Witam Podaj wymiary tej cewki ale powinna pasować cewka od Simsona,przewijanie cewki to nie jest karkołomne zadanie,drut kupisz w serwisach sprzętu typu wiertarki i inne elektronarzedzia albo w serwisach silników elektrycznych lub odwiniesz z jakiegoś transformatora(nie musi być takiej samej grubości ale musisz wtedy zmienić liczbę zwojów). pozdrawiam...
Może jakieś zdjęcia??? Mało jasnowidzów na forum się przewija...
Witam, ostatnio wzialem sie za przewijanie cewek od simsona elektronika 12V i mam maly problem nie wiem jak moge sprawdzic ile przewijana cewka ma mocy, jezeli sa jakies sposoby na to, to prosze o intrukcje co mam robic.
Mam dziwną cewkę ładowania w simsonie: cewka była przewijana przez kogoś. Niestety zamiast ok. 8V na niskich obrotach jest 12V a na wysokich 25V przez co spaliłem regulator. Moje pytanie jest takie: czy można zrobić jakiś stabilizator napięcia na 14.4V?
Kolega SP8JZ ma racje szybciej by zrobił elektroniczny, ale to z kolei wiąże się z tym, że instalacja motocykla nie będzie już oryginalna. Ja kiedyś sam przewijałem cewki do simsona trzeba tylko policzyć zwoje na cewce i udać się do kogoś kto przewija silniki niech Ci sprzeda drut o takiej samej grubości jaki był na cewce i spokojnie nawinąć. Wiadomo...
Mam na tym zapłonie przejechane około 12 tysięcy km, ale od nowości i nie było problemów. W innym moim simsonie siedzi zapłon PVL z przewijaną cewką zapłonową w iskrowniku i też działa bez problemu. Temat jest na forum. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witam Mam zamiar przerobić instalację elektryczną w simsonie z 6V na 12V. Chcę przewinąć cewkę świetlną i cewkę ładowania ale nie wiem ile nawinąć drutu. Chodzi mi o ilość zwojów i grubość drutu. Przeczytałem gdzieś, żeby nawinąć 2 razy więcej o połowę cieńszego drutu ale nie wiem czy to prawda. Najlepiej jeśli ktoś wie ile drutu jest nawinięte w oryginalnych...
Simson ma trzy sekcje stacyjki, jeśli dobrze pamiętam.
Może to "musztarda po obiedzie", bo już kupiłeś PVL, ale moje doświadczenia z tą prądnicą są negatywne. Przez ok 2 lata była montowana w nowych Simsonach a później było montowane VAPE. W PVL po ok. 2-3 kkm regularnie padała cewka ładująca CDI. Trzeba było przewijać, co jest możliwe. Natomiast z VAPE nie było problemów.
Powodem wszystkich problemów może być koło magnesowe, a właściwie słabe pole magnetyczne magnesów. Miałem podobny przypadek. Przewijałem cewki i nić. Po wymianie koła magnesowego trzeba było odwijać zwoje!
przyznaje że cewek nie przewijałem ale jak sie porówana cewki do simsona 6 i 12 V o tej samej mocy to można zobaczyć że w 12V jest cieńszy drut (dzięki wyższemu napięciu do żarówki o tej samej mocy płynie mniejszy prąd) zerknij na transformator od strony sieci masz cieniutki drucik a na uzwojeniu wtórnym grubszy to dlaczego wzrosło ci napięcie zawdzięczasz...
Pomysł zapłonu bateryjnego w Komarze uważam za chybiony, nawet pomijając problemy z ciężarem aku. Prądnica ma za małą moc i nie jest w żaden sposób przygotowana do obsługi aku. Najlepiej doprowadzić ori zapłon do sprawności. W ostateczności przewijał bym cewkę zapłonu prądnicy i zrobił zpłon iskrownikowy na wzór Simsona/Jawki czyli z zewnętrzną cewką...
No cóż , megalomania nie jest chorobą i trudno się nie zgodzić ,że to co napisałeś nie nadaje się na referat , a tym bardziej na odpowiedź ani na mój post ani na Kolegi Kidu 22 / gdzie się podziały oporności uzwojeń pierwotnych CEWEK WN , czyżbyś zapomniał?/. Zostań przy swoich "transformatorach" , przewijanych cewkach i teorii względności , a pedagogikę...
Dokładnie mi chodziło o to 6 post stąd też kolega zaobserwował (a właściwie nie zaobserwował) różnicy w jakości "światła" : http://www.forum.skutery-motocykle.pl/pr... Co do ceny instalacji 6V hmmm może jest tańsza w wytworzeniu, ale nie w eksploatacji ;) Poszukaj, poczytaj i znajdziesz że...
Powiem tak, przewijałem parę razy te cewki, kombinowałem z lakierowaniem każdej warstwy uzwojenia itd. najdłużej żyła cewka w hondzie 4T, bo kąpała się w oleju, ale i tak przebijało ją po tygodniu, te pracujące "w powietrzu" średnio pół godziny :| Do Fantica pasuje cewka od simsona z cdi
prąd podany to troche na wyrost, ogólnie to 60w(reflektor) + 5w(pozycja tył) + 21w(stop) + 42w(kierunkowskazy) i w przyszłości zapłon bateryjny ale z prądnicy mozna uzyskac 100w na 100% ;) wiem że w samochodzie jest załączane wzbudzenie ale nie chciało mi sie rozpisywać, chodziło o samą zasade działania ;) Pojazd to simson sr50 z silnikiem m541KF cewki...
ELBA 6V występowała wyłącznie w SR50 B3 i B4. Bardzo możliwe. Tak dokładnie to nigdy tego nie analizowałem, bo nie miałem takiej potrzeby. Bardziej chodziło mi o to, że jest to kolejny element, który "przewijał" w mixach instalacyjnych producenta i radosnej twórczości domorosłych elektryków. :D W kwestii linek, to akurat miałem problem z linką gazu....
Robiłem kiedyś coś takiego, ale przewijałem wszystkie cewki na 12V, dwa razy więcej zwojów o połowę cieńszym drutem i później wszystkie 3 cewki połączyłem jak jak alternator, przez prostownik trójfazowy. Wyjście z prostownika oczywiście do akumulatora 12V. Miałem tego Simsonka jeszcze jakieś 2 lata i problemów z elektryką nie było.
Koło magnesowe - średnica zewnętrzna -185 mm, To mało interesujący wymiar. Najbardziej potrzebna jest średnica, w którą są wpisane nabiegunniki cewek. Coś w "stylu" tych 134 z trzeciego zdjęcia, ale tak jakby były cztery magnesy. Czyli od tych 134 trzeba odjąć różnicę grubości między magnesem a wkładką stalową wyważającą i ok. 0.5 - 0.8 luzu między...
Trzeba też uwzględnić krzywe koło magnesowe. Masz rację. Nawet o tym nie pomyślałem. :cry: A przecież, są tacy dla których ściągacz magneta z płaską końcówką śruby to fanaberia. Wystarczą śrubokręty lub ściągacz iluś-tam ramienny do łożysk a wtedy .. Kiepsko wycentrowane cewki również... Luźne magnesy, ...itd. itp. Oraz całe stado innych szczegółów,...
Witam ponownie jakie zmienianie instalacji na 12 v przewijasz tylko cewki z ładowania akku i to wszystko i co wymiana żarówek z 6 v na 12 to taki wielki problem??????:cry::cry::cry::cry::cry::c... człowieku zrobienie modułu zapłonowego nie jest takie proste, po pierwsze to co narysowałeś to może na pozór jest dobre ale w szczegółach tkwi problem...
Napisałeś: Jeśli Romet przepala żarówki 12V to cewki trzeba dalej przewijać? Oczywiście! Nie napisałeś jakiej mocy żarówki przepala, a to jest najważniejsze! Widać że nie rozumiesz działania prądnicy ze wzbudzeniem od magnesów trwałych. A szczególnie jej zachowania pod różnymi obciążeniami. Napiszę tylko, że jest to źródło napięcia o dużej impedancji...
Rozumiem twoje rozterki. Różnica cenowa jest spora. Faktycznie ELBA była awaryjna, a w zasadzie nie była idiotensicher. Miała/ma tą zaletę że była dopasowana do reszty instalacji i zawierała przerywacz kierunkowskazów. Nie jest ona żadnym regulatorem w ścisłym sensie tego słowa. Jest tylko ogranicznikiem prądu ładowania zależnym od napięcia akumulatora....
a ja mam taki pytanie moge dla niektorych bardzo proste ale dla mnie nie jasne...zrobilem tylna lampe na diodach i podlaczylem ja pod aku..wiec jeden kabel od uzwojenia ktore zasila swiatlo stop i pozycje mam wolny..moje ladowanie zarznieetego akusia wyglada tak ze mam aby prostowany prad przez jedna diode i moje pytanie brzmi czy lutujac kolejna diode...
Kupiłem cewkę na 12v
Nie można porównywać prądnicy z Simson'a do prądnicy z WSKi ponieważ mogą być inne natężenia strumienia magnetycznego indukującego prąd w cewkach, o obrotach już nie wspomnę, Nie możesz wykorzystać drutu z cewki ładowania od Simson'a, przewijając go na rdzeń z WSKi. Nie pamiętam dokładnie ile w WSK jest cewek na 6V ale wydaje mi sie że dwie połączone...
dzieki za odpowiedz z ta szczelina to faktycznie moze trafiles roman , ide sprawdzic pozatym te 13,5V i spadek o 13,1 bylo mierzone miernikiem wychylowym , cyfrowy tego nie dal rady zmierzyc... pokazywal glupoty , i napiecie o 3 V wyzsze... mam pytanie - nie jestem w oscyloskopach dobrze zorietowany , tzn. jak wepne oscyl miedzy konce jakiegos przewodu...
przewijanie kasety przewijanie scroll przewijanie youtube
upload obrazek słuchawki superlux windows minimalne wymagania
crisis recovery crisis recovery
Moment dokręcania przewodów paliwa w różnych pojazdach Indesit IWSD61051 nie rusza, pomarańczowa lampka, migająca czerwona kłódka