1 3 4 2
http://obrazki.elektroda.pl/4482085600_1... Nie V5 tylko R5
może ktoś rozwinąć dlaczego może mi "zabraknąć iskry na 2 cylindrach"?? Tak. I to własnie w momencie kiedy będziesz chciał wyprzedzać. Chodzi o to że iskra przeskakuje w mieszance paliwowej tym trudniej, im jest ona bogatsza. Potrzebne jest wyzsze napiecie by przeskoczyła. Kiedy przyspieszasz wciskasz mocno gaz, wzbogacasz mieszankę i napięcie przeskoku...
Witam 1-3-4-2
Poszukaj podwójnego kabla w silikonie i wymień ten na nowy.
A to już wina sprzedawcy lub już nie robią takich.
Pilarka to zabytek, i części do niej, będzie trudno dostać, kilka jest tu http://www.lasiogrod.pl/advanced_search_... Moim zdaniem, spróbować warto, ale nie obiecuj sobie zbyt wiele. W załączniku masz jakieś rysunki tego silnika. Poszukam jeszcze danych dotyczących gaźnika
No ok to zostaje przy przewodach NGK i świece może też wymienie na te same ale czym sie różnią przewody NGK za 170zł a te za 400 zł sa takie same i dedykowane do tego samego modelu auta? Kup najtańsze i tak albo zaraz jakaś kuna ugryzie, albo w skutek nie zawsze prawidłowego montażu się gdzieś przetrze, przecież to nie jest tak że w jakiejś fabryce...
Długością oraz zakończeniami, 8V ma rodzielacz a 16V nie Poza tym inaczej umiejscowione są świece.
Przecież w motorze 111 nie ma aparatu zapłonowego, Są dwie cewki pod pokrywą i każda obsługuje dwie świece. Tam nic nie można pomylić, . https://www.ilcats.ru/mercedes/?function...
Na każdej z kopułek masz oznaczone dobrze się przyglądnij! Dla ułatwienia wrzucę Ci fotkę :) http://obrazki.elektroda.pl/4313872800_1...
Nie pomyliłeś przewodów zapłonowych (kolejności)?
mam mam tylko ze jak podlacze 1 cylinder do wejscia na kopulce1 2-2 3-3 4-4 to mi strzela gora
Witam. 1-3-4-2 http://obrazki.elektroda.pl/5389963100_1...
Tak, jest takie coś. To silkon z zatopionym weń grafitem. Stosowane to jest do wyrobu przewodów zapłonowych o rozłozonej rezystancji.
http://obrazki.elektroda.pl/3539873100_1... Dobrze oznaczyłem na obrazku te wyjścia cewki? Cholercia, nie mogę tych oznaczeń wyjść znaleźć na cewce. Na pewno powinny tam być? Znalazłem taką kolejność w internecie. Czyli teraz tak: wyjście cewki 1 do cylindra 1 wyjście cewki 2 do cylindra 3 wyjście cewki 3 do cylindra 4 wyjście cewki...
Pomylona kolejność przewodów zapłonowych, przestawiony rozrząd lub źle sprawdzone i brak iskry.
Na fotografii masz zdjętą fajkę ze świecy i łączony przewód zapłonowy: próba uruchomienia silnika ze zdjętą fajką, to ryzyko uszkodzenia cewki zapłonowej, zaś łączony przewód zapłonowy przy cieknącym gaźniku to pewny pożar. Pomijam ryzyko ucieczki iskry przez "izolację łączenia". Zamocuj cewkę bliżej świecy żeby nie trzeba było przedłużać przewodu zapłonowego,...
Warto sprawdzić ciśnienie ale mimo wymiany przyjrzałbym się przewodom zapłonowym (noc + spryskiwacz z wodą...).
teraz autko nie odpala strzela w filtrze i tłumiku Nie pomieszałeś kolejności przewodów zapłonowych ?
prosze http://obrazki.elektroda.pl/4354592800_1...
Kolejność zapłonu 1-3-4-2
Jak działało, to podłączaj jak było. Kolejność , tak jak piszesz, 1,3,4,2 licząc od rozrządu. Jak tłok pierwszego cylindra będzie w GMP to palec powinien mniej więcej pokrywać się ze stykiem do przewodu zapłonowego do pierwszego cylindra w kopułce. Uważaj, bo są dwa takie ustawienia, bo tłok 4 cylindra też będzie w górze, tylko na pierwszym będzie koniec...
http://obrazki.elektroda.pl/6899580100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6899580100_1...
Przy tej konstrukcji cewek gniazdo świecy będzie czyste, a czyści się właśnie gniazdo przed wykręceniem świecy a nie gwint ale to w silnikach z przewodami zapłonowymi i nieosłoniętymi gniazdami.
Tam na aparacie jest zamontowany moduł.W załączniku pinologia tego modułu.
W takich przypadkach jedni doradzają zmierzyć ciśnienie na cylindrach, inni jeżeli rozrząd na łańcuchu to zmierzyć jego rozciągnięcie.Bo same wymiany świec i cewek czy i ewentualnie przewodów zapłonowych jak się okazuje niewiele zmieniają sytuację.
witam, numery 1,2,3,4 sa oznaczone na cewce i po kolei kable numerami podłaczasz do swiec . a swiece sie zaczynaja od strony rozrzadu 1,2,3,4 czyli od lewej
To jest pompa paliwa. Nie ma tam dużego ciśnienia, więc można dać do pospawania, jeśli masz tę rurkę. Z drugiej strony to benzyna, niedaleko przewodów zapłonowych. Chyba lepiej nie ryzykować i wymienić.
Pewnie kolejność przewodów zapłonowych pomieszałeś. Poprawna to 1342 czyli jeśli pierwszy na kopółce jest niezamieniony to następny przewód licząc w prawo do trzeciego cylindra, następny do czwartego itd.
Wymień - skontroluj świece zapłonowe. Chyba nie zamieniłeś przewodów zapłonowych? Gdy wymieniałeś przewód hamulcowy - nie uszkodziłeś mocowania - samego czujnika położenia wału? Jest po prawej przedniej stronie jak wymieniany przewód.
Witam, wymiana przewodów zapłonowych i świec powinna rozwiązać problem.
Jeśli chcesz to w weekend mogę zrobić "test spryskiwacza" na rocznych przewodach produkcji "korea"-zamiennik. Bo obserwując obroty i zachowanie silnika nic się nie dzieje. SebaSRS Jeździsz na gazie? A mógłbyś szybciej zrobić test, bo zależy mi na najszybszym zakupie nowych przewodów.Jeden ze starych już kopie. Szkoda mi cewki.
Obrotomierz chodzi po CAN. Czujnik wału to piny M13 i M14 (dłuższa wtyczka) w ECU, przewód zielony i zielony z czarnym paskiem. Według mnie spokojnie możesz się podłączyć pod cewkę, zadbaj tylko by przewód był odpowiednio umocowany i nie dotykał do przewodów zapłonowych.
Typowo 1-3-4-2 http://obrazki.elektroda.net/89_12049837...
Kolejność zapłonu znasz?
Na cewce powinno być napisane, jak nie po kolei od góry: 1 4 2 3 Pierwszy od strony rozrządu.
Również mam podejrzenie, że świeca jest zalewana ale paliwem, a nie olejem. Też tak miałem, okazało się, że brakowało zapinki na jednym z przewodów zapłonowych i się zsuwał z rozdzielacza w czasie jazdy, w wyniku czego traciła się iskra na jednym cylindrze.
Zdjęć silnika na kopułce jest tysiące w necie.
Kostki, które ochraniały przewody zapłonowe wykruszyły się ze starości. Podłączam je wsuwkami na piny do cewek. Moje pytanie: Czy biegunowość podłączenia do cewki robi jakąś różnicę? Proszę o pomoc.
Przełóż kable WN w gniazdach cewki zapłonowej. Jeśli zacznie przerywać na drugim cylindrze to będzie wina cewki.Jeśli ten sam to jeszcze może być wina przewodu zapłonowego z tego cylindra.Nieważne że były wymieniane, nieraz nowe części są kiepsko wykonane.Masz przykład świec. Też się zawiodłem już na NGK
To nie dodatkowo masa, tylko ekran tak jak w przewodzie antenowym. Funkcja przeciwzakłóceniowa.
Az u siebie zobacze. :>
Wymień profilaktycznie kopułkę. W kwestionowanym cylindrze wyjmij świecę i podłącz ją do przewodu zapłonowego tego cylindra i zewrzyj jej gwint do masy i zobacz czy na świecy jest wyraźny przeskok iskry. Jeśli nie ma to albo świeca albo albo przewód zapłonowy. Zamień świecę z innego niekwestionowanego cylindra i zobaczysz czy jest różnica. Ewentualnie...
Dziękuje Panowie za odpowiedź :) . Bardzo pomoglo mi to zdjecie. Zaraz sobie zapisze je na komputerze. Autko odpala po podlaczeniu w ten sposob przewodow :) . Panowie,a korzystajac z sytuacji moze wiecie co to moze byc z tym moim autem ? Ostatnio rano-po poludniu juz nie,migal mi szybko kierunkowskaz prawy,jakby zwarcie. Po poludniu bylo wszystko okej....
kolejnosc 1-3-4-2 zeby ustalic kolejnosc pracy tzn zaczynajac od cylindra pierwszego to np trzeba ustawic na znaki(wal korbowy/walek rozrzadu) lub wykrecic swiece na cylindrze pierwszym i ustawic tlok w gornym polozeniu,z tym ze w pracy moze byc cylinder pierwszy lub czwarty..no i nalezy pamietac w ktora strone obraca sie palec;) wybor nalezy do ciebie:D
Szukałbym problemu jednak w układzie zapłonowym, ponieważ problem pojawia się podczas wzbogacania mieszanki, kiedy staje się trudniej zapalna. W Oplach zdarzały się upalone końcówki przewodu zapłonowego w fajkach świec, objaw był podobny. Wstępnie przeprowadziłbym pomiar charakterystyki zapłonu oscyloskopem i przyjrzałbym się stronie WN układu zapłonowego.
W takim układzie pozostaje sprawdzić; transformator zapłonowy może na iskrę - do przewodu czarnego przewód zapłonowy powinien dawać iskrę ok. 1 mm, lub sam palnik lampy.
Syczy tak samo nawet po dodaniu gazu. Nigdzie nie ma wyczuwalnego uderzenia powietrza. Zaczęło syczeć po wymianie przewodów zapłonowych.
Musisz ustawić aparat na odpowiednie miejsce. Ustaw na mijankę zaworów na 4 cylindrze licząc od rozrządu, zdejmij kopułkę i sprawdź czy palec rozdzielacza stoi naprzeciw trzpienia przewodu zapłonowego 1 cylindra . Obróć wałem lub rozrusznikiem i zobacz w którą stronę chodzi aparat i tak poustawiaj kolejność przewodów na kopułce.
Rysunek DOKŁADNIE odwzorowuje położenie kopułki w jej jedynym możliwym położeniu względem silnika. <Pontiac Trans Sport 3.1 V6 '95, po liftingu> Potrafi ktoś dopasować kolory na kopułce z poszczególnymi cylindrami? http://obrazki.elektroda.pl/4518843100_1...
Jeżeli było jeżdżone tylko na PB to możliwe że wtryski się pozapiekały. Wymień filtr paliwa. Zobacz czy pod odłączeniu akumulatora na kilka minut auto nie zacznie lepiej jeździć na PB. Reduktor bym zostawił w spokoju bo przy jego uszkodzeniu na LPG też powinien kiepsko chodzić. Rozumiem że w tym modelu nie ma przewodów zapłonowych bo cewka jest montowana...
Jeżeli pasują przyłącza i długość... nie widzę przeciwwskazań. W kablach zapłonowych znacznie ma ich jakość = grubość/średnica samego rdzenia przewodu. Jeżeli te co masz to jakaś tandeta firmy no-name - szkoda roboty. Kup markowy kpl przeznaczony do konkretnego silnika.
Ciesze sie, ze sie udalo. Bardziej "lopatologicznie" wytlumaczyc nie potrafie. Co do reszty, to czesto prawda o oczy kluje. Jesli nie jestes mechanikiem, to zostaw mechanike mechanikom. Zaplac im za robote, to oni zaplaca za twoja. Jesli nie, w twojej branzy tez kazdy bedzie sobie dawal rade (moze z pomoca netu) a ty dalej nie bedziesz mial $$ na mechanika....
Wlaśnie problem w tym, że tego kabla nie mam. Z rysunku można jednak wnioskować, że jest podłączany w tor ze świecą (takim trójnikiem między kabel i świecę). Pytanie tylko, czy w tym trójniku połączenie jest galwaniczne do kabla wys. nap., czy sprzężenie przez cewkę.
Schemat połączenia przewodów zapłonowych do świec Mercedes w169 A200 Silnik 266.960 M266 E20 R4
A czy jak sprawdzałeś te świece, to przypadkiem nie pomyliłeś kolejności przewodów zapłonowych?
Witam . Sprawdź jeszcze cewkę zapłonową i łącznik pomiędzy cewką a przewodem zapłonowym . Z kondensatorami nie ma problemu mam tego troszkę .
Witam, mam mały problem odnośnie Quad-a 125. Próbując go odpalić, zaczynają topić się przewody idące do cewki zapłonowej. Jaka może być przyczyną tego zjawiska?
Dzięki za podanie kolejności. niestety nie wiem jednak który kabel odpowiada której cyfrze... jest mi w stanie ktoś to łopatologicznie wytłumaczyć? w którymś dziale znalazłem podobny temat ale dotyczący astry 1,4 (pewnie to samo) i było wytłumaczone że jedynka ma gdzieś oznaczenie rysą ale rozkręciłem kopułkę i nic takiego nie widzę.
Nie powinno to mieć znaczenia.
Fajne zdjęcie... 1 - zasilanie 2 - do pinu 71 ECU 3 - do pinu 78 ECU 4 - masa
ps chciałem też zmierzyć impulsator ale to nie wiem czy taką sondą da radę 1/10 600Vpk 100mhz model p6100 . - chyba widać, że autorowi chodzi o inną sondę. A HT-25 można zapinać na przewód w izolacji HV - ona łapie "prąd przesunięcia" w pojemności przewodu. Nie wolno jej podłączać wprost do przewodu, albo zakładać na przewód, który nie ma odpowiedniej...
na pokrywie zaworów pisze wyraźnie-Zundfolge 1342
Najlepiej z NaCl. To, że nie widać przebicia po ciemku jeszcze wcale nie świadczy o sprawność przewodów zapłonowych...Mitologię tu tworzycie.
Wypadanie zapłonów może powodować wiele rzeczy. Winny może być układ zapłonowy , układ paliwowy , układ dolotowy , mechaniczna kondycja silnika itd. itd... Więc nie mając żadnego doświadczenia w tym temacie? Być może trafisz dosyć szybko albo będziesz wymieniał części bez rezultatu. Jeśli się auto psuje to się je oddaje do warsztatu. Po to one są ....
czyli to 2 polaczenie jest dobre? na takim polaczeniu silnik co jakis czas sie "blokuje" i rozrusznik ledwo kreci
To nie ma znaczenia dla pracy silnika. Nowe to nowe.
witam.prosze mi powiedziec jak podlaczyc przewody zaplonowe w lagunie95 2.0benz.wczesniej byly zdemontowane i teraz mam problem.jaka kolejnosc.dziekuje.
Mam problem z kopułką w golfie III silnik 1.4. Zaczęły mi iskry "latać" na przewodzie który idzie do kopułki (środkowy). Przebicie jest zaraz przy nasadzie przewodu na kopułkę. Kopułka, palec i przewody są nowe. Najgorzej jest na wolnych obrotach, jeśli natomiast dodam gazu to problem znika. Założyłem inny przewód to przebicie przeszło na jeden z przewodów...
W żadnej hondzie nie było halla w aparacie, ale bojki piszecie. OK to moduł RSB-57 :)
układ będzie około 30-40 cm od cewek wysokiego napięcia i przewodów zapłonowych - mam sie obawiać o zakłócenia?? Chyba nie, ale głowy nie dam.
gryzonie odpadaja - brak sladow zewnwtrznego uszkodzenia przewodow. Testowane przewody to Sentech, Bosch, NGK - wszystkie padly. Tak, na 99% w tych samych cylindrach padaja przewody (3 sztuki zawsze).
Najprawdopodobniej kończy się aparat zapłonowy. To jest bardzo częsta usterka w Matizach i Tico. Proponuję kupić używany aparat zapłonowy, nowe są bardzo drogie. Zamienników nie polecam. Taki zamiennik wytrzymuje około 3 miesięcy. Miałem już sporo takich przypadków.
Nie sprawdzałem jeszcze. Dziś to sprawdzę. na zapłonie włączonym powinien być prąd czy jak się kręci rozrusznikiem? Jak by był prąd to cewki uszkodzone mogą być? Pozdrawiam Dodano po 5 czy ktoś spotkał się z takim problemem? Tak, spotkałem się. i co było przyczyną? Pozdrawim
witam mam problem ze swoja megane otoz wydawalo mi sie ze silnik zaczol dziwnie pracowac a wiec sprawdzilem kable jednak z.wlasnej glupoty najpierw wyciaglem wszystkie i nie zapamietalem jak byly ulozone ale pozniej znalazlem na internecie jakis schemat jednak tam kable sa podlaczone jeszcze inaczej niz ja mialem.moje pytanie polega jak tam te kable.powinny...
Dzisiaj z rana sprobowałem znowu go odpalić i po 5 sekundach kręcenia rozrusznikiem odpalił. Postanowiłem założyć do niego nową cewke i wtedy również z trudnością odpalił lecz na nowej cewce chodził strasznie nierówno i strasznie trzęsło silnikiem, obroty były bardzo niskie po chwili skoczyły do 1000, za chwilkę znowu spadły na niskie i zgasł. Teraz...
Układ z "traconą" iskrą. Masz tylko cztery możliwości podłączenia kabli WN. 1. Kolumnami - pierwsza kolumna 1 i 4 cylinder, druga kolumna 2 i 3 cylinder 2. Kolumnami - pierwsza kolumna 2 i 3 cylinder, druga kolumna 1 i 4 cylinder 3. Rzędami - pierwszy rząd 1 i 4 cylinder, drugi rząd 2 i 3 cylinder 4. Rzędami - pierwszy rząd 2 i 3 cylinder, drugi rząd...
Witam, Znalazłem ładne spinki do kabli zapłonowych w USA ze względu na przesyłke szukam czegoś podobnego w polsce allegro przeszukałem i nie znalazłem może ktoś widział coś takiego ? http://obrazki.elektroda.pl/8573986300_1... http://obrazki.elektroda.pl/5538049000_1...
Rezystancja ok. A nie ma przebicia na tych metalowch zakuciach?
Od 3k/5k do 15k mniej więcej (nie że tylko dla fiata...)
Nie ma być żadnych błysków Wiedziałem że JanMorowskie przewody są liche ale żeby aż tak Cewkę zostaw Co do uszkodzenia przewodów przez świecę, nie ma takiej opcji
Wspornik blaszany idący koło cewki . Utnij ten kawałek idący blisko bodajże przewodu zapłonowego 4 cylindra.. Bardzo często idzie tam przebicie.
Witam, problem był spowodowany jak przypuszczałem zbyt dużymi szczelinami między elektrodami świec zapłonowych. Po ich zmniejszeniu wszystko działa jak należy. Pozdrawiam.
Co autor miał na myśli? Ma być jedna cewka. Jeden przewód WN na jeden cylinder, drugi na drugi. Na cewce pod zacisk 15 podajesz +12V po kluczyku pod zacisk 1 przewód z aparatu zapłonowego. To jest cewka niskoomowa, do klasycznego układu zapłonowego musisz mieć drut oporowy, lub rezystor dużej mocy ok 1,5 oma.
Dziewczyny i Chłopaki Zostałem obdarowany m. in. przewodami zapłonowymi mającymi naniesioną datę produkcji 1981 i oznaczenie KRK a widniejącymi na poniższych zdjęciach. https://obrazki.elektroda.pl/5043603400_... https://obrazki.elektroda.pl/7766773200_... Pytanie dotyczy kwestii przede wszystkim jakości tego wyrobu...
Jest ciągłość przewodów. I nic więcej. A na marginesie to dlaczego zakładasz nowy temat w tej sprawie skoro już uzyskałeś wyczerpującą odpowiedź w poprzednim.
A b c d to po kolei 1, 2 , 3 ,4 cylinder. Liczysz od rozrządu. Czyli jak stoisz przed autem to od lewej do prawej
Bo to na foto to tylko pokrywa/zaślepka przewodów zapłonowych. Potrzebujesz uszczelkę pokrywy zaworów: https://intercars.pl/produkty/b30b6e-usz...
az. ś. kolejność zapłonu 1-3-4-2 1- 1 2- 3 3- 2 4- 4 Przecież to są podstawy mechaniki.
W najbliższym czasie zamierzam wymieniać same fajki z fajko-cewek oraz przewody zapłonowe w Galancie 2.0 EA2A 97'. Układ zapłonowy posiada 2 fajko-cewki i dwa przewody zapłonowe. Zastanawiam się jakby poprawić połączenie cewki z fajką. Fajka posiada sprężynkę, która styka się ze "śrubą stykową" cewki, która ma nalot (określiłbym jakby pordzewiałe)....
To jest najporstszy CD4000. Ale, tu tak samo powinna pujść każda bramka C-MOS.
Niestety masz rację, pytanie tylko, czy ubiłeś cewkę czy jej driver w sterowniku. Na próbę możesz zamienić kable we wtyczce cewek i zobaczyć, czy na niepracujących cylindrach pojawi się iskra
Alternator w tym przypadku ma mało do problemu o jakim piszesz lecz alternator pasowało by prze serwisować bo jak padnie to nici z jazdy i koszty duże bo akumulator na tym ucierpi.strzelać może jeszcze w kopułce od przewodów zapłonowych,odepnij ją i sprawdź czy styki nie są okopcone lub zaśniedziałe.Jeżeli coś tam się upaliło to bardzo możliwe że przez...
A przerywacz to gdie ja moge tam znalezc? Można zamienic kondensator na moduł zapłonowy z fiata 125p? jest mozliwosc? W tym stanie wiedzy Kolegi - to zadanie bym sobie darował... Poszukaj Kolego na złomie kondensatorków przykręconych do aparatu zapłonowego starych aut: Żuk, Fiaty 125 i 126 i tym podobne (część 5 na rysunku z linku). Zaznaczamy lub...
Rysunek pownien pomóc http://obrazki.elektroda.net/21_12279831...
Witam. Mam problem z przewodami zapłonowymi ponieważ ostatnie dostały przebicia po ok 700 km. Poprzednie przejechały ok 8000 km i pokazały "dyskotekę" (przebicie). Co może być przyczyną tego faktu. Czy cewka daje za wysokie napięcie? Dodam że mam LPG. Pozdrawiam.
Przepraszam nie wiem czemu tak napisałem.Gdzieś mi się wkradł błąd.Oporność mierzyłem najpierw na pinach cewki - uzwojenie pierwotne - wyszło 02.9ohm przy mierniku ustawionym na 200.Uzwojenie wtórne mierzyłem po ściągnięciu kapturków na przewodach zapłonowych i wyszło 15 kiloomów czyli ok.
Okoliczni mechanicy najpierw chcieli (...) wymieniać po kolei bez postawienia diagnozy. Zrób listę tych "mechaników". Odradzaj ich kazdemu kto szuka mechanika oraz publikuj to co powiedzieli na stronach internetowych z podaniek dklładenego adresu i nazwy zakładu. Zacznijmy wreszcie piętnować takich pseudo mechaników żerujących na portfelu klienta....
Masa własna wózka to 4400 kg. Pasek pompy: https://obrazki.elektroda.pl/1967840000_... Pasek alternatora: https://obrazki.elektroda.pl/9563790000_... Przewody zapłonowe: https://obrazki.elektroda.pl/7289144100_... Chłodnica: 1. https://obrazki.elektroda.pl/3022396200_... lub 2. https://obrazki.elektroda.pl/1131327700_...
zdjęcie przewodów zapłonowych wypadanie przewodów zapłonowych wymiana przewodów zapłonowych
unifi kamera alpine error śmiała teoria
obrotomierz skacze wskazówka piotr2608 electrolux
Wycie pompy wspomagania w Volkswagen Polo 6R zimą Rok produkcji telewizora Sanyo 3022P