Jasne ze moge :D czy 1 to jakiś stan powyżej 0V na plusie? Dla bramek CMOS można przyjąc, że "1" to napięcie powyżej 0,5 Vcc do Vcc. "0" logiczne jest od 0 V do ok. połowy nap. zasilania. Dla NAND-a starczy jedno "0" na wejściu, żeby na wyjściu była "1" Tylko dwie "1" na wejściu dają "0" na wyjściu. I to wszystko. W tym układzie na poczatku na wejściu...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic95... Pzdr.
Teoretycznie uzwojenia cewki są sprawne (Post 4) Pozostaje dokonać próby według opisu z postu 4, lub szukać uszkodzenia gdzie indziej (przerywacz, zasilanie świeca)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59...
czy uklad oparty na te555-1 wymieniony wczesniej nie wystarczyl by do zmiany kierunkow? A masz schemat? Przecież jest tam wszystko opisane. Silnik krokowy zmieni kierunek - wystarczy zewrzeć odpowiedni punkty układu (forward/revers). Włączanie silnika to podanie zasilania na układ. Zmiana prędkości obrotowej za pomocą potencjometru, zmiana kierunku...
Zdjęcie poprawiłem. Nic nie kombinuj tylko plus zasilania do anody podkreślam anody 1N4001 ( na tej samej ścieżce jest Drain ) minus zasilania przez żarówkę do Source ( na tej ścieżce masz ujemne bieguny kondensatorów elektrolitycznych C1, C2 ). Daj zdjęcie ścieżek bo na 100% nie mogę dopatrzeć się ścieżek zasilających układ scalony.
Witam Możesz dać zdjęcie tego przełącznika ,lub oznaczenie jego zacisków.Powinno być na nim dwa zasilania; 30-stałe 15-po kluczyku PK-prawy kierunek LK-lewy kierunek 31-masa 49-zasilanie przerywacza 49a-wyjście z przerywacza Tak ogólnie wygląda zasilanie kierunków i awaryjnych. Lecz u Ciebie może być układ bardziej rozbudowany,wstępnie sprawdź zasilania...
Próbowałeś regulować potencjometrem montażowym? Podłączyłeś przerywacz czy samo zasilanie?
Dalej bez schematu nic nie powiem ja to wole podłączyć i dopiero się bawić , o instalacje nie trzeba sie martwić bo będzie inny . Ale jakiego schematu - tego przerywacza czy samochodu gdzie był używany? W tym przerywaczy jest w zasadzie tylko kilka elementów więc można schemat narysować dość szybko. Jednak aby działało to trzeba posprawdzać: - rezystory...
Zasilanie na przerywaczu jest? Zasilanie na awaryjnych jest? Co się dzieje, jak podasz zasilanie stałe na poszczególne strony kierunkowskazów za i przed wyłącznikiem awaryjnych i jak zewrzesz przerywacz? W zasadzie nawet miernika nie trzeba, tylko lecieć po kolorach przewodów z próbnikiem.
Przerywacz, kondensator, zasilanie cewki.
Nie masz zwarcia tylko nie ma dobrego zasilania na przerywacz przy zwykłych kierunkowskazach. Sprawdź żarówką na styku 49 czy jest. Skoro bezpiecznik ok to gdzieś wcześniej to zasilanie ginie tym bardziej że kontrolki też gasną.
Witam, mam problem z kierunkami, brak zasilania na przerywacz i włącznik świateł awaryjnych
No i w czym problem? Masz schemat z klasycznym układem przerywacza: zasilanie po stacyjce --> bezpiecznik --> przerywacz kierunkowskazów --> przełącznik kierunkowskazów --> żarówki kierunkowskazów. Układ można zrealizować na dwóch diodach lub przekaźniku z dwoma stykami zwiernymi. Musisz jedynie zdublować istniejący przełącznik tak, by po naciśnięciu...
kierunkowskazy świecą światłem ciągłym bo przerywacz dostaje za małe napięcie zasilania
15 poziom na elektrodzie i brak umiejętności czytania tak prostego schematu??? P - przerywacz + - zasilanie, typowo 12V, dla 6 V prawdopodobnie w książce, z której jest skan, są podane wartości. Tak samo dla C - - minus czyli masa. M1mA - miernik o czułości 1 mA czyli 1 mili Amper
Sprawdziłem schematy. Do 2013 roku klasyczne rozwiązanie — przerywacz kierunkowskazów i wyłącznik świateł awaryjnych przełączający zasilanie (30/15) i łączący wyjście przerywacza z stroną L i R. Bezpiecznik od awaryjnych jest w komorze silnika, a bezpiecznik od kierunkowskazów pod kierownicą. Proponuję sprawdzić przerywacz kierunkowskazów. Według schematów...
Plus i minus to jasna sprawa. Oświetlenie też. Natomiast przewód sygnału musi Kolega dociągnąć aż do komory silnika i spiąć z przewodem cewka - przerywacz; nie od zasilania ale tak jak napisałem. Obrotek musi być przerobiony w/g tej porady z pliku. Inaczej nie pokaże prawidłowo. Ale jest sporo tematów o takiej adaptacji, Kolega spojrzy w googla - będą...
Czy te pływające działają bez przerywacza,po podaniu zasilania same działają?
Jeszcze jedna kwestia: Licznik 4071 po odłączeniu i ponownym podłączeniu zasilania nie zawsze ustawi się w pozycji Q0 więc trzeba by było zastosować jakiś akumulatorek podtrzymujący zasilanie tegoż układu aby syrena nie zaczęła wyć po zaniku napięcia w sieci. Rozumiem, że chodzi o 4017, a nie 4071 :D Zamiast akumulatorka wystarczy prosty układ "autozerowania"...
58 to zwykły przerywacz. 49 to plus, 49a miga, 31 masa. Czyli jak na 31 przyjdzie ta "prawie" masa (1,4V) to przerywacz dostanie zasilanie i zacznie zasilać buczek bip-bip-bip-... . Podobny efekt - załączanie stop i przerywacza (i buczka) - osiągamy podając masę na 14, 12, 11. Uruchomienie przerywacza i bucka bez kontrolki STOP jest możliwe przez podanie...
Witam . Jeżeli kontrolka jest jedna ,to jest ona podłączona między prawy kierunek a lewy.Napięcie dostaje z danego włączonego kierunku,natomiast masę przez żarówki kierunku który jest nie włączony.Dając diodę zamiast żarówki taki jest efekt jak opisałeś .Dobrym trafnym rozwiązaniem jest mostek który zastosowałeś do zasilania kontrolki. Przerywacz i...
Obwód kierunkowskazów wygląda tak: zasilanie po stacyjce --> przerywacz --> przełącznik kierunkowskazów i ewentualnie włącznik awaryjnych --> kierunkowskazy --> masa. Pierwsze, co sprawdzasz, to czy jest zasilanie przerywacza. Jeśli jest, to demontujesz przerywacz, łączysz zasilanie z wyjściem i przełączasz kierunkowskazy. Mają działać i świecić światłem...
jest on w obudowie metalowej z dołu posiada 3 piny 1- + 2- L 3- P gdzie podłączyć zasilanie i pod które piny podłączyć żarówkę przecież masz jak na załączonym obrazku plus z akumulatora masz podłączyć pod pin pierwszy w przerywaczu i pod obie żarówki. a minus masz sterowany na jedna żarówkę pin 2 i na drugą żarówkę pin 3
Trzeci styk do kontrolki. Kontrolka z "drugiej strony" do zasilania po stacyjce. Ale to tylko jeśli masz przerywacz cylindryczny i nie robisz instalacji kierunkowskazów awaryjnych.
B + nap. zasilania, L do żarówki, tutaj do przełącznika lewo/prawo.
Skoro nie działają tez awaryjne, to co ma do tego przełącznik pod kierownicą? Przerywacz lub wyłącznik awaryjnych. Zasilania są dwa (kierunkowskazy i awaryjne osobno).
Ten na zdjęciu to jest przerywacz bimetaliczny (bardzo zawodny)stosowany przed elektronicznymi. Plus zasilania przychodzi na plus ,na L podłączamy środek przełącznika kierunkowskazów, a na P lampkę kontrolną . Taki przerywacz dobrze chodził jak miał obciążenie zgodne z opisem tzn. jeżeli jest opisany 2x21W+2W to znaczyło że dobrze pracował jak miał...
Witam! Rozumiem że ten kondensator 100nF jest wlutowany przy nogach stabilizatora. Musisz jeszcze przylutować kondensator 100nF (koniecznie ceramiczny, najlepiej jednopłytkowy, a nie monolit) przy samym scalaku 555, bezpośrednio przy jego nogach zasilających. najlepiej wlutować kondensator "na płasko" po stronie druku, TUŻ przy samych nogach zasilania...
Temat mi umknął, a tak lubię Fiaciki... 49 to wejście zasilania w przerywacz; 49a wyjście na "balans" czyli środek przełącznika lewa/prawa; L i R to wyjście bezpośrednio na gałąź lewą i prawą kierunkowskazów; C i C2 kontrolki; 31 masa. W normalnej pracy 49 jest zasilane "ze stacyjki" a w trybie awaryjnych dodatkowy styk przełączny we włączniku awaryjnych...
Szukaj schematu pojazdu, przecież nazwę i model masz. Schemat obwodu kierunkowskazów, jeśli to nie udziwniona wersja amerykańska lub przerywacz nie siedzi gdzieś w jakimś sterowniku, to zasilanie --> przerywacz kierunkowskazów (dwu lub trzy pinowy) --> wyłącznik kierunkowskazów --> kierunkowskazy --> masa. Jeśli to wersja amerykańska i ma pozycję w...
49 - plus zasilania 31 - minus zasilania 49a - żarówka do masy. żarówka co najmniej 21 W ale pewniej byłyby dwie połączone równolegle. Jak zacznie "mrugać" to przerywacz jest sprawny.
Schemat w rękę i sprawdzaj zasilanie na przerywaczu, ciągłość wiązki na przełącznik... Nawet miernika nie trzeba. Wystarczy probówka z żarówki 21 - 45 W/24V
2 cewki to po dwa zasilania po stacyjce i dwa masowania od przerywaczy. "15" to zasilanie po stacyjce, "1" to masowanie.
Jeżeli dobrze pamiętam, to ma być tak: 30 - stałe zasilanie po bezpieczniku 15 - zasilanie (zabezpieczone bezpiecznikiem) po kluczyku 31 - masa 49 - zasilanie przerywacza kierunkowskazów 49a - podłączone wyjście z przerywacza + zasilanie przełącznika kierunkowskazów VL - kierunki lewe (do lamp) + przewód do przełącznika kierunkowskazów (lewe kierunki) VR...
Dodam że wyjście 7-8 daje napięcie ciągłe - lampa musi mieć przerywacz i być podpięta w trybie zasilania 230V. Co do szarpania przy zamykaniu - za mały wymiar montażowy B lub za długi wspornik skrzydła (siłownik ma być skośny w stosunku do skrzydła - jak na rysunku). Ten zestaw nie ma miękkiego startu.
Witam , zakupiłem ostatnio przerywacz typ ME-98.1 i mam zamiar podłączyć go do cewki , która będzie służyła jako pastuch elektryczny. stąd moje pytanie jak mam podłączyć przerywacz do cewki i zasilania ? Przerywacz ma 5 pinów : 49,49a,31,c,c2 . Liczba 49 jest chyba + a 31 - tak? które piny to wyjscia ? Pozdrawiam
Jeśli potrafisz wyeliminuj przerywacz z lampy tak aby świeciła światłem ciągłym po podłączeniu zasilania. Wtedy po podłączeniu do centrali będzie ok.
Cewka musi być zasilania przerywacz podaje impulsowo masę a kondensator ma pojemność to iskra być musi.
A nie ma tam 2 linii zasilania? 15 do awaryjnych i 30 do kierunków, bo awaryjne muszą działać bez kluczyka. Podaj rocznik Poloneza bo to auto miało "bogatą" elektrykę w swojej klasie.
Diodę jako bufor, a za nią jakiś układ LC - dławik, choćby z filtra zasilania radia samochodowego i kondensatory: jeden około 1000 uf i drugi 100 nF. I sprawdź, co się będzie działo jak zasilisz układ w ten sposób przefiltrowanym napięciem. Możesz nawet zamontować cały filtr zasilania z jakiegoś starego radia samochodowego.
49- zasilanie z włącznika świateł awaryjnych, 49a-do przełącznika kierunkowskazów, 15-zasilanie po zapłonie, 31- masa, C2- kontrolka przyczepy, C- kontrolka kierunkowskazów, 30- stałe zasilanie.P
Do rozdzielacza to raczej nie. Musisz podłączyć to do przerywacza i zasilania. Układ ten ma za zadanie przerwać prąd cewki i wytworzyć wysokie napięcie. Odciąży on przerywacz i zapewni odpowiednio dużą iskrę na wolnych i wysokich obrotach, oraz przy słabej baterii.
Nie działają kierunkowskazy. Mam do nich 4 przetwornicę. Spodziewałem się problemów- kupiłem przerywacz 12V dc na LED-y. Aby układ się "zerował" zostawiłem z przodu żarówki, z tyłu LED-y. Nic z tego. Pytania: Dobrze, że nie 10 :D . Co Ty tworzysz ? Nowo_twory ? Zastosuj sobie jedną przetwornice step up z 6 na 12 woltów, ze wspólną masą wejścia /wyjścia...
Jak wspomnieli koledzy - regulator napięcia ma za zadanie regulowanie napięcia. Sprawdzenie działania regulatora napięcia polega na sprawdzeniu czy napięcie jest regulowane, czyli czy jego wartość zawiera się w zadanym przedziale. W samochodach osobowych będzie to ok. 14.4 V, w ciężarowych dwa razy tyle czyli 28.8 V, w motocyklu/skuterze z 6 V instalacją...
złączyłem elektromagnes Chyba przekaźnik... Odłącz przerywacz, sprawdź, czy masz zasilanie na jego wejściu, zewrzyj kawałkiem przewodu jego wejście z wyjściem (49 z 49a) i przełączaj kierunkowskazy. Powinny się palić światłem ciągłym. Jeśli działają, to uszkodzony przerywacz. Nie działają - przełącznik pod kierownicą, wyłącznik awaryjnych.
Rozumiem, że obecnie impulsowany przerywaczem plus zasilania jest przełączane na prawe lub na lewe kierunkowskazy. Należy zamocować zwykły pojedyńczy wyłącznik i 2 diody na prąd większy niż pobór prądu żarówek. Awaryjne będą migały ok 2 razy szybciej niż kierunkowskazy , gdyż przery- wacz na ogół jest bimetaliczny i przy 2 razy większej ilości załączanych...
Normalnie pod akumulator lub stacyjkę. Potrzebujesz kierunki, przerywacz na 6V . podobną jak masz do świateł konsolkę z przełącznikiem i bezpiecznik. Musisz nawiercić mały otworek w kierownicy by zamontować przełącznik, wsporniki pod tylną lampę zrobić z solidnego płaskownika. Instalacja banalnie prosta. Zasilanie na przerywacz, z przerywacza na środek...
U2043B jest układem scalonym zaprojektowanym specjalnie z myślą o przerywaczu kierunkowskazów i przewidzianym do pracy w otoczeniu silnych zakłóceń elektromagnetycznych. Swoją drogą w/g katalogu do działania wymaga zasilania min. 9V. http://www.datasheetcatalog.org/datashee... http://www.atmel.org/dyn/resources/prod_...
Oczywiście pod cewkę pod pin od strony przerywacza a nie zasilania cewki :D
Po pierwsze czy na przewodzie zasilającym przerywacz(po bezpieczniku) jest zasilanie. Jeśli jest zewrzyj ze sobą obydwa przewody. Przełącznik kierunkowskazów na któryś bok. Nie działa zwierasz ręcznie na przełączniku środkowy styk z bocznym. Jak działa to przełącznik do wymiany. Jak nadal nie działa otwierasz złącze na lewym błotniku i szukasz zerwanych...
No faktycznie, ciężko poszukać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Zasada zasilania układu PO WŁĄCZENIU kierunkowskazów taka sama. A nie "układ będzie cały czas zasilany".
Przy okazji wymiany przerywacza odłączono zasilanie żarówek kierunkowskazów. Sprawdzić czy nie został luźny przewód. Możliwe, że nastąpiła zamiana miejscami a to już będzie trudniej zdiagnozować.
Oczywiście, że przerywacz nie jest potrzebny, zanim twój kierunkowskaz rozświetli się do końca, przerywacz odcina mu zasilanie, w rezultacie nie zdąża się wypełnić. Te kierunkowskazy posiadają własną elektronikę sterującą cała dynamiką.
Witam proszę bardzo.
Gdy zmniejszę przerwę w przerywaczu młoteczkowym to elektromagnes go przyciąga i nie rozłącza. W stanie początkowym, bez zasilania, przerywacz musi być zwarty - styki połączone więc nie ma szczeliny. Jeżeli jest szczelina to jak płynie prąd przez cewkę? Ten przerywacz jest połączony w szereg z cewką. Szczelina powinna być tylko jak cewka ma zasilanie....
Podmień przerywacz.Jest w przełączniku awaryjnych.Dodatkowo sprawdzając wcześniej zasilania po wyjęciu go.
Bo nie jest podpięta jak np żarówka świateł mijania że ma stałe zasilanie tylko bardziej jak żarówka kierunkowskazów. Zasilanie idzie przez przerywacz, ale nie ~1Hz jak w kierunkowskazach a najczęściej od ok 20 do kilku tysięcy Herców. Dzięki temu się nie przegrzewa i spełnia swoją funkcję. Podpięta do 12VDC będzie zwykłym rezystorem.
Prawy lub lewy by był. Nie wierzę w dwie pary styków naraz. Po mojemu ma wybity bezpiecznik od kierunkowskazów, jest to osobny bezpiecznik niż ten do awaryjnych. Co do przełącznika awaryjnych- przełącza on też zasilanie dla przerywacza migotania z plus przed stacyjką (dla awaryjnych) na plus za stacyjką (kierunkowskazy). Bardzo łatwo to sprawdzić.
w starych autobusach z tym "bajerem" do drugiej lampy jest wykorzystany rozwierny styk przekaźnika w przerywaczu takie rozwiązanie wiąże się oczywiście ze zmianą (w twoim przypadku) sposobu zasilania przerywacza więc jak chcesz się bawić to szukaj schematów autobusów
Biegunowość cewki przekaźnika bez znaczenia. Lampa 2-4, podane na 4 faza(zasilanie 230V),do lampy 2.
Stabilizator nie jest zbędny. Bez stabilizatora, zmieniałaby się częstotliwość w zależności od napięcia zasilania.
NE555 też jest niezakłócalny. Oczywiście przy dobrej filtracji zasilania. Układ banalny, można go umieścić np. w kubku po starym elektrolicie i zalać żywicą (będzie przy okazji odporny na wilgoć) http://obrazki.elektroda.pl/9073803700_1... Warto nadmienić że jeśli przekaźnik będzie pobierał więcej niż 200mA należy zastosować tranzystor...
Witam, - Jakie dzwonki? - Co mają wspólnego dzwonki z USB? Czy mają jakieś wspólne połączenie czy zasilanie? Zgadując, jeśli dzwonki są tradycyjne (z cewką i przerywaczem), to mogą generować szpilki na zasilaniu. Twoje urządzenie USB może mieć słabe filtrowanie zasilania, co powoduje zakłócenia lub nawet odłączenie urządzenia. Pozdrawiam
Zasada działania generatora na 555 polega na tym, że kondensator ładuje się do 2/3 napięcia zasilania, rozładowuje się do 1/3, ładuje do 2/3 itd. Po pierwszym włączeniu kondensator ładuje sie od 0V do 2/3 napięcia zasilania, drugie ładowanie - od 1/3 do 2/3, dlatego pierwszy impuls jest dłuższy.
Kierunkowskaz świeci światłem ciągłym ponieważ sygnalizuje przepalenie żarówki. Przerywacz jest sprawny. Brak zasilania na żarówce oznacza przerwę w obwodzie, albo na którymś złączu (kostce) albo przerwanie przewodu we wiązce.
15- zasilanie po zapłonie 30- zasilanie stałe reszta jak u tulipana.P
Da się tu zrobić jakiś przerywacz???
Witam Może i ta przeróbka nie udać Ci się, podaj jaki to układ scalony, jeżeli jego napięcie zasilania w/g noty katalogowej jest wyższy od 6V to nic nie zrobisz :cry: .
Jesteś pewien, że zasilanie po stacyjce na przerywacz dociera? Najprawdopodobniej będzie to czarny przewód. Zdemontuj przerywacz, zewrzyj zasilanie z wyjściem na przełącznik i sprawdź, czy po załączeniu kierunkowskazy będą się świecić światłem ciągłym. Jak tak, to coś nie tak z przerywaczem. Jak nie, to szukaj w okablowaniu, czy coś się nie rozłączyło/uszkodziło.
Kondensator musi być umieszczony jak najbliżej przerywacza z możliwie jak najkrótszym połączeniem (low esr ;) ), dlatego jest zawsze pakowany w podstawę cewek w środku magneta. (at)Krzysztof Kamieński połączenie cewki zasilającej z przerywaczem to wcale nie jest błąd, wszystkie układy zapłonowe z przerywaczem i własnym zasilaniem (magneto) tak pracują
Jak chcesz mieć 3-cyfrowe nastawianie czasu, to albo trzeba kupić gotowy układ, albo użyć uC (np. Arduino, bardzo łatwo się go programuje), i wtedy do 5V i 40mA (LED, jeśli to nie jest LED mocy, należy zasilać prądem około 10mA) nie trzeba dodatkowych elementów, do większego napięcia/prądu można dodać tranzystor. Ten układ z #3 ma taką wadę, że NE555...
Jazda bez wyłącznika nic ci nie da ponieważ zasilanie idzie przez wyłącznik.Wyjęcie wyłącznika powoduje rozłączenie zasilania przerywacza kierunkowskazów.Prawdopodobnie usterka jest w samym wyłączniku świateł awaryjnych.Pozdrawiam.
Pin 31 masa pin 49 zasilanie pin 49a wyjście na przełącznik kierunkowskazów.
Jaką funkcję pełnią induktory? Ograniczają prąd pobierany z zasilania podczas zwarcia przerywacza SG.
Włącznik awaryjnych nie podaje zasilania do przerywacza kierunkowskazów ,zabrudzone albo wypalone styki
Przerywacz zasilanie dostaje-zmierzyłem. Tego nie da się źle podłączyć tam jest kostka i nikt nic nie ruszał przy instalacji.
Żarówka świeci jak bezpośrednio z akumulatora. Nie, bo ma spadek na złączu, co najmniej 0,7 V, a to jest majątek przy 5,5V zasilania.
Jeśli tak: jeden przerywacz elektroniczny (3 pin) masa, zasilanie (sygnał) i wyjście na obwód - to włącznik świateł awaryjnych szwankuje, nie podaje napięcia na 49a gdy ma się łączyć z 15, coś jak w starszych Golfach (właśnie o nich bym poczytał, to jest ten układ).
Potrzebowałem schematu prostego przerywacza do skutera i ten schemat kolegi mongoł2000 ma jeden ale za to duży minus. Częstotliwość migania żarówki zależy też od wysokości napięcia zasilania. A to w skuterze nie jest stabilne. Na wolnych obrotach jest inne napięcie niż na wysokich obrotach. Przy wyłączonym silniku to już w ogóle niskie napięcie z samego...
Do przerywacza podłącz klakson i przekaźnik. Drugi klakson podłącz do styku przekaźnika który w spoczynku jest zwarty. Po włączeniu zasilania będziesz miał zamierzony efekt.
XLed jest zarówno na 230V (sieć) jak i 24V DC Na zasilaniu 230V przerywacz działa, na zasilaniu 24V nie (ale bezpośrednio takiego napięcia na koguta w tym napędzie nie ma). Połączyć wyjścia LAMP właściwie możesz, ale po pierwsze - napędy muszą być zasilane z tej samej fazy,, po drugie - w obu musi być identycznie podpięte zasilanie sieciowe - tzn zacisk...
Bez przerywacza -Zasilanie do 49 czy to po włączeniu awaryjny czy stacyjką dochodzi. Z przerywaczem - po włączeniu stacyjki cały czas jest zasilanie na 49 i 49a, niezależnie od położenia przełącznika kierunków. Tak powinno być? Bez włączania stacyjka awaryjne ON 12v na 49 i 49a, awaryjne OFF brak napięcia na 49 i 49a. Dodano po 57 Bez przerywacza -Zasilanie...
Świece podłaczas pod 1 (zakładając, że 1 - 3 to wyprowadzenia uzwojenia wtórnego - do niego podłączony był iskiernik w tej zapalarce). 2 łączysz z 3 i dajesz tu + zasilania. Na 4 podajesz impulsy masy z przerywacza. Oudowę świecy łączysz z masą na stałe (podłączasz mase pod silnik - w przerywaczu też jeden styk jest odizolowany, a drugi zwarty do masy...
A jakbyś przerywacz zastosował na "masie"? Zasilanie, przełącznik, żarówki, przerywacz, masa w tej kolejności, przerywacz zwykły nie elektroniczny.
Jeśli po włączeniu zespolonego na "0" wycieraczki zatrzymują się na dole to w silniczku i w zespolonym wszystko jest OK tylko twój nowy przerywacz nie podaje zasilania na "parkowanie"
Planowo awaryjne mają być właśnie na tym samym przerywaczu co kierunkowskazy. A obecnie na jakim przerywaczu są kierunkowskazy? Napisz też, jakich ledów używasz do tego. Wewnątrz przerywacz jest elektroniczny, nie jest to zwykły "klikacz" do żarówek To że przerywacz jest elektroniczny, to nie jest jednoznaczne, że nie ma w nim przekaźnika elektromechanicznego....
Rozbierałeś tą elbę? Która to wersja? Bo było kilka różnych środków. Najlepiej zamieść tu zdjęcia wnętrza. Kierunkowskazy jakie mają żarówki? Metod naprawy jest kilka. Możesz wymienić na nową. Możesz próbować naprawiać tą swoją. Możesz podstawić zewnętrzny przerywacz kierunkowskazów, co wydaje się najprostszym rozwiązaniem. Ale wtedy odciąłbym przerywacz...
Schemat jest narysowany błędnie. Końce pierwotnego uzwojenia cewki powinny być podłączone: jeden do plusa zasilania a drugi do kondensatora i przerywacza. Kondensator połączony równolegle do przerywacza. Na tym schemacie jeden koniec uzwojenia pierwotnego jest połączony do masy. Jak to ma działać? Przerywacz poprostu spowoduje zwarcie plusa zasilania....
"Sprawdzanie kierunkowskazów Impulsy dla kierunkowskazów i świateł awaryjnych są wytwarzane przez przekaźnik nazywany przerywaczem. Światła awaryjne są podłączone do przerywacza bez bezpiecznika. Bezpiecznik kierunkowskazów znajduje się w skrzynce bezpieczników. • Jeśli częstotliwość kierunkowskazu jest większa po jednej stronie niż po drugiej,...
witam 49-zasilanie po stacyjce 49a-wyście z przerywacza na przełącznik kierunków 31-masa 59-prądnica http://obrazki.elektroda.net/62_11849573... http://obrazki.elektroda.net/42_11849574... nie wiem czym się różnią ale jest fajna strona dla miłośników simsona http://simsony.net
panowie wymieniłem układ 555 i dalej nic nie wiem jak to ruszyć może zrobić coś podobnego od nowa niż się głowić jak to naprawić. może macie schemat ale ja mam mało punktów to może coś za fri ściągałem już jakieś schematy ale nie wiem jak to zrobić brak opisów. Moze zrobić przetwornicę z 12V na 500 /600V i tylko przerywacz na zasilaniu czy można tak...
Numeracja OK. Od strony centralki - "zasilanie akcesoriów" to 8,9 (polaryzacja chyba obojętna, jakby jednak nie dzałało - zamień przewody). "Wejście sygnałowe 1" to w centralce" 4 i 7. Fototest darujemy bo nie wiadomo jak zachowałyby sie fotki DTM. I łaczysz wg postu#9, aha - jeszcze mostek 5-7 Przerywacz zasilaj z napiecia 24V juz po zasilaczu. Jesli...
najlepiej tak zrób weź podłacz te zarówki szeregowo przykładowe obciązenie na jednej stronie -polutuj razem podepnij do przerywacza jesli bedzie oki tz ze cos nie tak z instalacja -kostki złacza jesli nie pociagnij kabel od + zasilania do przerywacza - i sprawdz jak te żarówki pracuja -specyficzne klepanie jesli go nie bedzie efekt jak teraz-w poście...
Skoro tak bardzo ci na nim zależy, to masz tam układ scalony. Wpisz jego typ w google, zajrzyj do datasheetu i dojdziesz, która nóżka to masa, zasilanie, wyjście... Jak i gdzie to podłączasz?
przecież przerywacz nie podaje masy Przerywacz nie, ale jeśli jest obciążony żarówką, to żarówka tak. Gorzej (i tego nie wziąłem pod uwagę), jeśli samochód ma kierunkowskazy LED - one mogą nie podawać masy... Proponowałem rozwiązanie z kondensatorem na SCL przy zasilaniu z przerywacza, albo z diodą przy zasilaniu ciągłym, żeby mieć '0', kiedy zasilanie...
15 zasilanie, ten przewód od cewki 1 cewka zapłonowa, tam gdzie był przerywacz masa wiadomo Przerywacz to ten przewód z platynek, który wcześniej szedł na cewkę zapłonową.
Zeby zlokalizować miejsce gdzie przedostaje się zasilanie ciągłe na obwody "po stacyjce" zacznij od wyjęcia tych bezpieczników które mają zasilanie siągłe i obserwuj czy kontrolki zgasną. Winny może być przerywacz kierunkowskazów-awaryjnych, radio, zegar i inne urządzenia mające zasilanie ciągłe i po stacyjce. Jak to nie pomoże to rozepnij kostke wyłącznika...
2 i 5 lampy lewa i prawa + plus zasilania 31 masa P kontolka świateł awaryjnych
Tradycyjnie (+),(-)wiadomo wyjście 2lub 5 na żarówkę,lecz już nie pamiętam ,czy po podaniu zasilania ,czyli podłączenie (+,-),nie powoduje już cykani przerywacza. Tak więc lepiej zastosować inny przerywacz.
zrobić przerywacz prosty przerywacz przerywacz zaplonu przerywacz grzeje
samsung np300e5a sterowniki komuter samochód wkładki zaworowe
dławik przypalony zawiasy ślizgowe
Naprawa przerwanych lampek LED na druciku - jak to zrobić? C-360: Olej zmieszany z wodą, pęknięta zębatka