Dzięki za podpowiedz ,jutro zobaczymy czy sam odpali .
Żeby skaner mógł się skalibrować, czyli wykonć procedurę inicjalizacji, musi się zapalić lampa, nie ma znaczenia przestawienie paska. Skaner ustala sobie położenie zerowe przez wykrycie białego paska, pod szybą, na początku po prawej stronie. Robi to na podstawie badania odbitego światła. Jeżeli lampa nie świeci, to najprawdopodobniej luźna jest któraś...
A problemów z odpalaniem nie ma?
brofran co ty pierd....... pompa jest napędzana paskiem rozrządu i jej uszkodzenie daje takie same efekty jak zerwany lub przestawiony pasek. Jak nie wiesz o co biega to po co się oddzywasz.
Przepływomierz regenerowałem 2 dni temu, a wczoraj byłem na regulacji :) Regeneracja była potrzebna właśnie po kichnięciu. Teraz chodzi jak zegarek, klapa idzie płynnie, równiutko, potencjometr nie drży, w pełnym zakresie obrotów, jest tak jak powinno być. A też go podejrzewałem. Macie jeszcze jakieś sugestie?
Zagmatfana treść pytania! Jeśli wydobyłeś pompę z 1 auta i wkładasz tę samą do tego samego auta, tak jak ja to robię!, pod koło zębate pompy wtryskowej wkładam szmaty, aby wyeliminować luz i przestawienie paska, oraz oznaczam położenie paska!!!! W stosunku do obudowy dotyczy silnika P8C11bte i pompy Lucas Epic R8640A102A. Problemy we wszystkich pompach...
Koło wałka rozrządu na znak a pierwszy cylinder silnika w położeniu ZZ i będzie Ok. Na wszelki wypadek po założeniu paska nie uruchamiaj silnika tylko nim pokręć za pomocą klucza za wał korbowy ( wykręć świece żeby było lżej obracać) - jak będzie coś nie tak to w pewnym momencie się zablokuje - ale nie będzie demolki- wykonać jakieś 8 pełnych obrotów....
Ewidentnie pasek przestawiony o jeden ząb. Wymiana rozrządu nie powinna mieć wpływu na moc.
Doszedł bo tam urwał się rozrząd, pompa stała. Połamało koniki, zawory itp. remont wyszedł wtedy kilka tys zl.
A jak masz skrzywione dwa zawory wydechowe to źle pasek ustawiłeś, a nie łańcuch. To ile zaworów się ugnie jeśli jest przestawiony pasek rozrządu, jeśli przestawiony wałek ugina tylko 2 zawory na jednym tłoku Kolego chodzi o to w tym silnik że jak ustawisz źle pasek, to oberwą zawory wydechowe, to łańcuch niema nic do tego bo wałek wydechowy napędza...
Z tego co mi wiadomo 8 zaworowy silnik nie cierpi na przestawieniu paska?
Witam! Czy w windows 11 można przestawić pasek zadań w taki sposób aby nie pokazywał wszystkich otwartych kart na pasku? Czyli najeżdżam na firefox i mam pokazane wszystkie otwarte karty. Strasznei to irytujące.
Opisany problem powstał w wyniku poluzowania się śruby napinacza paska rozrządu co w konsekwencji skutkowało lekkim przestawieniem paska. Czujnik położenia paska rozrządu wyłapywał te niezgodności i blokował pracę silnika. Po naciągnięciu paska i dokręceniu napinacza silnik pracuje poprawnie.
zasilanie pod pin 1i2 na 3 pinie przy otwatej przepustnicy 5V przy zamkniętej 0V Dodano po 6 jeszcze jedna sugestia ,kolega na forum miał ''falujące obroty'' w astrze i przyczyną był przestawiony pasek rozrządu o dwa zęby.Parametry czujnika temp.wody i powietrza to ok.2000-3000 ohm przy 20 stopniach .
To już chyba kolega trochę przesadził, 300-500 km? Popatrzyłem na mapy to do Warszawy jest trochę dalej tylko ze Szczecina. Suwałki, Olsztyn, Zakopane, Przemyśl, Poznań są bliżej. A wystarczy na Allegro popatrzyć na warunki dostawy z odbiorem własnym i można znaleźć całkiem blisko. Czy kolega chce znaleźć pasek czy ciągnąć temat bo jest nawet możliwość...
Przepraszam że tak długo się nie odzywałem ale całkiem zapomniałem już o tym temacie. Po przestawieniu paska za kilka dni problem powrócił. Okazał się wyrobiony czop na wale korbowym na którym się przestawiał rozrząd. Nowy wał nowe koło zębate paska i problem rozwiązany ale kosztowny.
Witam. Mam problem z moja 406 tka z 2002 r z silnikem 2.0 HDI bez pompy niskiego cisnienia w zbiorniku .Wszystko zaczelo sie od strzepiacego paska klinowego, ktorego czesci dostaly sie pod obudowe paska rozrzadu i pasek pekl. Wymiana glowicy, nowy rozrzad, pasek klinowy z naminaczem i auto jezdzilo przez rok. No i w tym roku pasek klinowy znowu zaczal...
Problem polega na przestawieniu paska zadań z dołu na bok ekranu. Trzeba złapać ten pasek myszą i przesunąć na dół ekranu, tam gdzie był wcześniej.
Może masz przestawiony zapłon albo pasek rozżądu ci ktoś źle założył...
W tym modelu bardzo często jest przestawiony zębaty pasek. I wtedy panel nie może się ustawić w pozycji wyjściowej. Zauważ, że jak jest to zrobione tak, że jak ktoś na siłę chce otworzyć panel to pasek przeskoczy na zębach a w drugą stronę nie. Osobno ustawiasz panel z klawiaturą a osobno ten z wyświetlaczem.
Trzy dni temu miałem identyczna awarię w Alfie 159 1.9 JTD. Rozleciało się to koło metalowo gumowe. Stopiła się guma, wszystko upaprane. Taki sam objaw, samochód trudno odpalał i źle pracował. Rozebranie do rozrządu i okazało się,że w obudowie paska pełno fragmentów gumy z tego koła i przestawiło rozrząd. Co ciekawe ścięło klin na kole wałka rozrządu....
nie sądzę bo po przestawieniu paska auto jeździło przez 40 minut do wyłączenia silnika. To raczej nic mu nie jest choć mogę się mylić bo tylko naprawiam telefony. ALE DZIĘKI ZA POCIESZENIE.
.apropo znakow po napieciu paska kreska na kole zamachowym delikatnie bedzie przestawiona w okienku,minimalnie ok2 mm,na nowym pasku bardzo czesto wlasnie tak jest.. głupoty opowiadasz kolego.
Tyle kosztuje naprawa w serwisie kolego tzn przestawienie paska o jeden ząb :idea: ,ale znając zycie koszt tej naprawy w serwisie może ulec jeszcze podwyższeniu ,lepiej ustawić jeszcze raz porzadnie rozrzad i sprawdzić cisnienie :idea:
to przestawienie co jest widoczne na foto to jest jakieś 1/4 zęba. Inaczej nie idzie ustawić. Przestawiłem pasek o jeden ząbek w lewo i błąd dalej jest. Spróbuję jeszcze o jeden w prawo...
A to auto chodziło do końca przed demontażem. Auto pół roku stało bez ruchu wcześniej jeździło bez problemu ale zaraz woda się gotowała i nie było ogrzewania. Słychać było, że coś z okolic rozrządu "lata--rzęzi" i pasek klinowy podczas jazdy chlapał wodą pod maską. Jak auto stało to zamieniłem dwie cewki z innego samochodu i jak teraz odpaliłem (bez...
Czyli rozumiem że coś przestawiałeś na tych otworach, ale co naciągnęło paski czy popuściłeś?? co to przestawienie dało??
Jak pasek nie założony i wyjmiesz blokady, wałki przestawią się o parę stopni. Jak pasek założony i wyjmiesz blokadę mają zachować pozycję.
ale chodzi o to czy faktycznie jest coś takiego możliwe by w silniku 16 zaworowym zaistniało az takie szczęście... Nie, nawet jak połamało dźwigienki to zaistniała kolizja wiec to jest niemożliwością że przy zerwanym pasku nie było kolizji.. Chyba że coś nie mówisz a pasek się nie zerwał a tylko przestawił..
Pasek rozrządu jest ok,jeżeli wymienię czujnik wału i będzie nadal błąd to prawdopodobną przyczyną będzie przestawienie się paska rozrządu.Pozdrawiam
Przestaw wał korbowy o jeden ząbek w prawo względem paska i powinno być ok.
Witam. Koło pasowe było słabo dokręcone i się popuściło co efektem było ześliźniecie się paska z koła zębatego i automatycznie przestawienie rozrządu co skutkiem tego było pokrzywienie zaworów i uszkodzenie tłoka.
Byłem u kolejnego mechanika i po podpiecu pod komputer pokazało błąd: DF119 Mechanik zdiagnozował: uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu oraz temperatury płynu chłodniczego. Niestety wymiana tych czujników nie przyniosła żadnego rezultatu - nadal błędy po skasowaniu się pojawiają oraz auto nierówno chodzi. Zastanawiam się czy to może być przestawiony...
Witam Wymiana rozrządu w tym aucie nie jest trudna trzeba tylko zrobić dobrze synchro. Ale jeżeli nie masz o tym pojęcia to nie radze bo przestawienie paska w najlepszym wypadku spowoduje osłabienie silnika, a równie dobrze może skończyć się to pokrzywieniem zaworów. trzeba tez odpowiednio napiąć pasek. Może lepiej oddać auto do mechanika niż potem...
Dzięki za odp ;) Ja jak już wiercę coś w laminacie to kupuję sobie taki zestawik "Zestaw 8szt 0,5-1,2mm" za 8,99zł i jak już się wiertło złamało to tylko z mojej winy (za duży nacisk). Ostatnio przestawiłem paski na większe obroty i teraz jest extra :) Wiercę taki sprzętem: http://www.specmajster.pl/data/gfx/pictu... Tylko, że firmy...
Witam ponownie i już z rana jest mały problem, w tej pompie raczej immo działa bo przed rozebraniem pompy podłączyliśmy wtrysk na zewnątrz i daje wysokie ciśnienie co widać po wtrysku więc chyba z wyprzedzenie w tym wtrysku coś nie tak, ale czy jest to możliwe po wyłączeniu silnika?? Bo z tego co pamiętam nawet przestawienie paska o dwa żabki są w katastroficznych...
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Jak piszesz że masz 11 ikonek to widać ze ktoś się bawił softem i pewnie coś namieszał z plikiem mma_ucp.Spróbuj przywrócić ustawienia fabryczne bo nigdzie nie piszesz ze to zrobiłeś.
Peugeot 307 sw 2.0 136KM 2003r szukam schematu/serwisówki ustawienia rozrządu, nie ma paska, każde kółko przestawione jak to teraz poustawiać. Wszelka pomoc zostanie doceniona, dziękuję.
Nie, nie ma takiej potrzeby. Wystarczy, że serwisant będzie miał wprawę w zakładaniu blokad. Koniecznie należy spytać czy zakład robił rozrząd w alfie i czy blokady posiada. Jest to konieczne jeżeli chodzi o 2.4 JTD, w 1.9 nie jest to aż tak konieczne. A i jeszcze jedno. NIGDY! nie należy odpalać auta na pych. grozi to przestawieniem paska rozrządu...
Wygląda to na przestawienie paska rozrządu o ząb na któryms z wałków Sprawdz ustawienie. Często przyczyną jest uszkodzenie regulatora zmiennych faz rozrządu na lewym wałku lub przestawienie tego regulatora jeśli twój silnik to V16 DOHC i posiada ten regulator. (np. fiat barchetta). Prawdopodobnie nie ma tam znaków, więc jak ustawisz wał korbowy na 0...
Nie ma możliwości przestawienia zapłonu inaczej niż przez edycję mapy zapłonu w ECU... no chyba, że Ci pasek przeskoczy, to też będziesz miał przestawiony. Apropo paska, jest on trochę za lużny, i widać korektorem pomalowane punkty, może komuś się przestawił jak pasek zmieniał. A to na pasku jak by się przestawiło to o cały jeden ząb ? No bo koła są...
Jaka wiązka?Analizując twój przypadek przyszło mi jeszcze coś do głowy.Przy takiej kolizji silnika mogło dojść do ścięcia wpustu od koła napędowego paska rozrządu i do nieznacznego przestawienia faz rozrządu. Sprawdź to.
Rozumiem, że wcześniej tego nie było. Czy jesteś pewien, że ktoś przy wymianie nie przestawił tego paska rozrządu, bo chyba tam jest pasek, powiedzmy o 1 ząbek? Pozdrawiam.
Wiec tak...za niby przestawienie paska zapłaciłem 50 zeta,ale fakt taki-że jak przedtem autko na niskich obrotach ledwo co jezdziło.to teraz grzeje oki.Byłem przedtem w dwóch innych miejscach na sprawdzeniu zapłonu,jeden z nich naprawde gość ktory nie naciąga- tylko tyle że elektryk tez wykluczył ustawienie zapłonu,poradził sprawdzenie u mechanika.Tak...
Mam problem, pojawiły się stuki w silniku bez konkretnej przyczyny.Początkowo myślałem że to któryś z wtryskiwaczy zawiesił się, ale po zluzowaniu nakrętki rurki wysokiego ciśnienia stuki nie ustają.Odgłosy dobiegają z okolicy głowicy, pompy wtryskowej.Podejrzewam że coś może być związane z fazą wtrysku . Silnik stracił trochę na mocy i potrafi zgasnąć...
Przyczyną był przesunięty pasek na osi silnika, a ściślej na tulejce - nieco do góry , na brzeg który jest trochę szerszy od miejsca gdzie pasek powinien faktycznie być. Koło pasowe nałożone na silnik ma kształt beczułki nie bez powodu. Taki kształt powoduje ze pasek samoistnie utrzymuje się na środku wybrzuszenia - na największej średnicy. Jest to...
Witam czy błąd regulacji kąta wtrysku 17656 po naprawie rozrządu i ogólnie silnika bo coś tam było nie tak z wałkiem rozrządu to tylko efekt przestawionego paska czy mogą być inne przyczyny? Jeszcze nie zaglądałem na znaki ale ktoś klientowi to w trasie robił i tak go puścił do domu. W każdym razie bloki pomiarowe pokazują 1,5 st P jako wartość porządaną...
Mialeś racje resztki paska w rozrządzie. Rozrząd przestawiony Dodano po 4 Resztki paska z alternatora dostały się do rozrządu , rozrząd się przestawił . Po wymianie paska od alternatora i rozrządu samochud normalnie odpala . Cud że tylko tyle. Co do paska to podejrzewam że został nadgryziony przez gryzonie z którymi walczę od tygodnia.
Pod warunkiem ze resztki paska nie przestawiły rozrządu.
Zgodze się z kolegą wyżej, również uważam że może być poluzowana taśma łacząca elektronike z mechanizem, albo przestawił sie mechanizm na ślimaku .
No dzieki za podziekowania, nalezy sie cieszyc,ze silniczek bezkolizyjny jest, bo przestawienie paska mogłoby narobić wiele szkody w innym przypadku:) W tym silniku jedli nie wiesz jak ustawić i njie mozesz znależć znaków to mozesz ustawić nawet na tzw mijanke tzn pierwszy tłok u góry i zawory na nim powinny się mijać, czyli oba sa zamkniete i wtedy...
Myslisz że przestawiony pasek rozrządu?
To raczej pasek pk ma związek z przestawieniem rozrządu. W tych silnikach powinno się wymieniać razem z rozrzadem pasek ospretu z napinaczem i rolka. W razie zniszczenia paska osprzętu zawsze wkreca się pod pasek rozrządu i powoduje jego przestawienie i demolke. A gumowy pył na drugim zdjęciu to albo z paska albo tłumik drgań alternatora się kończy.
A tu się zerwał... no widzisz. Może zatarła się sprężarka, a może alternator? A może pasek, choć miał pół roku i był firmowy to jednak miał wadę? Fajnie, że wiesz co się stało: napisz wprost, powiem mechanikowi, będzie miał łatwiej. Owszem, generalny. To jest znany mi jedyny silnik (choć zapewne nie jedyny), gdzie zerwanie paska oprzyrządowania potrafi...
Witam, Szybkie pytanie. Czy obracajac walem recznie, mozna rowniez pogiac zawory przy przestawionym pasku rozrzadu ? Czy raczej byloby czuc mocny opor ? Chyba przeskoczyl mi pasek przy dokrecaniu (moja wina). Obrocilem walem kilka razy, poczym odpalilem auto no i kuzwa odpala, chodzi rowno ale wyraznie glosniej. Pozdrawiam Pawel
Albo przestawiony pasek rozrządu na pompie ,albo uszkodzona pompa (miałem kilka przypadków - jakiś zaworek w pompie).
Miałem na myśli ustawienie i sprawdzenie paska rozrządu ( zdarza się, że rozrząd się przestawi z winy luźnego paska) Pozdrawiam.
jeśli autko dymi na biłol to albo uszczelka pod głowica albo za późny zapłon obstawiam to 2 masz za późny zapłon na pompie albo o ząb przestawiony pasek na pompie sprawdź dobrze po napięciu paska czy rozrząd pasuje w znaki
Tak że zdejmiesz pasek/łańcuch i nic się nie przestawi to jest tylko w silnikach z jednym wałkiem rozrządu, jak są 2 to zawsze będą chciały trochę "uciec" i trzeba naciągać.
Cześć. A może wymieniając paski Przestawiłeś mechanikę? Albo mechaswich do czyszczenia bądź wymiany? Pozdrawiam.
Raczej nie, bardziej przestawiona mechanika, pasek z tego co widzę jest jeden ząbkowany. Tam jest mechanika G ?
Gwint jest normalny ale niesamowiata sila dokrecone. Ja zawsze radze sobie tak ze najpierw postukam po glowce np walkiem miedzianym i biore klucz oczkowy ( tylko zeby byl calkiem plaski nie odgiety ani troche byly takie ktore mialy oczkowe z 2 stron) I stukam po kluczu mlotkiem zawsze mi puszcalo lecz troche wysilku trzeba poprostu wziasc go na zryw...
Ustaw jeszcze raz rozrząd od nowa. Na forum są opisy. Śruby w fasolkach powinny być mniej więcej na środku, ale to określa się samo podczas napinania pasków. Jeżeli śruby ustawiają się w skrajnych położeniach trzeba przestawić pasek.
W Marcu 2022 wymieniałem pasek rozrządu jak i rolki i pompę wodną I wydaje mi się, że też koło pompy wtryskowej a i tak się koło przestawiło na pompi. Tak jak kolega pisał jak samochód dużo stoi to wszystko gęstnieje i mogą być duże opory przy uruchomieniu silnika. Słuszna uwaga. Mój busik w zimie nie jeździ bo służy mi tylko do budowy domu. Dziękuję...
Przy napinaniu paska mógł się przestawić trochę dół silnika
Witam! Strzały te raczej pochodzą od cewki zapłonowej, chodź gdy pasek rozrządu przeskoczy przestawi się zapłon i też będzie taki objaw. Zaś czujnik położenia wału miał by objaw że samochod nie palił by, ale możesz zmierzyc go omomierzem i sprawdź czy nie zarósł brudem od spodu.
Napisałem Ci w poście #6 co masz sprawdzić, zrobiłeś to ? Nie, zapłon nie mógł się przestawić przy wymianie/ naciąganiu paska
no wlasnie gdy zdjolem oslone to pasek jest caly ale jest brudny z oleju i jest luzny to czyli rozumie ze jesli pasek sie przestawil to jest taka mozliwosc ze auto nie odpali tak? bo auto poprostu podczas jazdy zgaslo i juz nie chcialo od palic czyli wyglada tak ze po przestawienia sie tego paska rozrzadu odlaczyl on uklad zaplonowy
Witam. Jeśli to pomoże - u mnie auto trafiło do kolejnego mechanika, który ogarnął temat. Przyczyną był przestawiony pasek rozrządu o 1 ząbek. Co lepsze, fabrycznie nowy czujnik położenia wałka był niesprawny (chiński zamiennik) - po wymianie auto jak nowe.
Dzięki wszystkim za rady!!! Miałem przestawiony pasek rozrządu o jeden zębek dlatego autko wariowało. Dzięki za schemat!!!
Blokuje wałki z tyłu, ale koła trzeba zluzować do nałożenia paska i naciągnięcia i nie wiedziałem jak ustawić znak na kole wałka wydechu tego od czujnika (tam nie ma klinów). Według rysunku wyżej po zerwaniu paska koło przestawiło się o 4 zęby.
Jak przestawisz pasek rozrządu to możesz pożegnać się z głowicą. Jeżeli nie czujesz się na siłach to oddaj samochód do mechanika, jeżeli samodzielnie wymieniłeś rozrząd to ustawienie kąta wtrysku nie powinno sprawić Ci wielkich problemów natomiast ciężko będzie się obejść bez "Kabla", chociażby po to żeby sprawdzić czy to na 100% to.
Musisz rozebrać mechanizm ten na dole i ustawić na nowo. Tam jest dobry projekt bo jak ktoś na siłę ciągnie to przestawi pasek a nic nie złamie ani urwie. Punkt dla Kenwooda.
Witam Był u mnie z rodziny młody zapaleniec gier. Pograł troche i przestawił mi pasek zadan (narzedzi) na pulpicie na góre. Jak to przestawić spowrotem na dół (aby pasek był na dole ekranu) System to XP Dzieki
poczęści znalazła się przyczyna. zapłon był przestawiony na 30 stopni po u stewieniu na 10 samochód zaczoł wariować się okazało że jest przestawiony pasek o 2 zęby po wymianie paska i napinacza somochódł niegasł ale był przymulony.pomogło trochę ustawienie zapłonu ale niewiele. doszedł do tego zabity kotalizator.po usunięciu go somochód dostał trochę...
Najlepiej teraz zmierzyć ciśnienie w cylindrach i sprawdzić świece. Może jeszcze na rozrządzie przestawił pasek. Mechanik jest super, co nie uleczy to dobije. Może lepiej poszukaj innego silnika, a ten zostaw mechanikowi w rozliczeniu.
Witam. Wymieniłem rozrząd w toyocie Avensis t22 2.0 d4d. Ustawiłem wszystko na znaki jednakże po założeniu nowego paska wychodzi mi przestawienie na wale o 1/2 ząbka. Sprawdziłem wielkości wymienionych rolek są identyczne, pasek ma tą samą ilość zębów. Ściągnąłem Koła zębate i kliny wszystko jest w porządku. Macie jakieś pomysły czy może być to spowodowane?
Takiego mi przyprowadzili. Wymieniali termostat bez zdejmowania rozrządu. Wczoraj późnym wieczorem sprawdziłem rozrząd no i okazało się że jest przestawiony. Pasek luźny jak szmata. Jak tak można wymieniać termostat i nie zobaczyć że pasek nie napięty. dzisiaj wezmę z pracy blokady i to ustawię.
Witam Mam Citroen Xsara II 1.4 HDI i mam taki problem przy wymianie paska rozrządu przestawił mi się wałek rozrządu i nie odpala auto. Jak naprawić ten problem. Proszę o szybką odpowiedź.
kolego myślałem o tym rozrządzie, tyle że jak już zapali to się zbiera jak trzeba i się obawiam że tylko się narobię niepotrzebnie. czy ta kontrolka stop może mieć jakiś związek z przestawionym paskiem ?
Witam, borykam się z następującym problemem: W grudniu kiedy temperatury spadły poniżej 0, na wyświetlaczu świecił się komunikat "check injection". Po rozgrzaniu silnika, zgaszeniu go i ponownym zapłonie komunikatu już nie było. Przy temperaturach <-10C Ciężko odpalał. Kiedy spadło do -20C na początku stycznia, nie odpalił i tak już zostało. Okazało...
Witam Zacząłbym od napędu holderów. Jeszcze przed kupieniem nowego koła zdjąłbym stare, i jak holdery są luźne, to sprawdziłbym dlaczego ten lewy zahacza o tension arm. A kasety nie przyjmuje, ponieważ mechanizm jest przestawiony, oraz paski napędowe są do wymiany. Na filmikach Kolegi widać, że sprzęgło działa poprawnie. Rozłącza się kiedy kaseta się...
Każda rolka która ma obciążenie ma pasek założony na U a u ciebie widać na alternator ze że masz L i dlatego się ślizga pod obciążeniem patrząc na tw zdjęcie trochę pomyśl i go przestaw
Wolałbym nie. Ale masz instrukcje na własną odpowiedzialność. :) Pytam bo przeważnie przy zmianie rozrządu i przestawieniu kąta synchronizacji wskazania spalania potrafią się zmienić. Więc skoro nic nie było robione a się przestawiło spalanie to może warto zobaczyć na pasek i jego prawidłowe napięcie?To mi przychodzi do głowy bo z logów nic nie widać...
nie nie nie przestawienie o jeden ząbek paska nie spowoduje pogiecia zaworow przynajmniej w mojej renówce :) moze byc przestawiony nawet wiecej,ale wtedy pojawiają sie objawy podobne jak u Ciebie,wiec zmien mechanika :)
Są jeszcze silniki 8V które są tzw. bezkolizyjne np. stary silnik Opla czy seria silników Fire z Fiata ale reszta niestety ale jest kolizyjna i możesz sobie kręcić silnikiem ile się chce ale nie odpali jak poszedł pasek rozrządu i przestawiły się fazy rozrządu albo zle został założony rozrząd W 8V nie zapali albo będzie kulawo pracował (zależy o ile...
Do wymiany paska musiałeś odkręcić koło pasowe (od paska pk), kółko rozrządu jest tam na takim symbolicznym, rzekłbym klinie, może Ci się trochę przestawiło i dokręciłeś pneumatem ?. Wał tam się blokuje wyjmując czujnik położenia wału i w jego miejsce idealnie wchodzi przedłużka do klucza 3/8"
Takie okropne kłęby białego dymu miałem w audi a6 2.5 TDI V6 przyczyną był przeskoczony (pęknięty lekko) pasek rozrządu. Pasek był przestawiony na wale o 2 ząbki, zawory dostały lekko bo klient na siłę samochód zapalił i nim próbował jechać, jak wymieniłem ustawiłem dobrze to samochód odzyskał częściowo moc (był słaby), ale niestety dymił strasznie....
Przede wszystkim sprawdziłbym jak jest realizowany autorevers (czujniki optyczne, sprzęgło), przyczyną mogą być również stare paski lub przestawiona mechanika.
według mnie wszystkie sa dobrze zamocowane, poza tym lustro z lampa ma swój czujnik pozycjonujacy, tak samo lustra 2i3, oraz 5i6. Przestawienie na paskach nic więc nie zmienia, poza lustrem 5 z 6 ale one nie są przestawione. ponadto zgodnie z SM ustawiłem wózek z lampa i z lustrami 2i3, choć ustawienie to ma tylko na celu wyeliminowani przekrzywienia...
W takim razie pozostaje cewka zapłonowa. Kable wysokiego napięcia i świece wymieniałem w warsztacie w którym montują instalacje gazowe. Tam stwierdzili że trzeba wymontować katalizator. Oczywiście był zatkany ale to problemu nie rozwiązało. Dodali też że może być przestawiony pasek rozrządu ale to chyba odpada ponieważ słyszałem że w tych silnikach...
Przestawił się rozrząd po wymianie paska? Co jeszcze wymyślisz? Nie po wymianie tylko po zerwaniu. Wada tych silników.
Prawdopodobnie komputer sterujący wtryskami do ustawienia. Sprawdź Clip-em dedykowanym do Renault, inne testery mogą nie pokazywać wszystkich błędów, łączenie po CAN. Może kodowanie wtryskiwaczy do jednostki sterującej pomoże. Objaw wskazuje na brak synchronizacji wtrysku. Jeśli przewody, kostki itp. sprawdzone to tylko sterowanie wtryskiem. I sprawdź...
Mocno ingerowałeś w mechanizm? Może koło funkcyjne jest przestawione? wymiana paska, obrócić się mogło, ale czemu wyświetla poprawnie ? i czemu jak widać na filmie przez kilka sekund wszystko działało poprawnie ?
Witam. Auto juz naprawione. Okazało ze coś z napoinaczem paska i przestawil sie pasek. Także mechanik usatwił pasek i wszystko sie dobrze skonczylo. Jednak nie bylo kolizji.. silnik chodzi jak wczesniej. POzdrawiam
Strzały są spowodowane niesprawnościami silnika lub niewłaściwą regulacją gazu - zbyt ubogą. Przy silniku newralgicznymi punktami są : układ zaplonowy (świece, przewody WN, ustawienie zapłonu itd), rozrząd (przestawiony pasek) lub zawory (szczelność i luzy).
W tym silniku kółka rozrządu nie mają klinów(do sprawdzenia potrzebne ustalacze) , więc nie musi zrywać paska żeby go przestawić. Zmierz ciśnienie i będziesz wiedział czy ściągać głowę czy nie.
Napiszę fachowo. T4 ma stosunkowo często problemy z rozrusznikiem. Gdy się grzeje to czas remont. Duży pobór prądu powoduje dodatkowe trudności przy pierwszym uruchomieniu. Tak jak pisze Kolega T5 stawiam na rozrusznik. Dlatego "na pych" jest łatwiej chociaż to źle zapychać diesla. T4 mam pięć lat trzeci raz regeneruję rozrusznik we własnym zakładzie....
Też o tym myślałem, ale obecnie jest zamontowany drugi silnik, bo pierwszy padł po 250tyś i nie warto było remontować. Na drugim silniku ta sama sytuacja mimo, że przed montażem, stary pasek był ustawiony na fabrycznych znacznikach i prawdopodobnie wszystko było ok, ale tego nie wiem, nie znam jego historii. Na drugim silniku również trzeba było przestawić...
przestawienie paska rozrządu przestawienie zapłonu przestawienie drzwi
kangoo temperatury somfy dexxo problemy wybór silniczka
podajnik isaplan reset telefonu
Audi A6 C7 3.0 TDI 2014 Injector Deviation Values – VCDS Readings, Bosch Piezo, Fault Limits Rational piekarnik wyłącza się samoczynnie – przyczyny, diagnostyka, modele SCC i iCombi