Tak jeden przez opur sprawdz prubowka czy wogule jest napiecie na jakims kabelku za duzo aut jest by pamietac jaki i gdze kabelek
Nie ma zasilania. To powinien być błąd w ECU związany z przekaźnikiem wolnych obrotów. Jeśli przewód ok to usterka w BSM. Połącz testowo przewód od BSM z tym na którym masz zasilanie po zapłonie. Oczywiście odetnij przewód przy BSM dla bezpieczeństwa.
Kontrolka czerwona z ikoną temperatury zapali się gdy silnik przekroczy 115 stopni . sprawdzone na CGGB i myślę że tak samo będzie w BXW . Są to bliżniacze motory różniące się niewiele . Czujnik temperatury jest jeden . Drugi to termowłącznik wentylatora umieszczony na chłodnicy . Puszkę filtra powietrza wymontujesz w minutę . Razem z tą grubą rurą...
Otrzymałem odpowiedź bezpośrednio od producenta (moja koncepcja była słuszna ;)) Wklejam. Może komuś/kiedyś się przyda. - Przewody 4-pin PWM z wentylatorów należy podłączyć do złącza CPU_FAN Pana płyty głównej. - Przewody 3-pin ARGB (2+1 pin) należy podłączyć do złącza ARGB płyty głównej lub manualnego kontrolera podświetlenia z zestawu, jeśli płyta...
Można zdjąć dolny przewód z chłodnicy . Dodano po 2 tak spłynie
Wg ścieżek złącze to jest po lewej u góry (z czerwoną kropką) pin pierwszy u góry. Ta ścieżka prowadzi do wskaźnika temperatury i jest to pojedyncza ścieżka - nie rozdziela się na inne więc jest to sygnał z czujnika Wg schematów które przeglądam przewód koloru czerwonego(cienki) prowadzi od stacyjki (zacisk 50) do bendixa rozrusznika i nie ma połączenia...
Dokładnie tak , gdy termostat się zatnie(jest otwarty) dolny i górny przewód od chłodnicy będą ciepłe. Możesz zrobić mały test, zasłoń chłodnice (karton) zrób kilkanaście kilometrów i obserwuj temperaturę, gdy złapie dość szybko temperaturę 90' podczas jazdy. to masz pewność że to termostat.
Podłączyłbym wentylatory z chłodnicy pod CPU_FAN i sterował ich prędkością obrotową w zależności od temperatury procesora. Blok jest zasilany z SATA, a przewód wentylatora z tego bloku umożliwia sterowanie prędkością pompy przez PWM (można podłaczyć do SYS_FAN i ustawić koniecznie tryb pracy PWM i regulację obrotów w zależności od temperatury procesora)....
Problem z brakiem załączania sprzęgła klimatyzacji w Fordzie Focusie MK3 1.6 105 KM z 2011 roku, przy braku napięcia na cewce sprzęgła, może mieć kilka przyczyn. Poniżej przedstawiam krok po kroku, co i jak sprawdzić, aby zlokalizować usterkę, zaczynając od najprostszych i najbardziej prawdopodobnych przyczyn: 1. Sprawdzenie bezpieczników i przekaźników...
Spokojnie można pospawać. 7420766146 Podaj im ten numer, to dojdą o co chodzi. Niech sprawdzą z Twoim numerem VIN.
Dolny przewód przy chłodnicy jest zimny, wiec wszystko ok. Z płukaniem Prestolem na razie się wstrzym bo słyszałem ze niszczy przewody. Z Prestolem spokojnie, na forum Mazdy niemal wszyscy to stosujemy, i auta śmigają, Ejektrozawór hmm jeśli masz tak jak w mercach, w komorze silnika i za nim przewód jest ciepły, znakiem on jest dobry a uwalona nagrzewnica.
Witam mam problem dolny przewód chłodnicy jest zimny wymieniałem termostat 6-mcy temu dodatkowo jak się silnik nagrzeje nie włącza się wentylator chłodnicy
Autko naprawione powodem awarii był przerwany przewód niebieski od sterownika wentylatora do komputera poprzez skrzynkę bezpieczników . Dodam dla potomnych ,że sterownik silnika znajduje się obok akumulatora . Aby Wam było łatwiej podpowiem że ze sterownika silnika wychodzą dwa niebieskie przewody . Jeden do sterownika wentylatorów a drugi do alternatora...
Przewód bez chłodzenia (prądowy) jest o większej średnicy. Przewód z chłodzeniem (prądowy) ma mniejszą średnice, ale za to jest chłodzony płynem. Czyli bilans cieplny wychodzi podobnie. Jeśli chcesz spawać tym uchwytem nie używając chłodnicy istnieje ryzyko przegrzania przewodu prądowego, który z kolei może się stopić lub przepalić przewód gazowy (i...
Jedź do punktu zakuwania węży i dorobią odpowiedni przewód. Zmień aluminium na gumę.
Witam Mam problem ze swoja astra 17td. za szybko lapie temperature skacze tak do 90 traci obroty i gasnie. Czym to moze byc spowodowane. Pomozcie
Ogrzewanie grzeje bo nagrzewnica jest na krótkim obiegu (niezależnie od termostatu). Przewód do chłodnicy po nagrzaniu silnika musi być ciepły jeśli wszystko z termostatem jest dobrze. Wniosek - coś dalej jest nie tak z termostatem bo się nie otwiera. Napisz czy po nagrzaniu do tych 110 stopni przewód też jest zimny i czy wentylator pracuje. Swoją drogą...
Witam. Na moje podejrzenie czujnik bądź instalacja, co najprawdopodobniej uszkodzony czujnik lub zwarcie instalacji. Na początek sprawdź kostkę idącą do czujnika temperatury, czy nie ma przełamań instalacji bądź zwarcia poprzez uszkodzenia izolacji w przewodzie przy samej kostce. Natomiast, czujnik temperatury znajdziesz, w czarnej obudowie z boku po...
Może masz jeszcze łącznik od 328 lub chłodnicy starego typu? U znajomego w C330 (pierwsze wydanie) koło pasowe pompy cieczy jest o jakieś 5 mm bardziej odsunięte do przodu w stosunku do koła pasowego silnika (pasek nie idzie prosto). Dodatkowo wydaje mi się, że wspornik przedniej osi też jest minimalnie inny, przynajmniej względem "emki". Możliwe więc,...
Pojemność 5,5 l ,aby opróżnić układ należy zdjąć przewód z dolnego króćca chłodnicy lub z obudowy termostatu , odpowietrznika nie ma -odpowietrza się samoistnie.
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Moim zdaniem zwarcie w instalacji i na przewodzie idącym z czujnika ciśnienia do sterownika wentylatorów jest jakiś sygnał. Sterownik uznaje że jest zbyt wysokie ciśnienie, odłącza kompresor i włącza 2 bieg wentylatorów by zbić ciśnienie w układzie klimatyzacji. Tutaj komputer nic nie da bo sterowanie wentylatorów idzie tylko przez sterownik wentylatorów...
Wentylator elektroniczny: jeden przewód podaje + na przekaźnik zasilający wentylator (kabelek idzie z przekaźnika w BSM ale przekaźnik załącza ECM), drugi to przewód podający sygnał żądanych obrotów z ECM, trzeci to sygnał zwrotny obrotów wentylatora do ECM.
Nie ma żadnych czujników na chłodnicy - jest termo-przełącznik. To on decyduje o tym kiedy mają być włączone wentylatory i z jaką prędkością ale tylko jeżeli chodzi o temperaturę silnika. Wentylatory w tym aucie mają pracować razem - jednocześnie i na tych samych biegach, niezależnie czy chodzi o chłodzenie silnika czy o pracę klimatyzacji. W momencie...
A sprawdź jescze co siędzieje po włączeniu wentylatora chłodnicy ( włącz klimę powinien ruszyć) JA bym stawiał na: 1. diody w alternatorze - lubią się wylutować jak są lutowane zwykłym lutem - robiłem sam regenerację tego altka i wlutowałem lutem twardym. JAk zabraknie jednej sekcji/fazy to spada wydajność całego zespołu. 2. Regulator napięcia 3. Szczotki...
Sprawdź metalowy spiralny przewód, łączący sprężarkę z podstawą ( ma to chyba spełniać rolę chłodnicy powietrza). Miałem taki przypadek u siebie, że przewód zatkał się "syfem", olejem z wodą lub innym "glutem". Zrobi się w nocy -0,5 i nie masz powietrza w podstawie, tylko kompresor awaryjnie zrzuca. Wtedy będziesz słyszał taki dźwięk, jakby ktoś młotkiem...
No to sprawdź czy wiatrak ruszy jak zewrzesz termowłącznik, sprawdź sam silnik, sprawdź bezpiecznik, sprawdź czy nie przerwany (zgnity na jakimś odcinku) przewód czarny z fioletowym paskiem.
Daj przekaźnik i bezpiecznik wszystko pod maską a sterowanie weź z wentylatora tego co jest. Najlepiej daj przewód 4mm2 wprost z alternatora żeby nie obciążać istniejącej już instalacji.
Drążę temat od jakiegoś czasu i z tego co się orientowałem to oryginalnego sterowanego przez CAN nie ma co montować bo ma np. ochronę komponentu (wykrywa instalacje w aucie z innym VINem i się blokuje) i trzeba jechać do serwisu żeby je aktywować (albo do magika od tego). Aso podłącza webasto do kompa a komp łączy się z bazą vw i sprawdza czy nie jest...
Jeśli i na gazie jest tak samo to nie będzie wina układu benzyny. Zerknij do przewodu łączącego przepustnicę z mapsensorem. Taki cieniutki wychodzący przy przewodzie na serwo hamulcowe. Powinien byś szczelny na całej długości zwłaszcza przy wszelkich króćcach (przy czujniku , przepustnicy i takim niby filterku na tym przewodzie).Silnik strzela na gazie...
Montowałem w wielu autkach, zdaje egzamin. W zestawie masz przewód olejoodporny, opaski, redukcję i klipsy montażowe. Nie miałem reklamacji. Montowałem tej firmy: https://obrazki.elektroda.pl/9212688700_... Ps. nie sądzę aby na chłodnicę szło większe ciśnienie niż 2-3 atm.
A i owszem jest na dole chłodnicy normalny włącznik termiczny. Załącza on wentylator jak temperatura w chłodnicy przekroczy 82stC (TEMPERATURA DOŁU CHŁODNICY TO NIE TEMPERATURA SILNIKA). Działa niezależnie od Ecu i czujnika temperatury silnika (ale za zwyczaj tylko wtedy gdy czujnik temperatury silnika się zesra). W normalnych warunkach wentylator...
No a w sklepie motoryzacyjnym wogóle pytałes?
A sprawdził instalacje? Może gdzieś przewód przerwany i komputer nie będzie miał dalej informacji nawet po wymianie czujnika. Na chłodnicy masz czujnik?
Witam Zamierzam zrobić Swap chłodnicy i mam takie pytanie bo na zdjęciu silnika nie wiedzę Zbiorniczka wyrównawczego to ten przewód z korka chłodnicy jest to przelewowy gdzie on Idzie Mi się wydaje że do odpływu bezpośrednio do rury bez zbiornika wyrównawczego Może się mylę to gdzie on idzie waszym zdaniem ? A i można by było tak zrobić bezpośrednio...
Wygląda na to że 12V ale głowy uciąć nie dam :) Czujnik wałka ma wspólne zasilanie z czujnikiem różnicowym. Dla czujnika wałka jest to przewód o nr 1352B, dla czujnika różnicowego 1352A a zasilanie wychodzi ze sterownika silnika przewodem 1352P z pinu 2H wtyczki 2. Punkt połączenia tych przewodów jest w wiązce na skrzyni od strony chłodnicy przy czujniku...
WG opisów na wtyku: A - GND do (Potencjometr) B - SW1 do (+5V) C - SW2 j.w. D - Start do (+5V) E - potencjometr F - Zał. chłodnicy do ( +5V) G - +5V (potencjometr) W Twoim przypadku (standardowy palnik TTC160) Istotny jest przewód D i G.
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
Do otwarcia zaworu potrzebne jest 12V, więc jeśli podane jest 8,25V to w życiu go nie otworzy. Dobrze by było sprawdzić napięcie na wtyczce - jeden przewód powinien mieć stałe 12V(napięcie akumulatora) drugi masa jako sygnał ze sterownika. Pomiar wykonany w następujący sposób(najlepiej multimetrem - przewód napięciowy wtyczki + masa(np. z akumulatora)...
Ok, a więc tak na początek to musisz zaopatrzyć się w 2 przekaźniki samochodowe typ 561 oraz jeden typ 540 lub 541. Do tego rzecz jasna odpowiednie czujniki temperatury (włączniki wentylatora), które będą załączały przy temperaturach odpowiednich dla Twojego silnika. Oczywiście jeden przy niższej, np, 85°C, drugi 95°C (strzelam, bo nie wiem w jakich...
I jeszcze jedno kiedyś wyczytałem w którymś z tematów że w intercoolerze może zebrać się woda, w jaki sposób to sprawdzić ?? Wstaw do garażu ocieplanego albo w temperaturze powyżej 2-3 stopni C. Podłącz jakiś podgrzewacz powietrza i skieruj ciepłe powietrze na cooler, odkręć przewód elastyczny wlotu powietrza z kolektora dolotowego i skieruj do góry,...
Tu masz przykład. http://obrazki.elektroda.pl/6241788500_1... Jeżeli obciążalność styków czujnika jest wystarczająca rezygnujesz z przekaźnika. Łącząc przez bezpiecznik do + akumulatora jeden przewód wentylatora, a drugi do czujnika. Pamiętaj tylko o odpowiednich obrotach.
Jak to jest przy chłodnicy to jest raczej włącznik wentylatora, a nie cz.Temperatury. Jak zewrzesz te dwa do kupy to powinien załączać się wentylator. Miejsce w które podłączysz kabelki mogą mieć tylko wpływ na ten żółty kabelek który zapewne informuje komputer w jakim stanie jest wentylator.
Nie odłączył się przewód od czujnika temperatury Raczej inaczej: w obecnie panującej temperaturze jedynie ODŁĄCZENIE wtyczki czujnika temperatury płynu, ale nie włącznika w chłodnicy - pokaże, czy układ włączania świec jest sprawny.
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
Sterownik silnika steruje wentylatorem na chłodnicy poprzez przekaźniki. Być może sterownik silnika nie widzi jednego z przekaźników i przez to ten błąd. Nie wiem czy tym swoim sprzętem jesteś w stanie sprawdzić ale powinno być widać coś takiego czy pierwszy bieg został wysterowany, po tym by było widać że gdy silnik jest nagrzany ECU reaguje prawidłowo...
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Jeżeli masz komputer to powinieneś mieć min 2 czujniki. jeden z nich połączony jest z kontrolką przy zegarze a drugi połączony jest z komputerem. Jak nie masz kompa to ponimeneś mieć jeden czujnik i jest on wkręcony w blok silnika (patrząc od produ na silnik chyba po lewej stronie) lub przy chłodnicy lub przy termostacie. Po prostu poszukaj troche a...
Temat dolewania benzyny do on jest nieco drażliwy,znalazłem kiedyś orginalną instrukcje od Forda sierry 2,3 i zalecano w niej żeby przy -20 °C dodawać 30% benzyny,tłumaczone to było wzrostem gęstości paliwa i miało służyć jego rozrzedzeniu a nie zapobiegało krystalizacji,jeżdżąc tym wynalazkiem miałem problemy nie tyle z uruchamianiem silnika co z jego...
Termostat znajduje się na głowicy od strony paska rozrządu. W oplach najczęściej się otwiera i tak już pozostaje. Działa cały czas duży obieg płyn odrazu trafia do chłodnicy i przy niskiej temperaturze zewnętrznej (wieczór, noc poranek itp) ni cholery nie uzyska prawidłowej temperatury. Termostat nie jest dla widzimisie i wygody tylko stabilizuje temperature...
przewód chłodnicy oleju przewód gumowy chłodnicy przewód chłodnicy renault
kupić rigol ds1054z curtis ustawienia metalowo gumowe
ogranicznik przepięć alphard sw1203
Bosch GC2300iW 15P – optymalna temperatura zasilania grzejników żeliwnych, sonda Tz, programator on/off Dobór bezpiecznika do pilarki łańcuchowej 1800W