Oprócz zmiany układu zapłonowego trzeba też zapewnić energię dla tego układu i do ładowania akumulatora. Jeśli włożysz w silnik prądnicę/alternator, to możesz tak zrobić. W przeciwnym wypadku bateria akumulatorów (akumulator) będzie notorycznie niedoładowany lub zapłon będzie się odbywał tylko z baterii i w końcu silnik zgaśnie, bo zabraknie energii...
http://www.akf-shop.de/moser/s51-1b.png jak jesteś kumaty, to sobie poradzisz ;) Akurat ten schemat jest do tradycyjnego zapłonu tu przesyłam do elektronicznego http://obrazki.elektroda.net/55_12476920...
Magnesów stałych nie ma moiżiwości "naładować"...
Np.cewka od skutera Keway 2t , ale możesz praktycznie wstawić od każdego skutera , są tanie jak barszcz , pogląd masz więc wybór cenowy należy do Ciebie .
Na odczepie cewki masowej otrzymujesz napięcie przemienne, tzn. połówki sinusoidy napięcia mają znak dodatni i ujemny - są symetryczne względem 0V, czyli masy. Takie cewki zazwyczaj stosuje się do zasilania żarówek i do zapłonu. Można jej użyć do ładowania akumulatora po wyprostowaniu części dodatniej napięcia diodą prostowniczą. Cewki bezmasowe, to...
Tu jest schemat przeróbki zapłonu na tyrystorowy
Moja Honda ożyła Kupiłem cewkę dwubiegunową z motocykla Yamaha celem przeróbki zapłonu. Jak ją przymierzyłem to się okazało, że idealnie pasuje zamiast starej. Podłączyłem ją bez żadnych przeróbek, jedynie dałem jedną stronę strony pierwotnej na masę. Po podłączeniu i sprawdzeniu pokazała się iskra nieco wątpliwa ale postanowiłem spróbować. Po kilku...
Słabo kol. szukał. Na forum: http://www.rowersachs.fora.pl/ Stan2300 opisuje w jaki sposób zaadoptował cewkę od bajka ( chodzi o cewkę od minicrosa ). Ponoć osiągnął obiecujący rezultat. Pozdrawiam
załóż woskowy od innego auta. może z jakiegoś starszego peugota lub cytrynki
Czyli grzebałeś w przewodach i przestał odpalać na starych częściach, na których dział. Kolejność zapłonów dobra, przewody WN dobrze pozapinałeś?
albo coś co zastępuje przerywacz? Dokładnie, cewka wyzwalająca iskrę. Zobacz na koło magnesowe, będzie miało w jednym miejscu, naprzeciw tej cewki dodatkowy magnes lub jego nabiegunnik Naprawić takiego cewkomodułu raczej się nie da, wymiana na nowy lub przeróbka zapłonu
To silnik w motorówce, omc cobra 5,7. Wyprzedzenie zapłonu jest realizowane odśrodkowo.
wg mnie to bedzie droższe roziwązanie i bardziej zawodne nowa cewka zapłonowa do wsk 125 to koszt około 30 zł przynajmniej u mnie . do zasilania układu który chcesz wykonaćć mozna wykorzystać połączone cewki równolegle ładowania i oświetlenia jakie w tym motocyklu są . potem tylko mostek prostowniczy z którego zostanie zasilona cewka zapłonowa 6V i...
Witam Potrzebuję waszej pomocy Do przerobienia mam stary silnik V8 ze stykowym rozdzielaczem zapłonu. Chcę przerobić go na elektroniczny zapłon bezstykowy z wzmacniaczem zapłonu Co do samego wzmacniacza zapłonu (modułu) zastosowałem jeden z prostszych Niestety wyzwalanie iskry w tym module realizowane jest za pomocą prostokątnego sygnału z hallotrona...
Witam, zdecydowałem się po długim czasie ponownie powołać do życia mojego rumaka jakim jest ogar 200 :) Dużą część pracy mam już za sobą, teraz przyszedł czas na układ elektryczny. Robię go praktycznie od nowa, bo elektryka w ogarze jest daaaardzo słabiutka, a co z tego wyjdzie zobaczymy. Poniżej wrzucam "schemat", myślę że każdy się połapie o co chodzi...
jak widzę takie schematy to nóż w kieszeni się otwiera, ja bym na twoim miejscu rozebrał te twoja instalacje i zrobił ją od nowa według opisu. ja to stosowałem w jawie i wszystko działa ok. moduł ma cyfry od 1 do 7 a zatem po kolei 1-minus z cewki 2-minus modułu 3-minus czujnika Halla 4-plus modułu 5-plus czujnika Halla 6-sygnał z czujnika Halla 7-...
Witam wszystkich. Posiadam linhai 300 i jest w nim rozwalona cała instalacja elektryczna. Chciał bym ten orginalny zapłon tci przerobić na cdi ponieważ nie posiadam do zapłonu tci, modułu, cewki wysokiego napięcia i ogólnie nie wiem jak podpiąć taki zapłon w silniku znajduje się stator i impulsator z którego wychodzą dwa przewody.A do zapłonu cdi mam...
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
Chyba, żeby zastosować jakiś bardziej przemyślany regulator. Ale i tak nie widzę sensu takiej przeróbki.
Zapomnij o takiej przeróbce oryginalnego zapłonu czeskiego silnika. Ma zbyt małą wydajność i żadne cewki jej nie polepszą. Nawet drogi zapłon VAPE - moc na oświetlenie zaledwie 15W i 6V. Tylko wstawienie innego zapłonu ma sens. Obecnie jest parę sportowych zapłonów o małych gabarytach z możliwością podłączenia świateł, stosunkowo małej mocy ale i tak...
Nie znam sie co prawda na tym co robisz ale podpowiem że takie coś może ci się przydać http://www.nokaut.pl/szukaj/akumulator-9... I druga sprawa jeżeli ktoś ma problemy z pisownią to jest takie fajne narzędzie poniżej pisanego tekstu kiedy tworzysz posta klawisz "pisownia", ja używam i polecam.pozdro
Cześć mam pytanie odnośnie przeróbki zapłonu mam do kupienia nowy silnik fiata 126p 600cm3 mój orginalny jest 650 elegant i różnią się zapłonem i moje pytanie czy da się przełożyć zaplon z eleganta do starej 600tki ? Co będzie potrzeba do tej przeróbki jeśli jest możliwa?
Panowie filtr weglowy a dokładnie wegla aktywnego to to samo co pochłaniacz par i jest on dokładnie tym elementen zaznaczonym na zdeciu A moduł zapłonu jest w prawo od zaznaczonego elementu, w polowie wysokosci tego zaznaczonego elementu Z góry wchodzą 2 przewody wysokiego napiecia a od czoła wiazka kabli zasilajacych i sygnałowych a co do przesuniacia...
Nie ma praktycznie żadnej "sprawdzonej" alternatywy dla tego typu modułu zapłonowego DC-CDI. Przeróbka na inny rodzaj zapłonu kosztowała by tyle samo, albo i więcej. Pozostaje kupić nowy moduł, lub spróbować naprawić obecny.
Tutaj moje pytanie - czy mogę na wspomnianym przewodzie zastosować połączone równolegle 2 bezpieczniki po 7,5 ampera? Żadne łączenie równoległe bezpieczników nie wchodzi w grę bo nie wiadomo jak takie połączenie się zachowa przy ewentualnym przeciążeniu instalacji. Możesz jedynie spróbować "poprawić fabrykę" i przerobić instalację według schematu jaki...
W miejsce Euroline proponuję Excellenca ZWC24-3MFKE plus zestaw rur do pionowej listwy montażowej z cennika junkersa... wszystko pasuje bez przeróbki.
Czarno widzę te przeróbki zapłonu. Jaki był oryginalny zapłon, z przerywaczem mechanicznym czy elektroniczny? Jeżeli elektroniczny to dokupisz go bez problemu na Allegro lub OLX.
Autor pyta o drobną przeróbkę a dostaje odpowiedź o odblokowaniu i przeróbkach zapłonu oraz o wyższości jednej marki nad drugą, chyba trochę nie o tym temat. Co ta Jawa miała że była szybsza niż Simsony?
Czyli bez rozdzielacza. To teraz napisz czy to przeróbka czy oryginał.
Nie wymieniłem bo zająłem się projektem przeróbki zapłonu w aucie. Jaki tam siedzi stabilizator? Bo te mrozy dają się ostatnio we znaki. Tylko czy ten stabilizator pada tak często? Bo w dwóch sterownikach mam ten sam problem. W kostce przy pompce była uszkodzona izolacja, możliwe, że dochodziło do zwarcia. Może dlatego padł też drugi...
Wtam.Potrzebuję tyrystor do przeróbki zapłonu w motocyklu (wyzwalanie iskry fotodiodą) i nie wiem jaki powinien być tyrystor. Chodzi o to, żeby zaczynał przewodzić prąd(wyzwalać iskrę) przy 5V, i wytrzymywał spore napięcia. Proszę o pomoc, jakie jednostki powinienem znać, tzn. jak się określa w katalogach prąd powodujący przewodzenie. Z góry dziękuję.
5 litrów ??? to ja już wole kupić starego Komarka który palił 2litry na 100 sie jakoś kulał do 50km/h max, a te skuterki to pyrcą a nie jadą, pamiętam jak jeszcze miałem ogarka 205 z lekkimi przeróbkami zapłonu i szedł równo ze skuterkiem od kumpla (tylko że on to miał zdławione i więcej jak 45 nie chciał iść), a w ogóle skutery to pojazdy dla dziewczyn,...
Musisz przełożyć kompletny zapłon ze starego silnika (koło magnesowe, stator prawdopodobnie z pokrywą włącznie). Ewentualnie zamiast wymiany zapłonu wymiana regulatora napięcia i przeróbki instalacji do świateł zasilanych z akumulatora.
Przeróbka zapłonu na bateryjny elektroniczny, splanowanie głowicy, dopracowanie kanałów dolotowych cylindra i wydechu, poszukaj w necie jest sporo wskazówek. Są co prawda pewne "ale" : silnik z dużym skokiem tłoka i ciężkim wałem korbowym (masa wału +masa koła zamachowego), wał podparty aż na 4 małych łożyskach kulkowych (każde dodatkowe łożysko to...
Dokładnie tak. Jeśli robisz w innym aucie koniecznie sprawdź, gdzie jest wejście prądu do bezpiecznika - to ważne i opisywałem to wcześniej. Wejście, to "1". Łatwo rozpoznać jego lokalizację - po wyjęciu bezpiecznika jest na nim napięcie. W jakim samochodzie robisz przeróbkę?
Czyli nr 19 musiałbym poddać przeróbce? Pociągnąć plusa z zapłonu? czy jak odetnę 19 to tylko swiatła wewnętrzne przestaną swiecic czy coś jeszcze? bo bardzo nie rozumiem tego schematu.
Powiem tak niechce tyle wydawać chcemy się trochę pobawić za małe pieniądze więc napiąłem tutaj z myślą że coś doradzicie Jak chcesz się sam pobawić to możesz zrobić CDI z przerywaczem albo CDI z wyzwalaniem optycznym.
Różnice w wymiarach, są minimalne, około 1mm, myślę że cewka będzie pasowała. Te Twoje pomiary są dokładne, czy z jakąś tolerancją? Mierzyłem suwmiarką i można przyjąć od 0,5<1mm tolerancji. Rozwiązaniem problemu w przypadku braku w handlu oryginalnej cewki zapłonowej jest przeróbka zapłonu na taki system, jak w Jawie 50ccm. Trochę dużo żeby przerobić...
Zapomniałeś kolego o wyprzedzeniu zapłonu. Wnioskując po przeróbce kopułki wyprzedzenia nie ma i dlatego silnik "gubi się" przy wyższych obrotach.
Witam mam takie pytanie jak w temacie, czy jest w ogóle możliwość takiej przeróbki?
Powiem Ci tak, wielokrotnie próbowałem nawijać cewki zasilające cdi, które dają ok 50V przy rozruchu, potem kilkaset V przy pracy silnika, żadna długo nie wytrzymała, zawsze skończyło się to przebiciem uzwojenia. Ty chcesz przewinąć cewkę WN, która daje ok 15kV !. Nie widzę żadnych szans powodzenia takiej operacji w warunkach amatorskich. Jedyne wyjście...
Szkoda,widzę że nikt nie potrafi mi pomóc...
Na pewno przeróbki gaźnika. Kąt zapłonu także. I najprawdopodobniej kompresja do zmiany. Zainteresuj się techniką motocykli żużlowych. One są napędzane metanolem. Wiem, że na pewno drastycznie wzrośnie ci zużycie nowego paliwa, czyli zmniejszy zasięg.
Sprawdzane było i na każdym oprócz tego pierwszego No to wysoce prawdopodobne jest, że wymiana modułu na nowy/sprawny załatwi sprawę, o ile oczywiście instalacja jest sprawna. Gdzieś tu chyba na forum był opis zmiany układu zapłonowego na taki z silnika AQN, jak masz zamiar dłużej pojeździć tym autem może warto by pomyśleć nad taką przeróbką.
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
Witam, wpadłem na pomysł aby przerobić zapłon w swoim skuterze z tradycyjnego na bateryjny. Obecnie iskrą steruje CDI które dostaje wstępnie ok 200V z cewek wysokiego napięcia na prądnicy (magneto) oraz impuls z impulsatora przy magnecie - który mówi kiedy wyzwolić iskrę. Chciałbym pozbyć się w.w. cewek, przez co zaoszczędzę miejsce na dowinięcie chociażby...
Kolego - zapłon jest przeróbką oryginału, zastosowałem zapłon od skutera, żeby pozbyć się przerywacza, kondensatora .. Oryginalny zapłon nie ma nic wspólnego !
Nie będzie tak łatwo. Zapłon jest podobny jak w Suzuki Katana/Zilion. Ze względu na konstrukcję zapłonu (jedno uzwojenie) nie ma możliwości przerobienia na zwykłe CDI. Konieczna byłaby wymiana alternatora i przeróbka instalacji elektrycznej. Ewentualnie założenie modułu DC-CDI, ale z tym bywa różnie z trwałością.
:mlody397 - krok pierwszy, to ściągnięcie sobie schematu elektryki tego wehikułu. Zajmie ci to kilka minut, bo łatwo to znaleźć. Dalej musisz iść po przewodach. Lubią wysiąść sobie złączki przy tylnej belce (te, które doprowadzają prąd do lamp: cofania i przeciwmgielnej. Sprawdź jeszcze dobrze, czy nie "uciekła" ci gdzieś tam masa. Bo o niej dość często...
Hanway stm50, to samo co rieju mrt. Przeróbki tak jak pisałem zmiana zapłonu.
Świece podłaczas pod 1 (zakładając, że 1 - 3 to wyprowadzenia uzwojenia wtórnego - do niego podłączony był iskiernik w tej zapalarce). 2 łączysz z 3 i dajesz tu + zasilania. Na 4 podajesz impulsy masy z przerywacza. Oudowę świecy łączysz z masą na stałe (podłączasz mase pod silnik - w przerywaczu też jeden styk jest odizolowany, a drugi zwarty do masy...
Chciałbym przypomnieć że post dotyczy działania led przed zapłonem i niedziałania po zapłonie, a nie legalności takiej przeróbki. Nawet jak by miał homologacje to nie było by to legalne. Jestem świadom co do prawa ale nie o to mi chodzi, więc jeżeli kolega potrafiłby mi pomóc to będę bardzo wdzięczny, a jeżeli nie to ja koledze dziękuję.
http://obrazki.elektroda.pl/4766944800_1... mam tu schemat jak powinno sie podłaczyc silniczki i przełacznik, ale nie moge odnalezc zaznaczonego elementu i przewodu z którego ma isc zasilanie, moze mi ktos podpowie z czego wziac zasilanie. Ja sobie wymysliłem ze wezme z przewodu zółtego z bezpiecznika f20. Jest na nim prąd dopiero po...
!. Koło magnesowe jest inne niż w przypadku zapłonu stykowego (różnica polega przede wszystkim na tym że posiada ono (2/6szt) specjalnego kształtu magnesy modelujące szczelinę dla wysterowania tyrystora modułu zapłonowego 2.Podstawa iskrownika posiada w dolnej części cewkę podającą impuls sterujący powodujący zapłon tyrystora modułu i rozładowanie kondensatora...
a ja nie widzę problemu. Można by dać trafo 230/230, wyprostować napięcie, dać kondensator tak z 10u/250V. podłączyć + i - do palnika oraz wysokie ze świecy... Musi działać pod warunkiem dobrego izolowania! Bezpieczeństwo przede wszystkim!!!
Nie można zastosować innego regulatora. Dostępny jest zamiennik WM Motor. Jedyna opcja przeróbki to zastosowanie alternatora od Aprilii SR50 (Morini gaźnik) i zapłonu DC-CDI. Nie daje gwarancji niezawodności i też trochę kosztuje...
Cześć! Od kilku/kilkunastu tygodni walczę z układem zapłonowym w Hondzie MTX 80. Dodam, że motocykl przeszedł kilka modyfikacji (malossi 115, pwk 28, króciec ssący 28 mm). Temat na forum znany, oryginalny moduł w cenach z kosmosu, a założenie nieoryginalnego modułu skutkuje absurdalnym wyprzedzeniem zapłonu. W związku z tym wpadłem na pomysł przeróbki...
Tak, ale temat dotyczy przeróbki. Zobacz na pierwszy post. Zapominamy o ori prądnicy i innych genialnych gadżetach WSK.. i zajmujemy sie instalacją skutera.
Bezpieczniki wymień na właściwe, psikanie w stacyjkę nic nie da, od dołu jest kostka elektryczna w którą wchodzą kable. Spróbuj ją zdemontować ze stacyjki i dopiero operuj sprajem. Jest też dobra metoda, a właściwie delikatna przeróbka, montaż przekaźnika zapłonu, co skutkuje odciążeniem stacyjki i powrót właściwego napięcia.
Zgrałem wsad eprom z licznika audi a6c5 VDO 110.008.807/001 i chciałbym przerobić go tak aby przy włączeniu zapłonu uruchamiał się test wskazówek
Witam. Z góry proszę o umieszczenie mojego postu we właściwym dziale (jeżeli taki jest w tym temacie) - Mam pytanie: Jak przerobić zasilanie zapłonu na baterie na zasilanie sieciowe w piecyku gazowym JUNKERS? Czy w ogóle taka przeróbka jest możliwa? Z góry dziękuję za wszystkie rzeczowe i konkretne odpowiedzi.
A napisałeś w jakim samochodzie, w większości się da bez przeróbki instalacji.
z racji że przed zamknięciem trzeba coś napisać... tak więc pisze iż sobie darowałem jakieś przeróbki.
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... A co do przeróbki go na 6v jest tam zdjęcie na którym jest wszystko pokazane. Pozdrawiam
W sumie silnik modelarski to też Diesel , jednak wolnossący. Proponuję poszukać dokumentacji do silnika ze świecą żarową . Szansa przerobienia jest , jednak trzeba będzie usunąć przeciwtłok a to zwiększy komorę spalania , co z kolei zmniejszy stopień sprężania. Jednak myślę że po odpowiednim przerobieniu i zastosowaniu paliwa do silników z zapłonem...
Witam. Od roku jestem w posiadaniu polskiego motocykla WSK 175 z 82` roku . Na koniec remontu zabrałem się za popularną modyfikację czyli przeróbkę zapłonu na CDI. Dzisiaj kupiłem niezbędne do tego elementy ze skuterów 2t i regulator od jakiegoś ATV. Podłączenie cewek w stojanie i przewinięcie cewki ogarniam tylko nie wiem jak podłączyć moduł, cewkę...
Szukam rozwiązania (najlepiej gotowego) , żeby po zgaszeniu silnika i zapłonu odcinało napięcie. W jakim celu ma być dokonana taka przeróbka?
Kolego jakiego urzyłeś modułu DC do tej przeróbki?
Jak ma się kamerę na stałe to chowa sie przewody i zasilanie ze skrzynki po zapłonie a nie temat w tym dziele tego forum.Lub przeróbka zasilania gniazda.
Z uwagi na fakt, że jestem laikiem, mam pytanie do obeznanych w temacie. W alleg** dostępne są samochodowe balasty w wersji SLIM. Składają się z dwóch części. Domyślam się, że jedna część to balast, a druga to coś jakby starter (z napisem 23000V). Czy tą drugą część można wymontować i podpiąć pomiędzy balast projektora a palnik, w przypadku gdy balast...
Tak, oczywiście. Więc: - rezystencja impulsatora to ok. 500 Ohm (czyli dużo za dużo według mnie) - napięcie wychodzące z niego podczas kręcenia silnikiem (rozrusznikiem) to max 0,01V następnie po 1-2 s znikało całkowicie - dodatkowo z oględzin wzrokowych impulsator był okopcony stąd zacząłem domniemywać że to jego wina. - iskra niebieska, cienka, bardzo...
W instalacji od dzielnie mam moduł i oddzielnie cewke wn Co to za pojazd, że ma moduł? Yamaha TZR50 czy CPI? Co to za przeróbki? Silnik Derbi/Piaggio jest montowany na osi wahacza, a silnik Minarelli z tyłu na dwóch wspornikach do ramy...
Pokaż zdjęcie modułu aby wiedzieć o co chodzi. Układ zapłonowy w tym modelu (NSR 50 F '89) ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Stosując nieodpowiedni moduł, albo inny nawet podobny zamiennik możesz spowodować nawet uszkodzenie silnika. Wymiana modułu zapłonowego w motorach Honda serii MB/MT/MBX/MTX/NSR 50/75/80...
W związku z licznymi pytaniami zamieszczam rozpiskę modułu od poloneza. Jestem na urlopie i narysowałem z pamięci. Do przeróbek stosowałem moduł APE-05 firmy autopower electronic. Moduł nadaje się do prawie wszystkich silników z impulsatorem indukcyjnym i odśrodkowym lub podciśnieniowym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu. Jedyne problemy jakie napotkałem...
Układ ładowania który jest zastosowany w WSK 125 nie jest na tyle wydajny żeby przerobić instalację w wersji zapłonu bateryjnego.Już sam prostownik zabudowany w lampie jest jednopołówkowy i układ ładowania zapewnia jedynie takie ładowanie aby zasilony został sygnał i światła pozycyjne no może jeszcze kierunkowskazy.Sam zapłon przerobiony na bateryjny...
Nie zmienia to faktu że przeróbka jest możliwa do wykonania.
Czyli twierdzisz ,iż przeróbka na zapłon bateryjny jest bez sensu ? Sam posiadam taką WSK 125, z tym zapłonem (oczywiście z modułem 6v) odpala nawet w zimie bardzo dobrze. Nie to co na zwykłym zapłonie. Lecz nie wiadomo co autor miał na myśli.
Kl. "Expert" po dłuższym przytrzymaniu umożliwia dostęp do menu, jest tam opcja wyłączenia kodu (dokładnie - ustawienia tego zabezpieczenia jako nieaktywne). Jeśli mnie pamięc nie myli, to to radio ma zdejmowany panel - i to jest znacznie lepsze zabezpieczenie, niż jakiekolwiek zabezpieczenie kodem. A przy poprawnym podłączeniu - to co proponuje SławeK...
Kiedyś przerabiałem swojego Elyseo, padł immo. Chiński impulsator, chiński moduł zapłonowy, parę kabelków, reszta oryginalna. Po przeróbce leciał prawie 90 :)
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/cir... Oryginalnie przewody od statora powinny być zakończone kostką która bezpośrednio jest podłączona do modułu zapłonowego. Przewody są połączone zgodne z oznaczeniami na module, czyli rosso, bianco, marone, verde. Silnik chłodzony powietrzem według serwisówek posiada stały kąt wyprzedzenia...
Ikea 11W po wystrzale elektroniki ( widoczny niebieski PTC ) http://obrazki.elektroda.net/54_12278823... Wymontowałem PTC . Mierze go omomierzem kurna przerwe ma ... ale pamietam ze swietlówka zapalała sie na ciepło... Montaz w PIŁA 18W : http://obrazki.elektroda.net/3_122788245... I efekty zapłonu widac na filmie w załaczniku .. PTC...
Czy wcześniej było zamontowane inne urządzenie? Może w instalacji gazowej jest powietrze (zdarza się przy przeróbkach przy podłączeniu), w takim razie trzeba instalację odpowietrzyć lub odpalać do skutku.
Podłączasz zasilanie - czyli przewody czarny i czerwony, stosownie do plusa i masy, oraz brązowy do cewki - ważne żeby od strony sterowania, to impulsy zapłonu uruchamiające "automatykę". Wtedy na przewodzie "niebieskim" będzie pojawiało się "+12V" na około sekundę po włączeniu zapłonu, potem pojawi się dopiero w momencie podłączenia impulsów zapłonowych...
Czyli przeróbka polega na zdjęciu magneta i zastosowaniu innego rodzaju zapłonu?
witam.czy możecie mi opisać jak do hondy civic z 2005 roku zrobić zabezpieczenie np odcięcia pompy paliwa czy zapłonu .co muszę kupić do takiej przeróbki i co najlepiej odciąć .proszę pomóżcie.z góry dziękuję i pozdrawiam.
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Jeżeli to nie jest klasyczny aparat zapłonowy tylko jest czujnik położenia i jakiś sterownik (gaźnik, wtrysk ?) to taka przeróbka jest niby wykonalna, ale wyeliminuje regulację kąta wyprzedzenia zapłonu.
W tym wozidle tłoki chodzą współbieżnie, czy przeciwbieżnie? Bo to układ do dwu osobnych cewek zapłonowych, w CC masz jedną bliźniaczą. Jak się bawić w "protetykę", to chyba najsensowniejszy byłby układ z jakiegoś współczesnego motocykla 4-ro suwowego - z mapą zapłonu zapisaną w module.
Witam. Z tego co pamiętam plus akumulatora jest podłączony bezpośrednio do żarówki światła stop, zaś drugi zestyk żarówki poprzez wyłącznik stopu jest połączony do masy (-). Pozdrawiam.
W prosty sposób po zgaszeniu silnika (gorącego ) Ja się nie pytam co się dzieje po zgaszeniu silnika bo nie taki jest problem autora, tylko Problem polega na tym że wentylator nie załączą się na wyłączonym zapłonie Czytanie i pisanie ze zrozumieniem nie jest trudne, "po wyłączeniu zapłonu" a "na wyłączonym zapłonie" to dla mnie dwie różne kwestie.
Lewarek w podłodze też trzeba było zrobić. Zarówno w Syrenie, jak i póżniej Dacii 1310p bardzo szybko uszkodziły się stacyjki, wypaliły się styki. Zamiast wymieniać wkłady, obu tych samochodach zrobiłem po prostu taki niby przycisk start-stop. Do włączania zapłonu służył zwykły przełącznik przechylny, "hebel", a do włączania rozrusznika przycisk od...
Elektrozawory są na tyle tanie, że nie wiem po co ktoś miałby bawić się w przeróbki zapalniczki. A co do systemu zapłonu to w swojej wyrzutni sprawdzałam wiele patentów i najlepiej sprawdził się układ zapłonowy z podgrzewacza przepływowego. Stosuję jednak zapalarkę bateryjną do gazu za względu na wygodę.
Witam, Do mojego hyosunga xrx 125 z zapłonem dc-cdi kupiłem silnik 250 z zapłonem ac-cdi. Trzeba przerabiać calą elektrykę czy da radę bez większych przeróbek?
Ta dioda to przeróbka mająca na celu podniesienie napięcia ładowania. Chciałem w poprzednim poście dodać, że pozostaje wadliwy regulator napięcia. Widocznie z jakiegoś powodu — czy to modyfikacji czy zużywających się szczotek — przerywał przepływ prądu na uzwojenie wzbudzenia, stąd napięcie 6 V na przekaźniku (pochodzące z kontrolki). To chyba w kolejnej...
Zapewne coś masz nie tak ze sterowaniem zasilaniem - może brakuje zatrzasku zasilania? ECU musi mieć czas na zrzucenie danych z RAMu do EEPROMu po wyłączeniu zapłonu.
ale powiedzmy że stacyjka to nasz taki włącznik który zapala nam kontrolkę informując ze jest prąd czyli któryś z kabli jest plusowy, potrzebuję więc jeszcze drugiego włącznika który zakręci rozrusznikiem Na swoim rysunku odłącz niebieski kabelek/od stacyjki/ i podłącz go do innego włącznika ,.Drugi kabelek wyłącznika połącz z fioletowym kabelkiem...
Nic bardziej mylnego: co prawda faktycznie, wszystkie elementy z wyjątkiem wału są te same, jednak to oraz inne pochylenie cylindra powoduje, że Kolega nie ustawi zapłonu. Ja przy takiej przeróbce wykonałem nowy rowek na klin w "magnecie", kilka stopni chyba w prawo (nie pamiętam już - warto ustalić doświadczalnie bez zamontowanego klina).
Akumulator - jeśli prądnica nie ładuje, to go okresowo możesz doładowywać z prostownika. Odpadnie problem z umocowaniem i ustawieniem przerywacza zapłonu w przypadku przeróbki. Ewentualnie jeśli masz zdolności manualne i dostęp do obrabiarek to zainwestuj w CDI - chiński komplet kosztuje 100zł, a masz znakomite walory - silna iskra, bezobsługowość.
ale z tego co widzę to w wersji bez popielniczki gniazdo nie jest podświetlane. Lepiej wykorzystać obwód ACC (powinien być np. w kostkach radia). Dzięki za odpowiedź. jeśli mam coś przerabiać w elektryce, to przyda się więcej miejsca, a więc lepiej wyciągnąć cały moduł. Widzę, że od strony zapalniczki będzie to trudne (solidne zaczepy), A jak to wygląda...
Jeśli masz dostęp( pojazd ma sprężarkę) do sprężonego powietrza, to elektrozawór NO( normalnie otwarty) podłączasz do +15 (napięcie po "zapłonie") i masy. W momencie włączenia zapłonu zawór się zamyka, uruchamiasz silnik. Powietrze się pompuje. Wyłączasz zapłon, zawór prądu nie ma i otwiera się dając ciśnienie na siłownik gaszenia. Edit: Dopiero po...
simson przeróbka zapłonu przeróbka zapłonu skuter schemat zapłonu zapłonu
indeksowanie dysku schemat nissan primera oświetlenie kurnika
sharp lc46le824e falownik powmr
Radio Android nie wymaga ponownego kodu dostępu do ustawień pojazdu Częstotliwości podziału zwrotnicy STX FX300