdrawiam.
Witam. Te kotły, to już historia. Już kilka lat takich na żywo nie widziałem, ale objaw jest mi znany i dość popularny w tych rozwiązaniach. Podstawową przyczyną jest nadmierne zanieczyszczenie pilota, jego dyszy, otworów poboru powietrza itp. W efekcie płomień pilota jest słaby, chybotliwy, niestabilny i bardzo łatwy przez to do zerwania (zdmuchnięcia)....
Tam jest raczej zapłon tradycyjny proponuje zobaczyć czy nie wypaliło styków przerywacza kilka razy spotkałem się właśnie z takim przypadkiem.
Krzys55-ta cewka z obrazka to cewka zapłonowa pochodząca z klasycznego, iskrownikowego układu zapłonowego z przerywaczem. Ona ma pierwotne uzwojenie zakończone tym białym przewodem z oczkiem zwierane za pomocą przerywacza oraz wysokonapięciowe wtórne wyprowadzone tym drutem w rurce do podłączenia kabla W.N. Czysto teoretycznie jej konstrukcja jest bardzo...
Witam. Mam problem, mianowicie silnik nie ma wolnych obrotów, a raczej ma ale bardzo nieregularne gdy operuję gazem może chodzić na wolnych obrotach. Zmieniłem przerywacz bo był wypalony. Przy dojezdzaniu do skrzyzowan gasnie cshodzac z obrotów. Po za tym dużo pali.
Rozumiem, że chcesz dać równolegle dwie cewki pojedyncze w miejsce cewki dwubiegunowej. Pewnie przez chwilę będzie działało, ale zapewne trzeba będzie dobrać inny kondensator i prawdopodobnie szybko wypalą się styki przerywacza. Z kolei na włączonym zapłonie i zatrzymanym silniku, jeśli styki przerywacza pozostaną w pozycji zamkniętej, cewka przystosowana...
Źle myślę, czy to układ źle działa? Źle myślisz. Jest na odwrót iskra jest gdy przerywacz się rozwiera następuje wówczas rozładowanie kondensatora na cewkę. Też nie tak... Kondensator bierze na siebie napięcie z samoindukcji uzwojenia pierwotnego cewki, ale i bez niego będzie iskra na świecy. Tyle, że będzie iskrzenie na stykach przerywacza które je...
Zacznij od aparatu zapłonowego a dokładnie od znajdującego się w nim przerywacza zapłonu. Może mieć wypalone styki albo za małą przerwę. Najlepiej wymienić go na nowy i koniecznie fabryczny. Ustawić przerwę przerywacza na 0,5 mm i ustawić zapłon, najlepiej lampą stroboskopową a jak nie ma to w ostateczności kontrolką. I powinien maluszek śmigać.
napisz co masz w tym samochodzie jaki masz układ zasilania czy masz palec czy, przerywacz, a może to elegant i nie ma przerywacza.... bo z tego co opisujesz to albo masz źle ustawiony zapłon- jeżeli masz przerywacz to sparwdź w jakim stanie jest przerywacz czy nie jest wypalony lub zasniedziały najlepiej przeczyśc go i ustaw zapłon, może byc też wina...
Robek, weź przestań. 25 lat temu robiłem klientowi "amerykanski wóz"' jakiś pontiac to był albo chrysler. Na panelu klimy "made in mexico", na radiu "made in puerto rico". Na mechaniźmie szyb "made in canada", a na zegarach "fabrique en france". A teraz- weź sobie paska b5. Albo skodę oktawię. Standardowa usterka- walą w czambuł kierunkowskazy. Wyciągasz...
Witam niestety silnik juz wrocil od mechanika . Powiedzial ze jest wypalony przerywacz zaplonu i koszt tutaj to 80e. + robocizna to razem 200e .Sprawdzilem ten przerywacz wcale niejest taki zly wyczyscilem i dalej nic .Wymieniona pomka paliwa . Swieca nowa iskra jest super. ale nadal sucha. Po wlaniu besposrednio paliwa odpala chwile pochodzi i dalej...
Zamiast przekaźnika daj tranzystor (najlepiej MOSFET). Styki przekaźnika mogą się z czasem wypalić. Poza tym, według mnie lepszym rozwiązaniem byłby ZVS. Pozdrawiam.
Moduł padł, obecnie przerywacz z aparatu zapłonowego mam wpięty bezpośrednio do cewki i jeździ, jednak chciałbym zamontować moduł. A może da się naprawić ten stary moduł? Miałem kilka lat temu Renault 5 z takim samym zapłonem i też padł mi moduł zapłonowy - po dłuższym zostawieniu włączonego zapłonu przy wyłączonym silniku. Rozciąłem blaszaną obudowę...
Możesz na próbę pominąć fajkę i połączyć kabel WN ze świecą kawałkiem drutu. Zapłon dobrze ustawiony? Przerywacz ma dobrą sprężynkę i nie jest wypalony? "Klin" magneta nie ścięty? Koło magnesowe nie trze o cewki?
Gaźnik, wspomnień czar. Grubo ponad 20 lat nie miałem z nim do czynienia. Skoro jest iskra i po podlaniu pali to tylko tak jak pisze popromienny i musi być dobrze. Z głupich porad to "ustaw rozrząd, ale tylko na blokady". :D :D :D Dziwne że nikt wcześniej z tym nie wypalił.
Witam . W którym miejscu ruszałeś kablami?. Należy sprawdzić zasilania (15 i 30 )przełącznika awaryjnych.W wyłączniku znajduje się przerywacz.Mogą być zimne luty ,lecz częstym powodem są wypalone styki przekaźnika.
Witam, pacjentem jest bus Suzuki Carry 1.0 z 89'. Nagle stracił plus na cewce zapłonowej i stanął. Przez te ostatnie deszcze trochę dostał wody na silnik, który jest nisko pod autem. Kable zapłonowe również są od spodu, tak że jazda na LPG była niemożliwa bo traciła się iskra na jednym z cylindrów. Na benzynie było lepiej, ale tez zdarzało mu się poszarpać...
A nie lepiej kupić normalny dobry przerywacz? Nikt nie zmusza do kupowania "badziewia". Dodano po 7 Nadmiernie szybko zużywające się styki przerywacza, świadczą o usterkach w samym motocyklu! W ciągu trzech m-cy nie przejedziesz więcej, nią niż ok. 1000 km. Nawet najgorszy z możliwych przerywacz, nie będzie miał jakichkolwiek śladów zużycia, po tak...
Jeżeli to starszy model nie "elegant" to możesz pobawić się nad układem zapłonowym bezstykowym, mam aplikację takich układów, kiedyś nawet jeden zbudowałem, ale nie miałem okazji przetestować. Znajomy zbudował, zamontował i bardzo sobie chwalił mówił, że nareście miał spokój z wypalonymi stykami przerywacza. Aha, jeszcze zapomniałem w maluchu przewód...
Stare japońce na przerywaczach tak miały płytka przykręcona na stałę bez możliwości regulacji KWZ Świecę weź nad kuchenkę gazową i wypal z niej nagar
Witam. Mam problem z moim Suzuki Maruti 800cm3. Wypaliły mi się styki w przerywaczu zapłonu, nie mogąc go wykręcić wyciągnąłem cały aparat i nie zaznaczyłem w jakim był położeniu. Teraz wiem, że trzeba ustawić tłok 1 cylindra w górnej pozycji i włożyć aparat tak żeby była iskra na tym cylindrze. Proszę mi opisać co i jak mam zrobić.
Witam. Mój dzisiejszy post wiąże się z następującym problemem który ciągnie się ponad 2 miesiące. Otóż któregoś grudniowego słonecznego dnia wybrałem się z siostrą na mini kulig ciągałem jej sanki simerkiem. Simerek spisyswał się nienagannie zrywny silny nawet nic nie czuł że ciągnie sanki po śniegu i nagle gwałtownie zgasł (bez duszenia się). pierwsze...
Witam, glebogryzarka Mrówka M8-125B WSK rok produkcji 1987 na podzespołach wsk 125 gubi iskrę gdzie szukać przyczyny? Układ zapłonowy oraz gaźnik taki sam jak WSK 125 zapłon iskrownikowy. Odpali, słychać wypadanie zapłonu gdy zgaśnie sprawdzam iskrę i jej nie ma gdy poruszę przerywaczem iskra pojawia się ponownie i ten sam objaw w koło. Klin na wale...
Czyli jednym słowem butelkowa i bez eksperymentów. Ok Przy takiej kawalkadzie porad nie trudno stracić orientację. W tym szumie informacyjnym przewinęło się trochę prawdy. Otóż pytasz o cewkę która nie potrzebuje rozdzielacza zapłonu (takim aparatem dysponujesz). Z racji stosowanego przerywacza mechanicznego musi być wysokooporowa bowiem inaczej styki...
Cześć ! Mam w swoim samochodzie ( DAIHATSU 1000 ) założony modół od poloneza. Oryginalnie był tam klasyczny układ zapłonowy ze zwykłymi stykami przerywacza. Problem rozwiązałem w ten sposób , że wejście modułu jest na stałe "podciągnięte" przez rezystor ( ok. 300 om /2W ) do plusa zasilania , natomiast styki zwierają je do masy. Układ pracuje 4 lata...
Jak na mój gust ( miałem komarków i rometów sporo) źle ustawiony zapłon. Jak nie chce wchodzić na obroty i "kicha" to jest za późny. Ale szczerze Ci powiem, że z takim rupieciem z powybijanym wałem, luzami etc. to nerwów stracisz sporo zanim go "zestroisz" :) Ustawianie zapłonu zacznij od wymiany nowego młoteczka i kowadełka przerywacza bo na starym...
A tak wygląda moja konstrukcja. http://obrazki.elektroda.pl/6583610500_1... Działa identycznie jak konstrukcja kolegi mongoł2000 . Przerzutnik astabilny na tranzystorach zastąpiłem generatorem zbudowanym na LM358, a przekaźnik tranzystorem 2SK3296, kondensator podtrzymujący zmniejszyłem do 220µF. Średni pobór prądu przez cały układ...
A spróbuj złączyć przewody które dochodzą do przerywacza (wtedy światła będą się świecić światłem ciągłym) :) Głupi troche pomysł bo juz tak mialem i prawie mialem wypadek bo baba nie wiedziała ze skręcam. Ale wpadłem na pewien pomysł jak bym podłączył przewody bez pośrednio do przerywacza i z przerywacza do aqu to co się stanie no rzecz jasna dając...
Jeżeli był przepalony bezpiecznik to może trzeba by sprawdzić sam przerywacz Dodano po 6 Sprawdź jeszcze gniazdo bezpiecznika i przekaźnika czy połączenie konektorów nie jest wypalone, lub nadpalone.
Dzięki za świetny tutorial, właśnie naprawiłem koledze przełącznik w PT. na przedłużenie stopionego bolca użyłem nitu aluminiowego 3x8, wewnątrz rozwierciłem go z 1mm na 2mm(średnica bolca w przełączniku), łeb obciąłem brzeszczotem, więc zostało około 6mm, to nasunąłem na resztkę oryginalnego bolca, zacisnąłem na nim cienkimi szczypcami, następnie złożyłem...
Wina jest na przerywaczu(dawno pewnie nie czyszczony i powoduje zakłócenia). Najlepiej wymień przerywacz na nowy zestaw tzn. "młoteczek" i "kowadełko". koszt około 10zł. Na wypalonych stykach powstają fałszywe impulsy które obrotomierz wykrywa:/ Nie zaszkodzi wymienić również kondensator 0,22uF przy przerywaczu. Zmierz i podaj napięcie zasilania obrotka...
Układ podłączony jest prawidłowo za co ręcze kończynami ;) Od motocykla przerywacz juz posiadam, nie mniej jednak zalezalo mi na starym bo był oryginalny fabryczny. Tak czy inaczej okazuje się, iż problem tkwi w bimetalu. Musiał zostać bardzo przegrzany gdyż stracił on swoje właściwości. Przełożenie mchanizmu stykowego i bimetalu nie wchodzi w gre gdyż...
Witam, tak mialem Ci wlasnie napisac, jak czytalem po kolei posty, ale widze - ze doszedles sam do tego : ja zawsze zaczynam od przeczyszczenia stykow przerywacza, w starym 'Poradniku Motocyklisty' z lat 50/60-tych pisza nawet, zeby : 'wyrownac powierzchnie stykow jedwabistym pilniczkiem - jesli sa wybite, bez wypalonych kraterow'. Jak sa 'kratery'...
Nareszcie jakiś sensowny wynik pomiarów. Robisz postępy. :D Sprawdź przerywacz. Najlepszy byłby nowy z porządną sprężyną, ale chyba jest nie do zdobycia. :cry: Zużycie sprawdzisz tak jak pisałem. Czyli ustaw przerwę 0.3 mm trochę za GMP i sprawdzaj rezystancję samego (!) przerywacza. Nap. poprzez swiecenie żarówki (21W - napięcie aku) zasilonej aku....
Odnośnie tego co napisał kolega goldwinger Nadal przystaje na tym że w simsonach są spotykane cewki zalane substancją stałą, (kiedyś przeciąłem taką cewkę i była zalana żywicą czy czymś podobnym). Duża szkodliwa iskra na przerywaczu powstaje dlatego że cewka ma pewną indukcyjność i zachodzą tam procesy z tym związane (nie będę się rozpisywał jakie można...
Jeszcze tak myslalem jakby cewke 6V dal na akku 12V , tylko z lekka by sie grzala o ile by sie nie skopcila.. to takie najprostsze co mozna sprawdzic, moze by tak jakas wydajna przetwornice powiedzmy z 12V na 15V , wyzsze nap po pierwotnej wyzsze po wtornej. Albo przetwornica w dol z akku 12V na powiedzmy 8V i cewka 6V to jakby prostsze mniejsze straty....
Przerwę na przerywaczu mam 0.3 na świecy mam 0.55. Przy wyprzedzeniu zapłonu 2.5mm przed gmp nie chce chodzić stabilnie, gaśnie. Przy wyprzedzeniu zapłonu 0.5mm chodzi zadowalająco. Świeca wypalona dobrze. V-MAX 110km/h przy 6 tyś. Obr/min. Cewkę zapłonowa posiadam od Żuka. Zębatka zdawczej 17 zębów.
zapewne mój poprzednik ma rację, albo zła regulacja gaźnika albo po prostu lejesz za dużo oleju do benzyny, 100ml oleju na 10 l benzyny i nie inaczej, zapłon od 2,5-3,0mm przed górnym martwym punktem, załóż gaźnik standardowy jaki był chociaż tak na próbę aby w ostateczności wykluczyć awarię swojego, dla pewności sprawdź fajkę i przewód, możesz założyć...
wypalić przewód wypalić ścieżek wypalić płytke
ferroli zasobnik pinnacle karta video płatnik błąd
kamera termowizyjna taraban dmp502 przestrojenie
Schemat ideowy spawarki Tecno MIG 205 – dokumentacja, zamienniki, diagnostyka Dodge Nitro 2.8 CRD – opis pinów przepływomierza MAF Bosch HFM 5.5