Obwód który zaprojektowałeś, będzie prawdopodobnie emitował wiele zakłóceń z uwagi na duże pętle w ścieżkach prądowych. Kolega teoretyk? W praktyce każda chińska przetwornica jest większym problemem wokół nas. Chociażby te w żarówkach.
Jak kupowałem auto, to w folderze stało, że w bagażniku mam gniazdko 240VAC, 1500W. Okazało się, że to w innej opcji było; jedynie zostawili gniazdko 240VAC ale tylko 150W. Na laptopa czy lutownicę wystarczy, dobre do ładowarek, zdaje się rowerowa też się załapie.
A nie da się jakoś wymienić oporników ? Raczej nie. Diody są łączone tak, aby ewentualne oporniki były jak najmniejsze. Dodano po 1 A jaka to musiałaby być przetwornica ? DC-DC step up Dodano po 2 Mam taką lampkę rowerowa do elektryka i jest na 48V Na pewno na 48V? Bo z reguły są uniwersalne 36-48V Może się zdarzyć, że taka lampka ma wbudowaną przetwornicę...
Prądnica rowerowa - moc 3 W. Napięcie 6 V. Przetwornica - sprawność 70%. Z 3 W robi się 2,1 W po stronie 12 V. Przy tej mocy i napięciu prądu wyjdzie I = P/U. Może być mało do baterii 12 V/60 Ah, ale do baterii 5 Ah może być dobrze. Trzeba podnieść napięcie do 13,8 V, to prąd jeszcze bardziej spadnie. Do podtrzymania się nada. Do ładowania za słabe....
Zwykła lampka rowerowa... ...taka zwykła latereczka z Allegro... Czyli jakieś g...o? LEDy białe mają napięcie przewodzenia 3V, ale nie można jej zasilać w 3V, potrzebny jest jakiś ogranicznik prądu i w zależności od rozwiązania, w tym ograniczniku będą mniejsze, lub większe straty i to od tych strat zależy końcowy pobór mocy. W najtańszych konstrukcjach...
Dobra, spokojnie. Poczyta kolega o mostkach prostowniczych. W tej prądnicy jeden koniec jest na masie, więc w grę wchodzi prostownik jednopołówkowy. Kupi kolega diodę na napięcie 200V lub 400V i prąd co najmniej taki, jaki będzie pobierać dioda. Za tą diodą można podłączyć opornik i diodę świecącą. Przetwornica CC będzie problemem ze względu na wysokie...
A czy nie lepsza byłaby przetwornica w konfiguracji SEPIC?
Chciałbym zaprojektować wysokosprawną przetwornicę zasilaną z dynama rowerowego (w piaście) do ładowania telefonu, nawigacji itp. Obecnie wróciłem z krótkiej, kilkudniowej podróży rowerowej gdzie testowałem przetwornicę którą zaprojektowałem na bazie układu mc34063. Sprawność jaką udało mi się uzyskać to około 70%, początkowo sądziłem że to wystarczająco...
Jeśli lampka led to pewnie jakaś tandetna przetwornica w niej. Jaka to lampka i jaki licznik?
I nie mruga Ci ta dioda przy niskiej prędkości? Dedykowana przetwornica ma jednak kilka zalet, pilnuje zaprogramowanego prądu, dzięki czemu trzyma poziom jasności na stałym poziomie. A tak poza tym, to jest temat dotyczący zasilania... z baterii lub akumulatorów :-) Napisałem to grubą czcionką w pierwszym poście :-)
W dynamie napięcie bardzo szybko spada przy minimalnym obciążeniu, albo inaczej nie wzrasta nadmiernie przy wzroście obrotów. Tutaj, przy 10V, nie wiem jaki prąd będziesz mógł uzyskać. Też tytułem eksperymentu do dynama poprzez mostek podłączyłem ładowarkę samochodową do telefonu z podpiętym do niej telefonem. Telefon wskazywał, że jest ładowany i wykazywał...
W jaki, najprostrzy sposób zabezpieczyć przetwornicę DC/DC 2-11V/5V przed zmianami napięcia dynama 6V/3W ponad dopuszczalne napięcie 11V? Przetwornica (http://botland.com.pl/przetwornice-impu... w założeniu miałby pracować jako rowerowa ładowarka USB do komórki. W zamkniętym już temacie (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
15 dolarów (20 zł) To po ile teraz jest dolar? -wentylator (komputerowy); -cewka toroidalna; -tranzystor 2N2222 lub 2N3904 lub BC547; -gotowa przetwornica typu “step-up” o napięciu wyjściowym 5V; -dioda półprzewodnikowa (5 sztuk); -mała płytka uniwersalna; -akumulator telefonu (dowolny) lub akumulator typu 18650; -przełącznik; -element...
Ale mostek musi być aby zmienić napięcie zmienne które produkuje dynama na napięcie stałe którego potrzebuje przetwornica i ładowane urządzenie. A jakie ładowanie baterii masz na myśli? Mi chodzi o to aby podczas postoju urządzenie dalej ładowało.
Jak dziala podnoszenie napiecia w tym ukladzie mozesz poszukac pod haslem "boost converter". Ten konkretnie uklad to przetwornica samowzbudna, czyli jest jednoczesnie generatorem sam dla siebie. Nie polecam stosowania takiego rozwiazania do lampki rowerowej. Podejrzewam, ze latarka z ktorej to wydlubales to jakis badziew z supermarketu. Tego typu przetwornica...
Jest to przetwornica impulsowa zbudowana na hybrydzie .Jedyne co możesz zrobić to sprawdź czy idzie zasilanie na hybrydę i sprawdź jakość lutów tych oporników ,sprawdź czy wyłącznik przewodzi jak wszystko ok to padnięta hybryda.
(...) Nie robiłem zdjęć w terenie - nie mam obecnie żadnej innej lampki do porównania. Koszty - nie liczyłem dokładnie, 2xdioda - 50zł, przetwornica - 25zł, 2xoptyka - 30zł, 2xaku 18650 - 60zł, resztę miałem. Wielkość aku można wyczytać z jego oznaczenia 18650 - oznacza 18mm średnicy, 65mm długości, 0 - okrągły ;) Ździół - akurat ta dioda TL431 ma...
Witam To jest mój pierwszy post. Witam wszystkich. Na dzień dobry się usprawiedliwię, że jestem kompletnym ignorantem w kwestii elektryki i elektroniki. Problem mam taki, że zakupiłem lampkę przednią na rower na 3 diodach, zasilaną 3 bateriami AAA. Problem jest taki, że słabo to świeci... Nic nie widzę tak jest ciemno. Oczywiście co nieco widać jak...
Światełko jest pojedyncze - więc jak dasz biały LED to będzie 'przednia' a jak czerwony to będzie 'tylnia'. Łee, mam zupełnie inną koncepcję, ale nie chcę się wchodzić w ideologie. Na razie trzeba wycisnąć twój projekt(Ciebie) jak cytrynkę :D MOS+ MOS- to wejścia z prostownika synchronicznego dynama. W późniejszych (cyfrowych) wersjach prostownik jest...
Witam, chcę zbudować sobie lampkę rowerowa na w/w diodach zakupiłem juz : 2x dioda Cree XLamp XR-E Q4 - 100-107lm 2x soczewka 14* 1x przetwornica 1600mA Chciałbym Was prosić abyście rzucili okiem na moje podłączenie tego bo nie chciał bym spalić diody za 22 zł http://obrazki.elektroda.net/47_12160396... przesyłam również opis przetwornicy Opis...
Witam specjalistów. Czy ktoś z Was mógłby uczynić potrzebną mi baterię ? Posiadam przetwornicę podłączaną do dynama w piaście. Wydaje ona prąd o właściwościach 5v i 0,5-1,5A. Akumulator z funkcją, która, zdaje się, nazywana jest passthrough, czyli układ, który sprawdza się w równoczesnym ładowaniu i wydawaniu energii. Możliwość podłączenia trzech odbiorników...
Tylko taką. I trzeba ograniczyć czymś napięcie wejściowe.
Dławik DL22-47 zdecydowanie już może być. Jeśli nie wiesz, co to PWM - odpuść sobie. Co do nieograniczonej przestrzeni - to jest przetwornica pracująca na częstotliwości 260 kHz. To nie daje nieograniczonej przestrzeni. Oczywiście można stosować elementy przewlekane. W mojej przetwornicy poza układem scalonym cała reszta była przewlekana.
To powinno rozwiązać twój problem (wersja DC3HV) http://www.allegro.pl/item828124473_prze... Pozdrawiam
przetwornica 12v/230v 700w {nowa} do ładowania akumulatora rowerowego. nie chce działać. świeci się czerwona dioda zamiast zielonej, ręce opadają .Akumulator w samochodzie 60Ah prawie nowy. Czy ktoś ma pomysł co z tym zrobić???
A nie jest to kwestia umiejscowienia przetwornicy ?
Ja polecam przetwornice na lm a jasnościa można sterować przez zmiane sprzężenia przetwornicy. Procesor to same problemy a to zasilanie 5V napisanie programy testy możliwość upalenia leda itp. Można połączyć też procesor oraz przetwornice i jedno będzie sterowac drugim
Proponuję bezpośrednie połączenie z akumulatorem bo nie wiadomo jaka jest instalacja a przetwornica trochę A pociągnie i raczej grubsze przewody.
Przy jakiej prędkości masz z tej prądnicy 6V? Jakie jest napięcie max jak się rozpędzisz? Chyba tez piszesz o akumulatorze AGM? Jakiej pojemności akumulator? Jaka przetwornica, link najlepiej. Ufff... (Kiedy się ludzie nauczą zadawać pytania?) Dodano po 4 Podobny projekt tyle że na 5V. Tylko tam, wiadomo jak prądnica, co zasila, jaka przetwornica. Tu...
Trzeba kupić przetwornicę dającą sinus odpowiadającą mocy silników. Kilka setek minimum. Warto więc zastanowić się nad poszukaniem silników prądu stałego. Rowerowy silnik 250W można mieć za około 100 złotych.
Sprawdzałeś prąd ładowania z tej przetwornicy step down? :)
Witam wszystkich i chciałbym zasięgnąć porady co do budowy przetwornicy do led dużej mocy. Mam zamiar zbudować lampkę rowerową opartą na dwóch diodach cree Q5 o parametrach: 3,7V i 1000mA, całość będzie zasilana z 6 aku.2.500mA. Do budowy przetwornicy mam zamiar wykorzystać układ LM2675, niestety jego wydajność max. wynosi 1A w porywach 1,4A. Problem...
Tak jak w temacie potrzebny dokładny schemat wraz z wartościami podzespołów przetwornicy dającej z prądu uzyskanego z dynama rowerowego ,ładujący kondensatory 300-400v
Na układzie scalonym jest napisane: l5973d.
Witam. Ostatnio zastanawiałem się, jakby zrobić ładowarkę telefonową USB 5V napędzana przez prądnice-dynamo rowerową 6V 3W. Jakiej elektroniki musiałbym użyć, aby przekształcić wychodzący prąd? Zastanawiałem się nad stabilizatorem LM7812HQ i przetwornicą Reball x12941.
czyli jak przetwornica jest podłączona do baterii, ale przełącznik nie zamyka obwodu dla żarówki to pracuje w trybie jałowym i nie zużywa energii z baterii ? lub w minimalnej ilości ? W opisie tej przetwornicy jest podane że w trybie jałowym pobiera ok 1mA więc nie rozładuje akumulatora zbyt szybko. Można dołożyć dodatkowy wyłącznik odcinający wszystkie...
Witam. Posiadam lampkę rowerową Optifuzee. Jestem z niej bardzo zadowolony, jednak chciałbym ja stuningować dokładając przetwornicę tak by zawsze mieć pełną moc światła niezależnie od stanu baterii. Przetwornica będzie zrealizowana wg standardowej aplikacji LM27313. Z zaprojektowaniem płytki nie będę miał najmniejszego problemu. Mam nadzieję, że zmieści...
Pomiar prądu wejściowego możesz wykonać za mostkiem prostowniczym. Tam jest prąd stały. Obliczenia są ok, jednak zmierz prąd wejściowy który będzie mniejszy od wyjściowego jeśli "Car adapter usb" jest przetwornicą. Wyjdzie Ci inny wynik. Ten który obliczyłeś jest dla stabilizatora liniowego.
Czyli jaką przetwornice najlepiej kupić żeby naładować baterię rowerową o pojemności 625wh ładowarka jest 6A a zasilanie z gniazda 12V lub 24V ciężarówka ładowanie w czasie jazdy.W domu wychodzi jakieś 4-5h.Przetwornica 600 nie ogarnia błąd się zapala na ładowarce. Tak jak piszesz 1200 będzie ok ?? Czy może lepiej większą ?? Dzięki
Ok a jakas podpowiedz gdzie ta przetwornice wpiac ??
Raczej potrzebujesz regulatora prądu a nie napięcia, więc lepiej się sprawdzi coś w rodzaju NCP3065 lub coś o trochę większym prądzie wyjściowym. NCP3065 ma niskonapięciowy feedback więc łatwo zrobić pomiar prądu bez dużych strat mocy. Z czego chcesz tą twoją latarkę zasilać ?
Trzeba płytkę wymontować i przynajmniej odpisać elementy. A najlepiej zdjąć schemat. Na zdjęciu widać tylko ścieżki, a co jest z drugiej strony? Bo to istotniejsze. Sam niedawno dałem żarówkę LED-ową do mojej kolarki, w której z sentymentu zostawiłem dynamo. A to ma to do siebie, że im wyższe obroty, tym wyższe napięcie. Żarówka to jakoś wytrzymuje,...
bartibv - chłopie, chyba nie wiesz o czym piszesz. Diody LED nie koniecznie 1-3W dają b dużo światła. Nie mam rowera a wózek elektryczny i 2 lampy. W każdej mam 4 super jasne białe ledy 5mm. Zapewniam Cię, żadna lampa rowerowa nie świeci tak dobrze jak 4 ledy na lampę. Lekko 50 m widoczności. Na post kol. rzymo piszesz "ale jednak samochody nie mają...
Sprawdź też, czy nie ma zwarcia bezpośrednio na pinach zasilania scalaków. Gdyby było zwarcie, zasilacz by się wyłączył. Tu użyłem przetwornicy z zabezpieczeniem przeciwzwarciowym.
http://obrazki.elektroda.pl/7515926500_1... Kondensatory przed przetwornicą/regulatorem. Parametry zmierzone: - obciążenie : PowerBank Tracer 10400 5 km/h ok. 300 mA 12 km/h ok. 460 mA 18 km/h ok. 540 mA 25 km/h ok. 610 mA - Zenery po 3 godzinach jazdy lekko ciepłe Po 3 godzinach jazdy bez obciążenia dynama, czy po 3 godzinach jazdy...
chcę ją zamontować do zwykłego roweru, czy bateria 8000 mAh (8,4 V) będzie ją zasilać? Tyle tylko, że "bateria 8000mAh" może mieć zupełnie inną rzeczywistą pojemność, bywa że nawet dziesięciokrotnie niższą. Przetwornica pomoże dopasować napięcie, ale jedynie zwiększy straty energii (w praktyce sprawność to ok. 85 proc.). Chyba lepszym rozwiązaniem...
Dioda go wyprostuje. Uważasz że dioda wystarczy aby "podłączyć przetwornicę 5V" ?
Ale wtedy jest problem z dopasowaniem napięcia, zwłaszcza jak się trafi LED o nieco wyższym Vf - na początku jest nadwyżka, potem za niskie. Przy 2 szeregowo napięcie zawsze jest za wysokie i przetwornica step-down pozwala je dopasować. No, chyba że używamy "żarówek LED" na 6V, 1 akumulatorka 3,7V i przetwornicy step-up - to też jest rozwiązanie. W...
Możesz sobie zabudować ładowarkę do lampki. Przy tym to, co nazywasz ładowarką do telefonu to jest zasilacz. Musisz kupić właściwą ładowarkę, czyli układ TP4056 lub podobny, podłączyć do niego z jednej strony baterię akumulatorów, z drugiej zasilacz do telefonu. W ten sposób naładujesz baterię. Możesz użyć ładowarkę modelarska, możesz partyzancko używać...
Kup sobie latarkę convos s2+. Sam taką mam do roweru i przebija wszystko jak leci. Zasilanie z 18650, świeci szeroko bez żadnych przeróbek, widać bardzo fajnie, a jak przełożysz podłoże na miedziane (niektóre modele już takie mają) to już ogóle. Jedyna jej wada to grzanie się - ale od diody, a nie stabilizatora / przetwornicy). PS. podłączanie czegoś...
Nie używałem diod z tej aukcji i nie moge na ich temat nic powiedzieć. W sieci znajdziesz mnóstwo schematów... Ale bez doświadczenia tego samodzielnie nie zrobisz. Przetwornice do LEDów czasem wystawiam na Alledrogo - poszukaj pod koniec tygodnia, powinienem do tego czasu posklejać kolejną serię. Linka nie podaję, bo to nie miejsce na spam.
A nie łatwiejszym sposobem będzie zwykły mostek prostowniczy (4 diody) do tego kondensator i standardowy LM7805 ? Do ładowania telefonu wystarczy... A jeśli coś o większym poborze prądu (większym napięciu wejściowym) to przetwornica Step Down na 5V. I już na wyjściu masz ładnie stabilizowane 5V DC które możesz podłączyć do USB.
5V ma niska wydajność zasilane są z tego czujniki. I raczej nie lampki z tego nie są zasilane. Ale nie znam roweru. Oczywiście że są przetwornice na różne napięcia. Masz lampki rowerowe na szeroki zakres napięć. Są też na baterie i akumulatory. Więc wybór jest Tu masz z własnymi akumulatorkami. Ładujesz przez USB. https://obrazki.elektroda.pl/9376690300_...
Ok, dobiore się do tej lampki jutro i zobacze co tam jest. Znalazłem kilka przetwornic regulowanych 3.5-35V DC na 5-56V DC na układzie LM2577. Ale z opisu wynika ze do prawidlowego dzialania napięcie wyjściowe musi być wyższe niz wejsciowe. Czyli w moim przypadku nie zda się na nic. Dobrze to rozumiem? Dodałem załącznik ze zdjęciem tej przetwornicy.
a jakie to mają być te neony ? z przetwornicą prawdziwe czy z diód led ?
Napięcie z dynama mierzyłeś bez obciążenia?
Może spróbuj eksperymentów z takim: https://www.instructables.com/DIY-contac... Tylko że autor osiągnął miliwaty. 5V 1,5A to wbrew pozorom bardzo dużo jak na amatorską konstrukcję, w której nie będzie magnetowodu, a więc pole magnesów nie będzie obejmować cewek. Staraj się uzyskać jak największą częstotliwość im większa częstotliwość...
Jakiej mocy przetwornica 12 V=/230 V~ do ładowania baterii rowerowej 36 V/14 Ah (504 Wh)? Ładowarka ma parametry 230 V~/2,5 A -> 40 V=/4,4 A lub 42 V=/4 A. Mam akumulator o pojemności 110 Ah. Na ile ładowań w pełni rozładowanej baterii wystarczy? Jaki model przetwornicy polecacie?
Z tym, że akumulator trochę waży a przy wyprawie z sakwami każdy kg ma znaczenie. Nawiązując do kombinacji dynama z aku zaczynam się skłaniać do kombinacji = dynamo w piaście + ( prostownik+przetwornica +etc.) + powerbank USB. Powerbank z tej racji, że przyda się również na kilkudniową wyprawę w góry (jaka mi się zdarzyła pół roku temu). Żelowy 6V...
Dzięki za link, ale ten temat jest mi już dobrze znany. To właśnie za sprawą rad z tamtego postu postanowiłem stworzyć ładowarkę rowerową opartą o przetwornice. Chciałbym tylko wiedzieć jakie jest wasze zdanie na temat tego schematu. Czy są w nim jakieś błędy?
coś ta dioda oszukana jak dla mnie , prawdziwa dioda 3W ma radiator i średnicę tego radiatora ok 20 mm , więc osobiście odradzam , kup prawdziwą diodę 3W i soczewkę do niej ( kolimator 10-20 stopni ) co do zasilania to pojedynczej diody nie ma za bardzo jak zasilać z akumulatora litowo jonowego bo napięcie akumulatora jest zbliżone do napięcia przewodzenia...
Też o tym pomyślałem,ale chciałem uniknąć takiej ilości cewek(podobnie jak przy amerykankach)chociażby ze względu na dość duży koszt!Przekonałem się też,że im więcej zwoi na rdzeniu tym większe napięcie.Na drugiej cewce nawinąłem grubszym drutem ) 0,7 i mniej zwoi i wydaje mi się,że jest gorzej.Cewki połączone szeregowo. Sprawność układu, pomijając...
Właśnie jestem na etapie robienia licznika, ale z mniejszą ilością bajerów - u mnie tylko GPS, karta uSD i wyświetlacz oled. Zasilanie z 18650 i przetwornica 3.3V
Najprościej i najtaniej alternator 12V i akumulator do tego. Przekładnia co by uzyskać minimalne obroty (może być nawet pasek na koło roweru i kolo alternatora powinno wystarczyć) i niewielka modyfikacja regulatora w alternatorze aby można regulować siłę jak trzeba włożyć do kręcenia alternatorem. Z 12v masz dostępne rożnej mocy przetwornice na 230...
W moim przypadku aku 6V 4Ah + zmodyfikowane dynamo i jakaś przetwornica.
A tak z ciekawości, macie jakieś proste i sprawdzone projekty przetwornic nadających się do tego zastosowania ? Może w wersji 2.0 włożyłbym, celem porównania, trochę więcej elektroniki ?
Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Czy jesteś pewny tego co napisałeś? Jeśli tak to gdzie tu sens? Powinno być: Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do przetwornicy (wypuszczającej 230V).
Dobra, to napiszę jasno. Moja lampka do e-bike będzie zasilana napięciem 48V (54V ma naładowany akumulator). Ta przetwornica od MacroBlock pracuje do 60V, a sterowanie PWM ma poziomy logiczne cytowane wyżej. W związku z tym napięciem zasilania powinienem otrzymać sprawność z tych wyższych na wykresie. Czy się mylę? Pomijam fakt, że ten temat nie dotyczy...
Z lewej strony zdjęcia widać dosłownie spalony układ scalony. Trzeci duży element na płytce od lewej kolejno, złącze ładowania USB, dławik, i spalony układ scalony. Prawdopodobnie przetwornica - kontroler ładowania. Jeśli nie uda się z niego odczytać żadnych oznaczeń to lampka nadaje się raczej tylko do utylizacji. Inne rozwiązanie to, kupno nowej lampki...
Czyli na wyjściu zakładając napięcie 5V (USB) mamy 4 W, a dynamo daje 3W? Ładowarka ma podane swoje parametry, to ile jest w stanie "dać" na wyjściu zależy od tego ile dostanie na wejściu i nie ma tu żadnych cudów tylko prawa fizyki. No i jak uzyskiwany jest ten wysoki prąd ładowania? 99% ładowarek to przetwornice Step-down a prąd wyjściowy jest uzależniony...
Mam baterię rowerową 36V ale naładowana na 41V. Potrzebuję zasilić lampki rowerowe, 3V. W sklepach widze przetwornice DC/DC ale max wejsciowe napięcie jest 35V. Czy jest możliwość adaptacji takiej przetwornicy na 41V ? Czy po prostu dać w szereg rezystor odpowiedni ? Rezystor na wyjściu czy na wejściu ?
Teraz to trochę rozjaśniło. Więc nie widzę innej możliwości jak: 1. Kontroler ładowania akumulatorów, który optymalnie dobierze parametry pracy paneli fotowoltaicznych, żeby optymalnie ładować akumulatory. 2. Przetwornica do ładowania akumulatorów rowerowych. Musisz to wszystko dokładnie przemyśleć, albo poszukać gotowych rozwiązań na 4 akumulatory....
że przejście do regionu Zenera nie jest ostrym punktem na charakterystyce, No właśnie, sam się o tym przekonałem budując ładowarkę rowerową na przetwornicy step-down (Vout 5V) i dając na wyjściu dla zabezpieczenia zenerkę 5V1, przetwornica poszła z dymem. Zenerka przetrwała, przy drugim podejściu podłączyłem amperomierz pod nią i stopniowo zwiększałem...
Dynamo rowerowe ma znamionową moc 3W i napięcie 6V co daje max pobór prądu ok. 500mA (akurat tak jak wydajność gniazda USB). Aby jakoś wykorzystać prąd z dynama musisz najpierw wyprostować prąd mostkiem prostowniczym (na diodach Schottky'ego), potem trzeba użyć jeszcze jakiejś przetwornicy stabilizującej napięcie, gdyż napięcie na dynamie mocno się...
Jeśli dobrze rozumiem, dynamo rowerowe zachowuje się trochę jak źródło prądowe - od pewnego momentu zwiększając mu obroty nie rośnie jego prąd, tylko napięcie. Rośnie jedno i drugie, ale charakterystyka wzrostu prądu w funkcji obrotów jest dość płaska. Dla mnie celem zastosowania przetwornicy była nie stabilizacja, a uzyskanie wysokiego natężenia prądu...
Autor sobie kpiny robi z użytkowników forum, tak to widzę. Niekoniecznie. Może chce wykorzystać licznik rowerowy, np. do pomiaru dystansu powkonywanego przez walizkę? Czy można przestroić licznik rowerowy... Pewnie nie, bo trzeba by dostać się do oprogramowania procesora, ale można dorobić moduł pośredniczący, dzielący impulsy wejściowe przez 4 lub...
Są na aliexpress. Nie ma problemu. Np. #Aliexpress 33,78 zł | Ebike elektryczna kierownica rowerowa Port USB 5V ładowarka wejście 36V 48V 72 V-100 V wyjście 5V 2A https://a.aliexpress.com/_BPAW4v #Aliexpress 36,61 zł 10%OFF | 12V 24V 36V 48V (8 V-50 V) do 5V 3A Micro Mini USB DC DC konwertery Step Down Regulator napięcia DC konwerter zasilania dla samochodów...
A ja się będę upierał przy StepUp/Down. Co do mostka, to faktycznie zapomniałem. Przed przetwornicą potrzebny mostek prostowniczy i kondensator. Gotowe rozwiązanie: http://vadimpacajev.com/rowerowa-elektro...
Chcę wynik przerobić na 5 V= Chcę ładować bank energii, który wymaga ładowarki 3,3 V=/300-500 mA. To jakie napięcie jest potrzebne? Prądnica wodna generuje od 2,5 do maksymalnie 6 V~ o mocy może 5-10 W Panowie, w minielektrowni kręci się dynamo rowerowe. Jak dynamo rowerowe, to raczej 3 W albo 3,6 W; natomiast napięcia, które mierzysz są dość niskie,...
Są specjalne ładowarki rowerowe podłączane do dynama... Standardowe dynamo ma 3W 6V/0,5A AC. Ewentualnie jakąś przetwornicę, ale trzeba by kombinować z mostkiem prostowniczym, ew. mostek na mosfetach. Chyba, że chcesz większej mocy, no to osobną prądnicę. Ale będzie stawiała dość duży opór podczas jazdy.
Dzięki za szybką odp. Znalazłem w internecie taką przetwornicę,czy byłaby odpowiednia lub Prosze doradź coś konkretnego [url=https://hobby-store.pl/przetwornice...
Zacznij od zakupu amperomierza, bo spalisz silniki przy pierwszych testach. I predkościomierza rowerowego. I kup drugi akumulator, wyjdzide taniej od przetwornicy 12/24V.
Jakoś nie wierzę, że diody żółte "stanęły w miejscu". Białe są "modne", no ale przecież są np. żólte czy czerowne lukseony. Poza tym zależy mi na napięciu około 2V (bez przetwornicy). -- pozdrawiam Hefi
Jak wspomnieli koledzy alternator wymaga wysokich predkości obrotowych to z kolei wymusza zastosowanie przekładni multiplikującej, w której też będą straty. Ja bym polecał poszukać jakiejś wolnoobrotowej maszyny elektrycznej, celowo nie pisze prądnicy bo chyba łatwiej zdobyć wolnoobrotowy silnik BLDC. Zaletą alternatora jest łatwość sterowania wzbudzaniem,...
Napięcie wyjściowe jakie mnie interesuje to ~5,5V obciążenie około 0,5A - 0,7A Jeżeli chodzi o ceramiki to znalazłem takie w tme (12066D226KAT2A, 1206DD106KAT2A), na wejście dam najprawdopodobniej na 35V na wyjściu 6,3V. Czyli sugerujesz jeszcze żeby dodać do tego tantale lub elektrolity, jakie pojemności? coś w granicach 100uF będzie OK? Od razu może...
najwygodniej i najprosciej, ale czy istnieje przetwornica o napieciu wejsciowym 2.5V? Są takie, co pracują od 0.9V i dają na wyjściu 5V. Pytanie, jaka ma być dopuszczalna obciążalność prądowa takiej przetwornicy.
Jakie przełożenie ma ta przekładnia planetarna? Chyba 1/3 ale nie drążyłem tematu. Problemem jest jej zużywanie i praca paraboliczna jako prądnicy oraz duży opór fizyczny w przypadku kiedy chcemy korzystać liniowo z dobrodziejstwa generatora. Zwyczajnie taka przekładnia jest awaryjna. Co lepiej wypada, przekładnia planetarna czy przetwornica zwiększająca...
Może zamiast stabilizatora zastosuj przetwornicę buck, np. na LM2596. Jest ich pełno na aliexpresie w dobrych cenach
Jak w temacie, potrzebuję schematu przetwornicy z 6v (akumulator) na 5v (ładowanie usb nawigacja, telefon) 1-2A maks. Mam w planach zamontować navi na dłuższe wypady rowerowe (bateria trzyma maks 30-50 minut) i czasem podładować telefon jak padnie. Z góry dzięki.
Poszukaj przetwornic step-up/step-down i daj przed nią mostek prostowniczy, najlepiej na diodach schottky'ego Przykładowa przetwornica: http://botland.com.pl/przetwornice-step-...
W końcu zrobiłem światła! Użyłem oryginalnej prądnicy do świateł, mostka graetz'a i przetwornicy. Elektronikę udało mi się upchnąć w obudowie przedniej lampy. Przód: lampa rowerowa dynamo, żarówka wymieniona na LED 12V, moc niby 1W (mierzyłem, to 0.6W) Tył: 2 segmenty taśmy LED 12V zimnej, ok. 0.3W w obudowie Licznik: 1 segment taśmy LED 12V zimne,...
Jaki prąd płynie i jaka jest różnica napięć :?: Może w takim razie opcja przetwornicą step-down będzie lepsza, na jakimś driverze w wersji HV.
1 tona na wysokości 13 metrów przy pojemności 10 000 mAh = 10 Ah... energia potencjalna byłaby około 127 500 J, czyli wychodzi, że średnie napięcie akumulatora byłoby około 3,54V? Ale czy potrzeba aż takiej pojemności? Lampka pewnie pobiera nie więcej, niż 50 mA - 10 000 mAh wystarczyłoby na 200 godzin świecenia... no, ze względu na przetwornicę (podwyższanie...
Wykresy są dla napięcia wejściowego od 8V, a dynamo daje około 6 - czy ta przetwornica będzie działać? Poza tym, LED-y potrzebują stabilizacji prądu, a nie napięcia - czy ta przetwornica daje taką możliwość? A sprawność to moim zdaniem zależy przede wszystkim od cewki i rdzenia - czy ten wykres uwzględnia straty w całym układzie przetwornicy, czy tylko...
Myślałem o tym, tylko jest jeden tyci problem... Jakie natężenie prądu będzie na wyjściu takiej przetwornicy? Zakładając, że LED potrzebuje 300mA, po podłączeniu/odłączeniu USB to natężenie przecież będzie się zmieniać... a LED potrzebuje stałego. Czy coś mi umyka? Czy to przypadkiem działa tak, że ta przetwornica wypuszcza taki prąd jaki jest aktualnie...
Witam! C4 jest zbędny. Wydajność prądnicy rowerowej to ok. 0,5A przy 6V, czyli 3W. tego nie zmieni żaden prostownik, transformator ani przetwornica. Akumulator z UPS-a zwykle ma 12V/20Ah (lub więcej), czyli gromadzi energię 240Wh. Zasilając ten akumulator z prądnicy rowerowej trzeba pedałować dobre 80 godzin (= 10 dni po 8 godzin dziennie), aby go naładować....
Myślę jednak, że nie będzie się to nadawało do ładowania prądem większym niż ok 0,3 A do napięcia 7,1-7,2V, przy napięciu 6,8V może 0,35A. Czyli żeby naładować pusty akumulator 3,4Ah trzeba jechać pół dnia. Z wykorzystaniem układów z http://pilom.com/BicycleElectronics/Dyna... przy V=22 km/h osiągałem prąd ładowania nawet 0,5A :!: Absolutnie...
Najprościej będzie ci coś zbudować na Lm317 lub mocniejszym bo możesz na nim ustawić i dowolny prąd i dowolne napięcie Najprościej to fakt i jednocześnie najgorzej, bo jak inaczej nazwać układ marnujący 80% dostarczonej energii (30V->6V). Lepiej zbudować przetwornicę impulsową.
Jeżeli uzbroisz przetwornicę w nim zawarną w conajmniej 10 000uF na stronę to powinien wyciągnąć te 50W (tak przynajmniej podaje nota aplikacyjna)
Jaką pojemność musiałbym osiągnąć z tych kondensatorów? Czyli wyglądałoby to tak ? Dynamo podpinam do diody shottky'ego, dioda idzie do kondensatorów, potem do przetwornicy step-up następnie do żarówek (przód, tył) i na końcu do dynama - zamyka obwód. Czy przetwornicy "step-up" nie dałoby się zastąpić innym komponentem ?
ładowarka rowerowa przetwornica lampka rowerowa akumulator rowerowa
zapamiętaj wyświetlac kondensator mniejszy zasilacz zegar webasto
nauczanie atego nauczanie atego
Błąd P3008 w Citroen C4 Picasso - przyczyny i rozwiązania Iveco Stralis 2006 – sprawdzanie zasilania tylnego modulatora EBS, pinout, napięcia