Dzięki za podpowiedz ,jutro zobaczymy czy sam odpali .
Witam. Koło pasowe było słabo dokręcone i się popuściło co efektem było ześliźniecie się paska z koła zębatego i automatycznie przestawienie rozrządu co skutkiem tego było pokrzywienie zaworów i uszkodzenie tłoka.
Witam :) Bardzo krótkie pytanie. Czy od złego podłączenia przewodów WN może przeskoczyć pasek rozrządu? Nurtuje mnie to ponieważ wymieniałem przewody, świece, kopułkę oraz palec, z pośpiechu źle podłączyłem przewody WN i silnik nie zapalił. Od razu wiedziałem, że źle podłączone i podłączyłem jak należy. Jednak silnik bardzo stracił na mocy. Ze 115KM...
Zagmatfana treść pytania! Jeśli wydobyłeś pompę z 1 auta i wkładasz tę samą do tego samego auta, tak jak ja to robię!, pod koło zębate pompy wtryskowej wkładam szmaty, aby wyeliminować luz i przestawienie paska, oraz oznaczam położenie paska!!!! W stosunku do obudowy dotyczy silnika P8C11bte i pompy Lucas Epic R8640A102A. Problemy we wszystkich pompach...
Najprawdopodobniej to ta ścieżka: Menu>Personalizacja>Ustawienia początkowe i tam popatrz. Szukaj ekran główny/menu główne i powinno być Lista/Ikony
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Przyczyną był przesunięty pasek na osi silnika, a ściślej na tulejce - nieco do góry , na brzeg który jest trochę szerszy od miejsca gdzie pasek powinien faktycznie być. Koło pasowe nałożone na silnik ma kształt beczułki nie bez powodu. Taki kształt powoduje ze pasek samoistnie utrzymuje się na środku wybrzuszenia - na największej średnicy. Jest to...
W Marcu 2022 wymieniałem pasek rozrządu jak i rolki i pompę wodną I wydaje mi się, że też koło pompy wtryskowej a i tak się koło przestawiło na pompi. Tak jak kolega pisał jak samochód dużo stoi to wszystko gęstnieje i mogą być duże opory przy uruchomieniu silnika. Słuszna uwaga. Mój busik w zimie nie jeździ bo służy mi tylko do budowy domu. Dziękuję...
Pasek rozrządu jest ok,jeżeli wymienię czujnik wału i będzie nadal błąd to prawdopodobną przyczyną będzie przestawienie się paska rozrządu.Pozdrawiam
Witam, Jeżeli temat jeszcze nie zamknięty to może pomogę. Miałem ten sam problem w Volvo 850 2.5 TDI. Na mrozie za nic nie chciał odpalic (nawet po wymianie akumulatora i regeneracji rozrusznika). Pojechałem do mechanika z zamiarem wymiany świec żarowych, a mechanik nawet ich nie zmierzył tylko odrazu dociągnął napinacz paska rozrządu. Potem profilaktrycznie...
To raczej pasek pk ma związek z przestawieniem rozrządu. W tych silnikach powinno się wymieniać razem z rozrzadem pasek ospretu z napinaczem i rolka. W razie zniszczenia paska osprzętu zawsze wkreca się pod pasek rozrządu i powoduje jego przestawienie i demolke. A gumowy pył na drugim zdjęciu to albo z paska albo tłumik drgań alternatora się kończy.
Witam. Wymieniłem rozrząd w toyocie Avensis t22 2.0 d4d. Ustawiłem wszystko na znaki jednakże po założeniu nowego paska wychodzi mi przestawienie na wale o 1/2 ząbka. Sprawdziłem wielkości wymienionych rolek są identyczne, pasek ma tą samą ilość zębów. Ściągnąłem Koła zębate i kliny wszystko jest w porządku. Macie jakieś pomysły czy może być to spowodowane?
Tyle kosztuje naprawa w serwisie kolego tzn przestawienie paska o jeden ząb :idea: ,ale znając zycie koszt tej naprawy w serwisie może ulec jeszcze podwyższeniu ,lepiej ustawić jeszcze raz porzadnie rozrzad i sprawdzić cisnienie :idea:
Witam Wymiana rozrządu w tym aucie nie jest trudna trzeba tylko zrobić dobrze synchro. Ale jeżeli nie masz o tym pojęcia to nie radze bo przestawienie paska w najlepszym wypadku spowoduje osłabienie silnika, a równie dobrze może skończyć się to pokrzywieniem zaworów. trzeba tez odpowiednio napiąć pasek. Może lepiej oddać auto do mechanika niż potem...
Wygląda to na przestawienie paska rozrządu o ząb na któryms z wałków Sprawdz ustawienie. Często przyczyną jest uszkodzenie regulatora zmiennych faz rozrządu na lewym wałku lub przestawienie tego regulatora jeśli twój silnik to V16 DOHC i posiada ten regulator. (np. fiat barchetta). Prawdopodobnie nie ma tam znaków, więc jak ustawisz wał korbowy na 0...
Witam ponownie i już z rana jest mały problem, w tej pompie raczej immo działa bo przed rozebraniem pompy podłączyliśmy wtrysk na zewnątrz i daje wysokie ciśnienie co widać po wtrysku więc chyba z wyprzedzenie w tym wtrysku coś nie tak, ale czy jest to możliwe po wyłączeniu silnika?? Bo z tego co pamiętam nawet przestawienie paska o dwa żabki są w katastroficznych...
Wiec tak...za niby przestawienie paska zapłaciłem 50 zeta,ale fakt taki-że jak przedtem autko na niskich obrotach ledwo co jezdziło.to teraz grzeje oki.Byłem przedtem w dwóch innych miejscach na sprawdzeniu zapłonu,jeden z nich naprawde gość ktory nie naciąga- tylko tyle że elektryk tez wykluczył ustawienie zapłonu,poradził sprawdzenie u mechanika.Tak...
Poprostu pewnie go wymienił.Problem jest podobnej rangi jak w oplu 1,7.Wałek/wałki są rurami a na owe rury naprasowane krzywki w fabryce tak jak powinno byc.Pózniej przy pierwszej kolizji po zerwaniu paska nastepuje delikatne przestawienie krzywek na rurach i stad pozniej problem z odpalaniem.Mam obecnie taki silnik rozebrany w warsztacie i widze jakie...
No dzieki za podziekowania, nalezy sie cieszyc,ze silniczek bezkolizyjny jest, bo przestawienie paska mogłoby narobić wiele szkody w innym przypadku:) W tym silniku jedli nie wiesz jak ustawić i njie mozesz znależć znaków to mozesz ustawić nawet na tzw mijanke tzn pierwszy tłok u góry i zawory na nim powinny się mijać, czyli oba sa zamkniete i wtedy...
Mam problem, pojawiły się stuki w silniku bez konkretnej przyczyny.Początkowo myślałem że to któryś z wtryskiwaczy zawiesił się, ale po zluzowaniu nakrętki rurki wysokiego ciśnienia stuki nie ustają.Odgłosy dobiegają z okolicy głowicy, pompy wtryskowej.Podejrzewam że coś może być związane z fazą wtrysku . Silnik stracił trochę na mocy i potrafi zgasnąć...
Wyglada mi to na bardzo opozniony poczatek wtrysku. "Podmiana" pompy narzuca regulacje poczatku wtrysku przy pomocy czujnika zegarowego. Drugi mozliwy problem, to marka pompy. Nowy silnik mogl miec pompe innej marki (byly dwie Roto-Diesel i Bosch). Zamiana jednej na druga powoduje bardzo duze przestawienie poczatku wtrysku (inna pozycja szpilek mocujacych...
Pasek rozrządu napięty jest prawidłowo, więc dziwne byłoby jeżeli przestawienie jest na pasku Nie, jeśli np. coś pod niego podeszło(np. szczątki paska WK)
nie nie nie przestawienie o jeden ząbek paska nie spowoduje pogiecia zaworow przynajmniej w mojej renówce :) moze byc przestawiony nawet wiecej,ale wtedy pojawiają sie objawy podobne jak u Ciebie,wiec zmien mechanika :)
Silnik w końcu odpalony, chodzi dobrze. Pomogło przestawienie o jeden ząbek. Wiedziałem, że jest przestawiony ale zakładałem, że skoro na "łezkach" koła zębatego jest tak duża regulacja to przesunięcie o jeden ząbek nie powinno uniemożliwić uruchomienie silnika. Całe szczęście przypomniało mi, że kiedyś przy wymianie paska też przestawiłem o jeden ząbek...
2006 i 1,6 pewnie 16v i błąd przestawienie wałka rozrządu, a może bład synchronizacji. Co tu dużo pisać, 10000 to jest nie mało do wymiany paska i jest 5 lat. następny problem to czujnik położenia wałka rozrządu albo koło zmiennych faz rozrządu, ale przede wszystkim diagnostyka
Być może jakiś fragment zerwanego paska dostał się do rozrządu ? Powodując jego przestawienie i uszkodzenie zaworów. Chyba, że w tym silniku jest rozrząd na łańcuszku?
Witam przeglądałem ten temat bo miałem/mam podobny problem. Trudno mi dopasować do któregoś z powyższych jednoznacznie. Prosiłbym o krótką ocenę i poradę. Postaram się opisać jak najkrócej i konkretniej, żeby nie było wątpliwości opiszę wszystko chronologicznie: - mam a3 1.9tdi 98r silnik AHF - kupiłem go 1.5 roku temu z tym właśnie problemem, sprzedający...
Witam. Zakupiłem seicento : Seicento sporting 1.1 Spi co za tym idzie po zakupie samochodu standardowo zacząłem robić procedury czyli wymiana podzespołów tj. Rozrząd (pasek napinacze, pompa wody) Mianowicie rozebrałem pokrywy wszystko oczywiście za cechowane na fabrycznych punktach oraz moje dodatkowe by odpowiednio założyć pasek Wszystko elegancko...
Witam. Dziękuję za odpowiedź. Tak się zastanawiam ,czy wymiana paska rozrządu była przeprowadzona prawidłowo. Przestawienie o jeden ząbek może spowodować podobne objawy. Pozdrawiam.
Zdarzały się te kreski też we wczesniejszych modelach np: Af 2018. Wyglada to tak jak by zabrudzona była optyka. Pomaga w tym wypadku przestawienie trybu pracy maszyny z text 1 na text2 (ale wtedy kiepska rozdzielczość) lub przestawienie w kodach serwisowych odległości czytania paska bieli
Krótko i tematycznie: Wymiana paska rozrządu, szpec przed zdjęciem starego paska robi znaki "flamajstrem" na kołach i osłonie. Zakłada nowy. Teraz problem - przy napinaczach sprężynowych, hydraulicznych wyciągnięcie paska powoduje przestawienie rozrządu, czasem nawet o cały ząbek na kole wałka rozrządu. Jak zatem ustalić pierwotne (fabryczne) położenie...
Słyszę dziwne dźwięki, coś w rodzaju dzwoniących zaworów w benzynie na niskich obrotach podczas przyspieszania, czyli pracy silnika pod obciążeniem, obroty w okolicach 1500, przy wyższych obrotach dźwięk znika. Silnik odpala normalnie, nie zauważyłem szczególnego spadku mocy lub innych dziwnych zachowań. Problem pojawił się po wymianie paska rozrządu...
bo kilka razy chcąc ruszyć lekko kołem na pompie przeskakiwal pasek i trzeba było ustawiać od nowa ale na to wygląda, że jak się rozrząd przestawia to przeskakuje na wale korbowym Bo trzeba pilnować aby pasek dobrze przylegał do wału korbowego i tutaj niestety, przydatna jest blokada na wale korbowym, bo w przeciwnym razie będzie przeskakiwało lub...
po wymianie paska rozrzadu i plynu w ukl. chlodzenia po zlapaniu temp. ok. 40-60 stop. zapala się kontrolka "motoru"serwisowy komuter stwirdzil zle ustawiony rozrzad sprawdzono jest dobrze ustawiont zaproponowano przestawienie pompy nic to nie dalo ..na dzien dzisiejszy (wtopilem sporo kasy) nie wiedza co jest . podczas wymiany paska mechanik odlaczyl...
Po wymianie paska rozrządu należy sprawdzić początek wtrysku,koło na pompie paliwa jest regulowane.podpowiadane wyżej przestawienie na pompie spowoduje oczywiście wyższe obroty ale zacznie więcej palić,chyba nie o to chodzi.
WITAM! robiłem konserwację canona np1550 wymieniłem bęben, listwe, teflon bla bla....wypucowałem ją jak mercedesa i....pojawił się problem....kopiarka zaczęła robić czarny pasek przy górnej krawędzi kopii. Doszedłem do tego że problemem jest to, iż kopiarka odbija część tego paska ze skalą który jest naklejony na szybę. Kiedy zdjejmuje szybe, i kładę...
Co do przegubu prosta robota, w środku jest zawleczka którą wystarczy rozszerzyć dwoma śrubokrętami a potem lekko szarpnąć przegub :D Pięknie zeskakuje z półosi ;) Wracając do silnika. Te motory są masakrycznie TWARDE i nie do zarżnięcia tak więc wkręcaj bez obaw ;) Miałem takiego z dostawy. Kupiłem go z przeznaczeniem na części a jeździłem nim rok....
Co ty opowiadasz, jaka straszna eksploatacja:?: Japonczycy robią naprawdę dobre silniki i potrafią z nich wycisnąć moc, są budowane przez fachowców a nie jakieś niezorganizowane grupy. Ich silniki są wyżyłowane i dlatego momenty są przesunięte w górę, celowo aby właśnie przy dużych obrotach miały swojego powera. Jak myślisz dlaczego większość najlepszych...
przestawienie sie pompy nie jest mozliwe. Jezeli problem pojawil sie zaraz po wymianie rozrzadu to musiales cos sknocic. Jestes na 200% pewien ze wszystko dobrze poskladales?? ze podczas wymiany paska nie przestawiles czegos o 1 zab?? kreciles silnikiem po zlozeniu wszystkiego?? i na pewno wszystkie kola byly dokladnie w tym samym miejscu?? moze za...
Nie w Pandzie 1,0SPI jest sterownik IAW6F.SH (kiedyś o tym dużo rozmawialiśmy w kontekście LPG). Teraz mam sterownik IAW 6F.S3 dedykowany do Punto 1242cc 60KM. SPI. Czyli w zasadzie bez zmian. Przypuszczam, że ten sterownik tę będzie lepiej pracować z LPG (centralka 6F.SH ma jakąś niedoróbkę softu i wiecznie się rozjeżdżała mapa). Także tutaj nic nie...
Niestety zalanie od drugiej strony nie pomogło Dwa pytanka: 1) a jakby zalać wd40/benzyny ekstrakcyjnej/specyfiku do czyszczenie pomp od strony wejścia paliwa na pompę i może również elektrozaworu...i potem jakby coś dokładnie ją przeczyścić? 2) odnośnie tej pompy wstępnej - czy mogę spokojnie odkręcić ten dekielek i przedmuchać/ przeczyścić czy konieczne...
Żeby skaner mógł się skalibrować, czyli wykonć procedurę inicjalizacji, musi się zapalić lampa, nie ma znaczenia przestawienie paska. Skaner ustala sobie położenie zerowe przez wykrycie białego paska, pod szybą, na początku po prawej stronie. Robi to na podstawie badania odbitego światła. Jeżeli lampa nie świeci, to najprawdopodobniej luźna jest któraś...
To co miales ustawione na gitarze to po prostu czyjes ostatnie ustawienie, ktore tej osobie do czegos pasowaloo i to wszystko. W miedzyczasie ten ktos zapodzial gdzies reszte kol zmianowych i tak zostalo. Prawdopodobnie pasowalo komus do posuwu podczas toczenia. Pamietaj by przy zakladaniu wrzeciona, tuleje byly obrocone otworami olejowymi do gory w...
Witam po raz pierwszy. Mam Megane I 1.9 cdi z 2002 roku i zaczeły się problemy. Z wydechu wydobywają się kłęby białego dumy podczas uruchamiania silnika, gdy stoi w miejscu(np. na światłach) i przy niskich predkościach. Przy szybszej jeździe nie ma takiego objawu. Podczas postoju kłeby dymu sa dość duże, wręcz można by rzecz ze tworza zasłone dymna:/...
Ja z tak pięknie otwartym nowym tłumikiem spotkałem się tylko raz. Było to w poldku z zaworkiem do hamownia silnikiem w gaźniku. Stało się w czasie długiego hamowania silnikiem przy zjeździe z góry. Kłopotów z odpaleniem silnika po tym nie miałem. W drugim przypadku, silnik w trakcie jazdy strzelił w tłumik oraz zgasł i nie chciał odpalić. Stwierdziłem...
Ale pasek rozrządu założono chyba na właściwe zęby koła zębatego skoro dał się zapalić chyba że za mocno naciągnięto. Jakby było przesunięte chocby o jeden to byłyby problemy z uruchomieniem i dalszą eksploatacją, przynajmniej mi się tak wydaje. Najpierrw po założeniu głowicy silnuik nie chciał odpalić więc ingerował ten fachowiec w pasek rozrządu...
Mam go już tak na prawdę kilka miesięcy, gdyż osoba z rodziny wygrała ten dekoder jakiś czas temu w konkursie radiowym (cały pakiet z anetną, i opłatą za pół roku). Z racji, że ma kablówkę, zostawiła go mi. To jest dekoder pre-paid, z oferta pół roku za darmo. Dop. miesiąc temu zmontowałem wszystko i go odpaliłem i zarejestrowałem. Leżał nieużywany...
witam;) Mam pytanie odnośnie ważnego problemu w laptopie marki Toshiba model Qosmio X505 z systemem WINDOWS 7 (ZAKUPIONY W USA), gdyż jak do tej pory nigdzie w sieci nie udało mi się natrafić na skuteczne rozwiązanie tej usterki. Zatem liczę na wiedzę i dobre rady Drogich forumowiczów;) Problem polega na tym, że nie działa podświetlenie klawiatury,...
A problemów z odpalaniem nie ma?
Launchem to możesz podpatrzyć efekty, puki co musisz fizycznie przestawić kąt wtrysku na pasku pompy, a problem zniknie.
.apropo znakow po napieciu paska kreska na kole zamachowym delikatnie bedzie przestawiona w okienku,minimalnie ok2 mm,na nowym pasku bardzo czesto wlasnie tak jest.. głupoty opowiadasz kolego.
Trzy dni temu miałem identyczna awarię w Alfie 159 1.9 JTD. Rozleciało się to koło metalowo gumowe. Stopiła się guma, wszystko upaprane. Taki sam objaw, samochód trudno odpalał i źle pracował. Rozebranie do rozrządu i okazało się,że w obudowie paska pełno fragmentów gumy z tego koła i przestawiło rozrząd. Co ciekawe ścięło klin na kole wałka rozrządu....
Może rozrząd się przestawił z tego co wiem jest na pasku.
Z tego co mi wiadomo 8 zaworowy silnik nie cierpi na przestawieniu paska?
Opisany problem powstał w wyniku poluzowania się śruby napinacza paska rozrządu co w konsekwencji skutkowało lekkim przestawieniem paska. Czujnik położenia paska rozrządu wyłapywał te niezgodności i blokował pracę silnika. Po naciągnięciu paska i dokręceniu napinacza silnik pracuje poprawnie.
Przestaw wał korbowy o jeden ząbek w prawo względem paska i powinno być ok.
Witam, Szybkie pytanie. Czy obracajac walem recznie, mozna rowniez pogiac zawory przy przestawionym pasku rozrzadu ? Czy raczej byloby czuc mocny opor ? Chyba przeskoczyl mi pasek przy dokrecaniu (moja wina). Obrocilem walem kilka razy, poczym odpalilem auto no i kuzwa odpala, chodzi rowno ale wyraznie glosniej. Pozdrawiam Pawel
Czyli rozumiem że coś przestawiałeś na tych otworach, ale co naciągnęło paski czy popuściłeś?? co to przestawienie dało??
A jak masz skrzywione dwa zawory wydechowe to źle pasek ustawiłeś, a nie łańcuch. To ile zaworów się ugnie jeśli jest przestawiony pasek rozrządu, jeśli przestawiony wałek ugina tylko 2 zawory na jednym tłoku Kolego chodzi o to w tym silnik że jak ustawisz źle pasek, to oberwą zawory wydechowe, to łańcuch niema nic do tego bo wałek wydechowy napędza...
To już chyba kolega trochę przesadził, 300-500 km? Popatrzyłem na mapy to do Warszawy jest trochę dalej tylko ze Szczecina. Suwałki, Olsztyn, Zakopane, Przemyśl, Poznań są bliżej. A wystarczy na Allegro popatrzyć na warunki dostawy z odbiorem własnym i można znaleźć całkiem blisko. Czy kolega chce znaleźć pasek czy ciągnąć temat bo jest nawet możliwość...
Przepraszam że tak długo się nie odzywałem ale całkiem zapomniałem już o tym temacie. Po przestawieniu paska za kilka dni problem powrócił. Okazał się wyrobiony czop na wale korbowym na którym się przestawiał rozrząd. Nowy wał nowe koło zębate paska i problem rozwiązany ale kosztowny.
brofran co ty pierd....... pompa jest napędzana paskiem rozrządu i jej uszkodzenie daje takie same efekty jak zerwany lub przestawiony pasek. Jak nie wiesz o co biega to po co się oddzywasz.
Jaka wiązka?Analizując twój przypadek przyszło mi jeszcze coś do głowy.Przy takiej kolizji silnika mogło dojść do ścięcia wpustu od koła napędowego paska rozrządu i do nieznacznego przestawienia faz rozrządu. Sprawdź to.
Problem polega na przestawieniu paska zadań z dołu na bok ekranu. Trzeba złapać ten pasek myszą i przesunąć na dół ekranu, tam gdzie był wcześniej.
kolego myślałem o tym rozrządzie, tyle że jak już zapali to się zbiera jak trzeba i się obawiam że tylko się narobię niepotrzebnie. czy ta kontrolka stop może mieć jakiś związek z przestawionym paskiem ?
Peugeot 307 sw 2.0 136KM 2003r szukam schematu/serwisówki ustawienia rozrządu, nie ma paska, każde kółko przestawione jak to teraz poustawiać. Wszelka pomoc zostanie doceniona, dziękuję.
Zgodze się z kolegą wyżej, również uważam że może być poluzowana taśma łacząca elektronike z mechanizem, albo przestawił sie mechanizm na ślimaku .
Ewidentnie pasek przestawiony o jeden ząb. Wymiana rozrządu nie powinna mieć wpływu na moc.
ale chodzi o to czy faktycznie jest coś takiego możliwe by w silniku 16 zaworowym zaistniało az takie szczęście... Nie, nawet jak połamało dźwigienki to zaistniała kolizja wiec to jest niemożliwością że przy zerwanym pasku nie było kolizji.. Chyba że coś nie mówisz a pasek się nie zerwał a tylko przestawił..
nie sądzę bo po przestawieniu paska auto jeździło przez 40 minut do wyłączenia silnika. To raczej nic mu nie jest choć mogę się mylić bo tylko naprawiam telefony. ALE DZIĘKI ZA POCIESZENIE.
Może przestawiony na pasku rozrządu.
Byłem u kolejnego mechanika i po podpiecu pod komputer pokazało błąd: DF119 Mechanik zdiagnozował: uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu oraz temperatury płynu chłodniczego. Niestety wymiana tych czujników nie przyniosła żadnego rezultatu - nadal błędy po skasowaniu się pojawiają oraz auto nierówno chodzi. Zastanawiam się czy to może być przestawiony...
A to auto chodziło do końca przed demontażem. Auto pół roku stało bez ruchu wcześniej jeździło bez problemu ale zaraz woda się gotowała i nie było ogrzewania. Słychać było, że coś z okolic rozrządu "lata--rzęzi" i pasek klinowy podczas jazdy chlapał wodą pod maską. Jak auto stało to zamieniłem dwie cewki z innego samochodu i jak teraz odpaliłem (bez...
Sorki za pomyłkę z tym schematem, poprawiłem to. A co do rozrządu to na pewno coś spaprał ten "mechanik". Może nie właściwie dobrał elementy np. pasek albo rolki. Bardzo możliwe że niewłaściwie go ustawił, tym bardziej że, powiedział o przestawionym pasku a samochód przed jago naprawą był ok. Ja na Twoim miejscu zaprowadził bym do ludzi co się na tym...
Czy można z tym jeździć? Czy lepiej auta nie ruszać? Metaliczne odgłosy już same w sobie są oznaką "złych" rzeczy dziejących się z silnikiem. Nie jestem mechanikiem, ale biorę pod uwagę fakt możliwości przeskoczenia koła rozrządu na pasku rozrządu podczas zapychu/zaciągu, poprzez co zakłócony został prawidłowy cykl pracy silnika (przestawienie położenia...
Do wymiany paska musiałeś odkręcić koło pasowe (od paska pk), kółko rozrządu jest tam na takim symbolicznym, rzekłbym klinie, może Ci się trochę przestawiło i dokręciłeś pneumatem ?. Wał tam się blokuje wyjmując czujnik położenia wału i w jego miejsce idealnie wchodzi przedłużka do klucza 3/8"
Nie, nie ma takiej potrzeby. Wystarczy, że serwisant będzie miał wprawę w zakładaniu blokad. Koniecznie należy spytać czy zakład robił rozrząd w alfie i czy blokady posiada. Jest to konieczne jeżeli chodzi o 2.4 JTD, w 1.9 nie jest to aż tak konieczne. A i jeszcze jedno. NIGDY! nie należy odpalać auta na pych. grozi to przestawieniem paska rozrządu...
sprawdz czy nie jest przestawiony na pasku (czasem przeskoczy) sprawdz zapłon bez lampy na ucho podczas odpalania miłej zabay
Mialeś racje resztki paska w rozrządzie. Rozrząd przestawiony Dodano po 4 Resztki paska z alternatora dostały się do rozrządu , rozrząd się przestawił . Po wymianie paska od alternatora i rozrządu samochud normalnie odpala . Cud że tylko tyle. Co do paska to podejrzewam że został nadgryziony przez gryzonie z którymi walczę od tygodnia.
Jutro sprawdzę oznaczenie mojej pompy tej boscha, którą montowałem, z tym,że musiałem przestawić na pasku o dwa zęby od znaków fabrycznych.
Informacja o godzinie wyświetlanej na górnym pasku informacyjnym jest pobierana z telegazety i może sie zmieniać w zależności od kanału. Nie da się jej przestawić.
Dzięki za odp ;) Ja jak już wiercę coś w laminacie to kupuję sobie taki zestawik "Zestaw 8szt 0,5-1,2mm" za 8,99zł i jak już się wiertło złamało to tylko z mojej winy (za duży nacisk). Ostatnio przestawiłem paski na większe obroty i teraz jest extra :) Wiercę taki sprzętem: http://www.specmajster.pl/data/gfx/pictu... Tylko, że firmy...
A skąd wzięło się w ogóle to złe ustawienie naciągów? Bo bez rozbierania mechaniki samo się nie przestawiło raczej...?
Rozumiem, że wcześniej tego nie było. Czy jesteś pewien, że ktoś przy wymianie nie przestawił tego paska rozrządu, bo chyba tam jest pasek, powiedzmy o 1 ząbek? Pozdrawiam.
Ja również uporałem się z tematem, okazało się że rozsypany był przepływomierz oraz przestawił się zapłon na pasku. Po uregulowaniu powyższych śmiga jak złoto.
Miałem na myśli ustawienie i sprawdzenie paska rozrządu ( zdarza się, że rozrząd się przestawi z winy luźnego paska) Pozdrawiam.
Nie ma możliwości przestawienia zapłonu inaczej niż przez edycję mapy zapłonu w ECU... no chyba, że Ci pasek przeskoczy, to też będziesz miał przestawiony. Apropo paska, jest on trochę za lużny, i widać korektorem pomalowane punkty, może komuś się przestawił jak pasek zmieniał. A to na pasku jak by się przestawiło to o cały jeden ząb ? No bo koła są...
Napisałem Ci w poście #6 co masz sprawdzić, zrobiłeś to ? Nie, zapłon nie mógł się przestawić przy wymianie/ naciąganiu paska
Przy napinaniu paska mógł się przestawić trochę dół silnika
Ten silnik jest bezkolizyjny, a po luźnym pasku można sądzić że na 1000% jest przestawiony.
Witam czy błąd regulacji kąta wtrysku 17656 po naprawie rozrządu i ogólnie silnika bo coś tam było nie tak z wałkiem rozrządu to tylko efekt przestawionego paska czy mogą być inne przyczyny? Jeszcze nie zaglądałem na znaki ale ktoś klientowi to w trasie robił i tak go puścił do domu. W każdym razie bloki pomiarowe pokazują 1,5 st P jako wartość porządaną...
A dlaczego spodziewałeś jakichś blokad? Jak koła wałków mają kliny, kołki, to ustawiasz na znaki na kołach. Pasek z prawej strony jest nieregulowany, po planowaniu, może się "wydłużyć". Z lewej masz napinacz i pompę, ta strona paska będzie "pasować", ale z prawej jest tylko nieregulowana rolka pośrednia. Rozumiesz, co może być po planowaniu?
Cześć. A może wymieniając paski Przestawiłeś mechanikę? Albo mechaswich do czyszczenia bądź wymiany? Pozdrawiam.
Zawsze się przestawi przy pasku klinowym. Przy każdym ruszaniu będzie następował uślizg jednej lub drugiej sprężarki aż wreszcie spotkają się fazy tłoczenia razem. Jeśli paski to tylko zębate. Zbudowałem kiedyś coś takiego na HS11 co chodzi po dziś dzień szczęśliwie. http://obrazki.elektroda.pl/8964000200_1...
Pod warunkiem ze resztki paska nie przestawiły rozrządu.
4-paskowy? Zdejmij pasek napędu kieszeni kasety. Kieszeń powinna być w górnym krańcowym położeniu, w razie potrzeby dokręć i minimalnie cofnij. Obróć na drugą stronę i kółkami dokręć (w lewo) główne koło rozrządu (dolne - przy przednim panelu) do skraju. Trójkątny znacznik powinien nieco przekroczyć w prawo widoczne wycięcie. Załóż pasek bez wzajemnej...
Blokuje wałki z tyłu, ale koła trzeba zluzować do nałożenia paska i naciągnięcia i nie wiedziałem jak ustawić znak na kole wałka wydechu tego od czujnika (tam nie ma klinów). Według rysunku wyżej po zerwaniu paska koło przestawiło się o 4 zęby.
Gdy pada MAP to najczęściej występują problemy z rozruchem, brak wolnych obrotów. Ustrojstwo mało awaryjne, częściej uszkadza się wężyk to niego. Map można podłożyć z poloneza na próbę. A może aparat zapłonowy, przestawiony zapłon (objawy pasują), lub przestawiony na pasku rozrządu.
JEŚLI JEST TO DIESEL TO 3 ZĘBY PRZESTAWIONE NA PASKU TO PACHNIE KOLIZJĄ TŁOKA Z ZAWORAMI. PO ZAŁOŻENIU NOWEGO PASKA I SPRAWDZENIU CIŚNIEŃ NIGDY NIE BĘDIE PEWNOŚCI ŻE NIE BYŁO KOLIZJI. TO MOŻNA SPRAWDZIĆ DOPIERO PO ZDJĘCIU GŁOWICY. NATOMIAST JEŚLI JEST TO POJAZD "WIEKOWY" JA BYM ZARYZYKOWAŁ: WYMIENIŁ BYM PASEK ROZRZĄD USTAWIŁ NA ZNAKI JEŚLI NIE BĘDZIE...
przestawienie paska rozrządu przestawienie drzwi przestawienie anteny
ciężka odpalać ciepłym silnik cisco naprawa stream system
Separator antenowy do radia TS10 w Nissan Murano Z51 2011 Europa 2.5 – montaż i schemat Migająca czerwona dioda w ładowarce Parkside 20V