Kabelek może się trzymać już tylko na izolacji. Trzeba by sprawdzić czy wzbudzenia po zapłonie jest na kostce do alternatora. Najlepiej małą żarówką 5W 12V. Bo to może być alternator (dokładnie regulator w nim lub szczotki regulatora) albo przewód wzbudzenia. Dodatkową podpowiedzią że raczej przewód jest przerwany jest brak kontrolki ładowania (czerwony...
Odłącz przewód wzbudzenia rozrusznika, załóż swój, komp w ręke, podglad na parametry np. cisnienie paliwa. Nie powinno utracić komunikacji z ecu.
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Coraz fantastyczniejsze pomysły. Przeczytaj poniższy link. Wprawdzie VW to nie BMW ale objawy podobne, alternator wzbudza się po podaniu napięcia bezpośrednio z akumulatora. https://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph... Przeczytaj wszystkie komentarze, "czego to nie sugerowano" a winowajcą...
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Przewód gruby ma podawane zasilanie cały czas i przewód wzbudzenia/cienki czerwony lub pomarańczowy/ w trzy pinowej wtyczce też ma cały czas nawet na postoju.Jak dla mnie to padł alternator moja rada nie zakładaj żadnych zamienników bo są problemy.
Palnik ma przejście z jednej elektrody na przewód wzbudzenia. Jeśli nie odłączyłeś palnika od obwodów stroboskopu to będziesz miał przejście przez transformatorek wysokiego napięcia. Zobacz na schemat powyżej.
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
powinieneś mieć w subwooferze wejście wzbudzenia-wzmacniacz subwoofera powinien pracować dopiero po załączeniu radia,jeżeli są oryginalne kable to powinien być też oprócz czerwonego i czarnego chyba jeszcze niebieski,jeżeli go nie ma to musisz pociagnąć przewód wzbudzenia od subwoofera do wnęki radia i podpiąć go pod ten pin o którym pisałem.
Kończące się szczotki lub zzieleniał przewód od wzbudzenia.
VDO jest lepsze - czyta płyty wypalane delco nie każde czyta palone. Radia są zamienne między sobą. A może ktoś wyciął przewód wzbudzenia wyświetlacza przy radiu POWER ANT ? Masz kod do tego radia czy eprom masz bez kodu ? Jak masz kod to przeprowadź normalną procedurę wbicia kodu . Panel masz od VDO ? Daj foto tyłu panela .
Problem polega na tym że przewód od wzbudzenia alternatora powoduje palenie diody w alternatorze.Silnik 2,9 przekopałem wiązkę od alternatora przewód wzbudzenia koloru niebieskiego łączy się z przewodami do czujnika temperatury na głowicy.Czy ktoś już spotkał się z takim problemem i go rozpracował ?
Witam, pacjent alternator Fabia, dziś wymieniłem łożysko tylne, wszystko chodzi OK, ale jest problem, bo jak podpinam przewód ten cienki, chyba od wzbudzenia, to blokuje alternator i wtedy oczywiście nie można uruchomić silnika, kurcze przed wymianą było OK, co się mogło stać? Ma ktoś jakiś pomysł? Pozdrawiam
To jest przewód wzbudzenia, najprawdopodobniej leci z kontrolki. Jeżeli tak, to ma na nim być +12 V, ale przez kontrolkę ładowania, nie bezpośrednio z aku.
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Kable sprawdziłeś łącznie ze sterowaniem? Tak ECM kontroluje alternator PWM. Jest tylko przewód wzbudzenia.
Tam gdzie masz B+ (po prawej stronie na pierwszej fotce) podłączasz plus bezpośrednio z akumulatora. Na D+ podajesz przewód do wzbudzenia (z 12 V po stacyjce dajesz w szereg żaróweczkę 12V/3W lub 12V/5W). Na D- dajesz masę, ale coś mi się zdaje że te dwa wystarczą. DF wolny.
W przewód wzbudzenia podłączyłeś do radia i masz kamerę podpiętą pod światło wstecznego czy w inne miejsce zasilania ?
Problem masz z wzbudzeniem ( świeci kontrolka po włączeniu zapłonu? ) , lub niewłaściwy regulator. Dokładnie, często przewód od wzbudzenia dostaje przerwy w okolicach rozrusznika (gnije przewód przy wtyczce). Jeżeli po zapłonie nie masz kontrolki akumulatora to odpal samochód i przegazuj go do ponad 3000 rpm, jeżeli alternator sprawny to powinien się...
A odlacz przewód wzbudzenia fabryczny i pozostaw tylko dołożoną kontrolkę. Może przywiera d+ do masy
Przewód biało niebieski z radia
Skoro założyciel tematu nie zgłaszał braku ładowania to pewnie jest założona tylko że jeden przewód idzie do wzbudzenia drugi do pomiaru dla sterownika.Trzeba cierpliwie poczekać aż autor podzieli się poczynaniami wcześniej opisanymi i ich efektem.
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
Witam W Audi A6 C5 1.8T 2000r po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka ładowania. Alternator był sprawdzony na stole probierczym oraz był wzbudzany na samochodzie poprzez żarówkę 5W. Napięcie wzbudzenia jest niskie i wynosi 1.5V. Na chwilę obecną udało mi się sprawdzić ciągłość przewodu między czarną wtyczką 8 pinową znajdującą się w podszybiu za...
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Urwany przewód wzbudzenia, lub koniec szczotek alternatora. Jak wyżej - takie zabezpieczenie.
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
ale jak będzie przewód przetarty i bedzie dotykał do karoserii lub silnika to owszem zaświeci No i dokształciłeś się. Teraz jeszcze troszku praktyki i dowiesz się że ten przewód prowadzony jest w podwójnej izolacji i jeszcze nigdy nie spotkałem aby zwierał do masy, oraz nigdy nie było takiej usterki opisanej tu na forum. Jak "dorwiesz" golfika 4 to...
Jeden przewód wzbudzenia do masy a drugi pod szczotke tak jak w ciągniku c-360 Dodano po 4 Jeden przewód wzbudzenia do masy adrugi do szczotki tak jak w c-360
W ASO wymienili alternator, przewód wzbudzenia alternatora i przekaźnik wzbudzenia alternatora. Dopiero po czasie będę mógł stwierdzić czy naprawa jest skuteczna.
Czy sprawdzałeś może przewód wzbudzenia (zapala i gasi kontrolkę)??
Z pod deski rozdzielczej w dół po prawej stronie kolumny kierowniczej, następnie w kierunku rozrusznika, tam zostawiamy jedne przewód do uruchamiania rozrusznika(mała śrubka na włączniku elektromagnetycznym). Dalej do alternatora, gdzie zostaje przewód od wzbudzenia alternatora(kontrolka ładowania), oraz przewód od amperomierza. Między alternatorem,...
sprawdz przewód wzbudzenia i kontrolke w zestawie wsk
To wygląda na uszkodzenie którejś z diód alternatora. (bądź przewód wzbudzenia gdzieś zwarty jest z plusem za stacyjką)
Jeśli dobrze rozumiem że drugi przewód jest od wzbudzenia to oba te przewody są plusowe tak? A masę bierze z silnika na to by wychodziło. Jakie powinno być w takim razie napięcie na tych przewodach? Na tym grubym to bezpośrednio do akumulatora wiec tam ciągłe 12V tu nie będe pisał, cienki to D+ i na nim się skup. Odłącz go podłącz tam żaróweczkę 2W...
Ten cienki przewód to właśnie wzbudzenie. Jego zwarcie do masy przy alternatorze ma zaświecić kontrolkę na desce. Ten alternator jest samowzbudny, dlatego po przegazowaniu zaczyna ładować i bez wzbudzenia z deski.
A ja mam jak pisałem wyżej pod przewód wzbudzenia alternatora. I kłopot z bańki a autor kombinuje i kombinuje. Po co jak to prosta sprawa.
Nic nie da łączenie śrub bo elektromagnes nie wysunie sprzęgiełka. Czymś ostrym z podłaczonym plusem akumulatora pogrzebać w otworze przewodu wzbudzenia.
Pierścienie bez zarzutu, szczotek kupa. Zobacz na prąd jaki popłynie po podaniu na przewód wzbudzenia, będzie ponad 2A?
Nie znam tej elektryki, ale przypuszczam, że jest tam doprowadzony przewód wzbudzenia biegnący od tej żaróweczki do D+, jak to ma miejsce w większości pojazdów. Jeżeli ten przewód dotyka gdzieś masy, w czasie pracy alternatora, to to powoduje uszkodzenie diod.
Radzę zdjąć przewód wzbudzenia z alternatora i bezpośrednio z akumulatora poprzez żarówkę 5W podać wzbudzenie.Będzie wiadomo gdzie szukać.
Przecież to jest proste do sprawdzenia. Ściągasz przewód wzbudzenia z alternatora i zwierasz go do masy. Jeśli żarówka sie zaświeci to wszystko ok z kablami, a masz do naprawy alternator. Dosłownie minuta roboty.
Zewrzyj przewód wzbudzenia z masą, kontrolka ładowania powinna zaświecić. Jak nie zaświeci to do sprawdzenia żarówka kontrolki.
W obu alternatorach są po dwa zaciski "B+" i "D+" wzbudzenie na stole realizowałem poprzez chwilowe podanie przez żaróweczkę napięcia 12V, bądź przedłużałem przewód wzbudzenia z samochodu i wtedy zasilałem 5,5V
1. wiązka elektryczna, połączenia - sprawdzone Więc w czasi pulsowania, odłącz przewód wzbudzenia od alternatora.
Przewód wzbudzenia alternatora idzie z alternatora do licznika a obok rozrusznika jest wtyczka łącząca .Sprawdz czy nie zaśniedziała.
W 1.4 Tdi strasznie się telepie. Często w związku z tym urywa się przewód wzbudzenia alternatora lub jest w stanie raz łączy raz nie. Objawy jw. Jak juz urwie się do końca to brak kontrolki ładownia na włączonym zapłonie i nie pracującym silniku ,a ładowanie (14-14,4V) pojawia się dopiero po przegazowaniu do 3000-3500 RPM i jest już wtedy aż do zgaszenia.
Na altu powinieneś mieć oznaczenia, wrzuć zdjęcie od tyłu alternatora oraz tego "elementu". Do alternatora zapewne idzie przewód od wzbudzenia, plusowy do ładowania i albo przewód od szczotkotrzymacza do regulatora albo masa.
Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej peugeot boxer 3.0 HDI - nie ładuje mi alternator pomimo że jest sprawny (został wymieniony). W porządku jest też pasek i napinacz. Najprawdopodobniej mam gdzieś uszkodzony przewód wzbudzenia - chciałbym na schemacie sprawdzić gdzie ma złącza i jak biegnie.
akumulator jest ok... prad przechodzi przez przewód wzbudzenia .. a jak aku jest słaby to wszystko swieci dopiero po przekreceniu kluczyka.. a w tym przypadku swieci bez kluczyka w stacyjce....
A czy ktoś mnie nakieruje gdzie idzie przewód od wzbudzenia alternatora ?? Wtyczka do alternatora od wzbudzenia ma kolor brązowy z zielonym paskiem, Natomiast w skrzynce BSM pod maską lewym reflektorem, nie mam tam takiego przewodu by sprawdzić ciągłość ?? Więc proszę o instrukcję czy gdzieś on jest łączony ??
Który to jest przewód wzbudzenia alternatora? Tam jest gruby plusowy kabel i drugi do kontrolki z tego co mi się wydaje a silnik porusza alternatorem w sposób ciągły czy tak? Jakby nie było to żadnych kabli nie przepinałem, działało nie dawno normalnie.
Więc jak ktoś zewrze przewód wzbudzenia z zasilaniem czyli niebieski przewód z czerwonym, to pada stabilizator napięcia Dosyć ciekawy wniosek ? Dziwne że po wzbudzeniu właśnie na tym pinie występuje non stop napięcie około 14 V i jakoś regulator nie pada.
Myślę że byłoby więcej pomocnych osób gdyby podane zostały informacje dotyczące samochodu (marka,rok,typ). Wnioskując ze zdania, że brak jest kontrolki ładowania obstawiam urwany przewód wzbudzenia idący do alternatora(uszkodzenie w liczniku). To tylko przypuszczenie wiele zależy od marki samochodu.
Witam problem rozwiązany Założyłem regulator że starego alternatora( jakiś zamiennik kupiony rok temu ) oraz element do którego jest przykrecany cienki przewód wzbudzenia ( ukreciłem śrubę) Teraz napiecie po odpaleniu 14.44- stabilne z włączonym wentylatorem na 3/4 prędkości Po włączeniu świateł + radio i subwoofer 14.39 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi...
Ostatecznie zastosowałem automatyczny moduł świateł. Czujnik ciśnienia niestety przy ciśnieniu właściwym otwierał obwód co komplikowało jego zastosowanie przy włączaniu. Przewód wzbudzenia alternatora był zbytnio obciążany przez przekaźnik, napięcie spadało na nim o około 2V. Dzięki za podpowiedzi.
Jeżeli koniecznie trzeba jeździć ciągnikiem bez akumulatora, to należy odłączyć przy alternatorze przewód wzbudzenia ( oznaczony np. D+). Nieobciążony, na wyjściu B+, alternator wytworzy takie napięcie, że uszkodzeniu (przebiciu) ulegną diody mostka prostowniczego.
przewód wzbudzenia alternatora sprawdź,jeśli dasz radę to sprawdź ładowanie na alternatorze,a nie na klemach akum.Sprawdź masowy kabel do akumulatora,oczka czy nie zaśniedziałe wewnątrz i na karoserii
Aktualnie mamy w produkcji piąty model S-klasy - a ten napisze S-400 i domyślaj się... Uprzedzam że się czepiam: nowsze modele S-klasy mają przewód wzbudzenia zastąpiony komunikacją LIN i działa to na zupełnie innej zasadzie niż w modelach wcześniejszych. Ale co tam - przecież to nie ja mam problem :)
Przy włączonym zapłonie i nieruchomym silniku złącz przewód wzbudzenia do masy - po odpięciu go z alternatora. Jeśli nie pali się lampka kontrolna alternatora, przyczyna znaleziona: przerwa w obwodzie.
Piszesz że Rok 2017 ostatni wypust jedynki alternator z modułem i komunikacja z CEM po LIN a potem Przy alternatorze jest cienki przewód do wzbudzenia niebieski widać że bladego pojęcia nie masz co to LIN ale psiknąć po kabelkach każdy może, raz lepiej -raz gorzej...
Szkoda, że dopiero teraz są podane te pomiary. Jeżeli napięcie rzeczywiście przekracza 16V to można by posądzać regulator, ale nie tylko. Częstokroć spotkałem się z usterką polegającą na tym, że był uszkodzony szczotkotrzymacz. W czym rzecz? Jest tam miejsce , gdzie schodzą się trzy przewody razem-jest tam łącznik od jednej ze szczotek oraz dokręcona...
Według kolegi moto-kord A11 jest pinem sterownika połączonym z alternatorem być może to jest ten pin.Do alternatora dochodzą trzy przewody plus akumulatora,przewód obwodu wzbudzenia i przewód modulacji przez sterownik.To on głównie steruje prądem wytwarzanym przez alternator.
Dodatkowy przewód to nie wzbudzenie a tzw "sense" używany przy zasilaniu oświetlenia napięciem zmiennym, jak w układzie z regulatorem stratnym może być wzbudzenie? Sam mam regulator stratny i w cale nie jest tak jak napisałeś wszystko zależy od konkretnego rozwiązania.
Witam Kolegów forumowiczów! Mam pytanie dotyczące alternatora w Mercedes 814 Eco power silnik 4,2 czterocylindrówka.Instalacja 24V Do alternatora dochodzą 4 przewody.Gruby brązowy-masa. Gruby czerwony-prądowy.Jest jeszcze niebieski oraz biały z niebieskim paskiem. Czy dobrze myślę,że po włączeniu zapłonu(przy zgaszonym silniku) na niebieskim tj.tym...
Deska go nie wzbudzi? Dziwne. Może ugnił przewód od wzbudzenia, typowe. I co tam masz, Bosch czy Valeo?
Na wzbudzeniu 12V po podłączeniu do alternatora ginie i pojawia się jakieś śmieszne 1.5V Tak mam być, po drugie po zapaleniu i wzbudzeniu możesz cienki przewód odłączyć i wtedy patrz czy zanika ładowanie. Nie powinno. Chyba że za niskie obroty lub niewłaściwe kółko pasowe lub uszkodzony alternator.
Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego...
Dla pewności odepnij cienki przewód ("wzbudzenia") z alternatora i dotknij nim do masy. W tym czasie druga osoba przekręca kluczyk na zapłon ale nie uruchamia silnika. Gdy kontrolka zaświeci, można iść po nowy alternator. Gdy nie zaświeci - szukać przerwy na przewodzie, ścieżce licznika itd., w skrócie: instalacja.
A możesz napisać co wzbudza alternator?
Tak, czy inaczej, sprawa jes wzglednie prosta. Przy wylaczonym zaplonie i odpietym przewodzie wzbudzenia, jesli na przewodzie jest napiecie i alternator nie bierze pradu, to problem jest w BSI, jesli nie ma napiecia i jest pobor pradu, to uszkodzony jest alternator. Pozdrawiam, Georges
wyjście pre-out w grupie vw-audi jest w trzeciej kostce,wystarczy kupic adaptor-kostkę zmieniającą postać pinową z oryginalnego złącza na zwykłe złącza rca+przewód wzbudzenia,tylko faktycznie sprawdź,czy jest wyjście cztero{nagłośnienie bose},czy dwu kanałowe{tył,ewentualnie tył+subwoofer}
Nie mozesz. Jaki Opel? Astra H? 1,3 benzyna dołożyłem ten przewód do wzbudzenia ,chociaż wiem ,że tam jest 5V ,narazie jeździ i ładuje 13.4V ja jałowo.
brak prądu wzbudzenia w new Holland td 5.56. Brak ładowania na alternatorze z przyczyny braku prądu na wzbudzeniu, przez żarówkę 5W na krótko ładuje normalnie. Wie ktoś czym obciążany jest przewód na wzbudzenie alternatora ? Przekaźnik- czy co -gdzie szukać ?
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
To trzeba sprawdzić przewód wzbudzenia od alternatora do zegarów. Dodano po 9 Kolego, pierwsze co, to wymień żaróweczkę/kontrolkę. Być może drucik wolframowy się urwał i raz jest wzbudzenie raz nie. Dodano po 49 Zwróć uwagę jeszcze na moc żaróweczki. Powinna mieć 2W chyba nie mniej.
Opel astra h 1,7 dth, brak ładowania mimo ze kontrolka po przekręceniu kluczyka się zapala a po włączeniu silnika gaśnie. Czytałem na forach ze to może być uszkodzony przewód wzbudzenia ale jak takiego nie widziałem. Nie wiem jaki to model alternatora. Czy przy uszkodzonych diodach lub regulatorze napiecia kontrolka nie powinna palić się cały czas?
Masa jest bo dołożyłem nowy przewód więc pozostaje regulator
Czyli to ładowanie, a podłącz ten przewód od wzbudzenia do masy, powinna sie wtedy zaświecić.
No nowy jest do d.... Że nie uznali gwarancji to zwykle norma w naszym cudownym kraju. Dla eksperymentu możesz podłączyć drugie auto na kablach i zobaczyć czy pulsuje. Jeszcze przy sprawdzaniu prądów na zapalonym odłączyłem kabel wzbudzenia i alternator ładował jednak po dłuższej chwili przestał i nawet zwiększanie obrotów go nie wzbudziło. Dopiero...
sprawdź wszystkie masy-silnik -aku-nadwozie do rozrusznika.jak wyglądają główne plusy alternator-aku-tablice bezpieczników? jest ciepło więc zdejm zasilanie ze świec żarowych.dokładnie skontroluj przewód wzbudzenia alternatora. Dodano po 1 jeżeli masz możliwość podłóż drugi akumulator
Sprawdź przewód od wzbudzenia przy samej wtyczce od alternatora, tam lubiał pękać. A jak nie, to wtyczka w skrzynce bezpieczników pod maską, pod nią jest jedna taka złączka dużą, piny gniją. Kontrolka zapala się od razu czy, po chwili?
Jeżeli nagrzanie auta faktycznie ma znaczenie, to celowałbym w sam rozrusznik. Musisz wyprowadzić sobie na chwilę przewód od wzbudzenia rozrusznika i próbować ''na krótko'' gdy jest silnik ciepły.
Witam, oddawałem alternator do naprawy, wymieniane były łożyska. Po zamontowaniu alternatora i odpaleniu silnika kontrolka akumulatora nie gaśnie. Jak demontowałem alternator, oderwałem przewód wzbudzenia alternatora, czy to może być przyczyną? Wydaje mi się, że przy braku wzbudzenia kontrolka się w ogóle nie zapali, ale nie mam pewności. Przewód oczywiście...
Tak jak pisałem wcześniej ma 6 diód Skoro ma 6 diod "głównych" i 3 wzbudzenia to alternator jest 9 diodowy. Masz niewłaściwy szczotkotrzymacz. Na zacisk potrójny idzie trio wzbudzenia , kontrolka i żółty przewód regulatora. Na pojedynczy styk idzie wzbudzenie zielony przewód Tego szczotkotrzymacza nie założy do tego alternatora choć zasada podłączeniowa...
Auto jak w temacie, problem jest z ładowaniem i brakiem wspomagania.Pali się kontrolka ładowania, alternator ma wymieniony regulator, sprawdzany na stole.Jest wszystko w porządku pracuje poprawnie. Natomiast w samochodzie ładowanie pojawia się przy większych obrotach ale kontrolka nie gaśnie, i brak wspomagania. Alternator valeo nie chłodzony cieczą....
Tył jest aktywny i odpowiada za niego trzecia kostka, wzmacniacz jest w lewym tylnym głośniku. Są gotowe przejściówki z tej trzeciej kostki na standartowe wyjścia RCA, oraz przewód wzbudzenia. W ostateczności można to przerobić samemu. Temat już parokrotnie poruszany na forum, również w dziale " radia samochodowe ". Proponuję poszukać. Do prawidłowego...
Tez nie do końca rzeczowo. Wpierw się sprawdza statycznie, czyli pomiar rezystancji cewek uzwojenia wzbudzenia (8Ω) jak i z grubsza rezystancji wirnika. W tym celu wystarczy szeregowo z wrnikiem podłączyć żarówkę i całość zasilić z prostownika ręcznie obracając przy tym wirnikiem. Jeżeli jest gdzieś miejsce gdzie żarówka zgaśnie to tam jest wylutowany...
Biorę pod uwagę tą pierwszą opcję, gdyż na drugim liczniku dzieje się dokładnie to samo. Po drodze są jakieś kostki łączące ? Jedna powinna być chyba w okolicach rozrusznika, ale to dopiero sprawdzę później... Wszystko w komorze silnika jest robione na gotowo. Brak kostek sprawia, że musiałbym całą instalację rozbierać ( przewody są puszczone w peszlach...
Jeżeli przewodem ładowania nazywasz przewód podający prąd wzbudzenia z regulatora napięcia to ma prawo zaiskrzyć, jeżeli natomiast jest to przewód od kontrolki ładowania to nie powinno iskrzyć.
A nie można dać wzbudzenia na krótko przez diodę z ominięciem elektroniki zespołu wskaźników? Zrobiłem tak kiedyś w audi. Elektronika była popalona, przeciąłem ścieżkę na płytce i przylutowałem przewód od wzbudzenia. I działa.
To normalne, że miałem do alternatora podłączone 2 kable (gruby przewód +, mały -), żadnego wzbudzenia nie powinno być ani nic takiego ----------------------------------------... Gruby przewód do alternatora to + ,cienki to wzbudzenie a NIE MINUS. Uzwojenie najlepiej sprawdzisz po wylutowaniu tak samo diody.
Witam Samochód jak w temacie kod silnika K4M-830. Ładowanie na wolnych obrotach powyżej 15V. Napięcie spada chwilowo do 13V i przygasają swiatła. Błąd w sterowniku UPC DF034-Typ alternatora. (Trzeba coś clipem programować??) Zmieniony został regulator napięcia. Niestety ten sam objaw. Podmieniony został alternator z takiego samego wozu, bez efektu....
Rozmawiałem z serwisantem alternatorów , jeszcze dzisiaj dał mi oryginalny regulator Valeo. Alternator zaczął się wzbudzać przy 1500obr/min. Na Cargo wzbudzał się przy ponad 3000tys. Założyłem przewód od wzbudzenia,z bezpiecznikiem 5A i żarówką 5W do zółtego kabla po stacyjce. Wzbudza się od razu i z tego cego dowiedziałem się od faceta, który robi...
Przecież to niemożliwe bo po pierwsze -mało prawdopodobne aby dwa alternatory miały identyczną usterkę -dwa rzekomo sprawne -przewód od wzbudzenia OK Sprawdź ładowanie gdy świeci kontrolka ale bezpośrednio na alternatorze w stosunku do masy alternatora, sprawdź również bezpiecznik na akumulatorze.
Co ty z tym wzbudzeniem? wzbudzenie dochodzi tylko do alternatora, cienki przewód
A szczególnie przewód od wzbudzenia alternatora ten cienki co dochodzi do alternatora jak bedzie miał zwarcie do masy to bedzie sie w czasie jazdy palić ładowanie[kontrolka]
Witam przetnij przewód od wzbudzenia alternatora i wepnij zwykłą diodę prostownicza katodą do alternatora a anodą do instalacji , i będziesz miał po problemie .:D
Odłącz przewód "przebudzenia" (= wzbudzenia) od alternatora, w to miejsce podłącz inny przewód i przez żarówkę 2W do plusa akumulatora. Sprawdź napięcie na akumulatorze po odpaleniu auta, powinno być >14V. Jeśli tak jest to alternator jest ok szukaj uszkodzenia gdzie indziej.
Dokładnie są cztery: 1.Zielony przewód - wyjście pierwszej strefy czujnika wstrząsowego(prealarm). Masa przy wzbudzeniu. 2.Niebieski przewód – wyjście drugiej strefy czujnika wstrząsowego. Masa przy wzbudzeniu. 3.Czarny przewód – masa w stanie czuwania. 4.Czerwony przewód – zasilanie,+12V na stałe A w czujniku: brązowy +12 zielony...
Witam , sprawa dotyczy opla astry II z silnikiem X16SZR - wczoraj po wycieku oleju umyłem silnik preparatem Akra i spłukałem ciepłą wodą pod niskim ciśnieniem , po odpaleniu silnika nie zgasła kontrolka ładowania i brak było wspomagania , świeciła kontrolka ABS i nie było świateł mijania. Dziś odpaliłem , kontrolka zgasła ale po chwili obrotomierz na...
peugeot przewód wzbudzenia przewód wzbudzenia generatora bezpiecznik wzbudzenia
filtr zasilania buczenie blaze sterowniki płytki drukowane produkcja
kociol pompa bezpiecznik zapalniczki
VW LT 2.5 TDI - Zacinający się czujnik ciśnienia doładowania a problemy z odpalaniem Czy płytka powerbanku działa bez czujnika temperatury?