tak jak napisali koledzy. trzeba się udać do firmy która ma uprawnienia do legalizacji tacho i zaprogramować VIN. I tu napotyka się problem. jeśli był tachograf cyfrowy i był sparowany z przetwornikiem to już nie sparujesz żadnego tachografu z tym przetwornikiem.
Jest to przetwornik hallotronowy 2159 4-PIN standardowy do tachografu, niemiecki oryginał to VDO 2159-50 mam dostępne i oryginały i zamienniki jak coś to pisz na PW. Plomba jest zakładana podczas legalizacji tachografu :)
Tacho jest na 24V tak więc tylko do aut z instalacją 24V, kostka A (biała) rozpiska pinów: 1-Stały "+" 2-"+" po światłach 3-"+" po stacyjce 4-"+" po głównym włączniku prądu tzw."hebel" 5-Stała masa"-" 6-masa "-" Kostka B (żółta): 1-"+" przetwornika 2-"-" przetwornika 3- sygnał dodatni przetwornika 4-kod przetwornika Powodzenia przy podłączaniu :)
9V zasilania na przetwornik jest jak najbardziej prawidłowe. A tak na marginesie to osobom bez odpowiednich zezwoleń nie wolno "majsterkować" przy "tachografie". Stralis poprzez najechanie wskazówki na max. prędkościomierza komunikuje że jest problem z tachografem.
tego kabelka nie wpinasz nigdzie. twoje oryginalne zegary nie są przystosowane do współpracy z tacho więc dla nich impuls z niego będzie nieprawidłowy i będą przekłamywały prędkość więc dobrze byłoby zastosować zegary które z owym tacho współpracują lub założyć rozgałęzienie na które będziesz mógł wpiąć oryginalne źródło sygnału dla licznika i przetwornik...
Założyć nowszy tachograf np. 1318 lub (nie wiem czy się da rozdzielić sygnał przetwornika) Tachografy analogowe typu 1318 muszą mieć kabel zbrojony (od skrzyni do tacho) - jakakolwiek ingerencja w jego strukturę jest zabroniona! Natomiast 1318 ma wyjście sygnału prędkości na jednej z wtyczek połączeniowych. Nie ma problemu, żeby go wykorzystać.
Jeżeli przewody i wtyki (tachograf, przetwornik) są dobre to na 99% uszkodzony przetwornik ("prądniczka"). Napięcia są ogólnie poprawne. Z gniazda "B" (żółta wtyczka) zasilany jest przetwornik: B1 - 8V, B2 - masa, B3 i B4 wej. sygnałów z przetwornika (+/-), napięcie ok. 5-6V po wypięciu "prądniczki". Możesz w prosty sposób sprawdzić tachograf. Połącz...
Sądzę że informacja od kol. Szamana...powinna być wystarczająca lecz przedstawię wszystkie możliwe przyłącza tachografu cyfrowego co prawda SE5000 w załączniku.Ingerencja w instalacje powoduje konieczność uaktywnienia przetwornika drogi nie zapominając o konfiguracji nowego tachografu z pojazdem.Wizyta w serwisie tachografów nieunikniona.
To nie czujnik halotronowy tylko przetwornik indukcyjny. Jak był tachograf 1319 to jest tak jak pisał Gerri. Jak 1324 to zasilanie (+ i -) sygnał prostokątny i cyrowy. Do licznika jest czujnik indukcyjny (cewka) (sygnał sinusoidalny). Przeczytaj to jeszcze raz i zastanów się.
Pytaj w firmach instalujących tachografy. Są przetworniki drogi, które montuje się na linkę. Jest to coś w rodzaju trójnika na linkę szybkościomierza, do którego dołącza się standardowy przetwornik indukcyjny bądź halotronowy. Stała w takiego przetwornika wynosi 8000.
Dobór czujnika do tachografu: 1. rodzaj 2.typ 3. długość 4. ilość impulsów na obrót. ad 1) hallotronowy lub indukcyjny. ad 2) typów jest kila wiec to dobieramy do tachografu 2159 indukcyjny lub hallotronowy , czy 2170 indukcyjny "kitas" kodowany. ad 3) długość zależy od skrzyni biegów w aucie i tak najpopularniejsze długości to: L=19, L=21, L=35, L=90,...
To jest impulsator hallotronowy, prawdopodobnie tak samo będzie wyglądał impulsator do tachografu, bo wieńca zębatego do napędu przetwornika indukcyjnego tam nie ma i nie da się żadnego zamontować. Nie miałem okazji montować tachografu do takiego samochodu, a jak przyjeżdżały do kalibracji i przetwornik nie był uszkodzony to nikt ich nie wyciągał (wchodziło...
Przód skrzyni jak i tył jest napędzany i stosowany moment obrotowy.We wszystkich prędkościomierzach elektronicznych (impulsator i tachograf z sześcioma zębami)pomiar następuje na biegu bezpośrednim z reguły ostatnim.W programie danego modelu skrzyni wpisuje ilość zębów tachografu przypadającego na jeden obrót wału silnika wyjścia.Do analizy czy jest...
Od strony mechanicznej sie nie obawiam. Zawsze zostaje przetwornik taki jak do tachografu i po klopocie. Niestety nigdzie nie moge doszukac sie jakiegos sensownego i w miare spojnego (schemat + wsad do procka) rozwiazania. Niestety o ile skompilowac to jeszcze jakos skompiluje program to z poprawianiem (a juz nie mowie o asm) programu moge miec klopot...
Nie ma polskiego cyfrowego tachografu, zajrzyj pod skrzynię, wykręć nadajnik i zrób zdjęcie tego przetwornika. W Masterach były montowane dwa rodzaje (zakręcane na płetwę lub "wpuszczane" na tzw. kwadrat). Zwróć uwagę również na końcówkę przewodu i piny w jej kostce (okrągłe czy płaskie). Kiedyś robiłem coś takiego i ktoś wcześniej założył nieodpowiedni...
NIGDY NIE PODLACZAj generatora DO takiego tachografu!!! te tachografy przy skrzyni biegow maja czujnik predkosci 4 pinowy, ALE.. ten typ tachografu moze pracowac z 2-ma rodzajami przetwornikow. pierwszy - zwykly, a 2-go kodowany. Jesli auto ma ten drugi, to jesli odlaczysz tahograf, lub czujnik przy skrzyni biegow, to tachograf bez serwisu juz nie bedzie...
Po pierwsze tachograf musi być zamontowany w polu widzenia kierowcy tzn. musi mieć kontrolę położenia przełączników czasów pracy ,zegara i prędkości oraz drogi.Po drugie tachograf musi być podłączony poprzez zatwierdzony przetwornik a nie jakieś kombinacje na impulsach z licznika lub poprzez także zatwierdzony odpowiedni adapter do tych impulsów który...
Zasilania masz OK, wyswietlacz przestanie pulsować (przynajmniej na postoju) kiedy oba pokrętła przekręcisz w pozycje łóżeczek. Miganie sygnalizuje brak wykresówki. Dalej nie napisałeś jak się zachowuje z wykresówkami, a to może wiele powiedzieć. Tak po krótce: dwa pokrętła to selektory okresów czasu pracy, przyciski służą do przełączania drogomierza...
Jeśli to mały napęd czyli małe fi wału można zastosować zawsze enkodery(mierzą przesunięcie kątowe wału) które spokojnie poradzą sobie z odczytem nawet wysokich obrotów są małe i na wyjściu mają chyba charakterystykę tachograf-ową plus do tego może jakiś przetwornik powiedzmy 4-20mA i po sprawie.
czy to zadziała, ewentualnie jakiś schemat Dodano po 48 może ten generator https://allegro.pl/oferta/generator-impu...
Witam Jest co najmniej 3 typy czujników tachografu. (baardzo ogólnie :-P) Pierwszy posiada element nadawczy (tworzący) impulsów wewnątrz samego czujnika. Typowy mechaniczny przetwornik obrotów z czujnikem halla i wyjściem impulsów o kształcie prostokątnym. Drugi jest podobny lecz zasada działania jest różna w części nadawczej (mechanicznej) taka sama...
Trzeba udać się do elektronika ogarnie w 5 min,bez żadnych emulatorów. Owszem, ale nie każdy i nie w 5 min. I z oryginalnego przetwornika nie pójdzie bo jest kodowany. Więc wymiana przetwornika. No chyba że się podepnie do ABSu. Ale i tak później musi być dopasowana stała samochodu do licznika. I tego nie zrobi. A każdy serwis bez najmniejszego problemu...
a moze ktos juz zna jakis sposób??? bo tez mielismi takiego klienta i niestety bylo trzeba odesłać, bo w starszych modelach sprintera gdzie jest tachograf 1319 to nie ma wiekszych problemow z zamiana na licznik Dodano po 4 własnie sie dowiedzialem ze w starym sprinterze z 1319 mozna zlikwidowac tacho, bez wymontowywania starego przetwornika i kupywania...
Ostatecznie zamontuj tachograf, skalibruj go do samochodu (szufladę), podłącz na jego wyjście licznik i będzie dobrze wskazywał Albo kolega powyżej może pomóc albo ktoś co zakłada taksometry w ich branży stosuje się jakieś przetworniki prędkości ale nie znam szczegółów.
Witam. Posiadam wywrotkę Volovo FM12 6x6R 2001 rok w automacie. Od pewnego czasu, wyskakuje na komputerze "błąd czujnika skrzyni biegów, sprawdź przy postoju", po czym w aucie zaczął świrować tachograf oraz obroty. Mądra głowa powiedziała, że to przetwornik. Został wymieniony wraz z wiązką, tacho było dane do naprawy, jednak problem nie minął i nadal...
Z tego co wiem oryginalnie występuje pod deską puszka, w której jest możliwość ustawienia stałej zwykłego licznika (podobnie jak w tachografie), także trzeba szukać takiego ustrojstwa, drugiego licznika, lub pobawić się w elektroniczną zmianę czestotliwości impulsów z przetwornika.
Witam szanownych forumowiczów, chciałbym przedstawić bieżącą relację z budowy konstrukcji kolumn typu falowód zamknięty przypominające kultowe kolumny B&W Nautilus. Konstrukcja jest w trakcie budowy a kolejne fazy z postępów będą w miarę na bieżąco przeze mnie dodawane. https://obrazki.elektroda.pl/4382895200_... https://filmy.elektroda.pl/9_1681964591....
tachograf ten jest podłączony z czujnikiem predkosci 4 pinowym łączem(żółta wtyczka :1.+, 2.-, 3. znaczek impusów gala, 4 znaczek:Φ-odwrócony o 90 stopni)cujnik ten moze pracowac z 2-ma rodzajami przetwornikow. pierwszy - zwykly, a 2-go kodowany wydaje mi sie, że to jest kodowany i zastanawiam sie jak to podłączyć.
NIC sie nie boj..robie w serwisie tacho.. i poprostu najlepiej odlacz aku..bo w tym nowym tachografie, predkosc bedzie skakala od 0 do 30km/h po odlaczeniu zoltej wtyczki..zolta wtyczka to impulsy bezposrednio z przetwornika a przewod we wtyczce tej B7 to wzmocniony sygnal..jesli nie ma tam przewodu to smialo sie wepnij..ale na 99% w nowszych autach...
Ten dwu pinowy jest właściwy. Sygnał z czujnika ma lecieć do ecm. Pin 1->58, pin 2->91 ecm. Możliwe że gdzieś przy czujniku wiszą fabryczne przewody.
błąd tachograf tachograf błędy tachograf volvo
skrętka połączenie komputerów peiying podłączenie skaner epson
Instalacja fotowoltaiczna i nagrzewnica indukcyjna ZVS - czy to ma sens? Instalacja fotowoltaiczna i nagrzewnica indukcyjna ZVS - czy to ma sens?