Częstą przyczyną jest wiązka przy ścianie grodziowej i podłużnicy przewody kruszeją
2 razy na max w obie strony wystarczy. I tak zmiana pompy raczej nie pomoże. Nigdy się nie spotkałem żeby hydraulicznie ona padła, mimo że wielokrotnie przyjeżdżały bez oleju bo często przewody korodują i przeciekają.
Oczywiście zacznę od tego. A ta wiązka ma jakieś oznaczenie lub symbol bym mógł ewentualnie ją zakupić? Pozdrawiam W serwisie (jak wytłumaczysz o co Ci chodzi) to raczej nie będzie problemu z zakupem. Jednak można się samemu z tym pobawić i wlutować przewody o grubszej izolacji, wtedy będziesz miał spokój przynajmniej na długo dłużej, ponieważ w oryginalnej...
W Fabii pada wiązka przewodów do pompy wspomagania. Przewody są cienkie jak krosówka- jak to mówią taniość widzę
Usterka prościutka - uwalona elektronika pompy. Dla pewności sprawdź CAN pomiędzy pompą a licznikiem, jeżeli przewody dobre, zasilnie 12 V na grubych jest, 12 V po stacyjce na 4 czteropinowej wtyczki jest - to wymieniaj pompę.
Grzanie i głośna praca świadczą,że ma ciężko czyli żle przykręcone przewody lub niedrożnośc.
Proszę sprawdzić napięcia na wtyczkach pompy, wiadomo grube kable zasilanie + -, - sprawdzamy żarówką, następnie wtyczka z trzema przewodami to Can i zasilanie po zapłonie 12-14V , kolejna wtyczka cztery przewody to czujnik kąta - to zostawmy w spokoju. A wystarczy na szybko diagnostyka jeśli jest komunikacja to wszystko jasne i mniej szukania. Nie...
Pomarańczowo-brązowy, pomarańczowo-czarny skręcone ze sobą razem, to przewody CAN. Zobacz wiązkę na lewej podłużnicy.
Witam w skodzie fabii nie działa wspomaganie, świeci się kontrolka , odczytany błąd to : 00566 - Steering Assistance Operation: Implausible Signal Zasilanie dochodzi z zacisku 30 oraz 15 po stacyjce,w blokach mierzonych w module 44 (wspomaganie ) napięcie zasilania wyświetla 14,2 podczas pracy silnika, obroty kierownicą czujnik odczytuje prawidłowo....
Witam, posiadam taką skodę, ale bez wspomagania. Moje pytanie: czy można zamontować wspomaganie w tym modelu bez dużych problemów? Pompę, maglownicę i przewody można kupić z demobilu, tylko czy da się to zainstalować aby sprawnie działało.
WItam mam problem ze skodą fabią i wspomaganiu (elektryczna pompa). Samochód jest po wypadku i ma wystrzeloną poduszkę przy okazji wspomaganie nie działa wszystkie przewody są na miejscu i całe. Jak to uruchomić.
Podłączyłem akumulator, uruchomiłem silnik - lampka wspomagania zgasła. Zrobiłem jazdę próbną, po kilkunastu kilometrach lampka się zapaliła :cry: Muszę jeszcze sprawdzić bezpieczniki - ktoś wie które to są i gdzie one są ? (w skrzynce akumulatora mam dwa, oba sprawne ). Sprawdzałem też wiązkę - jest odizolowana - przewody suche. Pozdrawiam
Awaryjne sprawdzone na początku, nic. Licznik od innej Fabii - nic. Po odłączeniu pompy wspomagania przestało mrugać. Wszystkie przewody od pompy do modułu BSI sprawdzone, nic. Podłączona inna pompa - to samo, mruga. Stara pompa podłączona z powrotem. Po odłączeniu komputera sterującego przestało mrugać. Przewody sprawdzone, nic. Komputer podłączony...
Sprawdzę bezpieczniki kostki i przewody jak nie znajdę pojedziemy na kompa
Olej jest,przewody sprawdzone.Kontrolka wspomagania swieci sie na zaplonie,gasnie po zapaleniu auta i za pare sekund znowu sie zapala. Komputer nie pokazuje zadnych bledow.
Łączyłeś jakieś przewody na tej podłużnicy bo pisałeś że auto po dzwonku może coś pomyliłeś przy łączeniu
Zacznij od sprawdzenia zasilania pompy. Na grubych przewodach stałe 12 V oraz jeden przewód tam jest na którym powinno być 12V po odpaleniu i 2 przewody Can i jeszcze po prawej chyba wtyczka do czujnika skrętu. Jeżeli zasilanie jest to pompa do wymiany.
Trzeci bezpiecznik jest od pompy, piszesz że ciągłość jest a na wtyczce brak zasilania więc może nie do końca wtykasz przewody pomiarowe we wtyczkę lub brak jest masy jeżeli bierzesz ją z tej wtyczki. Co do wiązki na podłużnicy to tam czasem kable wyglądają ładnie a wystarczy pociągnąć i się rwą. Możesz podać na to gniazdo zasilanie prosto z akumulatora...
Nie podałeś z którego roku jest Twoja Fabia?Dobrze by było lo gdybyś przed naprawą poprosił o tekst wydruku błędów z układu sterowników wspomagania.Pompę wspomagania przy maksymalnym skręcie słychać w prawie każdym aucie przy zimnym silniku.Jesli wymiana pompy nie przyniosła spodziewanego przez Ciebie efektu to przyczyną mrugania swiateł jest -słaby...
W przyszłym tygodniu umówiłem się na serwis. Jak się okazuje przyczyną tych problemów nie musi (chociaż znajomy mechanik w 80% sądzi, że to pompa) być pompa. Przyczyną mogę być w tym roczniku także przewody może sygnałowe, czy zasilania. które źle wykonane lubią psuć się ("gnić"). Poczekam. Pozdrawiam. Tomasz z Bydgoszczy
,na schemacie nie znalazłem wszystkiego a mianowicie połączenia przewodu z przekładni kierowniczej a gniazdem wspomagania elektrohydraulicznego,tam są cztery przewody (układ KOYO nie TRW) autko po wypadku i brakuje kawałka przewodu i wtyczki i nie wiem który przewód do którego pinu w gniazdku. POLO FABIA KOYO -1.2 WSPOMAGANIE SCHEMAT + MOJ RYSUNEK narysowalem...
Co prawda nie rozwijałem całych wiązek ale ruszałem nimi , zginąłem szarpałem za poszczególne przewody, te w komorze silnika i wczoraj te pod licznikiem , nie zauważyłem żeby któreś miało bezpośredni wpływ , już się mi zdawało że znalazłem a za moment to nie miało wpływu bo samoistnie się naprawiło i kolejne zabawy z kabelkami nie dawały żadnych objawów....
To sprawa się rozjaśniła. W pierwszym poście napisałeś to tak jakby z pompą była diagnoza cały czas. Z tego powodu napisałem że jest to dziwne bo gdyby siadł CAN GATEWAY lub pompa to nie powinno być diagnozy z którymś z tych sterowników. Jaki jest rocznik tej Fabii? Tam są 3 wtyczki jak napisałeś: - zasilanie pompy (2 przewody) - czujnik (3 lub 4 w...
Zielony zgodny z normą vw (w sklepie będą wiedzieć ) To i tak robota głupiego bo jesteś w stanie wymienić tylko w zbiorniczku nad pompą (oczywiście po zdemontowaniu nadkola i przewodu powrotnego).
Witam, Dzisiaj rozprułem wiązkę tak jak opisane jest w kilku postach, to co zobaczyłem wprawiło mnie w osłupienie , tak zgniłych przewodów elektrycznych jeszcze nie widziałem,przewody potroiły swoją objętość a miedz była czarna ( utleniona) sypała się w palcach. Też miałem problemy , na początku było wspomaganie potem nie aż padło. Moja pompa to koyo....
Witam Wystapila u mnie w autku usterka wspomagania ukladu kierowniczego - jest dosc dziwna - dlatego ze wspomaganie czasami potrafi sie wlaczyc np. podczas jazdy i dziala do momentu wyjecia kluczykow ze stacyjki bez zadnego przerywania. Komputer wyswietla blad sterownika wspomagania ale tylko w chwili kiedy wsp. faktycznie nie dziala - bo jak sie zalaczy...
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
sprawdź przewody do pompy, zasilania są ale cienkie sterujące i diagnostyczne mogą juz nie istnieć. Wyjąć akumulator i dojście jest całkiem dobre i wszytsko widać też z kanału.
Napiecie na przewodach zasialajacych pompe(dwa grube przewody) jest, wiec raczej bezpiecznik odpada, ale jutro na wszelki wypadek sprawdze. Szyna CAN raczej sprawna - CANl i CANh 2.5V. Wspomaganie nie ma chyba nic do jaśków, poduchy wystrzelone a sterownik nie odblokowany(crash data) . Ahaaaa.... bym zapomniał - dzieki za schemacik :)
Przeważnie pada czujnik kąta skrętu i nie podbija obrotów pompy. Objaw przy wolnym kręceniu chodzi lekko ale szybsze kręcenie jest z oporem. W blokach pomiarowych wspomagania ładnie widać obroty pompy jak mimo ruchów kierownicą stoją na 1300 RPM to problem z czujnikiem kąta, przewodami albo w samum sterowniku pompy zrobiło się zielono. Przewody często...
Jeżeli jest zasilanie i wszystkie przewody mają ciągłość a nie możesz sie połączyć z kompem to masz uwaloną pompę co sie często zdarza w tych modelach .Poszukaj urzywki tylko sprawdzonej bo ja raz wymieniłem ich osiem zanim trafiłem na dobrą. Straszne ciu.....two.
Witam. W jaki sposób oddzielić silnik od elektroniki i pompy elektrycznego wspomagania Koyo? Po odkręceniu samego napędu nie mogę uwolnić silnika ze względu na przewody łączące z elektroniką które wydaje się że odkręca się od drugiej strony.Nie chcę tego robić na siłę. Tej części nie mogę rozłączyć a na pewno można, ponieważ jest tam uszczelka. Proszę...
Witam serdeczne, Po wymianie półosi w samochodzie Skoda Fabia 1.2 pojawił się problem z pracą wspomagania. To znaczy pojawiał się błąd wspomagania na desce rozdzielczej ale wystarczyło zgasić silnik i ponownie uruchomić go a układ KOYO zaskakiwał i pracował w odpowiedni sposób- przejechałem tak parędziesiąt kilometrów i teraz przy zapłonie na wyprostowanych...
Porównaj ze starym.
https://obrazki.elektroda.pl/5615798200_... Witam. Kupiłem niedawno szkodę Fabia 1 1.4tdi dla mojej narzeczonej jest to rocznik 2004 ale niby modelowo 2005.w niedługim czasie po zakupie zaczęła rzęzić i skwierczeć elektryczna pompa wspomagania, chce ją wymienić ale niestety tabliczka jest mało czytelna. Po wyglądzie i wtyczkach zakupiłem...
Witam szanowne forum. Pacjent to Skoda Fabia 99 rok 1,4 MPI. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka EPC oraz kontrolka wspomagania auto zgasło. Dziś rano przekręcam kluczyk słychać cykanie przekaźnika. Przekaźnik 410 pompy paliwa. Nie mogę połączyć się VCDS-em z silnikiem. Próbowałem przy samym ECU i nic. Sprawdziłem wiązkę przewodów. Przewody od przekaźnika...
Witam, Auto to fabia z 03 r z 1.4 tdi na pokładzie. wspomaganie to koyo Problem jest taki ze raz jest wspomaganie raz nie ma, 1. olej jest ok 2. Zasilanie na pompie tez 3. wiązka w podłużnicy sprawdzona 4. czujnik kata skretu kier w module wspomagania 44( widzi reakcje na kierownice) chociaz w centr zesp elektr 09 i canie 19 wywala bład braku komunikacji...
krok 1 naładowac bateria ,akumulator lub załzyc inny 100 procent sprawny. 2 wykasowac pamiec usterek w wspomaganiu ukladu kierownicy . 3uruchomic silnik i sprawdzic czy wspomaganie dziala. jesli nie dziala i glosi blad . 1 zmierzyc napiecie na przewodzie 30 do pompy wspomagania na wtyczce ,nie miernikiem tylko mocna prubowka musi swiecic tak jak na...
A jak myślisz może podpiąć pod to sterowanie od fiata seicento. Jest tu dość szeroko opisany temat. U mnie z silnika (od wspomagania) wychodzą tylko przewody zasilające. No i wiadomo 4 z czujników na kolumnie To są prawdopodobnie dwa tensometry czyli elementy które zmieniają oporność pod wpływem naprężenia - tak doczytałem.
Fabia F1 2005 1.9 tdi pompa elektryczna ze wspomaganiem hydraulicznym SMI KOYO 6Q0423162X http://obrazki.elektroda.pl/3639650300_1... podpiąłem vaga i wychodzą takie kwiatki: Establishment diagnostic session with selected unit .... Diagnostic protocol: KWP1281 ========================================... Device identification: 6Q0423156AA...
Wspomaganie raz działa raz nie,a jak już działa to kręcąc szybko przycina się tak jak by oleju brakowało.Przy wolnym kręceniu jest ok.Pompa pracuje cały czas czy dzała czy nie.No to tak,vag pokazywał sporadyczny że czujnik,skasowałem pojeździłem nie wraca ,a wspomaganie głupieje.Kontrolka nie świeci,olej ok,przewody wizualnie w dobrym stanie.Pobór prądu...
przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona jest...
Na CAN jeden przewod 2.36v a drugi 2.56
Problem opisze krótko: Samochód Skoda Fabia 1.4 MPI 2002r. wersja komfort. Po przekręceniu kluczyka: -kontrolka wspomagania nie świeciła a teraz się świeci i gaśnie po 2 sek. czyli tak jak podaje instrukcja, -kontrolka poduszek świeciła się i gasła po 3 sek. (czyli prawidłowo) ale gdy pojawiła się ta od wspomagania to zgasła a na drugi dzień pojawiła...
Witam Koledzy mam problem z fabią, po przekręceniu zapłonu jak i po zapaleniu silnika, migają kontrolki kierunkowskazów i kontrolka akumulatora czasami nie działa wspomaganie, były też problemy z prędkościomierzem i wskaźnikiem paliwa. Silnik trochę poszarpuje jak się rozgrzeje. Interfejs odczytał błąd 01314 "Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika...
Witam, Na wstępie na piszę, że przejrzałem wszystkie posty na elektrodzie i chyba połowę internetu. A wiec przypadek to Skoda Fabia 2001r. 1.4 noPb z elektrycznym wspomaganiem kierownicy - chyba tylko takie występuje w Fabii I gen. Kilka dni temu podczas manewrów na ciasnym parkingu zgasł mi silnik, w sumie to go udusiłem. Odpaliłem i nie zgasła kontrolka...
Czy można zastąpić pompę wspomagania KOYO z Fabii combi 1.4 16V 55 KW z 2005 6Y5 silnik BKY innym modelem? Można, ma być tej samej firmy KOYO, posiadać tyle samo pinów w kostkach. Gnije wiązka idąca do pompy, musisz mieć stałe zasilanie 12V na czerwonym i brązowym przewodzie (dwa najgrubsze).
To było ok. 10 lat temu więc dokładnie nie pamiętam. Przypominam sobie, że po tym zaczęły się problemy z ze wspomaganiem (znikało na chwilę), silnik gasł sobie podczas jazdy. Samochód odwiedził wszystkich możliwych mechaników w okolicy, którzy najchętniej by wymienili wszystko co się da aby tylko zarobić. A problem był jeden jak we wszystkich Fabiach...
ok. dzięki za info jeżeli pompa chodzi cały czas to biorę się za przeróbkę. fakt kupując części od podstaw nowe tzn, pompę, zbiorniczek, przewody, pasek klinowy, koszt na pewno jakiś jest ale rozwiązanie jest na tyle bezawaryjne ze nic elektronicznego po raz kolejny nam nie padnie. Pompa będzie zamontowana standardowo pod alternatorem, jest tam tyle...
Witam!! Znajomemu padła fabia z silnikiem 1,4MPI (czeski). Przyjechał do domu wyłączył silnik i zostawił auto na noc. Rano silnik odpalil na chwile i zgasł, po czym nie można go wcale uruchomic przez dluższy czas. Po kilku minutach znowu złapie na moment i zgaśnie. VAG pokazuje błędy: silnik: 18056 Magistrala CAN uszkodzenie brak osprzętu/ nie związany...
witam. ja też mam ten problem z kodem 01288 silnik wspomy wogóle nie działa, auto jest po zdarzeniu ale crash data jest skasowana. napięcie na pompe grubymi przewodami jest. Płacz niepłacz niewiadomo co to jest. Ktosik pomoże.
zadziwił mnie stan kabelków od CAN - izolacja popękana w 2 miejscach i miedź jakaś czarno-zielonkawa - ale sprawdzałem czy jest przejście i dzwoniło. Jeszcze bardziej na sodomię zakrawa fakt pozostawienia przewodów w takim stanie.
Ja mam identyczny bląd 1290. Wspomaganie chodzi, czasami lekko przycina. Czujnik podmieniłem na uzywany i dalej ten sam błąd a dojscie do niego jest beznadziejne wiec szkoda tylko roboty. Chyba że trzeba go jeszcze jakos zaadoptować ? Płyn w pompie w normie, błedy kasuje ale wracają. Nie wiem czy zmieniać pompe... Wiązka na podłużnicy sprawdzona, izolacje...
Sprawdziłem masy są ok (chyba że są w przewodzie zerwane przepalone). podejrzewam regulator, ale czy miałby wpływ na problemy ze wspomaganiem i zegarami?
Witam Wszystkich ! Z góry dziękuję za pomoc i zainteresowanie ! Od niedawna jestem posiadaczem Skoda Fabia kombi 1,9tdi i mam problem, którego nie potrafię rozwiązać po mimo studiowania dostępnych tematów na forach i necie. Niedawno zapaliły się kontrolki Abs i Asr (nie działa abs esp asr). Komp pokazuje błąd 778 czujnik kąta skrętu g85 brak sygnału.Nie...
Mi zawsze mówili źe ładowanie ma być powyżej 14 v na włączonych światłach. Sprawdzałem dzisiaj w Polo z 1994r., Pasacie 2004r. i Fabii 2006r. i jakby się umówili cała trójka - 14,2V bez świateł. 13.9 to trochę mało według mnie. Prądowe w kabinie są,zasilają bezpieczniki. Czyli te moje 13,9 za mało? . Czy znajdę na forum schemat instalacji elektrycznej...
Witam. Do kogoś kto to bardziej zna - jest możliwość pomylenia przewodów hydraulicznych podczas wymiany maglownicy? Wiem z autopsji ale to był Fiat pomylono kolory płynu podczas dolewania i pompa siadła. Pozdrawiam.
Witam, czy każda pompa wspomagania TRW będzie pasowała jako zamiennik, czy trzeba szukać konkretnego numeru? Na pewno są dwa rodzaje czujnika kąta skrętu, nowy typ, z dodatkową wtyczką przy czujniku, na maglownicy i stary typ z przewodem, bez wtyczki przy maglownicy. Czy rodzaj czujnika ma jakieś znaczenie, przy wyborze, czy raczej obydwie pompy są...
Zdejmij nadkole i sprawdź ciągłość kabla do sterownika wspomagania do czujnika skrętu kierownicy , kiedyś miałem taki problem , kawałek nowego przewodu na czujnik , troszke kontakt sprayu we wtyczki i wspomaganie działa jak należy :)
Witam! Czy to nie są aby objawy zwarcia któregoś z przewodów zasilających z masą? Poza wspomaganiem. Nigdy nie naprawiałem wspomagania elektrycznego. Czy można go odłączyć i wykonać próbę z odłączonym wspomaganiem? Rejestruje błędy wówczas?
Witam Aby sprawdzić czujnik skrętu musisz podłącz Vag uruchomić silnik. Wybierasz Blok 44/08/02 Pozycja 1 pokazuje obroty pompy 1200-1300 Gdy będziesz krecił kierownicą obroty te powinny wzrosnąć do ~3000 jezeli nie wzrosna to masz czujnik skrętu uszkpodzony Czujnik ten znajduje się na przekładni kierowniczej .Aby się do niego dostać należy zdemontować...
Pierwsza metoda polega w zasadzie na przepłukaniu układu ze starego płynu za pomocą płynu nowego. Jest ona o tyle łatwa, że nie wymaga wymontowywania żadnych części, ani nawet schodzenia pod podwozie auta. Wystarczy odkręcić zbiorniczek z płynem do układu wspomagania, wypompować jego zawartość za pomocą strzykawki z nasadzonym na jej zakończenie wężykiem,...
w tym modelu zawiniła elektryka 1,4MPi 2004r. nagle przestało działać wspomaganie jak sie okazało dwa przewody CAN H i CAN L prawdopodobnie były uszkodzone , położyłem nowe kable i wszystko zaczęło chodzić jak bajka, a przed całą robotą wywalało błędy czujnik kąta skrętu kierownicy - brak komunikacji. Okazało sie że przyczyną niedziałającego wspomagania...
przewody wspomagania fabia wspomagania fabia przewody
multiroom multiswitch milion wierszy simering pompa
skaner magazyn porażenie prądem
Citroën C4 Picasso - Czarny główny wyświetlacz i sygnał dźwiękowy Jak przywrócić odbiór kanałów w telewizorze lub dekoderze