Sprawdz przewód podciśnieniowy z reduktora ciśnienia paliwa do kolektora ssącego.Lubi spadać.
Odpada ta opcja. Przewód zasilający jest przezroczysty i widać w nim tylko paliwo.
Trzeba zdjąć dekiel, zablokować napinacz, odkręcić koło od pompy. Sprawdzić puszkę filtra, na obecność opiłków. Jeśli są, to warto wymienić zbiornik paliwa na taki od benzyniaka, przepłukać pod ciśnieniem przewody paliwa.
Usterka się znalazła.Okazało się,że z tyłu kolektora jest przewód gumowy podciśnieniowy,który idzie od kolektora ssącego do regulatora ciśnienia paliwa przy wtryskiwaczach.Był on uszkodzony no i reduktor utrzymywał złe ciśnienie.Dziękuje wszystkim za porady.Pozdrawiam
Zapowietrzona pompa.Zdejmij przewód paliwowy przy pompie,który idzie od filtra,pompuj aż nie będzie powietrza.Odkręć przewody wysokiego ciśnienia przy wtryskach.Zakręć rozrusznikiem aż zacznie wypływać paliwo,dokręć,odpal.Jeśli nie, jeszcze raz
włącza się dopiero po rozruchu silnika. Wczytałem się w instrukcję serwisowania VP44 i tam piszą, że pompka wstępna wcale nie zawsze występuje przy pompie VP44 (piszą, że tylko przy bardzo długich przewodach i dużej różnicy wysokości zasilania). Z tego wynika, że producent polega przede wszystkim na łopatkowej pompie przetłaczającej wewnątrz pompy...
Witam.Mam problem z tym autem za duże ciśnienie na listwie podczas rozruchu około 360-370 bar żeby uruchomić popuszczam delikatnie przewód, ciśnienie spada i auto zapala ale na wolnych obrotach strasznie nie równo pracuje,brak regulacji ciśnienia,podmieniony zawór pompy,listwy, sterownik raill ,wtryski sprawne. CO JESZCZE PROPONUJECIE.
Właśnie do tego służy te forum aby dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem bo nie ma ludzi wszechwiedzących . (niestety co niektórzy twierdzą inaczej ) Najśmieszniejsze jest to, że ślepo wieży w swoją wiedzę a nie potrafi czytać ze zrozumieniem broniąc swoich racji wulgaryzmami i traktując wszystkich pytających jako nic nie wiedzących baranów. Jeżeli...
Witam, auto jak w temacie przy kręceniu kierwonicą nawet z kołami przednimi w górze. Pompa wspomagania potrafi stanąć całkowicie. Wymienione: -maglownica na nową ale w zamienniku (stara całkowcie luz i zużyta wyciek z obu stron) -pompa wspomagania sprawdzona w zakładzie który je naprawia. Sprawna -nowy pasek. Wygląda to tak jakby coś nagle blokowało...
Pierwsze co zrobłem to przystąpiłem do sprawdzenia czujnika,wypiąłem przewód z czujnika i po przekręceniu kluczyka kontrolka na moment zaświeciła się a potem zgasła,następnie przyłożyłem przewód do masy i w efekcie ponownie nastąpiło zaświecenie kontrolki co sugerowało, że czujnik jest uszkodzony.Zakupiłem nowy czujnik w ASO(koszt około 30PLN) i kluczem...
To czego nie ma ? Ciśnienie jakie jest na szynie? Jakie jest możesz sprawdzic IDS-em. Ale wiadomo na pewno, że jest... nieodpowiednie. Obroty ecu widzi? Widzi, bo nie ma błędów czujnika wału i wałka rozrządu. Albo ja nie rozumiem bardzo tego co napisałeś , albo to jest tak chaotycznie napisane. Co tu nie rozumieć. Napisałem, że: Prawdopodobnie masz...
Na biegu jałowym ciśnienie nominalne paliwa powinno wynosić 250 barów, z dopuszczalną tolerancja +/-50 barów. Wyjście poza te parametry w zasadzie skutkuje ustaleniem dawki przez PCM na poziomie 0 - czyli zatrzymaniem silnika. U ciebie układ pracuje na granicy tolerancji. Do tego dochodzą dwa odstające na przelewach wtryski - niestety nie podałeś warunków...
Witam. W czasie jazdy coś nagle zaczęło stukać w silniku i z wydechu zaczął lecieć biały dym. Auto było w dwóch warsztatach ale nic nie zrobili. Zacząłem szukać sam przyczyny. Jedną z odpowiedzi na forum było pęknięcie sprężyny zaworowej. Ściągnąłem pokrywę zaworów. Nie znalazłem nic podejrzanego przy sprężynach zaworowych i zacząłem przepychać auto...
moim zdaniem problemem jest maly zaworek przy pompie id ktorego odchodzi glowny przewod paliwowy
Eliektromaticznyj kłapach wichriewoj zasłonki. Jakbyś wolał po angielsku to będzie "intake manifold air control solenoid", nie jest dosłowne tłumaczenie a stosowane nazewnictwo. Po rosyjsku lepiej brzmi :D A po polskiemu to w kolektorze ssącym są takie klapki i ten zaworek nimi steruje tak żeby silnik miał wysoki moment w szerszym zakresie obrotów....
Dzień Dobry. Posiadam auto Ford Mondeo mk-II 1997r z silnikiem 1800cm zetec-E. Na początku opisze objawy: -ubytek płynu chłodniczego (ok. od max do min) w ciągu tyg czyli na blisko 1000km. -gdy zaczyna się rozgrzewać zaczyna się wydobywać z rury wydechowej biały dymek (bez gryzącego zapachu), jest go więcej im bardziej jest rozgrzany silnik, ale nie...
Przede wszystkim życzę wszystkim Wesołych Swiąt Wielkanocnych! Dziś sprawdziłem jeszcze kilka rzeczy - różnica napięcia miedzy '-' aku a obudową alternatora - kilka mV, między '+' a zaciskiem prądowym alt. 0,1V. 3 opinowa wtczka- biały przewód 10,4V, brązowy 1,6V, pomaranczowo-żółty 13,9V. Pod obciążeniem (klima + długie, ogrzewania przedniej szyby...
Witam wszystkich forumowiczów :) Mam pytanie odnośnie forda mondeo mk3 2.0 tddi 2001 r problem polega na tym ,że podczas wymiany filtra paliwa został uszkodzony przewód powrotny - mechanik szybko temu zaradził mówiąc ,że wystarczy spiąć to na krótko , bo nie ma tam żadnego ciśnienia. Zakupił więc nowy zawór (Trójnik ) regulujący zalał filtr paliwem...
Witajcie. Ja mam u siebie prosty układzik na NE555 + IRF9540. Tranzystor ma Rds 0,11 oma przy Ugs 10V. Cała aparatura zainstalowana jest przy jednej z lamp, i tam można wszystko podłączyć, potrzebny jest tylko przewód z + po zapłonie (w razie awarii tranzystora aby nie rozładowało akumulatora). Podłączone jest toto do lamp świateł drogowych, regulując...
temat zamykam przetarty przewód podciśnieniowy
a to konfigurację sprzętową masz super, choć zavoli to do 150KM co by tam producent nie pisał bo u nas decyduje zima i wydajnośc termiczna a nie tylko przepustowowść gazu. Jeśli tak błąd odczytałeś to wcale nie znaczy że mieszanka była uboga to dość ogólny komunikat i wiel może być przyczyn jego powstawania, np. brudna przepustnica . Z całą pewnością...
Z tego co widzę to masz problem po stronie ciśnienia doładowania, tzn: turbo,przewody ciśnienia,intercooler lub EGR. Zacznij od tego.
Skasowałem wszystkie błędy i Przejechałem się, jedzie normalnie, turbo działa, ale w komputerze teraz zostają takie błędy https://obrazki.elektroda.pl/3581573900_... https://obrazki.elektroda.pl/4366484000_... https://obrazki.elektroda.pl/9492443700_... I takie odczyty https://obrazki.elektroda.pl/1640753300_...
Jakby pompa nie chodziła to by 10km raczej nie przejechał. Stawiam jak kolega "marekwodniak" na zatkaną chłodnice ? Były stosowane jakieś środki przeciw wyciekom płynu ? Takie środki pogarszają wydajność układu chłodzenia. Trzeba przepłukać chłodnicę pod ciśnieniem. Przewody chłodnicze nie zagięte gdzieś ?
Bez kodowania,na autokalibracji, w najlepszym przypadku będą gorsze osiągi, w najgorszym - problemy z odpalenie i śmierć silnika w ciągi kilku miesięcy A skąd niby to wiesz? Na samoadaptacji wtryskiwacze pracują przecież stale i jeśli ją wykasujesz powracając do pierwotnych kodów - dopiero się zdziwisz jak silnik fatalnie pracuje... Jeżeli wkładasz...
sprawdź: filtr pow., świece przewody WN, reset ECU, przepływomierz, sonda lambda, cisnienie paliwa na listwie wtryskiwaczy.
sprawdź czujnik wałka rozrządu i jakie jest cisnienie na listwie?
Ciśnienie różnicowe masz dobre. EGRowi warto się przyglądnąć, ale najpierw oglądnij dokładnie przewody ciśnieniowe do czujnika, bo często w Mondeo potrafiły pod spodem pęknąć co powodowało czasami drgania i ujście ciśnienia przez co komputer widział głupoty i robił wypalanie - też zapychały się przez EGR czy lejące wtryski. A ta temperatura spalin ?...
Lambda sprawdzoma (ponoć dobra)filtry powymieniane. czy mozna sie zkomunikować z tym autem jakim interfejsem gniazdo diagnostyczne 16 pin. dość nietypowy układ wyprowadzeń przewodów euroscan próbowałem (klęska)
witam Instalacja BRC Ford mondeo szarpie przy 2200-3000 obrotach sonda przed katem ma duże skoki miedzy 0.250a 0.850 V świecę, przewody i cewka wymieniona, ciśnienie sprężania 14bar Dzieje się to tylko na gazie, gaz 2 letni sekwencja gdzie szukaj usterki :?: :?: :?:
zobacz czy jak będzie słaby turbina po przygazowaniu pompuje poznasz to pęczniejącym przewodzie gumowym podłączonym do turbiny. jak nie będzie pęczniał to trzeba sprawdzić zawór sterujący zbijaniem ciśnienia
Gdzieś nieszczelny układ paliwowy, posprawdzaj połączenia przy filtrze paliwa, można nawet założyć przeźroczyste przewody, wtedy ładnie widać przepływ paliwa.
Jak już pisałem świeczki ok... Silnik ciepły pali też ok... Ale kopci na niebiesko - ciepły też puszcza trochę dymek... Pisałem równierz że miałem problemy z kołem na wale.... dla tego chcę jeszcze obejrzeć zawory, czy nie nadpalone jakieś, ... i ciśnienie jeszcze raz może sprawdzę... Spróbuję najpierw jeszcze sprawdzić te przewody....
damdam w ZETECU było dwa rodzaje , a może więcej, (air mass, map or maf,. regularor ciśnienia na rampie albo na przewodach powrotu tzw. zawór upustowy. ) Prosimy autora o więcej szczegółów..
Sprawdz na zapalonym silniku ilość podawanego paliwa na wtryski poluzowując przewód na każdym z wtrysków u mnie pierwsze dwa od strony rozrządu miały większe ciśnienie jak dwa pozostałe poznać to po strumieniu ropy wydobywającym się z poluzowanego przewodu odkręcaj tyle samo na każdym .
Jeżeli sprawdziłeś przewody , IC i poza tym nie ma żadnego dźwięku sugerującego nieszczelność to jak masz taką możliwość to podmień przepływomierz. Błędów zero,przewody sprawdzone Jakie ciśnienie w kolektorze widzi sterownik po zapłonie i na wolnych obrotach?
ja mialem ten sam problem tylko w dieslu mk2 nawiew dzialal mi tylko na4 okazalo sie ze kostka byla stopiona spialem bez i dziala a co do przerzucania nawiewu dziala mi tylko na szybe przyczyna byly przewody cisnieniowe bo mk2 nawiew jest pneumatyczny pobiera cisnienie bodajze z pompy hamulcy
Brudu w rurkach nie podejrzewałbym, ponieważ przy wyłączonym silniku ciśnienie jest bez zarzutu. Upewnij się podając napięcie na silniczek odpowiednio spolaryzowane przy włączonym silniku. Co do elektryki: silniczek jest zasilany dla obrotów dla przednich spryskiwaczy tylko poprzez styki włącznika wielofunkcyjnego - zwierana jest jedna końcówka na...
witaj --sprawdż na początek przewody wn potem filtr paliwa mialem kiedys przypadek że pompa paliwa nie dawała odpowiedniego ciśnienia --pozdrawiam i powodzenia:D
witam.Mam forda mondeo 1.8 16v w gazie.Auto chodzi normalnie ,przyśpiesza bez problemu ale dziwnie trzęsie silnikiem i czasami skaczą obroty.Wymieniłem przewody i świece i bez zmian.Sprawdziłem ciśnienie na tłokach i na jednym jest niższe co mam zrobić żeby to naprawić i jaka może być tego przyczyna?
Sprawdż po przewodach czy nie ciągnie powietrza (widać pęcherze).Z reguły pęka membrama pompki ciśnienia wstępnego i zapowietrza pompę. Oczywiscie nie koniecznie.
Zdecydowanie skupił bym się na pomiarze podciśnienia na wejściu do serwo i na wyjściu z kolektora dolotowego (ssącego). Miałem taki przypadek, że wąż przyłączeniowy (z zaworkiem) rozwarstwił się. Dopiero po jakimś czasie podciśnienie w serwo osiągało wartość umożliwiającą satysfakcjonujące działanie wspomagania. Podłącz wakuometr przed pierwszym uruchomieniem...
Forda kupiłem od znajomego który nie miał już na niego siły:) Jest to 2002r 130km przebieg 208000km Przez ostatni rok wymienił wtryski i dwomas. Jutro zaczne zabawe i sprawdze pompke w zbiorniku, przewody paliwowe i filtr. A jak sprawdzić przelew? Dodano po 36 Które przewody są od zasilania pompki z zbiorniku?
Jaśli rocznik 93 to taczej TD, sprawdz kąt wtrysku. Na przewodzie odprowadzajacym nadmiar paliwa do zbiornika jest sruba, jesli bedzie niesprawana, nie bedzie trzymała ciśnienia w pompie, tez dobrze ją sprawdzić.
Świece obowiązkowo droższe i nowe przewody. Skontroluj też wtyczkę cewki zapłonowej (3 kable) które lubią się urwać i powodować takie problemy. Zanim wymienisz cokolwiek zleć sprawdzenie uszczelki pod głowicą oraz ciśnienia sprężania poszczególnych cylindrów.
masz go na przewodzie klimy biegnacym wzdluz prawego boku auta jest to czujnik niskiego i wysokiego cisnienia nie radze ci go omijac bo steruje praca sprezarki
Ford Mondeo 2.0 Flexi-Fuel = LPG Od kilku miesięcy borykam się z problemem, który dotyczy jazdy na benzynie. Po odpaleniu rano auto normalnie wchodzi na obroty. Niekiedy podczas ruszenia dławi się tak, że nie można ruszyć z miejsca. Po nagrzaniu i spadku obrotów problem jest również odczuwalny podczas jazdy, kiedy obroty są poniżej 2000 obr./min, czuć...
Przewód odpinałem przy silniku i paliwo nie leciało a może mi ktoś powiedzieć gdzie jest czujnik utrzymujący ciśnienie paliwa oraz czy jest możliwość że układ się zapowietrzył?
filtr wymieniony jest na nowy, przewody paliwowe są wszystkie drożne. Zostaje pompa paliwa i regulator. Jutro spróbuje odpiąć węża zasilającego i sprawdzić na nim jakie jest ciśnienie jeśli takie same to pewnie uszkodzona będzie pompa paliwa..
Witam wszystkich forumowiczów taki mam problem z Fordem Mondeo MK2 18 Zetec przed założeniem instalacji gazowej kme na benzynie jeździł jak strzała odpalał bez problemu Nie szarpał wszystko było OK po założeniu wyżej wymienionej instalacji jest taki problem że po zapaleniu na benzynie szarpie i nie można jechać wyskakuje błąd zbyt bogata mieszanka w...
Najpierw sprawdź świece żarowe bo mogą wszystkie nie pracować, stan filtra paliwa bo może być częściowo przytkany ,przewody paliwowe bo mogą być zmurszałe lub pęknięte i dostaje się powietrze .Potem gdzieś na warsztacie ciśnienia oraz wtryski oraz. pompę bo w tych modelach łuszczą się uszkadzając wtryski
a jakie moga byc inne przyczyny? Inne? Tu masz oryginalny opis błędu P0251 wg IDS-a: Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza. Przyczyną tego kodu DTC może być: -wystąpił błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej -brak paliwa w zbiorniku -ograniczenie przepływu pomiędzy pompą paliwa i zbiornikiem paliwa -niedrożny filtr paliwa...
witam też mam problem z odpalaniem po nocy jak samochód stoi w garażu odpala dobrze a jak na dworzu to muszę go kręcic ze 20 s cały czas łapie ale jak by miał za małą dawkę rozruchową ciśnienie 34bary świece grzeją zapłon ustawiony co może byc przyczyną i gdzie zwiększa się dawkę paliwa poza tym samochód jest mułowaty buzer przy pompie sprawdzałem i...
kts nic nie pokarze masz padnięte wtryskiwacz na 99% wiem to z doświadczenia odkręcisz przewody od wtryskiwadza i po wtryskach opiłki z przewodów wpadają do wtryskiwacza a to ze masz dziure w tłoku to jest przez lejący wtyskiwacz podstaw auto do serwisu niech zrobią test ciśnienia pompy wtryskowej i przelew na wtryskiwaczach
Tam nie masz wysprzęglika jako takiego, jest zintegrowany z łożyskiem oporowym. Dlatego mówiłem, żeby zobaczyć czy od dołu nie ma wycieków bo z góry to możesz oglądać przez miesiąc i nic z tego nie będzie. Sprawdziłeś coś chociaż? Pompa podaje jakieś ciśnienie? Tak ciężko wypiąć przewód? Faktycznie od niej wypada zacząć, ja ci pisałem z doświadczenia...
Ale ruszy !! Doładuje ciśnienie i stanie. Poza tym ściągasz przewód paliwowy z listwy i po przekręceniu kluczyka zalewasz benzyną sobie wszystko wokoło niezależnie od tego czy masz czujnik położenia czy nie. Sprawdź a poczujesz ten przyjemny zapach. Fakt, bez czujnika nie dostaniesz iskry ale to już inna sprawa.
Najpierw sprawdź ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej, najlepiej podczas jazdy gdy występuje szarpanie. Sprawdzamy czy wtryski pracują, dostają sygnał z komputera. To nie kosztuje wiele, manometr, przewód paliwa 2m, trójnik, i dwie złączki do podłączenia w instalacje. Przynajmniej paliwo będziesz miał pewne. Dalej dopiero iskra i czujniki. Tak na...
Do dobrego mechanika mówicie, ale takich w naszym kraju już prawie niema, wszyscy wyjechali. Zapowietrzać się nie zapowietrza, założony przezroczysty przewód. Nie wiem nie macie jakiegoś pomysłu?Mój kumpel mechanik, który wcześniej auto sprawdzał (co prawda jest elektromechanikiem ale gość jest naprawdę spec)sprawdzał ciśnienie w silniku i było po 30...
Skoro zapaliła się kontrolka świec podczas pracy silnika, musiały być jakieś błędy zapisane - jakie konkretnie? Sprawdź co się dzieje podczas kręcenia rozrusznikiem - jakie jest ciśnienie na listwie. Jeżeli jest nieprawidłowe - można podejrzewać awarię zaworu regulacyjnego IMV w pompie, kosztuje kilkaset zł i wymiana jest prosta. Jeżeli to by nie pomogło,...
No, niby masz rację, ale jak np sterownik nie ma informacji o zamkniętej przepustnicy, to nie wysteruje zaworu. Sprawdź dwie rzeczy: przy pracującym na biegu jałowym silniku skręć koła na maxa w dowolną stronę i przytrzymaj kierownicę w tej pozycji, powoduje to wytworzenie maksymalnego ciśnienia w pompie wspomagania i otwarcie zaworu przelewowego (ok...
Koledzy zmieniłem czujnik położenia wałka rozrządu na szary i w moim przypadku zmieniło się na gorsze ponieważ zaczoł głośniej klekotać przy przyspieszaniu i oczywiście zaraz szybciutko w tryb awaryjny i jak przytrzymać dłużej gaz to zgaśnie test przelewów wtrysków wyszedł pozytywnie. Gdy podłączam mu paliwo "na krotko" czyli z banki pomijajac filtr...
Witam wszystkich użytkowników,jestem tu nowy więc pewnie nie obejdzie sie bez wpadek.Mam mega problem z mondeo 1.8 tdci 2008r.wiec od początku, auto wjechalo do garażu o własnych siłach, chodziło przez chwile i zgasło, nie odpala,na przewodach przed wtryskiwaczami jest cisnienie ale nie otwiera wtryskow,po podłączeniu testera pokazuje trzy błędy p0183-obwód...
Witam kolegów. Walczę z prywatnym autem i skończyły mi się pomysły bądź wiedza.Mondeo na dwóch sterownikach- oddzielny delphi do układu wtryskowego. Sam defekt wystąpił podczas jazdy- najpierw problem ze startem tempomatu a potem przy przyspieszaniu z poziomu obsługi tempomatu przydławienie, chwila czarno w lusterku i totalny brak reakcji na gaz. Wysprzęglenie-...
[CENTER][/CENTER]Witam. Tak jak w temacie mam problem z mondkiem. Pewnego dnia odpaliłem go i od razu zaczął nierówno chodzić, kopcić na biało, chodził na 3 cylindry, przełączał się co 2 sekundy z benzyny na gaz i odwrotnie. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania obroty spadały do 200 po czym wzrastały na 650. Szarpało nim i śmierdziało w całym samochodzie...
mondeo przewód przewód podciśnienie mondeo mondeo przewód paliwo
grzałka parownik thunderbird konfiguracja ariston hotpoint pralka
electrolux ew8tn3372p politechnika łódzka
Czy zasilacz 19V nadaje się do taśmy LED? Spawarki Paton - Innowacyjne i Niezawodne Rozwiązania