Do sprawdzenia pierścienie teflonowe na wałkach rozrządu. Pewnie już ich nie ma. Jeżeli nie to przyczyną mogą być wypadające gniazda zaworowe głowicy.
Zakładam że uszczelka była raz robiona, to ile mogli splanować głowicę, 0,2mm ? Taka wartość chyba nie będzie miała wpływu na pasek rozrządu? Nie wiem, ale dolicz rolkę, zużycie kół zębatych, i dokładnego ustawienia na znakach, może można już się nie spodziewać. Grubość UPG. Trzeba samemu zdecydować, z której strony znak bardziej pasuje, gdy nie bardzo...
A wystarczy że ci klapę gaszącą przycięło i całe halo.
W każdym silniku czterosuwowym występuje tzw. współotwarcie zaworów, czyli przy przejściu pomiędzy suwami wydechu i ssania, gdy tłok jest w GMP zawory ssące i wydechowe są lekko otwarte. Poczytaj w google: "współotwarcie zaworów". Regulacji luzu zaworów dokonujesz po obróceniu wału korbowego o jeden obrót na następny znak "T".
Ja bym je razem z tłokami wymienił, nie są drogie - założenie przypadkowych pierścieni na te tłoki które masz, przyspieszy tylko agonię tego silnika. Co do panewek to tuj pomiar już taki prosty nie jest, ale jeśli nie widać na nich zażółceń, rys i kontrolka oleju nie świeciła na biegu jałowym to mogą zostać.
jak będziesz ustawiał silnik obserwuj przez otwór czy na kole pośrednim pojawi się jakiś znak. Na kole od pompy też powinien być znak. Jeżeli znajdziesz znaki a silnik będzie ustawiony tak jak pisałem wyżej to wstaw pompę znak do znaku.
Pierścienie w tłokach klinują się (nie potrafię pojąć dlaczego robokop twierdzi inaczej). Jak tłok dostanie zawora z góry szczególnie w szestnastkach to potrafi się na rowkach zbić. Jadne są bardziej na to podatne(mają "miękkie tłoki", bliżej krawędzi zawory inne mniej albo wcale. Parę zakleszczonych tłoków się udało uratować, ale pierścienie nowe bo...
Doszedł bo tam urwał się rozrząd, pompa stała. Połamało koniki, zawory itp. remont wyszedł wtedy kilka tys zl.
Wątpię żeby diesel w ogóle odpalił z przestawionym rozrządem, benzyna owszem. Ropniaki mają, muszą mieć większy stopień sprężania. Spróbuj zakręcić silnikiem (ale nie rozrusznikiem), kluczem przez każdy suw i wtedy się dowiesz czy rzeczywiście zawory kochały się z tłokami.
Witam. Dostań się do wałka rozrządu i sprawdź czy popychacze (szklanki) dolegają do wałka, jeżeli napotkasz luzy między wałkiem a popychaczami to zawory pokrzywione.
Witam. Mam problem z moja 406 tka z 2002 r z silnikem 2.0 HDI bez pompy niskiego cisnienia w zbiorniku .Wszystko zaczelo sie od strzepiacego paska klinowego, ktorego czesci dostaly sie pod obudowe paska rozrzadu i pasek pekl. Wymiana glowicy, nowy rozrzad, pasek klinowy z naminaczem i auto jezdzilo przez rok. No i w tym roku pasek klinowy znowu zaczal...
Przy ręcznym kręceniu i przestawionym rozrządzie tłoki oprą się o zawory i nie przekręcisz. Jeżeli silnik odpala pracuje normalnie tyle że jest trochę głośniejszy to go poskładaj tak jak należy i będzie dobrze.
Silnik 2.0 did to jest to samo co 2.0 tdi więc tam są pompowtyskiwacze. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Ta rdzawa maź to mi wygląda na płyn chłodniczy (jeśli był układ chłodzenia zalany różowym płynem). A wystający bolczyk w sąsiedztwie końcówki pompowtrysku to będzie prawdopodobnie końcówka świecy żarowej.
Witam. U mnie po wymianie lancucha i napinacza. Cakowicie bez zmian. Grupa 093 -9. Wszystko ustawione na znaki. Silnik ospaly, glosny, i klepie przy mocnym wcisnieciu gazu. Czym to moze byc spowodowane?
Jeżeli masz przestawiony rozrząd w 16V to bez odpalenia samym kręceniem rozrusznikiem pognieciesz zawory o tłoki Nie nie odpali Ale jak wyżej napisałem sama próba uruchomienia moze okazać się katastrofalna w skutkach
Takie objawy daje zatkany wydech lub przestawiony rozrząd.
Jak ruszana śruba centralna mógł się przestawić rozrząd tak jak (at)karizmogsm napisał. Polecam sprawdzić na blokadach.
Raz jeszcze napiszę że łańcuch nie uderzał o pokrywę. Ustawienie rozrządu nie ma żadnego wpływu na jego naprężenie tudzież obciążenie. Teraz jestem już pewien że zawory tłukły po tłokach. Jeżli tak było to winny jest rozrząd (a dokładnie jesgo błędne ustawienie) - zawór nie powinien spotykać się z tłokiem. PRzestawiony rozrząd - przyczyna może być...
Przestawiony rozrząd. Oszukuje któryś z czujników - wału lub wałka Zamienione przewody we wtyczce czujnika wału. Odłącz czujnik wała - jak będzie palił tak samo to patrz czy rozrząd nie jest przestawiony.
Trzy dni temu miałem identyczna awarię w Alfie 159 1.9 JTD. Rozleciało się to koło metalowo gumowe. Stopiła się guma, wszystko upaprane. Taki sam objaw, samochód trudno odpalał i źle pracował. Rozebranie do rozrządu i okazało się,że w obudowie paska pełno fragmentów gumy z tego koła i przestawiło rozrząd. Co ciekawe ścięło klin na kole wałka rozrządu....
Obstawiam że zaczęło się od przestawienia rozrządu a reszta to tego efekty. Wymień rozrząd i sondę a katalizator możesz wydłubać lub założyć "zamiennik" ale ja tego nie pisałem.
map za nisko , może przestawiony rozrząd ?
przyczyną był przestawiony rozrząd !! Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Może też być przestawiony rozrząd. A jaki kolor dymu daje ?
Pomylona kolejność przewodów zapłonowych, przestawiony rozrząd lub źle sprawdzone i brak iskry.
Za wczesny początek wtrysku=cofka jak to ująłeś=przestawiony rozrząd...
Tam może być wszystko od niełączącej wtyczki do przestawionego rozrządu.
A nie było czasem błędu położenia wałka rozrządu? Wyjaśniło by to problem z kompresją przez przestawiony rozrząd.
Prawie nigdy to tak nie wygląda. Na moje łoko przestawiony rozrząd ścięty klin itp. https://rotkee.com/en/wavebase/good-timi...
Witam. Koło pasowe było słabo dokręcone i się popuściło co efektem było ześliźniecie się paska z koła zębatego i automatycznie przestawienie rozrządu co skutkiem tego było pokrzywienie zaworów i uszkodzenie tłoka.
Tak naprawdę to, te silniki różnią się nazwą.:D Jeżeli silnik nie był rozbierany to, tylko uszkodzenie mechaniczne wałka mogło spowodować przestawienie rozrządu.
To wygląda w takim razie na brak synchronizacji ,a wiec przestawiony rozrząd. Zakładając oczywiście żę czujnik "nadaje". Ale jak nadaje tego nie wiemy bo tego nie sprawdziłeś. Może złą blokadę wkładasz na dole? Ustaw kółko pasowe na znak na obudowie(bez rozbierania czegokolwiek) i porównaj z górą.
Jak pompa działa to sprawdź czy jest sterowanie wtryskiwaczami.Możesz podłączyć żarówkę 5W od np postojowych.I zobacz czy miga.Ale to że działa pompa to nie znaczy że ma dobre ciśnienie.Inne rzeczy to np przestawiony rozrząd albo zapchany wydech.
To jest zapis szestnastkowy. 3A14 HEX = 14868 DEC. Czyli nr błędu to 14868. Korelacja pomiędzy czujnikiem wału a wałka - wyciągnięty łańcuch/przestawiony rozrząd. Najlepiej zapiąć oscyloskop na te 2 czujniki i porównać odczyt ze sprawnym silnikiem. Pewnie benzyna na łańcuchu.
"- zapłon ustawiony maksymalnie w stronę chłodnicy auta (gdy go cofnę szarpie jeszcze bardziej) " Po tym wnioskuję że masz przestawiony rozrząd o ząb, aparat powinien być mniejwiecej na środku ustawiony.
Napisal że sprawdził Jakie wyniki pomiaru luzów? Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd? Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot.
Radze jednak sprawdzic, jesli masz najmniejsze watpliwosci. To niemieckie barachlo lubi sie przestawiac. 100 % racji w zeszłym roku na warsztacie takie samo cudo było z objawami przestawionego rozrządu ale nim wypożyczyli blokady jeden mechanik przejechał się i auto wróciło na lince.
tak mi się wydaje ze imo nawaliło Źle Ci się wydaje. Jest iska i paliwo, a nie dochodzi do zapłonu = brak kompresji i/lub przestawiony rozrząd.
Najlepiej to oscyloskop ale jak nie masz to może być dioda LED i rezystor. Dioda ma migać przy kręceniu rozrusznikiem. Można też wyjąć czujnik i sprawdzić go diodą i rezystorem przykładając coś metalowego do czujnika. Można sprawdzić zasilanie czujnika we wtyczce ale najlepiej na wpiętym czujniku. W blokach pomiarowych można też sprawdzić prędkość obrotową...
To teraz pytanie czy nie zepsute co przy robocie? Np nie przestawione na rozrządzie synchro (koło pompy) i czy wtryski są otwierane przez ECM.
Pierwsze komputer i błędy. Przestawiony rozrząd daje błąd w tym silniku (chyba że soft nieoryginalny i ktoś za dużo tablicy błędów wyciął). Dwa zajrzenie do paska rozrządu i oglądniecie to 15 minut ale wątpię że z przestawionym rozrządem by zagadał. Ja bym podejrzewał wałek rozrządu i szklanki że się skończyły bo to typowe dla tego silnika. Ale to tylko...
Witam Chyba masz kosiarkę 4 suw. bo piszesz ze wyciekał olej Pewnie przestawiłeś rozrząd podczas zdejmowania dolnej pokrywy Na trybach są znaki więc łatwo sprawdzić Sprawdz też czy klin koła zamachowego jest na swoim miejscu i pokrywa się z wycięciem na wale i czy podnosi zawory przez boczne okienko(w okolicy tłumika) i przy okazji czy jest luz(zawór-popychacz)
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
Rozrząd faktycznie przestawiony - widać że ssący jest cofnięty względem wydechu no i faktycznie łańcuch dosyć głęboko wjechał. Może faktycznie twój interfejs źle interpretuje ten opis błędu. Tutaj z wału napęd przekazywany jest na wałek wydechowy a dopiero przez łańcuch na wałek ssący więc powinien być błąd. Przestawienie rozrządu może spowodować błąd...
temat można zamknąć volvo naprawione . usterek było kilka. między innymi przestawiony rozrząd.
Paliwo dochodzi do cylindra, rozrusznik nowy, aku nowe, na odkreconej świecy też blokuje po kilku obrotach. No to masz poważny problem. Przestawiony rozrząd i zawory dotykają tłoka, lub urwany wał lub coś innego ci blokuje silnik np bendix rozrusznika itp ale najlepiej wymontować silnik i dopiero szukać.
Mam identyczny problem. Czy to problem z przestawionym rozrządem?
Odnośnie kostki miałem przypadek, że w momencie cofania kluczyka z rozrusznika na włączony zapłon odcinała zasilanie. Potrafiło nieźle zamieszania narobić. Zawór odcinający paliwo też może się przywieszać. Natomiast nierówna praca silnika może być spowodowana przestawionym rozrządem. Warto sprawdzić czy kąt wtrysku jest we właściwych widełkach (tylko...
Nie musisz. Musisz zablokować wał i wałek na blokady. Inaczej przestawi się rozrząd. Śruba wału ma lewy gwint.
W sumie to nie wiadomo jak rozumieć "problem całkowitej reakcji zapłonu". To co ja opisałem tyczy się odpalenia silnika i jego gaśnięcia po ok 2 sek. Nie ma innego objawu uszkodzenia czy trzymania immo. Jeżeli nie pali w ogóle to nie jest to immo. Jeżeli nie pali w ogóle a jest paliwo i iskra to może przestawiony zapłon, przestawiony rozrząd, brak sprężania...
witam "partactwo mechanika" to mało powiedziane. 300 km po remoncie kapitalnym auto się rozsypuje,prawie kończy się pożarem a kolega zastanawia się czy to przypadek???:) pozdrawiam 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Ostrzeżenie.
Jeśli pasek rozrządu nie był wymieniany, to z racji wieku wypada go wymienić i wtedy się okaże, czy jest przestawiony rozrząd. Przepustnica z silnikiem krokowym do czyszczenia. Świece zapłonowe razem z przewodami do wymiany. To tyle na początek. :D Aha, jeszcze do sprawdzenia przewody masy zwłaszcza połączenie karoserii z silnikiem, bo coś słabo kręci...
Zdjęta miska, pęknięty wał.
W twoim przypadku koło foniczne powinno znajdować się na kole dwu masowym jako nadajnik impulsów czujnika położenia wału korbowego sprawdzi sychro wału i wałka i ciągłość obwodów do sterowika silnika . Dodano po 1 W twoim przypadku koło foniczne powinno znajdować się na kole dwu masowym jako nadajnik impulsów czujnika położenia wału korbowego sprawdzi...
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
Camshaft sensor tu tkwi przyczyna nie palenia. Teraz tylko zdiagnozować o co chodzi. Czujnik/ rozrząd/wiązka...
Tak się zastanawiam, kolega mi mówił, że może rozrząd przeskoczył. To może być przyczyna? Jeszcze coś, zdjąłem ten dekiel i patrzyłem jak wtryskiwacz rozpyla. On skubany normalnie tak pryska, że cała przepustnica mokra, to normalne? Proszę o porady.
Tu siedzi łańcuch, słyszałem o przypadkach nadmiernegio zużycia elementów rozrządu (łańcuch, napinacze), uszkodzenie głowicy raczej rzadki przypadek.
No i sprawdziłem, niestety uszczelka pod głowicą. Pechowy zbieg okoliczności
pwodem do pchania byla awaria rozrusznika,zobacze jeszcze zawór egr może faktycznie sie zaciął,Na logike jak by przeskoczył pasek rozrzadu to powinen się uszkodzić silnik?? a pali od pierwszego ,nie kopci nic tylko spadła moc i troszke wieksze spżycie ropy??
Szukam przyczyny tego że 126p nie pali i strzela przy tym z wydechu. Fiat miał padnięty moduł zapłonowy i próbowaliśmy go odpalić z pycha. Jednak po wymianie modułu iskra wróciła ale nadal nie pali i strzela w wydech. Wydaje mi się że mógł się przestawić rozrząd. I teraz moje pytanie, czy da się sprawdzić czy jest on dobrze ustawiony bez rozkręcania...
Jaka wiązka?Analizując twój przypadek przyszło mi jeszcze coś do głowy.Przy takiej kolizji silnika mogło dojść do ścięcia wpustu od koła napędowego paska rozrządu i do nieznacznego przestawienia faz rozrządu. Sprawdź to.
U mnie był przestawiony rozrząd
Fakt, że iskra jest nie oznacza bezapelacyjnie że świeca jest sprawna. Czasem świeca jest "na wpół uszkodzona". Czyli daje iskrę pod ciśnieniem atmosferycznym, ale w silniku pod dużo większym ciśnieniem, dostaje przebicia. Dlatego świecę zawsze warto zamienić na nową. Dopiero wtedy można ją wykluczyć. Opcja nr 2. Przestawiony rozrząd o kilka ząbków....
rozrząd przestawiony o 180st.
Dziwne te silniki silniki dość szybko wyłapują wypadanie zapłonu. Wygląda jak luźny/przestawiony rozrząd.
To żart? Kolego To teraz na poważnie- Odkręcasz śrubę w bloku i blokujesz wał, wyciągasz zaślepki wałków i montujesz blokadę wałków, jak pasuje to jest ok, jak nie pasuje to rozrząd przestawiony-teraz zadowolony?
Dzięki za podpowiedz ,jutro zobaczymy czy sam odpali .
Auto jak zgaszone tak już nie odpaliło Dodam że rozrzad był przestawiony na jednym walku,ustwilem go na blokadach tak jak powinien byc i nic to nie dało Czyli wcześniej, na "przestawionym" rozrządzie silnik pracował ?
Błąd p0341 przestawiony rozrząd
Najczęściej ścina aluminiowy klin na wale ustalający położenie koła zamachowego względem wału. Wtedy opóźnia się zapłon i strzela w wydech. Dzieje się tak przez gwałtowne zatrzymanie silnika np najazd na pniak. Klin aluminiowy wtedy robi za bezpiecznik by nie skrzywić czy urwać wału. Żeby przestawić rozrząd ktoś musiałby go źle złożyć.
Wyciągnięty lub przestawiony rozrząd prosta sprawa.
VAG w zeszytach serwisowych podaje, że na biegu jałowym rozgrzanego silnika w moim aucie (1.4 16v MPI) czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP powinien wskazywać wartość między 240 a 420 mbar (norma) Norma jest wartość jak najbliżej zbliżona do 340mBar. Odchyłki w górę, lub w dół, mogą raz wynikać ze specyfikacji samego silnika - kwestia kątów...
Objawy tak jakby wskazujące na przestawiony rozrząd, ale wydaje mi się, że wtedy wykryło by jakieś błędy, jeżeli się mylę proszę mnie wyprostować. Pozdrawiam
Jak odpala grupa 4 pozycja 4 w blokach pomiarowych ile ECU widzi przestawienie rozrządu. Może jest w górnej granicy i się mieści dlatego jeszcze odpala
Na początek sprawdź ciśnienie sprężania. Jak przestawiło rozrząd to pewno pogięte zawory
Takiej lipy to ja się nie spodziewałem. O ile przestawiony rozrząd, o jeden czy o dwa zęby?
tak właśnie to się objawia. Kolego możesz mi wytłumaczyć jakolwiek dlaczego przez przestawiony rozrząd może auto po długim postoju mieć problem z odpaleniem? A jak już odpali raz to cały dzień jest spokój bo mnie to nurtuje.....
To za mało na poprawną pracę. Przestawiony rozrząd i pompa nie jest na znaku?
Jak chcesz przestawić rozrząd, to musisz: - okręcić napinacz rozrządu - w pierwszej kolejności popuścić centralną śrubę a następnie odkręcić dwie śruby mocujące napinacz - odkręcić cztery nakrętki szpilek cylindra, zdjąć "klawiaturę" rozrządu, uważać na tulejki centrujące na szpilkach (są po przekątnej)!!! - zdjąć łańcuszek z koła zębatego, uwaga -...
Jeśli czujesz się pokrzywdzony jedź do innego mechanika, koszty idą w tys zł. a przyczyna nadal nie znaleziona jak sądzę. Pozatym wymiana bloku silnika to śliski temat. Lepiej wymienić słupek przynajmniej mniej niepewnośći. A w ogóle to wymieniłeś słupek, blok czy cały dół silnika. Osiowany był w ogóle. A teraz urwało pasek czy zęby scieło, stoi wałem...
Brak ciśnienia paliwa,brak sterowania wtryskami,zapchany wydech,przestawiony rozrząd. A dmuchawa to z wróżb moduł lub BSM.
Samochód naprawiony, problemem był przestawiony rozrząd. Wałek ssący był przestawiony o prawie pełen obrót. Dziękuję za niektóre wskazówki i sugestie.
zerknij czy zawory są ok czy jakimś cudem sie nie podparły
Przestawiony rozrząd, silnik krokowy...
Kiedy robiłeś rozrząd w aucie? Czy był on ustawiany na znaki czy za pomocą blokad? Lekkie przestawienie rozrządu może powodować problemy z rozruchem i mniejszą moc, zawsze rozrząd robimy na blokadach w tych silnikach
Zaniedbałeś auto, a wszystkim na forum pisałeś, jak to je świetnie serwisujesz. Decyzje, które podejmujesz (związane z samochodem) stawiają Cię na krawędzi i dowolna usterka powoduje, że problemy się nawarstwiają. Nie zdiagnozowałeś przyczyny pojawienia się oleju w płynie chłodniczym. Zaniedbałeś falujące obroty, a teraz nawet nie możesz go na jałowym...
Zdaje się że nie wskazówki są potrzebne, tylko blokady. Witam Blokady nic nie dadzą jeśli rozrząd jest już przestawiony jak pisze powyżej kolega. Auto trafiło praktycznie bez oleju i z przestawionym rozrządem.
qwertyuiop Rozrusznik wykręciłem i dałem do sprawdzenie, elektryk go sprawdził, wyczyścił, prze smarował, więc jest dobry. Dzisiaj założyłem dodatkowo masę do silnika i jest dobrze, więc chyba problem rozwiązany. Mam jeszcze jeden problem zapala się kontrolka silnika i jak podłączyłem komputer wyskoczyło ,że sonda lambda wymieniłem dwie sztuki i to...
To nie pasek przeskoczył, a koło zębate się przesunęło, mechanik był zaskoczony bo się cofnęło, nie mógł uwierzyć jak to możliwe, znaleźli problem dlaczego nie chciał odpalić, masa się odłączył od skrzyni biegów. Dzięki wielkie za pomoc Konrad
A może to tylko czujnik wałka rozrządu albo wału korbowego? Albo w trakcie wymiany rozrządu przestawione zostało kółko foniczne (czy jak to się tam zwie) przy kole zębatym na wałku rozrządu. Wałki mają wcięcia na wolnym końcu (pasuje płaskownik gr. 5 mm), więc można je zblokować w odpowiedniej pozycji do wału korbowego. Rozrząd jako taki nie będzie...
Dajcie znać, co może być nie tak. Tak z wróżb to np słabe ciśnienie paliwa,przytkany wydech,słąbe sprężanie,przestawiony rozrząd itd. Bez diagnozy się nie da.
Co to znaczy - "... nastąpiła kolizja z 3 tłokiem tylko że ustawienia rozrządu została na miejscu czy to możliwe że zakupiłem zepsute koło faz rozrządu"? To znaczy że rozrząd się przestawił bo został coś nie tak skręcony.
Tak jakbyś miał fazy rozrządu przestawione wtedy chodzi. Całość przestawia sie dużo po GMP.
Temat rozwiązano. Problem był w przestawionym rozrządzie.
jak wstawiałeś po remoncie mogłeś przegrzać pierścienie. Mogli ci jeszcze rozrząd przestawić i też będzie okrutny muł.
Witam . Jak się rozwiązała sytuacja z Murano ?? Czy To był przestawiony rozrząd ??
Miałem podobny objaw. Wymiana świec i cewki nie pomogła. Okazał się przestawiony rozrząd. Rozciągnął się łańcuch. Po wymianie kompletnego rozrządu (kół wałków, ślizgi, napinacz, łańcuch) problem już nie wystąpił
Duże prawdopodobieństwo że silnik przytarty, i rozrząd przestawiony. Oddaj komuś kompetentnemu do diagnozy. Silnik kolizyjny.
Przestawiony rozrząd
przestawić rozrząd objaw rozrząd przestawić zapłon przestawić rozrząd peugeot
limit polaczen arduino zegar pasek rozrząd citroen
Najlepsze kondensatory sprzęgające do wzmacniacza lampowego Czerwona kontrolka kranu w pralce Miele - przyczyny i rozwiązania