jest tam oring a rura jest przykręcona jedną śrubą chyba,no i trzeba płyn zlać i odłączyć przewód gumowy od chłodnicy.
czy wentylator się załącza? czy palisz go na gaz/benzyna? przy jakiej temperaturze ci gaśnie? czy jak zgaśnie możesz go od razu zapalić? jeśli nie sprawdź paliwo i iskrę. Sprawdź też czujnik położenia wału i jeśli masz silnik w wersji 100 16V to jest tzw czujnik spalania stukowego silnik w wersji 1.6 16V to jest czujnik położenia wałka rozrządu. podaj...
I co nikt nie wie???
Podczas jazdy miejskiej wentylator co chwile się włącza. U kolegi co też ma tico ten objaw nie wystepuje. Podejrzewam że może być zakamieniona chłodnica, przez którą może być to częste załączanie się dmuchawy. Po nagrzaniu się silnika górny i dolny przewód gumowy od chłodnicy jest gorący. Po wyłączeniu silnika po pewnym czasie (np 15 minut ) dolny przewód...
Wentylator prawdopodobnie załącza czujnik temperatury-jest sprawny,włącza wentylator ? Jest gorący przewód gumowy górny do chłodnicy?
Zastanawiam się Czy to normalne że gumowy przewód prowadząca z chłodnicy do tej nowej części( już z odpowietrznikiem) po przejechaniu 80 km jest dość gorący - jak powinien, natomiast drugi gumowy przewod prowadzący z silnika do chłodnicy jest praktycznie zimny? Mechanik mówił że przewód powinien być przynajmniej ciepły... Z drugiej strony już trochę...
Gruby gumowy przewód od chłodnicy zaprowadzi cię do pokrywy termostatu .Jest przykęcony dwiema śrubami na klucz nr 10 .osobiście polecam termostat Wahlera.
Kontrolka czerwona z ikoną temperatury zapali się gdy silnik przekroczy 115 stopni . sprawdzone na CGGB i myślę że tak samo będzie w BXW . Są to bliżniacze motory różniące się niewiele . Czujnik temperatury jest jeden . Drugi to termowłącznik wentylatora umieszczony na chłodnicy . Puszkę filtra powietrza wymontujesz w minutę . Razem z tą grubą rurą...
Jak wzrasta temperatura to włączy się wentylator chłodnicy ? I czy po zagrzaniu przewody gumowe chłodnicy puchną czy nadal miękkie?
Pod aparatem zapłonowym jest przewód gumowy z chłodnicy połączony z układem silnika. Na łączeniu tych elementów widziałem ślady świadczące o nieszczelności. Uważam iż do aparatu dostawała się wilgoć w postaci pary z układu chłodzenia - założyłem drugą opaskę do istniejącej ,zobaczymy co dalej. Jak pisałem cewka zapłonowa nowa (z polmozbytu) co prawda...
Dziękuję za zainteresowanie, objawy są bardzo dziwne, gumowy przewód od chłodnicy jest miękki, w zbiorniku wyrównawczym płynu pod korek i wybija, ale po przejechaniu 20 - 30 km, nagle pojawiło się wskazanie temperatury, a cały płyn zniknął ze zbiornika, jakby tego było mało, raz mam ogrzewanie, raz nie mam i to bez względu na pozycję potencjometru....
Witam ponownie. Może któryś z kolegów podpowie ile jest czujników temperatury w silniku BGU i gdzie są usytuowane\ czy jest jeden czy 2 jeden udało mi się ustalić jest po prawej stronie na przewodzie gumowym silnika, zadziwiające jest to ze przewód chłodnicy jest zimny a włącza się wentylator ..., może uszkodzony jest sam termostat? ??????? Pomiar temperatury...
Nic prostszego, po zamontowaniu przewodów gumowych pozostawiamy (cienki - lewa strona) przewód nadmiarowy nie podpięty do chłodnicy, zalewamy cały zbiornik płynem, następnie uruchamiamy silnik i czekamy aż płyn wypłynie w/w wylotem. I układ mamy odpowietrzony. Potem należy uzupełnić poziom płynu i dokończyć montaż pozostałych elementów.
Czy samochód nie dymi nadmiernie na biało, sprawdź czy gumowe przewody od chłodnicy nie są twarde, sprawdź czy nie masz śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Ta pleśń na bagnecie domyślam się,że jest to biała maź . Jeżeli tak, oznacza to, że płyn chłodniczy dostał się do oleju (poszła uszczelka pod głowicą).
1. Zmień mechanika (palec to on może sobie ...). 2. Zrób sobie prosty przyrząd z jakiegoś ciśnieniomierza (tak do 6 barów), podłącz do niego przewód gumowy (koniecznie wzmocniony, taki jak do chłodnicy lecą). Dobrze pozaciskaj opaskami ten przewód do manometru i podłącz go do przewodu paliwowego np. za pomocą rurki stalowej (też dobrze pozaciskaj opaski....
Podnosisz samochód albo wjeżdżasz na kanał. Poczekaj, niech ostygnie. Zdejmujesz przewód gumowy (gruby) wychodzący z dołu z chłodnicy, podstawiasz jakiś pojemnik.Prawo fizyki mówi, że płyn właśnie tędy wypłynie z silnika. Tylko po napełnieniu musisz odpowietrzyć układ. Są 2 odpowietrzniki na gumowych przewodach nad silnikiem. Czarne, plastikowe. Samochód...
Mechanior stwierdził ze uszczelka jest walnieta :( (minuta ciszy) he!he!he! Widocznie mechanior szuka sobie jelenia i roboty. W układzie volkswagena jak i audi panuje nadciśnienie. Aby sprawdzić czy jest walnięta uszczelka, to sprawdź, czy przy zimnym silniku bąbelkuje płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli wydostają sie pęcherzyki powietrza, to niestety...
Witam. Objawem uszkodzonej uszczelki jest często masło na korku a także twarde przewody gumowe chłodnicy. Głowicę powinno się planować po każdej wymianie uszczelki bo mało prawdopodobne jest by manipulacje głowicą nie pokrzywiły jej. Nie splanowanie skutkuje ponownym wydmuchnięciem uszczelki.
Chodnica oleju: ruszyłem po całym dniu postoju i po przejechaniu ok 100m zapaliła się kontrolka oleju okazało się że spadł gumowy przewód podłączony do chłodnicy oleju. Skutkiem tego było wypompowanie oleju silnikowego. Ponownie założyłem gumowy przewód i jeżdżę już ponad 2 miesiące i zastanawiam się co było tego powodem.
Cześć! Dziś miałem awarię przewodu chłodniczego. Pojawił się wyciek płynu chłodzącego. Z chłodnicy wychodzi gumowy wąż, który łączy się z metalowym. Dzwoniłem do znanej sieci z częściami, niestety nie mogą owego metalowego przewodu znaleźć. Czy może ktoś mi wskazać nr części albo ewentualnie linka gdzie to ustrojstwo można nabyć ? Na zdjęciu widać I...
Masz skrzynkę F4A22 (KM175-5). Na początek sprawdź czy pompa podaje olej. Bez przyrządów możesz to sprawdzić na dwa sposoby. Przed uruchomieniem silnika sprawdź poziom oleju. Uruchom silnik, manetkę przełącz na N i sprawdź stan oleju, powinien się obniżyć o około 1.5 cm. Drugi sposób (potrzebny będzie kolega), odłącz przewód gumowy idący od skrzyni...
Nie chce się ośmieszyć, ale gdzieś kiedyś wyczytałem, że na haalu nie zmienia sie przerwy na przerywaczu, ale po pytaniu widzę, że się myliłem. Czujnik halla to nic innego jak ulepszona wersja przerywacza. Wyprzedzenie zapłonu można też ustawiać, ale potrzebna jest do tego lampa stroboskopowa, w sumie na przerywaczch pastylkowych też sie jej używa....
Witam. Ostatnio w moim kadecie e hatchback 1.4i silnik c16nz z roku 1992 popsuł się przewód od chłodnicy. Jest to taka elastyczna gumowa rura o długości około 20cm i z jednej strony otwór jest większy a z drugiej mniejszy.Ta rurka znajduje sie troche niżej pod alternatorem. I problem mam w znalezieniu zastępczej rury ponieważ na szrocie w kadetach były...
Zrób sobie prosty test. Odpal zimny silnik i sprawdź czy chłodnica silnika nagrzewa się odrazu z silnikien czy nie. Wystarczy sprawdzac przewody gumowe do chłodnicy. Jeśli się nagrzewają wraz z rozgrzewaniem silnika to 100% termostat do wymiany :)
Termostat , który od wentylatora ( elektryczny) czy od obiegu wody . Jesli od obiegu wody (mechaniczny) to wymień jeszcze raz. Tu nie ma cudów to musi działać to jest proste jak budowa cepa. Można sprawdzić czy wszystko z termostatem jest ok . Włącz samochód włącz ogrzewania na maxa i wentylator na pierwszy bieg. Poczekaj aż będzie leciało już ciepłe...
mam opla astre td 1.7 i problem z płynem chłodniczym bo ucieka mi przez zakretke ze zbiorniczka wyrównawczego, pozatym zmieniłem korek na nowy wtedy niewycieka ale za to wyciek następuje z około chłodnicy a przewód gumowy jest strasznie twardy. i mam słabe ogrzewanie w samochodzie a z rury wydechowej wylatuje normalny dym bo myslałem ze to moze uszczelka...
Aby w C-330 zamienić przewody gumowe to trzeba się nieźle natrudzić, więc myślę że to nie wchodzi w rachubę. Zapowietrzony układ też odpada bo sam bez problemu się odpowietrza i to zaraz po zalaniu wodą. Z takimi objawami w C-330 nigdy się nie spotkałem. Jeszcze pytanie, czy wskaźnik temperatury właściwie wskazuje i czy w ogóle woda się gotuje czy nie?...
Stawiam na uszczelkę głowicy lub problem z sama głowicą, a polega na tym że dostaje się kompresja z cylindrów do układu chłodzenia i tym sposobem zapowietrzamy układ chłodzenia który później nie pracuje tak jak ma . Ja proponuję zrobić tak: 1. Rozgrzać silnik do momentu włączenia się elektro wentylatora chłodnicy . 2. sprawdzić jakie twarde są przewody...
jest to wina wałka /fiat się wycofał z produkcji wałkó do c-q 700/co do ssania sprawdż czujnik temp cieczy /znajduje się na przewodzie gumowym łączączym chłodnicę z silnikiem górny przewó uszkodzeniu ulegają przewody elektryczne od tego czujnika urywają się przy samym końcu czujnika jeśli masz trochę wprawy yo możesz go sam naprawić.powodzenia :D
Siemka, mam problem z niską temperaturą, pacjent to merc W124 silnik 250d 66kW rocznik 95' a mianowicie licznik pokazuje 40stopni, czasem troszkę więcej(około 50stopni). Wymieniłem termostat- nic Wymieniłem dwa czujniki, jeden pod kolektorem drugi przy termostacie- nic, Po zmostkowaniu przewodu z czujnika temp. wskakuje maks na liczniku, Zaprowadziłem...
To dupa nie mechanik. Zdecydowanie odradzam wszelkie uszczelniacze. Pompa do twojego auta kosztuje 80 złotych, wymień i będzie spokój. Jak wlejesz uszczelniacza to pomoże na krótko, ale musisz się liczyć z tym, że:; - może zatkać chłodnicę - może zatkać nagrzewnicę - może zatkać kanał wodny w głowicy lub bloku albo któryś z przewodów gumowych. A koszty...
Elastyczny przewód ( bliższy od otwarcia komory silnika biegnący z pompy średnica koło 40 mm gumowy ) do chłodnicy wyraźnie ciepły drugi z pompy zimny . Niedrożna nagrzewnica . Czy jest sposób na tej podstawie wykonać naprawę . ile to może kosztować . Czy trzeba kupować nowe części ? Czy muszę korzystać z serwisu niemieckich aut [Telefonowałem do Volkswagen...
Z tego co opisujesz to raczej uszczelka pod głowicą po odpaleniu sprawdź czy przewody gumowe z chłodnicy są bardzo napompowane jeśli tak to głowa do góry ale u ciebie to nie problem ;) proste i w miarę tanie części . I obowiązkowo głowica do sprawdzenia planowanie minimum a najlepiej to pełna obróbka z gwarancją .
Mnóstwo przyczyn. 1.Sprawdź czy nie ma podejrzanego osadu na połączeniach gumowych przewodów wokół chłodnicy. 2.Sprawdź to samo wokół nagrzewnicy. 3.Trudne, ale możliwe do sprawdzenia - wyciek poprzez uszczelkę pod głowicą do cylindrów.
Jeslo masz możliwość to odkręć przewody gumowe od chłodnicy zaślep dolnu wylot w chłodnicy i zalej ją wrzątkiem jeśli równomiernie sie nagrzewe to może być dobra jeśli w jednym miejscu jest ciepła a np. z drugiego konca letnia to czyszczenie lub wymiana.
Sprawdź koło turba jest taki krótki przewód gumowy on lubi pękać,ale sprawdź szczelność całego układu,może gdzieś chłodnica powietrza się rozszczelniła.
Witajcie :) w komputerze w programie INPA wyrzuca mi taki błąd : 16 pulsweitenmoduliertes ausgangssignal schalter klimakompressor - co to jest ? i dlaczego nie chce mi się zapiąć kompresor, wiatrak działa na 1 biegu , na krótko można zapiąć kompresor. INFO DLA POTOMNYCH NIŻEJ jezdziłem kilka lat bez klimy bez chłodnicy itd , dzisiaj założyłem wszystko...
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
Hej, też jeżdżę takim modelem. Moim zdaniem masz uszkodzony termostat (ciągle otwarty, przepuszcza płyn chłodniczy do obwodu chłodnicy). W takim przypadku silnik jest nie dogrzany i pobiera większą dawkę paliwa. Wymianiałem osobiście miesiąc temu, w czasie jazdy temperatura spadała do ok 1/2 w. monimalnej. Stojąc w korku osiagał temperaturę nominalną....
Ja nagrzewnicę wpiął bym w kolektor głowic np na łączeniu gumowym z termostatem. Powrót albo w dolny łącznik termostatu z pompą albo w dolny przewód chłodnicy, poza tym dla lepszego obiegu przez nagrzewnicę można by lekko przydławić przepływ na odcinku termostat pompa wody tak by wymusić obieg w nagrzewnicy ale nie za mocno by znów termostat był opływany...
Witam serdecznie, od kilku dni mam problem w moim peugeocie z ciągłą praca wentylatora chłodnicy. Uruchamia się on nawet na zimnym silniku i po jego wyłączeniu działa jeszcze około 5 minut. Podłączałem komputer, wszystkie wskazania czujników temperatury cieczy chłodzącej oraz ciśnienia są w normie. To znaczy z powodu ciągłej pracy wentylatora, temperatura...
Moje skromne uwagi na ten temat. Przy stosowaniu właściwego płynu w układzie chłodzenia (w ostateczności wody przegotowanej), praktycznie niemożliwe jest wytrącanie się kamienia lub szlamu powodującego niewydolność chłodnicy. Efektem obecności pęcherzy gazowych (zapowietrzenie) w układzie chłodzącym jest twardnienie przewodów gumowych ze wzrostem temperatury....
Witam mam taki problem wymieniłem przewód układu chłodniczego dolałem płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrównawczego bo nie było w ogóle w chłodnicy też dolałem wszystko sprawdziłem czy nie cieknie po naciskałem przewody gumowe i na drugi dzień rano wsiadłem i pojechałem do szkoły wróciłem podniosłem maskę patrze a cały silnik mokry w płynie chłodniczym...
Cześć. Tak doszedłem . Do wymiany była pompa wody. Wymienili pompę i problem znikł. Kilka dni jeszcze go odpowietrzalem ale wszystko wróciło do normy. Dodano po 8 Dodatkowo wymienili te 2 przewody gumowe co idą do chłodnicy. Busa nadal mam ma 500k przebiegu. To teraz chłodniczka EGR. Koło pasowe te gumowo metalowe. I cały rozrząd oprócz pompy wody.
W czasie rozgrzewania silnika sprawdż czy oba gumowe przewody do chłodnicy są ciepłe, jeśli tak to winny jest termostat. Po jeżdzie sprawdż czy oba przewody są gorące,jeśli tak to rację ma Elektrolit-błędne wskazania temperatury.
Witam serdecznie, od kilku dni mam problem w moim peugeocie z ciągłą praca wentylatora chłodnicy. Uruchamia się on nawet na zimnym silniku i po jego wyłączeniu działa jeszcze około 5 minut. Podłączałem komputer, wszystkie wskazania czujników temperatury cieczy chłodzącej oraz ciśnienia są w normie. To znaczy z powodu ciągłej pracy wentylatora, temperatura...
Jak wykonać układ chłodzenia wodą uchwytu spawalniczego do migomatu? Do wykonania takiego układu potrzebna będzie chłodnica i mała pompka do wody, przewody gumowe do podłaczenia oraz sterowanie za pomocą stycznika lub wyłącznika.
Cyc 700 powiadasz. Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika wentylatora chłodnicy: bezpiecznik 3, prąd znamionowy 25 A. Sprawdź też czy dochodzi do niego napięcie (powinno być niezależne od stacyjki). Następnie odszukaj termiczny wyłącznik wentylatora. Taka duża śruba wkręcona w blok chłodnicy z dwoma konektorami (idź po przewodzie z wentylatora). Odepnij...
Witam Z racji mojego (niewielkiego ale jednak) doświadczenia z T4 dostał mi się do naprawy taki hebel. 2,5 benzyna rocznik przed 94 klima abs i instalacja sekwencyjna LPG Wcześniej ktoś położył ECU i po naprawie (nie wiem czy wymieniał czy naprawiał) jest problem. Auto wchodzi na wysokie obroty i trzyma około 1300-2000 jak mu się podoba, a czasem po...
Witam, Skoda Superb 1.9 TDI 96kW 2004r AVF. Po wymianie czujnika temperatury silnika (drugi z kolei) po jakimś czasie zapala się check i ten sam błąd - "czujnik temperatury silnika nieprawidłowy syganał". Czujnik 4 pinowy montowany na gumowym przewodzie do chłodnicy. Czy w tym samochodzie jest jeszcze jeden czujnik temperatury silnika ?? Gdzie szukać...
1.czujnik w okolicy filtra oleju lub w bloku silnika 2.w głowicy lub na przewodach gumowych idących do chłodnicy lub w termostacie w sumie nie mam tego silnika przed oczami ale pomylki nie zabolą ponieważ wszystkie czujniki sterują masą
Witam. Może ktoś powiedzieć mi dlaczego płyn chłodniczy w moim baleno tak wygląda? Przegotował się, czy po prostu z syfu w chłodnicy, bloku i przewodach stał się taki brązowy? Kiedy był wymieniany, nie mam pojęcia. Auto posiada instalację gazową. Jeśli wymieniać go to i przepłukać mam też przewody gumowe łącznie z chłodnicą? Są do tego jakieś środki,...
Z przodu przy chłodnicy jest pompa - od strony pasażera. Do niej dochodzą dwa przewody paliwowe - dolot paliwa i przelew. I właśnie do przelewu dochodzi przewód przelewowy od wtrysków. Do wtrysków doprowadzone są przewody metalowe - to jest dolot od pompy , oraz gumowe ? przewody przelewowe. W moim silniku wtryski są od przodu silnika. na załączonym...
Objawem typowego zapowietrzenia układu są twarde przewody na gorącym silniku (im bardziej zapowietrzony układ tym twardsze i twardość rośnie ze wzrostem temperatury), ale po ostygnięciu silnika miękną. Przy przedmuchach do układu chłodzenia przewody szybko twardnieją (jeszcze przed osiągnięciem przez silnik właściwej temperatury) i raczej po ostygnięciu...
po 38 godz od uawarii widzę że płyn jest grubo poniżej minimum. Tak patrzeć możesz długo. Zalej układ, odpowietrz tym korkiem jak jest na przewodzie do nagrzewnicy, chłodnicy ?? zakręć korek i daj mu się nagrzewać macając przewody gumowe od początku do końca, ze szczególną uwagą na ich połączenia. Wzrastające ciśnienie w układzie pod wpływem temperatury...
Witam. Mam problem z zamarzającym reduktorem gazu w instalacji sekwencyjnej STAG300. Polega to na tym, że jadąc po mieście reduktor jest ciepły i jest wszystko OK, a wyjeżdżając poza miasto, przy prędkości ok.100km/h, po przejechaniu mniej więcej 4 km reduktor zamarza.Instalacje gazową mam 3 lata i działała bezawaryjnie Auto podpięli pod komputer od...
pierwsza sprawa jaki silnik, druga sprawdź czy nie ma wody w oleju, a trzecia to sprawdź czy na rozgrzanym silniku przy otwartym termostacie (Jeżeli sie otwiera)na wolnych obrotach przewody chłodnicy gumowe powinny być Miętkie na wysokich troszkę bardzie twarde ale jeżeli są jak tzw. kamień to ciśnienie bije w układ chłodzenia, a potem do sprawdzenia...
Witam, zapal silnik i ręką dotykaj przewody gumowe idące z chłodnicy do głowicy i te idące na nagzewnicę. Jak termostat jest dobry to te od nagrzewnicy zaczną się robić ciepłe a ten od chłodnicy powinien być zimny, dopiero jak silnik się rozgrzeje to termostat powinien puścić ciepły płyn na nagrzewnicę. Ssybkość przepływu powietrza przez nagrzewnicę...
W moim sportage z 2 litrowym silnikiem benzynowym z 2000r jest wiskozowe sprzęgło w wentylatorze i wentylator chodzi cały czas. Moim zdaniem termostat odcina mały obieg i chłodzi chłodnicę. Łatwo to sprawdzić. Po uruchomieniu silnika przewody gumowe grube od chłodnicy są gorące a jak dotkniesz powierzchni chłodnicy jest chłodna, gdy termostat zadziała...
Podstawowe pytanie. Czyli nagrzewnica właściwa to jest wspólna z układem chłodzenia silnika? Podejrzewam ze ona może być zapowietrzona skoro żadnych błędów nie ma. Coś mi się kojarzy że kiedyś coś takiego robiłem w tym aucie. Chyba za pomocą naciskania na przewody gumowe doprowadzające do chłodnicy (coś kojarzę). Maliniaktg napisał: korek z zamiennika...
Witam wszystkich. W lutym tego roku została wymieniona uszczelka pod głowicą, przewody wysokiego napięcia, filtr powietrza, rozrząd, uszczelki zaworów wraz z ich szlifowaniem. Od tamtej pory samochód po odpaleniu dławi się, gaśnie, schodzi z obrotów. Nawet przy ruszaniu obroty potrafią zmaleć, nieraz po przejechaniu paru kilometrów też to ma miejsce....
w Twoim aucie nie występuje " pąpa paliwa " z resztą w innych też czegoś takiego nie ma jest natomiast pompa paliwa Twój silnik to 'L'-series w układzie paliwowym jest jeszcze chłodnica paliwa oraz filtr ze względu na temperatury obecne proponuje wymienić filtr paliwa mogła zebrać się woda i zamarznąć powodując zmniejszony przepływ paliwa drugi temat...
Najczęściej w tym modelu jeśli nic nie widać na chłodnicy klimatyzacji najczęściej jest zkorodowane połączenie pod prawym przednim nadkolem osuszacz i przewód od parownika klimatyzacji.Swoją drogą jak gościu napełnia to chociaż mógł by się przyłożyć do sprawdzenia szczelności przy takim ubytku to ślepy zobaczy wyciek gazu jeśli faktycznie go straciłeś...
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
visco - to ten wentylator napędzany przez paski? Nie rozumiem specjalnie jak ono powinno działać, nie wiem czy tak powinno być, ale on kręci się od momentu uruchomienia silnika do jego zgaszenia. Samochód ma 23latka, wodą nie był zalewany, a niedawno trochę go przepłukałem z odkamieniaczem, nie najgorzej te lata znosił ale w tym roku na początku upałów...
Cześć ( może źle popatrzyłem ale nie widziałem rocznika autka ) jeśli jest to Vectra B to warto sprawdzić skraplacz za wentylatorem ( a dokładniej jego silnikiem ) . Ściągnij grill i poświeć w koło wentylatora z każdej strony . Możesz też odkręcić mocowanie chłodnicy i odciągnąć chłodnicę do silnika i poświecić lampką UV na skraplacz . Warto też sprawdzić...
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki multimetrem - każdy działa (więc problem z bezpiecznikami odrzucam). Mam pytanie do czego służy ten gumowy wąż (za co odpowiada) (zaznaczony na czerwono na obrazku) http://s34.odsiebie.pl/i/00055/fjyr939wg... Jak ktoś ma identyczny samochód to byłbym wdzięczny za podanie mi numeru GM tego przewodu - bo na moim...
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
Witam. Mam problem z moją Astrą 1.6 (1995) z jednopunktowym wtryskiem z LPG. Na zimnym silniku wszystko jest OK. Problem zaczyna się gdy silnik się nagrzeje. Gaśnie na jałowym biegu, niezależnie czy wrzucam na luz, czy stoję na światłach. Dodam, że dzieje się tak tylko w ciepłe dni ( powyżej 22-23 stopni). Byłem u gazownika w poniedziałek, ale się ochłodziło...
Moze byc termostat. Złap reką gruby gumowy przewod co idzie do chłodnicy i przegazuj. Jak wyraznie stwardnie to z obiegiem jest raczej ok, Sprawdz termowyłącznik wentylatora; powinien sie juz wczesniej włączyc, a nie dopiero jak wskazowka na czerwonym.
Strzykawka, przewód 8mm między aktuatorami a strzykawka i jak zasysasz strzykawka to muszą być szczelne, np sztanga od turbiny musi się podnieść i tak pozostać do puki nie rozłaczysz strzykawki. I tak każdy po kolei. Masz gruszke, zawór egr i pod zbiornikiem płynu chłodniczego siłownik chłodnicy paliwa. Sprawdź też kruciec pompy tandem i przewodu do...
Jeżeli nie używasz specjalnych płynów czyszczących do chłodnic lub one nie dają rady jej wyczyścić. Agresywne mogą powodować rozszczelnienie .Rozszczelniona chłodnica zgubi dużo szybciej płyn niż wodę Dlatego właśnie zadałem pytanie o specjalne płyny czyszczące do chłodnic bo używania kwasów i innych żrących chemikaliów chce uniknąć. Sposób z octem...
Witam. Najpierw długi wstęp, ale można przeskoczyć na koniec gdzie jest pytanie. Strasznie mnie wkurza ta zmywarka, a chodzi o ESL6365RO, PNC: 91143502004 Wygląda na programowanie zużycie... Miesiąc temu padł wąż gumowy łączący zbiornik dolny z pompą odpływową. Okazało się że jest on stałym elementem pompy [url=https://shop.electrolux.pl/p/140000...
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
U mnie w punto to taki kawałek plastiku z zatopionym czujnikiem temperatury w kolorze zielonym (obudowa czarna - czujnik zielony kupuje się komplet - koszt około 100-120zł wymiary około 100x50 (na oko - nie pamiętam teraz już - trzyma sie na 2 śrubach) podłączony pomiędzy korpusem silnika a nagrzewnicą (mniej więcej) z tyłu korpusu silnika pod pokrywą...
Witam wszystkich ponownie, Poprzedni rok skończył się z niedziałającą klimatyzacją ale przyszedł kolejny no i kolejne podejście. W tym roku zostało zrobione: -wymieniona dysza dławiąca (BEHR) -wymieniony osuszacz (BEHR) -wymieniony jeden przewód gumowo-metalowy na nowy z powodu dziurki -wymieniony wentylator elektryczny chłodnicy (skończyły się szczotki)...
Jeżeli chodzi o stukanie to może być pasek rozrządu jest słabo naciągnięty i po pewnym czasie jak się silnik nagrzeje staje się miększy i może stukać o obudowę lecz rzadko się to spotyka, co do popychaczy to nie racja nie ma chydro. lecz na płytki więc jeżeli luz zaworowy był zbyt duży to raczej by było to słychać od razu po odpaleniu auta a nie dopiero...
No to dokonałem samodzielnej wymiany chłodnicy klimatyzacji zwanej skraplaczem oraz jak się okazało później wymieniłem także chłodnicę cieczy chłodzącej czyli powszechnie zwanej chłodnicy wody. Opiszę jak to wyglądało u mnie w renault clio 1.4 16V rok 2000. Mój silnik jest duży, osprzęt jest bardzo upakowany i jest ciasno. Trzeba robić troszkę inaczej...
Zanim zaczniesz wymieniać sondy, sprawdź jeszcze zawór odcinający powietrza dodatkowego i przewody powietrza(gumowe).Znajdziesz go obok akumulatora, przy chłodnicy. Często zdarzają się tam nieszczelności.
Odkręć węże gumowe z chłodnicy i pompy wodnej ,poczekaj aż wszystko zleci i lej nowy.A i przy pompie odkęc oba przewody . Pozdrawiam
Takie objawy występują również jak jest uszkodzony korek chłodnicy... a uszczelka pod głowicą to starty chwyt mechaników. Wniosek jest jeden układ się zapowietrza ....miałem podobnie ,była dziurka w przewodzie gumowym. albo sparciała guma. i twierdzili że uszczelka. Witam, z tym starym chwytem mechaników to trochę przesada, ponieważ w większości przypadków...
Dzień dobry. Sprawa dotyczy Opel Corsa C 1.0 rocznik 2004 silnik 3 tłoki, 12 zaworowy Z10XE Potrzebna jest pomoc w nakierowaniu jak dalej zdiagnozować. Zanim zapakuje go na lawetę a to kosztuje 100-200zł potrwa ok miesiąc zanim ktokolwiek w okolicy znajdzie na niego czas. Mam problem znaleźć mechanika 4 w okolicy wszyscy zawaleni robotą - samochód drugi,...
Wypróbowałem metodę wyjęcia rozrusznika A140 od góry bez kanału i opuszczania silnika. Faktycznie jest to wykonalne ale pracochłonne. Mi zajęło to 3h wyciąganie i 2h zakładanie. Poniżej przebieg działań dla mniej doświadczonych mechaników amatorów: 1. Odłączyć klemę ujemną od akumulatora. 2. Spuścić płyn chłodniczy ( jest zawór na dole chłodnicy po...
Termostat powinien być zamknięty w obudowie ze stopu aluminium. Obudowa jest podobna do muszli ślimaka. Podłączone są do niej przewody od chłodnicy i nagrzewnicy ( gumowe czarne). Odkręcasz obudowę termostatu - 3 lub 4 śrubki. Na pewno wyleci trochę płynu chłodniczego. Wyjmujesz stary, wkładasz nowy, skręcasz wszystko. Potem trzeba odpowietrzyć układ....
Drążę temat od jakiegoś czasu i z tego co się orientowałem to oryginalnego sterowanego przez CAN nie ma co montować bo ma np. ochronę komponentu (wykrywa instalacje w aucie z innym VINem i się blokuje) i trzeba jechać do serwisu żeby je aktywować (albo do magika od tego). Aso podłącza webasto do kompa a komp łączy się z bazą vw i sprawdza czy nie jest...
Witam Jeśli jest to przewód odpowietrzania to drugi jego koniec powinien być przed chłodnicą. Pozdrawiam.Andrzej.
Dzięki za pomoc. Myślę, że to nie głowica, bo byłyby twarde przewody gumowe (od kompresji), a są miękkie. Faktycznie sprawdzę chłodnicę, bo ma trochę lat i może jest niedrożna, a może za mało drożna. Jeszcze raz dziękuję.
Wielu jest mechaników, ale niewielu diagnostów. Wewnątrz silnika samochodu panują wprost ekstremalne warunki. Wysokie temperatury oraz ogromne tarcie stale pracujących elementów mogą doprowadzić do jego przegrzania, a w konsekwencji poważnej awarii. Aby temu zapobiec, niezbędny jest sprawnie działający układ chłodzenia, w którym ważną rolę odgrywa termostat....
no tak panowie w sumie wasze posty są wiarygodne bo chłodnica już dawno nie wymieniana, mam teraz sianie więc zaobserwuję co się będzie działo...bo to jest naprawdę dziwna sprawa...tylko jeszcze mogę dodać że poziom wody w chłodnicy ustaje na poziomie gdzieś 1/3 przewodu gumowego do głowicy cylindrów ale nie widać żeby ubywało dalej bo woda jest w chłodnicy...
olej bierze silnik czy masz wycieki z silnika? jak bierze olej to;pierścienie do wymiany,uszczelniacze pod zaworamia co do wody podejrzewam wyciek,sprawdz wszystkie złączki i przewody gumowe
No właśnie i jeszcze jedno ale do ZIELONEGO. Po co ten przewód gumowy/zbrojony/ciśnieniowy (pewnie drogi był), przecież zamiast niego można było z rurki miedzianej taką spiralę/chłodnicę zrobić, a jej końcówki zalutować już ze złączkami właściwymi. PS. To by było już o dwie klasy lepiej od chińczyka.
Problem polega na tym że auto bierze olej mniej więcej 1l na 3000km. To normalne, te silnik od nowości brały olej, sprawa powszechnie znana - wada konstrukcyjna. Najważniejsze, że te zużycie z reguły utrzymywało się przez cały okres eksploatacji na tym samym poziomie. I sporo płynu chłodniczego Cieknie, kwestia tylko gdzie. Skoro sam nie potrafisz...
Witam. Zdemontowałem EGR, sporo sadzy w w nim. Moknie w benzynie. Okaże sie jaki efekt czysżczenia, jeśli taki sam to wywale to ustrojstwo i zaślepie otwory po nim. Zauważyłem jeszcze w kolektorze ssącym, gdzie przykrecany jest egr do tego na górze a w otworze zasysa jak przykładam ręke, w środku jest odrobina oleju z sadzą. Co mogło puścić? Uszczelka,...
A orientuje się ktoś może czy wymiana przewodów na gumowe nie wpłynie na zwiększenie temperatury oleju wspomagania co może doprowadzić do uszkodzenia elementów układu? Przewody te mają budowę gumowo-metalową i zastanawiam się czy te metalowe części nie mają na celu odprowadzania ciepła, ponieważ w niektórych samochodach są chłodnice płynu wspomagania....
Samochód się zużywa jako całość, każdy jego element podlega zużyciu, z konstrukcją nośną włącznie (i nie mam tu na myśli korozji). Wiele osób nie bierze pod uwagę, że zużywają i starzeją się nie tylko elementy układu napędowego, ale również np. lampy, szyby, uszczelki drzwi, zawiasy drzwi, zamki, fotele, elementy wnętrza, izolacja przewodów. Po drugie,...
Hej. Ponieważ robi się zimno i motocykl się lekko nie dogrzewa, a latem w upały wolałbym mieć jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika w ekstremalnych przypadkach, chciałbym skombinować jakiś sposób na mierzenie temperatury cieczy chłodzącej. Kiedy zapala się lampka od temperatury cieczy, ciecz już się gotuje i ucieka(przetestowane), a tego...
Witam. Mam tego peugeota 806 i znowusz zakładam temat z racji tego że mało jest o nim i ogólnie o eurovanie koncernu psa/fiat/lancia w sieci. W Peugeocie na rozgrzanym silniku mam około 900 obr/min co uważam teraz za obroty zbyt duże. Latem też tak było ale jakoś mnie to nie zaalarmowało. W zimie skoczyło zyżycie paliwa szczególnie w niskich temperaturach...
dzisiaj zrobilem kalibracje podnosnika i dziala ok,jesli chodzi o : 1)turbosprezarke zdjalem przewod gumowy z turba (ten co laczy sie z przednial chlodnica)i tam jest tylko czarny nalot,oleju brak 2)filtr komory korbowej zdjalem pokrywke plastikowa i wyciagnalem wklad oraz jaki filtr z gabki,bylo to zalane w czarnym oleju 3)czujnik kola zamachowego...
Renóweczka 21 nevada z 91 roku, Silnik F3N 1,7 B+G, 90 KM. Problem polega na tym, że ubywa płynu z chłodnicy. Doleje na maks za 2-3 dni jest poziom minimalny. Przeprowadziłem obdukcję :) Obejrzałem chłodnicę, połączenia przewodów gumowych, opaski itp, silnik dookoła . Nie widać wycieków. Membrany w parowniku wymienione latem ubiegłego roku. Płyn w chłodnicy...
Witam, przy okazji wymiany klaksonu, zauważyłem że przewody idące od chłodnicy klimy przy łączniku są zabrudzone, brud ten jest czarny i wyraźnie tłusty i nachodzi już na gumową część przewodu, czy może to świadczyć o wycieku? Są tam w środku oringi, może je wymienić? Zdjęcie jest nie moje, ale kółkiem zaznaczyłem ów zapocenie. https://obrazki.elektroda.pl/4699986700_...
gumowy przewód przewód paliwowy gumowy naprawa gumowy przewód
arduino wysyłanie zmiennych młotek trzonek kalkulator rezystancja
peugeot kasowanie błędu zamiennik 1234yf
Sesja wygasła na Facebooku - co oznacza? Jakość czy siła sygnału - co ważniejsze?