A ten cienki pasek jaki jest w poldku jest w stanie przenieść takie obciążenie przez alternator 100A ? Czy przerabiałeś jakoś napęd na wieloklinowy ew. drugi pasek równolegle? To problematyczne taka przeróbka.
witam wszystkich serdecznie otóż tak jak w temacie napisałem chciał bym sie dowiedziec czy mozna załozycz gaznik zamiast wtrysku? czy to bedzie chodzic lepiej ? i czy duzo jest komplikacji chodzi mi oto zeby na gazie chodził oraz czy bedzie mniej palił gazu prosze o podpowiedzi z góry dziękuje wszystkim pozdro :)
To wiem ale chyba już tylko zagorzali puryści jeżdżą na prądnicy😉
Mam takie pytanie jak przerobic alternator samochodowy 12V od polonea na silnik elektryczny ,najlepiej pradu stalego.
A jakie trzeba wykonac przeróbki w obrotomierzu od Poloneza zeby działał prawidłowo w 2T 1cyl??
Mało prawdopodobne żeby pasowało, no chyba że wiertarka i spawarka w ruch pójdą, w tedy po przeróbkach może sobie dopasujesz.
Bez sensu. Obudowa br do przeróbki, zwrotnica też. Lepiej to opylic jakiemuś maniakowi tonsila i kupić monitorki
Witam. Teraz nie pamiętam dokładnie jakie przeróbki były ale widziałem kiedyś jak kumpel adaptował do malucha alternator z poloneza. I to działa.
A czy skorzystałeś z woltomierza , aby zaobserwować prawidłowe podawanie zasilania zespołu silnika napędowego? Można pokusić się o wykorzystanie wskaźników w podwójnej roli. Należy jednak zastosować dodatkowy układ przełączania. Kiedyś w zamierzchłych czasach dość powszechna modernizacja w "tapeciakach". Należy wzorować się na układzie z Finezji 1,...
Zastosuj stabilizator low drop. Ale taka przeróbka jest niezgodna z prawem W razie wypadku dziala na niekorzyść kierowcy.
Witam Czy orientuje sie ktoś ile prądu pobiera cewka od poldka- opór 3,3 ohma. Czy można to obliczyć z prawa ohma? Zamierzam zamienić oryginalną cewkę zapłonowa w wsk 175 na tą od poloneza. Nie wiem czy ładowanie da radę. Może jest ktoś kto ma taką przeróbkę?
Mam poloneza jak w temacie fabrycznie w zestawie wskaźników zamontowany jest jedynie prędkościomierz a w miejscu obrotomierza jest zaślepka chce przełożyć cały zestaw wskaźników który jest wyposażony w obrotomierz. I tu właśnie mam pytanie do was: -Czy po zamontowaniu licznika z obrotomierzem będzie działać czy potrzebna jest jakaś przeróbka instalacji?
Na diodach smiga jak nowy ze sklepu.Zastosowałem diody z alternatora (Polonez ,Fiat).
Do Trabanta po przeróbce na 12V zamontowałem cewkę zapłonową od Poloneza, działało niezawodnie. Zapomniałem, kondensator obowiązkowo !.
1.4 z Rovera był montowany seryjnie, więc znalezienie kompletu gratów do przekładki (silnik, skrzynia, most) nie powinno być wybitnie trudne. Znalazłem na alleszrocie kompletny silnik ze skrzynia i elektryka za 550zł. Mi bardziej chodzi przeróbki podwozia.
Przeczytałem te posty - to które znalazłem i jest w nich tyle co mam teraz wykonane. Ciągle nurtuje mnie sprawa jak przerobić go na 6V. Znalazłem przeróbkę obrotomierza z POLONEZA lecz jest to niestety inny model.
link do przerobienia eski rozdzielczej http://www.fsoautoklub.pl/?action=techni... i link do elektryki http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Nie wiem, czy się opłaca, ale chodzi o wypróbowanie zupełnie innego paliwa i bez tej przeróbki się nie obejdzie.
Nawinięcie na przewodzie to duży błąd wskazań,ja kupiłem nowy obrotomierz z firmy Lumel,dedykowany dla Matiza,podłaczyłem do wejścia cewki lutując przewód,obrotomierz od Poloneza bez przeróbki będzie pokazywał bzdurne obroty.
Ok. Problem rozwiązany. Winny był aparat. Teraz jest włożony zwykły z przerywaczem od Poloneza po przeróbce i wszystko śmiga. :P
Aby sprawdzić ładowanie należy na uruchomionym silniku zmierzyć woltomierzem napięcie na klemach akumulatora albo zmierzyć napięcie między cewką rozrusznika a masą ciągnika Dodano po 6 Starych regulatorów raczej nie ma w sprzedaży, pozostaje przeróbka na nowy alternator od ruskiego albo przeróbka na alternator od poloneza czy golfa.
W datasheecie układu nic nie ma?
A np. jakie przeróbki? co będę musiał przerabiać?
Taśmę stalową miały przeguby od Poloneza stary typ. Nowy jest taki sam jak twój. Które wymiary się nie zgadzają- mam taki przegub to mogę porównać wymiary (możliwość przeróbki). Popełniłem błąd- ta taśma jest do montażu a później ściągana.
Ile jeszcze tematów założysz? Ludzie otoczyli je jakimś dziwnym kultem jak Polonezy i chyba tylko dlatego że były wtedy głośne i w miarę dostępne. Przeróbki nie mają sensu.
Podobny patent robiłem w czasach Fiata 125p - przeróbka układu rozrządu z łańcucha na pasek, wałek rozrządu FSO Polonez z bitą cechą "W", gaźnik z poloneza typ "S2C", dopasowanie kanałów kolektora ssącego do głowicy, przeróbka ukł. zapłonowego na elektronik (tzn czujnik indukcyjny zamiast platynek), pompa oleju również z Poloneza - i "kredens" zwijał...
1. Sumator sygnału i inwenter. 2. Dodatkowy czujnik indukcyjny na kole pasowym + 4 występy. 3. Totalna przeróbka obrotomierza.
Problemy z masą / przeciekająca izolacja gdzieś w okolicy przekaźników ? Lub majsterkowanie poprzednika, np tzw "światła dzienne" montowane metodą "szwagier potrzymaj piwo". Przez 30 lat to niejedną przeróbkę miał pewnie. Auto ma znaczący pobór prądu jak jest wygaszone ?
Witam! Moduł jet raczej oki! A cała przyczyna tkwi w ustawieniu zapłonu, lub dzieje się coś z aparatem. Moduł nawet można założyc i od poloneza po niewielkich przeróbkach na kablach i też będzie silnik pracował.
Trzeba zasilić 18V wtedy można pomówić o znamionowej pracy silnikowej. Sąsiad ma kosiarkę z silnikiem 126p, dwie prądnice od c-330 napędzają noże z przodu i mają przyspawane płaskowniki dla lepszego odprowadzenia ciepła i wymienione wentylatory, na te od prądnic od poloneza. Zasilaa do prądnica od Kraza napędzana z silnika. Coś przebąkiwał o przeróbce...
To by oznaczało, że się zasiarczył i tylko przeróbka przez piec może mu pomóc. Pozdrawiam
Swego czasu przerabiałem kilka obrotomierzy, ten od poloneza ma bardzo dużą bezwładność wskazówki. Najlepsze wg mnie to te typu np AutoGauge. Mają regulacje na 2, 4 ,6 cylindrów, a przeróbka polega na wymianie 1 rezystora.
[tex]Tak więc po wielu przeróbkach moduł z polonez został podłączony i silnik sprawnie działał... po 1 dniu podzielił los pozostałych tranzystorów po prostu się przebił, przy oględzinach silnika zauważyłem że dławik podłączony do szczotki (nawinięty na pierścieniu ferrytowym) dotykał blaszanej obudowy silnika która jest podłączona do masy silnika tak...
Robisz przymiarki i wstawiasz jak pasuje. Będzie ciasno bez ruszenia ściany grodziowej raczej nie wejdzie. Do tego cała reszta przeróbek. ;)
Wcześniej czy później każdy użytkownik nissana almery tino spotka się z problemem źle działających przednich wycieraczek z racji tego, że fabrycznie zastosowano złe rozwiązanie przez co dostaje się do silniczka woda oraz wilgoć co prowadzi do uszkodzenia. Koszt nowego silniczka w ASO to jakieś kosmiczne pieniądze, na rynku wtórnym brak tych silniczków...
witam prowadzę działalność nie przy samochodach płacę zus itd .ale szlak mnie trafia jak powierzam samochód ałtoryzowanemu serwisowi na wymianę klocków i następnego dnia ląduje w serwiśie oddalonym o 300km z powodu przetartego przewodu hamulcowego o wachacz [całkowity brak hamulców .ewidentna wina mechaniora] .propozycja naprawy około tygodnia po dostawie...
możliwe jest wszystko, chociaż czasami jest tak że musiałbys przerobić cały samochód, ale nie wiem czy to jeszcze jest opłacalne. Zależy czego oczekujesz od tego przerobionego poloneza, jeśli ma być szybki, bardzo szybki to proponuje rozglądnąc sie za innym silnikiem, następnie zawieszenie, hamulce itp. itd, ale jeśli ma być to auto do jazdy na codzień...
A nie pasował by tam rozrusznik od poloneza tylko z silnikiem 1.9D?
Nie szkoda na taką przeróbkę Fiata z lat 70-tych ? Na takie przeróbki lepiej nadaje się już ten z ostatnich lat produkcji w nim już był poszerzony tunel i dziura na lewarek ponieważ montowali całe jednostki napędowe od Poloneza albo skrzynia Poloneza + silnik Fiata (FSO) Trochę swego czasu było takich poprzerabianych Fiatów na silnik Rovera jak pamiętam...
Witam ! Przeżyłem coś takiego w Polonezie Trucku. Przeróbka wiązki elektrycznej to żaden problem dla pożądnego elektryka samochodowego. Nie trzeba przekładać wiązki kabli. Wyszły za to inne problemy. Skrzynia biegów musi być zgodna z silnikiem Diesla, bo ma inne przełożenia i konstrukcję wałka sprzęgłowego. W przypadku Poloneza z tylnym napedem okazało...
Poprostu samochód się starzeje.. Nie można wymagać od poloneza żeby wszystko było w nim lux zwłaszcza po przeróbce na gaz :) tańsze jeżdżenie musi coś kosztować :) A co do problemu to coś z pompą, paliwo wraca z pompy i dlatego ma takie przebłyski..
Najprostsza przeróbka na elektroniczny to założenie od nowszego Poloneza, jest on całkowicie zabudowany w przełączniku, Podłaczasz + i - zasilanie i +/- silnik, Masa silnika musi iść na przełącznik nie na masę auta. Na oryginalnych jest chyba nawet opisane z tyłu.
W fiatach były oba alternatory. W polonezie oryginalnie montyje się regulator 9d i alternator wyłącznie 9 diodowy. Jeżeli nie miałeś żadnej przeróbki w podłączeniu alternatora to kup regulator 9d. Pozdrawiam.
Witam !! Można zostawić. Typowe w alternatorach zachodnich z regulatorem zespolonym, spotkałem regulatory dające 15 V ale także i takie które miały tylko 13,2 V. U siebie stosuję drobną przeróbkę i regulator od poloneza, elektroniczny 9D. Napięcie wyjściowe 14,4 V i w razie czego to ma prkę na płytce, można wyregulować. No i jest dużo bardziej stabilny,...
Jeśli masz h4 to ja proponuje zestaw bixenonów bez zadnej soczewki i bez polerowania kloszy, natomiast te dodatkowe drogowe niech będą jakie są. Zastaw tych chińskich biksenonów to jakies 350 zł. Palnik jest odpowiednio osłonięty, nikogo nie bedziesz oślepiał. A co to jest za samochód konkretnie? bo mi to na poloneza wygląda albo coś z rodziny FSO;>
Witam. Kup sobie regulator obrotów wentylatora od Poloneza, z płynną regulacją /potencjometr/, albo skokową, tańsza parę złotych, jak wolisz. Koszt nowego z gwarancją ok 30-35 zł. Ten regulator ma cztery konektory, są dość dobrze oznaczone. 1. dwa tj zasilanie standartowe z instalacji samochodu /+/ i /-/ 2. i dwa to wyjście na silnik went. Tylko nie...
Witam. Chciał bym się dowiedzieć czy pod skrzynie Poloneza 1.6 Caro gli, podejdzie silnik Opla Astry 2.0 gsi 16v. Czy oprócz mocowań i instalacji komputera czekają mnie inne przeróbki mechaniczne.? :?: :D
To zależy też jakie się ma auto. Najprostrza przeróbka jest w VW na jednym przekaźniczku i mamy światła jak w polonezie po kluczyku. Sprawdzone, od 3 lat jeżdżę i jest ok.
Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
Do śrubki M8.
Witam Kolegów! Swoją trzydziestkę przerobiłem w 2009 r. Trzeba zamienić biegunowość akumulatora i można zakładać alternatory dedykowane lub przeszczepiane z innych pojazdów. Tu moja przeróbka: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Obecnie pracuje regulator z alternatora Boscha, z golfa 3 w którym skończyły się szczotki...
Nadeszła wiekopomna chwila. Przyszedł mixer przeznaczony do przeróbki. Mixer pochodzi z Poloneza z monowtryskiem Multec TBI, wyposażony w sterownik Voila, parownik Tomasetto Achille 100HP. Polonez posiadał sondę lambda oraz silnik krokowy do regulacji. Jak zapewniał właściciel, Polonez na LPG osiągał 150km/h bez szarpania, dławienia itp. Książkowe osiągi...
Masz silnik z wtryskiem jednopunktowym, tak? To jak wysterujesz ten wtrysk bez komputera? Albo dołożysz jednostkę centralną i zrobisz do nie instalację, albo czeka cię przeróbka na aparat i gaźnik.
beny73-73 chodzi mi tylko o odchylenie ogona gdy napięcie na prądnicy przekroczy zadaną wartość. Jestem w trakcie przeróbki mojego wiatraka po rozwaleniu śmigieł przy silnym wietrze . Robię też sterowanie ogona siłownikiem napędzanym silnikiem od wycieraczek samochowych , jako siłownik przerobię lewarek od poloneza . Całość sterowana sterownikiem "RENPIO"...
Przełącznikiem od świateł sterujesz przekaźnik a on włącza leflektory drobna przeróbka. Chodzi o to by prąd roboczy płynoł przez przekaźnik a nie przez przełączniki od świateł. Przekaźnik samochodowy nie pamiętam oznaczeń takie jak stosowane były w polonezach na przyzwoity prąd chyba 16A ale nie jestem pewien. Koledzy napewno pamiętają. Pozdrawiam :)
Napisałem, że NIE PASUJĄ! Być może jest sposób na przeróbkę, ale ja go nie znam i mnie NIE UDAŁO się tych klamek zmienić.
Witam. Silnika prądu stałego szczególnie z magnesami stałymi nie trzeba przerabiać. Wystarczy go napędzić i powinien działać jako prądnica. Jeśli chodzi o moc rzędu 80W to silnik wentylatora chłodnicy od poloneza ma taką moc. Małe maszyny elektryczne mają niestety stosunkowo małą sprawność. Pozdrawiam.
Ja mam w C-360 alternator o VW , już jakieś 2 lata i ładuje pięknie . Uchwyt był do przeróbki a koła pasowe zostały orginalne .
Gdyby byl to kompletny wrak, w którym dobra byłaby w zasadzie jedynie skrzynka to taka przeróbka jeszcze byłaby w jakiś tam sposób uzasadniona. Jeśli zostało rozebrane kompletne radio, dajace się niewielkim nakładem pracy uruchomić to jest to zniszczenie. Przeróbkę taką można porównać z przerobieniem samochodu "Warszawa" poprzez przełożenie silnika...
aha dzięki a czy istniałaby inna możliwośc :?: taka jak np. nawiniecie starej cewki zapłonowej i podłączenie jej do zewnętrznej np. od poloneza czy zdało by to egzamin i czy trzega dozo czesci jesli tak to jakich:?:
Chciałem wymienić w/w włącznik. Pytałem sprzedawców w sklepach jaki włącznik będzie odpowiedni, to co oni proponują, mnie trochę skołowało. Oryginał jest o temp. załączania 97°C, ale podobno można wstawić od Poloneza 92°C (po przeróbce kabla), jakiś zamiennik do skody Felicji M98 o temp. 85°C. Czy może mi ktoś wyjaśnić czy to ma jakieś znaczenie który...
Problemy z ładowaniem to nie nowość żeby uniknąć kłopotów i zapomnieć o problemie ładowania zamontuj alternator ze szrotu od Poloneza i problem Masz z głowy.Jest wiele postów dotyczących układu ładowania w T25 oraz przeróbki na alternator od samochodu.
Poszukuję schematu instalacji elektrycznej Cóś mi się sknociło i nie mam ładowania, wcze sniej elektryk "przerabiał" alternator po uszkodzeniu regulatora napięcia. Po "przerobieniu" i założeniu regulatora napięcia od poloneza ładowanie było, ale cały czas świeciła kontrolka brak ładowania. W tej chwili świeci, ale ładowania faktycznie nie ma :) Pozdrawiam
Zacznijmy od tego że (jak już wyżej napisano) przeróbka rozrusznika na silnik stałej pracy jest absolutnie nieekonomiczna, w momencie gdy na allegro można za 100 zł kupić silnik 36V koło 300W, do hulajnogi wystarczy z zapasem
Z tego co pamiętam, to przewód podłączało się do cewki a nie nawijało na przewód w.n. (choć kto wie - może tak też działa). W polonezie są 4 cylindry, a w cc700 tylko 2, więc przekłamanie będzie. Jeśli to obrotomierz ze starego poloneza z kwadratowymi zegarami, to szukaj schematu obrotomierza MS2 z Mery (niemal to samo, co w obrotomierzu do dużego fiata)...
Zostaw go tak jak jest, w oryginale. :) Borewicz akurat fajnie wygląda z tyłu, więc nie wiem co chcesz zyskać przeróbką na Caro. Poza tym, borewicz to już rzadki widok, nie to co wszechobecne Caro.
Też myślałem nad przeróbką instalacji ale jeszcze pozostaje kwestia seryjnego alternatora który nie został zaprojektowany na tak duże obciążenia. U mnie stopiło się uzwojenie. Jeżeli wymienić też alternator to taka przeróbka z technicznego punktu widzenia powinna wystarczyć (no nie mówiąc o niszczacych się lustrach).
Więc tak :D Polutowałem wszystko, podłączyłem do simsona, odpalam i moim oczom ukazało sie magiczne 2000 obr na wolnych :D Czyli wychodzi na to że pokazuje prawidłowo. Gdy przekręcę manetke do oporu to wskazówka wychodzi poza skalę na około 9000-10000 czyli jest super :D Simson na wolnych mniej więcej jakie ma obroty?? I tą przeróbkę trzeba zastosować...
Kolego daj sobie spokój z 1.9 tdi. za dużo kombinacji ,to nie te czasy kiedy przekładało sie silnik z poloneza do fiata lub z żuka do nysy . Po 1: inne skrzynie biegów. 2: inne sterowniki w tym komputer 3: inne półośki itd. No chyba że masz całą wiązkę elektryczną pod maskę z disela i sterowniki ,ale i tak dużo roboty jest z tym.
Gdybyś zastosował się do pkt 3.1.15 regulaminu, zaoszczędziłbyś mi mnóstwo bicia piany. Innym pewnie też. Tak jest też w Polonezie, do którego kipercz wreszcie się przyznał. Nie było moim celem "namieszanie" tutaj-silniczek z Poloneza kupiłem po napisaniu pierwszego swojego posta w tym temacie-dzięki wszystkim za pomoc
Mistrzu, ściąg że sobie pdf jak sie ustawia śrubę zderzakową przepustnicy w korpusie monowrtysku boscha. Dowolny system, monojetronic A2.2 albo nasz polonez na Ma 1.7.
gdyby nie to że już jakieś przeróbki zostały zapoczątkowane to ja bym polecał zastosować wielopunkt z golfa 1,3 (jak się bawić, to się bawić)
O podłączeniu alternatora było wiele razy, w c 360 nie zmieniasz polaryzacji, ewidentnie ktoś zajumał regulator, ten z linku pasuje ale najpierw dopytaj sprzedawcy bo powinien być w kpl, poza tym pewnie przepłaciłeś za ten alternator z poloneza wymalowany srebrzanką
Mozan sobie wykonac taki reflektorek co kiedys probowalem z np blachy aluminiowej ale trzeba troszke zrecznosci rzeby to jako tako wygladalo wwentualnie proponuje mozaike z kawaleczkow lusterek . A przecierz jeszczemozesz sprobowac od kogos zalatwic stary reflektor od czegos pisalem o reflektorach od poloneza bo one idealnie pasuja do obudow ktore stosuje
Witam Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że przeglądnąłem całą elektrodę i i inne fora związane z wytwornicami dymu. Chciałbym zmontować wytwornice ok 1500-1700W nie jakieś tam żelazko co kapie albo coś w stylu urządzenia za 200 zł. Po namyśleniu i testach grzałki ze znajomym wymyśliliśmy projekt pieca podobny do http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic81...
Witam serdecznie. Otóż od pewnego czasu posiadam fiata 125p z silnikiem pojemności 1500. Auto jest ubezpieczone, ma przegląd jeszcze i robi głównie jako auto transportowe do przewożenia ciezkich rzeczy w bagażniku. Ostatnio jakieś 2 miesiące od zmiany cieczy chłodzącej z wody na płyn borygo eko(zielony) zaczęła przeciekać mi na łożysku pompa wody. Planuję...
Aha. A w silniku trzeba jakieś robić przeróbki np gaźnik czy coś? Sorry ze może głupie pytania ale troche jestem zielony w mechanice samochodowej.
Witam ! Z tego co mi wiadomo to dyfer w trucku ma większe przełożenie, inne są też mocowania w tylnym moście co powoduje że nie da się bez przeróbki założyć także całego mostu. Nadmienię że też posiadam trucka z wyjącym mostem :( . Pozdr. Daniel
Witam. Za tą usterkę odpowiada moduł zapłonowy. Jest umocowany do aparatu zapłonowego. Jest to typowa usterka, gdzie przy wysokiej temperaturze zanika iskra. Oryginalny moduł firmy magneti marelli kosztuje ok 300zł, zamiennika nie spotkałem. Z powodzeniem można zastosować moduł z poloneza, koszt ok 45zł. Wykonałem cztery takie przeróbki i nie ma reklamacji....
Może mieć. Maluch to dwa silniki jednocylindrowe przestawione względem siebie o 360 stopni. I tu kłania się teoria: pełny cykl pracy silnika czterosuwowego, to 720 stopni, czyli dwa obroty. W maluchu zapłon wypada co obrót, bo cylindry są przesunięte w fazie o jeden obrót i pracują naprzemienie (mimo, że oba idą w górę równolegle, ale na jednym jest...
Najlepszy dla Kolegi będzie typowo motoryzacyjny przekaźnik Zelmot 541: http://obrazki.elektroda.net/82_12862324... Fotka na inną okazję, lecz widać co i jak. W sklepie wystarczy powiedzieć: "do światel" i sprzedawca poda dobry. Może być jego zamiennik, do dostania za śmieszne kwoty na alledrogo. Styki tego typu przekaźników to: 85 i 86 sterowanie,...
W takich przeróbkach przodują właściciele polonezów. W takich sytuacjach ja tez okazuje sie wredny. Siadam sobie za takim delikwentem i włączam długie. Jak Kuba Bogu...
witam, jezeli chcesz zrobic to za nieduże pieniądze to prosze oto jest recepta: PRZÓD -potrzebujesz skrucić sprężyny o jeden zwój i je utwardzić, nie wiem ale mogą wiejść sprężyny od poloneza trucka i je wtedy skrucić o jeden zwój i utwardzić będą one o wiele trwardsze niz twoje seryjne po tej samej przeróbce. -amorki natomiast jezeli masz amorki rozbieralne...
Popraw połączenia elektryczne tego alternatora który masz i instalacji - i nie pisz więcej bzdur. Standartowo akumulator 72Ah 640A to stanowczo za mało. Wrzuciłem więc akumulator 80Ah 720A, poprawiły się rzeczy takie jak odpalanie po dłuższym postoju itd. ale akumulator nie jest doładowywany, no nic dziwnego przy 55A i słabej charakterystyce pracy alternatora....
radek2007 chodzi o to że ty potrzebujesz obrotomierz do 2T więc aby prawidłowo wskazywał obroty musi pod transformatorem pokazywać 3000rpm, a przeróbka na 2T pisałem wyżej kondensator 100nF Jeśli pokazuje ci teraz 1500rpm to prawidłowo ale dla 4T. A sprawdzasz na swojej tarczy czy na oryginalnej?
Zbiornik paliwa z pompą elektryczną i zasilaniem. Wiązka silnika ze sterownikiem (komputerem). Przerobić układ wydechowy aby wstawić fragment wydechu z sondą lambda. Rozumiem, że masz cały osprzęt silnika. Bo jak nie to lepiej przełożyć kolektory wstawić aparat zapłonowy , mechaniczną pompę paliwa i zapomnieć o kombinacjach.( w takim przypadku trzeba...
Taka "przeróbka" podszybia ze "starego typu" na "nowszy" plastikowy to tylko u blacharza samochodowego. Trzeba zdemontować przednią szybę ,przednie błotniki ,wyciąć "stare" podszybie i wstawić "nowe". Pozdrawiam!
Do "M.B.": Jak chcesz to podeślij mi swojego a ja po przeróbce i sprawdzeniu odeślę z powrotem i szczegółowy opis na forum zamieszczę... Jak już wspomniałem do Twojego egzemplarza dorwać się nie mam jak..:/
I nie szukaj "starszych" i prostszych diesli, bo będą zajeżdżone. Synuu! POszukaj jakie przebiegi robi "stary i prosty diesel" z MB W124. Również uwielbiam 1.9TDI, to oszczędna rakieta, ale najlepszy będzie stary wolnossący diesel, z Volkswagena, części tanie, mało pali. Albo 1.9D z poloneza. Silnik Citroena, nie do zajechania. W warsztacie mamy takiego...
zdobądź alternator od poloneza 9 diodowy z regulatorem i to jest optymalne rozwiązanie cenowe, gabarytowe i prądowe do polskiej trzydziestki jak na mój gust to wystarczający alternator. Teraz tylko mała przeróbka w instalacji jak była prądnica, mała przepinka akumulatorów i fura gada
Dziadki jak coś wrastają to z reguły się cieszą, że ktoś chce to odkupić w celu ratowania, i że nie jesteś kolejną hieną złomiarską, i jeszcze może Ci poopowiada o nim różne historie. :) Ja tak kupiłem wrastającego malucha 600 kieeeedyś za 350 zł, to jeszcze dziadek opowiadał że nim w KJS-ach jeździł, że różne przeróbki porobił (dzięki czemu ten silnik...
czy te przewody trzeba rozpiąć z wieczkiem? Koniecznie, inaczej ich wyrwiesz. czy alternator może się tak z dnia na dzień zepsuć? Tak. czy w gre wchodzi wymiana altka? czy go reanimować? Domyślam się, ze to alternator z regulatorem zewnętrznym. Ja bym sobie dał z nim spokój ale decyzja i tak należy do Ciebie. jeśli wymiana to jakiego zamiennego szukać?...
Witam.Problem może być dość skomplikowany.... W autach tej marki zastosowano gażniki które miały urządzenia oszczędzajace benzynę. Działanie tego cuda polegało na tym że podczas jazdy np. na 4 biegu po całkowitym zdjęciu nogi z pedału gazu -czyli podczas hamowania silnikiem, i oczywiście kiedy przepustnice gażnika były zamknięte , to układ ten odcinał...
W związku z licznymi pytaniami o tą przeróbkę, przedstawiam gotowe rozwiązanie. W przypadku trudności z uruchomieniem silnika lub strzelaniem w kolektor ssący, należy zamienić miejscami przewody impulsatora indukcyjnego.
Witam. Jeżeli to jest UNO z silnikiem FIRE 1.0, z modułem zapłonowym na aparacie zapłonowym, to uszkodzony jest właśnie ten moduł. Nowy kosztuje w ASO ok 300zł, podróby nie spotkałem. Moja propozycja, założyć moduł z poloneza produkcji APE (auto power electronic), wykonałem dwie takie przeróbki i autka jeżdzą bez problemu. Jedno mam cały czas na oku...
schemat już zdążyłem znaleźć ale nie mogę znaleźć informacji jakie zmiany w instalacji muszę wykonać montując alternator np. od poloneza Zdaję sobie sprawę z zalet alternatora ale trochę jestem ograniczony brakiem czasu i próbuję znaleźć optymalne rozwiązanie. Jeśli okaże się , że przeróbka nie wymaga ogromnych nakładów pracy to zdecyduje się na wymianę...
Witam. Chciałbym zmontować sobie obrotek od poloneza do mojego simsona ale nie wiem co i jak. Czy jest możliwość przeróbki tego oto obrotomierza pod instalacje 6V ? http://obrazki.elektroda.pl/4256667300_1... http://obrazki.elektroda.pl/4938925000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1422070700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1157199300_1...
Witam. Mam tylko jedno pytanie. Czy obrotomierza od Poloneza Caro Atu będzie pasował po przeróbkach do motoroweru Komar? Sprawdzałem już tematy na elektrodzie na temat obrotomierza do motoroweru ale nie uzyskałem jasnej odpowiedzi więc proszę tylko o mała pomoc. A czy obrotomierza od Poloneza Caro 1.6 GLi (zaplon Abimex) jest taki sam jak obrotomierz...
To c330 oryginalnie miał alternator? Nie miał. Koledze zapewne chodzi o obecnie produkowane alternatory dedykowane do c 330, które mają odpowiednie mocowanie, nie wymagające przeróbki. Te dedykowane nie różnią się niczym od tych z Fiata 126p, Poloneza i innych polskich maszyn prócz tego że są chińskie i padają jak muchy. Jedyny dodatek to rurka dystansowa...
a nie wiecie moze czy jest jakas mozliwosc podkrecenia pompy oleju np. na regtulatorze cisnienia albo czy nie bedzie pasowala jakas pompa od innego samochodu?? np. fiat 131 czy tam 132 juz nie pamietam jaki to byl z silnikiem 2.0?? czy gdyby udalo mi sie wcisnac taka pompe do 1.6 czy wtedy ciśnienie byłoby wystarczajace?? Pompę olejową można podciągnąć...
obrotomierz poloneza przeróbka chłodzenie poloneza zegary poloneza
klasa mercedes kontrolki układ próbkująco pamiętający unifon analogowy podłączyć
licznik tiguan elektryczny samochód
Lokalizacja bezpiecznika w SilverCrest Monsieur Cuisine Plus SKMK 1200 A1 Uszczelnienie pokrywy rozrządu Honda Jazz II