Przezwajam takie alternatory na dowolną ilość Faz.Na wirnik przyklejam Magnesy neodymowe - pracuje jak dynamo - daje volty i prądy jakie Ja chcę. http://obrazki.elektroda.net/50_12095661... Pozdrawiam
Do ogrzewania to lepiej przewinąć alternator na wyższe napięcie bo przy 24V jak ktoś chce wykorzystać 2000W to przewody muszą być jak do rozrusznika w samochodzie.
Załóż 2 takie same alternatory połaczone szeregowo uzwojenia w gwiazdę bez przezwajania.
Przewinięcie tego alternatora na 230 będzie kłopotliwe. Wyjdzie coś po 100 zwoi na cewkę. Poza tym jest takiej mocy że idealnie nadaje się na off_grid. Pompowanie energii w sieć pochłonie większość energii przy przetwarzaniu.
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Jakim sposobem najlepiej będzie przewinąć alternator od samochodu 36-cio żłobkowy, i czy lepiej w 3 fazy czy w jedną , alternator ma ładować tylko 2 akumulatorki i nic więcej?? Chyba że ktoś już przewijał takie cuda to niech podrzuci parę mądrych pomysłów:D
Można przewinąć alternator, ale przy tak małych obrotach będziesz miał bardzo małą moc. Musisz proporcjonalnie do mniejszej ilości obrotów zwiekszyć ilość zwoi w żłobku i zmniejszyć przekrój drutu. Sposób łączenia cewek może pozostać bez zmian. Wirnik należy rozebrać i w miejsce uzwojeń dopasować jakiś neodymowy magnes pierścieniowy, lub dorobić nowy...
Nieprecyzyjne pytanie i właściwie brak odpowiedzi. Określ czego oczekujesz od takiej prądnicy (ponad 220 V). Przróbka niekoniecznie prosta. Zważ, że przewaznie występuje regulator i to wewnętrzny. Samo przewinięcie oczywiście możliwe. A moc teretycznie podobna jak dla przpadku 12 V. Weź jescze pod uwagę, że klasyczny alternator uzyskuje nominalną moc...
Romek, przecież to zwykły fiatowski alternator, różni sie tylko stojanem i wirnikiem. Oryginalnie ma prąd 26A, ale przewiniesz go na około 35A
Witam. Jestem tutaj nowy i za jakieś błędy przepraszam. Proszę, aby mnie pouczać 1Czy można przewinąć alternator tak, aby dawał 12v ale przy mniejszym momencie obrotowym??(alternator od malucha miałby za zadanie ładować akumulator 12v 45A) 2Chciałbym zrobić coś takiego jak na foto i odlać coś podobnego z włókna szklanego i żywicy (aby było lekkie) dało...
przewinąć alternator na 220V!
A może lepiej będzie przerobić regulator napięcia z 12V na 6V do alternatora i bedzie bez przeróbek.Przemyśl ten temat albo przewinąć alternator.
Właśnie tak. Kiedyś miałem podobny przypadek w samochodzie syna. Była długa susza, byliśmy w trasie /ok 100 km/ i nagle przyszedł nieduży deszczyk. Lampka od czasu do czasu się zapalała. No i wracaliśmy na akumulatorze. A uzwojenia trzeba było przewinąć.
Czy ktoś ma jakieś uniwersalne rozwiązanie dla początkujących Żadne urządzenie które daje takie napięcia i moce nie jest dla początkujących. Są na Elektrodzie schematy takich urządzeń, ale na szczęście bez wartości elementów, co skutecznie eliminuje początkujących z pierwszych miejsc w kolejce na cmentarz :). przewinąć alternator samochodowy i będzie...
Po pierwsze diody w nich sa dosyć awaryjne. Po drugie można kupić alternator 24V sprawny w cenie przewinięcia i regulatora 24V. Po trzecie w czym będzie to pracować?
ze wszystkim da się coś zrobić, diody można kupić nowe, regulator wymienić, stojan przewinąć i alternator prawie jak nowy
wirnik od alternatora są na 12 lub 24 v? Widział Ty wirnik alternatora??? Jak przewinąć stojan i wirnik od alternatora A co tam przewijać chcesz? Jednym słowem "O matko" Poczytaj trochę o alternatorach i zadaj pytania jeszcze raz.
Projekt dość ciekawy sam mam wziąć się za taką przeróbkę. Mam pytani. Czy alternator można przewinąć na 230v? Czy zostaje alternator od autobusu i przetwornica?
Niezależnie jakbyś przewinął alternator, nic nie uzyskasz przy 32obr/min, a przekładnia elektryczna nie ma tu nic do rzeczy. a liczby biegunów w alternatorze też nie zwiększysz. Zwiększę tylko podaj liczbę parzystą.Ten przezwojony stojan alternatora to ma podwojoną ilość biegunów z 12 do 24.Wirnik do niego też zmieniłem na 24 biegunowy.I w tej konstrukcji...
Generalnie nie lepiej niż tak kombinować z tym wszystkim, po prostu przewinąć uzwojenia alternatora/prądnicy? Sam wzmacniałem zasilanie w swoim motorowerze (simson) i teraz mam zamiast żarówki 6V 35W żarówkę 12V 65/55W (pełne H4, oczywiście z wymienioną lampą z powodu homologacji). Aczkolwiek podziwiam za kreatywność, ciekawe tylko jak z wodoodpornością...
Jest wiele serwisów od napraw alternatorów, ba, nawet firmy produkcyjne typu valeo, jeśli masz dojścia mogą ogarnąć ci regeneracje. Drut pewnie się gdzieś uszkodził, jedyne rozwiązanie to przewinięcie.
Mam podobny problem w YAMAHA R-6.Po małej wywrotce ,pękł dekiel i przetarło się uzwojenie,które musiałem kupić i wymienić.Po małej trasie zaczęły przygasać wskażniki i na wolnych obrotach silnik zgasł. Zapaliłem z popychu ,ale jak podczas jazdy włączyłem światła,znowu to samo.Napięcie przy 5000 obr/min 13V Na wolnych obrotach ,bez świateł 12,8V.Z włączonymi...
Stworzyć konstrukcje nośną dla takiego alternatora, to prosta sprawa. Właściwie wystarczy w środek stojana wmontować łożysko... Do pracy klasycznej prądnicy także jest potrzebna siła, więc ten argument także odpada. A jeśli już poszukiwane jest coś z konstrukcją nośną, to można przewinąć mały alternator lub po prostu zastosować prądnicę z malucha.
No niestety :( między pierścieniami jest jedno wielkie 0. Wiec juz w 100% wiadomo ze to bedzie wina wirnika? Wiec w zwiazku z tym jest jakas mozliwosc zeby zrobic ten alternator? (nie wiem wirnik inny wstawić albo przewinąć?Czy innym alternatorem zastąpić ten stary?) Tak żeby wujek był zadowolony :/
Panowie temat już bardzo dużo był wałkowany i sam miałem z tym problem i u mnie miał wine alternator. Uzwojenia się paliły i trzeba było go przewinąć. Te pseudo nowe alternatory z allegro to nic nie warte.
Poszedłeś daleko nie wiem jak to wyjdzie ale za komuny też miałem agregat zrobiony z silnika komara i przewinięty alternator samochodowy To działało. I by nie było zdziwienia to ten komarek chodził na gazie i miał kropelkowanie oleju by się nie zatarł
Dziś zapadła decyzja - sprzęt idzie do serwisu. Wyjęcie silnika to koszt ok 100-150 zł więc nie jest tak źle. Podłączenie tego starego reglera nic nie dało chwilę ładował napięciem ok 13 V, a potem zrobił się jak zwykle gorący i przestał ładować. Nie wiem, jak sprawdzić ten oryginalny, który założyliśmy w zeszłym roku mam niby opis jakie powinny być...
Ja nie jestem zwolennikiem alternatorów ale wg mnie to nie ma znaczenia czy napędza się prądnicę, czy poprzez jej wirnik alternator.
Goldwinger, przewinęli mi alternator do Infiniti Q45, właśnie nieco grubszym drutem, przewijacz powiedział, że weszło o jeden zwój mniej do żłobka, efekt był taki, że zaczynał ładować prawidłowo dopiero po przekroczeniu 2000 obrotów przez silnik. Ponieważ w tym aucie jest 4,5l na automacie, w mieście ciężko jest przekroczyć takie obroty podczas jazdy...
Witam. Brat ma maluszka. Brakuje mu w nim prądów, ponieważ ma dość dobry sprzęt audio, do tego dochodzi jazda na światłach przez cały rok. Pobór jaki występuje w maluchu po załączeniu wynosi około. 200 W.. A wiadomo jakie ładowanie jest w maluszku. Chodzi o to czy dałoby się przewinąć wirnik alternatora (pomijając już zmianę mostka prostowniczego i...
DFM cię nie interesuje. Interesuje cię tylko B+ i L Swoją drogą magneton to porządny alternator, trzeba po prostu przewinąć wirnik ( solidnie) i problem zniknie.
Jeszcze jutro pójdę sprawdzić pod akumulatorem z samochodu do jakiego napięcia dochodzi na tym prostowniku, a jakie utrzymuje alternator.
Jeżeli alternator pracuje wg. Ciebie prawidłowo przy 6V,to logicznym było by podniesienie napięcia o drugie tyle. Aby to uzyskać trzeba nawinąć podwójną ilość zwojów. Drut na stojanie to 1,25mm tj.ok. 1,2 mm#. Drut 0,9mm daje nam przekrój ok.0,6mm# i takim drutem bym przewinął ten alternator. Resztę załatwi regulator napięcia (stabilizacja na poziomie...
Zdecydowanie przewinąć, obudowę trzeba wydrapac do czystego aluminium, jarzmo zalakierować i wtłoczyc na smar.
Stawiam na walnięte uzwojenia na alternatorze. Można je przewinąć. Jestem w stanie to zorganizować.
Oczywiście że możesz z alternatora dostać 220V, ale czy zdajesz sobie sprawę że nie jest to takie proste. 1. Przewinięcie stojana i wirnika na napięcie 220V 2. Wymiana diód na takie które wytrzymają w/w napiecie. 3. Zbudowanie odpowiedniego regulatora napięcia , chyba że obroty i obciążenie bedzie stałe, wtedy regulator napiecia jest prosty. Poza tym...
Alternator (uzwojenia) nie może mieć przejścia do masy, uszkodzona izolacja. Alternator do przewinięcia, ale sprawdź dokładnie.
Witam wszystkich. Podjąłem się przewinięcia alternatora (statora) w mojej R6 RJ03 2002. I chciałbym się Was poradzić z czego wykonać karkas, mój na jednej cewce został dosłownie spalony i chciałbym go odbudować. Jakich materiałów użyć? Żywicy, czy są jakieś specjalne farby? Bo tak jak widać na zdjęciu niektóre cewki są zalane, tylko pytanie czym? I...
Może wyjaśnij do czego zmierzasz. Bo chyba jasne, że na wstępie trzeba zrezygnować z regulatora lub sporo zmodyfikować. Uzwojenia oczywiście można połączyć szeregowo tylko zależy od układu uzwojeń co uzyskasz. Nie spodziewam się potrojenia napięcia a nawet poważny jego spadek i grzanie uzwojeń. Przyznaję, że nigdy nie próbowałem takiej zabawy. Jeśli...
A może zasilanie gazem? Ile kosztuje lub z czego alternator wziąć taki 24v i 200A ?. Jak mam szukać takiego alternatora? A może kupić tani 24v i przewinąć na 48v ? Konstrukcja bardzo fajna dopieścić i będzie super maszyna.
witam !! może być tak jak pisze Kol. przy odłączaniu przewodów może wyindukować się dość znaczne napięcie . poza tym jest jeszcze kwestia upływności ( powiedzmy ) , przy dość dużym trafie , na skutek niedoskonałości izolacji napięcie może - że tak powiem przenikać z wejścia ( sieć ) na wyjście . co prawda prądy nie będą wielkie ( oporność izolacji )...
Kupiłem kiedyś 10 rozruszników D6RA do opli, były najtańsze. Myslę sobie poprzekładam głowiczki i będa do renault, peugeotów. Poodpadały szybko magnesy, popekały szczotkotrzymacze. Alternatory do punto czy innych fiatów to taka sama padlina. Już wolę pospawać oryginał i przewinąć uzwojenie.
Ktoś wcześniej wsadził wirnik 12V i dlatego się spalił. Ty przewinąłeś dalej na 12V czyli dalej ma szanse się spalić.
A nie łatwiej byłoby znaleść jakiś stary alternator i go przewinąć, wywalić układ prostujący, podać wzbudzenie, napedzić i jest oki. Potrzebna jest tylko jeszcze stała prędkość obrotowa do utrzymania częstotliwości. Łatwiej ci bedzie przewinąć stojan niz kombinować z magnesami neodymowymi.
Kolego Kamil9010, widzę że także na innych forach szukasz pomocy, niestety powyższy zapłon mojej konstrukcji do jawki nie bardzo się nada do Twojego motocykla, ponieważ masz silnik dwucylindrowy, z tłokami pracującymi na przemian, więc zapłon musiałby być zdublowany, czyli dwie cewki zapłonowe i dwa moduły. Czujnik położenia wału mógłby zostać oryginalny,...
Jeżeli prąd przy danym napięciu wyjściowym będzie wyższy od przewidzianego dla danego stabilizatora, to tenże stabilizator będzie grzał się aż do trwałego uszkodzenia. O to bym się nie martwił, mam bardzo słaby alternator. MAX 160W. Przewinąłem go, aby dawał niskie napięcie przy niskich obrotach, za to duży amper, aby w czasie jazdy ładować czy grzać...
Na schemacie nie są połączone szeregowo. Prąd stały? A skąd go weźmiesz? Co to za regulator? No i nie bardzo rozumiem co ma regulować, alternatora tam przecież nie masz.
To jeżeli w moim przypadku ma 2,3 Oma czyli ma przebicie między zwojowe lub ma za mało zwojów. Wirnik przyszedł właśnie po regeneracji (przewinięciu
Nie przewiniesz, nie zmieści się grubszy drut w kanale.
Ja tam nie widzę żadnych cewek alternatora, a to co masz daj do przewinięcia i już.
Za nowy stojan zapłacisz 150, za przewinięcie tak jak odemnie facet bierze 60-70zł. Chyba się opłaca?
Przeczytałem co napisałeś i rozbolała mnie głowa... Tutaj przykładowe zdjęcia tego o czym pisałem , co miałem na myśli i o czym kolega Bieda z nędzą nie wiedział . dwa zdjęcia z alternatora BOSCH i dwa z VALEO , jedno zdjęcie przedstawia stojan po przewinięciu .
Wszelkiej maści alternatory samochodowe nie nadają się ?? Czy ewentualne przewinięcie wchodzi w grę czy to zbyt duża zabawa i koszty??
Witam. Musze zrealizować w aucie zasilanie 230 V ac 50 Hz. Widziałem takie coś: http://www.waeco.com/de/4099_2984.php Moc 5000 Watt 230 V Cena jedyne € 4.099,00 Bardzo podobne to do zwykłego alternatora i teraz tak sobie rozważałem: 120 A - 14V x - 230V x = 1971 Watt Czy regulując wzbudzenie na wyjściu mogę otrzymać 230V? Czy trzeba przewinąć?...
Bładzisz strasznie - lepiej przewinąć transformator przetwornicy niż cudować z alternatorem i akumulatorami. Nawet zakładając cudowne wykorzystanie pełnego wzrostu napięcia to wychodzi nie 50% a tylko 43%. Poza tym dlaczego z 13.8 a nie z 14.4? Wtedy masz wzrost mocy tylko o 31% - jakiś 1 dB głośniej. O co tu się bić?
Masz stojan do przewinięcia.
Lub źle przewinięty stojan.
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
jeżeli nie możesz dokupić stojana to najprostsze wyjście przewinąć go
Uszkodzony regler usmażył cewki w alternatorze. Alternator można przewinąć, są zakłady specjalizujące się w altkach z motocykli,warto poszukać też zakładu specjalizującego się w naprawie agregatów chłodniczych (silnik sprężarki pracuje w podobnych warunkach-olej, temperatura itp.) Powodem mogły być też niefachowe przeróbki instalacji, dołożenie dodatkowego...
Koszt przewinięcia stojanu w alternatorach rodziny A13N nie przekracza kwoty 40-50 zł.O uszkodzeniach dowiesz sie wymontowując alternator.Najprawdopodobniejsze przyczyny-zwarcie fazy stojana (do masy),lub zwarta dioda ujemna.Czy z okolic alt.nie dochodzi charakterystyczne wycie?Mam rozumieć że pasek jest prawidłowo nałożony i ma odpowiedni naciąg.
Witam. Rozpocząłem prace nad alternatorem. Postanowiłem go przewinąć na 3-fazy drutem 0,8 zamiast oryginalnego 1,3 i oczywiście więcej zwoji. Prace wstrzymałem bo nie jestem pewien czy dobrze to robię. Na rysunku przedstawiłem jak to wykonuję. Pokazane jest uzwojenie tylko jednej fazy pozostałe dwie tak samo tylko z przesunięciem o jeden żłobek w prawo....
Opraceowalem z kumplem falownik 3 fazowy prosty SINOSUIDALNY u mnie na stronie jest www.xlabs.prv.pl , niestety jeszcze go nie testowalem wiec nei wiem jak dziala, dopiero zabieram sie za budowe, niedlugo dam tez program do EPROMa do tego falownika na steonie. A co do przetwornic to ja polecam przewinac se alternator na 220 V a nie robic przetwornice...
40 zł od wirnika (przewinięcie, nowe pierścienie, wyważenie) to wszystko co wymieniłeś za 40 zł to chyba tylko w CHRL
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Witam, mam pytanie czym się zalewa cewki (okleja) jakąś żywicą czy klejem? Cewki pracują w oleju. Jest to cewka zapłonowa na stojanie alternatora w Yamasze XT 600, niestety nie ma odpowiedniej rezystancji i ma za słabą iskre, należy ją przewinąć i czymś zaizolować, ale nie wiem czym. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Witam! Dziękuję za szybką odpowiedź. Proszę ... Obawiam się, iż informacja do czego jest mi potrzebny silnik szeregowy wywoła huragan śmiechu, ale co mi tam: Pracuję z grupą na systemie podziemnym Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego. Z racji istnienia tam torów o rozstawie 600mm konstruujemy mały wózek torowy do przewozu towarów (płytki chodnikowe,...
Mam tylko i wyłączie tą właśnie prądnicę.Bardzo zależy mi na zwiększeniu mocy. Jak gonisz za mocą to szedłbym w kierunku alternatora. Z tej prądniczki coś tam może wyciśniesz, ale cudów bym sie nie spodziewał. Alternator 150W do urala za niecałe 500zł da sie kupić... Myślałem o zastosowaniu regulatora od fiata 126p dedykowanego do prądnicy DSV90 Masz...
Chwila, to w końcu uzwojenia nie wytrzymały tego. Posiadam jeszcze oryginalny alternator który fabrycznie miał 2x 1mm i po tylu latach przestał działać ale to z powodu rozwarstwienia się rdzenia i przebicia fazy na niego. Poza przebiciem na uzwojeniach śladu niema przegrzania, mostek tamten ciągle jest sprawny i tego właśnie użyję. Zaś alternator Hitachi...
Witam! Ukończyłem już podstawówkę :P I w Gim mam swój kochany przedmiot "Fizyka". Chciałem dostać jakąś dobrą ocenę (2x szóstkę) i planuję z tatą zrobić DIY elektrownię wiatrową. Co do elektrowni: - Czy śmigło może być z blachy wzmocnione cienkimi rurkami (stal) np. 5mm? - Jaki dać generator? Prądnica, alternator, jak przewinąć na wolno obrotową? -...
a co do altka od mz to deko za duża średnica myślałem aby przewinąć ta prądnice od wsk i spróbować dorobić wirnik elektromagnetyczny ale czy to zmieszcze
Dodano po 5 No wiec tak jak myślałem , tam jest koło magnesowe, a poradzisz sobie bez problemu , wystarczy mieć tani multimetr zeby sprawdzić czy uzwojenia nie są zwarte to masy , jeden przewód od multimetru przykładasz pokolei do każdego z trzech kabli a drugi do blach stojana w alternatorze. Jesli na multimetrze pijawi sie 0000 albo brzęczyk bedzie...
Jeśli już tak kombinować to co najmniej 3 alternatory 120 A napędzane łańcuchem lub paskiem rozrządu od silnika spalinowego.Oczywiście dodatkowe mocne diody na wyjściu by się wzajemnie nie obciążały i odłączany układ wzbudzenia alternatorów w momencie odpalania silnika. Można też kupić agregat prądotwórczy 220v z uszkodzonym uzwojeniem i przewinąć go...
Raz- w żadnym alternatorze nie ma komutatora, a są pierścienie slizgowe. Cena pierścieni do Valeo to około 13 zł. Cena łozysk to około 50zł. Za przewiniecie stojana ja biorę 8 dych i jest perfekt, nie wiem ile biorą inni, ale pewnie tez coś koło tego. Po regeneracji alternator ma jak nowy, a nie wiadomo co za strucla ze złomu przyniesie.
Witam. Potrzebuję zrobić układ inwertera który przełoży napięcie 310V stałe na 220V 50Hz sinus/sinusopodobne. Przeszukałem Internet i znalazłem kilka schematów i skleiłem je w całość. Czy układ którego schemat zamieszczam będzie działać poprawnie?? Chodzi szczególnie o część która przemienia prostokąt na sinus. Układ ma pracować z przewiniętym alternatorem...
Tylko że cewki w takich iskrownikach można przewinąć nawet ręcznie. Mierzysz średnicę drutu i po kolei odwijasz cewkę, zliczając liczbę zwojów na danej warstwie i ilość warstw. Możesz sobie to nawet zapisać. Potem po prostu nawijasz równiutko tak jak było - będzie działać :) . Z pewnością w twojej okolicy gdzieś jest mechanik samochodowy, a ci, gdzieś...
Mam nadzieję że to odpowiedni dział Witam, potrzebuję wykonać prądnicę prądu stałego 12VDC(12,5-15VDC) o amperażu ok 300A napędzaną silnikiem spalinowym diesla lub benzynowym(1500 lub 3000rpm-stałe obroty) jak mam się do tego zabrać? czy są takie alternatory? czy lepiej silnik i przewinąć czy może jakaś prądnica z agregatu prądotwórczego? rozumiem że...
Te które siedzi teraz jeśli to jakiś mały pierdek 50cm3 na pewno jest za słabe,co najmniej trzeba by zmienić magnesy z ferrytowych na neodymowe, pewnie inaczej rozmieścić cewki i je przewinąć. Inną sprawą jest co zrobić z nadmiarem prądu w czasie pracy silnika no i czy taki alternator nie odbierałby za dużo mocy z dychawicznego silnika.
Mam kawałek poletka u rodzinki więc rozmiary to nie problem. Grunt by dizałało :) Wracając do sprawy. Alternator np star 200. Każdy alternator ma 3 wyjścia. Do akumulatora, masa i do ładowania. Czyli pewnie + - i masa czy jakoś tak... ale mogę się mylić. Jak dużo potrzebuje na wzbudzenie? Jak się ustrzec rozładowania akumulatora w takiej sytuacji? Czy...
"Tak wiec przewiniety na zmienny prad altek napedzany przez silnik spalinowy podłaczony do transformatora o duzej mocy? Czy to naprawde niewykonalne i tak smieszne?" Witam I co z tego że dasz trafo np. 20 kVA skoro konstrukcja altka pozwala na uzyskanie max. mocy 700 W. To są podstawowe prawa fizyki których nie oszukasz. Jeżeli zwiększysz napięcie altka...
Alternator (ewentualnie prądnica, w chińczykach różnie bywa) podaje na 100% za niskie napięcie. Musi mieć zwarcie na uzwojeniu. Do przewinięcia lub wymiany.
Jeśli chodzi o generator to zamiast prądnicy lepiej użyć alternatora. Prądnica prądu stałego ma najczęściej wykorzystany korpus jako część obwodu magnetycznego i dlatego jest stalowy i ciężki. Alternatory mają lepszą charakterystykę (dają większe napięcie przy mniejszych obrotach) i najczęściej mają korpusy ze stopów lekkich. Ja używam obecnie alternatora...
Wirnik nie może być klatkowy (krótko zwarty), tylko musi posiadać uzwojenie (przy małych mocach może mieć magnesy neodymowe). Uzwojenie stojana trzeba przewinąć, by dawało większy prąd i mniejsze napięcie. Do tego regulator napięcia. Może taniej byłoby zamontować używany alternator + regulator z samochodu ze złomowiska, skoro ma służyć do do ładowania...
Z zasady działania prądnice są samowzbudne (z magnesami), lub obcowzbudne (jak np. alternator). Przeróbka nie polega na przewijaniu, ona polega na wytworzeniu stałego strumienia magnetycznego, który jest niezbędny, aby w obracającym się względem niego uzwojeniu, wyindukowało się napięcie! Przewinięcie nie spowoduje powstania tego strumienia, trzeba...
Czyli jak to rozumieć - wszystkie stojany nawijane sa w ten sam sposób - 6 wyprowadzeń. Kojarzone potem w mostku. Obejrzałem sporo alternatorów 6G z katalogu WAI. "Rozebrałem" je na cześci. Stojan się powtarza wiele razy!!! A jeszcze są przecież inne serie, których nie sprawdzałem. Całe masa. I pewnie też używaja tych stojanów. Czy na to jest rada,...
Ale przy takim zestawieniu da mi ok 30W mocy. W moim przypadku tyle ma sam zapłon a gdzie mowa o światłach? Chyba zastosuję sposób taki kupię samą krzywkę magnetową. Ona będzie taktowa zapłon, dotoczę ciężkie koło pasowe na pas 11 i przed silnik wstawię alternator od malucha i będzie prądu pod dostatkiem. Koło bedzie podobnej wielkości jak w kaszlęciu.
https://www.briggsandstratton.com/na/en_... może pomoże https://www.briggsandstratton.com/conten...
Witam, wpadł mi do głowy pomysł zbudowania kosiarki traktorka ale z napędem elektrycznym. Mam silnik spalinowy 3,5KM z jakiejś kosiarki i on służył by do wytworzenia energii napędzając 1 lub 2 alternatory instalacja 24v. Moje pytanie jest nastepujace: Czy istnieje fizyczna możliwość przewinięcia silnika klatkowego z jakiejś pralki na silnik BLDC?? Jaką...
ja miałem ten sam problem w tarpanie Honecker i okazało sie że poprzedni właścicieł założył wirnik o miej wydatnym uzwojeniu i tak sie właśnie działo dałem go do przewiniecia i problem ustąpił.Dodam że przed przewinięciem uzwojenie miało oprór 1.8Ω a po przewinięciu 4.6Ω teraz na wolnych ładuje 14.02V i światełka aż białe daje duży amperaż...
Jakoś nie przypominam sobie w WSK prądnicy (chyba, że akurat mowa o silniku Wiatr). Standardowo były tam cewki od świateł, ładowania akumulatora i zapłonu. Z braku regulatorów moc tego urządzenia była optymalna dla konstrukcji. Możliwości dokonywania zmian malutkie. Prawdopodobnie można by te cewki nawinąć nieco grubszym drutem i nieci więcej zwojów....
Witam! Posiadam w rowerze dynamo z zasilaczem i całą instalacją na 6 V (mostek, stabilizator, aku lampki). Irytuje mnie strasznie mała wydajność dynama (3W). Chciałem założyć na przód mocniejszą lampkę i nic z tego bo za mało prądu daje. Pytanie moje jest nastepujące: czy da się przewinąć (a raczej donawijać) dynamo tak, by miało jeden dodatkowy zwój...
maniek__maniak Tylko czy on ci się wzbudzi? Magnetyzm szczątkowy wirnika może być za mały. Z tego co piszesz to rozumiem, podmagnesowujesz stojan jakimś fragmentem jego uzwojenia. Takich wynalazków nie próbowałem, może to jest jakiś ciekawy trik, trza by spróbować. Tylko jak póżniej będziesz regulował wzbudzenie - regulując prąd tego fragmentu uzwojenia...
My mamy złomowiska , pordzewiałe rury i kątowniki ale damy radę ;-). Co do systemu regulacji ciągu to dobry pomysł bo można ograniczyć zużycie paliwa. A może by tak system hybrydowy - np silnik 3 fazowy sprzęgnięty z wałem silnika. silnik spalinowy odpalany by był tym 3 fazowym, a kiedy nie był by potrzebny robił by za alternator. Oczywiście mówię o...
Skoro masz ledy o mocy 126W przy napięciu 12V, to pobór będzie 126/12=10,5A Skoro ładowanie masz na poziomie 10-12A, to będziesz na bieżąco zużywać praktycznie cały prąd ładujący. A przecież instalacja, lampy przednie, tylne, kierunki czy nawet samo zasilanie zapłonu troszkę prądu potrzebuje. Więc nie ma bata aby ta instalacja ci to uciągnęła. A dokładniej...
Witam . W starych typach motocykli były w tym miejscu stosowane diody zenera . Na przykład w Nortonach . Jak nie było diody to robiliśmy coś na jaj kształt . Odpowiednia ilość prostowniczych dawała ten sam ( podobny ) efekt . Jak rozumiem nie masz zamiaru stosować akumulatora . Tak więc chodzi tylko o to żeby żarówki się nie paliły - jak rozkręcisz...
kolego a do jakiego motoroweru chcerz podłączyć ten akumulator żeby kierunkowskazy działały ??chodzi ci tylko o same kierunkowskazy czy kierunkowskazy plus ładowanie, z samymi kierunkowskazami niema problemu morzesz to zrobić w karzdym motorowerze ale jak byś chciał żeby ci ładowało to morzesz z tym mieć problemy niewszystkie alternatory z motorowerków...
Dorzucam fotki odnalezionych diod, tych z drugiej strony i przegrzanego uzwojenia wzbudzania. Przewinięcie bezproblemowe jeżeli mamy drut... ja akurat tej średnicy nie posiadam. http://obrazki.elektroda.pl/8125721300_1... http://obrazki.elektroda.pl/2723506000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2622177200_1...
Nie wiem ile wyniesie przewinięcie tego ale raczej bardziej to będzie opłacalne niż kupienie nowej ja za nówke dałem 300zl Dodano po 1 Chodzi ci w jakim kierunku umiejscowić ją czy jak ?
To ze jest pęknięta obudowa ta w której jest stojan to jedno ale możesz mieć jeszcze walnięty stojan tzn. może on mieć zwarcie czego ci nie życzę .Stojan zaczyna wypychać do środka utleniające się aluminium z obudowy i często jest tak ze stojan zostaje wypchnięty i zawadza o niego wirnik . Stojan się nagrzewa i roztapia izolacje między zwojowe co prowadzi...
Jest to możliwe, ale czy faktycznie są zamienne? Cholera wie. Często jest tak że w silnikach 4T, iskra jest również co obrót wału, bo nie ma sensu dokładać komplikacji. Co z tego że iskra dodatkowa pojawi się pod koniec suwu wydechu? W niczym to nie przeszkadza, a dokładanie jakiegoś "przerywacza" zapłonu tylko by zwiększało koszt. W dwusuwie oczywiście...
przewinięcie stojana przewinięcie prądnicy przewinięcie lutownica
ferguson hasło pomiar zniekształceń nieliniowych samsung micom
piekarnik samsung baotian bt49qt
Unitec ProfiStation 12V – jaki zasilacz wybrać? Modele, parametry, wtyk, polaryzacja Peugeot 206 – jaki amortyzator tył? KYB, Sachs, Bilstein, numery OEM, dobór do wersji