Pytanie - z jakiego powodu ta jedna lamelka jest podniesiona? o ile jesteś w stanie na to odpowiedzieć. Niestety nie wiem. Sam się zastanawiam.
Być może komutator jest nierówny po wierzchu i podrzuca szczotki w czasie pracy. Samo czyszczenie papierkiem ściernym nie pomoże. Trzeba przetoczyć komutator, ale tak, aby go nie uszkodzić.
Czy ktoś może próbował zmienić slimacznice. Jedynie to można wytłoczyć i wtłoczyć na odpowiedniej prasie, aby nie skrzywić wałków., ale i tak będzie póżniej potrzeba przetoczenie komutatora.
Nie wiem czy "klapka" to lamelka komutatora, ale można spróbować wkleić dobrym klejem epoksydowym odpornym na temperaturę i nieprzewodzącym. Lamelka nie może wystawać! Dobrze po tekim procesie wklejenia byłoby przetoczyć komutator.
zaczyna wchodzić na większe obroty i nagle wszystkie diody od funkcji migną i się wyłącza Silnik do naprawy. Przetoczenie komutatora plus nowe szczotki, tzw. miękkie najlepiej.
Nie chodzi o ryski od papieru tylko czy jest współosiowy z łożyskami (czyli idealnie walcowaty). Szczotki mogą czasem zrobić wgłębienia lub go "spłaszczyć" a to pogarsza kontakt.
Komutator można przetoczyć. Może jest jednak ważniejszy problem- na blachach koło komutatora wygląda że obciera o stojan. Łożysko?.
Wg mnie. Skoro się umówiłeś na 150 zł a skasowali Cię 240 zł to zwyczajnie zostałeś oszukany. Poza tym, nie wiadomo co znaczy szlif komutatora. Zapewne wzięto kawałek papieru ściernego i przeszlifowano po obwodzie komutator. Taka czynność jednakże wchodzi w zakres wymiany szczotek i nie kasuje się jej oddzielnie. Co innego, gdy trzeba przetoczyć komutator....
Podsumowanie problemu i wszystkich działań : błąd E 22 przy działającym silniku i problemie z wirowaniem - przeszlifować, przetoczyć komutator i oczyścić, wymienić szczotki .
To prądnica nie żyje i tyle na początek. Przetocz komutator wyczysć rowki miedzy blaszkami komutatora i załóż nowe szczotki.
Musisz wyciąć mikę z pomiędzy działek komutatora, a sam komutator przetoczyć. Trzeba toczyć ( po promieniu) aż do pierścienia dystansowego!
Komutator silnika przetoczyć, pasek wymienić na nowy i powinno hulać.
To coś z tym komutatorem jest nie tak . Jak podbija szczotkę to musisz przetoczyć komutator ,oczywiście sprawdź czy lamela nie jest oderwana .
Możesz SPOKOJNIE wymienic ten kondensator na podany przez Ciebie zamiennik. Co do iskrzenia to: sprawdzić stan szczotek (przede wszystkim ich długość, stan sprężyn dociskowych szczotek i stan komutatora - ew. przetoczyć go i przeczyścic izolacje pomiędzy wycinkami. Jeżeli to nie pomoże, jest zwarcie w uzwojeniach wirnika.
Przetoczyć komutator
Witam. Zrób pomiar uzwojeń wirnika. Daj szczotki nowe, oraz warto przetoczyć komutator, gdyż nawet niewielki owal powoduje iskrzenie.
Przetaczanie komutatora jest normalną metodą naprawy. Często producent podaje minimalną średnicę, na którą można przetoczyć komutator. Chyba, że mamy do czynienia z jednorazówką.
Możesz wirnik złapać w wiertarkę i komutator obrobić szlifierką na obrotach (takie tam domowe sposoby),mięsa tam jeszcze trochę jest. Jak go wyrównasz i dalej będzie to samo,to nie będzie to na bank wina komutatora. Wyrównanie komutatora tym sposobem nie da odpowiedzi ponieważ prawidłowe wyrównanie to przetoczenie komutatora na tokarce bądź szlifierce...
Rozebrałem silnik. Od strony wentylatora łożysko do wymiany głośno pracuje ale nie jest zatarte. Spróbuje przetoczyć komutator ( połowa szczotki jednej i drugiej nie dolega dobrze do komutatora)
Po pierwsze. Szczotki są nierówne w stosunku do komutatora (wymienić na nowe, same się dopasują). Po drugie. Po przetoczeniu komutatora zrobiłeś szparę między segmentami komutatora?
Bo trzeba zrobić rozrusznik raz , a dobrze; przetoczyć bieżnie wirnika, komutator, dać nad wymiarowe tulejki, trochę samaru grafitowego na ślimak i musi być dobrze. R7 były jeszcze gorsze, jako alternatywę masz albo dostępne chińskie przekładniowe ( coś ala Bosch), bądź zetorowski - coś jak R11 tylko lepiej wykonany. No i dużo droższy.
Czy to oznaka uszkodzenia wirnika/ komutatora , czy można spróbować przetoczyć komutator dać nowe szczotki , czy już nie warto? Masz przerwę w uzwojeniu wirnika. Przetoczenie nic nie da.
Petro_m to nic nie da. Trzeba przetoczyć komutator, wtedy zamontuj oryginalne szczotki.
Pierścienie po zamontowaniu (na wirniku) trzeba przetoczyć.
Można jeszcze dać wirnik do tokarza i przetoczyć komutator i przeszlifować bardzo drobnym papierem ściernym.Szczotki muszą dokładnie dolegać do komutatora.Muszą być oryginalne czyli firmowe.Ani za twarde ani za miękkie.
Można jeszcze przetoczyć komutator wirnika nieraz się udaje ale raczej podejrzewam zwarcie na uzwojeniach wirnika.Pozdrawiam
jedna lamela na komutatorze się podniosła przetocz komutator ewentualnie do przezwojenia wirnik i do wymiany komutator
Przetoczenie komutatora,wymiana szczotek i można dalej prać !Dzięki
już sprawa załatwiona - pomogło przetoczenie komutatora i korekta szczotek. Dzięki za podpowiedzi! pozdrawiam!
Silnik lub sam programator(moduł) i nie ma innej opcji. Objawy te wskazują na podniesioną klatkę komutatora. Przychylam się do uwag kolegi.To jest to. Ok! Ale przy czyszczeniu komutatora nie zauważyłem aby jakaś klatka wystawała. Wycinek komutatora nie wystaje 0,5 czy 1mm on może wystawać tylko 0,3mm i tyle wystarczy aby silnik nie wszedł na wysokie...
Trzeba sprawdzić komutator w silniku czy jest okrągły. Zdażają się lekko owalne i wtedy pomoże przetoczenie komutatora.
piszesz że przetoczyłeś komutator a czy po przetoczeniu żłobkowałeś go,bo jeśli nie to stąd ten duży pobór prądu.
NIGDY nie używaj WD40 do smarowania łożysk tym bardziej wysokoobrotowych, do tego są inne preparaty. Najlepiej przetoczyć komutator jeżeli jest nierówno wyrobiony, delikatnie i usunąć "nagar" z zalegający w szczelinach komutatora do tego są specjalne ostre "chacze". Czy szczotki nie mają zbyt dużego luzu bocznego albo zbyt małego docisku. Oryginalne...
Komutator nie jest "zapalony "( przegrzany ) - miedź jest czysta więc najwyżej problemem może być owal pierścieni i to powinieneś sprawdzić. W tym stanie jak na zdjęciu, jeśli nie możesz w porządny sposób ( jak pisał kolega wyżej ) przetoczyć komutatora wystarczy superdrobnoziarnisty papier ścierny żeby lekko spolerować rysy i nowe szczotki bez problemu...
To dobrze że działa alternator. Rozbierz rozrusznik przetocz komutator daj nowe szczotki, tulejki i będzie śmigał jak nówka
Witam. Obejrzyj dokładnie komutator - czy nie jest wypalony, czy działki się ruszają, itp. Jeżeli wszystko gra, możesz spróbować lekko przetoczyć komutator. Ale, wydaje mi się, że nic z tego - jeżeli działki wystają, to żywica puściła, czy coś. Komutatory się wymienia, ale koszt będzie gigantyczny. Podejrzewam, że przekroczy tysiąc i to sporo.
Witam Sprawdzałeś szczotkotrzymacz może jest już wytarty i jest słabe połączenie z wirnikiem czasami trzeba przetoczyć komutator w wirniku lub go wymienić gdy jest za bardzo wytarty
jak mozesz to im powiedz zeby lekko przetoczyli komutator moze miec bicie i to minimalnei juz tak się będzie działo pozdrawiam
Można jeszcze przetoczyć komutator wirnika bo być może od przegrzania się jest nie centryczny,nieraz to pomaga ale nadal upieram się że należy kupić nowy OK?Pozdrawiam.
Należy przetoczyc komutator, ze względu na nierównośći lameli silnik iskrzy, jeżeli to nie pomoże to uszkodzony jest wirnik.
Popraw pisownię, Wymieniając tylko szczotki popełniłeś błąd, kpl. to tulejki, przetoczenie komutatora, żłobkowanie. A co do odgłosów to faktycznie montaż.
Do odpalania służy kostka w stacyjce i do włączania zapłonu,przetocz komutator w alternatorze. Jak by tam było coś takiego to pewnie by se przetoczył. Ale że nie ma....
silnik znalazłem w Noth'cie za 400 zł - więc bez sensu, mam jeszcze dobrego tokarza - może mi przetoczyć komutator za parę złotych, tylko że blaszki komutatora mają na środku zaledwie połowę nominalnej grubości
Koszt szczotek to ok 30zł no może troszeczkę więcej tak czy inaczej takowe szczotki najlepiej było by grzać a nie przylutować i wypadało by przetoczyć komutator aby szczotki dobrze przylegały .
Dzięki! Nie wiedziałem, że to silnik komutatorowy. Dałem do fachowców, wymienili szczotki (strasznie drogie!), wymienili łożyska i przetoczyli komutator. Pralka działa, jak nowa!
dodam jeszcze ze po wyczyszczeniu komutatora silnik zaczął tykać i chodzi lżej Zleć jakiemuś tokarzowi przetoczenie komutatora silnika, pumeksem to sobie można odciski na stopach zlikwidować...
To pewnie jest uszkodzony konensator lub komutator jest nie centrycznie wytarty przez szczotki ,jeśli pokręcisz wirnikiek a szczotka się porusza(schowa) nawet minimalnie to jest to przyczyna ,w takim przypadku należy przetoczyć komutator...ale lepiej kupić nowy silnik lub odkurzacz.Pozdrawiam.
A jakie zastosowałeś tam szczotki , oryginalne są dotarte do komutatora i na oko widać że składają się tak jakby z dwóch warstw Jeśli komutator jest podtarty możesz spróbować przetoczyć na tokarni
Miałem na myśli przetoczenie komutatora wirnika bo czasami jest niecentryczny i przez to iskrzą szczotki. Nieraz tak przetaczłem ale jeżeli jest zwarcie miedzyzwojowe wewnatrz wirnika ( nie musi być widoczne )to przezwajanie jest nie opłacalne.Pozdrawiam
Przeczyścić czy przetoczyć ten komutator oraz czy trzeba również wymienić szczotki?
No cóż :) Nigdy nie spotkałem się z pojęciem "wyprowadzenia", więc pytam. Komutator musi być odpowiednio przetoczony ( miękki i ostry nożyk tokarki + narzynki o odpowiednich grubościach dla usunięcia broków ). Sam zanim dobrze przetoczyłem komutator, zepsułem pare nie przestrzegając tych zasad. Szlifierką niestety nie robiłem tego i nawet nie wiedziałem...
silnik wygląda że jest w dobrej kondycji Może wygląda, ale nie jest - chiński silnik, a one tak mają, wystarczy poczytać podobne tematy. Można co prawda, przetoczyć komutator i zamontować miękkie szczotki, ale nie wiadomo na jak długo pomoże.
W pralkach AWG-680 były stosowane silniki szczotkowe Z czego wynika to bzyczenie? Najczęściej są to łożyska lub szczotki Jeśli łożyska to wymienić na nowe Jeśli szczotki to trzeba przetoczyć komutator silnika i ewentualnie wymienić szczotki (praca dla fachowca)
Witam.To co chcesz zrobić(papier ścierny)sa to działania dorażne,aby było dobrze trzeba rozebrać silnik,przetoczyć komutator-a najlepiej przeszlifowac na szlifierce uniwersalnej-nie myl ze stołową,dotrzeć szczotki i ewentualnie wymienić łożyska.pozdrawiam
Kolego Topolski Mirosław jakby była przerwa na stojanie to maszynka nie ruszy. Wg. mnie to chińska szczotka się kończy. jak kolega wyżej pisał możnaby przetoczyć komutator. U mnie w pracy majster przy załączonej maszynie czyści węglikiem po komutatorze jeżeli oczywiście jest taka możliwość. Zależy od zabudowy elektronarzędzia.
fajnie czyli można wykonać i testować w małej skali Oczywiście że można, zależy jakie masz możliwości wykonania, bo pewnie zlecanie na zewnątrz było by nieopłacalne, ale można też kupić gotowe podzespoły jak komutator, szczotki szczotkotrzymacze. W małej skali? A planujesz dużą? a gaszenie łuku? może komutator zamknąć w obudowie i zalać dielektrykiem...
Być może jeszcze nie wszystko stracone, to były solidnie robione narzędzia. Przede wszystkim wyciągnij wirnik i wizualnie sprawdź stan drutu na wirniku. Jeżeli widać odbarwienia w kolorze ciemnego fioletu to jak wspominał kolega wyżej albo wymiana lub przezwojenie (są firmy które robią to naprawdę solidnie wyważając potem wirnik). Sprawdź czy wszystkie...
jeżeli dobrze zrozumiałem to komutator jest przesunięty względem wirnika? jeśli tak to normalne jest, że będzie iskrzył jak diabli ze względu na zmienny nacisk szczotek na komutator.. sprawdź zużycie szczotek - może są za bardzo ścięte; może potrzeba przetoczyć komutator i zastosować szczotki o innej twardości
Nie jest to typowa usterka w tym modelu. Po prostu usterka jak w wielu modelach. Nie napisałeś jaki silnik .Ale to nie istotne bo : 4 x szczotki lutowane -25 zł 2 x tulejki a wymienić warto 20 zł automat - raczej nie do wymiany a możliwe po zbadaniu 60zł warto a nawet wskazane przetoczenie tzw, zabielenie komutator .i jak nie masz tokarki to sam sobie...
Należy komutator przetoczyć i wyczyścić szczeliny między segmentami.
Witam. Daj przetoczyć komutator wirnika silnika prania. Albo spróbuj oczyścić komutator pumeksem podłączając silnik poprzez regulator obrotów. Dla przypomnienia łącząc w szereg : szczotka-uzwojenie stojana mostek, a na następne przewody szczotki i uzwojenia stojana podajesz regulator.
Rozbierz cały alternator ewentualnie prądnicę i sprawdź stan szczotek jak wyglądają prowadnice szczotek (w prądnicy), sprawdź stan komutatora, lub pierscieni uzwojenia wzbudzenia, oraz diody w alternatorze. Może trzeba przetoczyć komutator lub pierscienie. A jak to nie pomoże to kup jakiś dobry na szrocie :). Pozdrawiam
Docieranie pumeksem pomoże Nie pomoże, bo tylko wyczyści się płytki komutatora, ale i tak pozostaną jedna wyżej, druga niżej. Ręcznie nie wyrówna się komutatora. Najlepiej przetoczyć; dobry tokarz nic nie uszkodzi, a najlepiej jak to zrobią w zakładzie przezwajania silników. problem i tak powróci. Bardzo prawdopodobne. Nie ma reguły jak szybko. Ostatni...
Mi to wygląda na uszkodzenie wirnika. Sprawdź go pod obciążeniem czy nie ma przebicia na masę na przykład żarówka 100W 230V Tylko uważaj żeby cię nie "kopło". A jak szczotki przylegają do komutatora? Był przetaczany czy tylko zabielony papierem? Najczęściej komutator jest nierówno przypalony, szczotki nie przylegają całą powierzchnią i dlatego słabo...
Miałem trochę czasu więc silnik na pierwszy ogień i przetoczenie komutatora oraz dokładne wyczyszczenie lamelek. Potem na krótko w szereg szczotki z stojanem i silnik strasznie iskrzy ze szczotek, a po chwili dwie lamelki zmieniły kolor na fioletowy. Wychodzi na to, że w uzwojeniu jedna klatka na wirniku ma jakieś zwarcie, trudno żyje się dalej. :arrow:...
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Regenerować wirniki można ręcznie i maszynowo.Wymaga to dużej finezji i cierpliwości.Traktując problem konkretnie,należy pierwsze szlify zdobyć w oparciu o literaturę fachową :Atlas Silników Asynchronicznych,Poradnik Nawijacza oraz Maszyny Elektryczne Węglarza.Następny etap winien polegać na bardzo dokładnym odwzorowaniu i narysowaniu schematu uzwojenia.Opisać...
Witam Istnieje jeszcze jedna z przyczyn iskrzenia wirnika - zużycie komutatora, można to sprawdzić obracając wirnikiem i zwracając uwagę na zachowanie szczotek. Jeżeli szczotki wykonują jakieś ruchy podczas pokręcania wirnikiem, to znak, że komutator nie jest okrągły, a eliptyczny. Przy kilkunastu tysiącach obr/min następują przerwy w obwodzie i wirnik...
W jaki sposób docierałeś szczotki? Jeżeli na komutator pod szczotkę włożyłeś pasek papieru 150-180 (200) i delikatnie poruszałeś wirnikiem tam i z powrotem, to szczotka została dotarta dobrze i ma ten sam kształt co komutator. To samo należy zrobić z drugą szczotką. Jeżeli masz dostęp do dobrej tokarki to możesz spróbować b. delikatnie zabielić komutator...
witam rozrusznik naprawiony w dobrym wyspecjalizowanym warsztacie teraz kręci jak trzeba (miło posłuchać) przyczyny były dwie : 1) ktoś kiedyś majstrował przy tym rozruszniku i źle go poskładał , jedna podkładka za dużo 2) wymiana szczotko-trzymacza wraz z szczotkami przetoczenie komutatora, dotoczenie tulejek pod wymiar i oczywiście dokładne wymycie....
Po odpaleniu silnika na nowych szczotkach należy dotrzeć je specjalną pałeczką ścierną. Komutator jak wyglądał ? rowek jusz jest? Wypadało by tesz przetoczyć komutator. Bez tego bedzie cykać jeszcze długo, tymbardziej że dałes utwardzane i komutator przez to ucierpi. PS: NIGDY nie wymienia sie szczotek na używane !!! docisk jest nierównomierny i objawia...
Przyczyn przegrzewania się uzwojeń może być kilka. Jeśli, jak piszesz grzeje sie komutator, to tego przyczyną może być właśnie iskrzenie. to iskrzenie powoduje wydzielanie dużej ilości ciepła. Zanim zdecydujesz się na wymianę wirnika lub jego przewijanie najpierw zrób porządek z wirnikiem. Wyjmij wirnik, przetocz komutator na tokarni i złóż całość z...
Hej!! U mnie w busie padł też akumulator, a powodem tego był podobno rozrusznik. Kupiłem nowy aku, i zaniiosłem rozrusznik do kolesia który sie tym zajmuje. Wymienił benzing, przetoczył komutator, nowe szczotki. W sumie 80 zeta dałem za to ale teraz moge kręcić i kręcić. Czytałem gdzieś w necie że od poltka rozrusznik pobiera jakieś 170 A więc nie wiem...
Przetoczenie nic nie da. Regeneracja wirnika.
Witam Kolegów dyskutantów! Mimo postępu techniki nie traci na aktualności powiedzenie, że każde urządzenie warte jest tyle, ile warci są ludzie je obsługujący. Jako stary (pod każdym względem) praktyk, uważam, że jedynym i niezawodnym jest prosty "brzęczyk", zwany również "Jarzmem elektromagnetycznym". Cienką blaszką sprawdzamy wirniki na obecność zwarcia...
W nowym sprzęcie takie iskrzenie było by niedopuszczalne, ale w w twoim przepadku nie jest to nic niezwykłego. Gdyby do mnie trafił taki silnik próbowałbym przetoczyć lekko komutator lub wymienić albo po prostu dotrzeć szczotki. Natomiast otrząsacz w tym modelu wydaje właśnie taki dźwięk.
Tak docierałem szczotki pumeksem, przetoczyłem komutator i docierałem też szczotki przez nałożenie na komutator paska drobnego papieru ściernego, wymieniłem już trzy komplety szczotek a za każdym razem kupowałem coraz lepsze aż doszedłem do oryginalnych Boscha i wielkie g... z tej roboty :x Jakbym nie robił i zamieniał szczotki zawsze ta w jednym szczotkotrzymaczu...
Podstawa odczytać stare uzwojenie 1 Ile wolnych żłobków. 2 Przesunięcie podłączenia do komutatora. 3 ile cewek w grupie (12 żłobków 24 lamelki to 2 cewki w grupie (nawijane do tego samego żłobka)) 4 zwoje (podgrzewasz stary wirnik do 130 stopni i wyrywasz-wybijasz zwoje z żłobka) liczysz zwoje w twoim wypadku dzielisz przez 4 i masz zwoje jednej cewki....
Dzisiaj po przyjściu z pracy znowu złożyłem alternator (wcześniej jeszcze przetoczyłem komutator) a w międzyczasie ładowałem aku tak że to odpada na pewno .Start silnika pomiar 14,6V ,pochodziło tak ze 6 minut temperatura do przyjęcia ale po włączeniu świateł około 3 minuty i stojan gorący że parzy w dłoń napięcie14,4V .napięcia przy wolnych obrotach...
Witam, Posiadałem już dwie szlifierki kątowe Eurotec-a 125 z regulacją obrotów. Pierwsza pracowała ok roku, przy nie dużych pracach, potem zająłem się spawaniem mebli warsztatowych, to ta pierwsza padła po 2 miesiącach, (przerobiła ok 15 tarcz do cięcia metalu), padła zębatka. Kupiłem drugą gdyż za taką cenę w sumie się opłaca. Popracowała 3 miesiące,...
Trochę czasu już minęło, ale chciałbym zamknąć temat. Powód iskrzenia szczotek (mimo wszystkich zabiegów) był bardzo banalny. Po wsadzeniu szczotki, przy zakręcaniu plastikowego wieczka, z powodu lekkie zgięcia sprężynki, blaszka do której przymocowana jest sprężynka szczotki wyskakiwała ze szczotkotrzymacza i obracała się bokiem. Przy pełnej długości...
Witam Parę dni temu z pralki siemens siwamat zaczęły dobiegać odgłosy takiego cykania. Jeżeli po wymianie szczotek, to cykanie pozostanie, to komutator bezwzględnie przetoczyć - oby nie był podniesiony któryś z segmentów komutatora.
W żadnym wypadku nie można używać papieru gruboziarnistego, tylko wyłącznie bardzo drobny papier a najlepiej przetoczyć - zabielić komutator na tokarce a później usunąć resztki miedzi na przerwach pomiędzy wycinkami komutatora aby nie powodowały zwarć ale delikatnie aby nie uszkodzić, nie porysować samego komutatora jak i izolacyjnych przerw w komutatorze....
Z czego wnioskujesz, że wirnik jest ,,dosyć mocno zużyty,,? To co widać na drugim foto to jest komutator. Daj zdjęcie czołowe od strony łożyska. Tam dopiero będzie widać z tej pozycji zużycie komutatora i można podjąć decyzję, czy da się przetoczyć, jeżeli powierzchnia komutatora jest pofalowana jak na Dunaju.
Mam padnięty silnik, u mnie był problem z przesuniętymi szczotkami w osi wirnika - zaczepiały minimalnie, ale jednak na komutatorze o złącza wgrzanych drutów do uzwojenia silnika i odklejone są lekko na komutatorze co najmniej dwie płytki kontaktowe co bardzo ciężko zauważyć, ale wystają minimalnie i sprawiają wrażenie ruchomych. Przesunięcia wskazują...
W przypadku mocno zużytego komutatora przetoczenie jest najlepszym pomysłem ale pod warunkiem ,że po tym zabiegi średnica komutatora nie zmniejszy się poniżej przewidzianego przez producenta minimum. Wrzuć na forum zdjęcie komutatora i napisz o jakie urządzenie chodzi .
Niestety dalej jest problem z silnikiem - a grzałke zostaw w spokoju. Przetoczyłem delikatnie komutator. Przestało bardzo iskrzyć, Dołóż wszelkich starań - komutator zostaw w spokoju, zajmij się szczotkami i ich dopasowaniem do profilu komutatora. Na pewno na programie wirowania dalej iskrzy ;)
Witam,pozdrawiam i życzę Zdrowych Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku. Panowie jeśli mogę pomóż,to miałem takie przypadki,też tak samo sprawdzałem i było wszystko ok.,a dalej nie kręcił.W końcu założyłem wirnik na tokarkę by przetoczyć komutator, zabieliłem czoło łączenia uzwojeń i pokazało usterkę,otóż w kilku miejscach wokół zagniatanych uzwojeń...
Witam. Palenie bezpieczników to przeważnie domena silnika lub tyrystorów . Zwróć uwagę czy podczas pracy ciągnie łuk na szczotkach silnika . Tyrystory można wyeliminować stosunkowo łatwo.Trzeba zbadać napięcie przebicia (do ok 500-700 V delikatnie np. induktorem )oraz próg przełączenia bramki -dane katalogowe(ważne to jest ponieważ o ile pamiętam w...
Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale jeżeli rozrusznik kręci już po podłączeniu aku, czy włączeniu zapłonu to: Pier*olnij młotkiem w automat (to cieńsze okrągłe z kablami) na podłączonym aku. Jeśli pomoże to automat do wymiany.Jeśli nie pomoże to odłącz cienki kabelek od rozrusznika.Jeśli to pomoże to znaczy że masz zwarcie w instalacji. Jeśli rozrusznik...
Moje doświadczenie podpowiada mi, wymontuj silnik , zmień zużyte szczotki, bo wszystkie objawy zachowania pralki i okres jej użytkowania z tym mi się kojarzą. Sprawdź silnik i stan jego komutatora (może trzeba czyścić a nawet szlifować,przetoczyć). Przy praniu obroty są wolne, zużyte szczotki przy wyższych obrotach, przy wirowaniu "dają ognia i hałasu"....
Jak lamelka "wylata", to na nic nie zda się docieranie... i cicha praca silnika. Jak jest "łuk na wirniku" po takiej operacji (docierania szczotek), to wirnik do wymiany... Wszystko się zgadza. Ponieważ jednak piotrek tau napisał, że po wymianie szczotek iskrzy mniej, więc może tutaj nie jest uszkodzony wirnik. Może stare szczotki były już do niczego....
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
"Podniesione pole" komutatora i naprawa przez przetoczenie,..... sam bym na to nie wpadł. Zalatuje kabaretem.
Prawie pewne, że zużyte (zawieszone?) szczotki. Fachowa naprawa to wymontowanie silnika, przetoczenie komutatora, wymiana szczotek-najlepiej na oryginalne- dwuwarstwowe (bardziej żywotne) i ewentualna wymiana łożysk na oczywiście porządnej marki z zachowaniem odpowiedniej klasy. Uważać na takich co to montuja chińskie łożyska (jap,cx itd). Na końcu...
Elektronarzędzia z komutatorem są wrażliwe na zanieczyszczenia.Zanieczyszczają się klatki komutatora, przerwy pomiędzy nimi i prowadnice szczotek - musisz czasami sprawdzać ich czystość i regulowany docisk.Czystość to też nie wszystko czasami komutator należy przetoczyć na tokarce i docierać drobnym papierem ściernym - następnie oczyścić. Jak będzie...
Komutator pewnie trzeba przetoczyć, po drugie sprawdzi ci ten wirnik prawie każdy elektryk który przezwaja silniki.
Komutator wirnika przetocz na tokarce,wirnik sprawdz czy niema skrótu.
Tylko czyszczenie/szlifowanie komutatora trzeba robic delikatnie, jednakowo ze wszystkich stron bo łatwo narobić problemów które mogą się skończyć szukaniem dobrego tokarza do przetoczenia komutatora.Komutator na zdjęciu jest w dobrym stanie, nie wymaga wielkich zabiegów. Delikatny papier ścierny w zupełności wystarczy.
Mam samochód o nazwie Hanomag F20, w tym o to samochodzie zastosowano rozrusznik o numerze 0 001 354 082 podobno jest to rozrusznik z jakiegoś Mercedesa i tu cała sprawa polega na tym żeby dowiedźeć sie z jakiego bo szukam częscie i w żadnym katalogu nie ma takiego samochodu jak ja mam wiec chcał bym dowiedżeć sie z jakiego mercedesa pasuje ten rozrusznik....
wirnik przetoczyć komutator lamel wyrównać komutator
65535 internal moduł memory error kopiowanie schowka częstotliwość alternator
skrzynia schemat skrzynia schemat
Opel Vectra C benzyna - znaczenie napisu DG Brother DCP-115C Windows 10 – drukarka przerywa wydruk, brak skanera lub odwrotnie na dwóch komputerach