Pytanie po co i na jakie warunki pracy ta przeróbka?
Witam, nie wiem czy da się dokonać tej przeróbki ale wiem, że istnieje możliwość przeróbki silnika klatkowego na prądnicę synchroniczną - przy wykorzystaniu magnesów trwałych (neodymowych). Robi to firma Komel z Katowic, tylko nie sądzę aby udzielili jakichkolwiek wskazówek poza cennikiem swoich wyrobów. Też jestem zainteresowany taką przeróbką ale...
W sieci obecnie mamy 230 V, kondensator na 250 V może wytrzyma. Akurat nie wytrzyma, bo bedzie na nim panowało napięcie 280 - 320 VAC. rozruchowe. Nie, tzw. Kondensatory pracy. Niby wyliczyłem 154uF a tu jest 160. Ale to chyba nie zrobi różnicy. Czy taki by się nadał na 100%? Niewielka, ale i tak rozwiązanie do d....y :cry: . Ten silnik ma coś napędzać,...
Uzwojeniami zajmij się później. Podstawą takiej przeróbki jest wirnik . Tu masz klatkowy, bo to silnik indukcyjny z kondensatorem pracy. Jakaś ,,gwiazda" z magnesów neodymowych ? Lub coś w tym stylu.
Generator asynchoroniczny można zrobić z każdego silnika klatkowego bez żadnej przeróbki, jedyna wada takiego generatora to to że on musi współpracować z siecią elektryczną, nie może on być wykorzystany jako oddzielne źródło zasilania. Jeżeli zaś chciałbyś wykorzystać taki silnik jako generator niezależny to ja bym wtedy we wirniku zastosował magnesy...
Witam znów mam ten sam problem brak sterowania . A może ktoś by mi przerobił ten układ na silniki klatkowe i falowniki ?
Zauważ, że w oryginale układ nie zadziała - musi mieć przeróbkę opisaną w artykule. Ogólnie sterowanie obrotami silnika klatkowego przez obcinanie części sinusoidy jest lekko mówiąc naciągane - silnik traci moc a zwolnione obroty są niestabilne.
W stole probierczym do wtrysków SPP1 pracuje w/w zestaw, co ciekawe (raczej) fabrycznie brak jest prądniczki tachometrycznej, ale sprzęt działał tak latami, niedawno okazało się, że silnik zachowuje się, jakby nie miał mocy, przy małym obciążeniu jest w stanie się rozpędzić, przy większym DMM ogranicza prąd do 33A i silnik ledwo kręci. Nie dłubałem...
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
(at)tob53 Dalej ciągniecie te bzdury ? Wirnik silnika pierścieniowego ma trzy bieguny wydatne, a uzwojenia połączone w gwiazdę i doprowadzone do pierścieni. Można to inaczej zrobić - zasilić stojan prądem stałym - jako wzbudzenie, po połączeniu mu wszystkich uzwojeń szeregowo, bo jest ich zawsze parzysta ilość. Robiłem takie eksperymenty, bo było parę...
Silnik masz 1460 rpm czyli 2 pary cewek. Do takiego silnika potrzebujesz 4 rowków z magnesami N-S-N-S (bo są 4 cewki czyli 2 pary). Co do pochylenia magnesów na razie nie znalazłem wyjaśnienia dlaczego miało by to dawać lepsze efekty przy pracy na magnesach stałych (Co innego w oryginalnej konstrukcji silnika indukcyjnego z wirnikiem klatkowym). PS...
Myślę że przeróbka pradnicy asynchronicznej klatkowej na generator synchroniczny na magnesach nie ma sensu, jeśli ma on generować stabilną sinusoidę niezależnie od obciążenia. Silnik Ford 1.6 16V Duratec Ti-VCT 105/110KM ma tak duży nadmiar mocy, że nawet przy skrajnych zmianach obciążenia, układ sterowania obrotami reaguje w ms i utrzymuje je z tolerancją...
Silnik klatkowy nie da się przerobić na prądnice. Musiałbyś z wirnika zrobić wirójący magnes lub elektromagnes. Zobacz jak zbudowany jest alternator samochodowy.
Cześć. UPS to nie te moce. Ponadto UPS ma przebieg prostokątny i silnik indukcyjny jednofazowy z rozruchem pojemnościowym czy innym na tym nie ruszy. Lepszym rozwiązaniem było by skonstruować jakiś falownik, albo przynajmniej przezwoić silnik klatkowy na 3 fazowy 12V i sterować go z generatora. A najlepiej to przerobić rozrusznik. Wyjdzie najtaniej...
Tylko czy taka przeróbka na bldc zadziala. Możesz próbować, ale wg mnie masz małe szanse powodzenia. Silnik klatkowy trudno przerobić na blcd ze wzlędu na zupełnie inną budowę. Sterownik też musi być odpowiedni, bo obciązenie silnika sprężarką jest wybitnie trudne. Bardzo zmienne. Z wyraźnym maksimum gdy tłok dochodzi do głowicy. Praktycznie silniki...
Witam, stałem się posiadaczem w/w silnika i chciałbym się dowiedzieć z czym wiąże się przeróbka na prądnicę? Czy konieczne jest przezwajanie silnika? Czy trzeba go jakoś wzbudzać, czy wystarczy dostarczyć mu 1500obr i już działa jako generator? Wiem że jest sporo postów na ten temat ale nie wyczytałem z nich żadnych konkretów zazwyczaj to spory czy...
Moc typowego rozrusznika to ok 2-3 kW i czas pracy kilkanascie sekund ,Przełożenie jest duze .przy takiej przeróbce moc powinna zostać zachowana .Trudniej bedzie znalesc silnik 1- faz tzw. klatkowy a jego gabaryty mogą byc duze . Podobną budowe mają silniki komutatorowe np. od szlifierek kątowych ale wymagało by to skomplikowanych przeróbek w rozruszniku...
No cóż. Dokładne informacje, co to za silnik, jakieś zdjęcia z wnętrza oraz po przeróbkach, powinny być już w pierwszym poście, bo to są kluczowe informacje w takich sytuacjach. Udało mi się zidentyfikować ten silnik. Jest to ACC typ: 20585.108 A tu jego zdjęcie od strony wału napędowego: https://obrazki.elektroda.pl/1986233200_...
Witam forumowiczów! Niedawno zmajstrowałem prototyp dość fajnej w mojej opinii turbiny VAWT i chciałbym jej nową, już solidniej wykonaną wersję trochę po testować przy pracy z generatorem. Od jesieni mocno wałkuję temat prądnic do elektrowni wiatrowych, mam już pewne preferencje oraz pojęcie "z czym to się z grubsza je" całość się jednak rozbija o koszta....
Witam.Jeżeli potrzebujesz wolnoobrotowego generatora do elektrowni wodnej to najlepiej poszukaj silnika klatkowego o odpowiedniej mocy i możliwie niskich obrotach np. 700obr/min.Następnie należy stoczyć wirnik i przykleić magnesy neodymowe z odpowiednią ilością biegunów.Uzwojenie stojana zostaje oryginalne.Poczytaj wątek http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12...
Witam szanowne grono zapaleńców. Czytam Wasze poczynania od jakiegoś czasu i dopiero postanowiłem coś napisać, wymiana doświadczeń przynosi same plusy w końcu. Odnośnie baterii akumulatorów i ich łączenia, które było poruszone kilka stron wcześniej, opieram się na doświadczeniu o akumulatory do sam. ciężarowych. W takim przypadku łączymy je szeregowo...
A więc tak - jak usunąłeś stary wzmacniacz to raczej już nie odtworzysz rozwiązania lampowego w tym urządzeniu. Na początek postaraj sie uruchomić sam ślinik, powinien to być jednofazowy silnik klatkowy z kondensatorem przesuwającym fazę. Kolejnym krokiem jest odtworzenie zasilania naświetlki dźwięku, po prostu trzeba sprawdzić czy naświetlka będzie...
Witam serdecznie! Do tej pory silnik klatkowy z hamulcem sterowany był poprzez przekaźnik trójfazowy SSR. Hamulec załączany (hamowanie) przed końcem cyklu pracy silnika. Wszystko sprzężone z enkoderem i po zliczeniu x impulsów stop silnika z wcześniejszym hamowaniem. Silnik zatrzymywał się prawie idealnie, wszystko pracowało świetnie, ale w związku...
Ten wzór nadaje się do przeróbki silnika na prądnicę jak siodło dla Ś...i. η - sprawność maszyny, bezwymiarowa, = 1 f - częstotliwość pracy w hercach B o wiele lepiej niż wirnik klatkowy w asynchronicznym silniku. Pozostałe współczynniki (rdzenia i okna) nie ulegają zmianom i w precyzyjnym wykonaniu = 1 lub korzystniej. Proszę być bardziej precyzyjny...
Witam tutaj potrzebne jest falowniki trójfazowa sieć. Masz 75W przez siłę trójfazowa sieć. A przez kondensator to jest jakieś 1/3 mocy silnika albo 1/2 mocy lub rzadko bardzo 2/3mocy... I indukcyjna klatkowe silniki reguluje się przez częstotliwość nie napiecie... Też mam taki silnik malutki 75W 2800obr.min. Kupiłem na złomie do doświadczenia przewinięcia...
Układ wzmacniaczy magnetycznych (transduktorów) proponowany przez kolegę _jta_, ( układ 2 równolegle połączonych dławików z rdzeniami nasycanymi, co daje zmianę impedancji), oznaczałby szeregowe włączenie do obwodu transformatora zmiennej impedancji (nastawianej układem sterowania- dodatkowe źródło DC i potencjometr lub układ elektroniczny). Wzmacniacz...
Tylko przez zmianę (zmniejszenie) wymiarów montażowych do minimalnych możliwych. Ale wtedy zmniejszy się komfort ruchu bramy - może szarpać przy starcie i połowę skoku żabkować, o zwiększonym obciążeniu mocowań i samego siłownika nie wspomnę. Sam silnik (asynchroniczny klatkowy 220V jednowazowy z uzwojeniami pomocniczymi i kondensatorem) ma konstrukcyjnie...
możemy pisać bez końca ja nie chcę się targować my poprostu zamawialiśmy trafa i nie sądze , że byłyby takie drogie myśle że są to porównywalne ceny z innymi przeróbkami ale cóż to forum nie jest by walczyć niech napisze autor postu co wybiera wkońcu to jego maszyna i nie sądzę żeby przewinąc silnik od hydrauliki , podajnika wiorów pompy lub pomp chłodziw...
Jeśli uważasz, że maluch o z silnikiem 6kW może na prostej drodze bez wiatru wycisnąć więcej niż 25 km/h, to napisz to wprost. Będzie to cenna informacja dla wszystkich zainteresowanych EV, do których się też zaliczam. Według mojej wiedzy na 125 km/h też można liczyć. Zależy od elektroniki jaką użyjesz. Ktoś z Niemiec zrobił taki z silnikiem klatkowym...
Tak tylko silniki pierścieniowe przerabia się na prądnice chyba że w tym temacie coś się zmieniło. Myśl, że się nic nie zmieniło. Sugeruję tylko, że autor ma silnik, który nie ma szczotek i pierścieni. Wobec tego raczej go nie zastosuje. Dla ścisłości to silnikiem asynchronicznym (klatkowym) można produkować energię elektryczną, bez żadnych przeróbek...
Wojtekj23, z obrotów wynika, że ten silnik posiada 8 par biegunów i jest to dobry materiał pod przeróbke, z tym że moc jaką można uzyskać nie przekroczy 300 wat. Ważne jest także co chcesz zasilać tą prądniczką , jeżeli ma to być np. akumulator 12V to nie obejdzie się bez przewiniecia stojana. Co do samej przeróbki - wystarczy przetoczyć wirnik i przykleić...
Zgadzam się z grubym 1. Automatyczny rozruch (gwiazda, trójkąt) silnika dość sporej mocy jest kosztowny. W silnikach do 5 kW nie jest wymagany rozruch za pomocą przełącznika Gwiazda/Trójkąt, lecz by można było prawidłowo dobrać zabezpieczenia nadprądowe wskazane jest by taki rozruch był zainstalowany. Nie znam sieci zasilającej, ale jeżeli w przyłączu...
silnika klatkowego sterowanie silnika klatkowego sterownik silnika klatkowego
ekspres krups ea9000 domofon bticino bloody sterowniki
schematy instrukcje serwisowe schematy instrukcje serwisowe
Peugeot 307 2.0 HDI 2003 - Brak komunikacji OBD2 z ECU Brak sygnału dźwiękowego w zmywarce Bosch SPS4HMW49E