Silnik można nazwać przetwornikiem wielkości elektrycznych na mechaniczne i odwrotnie, jego zachowanie w obwodzie elektrycznym będzie zależało od mechanicznego obciażenia, bez obciążenia niektóre silniki zachowują się jak rezystancja (prąd rośnie z napięciem) inne jak źródło prądowe (prąd mało zależy od napięcia), rozruch silnika powoduje zwiększony...
I teraz pytanie jest takie, czy mogę rozruszyć agregat podając na prądnicę napięcie zmienne 230V z przetwornicy 12VDC->230VAC? Każda prądnica może pracować jako silnik. czy musi być do tego celu użyta przetwornica o napięciu 230V i mocy aż 2,4kW (gabaryty...)? Myślałem aby użyć przetwornicę 1000W 110V - jeżeli ludzka ręka jednym zamachem odpala silnik...
Podejrzewam że nie uda ci się nic zrobić ponieważ zabezpieczenie 25A jest stanowczo za małe dla tego układu . Pisałeś o pompach a to są sprężarki i to co widzę o bardzo ciężkim starcie bo one nie mają rozprężania cylindrów w czasie startu. Silnik jest na tyle duży że prąd jego nominalny jest praktycznie jak zabezpieczenie .Softstart daje płynny rozruch...
http://obrazki.elektroda.net/4_127299253... Witam Skonstruowałem trochę mocniejszą od tej: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic61... Praktycznie nie różni się prawie niczym, dodałem drugą diodę, dałem mocniejsze dławiki i ma trochę większe wymiary 97mm x 59mm wysokość 16mm. Przy napięciu wejściowym 12V można uzyskać 5,5A dla Uwy=19V...
https://obrazki.elektroda.pl/2638046800_... Witam wszystkich serdecznie Dziś Wam przestawię projekt który wykonałem na zamówienie mojej córki - projekt który był jednocześnie prezentem na I Komunię Świętą. Pamiętam jak 10 lat temu się żeniłem - czas szybko biegnie. W 2018 roku córka szła do Komunii Świętej, a że wszyscy w domu (i nie...
Autor nadal nie dostał odpowiedzi jak ma rozwiązać swój problem, a tym czasem napisano 19 postów o niczym. Brawo Wy. A wpis kolego to co wnosi to tematu? Gdzie jest odpowiedź? W pierwszym poście wspomniano, że takie tematy były omawiane ale jest zasada forum - najpierw szukamy a jak nie znajdziemy to dopiero pytamy. Kolega autor, chyba przytłoczony...
36 V i 20 A to 720 VA. Przetwornica o mocy 1 kW to chyba gruba przesada albo i fanaberia. Zasil silnik 36 V baterią akumulatorów jak to drzewiej bywało. W sumie przy lichej sprawności przetwornicy podwyższającej moc musiałaby być jeszcze większa, bo i zapas na rozruch będzie potrzebny. Lepiej napisz, po co Ci to i dlaczego ta przetwornica, bo się może...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Mam odśnieżarkę na kablu (sieciowa) i mam pytanie, czy istnieje możliwość przerobienia/modyfikacji, aby ta odśnieżarka działała na akumulator bądź powerbank? Generalnie istnieje możliwość zasilania z akumulatora, ale to raczej nie będzie powerbank. Po pierwsze: - jaka jest moc silnika tej odśnieżarki? - jak długo ma pracować na jednym ładowaniu akumulatora? W...
Z EV jest jeden podstawowy i zasadniczy problem - akumulator. Czyli energia. Drugim problemem - jest brak możliwości serwisu. Ani to rozkręcić, ani nawet odczytać błędy, bo monopole.... Trzeci problem - stale wpięty internet w samochód.... Nic dobrego. Czwarty problem - cena w stosunku do okresu życia. Piąty problem - rynek wtórny znika. Kto kupi EV,...
chipy stabilizatorów maja 1-2A, wiec na w/w rozruch troszkę mało Nie koniecznie. Typowy stabilizator taki jak 7800 i podobne (w tym low drop) ma wbudowany układ zabezpieczający - w wypadku zbyt dużego pobieranego z wyjścia prądu ogranicza go do wartości nominalnej - w wypadku silnika więc może się to co najwyżej objawić nieco dłuższym startem. Po nim...
To jak dłużej będę na 220V to się chyba powinna doładować z silnika spalinowego. Nie koniecznie - poszukaj dokładnie jak to jest zrobione u Ciebie - akumulator 12V w hybrydzie zasila to co zazwyczaj jest zasilane z tego napięcia czyli oświetlenie, radio, osprzęt pomocniczy. Układ dba o naładowanie głównych akumulatorów - tych od napędu ale czy zareaguje...
Maverick : pierwsza sprawa : sinus modyfikowany do silnika klatkowego indukcyjnego ? Silnik po pierwsze będzie brał większą moc ( w ogóle o ile zacznie się kręcić )-- dokładnie taki sam przykład jak z lodówką ,, często rozruch niemożliwy i o ile przetwornica ma zabezpieczenie ( to co pokazałeś na bank nie ma zabezpieczenia nadprądowego kluczy po stronie...
A ile wynosi w tym czasie napięcie zasilania przetwornicy? A może mamy dość kiepską sprawność tego "kompletu"? Silnik 230W przy sprawności 80% może normalnie pobierać 290W, zaś akumulator będzie obciążony mocą wynikającą ze sprawności przetwornicy (np. też 80%) - czyli 360W. Jeśli rozruch wymaga 2 razy większej mocy, to 53A x 12V = 630W nie jest wartością...
Forestx! Jesteś optymistą ... Te 1000 cykli dotyczy akumulatorów zasadowych, z kwasowymi jest gorzej, pełnych cykli ładowania/rozładowania to one maja ok. 300, co - jeśli mamy 1 cykl na tydzień, odpowiada żywotności 6 lat (producenci dają gwarancję 2 lata). W samochodzie akumulator prawie nigdy nie jest wyładowywany głęboko, więc nie odpowiada to "pełnym...
Przy uwzględnieniu sprawności przetwornicy prąd pobierany z akumulatora przekroczy nawet 150 A , co przy akumulatorze 74 Ah (nowym i w pełni naładowanym) pozwoli na maksimum pół godziny pracy . Przy takim obciążeniu akumulator będzie się dosłownie gotował i nie starczy już prądu na rozruch silnika . Jeśli wcześniej odpalisz silnik by alternator doładowywał...
Problem polega na tym ze jest tylko jeden akumulator No to zapewnić właściwe zasilanie układowi (drugi akumulator, przetwornica itp0 lub odpuścić sobie atmegi i inne bajery a przekaźnikiem i zaworami sterować przy pomocy przycisków bezpośrednio. problem może też być wziązany z samym rozruchem silnika - pomoże rozruch przez rezystor zwierany po krótkim...
Jest jasno napisane w instrukcji, że nie mogę używać przetwornicy częstotliwości. Co to właściwie znaczy? A to znaczy to co jest napisane. Że producent nie przystosował silnika pompy głębinowej do uruchamiania poprzez przetwornicę częstotliwości. Nie każdy silnik do tego się nadaje. A druga sprawa to nie ma najmniejszego sensu zastosowanie w tym przypadku...
Witam, mam taki problem. Musze podlaczyc silnik asynchronichny do przetwornicy czestotliwosci(silnik LA7 siemens, przetwornica czestotliwosci ET200s FC siemens). Problem w tym, ze nie wiem dokladnie jak sie podlacza silniki elektryczne:-). Tj. nie wiem jaka jest roznica pomiedzy polaczeniem w gwiazde albo trojkat, i jak powinienem uruchomic silnik zeby...
Kolego a jak u was z kasą? Pytam tez jako strażak OSP... A może jednak montaż dodatkowego alternatora 12v, na autozłomie można fajny wybrać np. 90A Boscha niedrogo, przejrzeć ew. mały serwis, dopasować mocowanie i koło pasowe, wolna bieżnia na kole pasowym silnika się pewnie znajdzie, dociągasz instalację z akumulatora motopompy, sterowanie wzbudzeniem...
Silnik klatkowy, ma prąd rozruchu w okolicach x5 do x7 In. Ciezki rozruch powoduje wydłużenie czasu rozruchu. Przetwornice mają przeciążenie x2 - przynajmniej te tanie, więc zapomnij o rozruchu silnika 1.1KW przez przertwornicę 1600W Sam kiedyś chciałem napędzić lodówkę (280W) z przetwornicy 600W/1200W - nie poszło - generowała błąd przeciążenia. Chyba,...
Teoretycznie tak, ale to prawdopodobnie zależy od pralki. Przetwornica może mieć coś przeciwko rozruchowi silnika szczotkowego (starsze typy pralek), ale z BLDC (nowsze pralki) powinna sobie poradzić. Czy warto zainwestować? W sumie nie wiem, bo nie wiem czy nie ma lepszych przetwornic, może tańszych. Zapewne niedługo wpadnie tu ktoś kto będzie się...
A jaką sprawność ma przetwornica? Pobór mocy 80W to 80Wh na godzinę. Bateria w samochodzie ma 12V 60Ah czyli 12V*60Ah=720Wh. Stąd 720Wh/80W=9h. Teoretycznie tyle mogłaby podziałać pompa przy sprawności przetwornicy 100%. Przyjmując sprawność 80% można uzyskać czas pracy 7,2h. Dodatkowo bateria w samochodzie nie będzie rozładowana do zera, więc rzeczywisty...
W EDC jest przetwornica step-up podbijająca napięcie zasilające pompowtryski do ok 70V, impuls sterujący to faktycznie masa. Dobrze Ci radzę, przestań tam grzebać dopóki sterownik jeszcze żyje, jak nie zgłasza błędów pompek to odpal ten silnik na plaku i umiejętnie go dozując pozwól mu na nim chwilę popracować (tak, z 30 sek)
(at)strumienswiadomosciswia Do czego przetwornica? Tylko pogorszy sprawę.
Obojętnie jaki zastosuje się silnik do Melexa klatkowy, synchroniczny z magnesami trwałymi czy prądu stałego to trzeba zastosować mniej lub bardziej skomplikowaną przetwornicę. Dla tej samej mocy silnika, która w melexie wynosi 2,1 kW nie ma znaczenia dla rozruchu i jazdy melexa jaki będzie silnik. Warunkiem jest jedynie prawidłowo zrealizowany układ...
Silnik z szczotkami , ponieważ były wymieniane. Tylko boję się że przy rozruchu silnika przetwornica mogła ulec uszkodzeniu. Czytałem że silniki pobierają 3krotny prąd rozruchowy. Znajomy miał podobną sytuację i spalił przetwornicę co go to dużo kosztowało
Jaka to lodówka? Sprężarkowa, absorpcyjna, inna ? Jaką ma moc elektryczną? A jak byś tak podał dane z tabliczki znamionowej lodówki! To by może było coś więcej wiadomo. Kolega powyżej podał najbardziej prawdopodobny powód. Jeśli to lodówka sprężarkowa o mocy 600 W to zapomnij o przetwornicy 600W!!! Sprężarki chłodnicze mają znaczny prąd rozruchu - bo...
Do zasilenia samego sterownika, prawdopodobnie wystarczy przetwornica 24/24 V (z pewnym zakresem napięć wejściowych, np. 18 do 30 V). Wyjdzie taniej, niż akumulatory.
Daj te 50mm2 ma 170 A trwałego obciążenia. Ponieważ silnik przy rozruchu, mimo że będzie bez dużego obciążenia , będzie pobierał 7-10 razy większy prąd rozruchowy, zależy od typu silnika i to ma istotne znaczenie w tym momencie . Obawiam się ,że może przy rozruchu będzie się wyłączał UPS, najlepiej sprawdzić praktycznie.
Przetwornicę używaj zawsze przy pracującym silniku samochodu, by nie dopuścić do rozładowania akumulatora poniżej jego zdolności rozruchu. Pozostaje sprawa odprowadzenia spalin. Tylko tyle.
Witam Mam nastepujacy problem: Co mozna zrobic, aby przetwornica 24V-/ 220V~ miala tzw."kopa" potrzebnego podczas rozruchu silnika elektrycznego ~220V . Moc przetwornicy jest odpowiednia do normalnej pracy tego silnika, ale podczas rozruchu nastepuje zbyt duzy spadek napiecia po stronie wtornej i powoduje ze staje sie to niemozliwe. Pozdrawiam
italiano_41 trochę przesadzasz z mocą takiego silnika. One mają ponad 100 W ale raczej nie 1kW. Taka przetwornica to będzie kawał maszyny. Raczej drogo cię to wyniesie. Wprawdzie na allegro są oferowane takie już poniżej 200 zł ale ja nigdy nie podłączyłbym pod nie takiego obciążenia na dłużej. Poza tym w trakcie rozruchu silnik pobiera więcej energii....
Jak ustawić multimetr aby sprawdzić tę wartość obciążenia ? Przykłady: Prąd rozruchowy lodówki: https://www.youtube.com/watch?v=EZaAiQkx... To jest ta lodówka: http://jackiewiczowie.blogspot.com/2016/... Jest to model z kompresorem, który zużywa więcej energii, niż w Twojej lodówce, ale daje to jakiś pogląd...
jaki kondensator mógłbym użyć przed tą przetwornicą, żeby się to nie wyłączało? jak odpalam jak w każdym aucie na chwilę radio gasnie i przez to moduł również się wyłącza Hmm... To znaczy, że podczas rozruchu silnika (tak rozumiem "jak odpalam") wyłącza się zasilanie przetwornicy dc/dc 12V / 5V ? Skąd (dokładnie) pobierasz +12V do zasilania przetwornicy?...
Przetwornica byłaby zdecydowanie bardziej eleganckim i łatwo mobilnym źródłem do rozruchu tego silnika, ale jej poprawne zaprojektowanie i wykonanie nie będzie takie proste. Przy tej mocy w grę wchodzi raczej zasilanie 3-fazowe, a taki zasilacz wręcz musi mieć prawidłowo działające zabezpieczenie przeciwzwarciowe i nadprądowe. Te 160A czy nawet 200A...
Czyli tylko silnik dziobowy jest na 24V? Chyba sensowne jest używanie oddzielnych akumulatorów 12V i 24V, i ładowanie tego drugiego poprzez przetwornicę. Albo - ale nie wiem, czy to może działać: dopóki silnik 24V nie jest używany, akumulatory są połączone równolegle; do użycia tego silnika łączy się je szeregowo, i całą instalację 12V zasila poprzez...
Kolega dobrze napisał, że podczas rozruchu silnik indukcyjny pobiera bardzo duży prąd. Dodatkowe obciążenie silnika to sprężarka. Zasilacz awaryjny czy przetwornica powinny być w stanie dostarczyć taką moc przez czas potrzebny do rozruchu silnika. Producenci zasilaczy awaryjnych pbulikują czasem kalkulatory pozwalające dobrać moc zasilacza do mocy i...
bezpieczniki 50A, przy użyciu narzędzia 1300w bezpiecznik się pali Taka moc to 54A +sprawność przetwornicy. Dodatkowo każde narzędzie ( silnik ) podczas rozruchu pobiera znacznie większy prąd. Bezpiecznik musi być zatem większy.
A jakiej mocy jest silnik w pompie hydroforu i jaki prąd pobiera tenże silnik podczas rozruchu? Co mówi instrukcja przetwornicy o zasilaniu odbiorników indukcyjnych?
Jaki jest maksymalny prąd przetwornicy/adaptera? Jaki jest nominalny prąd kompresora? Weź pod uwagę to, że prąd w trakcie rozruchu silnika jest większy inż przy normalnej pracy.
Czyli potrzebujesz zwykłego zasilacza 12V i minimum 15A, niewrażliwego na chwilowe przeciążenie. Rozruch silnika elektrycznego to pobór mocy dużo powyżej mocy znamionowej urządzenia. Zdecydowana większość zasilaczy impulsowych odpada. Polecałbym zwykły zasilacz transformatorowy, ewentualnie przeróbka ze starego, transformatorowego prostownika do ładowania...
Autor chce zasilić silnik 24V z napięcia 80V. Do tego celu będzie potrzebował przetwornicę obniżającą napięcie. Angielska nazwa takiej przetwornicy "step down". Autor zamieścił odsyłacz do przetwornicy podwyższającej napięcie (angielska nazwa "step up") z pytaniem czy ona się nada do ograniczenia prądu. Na to pytanie odpowiedział przedmówca - nie nada...
Niezabezpieczone lipo do takiego sprzętu to fatalny wybór. A on miał przetwornicę na wyjściu, czy bateria akumulatorów była na żywca podłączona do instalacji samochodu? Wątku nikt nie rozmywa, problemem są łatwopalne akumulatory i chciwość producenta oraz klienta, w wyniku której powstaje bardzo słaby produkt - albo krótko pożyje, albo jest niebezpieczny,...
O, zadajesz bardzo trudne pytania. Zwykła fabryczna przetwornica częstotliwości nawet skalarna, np. LS iC5 pozwala na podgląd prądu silnika, więc musi mieć jakieś pojęcie o jego wartości.
możliwe że regulator MPPT daje taką szpilkę mozna (odłącz regulator MPPT i wtedy zobacz czy będzie taki efekt) można by było by to SUPERKONDESATORAMI trochę zmniejszyć to napięcie a SUPERKONDESATOR nie zaszkodzi bo jak będą jakieś piki prądowe z przetwornicy (np. rozruch silnika) to na akumulator nie będzie obciążony tymi szpilkami prądowymi pozdraiwam
Kolega jeździ roburem, czy maluchem z prądnicą? Żaden współczesny, sprawny samochód nie ma tak rozbieżnego napięcia, Napięcie przy rozruchu samochodu możesz zmierzyć miernikiem. Więcej jak 10V nie będziesz miał. Natomiast przy załączeniu ładowania przez regulator występuje skok napięcia, bo akumulator może i rezystancję wewnętrzną ma małą, ale impedancję...
Zwiększ przekrój przewodów zasilających webasto, ewentualnie kontrola konektorów na trasie zasilania. Można też zastosować regulowaną przetwornicę Step-up czyli konwetrer DC-DC. pozdrawiam
A dlaczego ma pracować jak nie będzie poboru mocy na wyjściu? A jak działa termostat w typowej lodówce? Zasilanie musi być cały czas. Skąd przetwornica ma wiedzieć że termostat wyłączył? Dodatkowo oświetlenie wnętrza chłodziarki. Tego typu przetwornice pracują cały czas, pobierając nawet do 2A bez obciążenia (zależnie od mocy). Niektóre mają funkcję...
Mamy 10,5V po stronie ładowanej baterii. Mamy 14,4V po stronie alternatora. Prą w obwodzie zależy od napięcia i oporu. I=U/R. Różnica napięć 14,4V-10,8V=3,6V. Z oporem nie będzie lekko. Można mierzyć, można wierzyć... Opór akumulatora kwasowo ołowiowego 9mΩ, cztery t akie równolegle to wypadkowy opór 9mΩ/4=2,25mΩ. Trzeba dodać opór przewodów...
przetwornica rozruch lodówki przetwornica rozruch silnik przetwornica silnika
kanały satelitarne astra odkurzacz dyson problemy drukarka epson sx235w
makita migają diody bateria hilti
Citroën C4 KFU – schemat instalacji silnika, Bosch ME7.4.4, AutoElektro, SEDRE Komunikaty błędów w Iveco Daily 2020: przyczepa, AEBS, tempomat