A co było przyczyną nagłego zainteresowania się turbiną? Szukaj dziury, która powietrze ucieka. I nie stukaj w nic więcej. Nie ma tam żadnej elektronicznej regulacji ciśnienia, jeśli to silnik Renault - gruszka zasilana jest kawałkiem gumowego przewodu zapiętym bezpośrednio do muszli turbiny. Albo otwarty EGR, co nie jest znowuż takie dziwne, albo przetarty...
Hehh,poprostu montaz do kitu.Chocby przeładowywał samochod to niema prawa go zwalić.
Przewód intercoolera sprawdź ten dolny od turbo.
mam passata b5 116KM 99r. Mam pytanie odnośnie obecności oleju w intercolerze.czy powinien on tam się znajdowac?słyszałem że jesli nie jest to wyrażna ilosc to nie jest to problem.wiem także ,że mam małą dziurke w intercolerze wyrobiła ją osłona ! czy to też wymaga nie zwłocznego remontu i czy ma to jakiś wpływ na wydajnośc turbiny?z uzasadnionej ciekawości...
Szukasz dziury w całym, 150ml oleju na 1000km to tyle co nic, chcesz się w koszty władować, czy zajęcia szukasz?
Dziura na przewodach doładowania by kopciła przy przegazówce i rury byłyby zaolejone. Przed turbo jest krótki przewód i wszystko na wierzchu po podniesieniu maski. Zresztą elastyczne od intercoolera też są na wierzchu, tam nawet kanał nie jest potrzebny. W sumie, po refleksji, chyba zawsze w 1.6 HDi, jak nie ładuje, to turbina była winna. Tam jest...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
(at)ElektrodaBot Jak ,,dobrać się" do alternatora, w WV T4 1,9 TD . Muszę go wyjąć. AI: Jaki jest rok produkcji Twojego VW T4? 1996 rok produkcji. Ciężarówka, waga: 2565 kg. AI: Czy masz dostęp do specjalistycznych narzędzi, takich jak klucze dynamometryczne lub podnośnik? Mam dostęp do wszelkich kluczy. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby wymontować...
Witam ja mam problem z passatem.b6 variant 2006 r. Mianowicie podczas jazdy i dodaniu gazu wylatuje mi dolny wąż od dolotu do intercoolera auto momentalnie traci moc na skrzyni DSG autem nie da się jechać . Miga w trakcie jazdy kontrolka świec żarowych. Po powrocie do domu próbowałem założyć ten element . Na postoju auto i turbo pracują obroty powyżej...
Witam wszystkich,auto jeździ dalej.Wina leży po stronie odmy.Jak ktoś tu na innym poście napisal,butelka coca coli do odmy i po klopocie. Dodano po 18 Oczywiście pustą butelkę 0,5l,podlączyć pod przewód z odmy i pamiętać aby zatkać otwór gdzie byl owy przewód.
Ja bym sprawdził przewód intercoolera doładowania. Obydwa gumowe. Gdy pęknie auto łapie lewe powietrze i przechodzi w tryb awaryjny nie chce ciągnąć. Sprawdź.
Jak w temacie, mam golfa tdi prawdopodobnie ze zmienionym chipem i chce sprawdzic / wstawic wskaźnik ciśnienia doładowania najszybszym sposobem ( co nie znaczy ze najlepszym ) jest podlaczenie go w przewod idacy od intercoolera do pompy wtryskowej. Wraz ze wskaznikiem bedzie trojnik, ktory wpinasz w rozciety przewod, 3 koniec podlaczasz do przewodu...
Ściągnij przewód intercoolera i zobacz czy nie ma tam czasem oleju. Przy tym przebiegu może lać turbo wtedy regeneracja demontaż miski czyszczenie smoka i po problemie ;) .
Witam serdecznie, od kilku dni mam problem w moim peugeocie z ciągłą praca wentylatora chłodnicy. Uruchamia się on nawet na zimnym silniku i po jego wyłączeniu działa jeszcze około 5 minut. Podłączałem komputer, wszystkie wskazania czujników temperatury cieczy chłodzącej oraz ciśnienia są w normie. To znaczy z powodu ciągłej pracy wentylatora, temperatura...
Też szukałem i nic niema z, plastikowej rury od intercoolera idzie cienki przewód do regulatora turbiny.
Witam wszystkich . Mam problem z Mercedesem c200 2.2 cdi z 2005r . Autko wchodzi w tryb awaryjny , co za tym idzie brak mocy . Diagnoza komputerowa wykazała błąd P2359 - problem z ciśnieniem doładowania . Kiedy na odpalonym silniku kolega daje tak do 2.5 tyś obrotów ja naciskając przewód intercoolera , brak ciśnienia ,miękki przewód . Wniosek brak ciśnienia...
na moje oko ten wąż to przewód intercoolera i stawiam, że ten czujnik to od ciśnienia/temperatury powietrza dolotowego (jak dobrze pamiętam to w tym silniku są razem)
Pęknięty przewód od intercoolera w nie widocznym miejscu . Temat zamykam
Witam. Wymiana czujnika nie pomoże, sprawdzić drożność przewodu od czujnika do kolektora wydechowego ( na 100% zatkany). 2. Odkręcić przewód od intercoolera lewa strona ,odłączyć kostkę od przepustnicy,sprawdzić czy po naciśnięciu (flapa) powróci do pozycji otwartej. 3 . Nauczyć się szukać usterki ,nie wymieniać podzespołów na zasadzie ( może to )....
Jak mogę odpiąć turbo? Przewód intercooler - kolektor ssący rozpinasz. Przewód rozpięty-żadnych zmian, więc chyba turbo ok, do str gorącej suche, od str zimnej suche,od str do intercoolera(przewody do intercoolera suche) dwie kropelki. Wydaje mi się że dziś kopci mniej, może wieczorem przegonię go i wypali resztki. Dodano po 3 może to być uszczelka...
I przewód od intercoolera nawet na 3tys obrotów był miękki ze lekko go ściskałem ale nw czy to przez to ze był w trybie awaryjnym?
Witam. Pojawił się problem z silnikiem w moim golfie III 1997r 1,9 TDI 90KM. Zauważyłem jadąc trójmiejską obwodnicą, że mam problem z wyprzedzaniem TIR-ów. Na 4 biegu maksymalne obroty to 2400 a na 5 jedynie 2200 a prędkośc na prostej to 120km/h. Gdy silnik ma optymalną temperaturę pracy jakieś 90 stopni to bardzo wolno wkręca się na obroty. Prawdziwy...
Przegiąłem pałę z tym ustawieniem pompy. Kilka godzin postoju i odpalenie trudniejsze. No i dymu też po kilku godzinach sporo. To spalanie na 100 km to też przegięcie.. Plan na jutro: 1. Wrócić do ustawień fabrycznych pompy. Koniecznie. Wtedy na zimnym lepiej palił. 2. Odpiąć przewód intercoolera i zobaczyć jak dmucha. Przewód między IC a kolektorem...
Sprzęgło ślizga, tarcza sprzęgła do wymiany. Najlepiej wymienić cały komplet sprzęgła. Oczywiście skrzynia do zdjęcia by się do tego dostać. myslę że po sprawie, okazało się że przewód gumowy od intercoolera lecący do turbo był walnięty, 70 zł i po bólu, focus przestał wariować.
Witam serdecznie, od kilku dni mam problem w moim peugeocie z ciągłą praca wentylatora chłodnicy. Uruchamia się on nawet na zimnym silniku i po jego wyłączeniu działa jeszcze około 5 minut. Podłączałem komputer, wszystkie wskazania czujników temperatury cieczy chłodzącej oraz ciśnienia są w normie. To znaczy z powodu ciągłej pracy wentylatora, temperatura...
a przewód do intercoolera jest cały? bo jak na czarno dymi, tak naprawdę dymi jak parowóz to gdzieś masz dziurę i za mało powietrza dociera do silnika. pozdro
to wychodzi na to że podpiera mu hydraulikę z tego co piszesz. A jakie ma ciśnienie oleju przy tych 3 tys? I jeszcze jedno weź rozłącz przewód od intercoolera i zobacz czy dalej jest to samo jak przygazujesz, jaki masz tam olej klasa?
ten (niby filterek) to jest zawór jednokierunkowy i powinien przepuszczać powietrze tylko w jedną stronę, przewód od turbiny możesz zdjąć ale musisz mieć w zapasie cybant aby go mocno potem ściągnąć żeby nie spadał, ta czarna kula to akumulator podciśnienia, te przewody to ogólnie się nazywają "przewody podciśnienia", widzę, że chyba masz silnik 90...
Mimo zimna na dworze poszedłem do samochodu jeszcze posprawdzać. Odpinałem wszystkie kostki z czujników po kolei, odpalałem sam. po odpięciu każdej kostki i żadnej poprawy. Za każdym razem na tablicy wyskakiwał komunikat o błędzie i je na bieżąco kasowałem. Odpiąłem przewód z turbo idący do intercoolera jak i przewód z przepustnicy idący również do...
Panowie jak by to uszczelniacze to olej prawdopodobnie pojawiał by się w wydechu też i przed turbo ale go tam nie ma jest tylko za.Sprawdziłem też i odmę jest drożna delikatnie dmucha przez nią na odpalonym,nawet przeniosłem przewód od niej bezpośrednio z przed turbiny do filtra powietrza bo myślałem ,że turbo wyciąga olej z niej i nic.Strona ssąca...
Witam mam takie pytanie zauwżłyem, że do intercoolera nie idzie żaden przewód z kostķą jest tylko goły czujnik, czy to jest normalne? Dododam, że komputer nie pokazuje żadnych błędów auto normalnie chodzi ma moc. https://obrazki.elektroda.pl/1624467200_... https://obrazki.elektroda.pl/5678471800_...
Z okolicy chłodnic może być tylko kilka możliwości powstawania tłustych nalotów ; wyciek płynu chłodniczego , czynnika klimatyzacji, nieszczelny przewód lub chłodnica intercoolera ( jeśli w taki jest wyposażony) . płyn ze spryskiwaczy reflektorów raczej bym wykluczył bo nie zostawia tłustych śladów z racji tego ,że jest na bazie alkoholu .
Podłączałem go do interfejsu diagnostycznego lecz na ciepłym silniku zero błędów niewiem ale to morze jest istotne niedawno spadl mi przewód od intercoolera sprawdzałem też zawór egr bo myślałem że sie przycina ale on sie otwierał był brudny ale bez przesady a no i gdy po odpaleniu gdy nie ma siły troche kopci na biało
Witam mam mały problem z czarnym dymem. Jak nim jade to odrazu jak wchodzi jakies obroty sadzi czarnym dymem.Przeczyściłem przewody do turbiny, i z intercoolera do turbiny.Max obrotów 4,5tys.Tez jest tak że jak wcisne gaz i powyzej 2tys obrotów to przewód od kolektora do intercoolera pęcznieje.Co to może być za przyczyna że tak czarnym mocnym dymem...
Panowie trochę mnie nie było, ale przejrzałem dziś auto przewody od intercoolera są ok, natomiast zauważyłem dwie sprawy. MAF na biegu jałowym mam wymagany około 250 natomiast wartość rzeczywista to 400+ wraz z wzrostem obrotów np. 3200 obrotów wartość wymagana to 365 a mam 401. I tu mi chodzi po głowie przepływka. Ale co mnie zaciekawiło, oglądałem...
No to ja miałem ten n75 dziwnie podłączone.. na out była gruszka ale przewód z vac prowadził do jakiegoś przelotu od intercoolera przy turbinie, podmieniłem kable zgodnie ze schematem, czyli na vac podłączyłem źródło podciśnienia i gdy zdjąłem przewód przy gruszce było czuć już wyraźne zasysanie lecz sztanga w dalszym ciągu ani rusz, może jakieś logi...
Witam mialem taki sam problem w audi a6 c5, uszkodzona był przewód gumowy, ktory idzie od intercoolera do turbiny, sprawdz to, nic nie koszstuje.
otóż tak ten gumowy przewód od Turba do Intercoolera się tylko troche nadyma sprawdzałem w innym Escorcie znajomego u niego jest o wiele bardziej czuć.. przewód od Turbo do Boostera sprawny i sczelny (zakładałem nowy dla pewności), bez śladów ropy.. sorka za nieobecność na forum, problem z netem.tyle co ze swoimi zdolnościami mogłem to sprawdziłem,...
Witam! Jak w temacie - turbina po regeneracji padła po raz drugi. Samochód volvo s60 d5, przebieg 265 tyś km. Turbina po włożeniu działała przez moment prawidłowo, po chwili zaczęła wydawać dziwne dźwięki (jakby gwizdało, później coraz dziwniejsze świsty), także szybko wróciłem do zakładu.. mechanicy zdjęli wąż gumowy bezpośrednio z nią połączony i...
U góry jest przewód olejowy, śruba i podkładka. Wygląda jaby tam się sączylo
olej pojawia się pomiędzy turbiną, a intercoolerem, tam nie ma odmy, przewód odmy jest przed turbem olej idzie z turbo bo przed nim rura jest czysta auto obecnie stoi w trasie, w płynie chłodzenia pojawiło się od groma emulsji i ciśnienie, olej czyściutki, prawdopodobnie turbo cieknie bo pozapychane tą emulsją są odmy... chłodniczka oleju, czy uszczelka...
Jeśli dymi na biało to z pewnością zaciąga olej z intercoolera ( jeśli taki masz zainstalowany) a do niego może puszczać olej turbina lub odma ( odpowietrzenie skrzyni korbowej). Zdejmij przewód powietrza za turbiną i zobacz czy są w nim ślady oleju lub zdemontuj intercooler i sprawdź .
A sprawdzałeś jakie powinny być fabrycznie bo ford nie ma umowy gwarancyjnej z boschem i parametry dla forda są nieco inne ( mamy wykupioną tylko technologię ), ale jeśli jesteś pewien za wtryski to przed porannym uruchomieniem odepnij bałwanek ( przewód doładowania od intercoolera po lewej stronie jak masz otwartą pokrywę silnika) i po upewnieniu że...
Ok. Wielkie dzięki za odpowiedź. A tak z ciekawości to po co jest ten przewód z pompy do turbiny?
Ostatnio wymieniony filtr paliwa, powietrza, oleju oraz przewód od intercoolera zassysający powietrze. Zawory również były regulowane. Co do zmiany biegów - mam takie zastrzeżenie, że jak samochód rusza to musi startować od 1 biegu i leci po kolei wszystkie biegi (nawet na pusto gdy manualnie wrzuce mu 3, to wskazuje przegrzanie sprzęgła). Dodatkowo...
Olej jest dobry. Poprzedni właściciel wymieniał tuż przed sprzedaniem. Po przejechaniu ~600km nie zauważyłem ubytku oleju. Niestety nie wiem jaki to typ oleju i jakiego producenta. W najbliższym czasie zamierzam wymienić siatkę tłumika, nowy rozrząd + sprawdzić samoregulatory hydrauliczne. Rozrząd ustawię książkowo, a olej... Chyba kupię motul. Dziś...
Witam Może ktoś wie jak wymienić przewody podciśnienia od tego zaworka na zdj koło zbiorniczka wyrównawczego ??(Bo wspomaganie hamulca działa ale jak szybko nacisnę parę razy to słabiej) Chodzi o wyjście z zaworka do kabiny (wężyk przy przewodach do nagrzewnicy) No i po co jest przewód od rury powietrza z intercoolera na zdj i wchodzi do kabiny przy...
Witam. Mam notulauf i nie mogę sobie z tym poradzić. Zdjąłem gumową rurę z EGR od intercoolera i tam ta patka jest cały czas otwarta. Czy tak ma być? Gdy zatkałem ręką te otwór to auto zgasło. Słyszałem, że można zaślepić EGR ale jak? Tamten przewód co idzie od turbiny do EGR? A moze jest jakiś szybszy i łatwiejszy sposób na zaślepienie tego tak do...
Ponawiam swój post związany z zapytaniem o zawór dv, gdyż nikt nie udzielił mi odpowiedzi. Mianowicie mam założony już blow off na wężu od intercoolera do przepustnicy. Podciśnienie podłączyłem z kolektora ssącego. Chodzi o to, że nie wiem co zrobić ze starym zaworem dv jest na swoim miejscu ma tylko zablokowany przewód podciśnienia i potrzebuje informacji...
Witam. Autko jak w opisie. Otóż. Lał olej spod wału, wałków prawa i lewa. Wymieniliśmy uszczelniacze (widać było ich znaczne uszkodzenie) i poskładaliśmy rozrząd (wcześniej zrobiliśmy znaki bo kiedy ustawiłem wszystko na GMP pompa wtryskowa była całkiem inaczej niż jak "fabryka" podaje) Autko odpaliło ale kopciło strasznie na czarno. W każdym momencie...
a co do Twojego problemu to nie wiem jak jest w tym przypadku zbudowana turbina ale napewno ma oś na której jest wirniczek( u mnie w oplu na jednej osi są 2 wirniczki -jeden po "stronie powietrza" czyli wtłacza powietrze a drugi od "strony spalin" czyli wypycha je do kolektora) bardzo możliwe że ta oą ma niewielkie luzy ale na tyle duże że ją słychać....
Teraz pytanie czy jak gruszka nie chodzi to po dodaniu gazu do 3tys przewody od intercoolera powinny być twarde Jak gruszka nie zaciąga sztangi to praktycznie nie ma doładowania. Najłatwiej sprawdzić podciśnienia wakuometrem, ale możesz spróbować podać na krótko podciśnienie na gruszkę kawałkiem wężyka bezpośrednio z króćca wakupompy
Mam pytanie,jak sprawdzić czy odma działa prawidłowo,ponieważ mam pewne podejrzenia że jest wadliwa.Zrobiłem regenerację turbiny i kompresora,a w dalszym ciągu jest olej w przewodach interkcolera,oraz pokazuje się cały czas olej na tłumiku spustowym osuszacza powietrza.Z silnika ubywa ok 3 litrów oleju na 8 tyś km,zdaję sobie sprawę że przy przebiegu...
seb_pl-czy naprawdę tak ciężko zrozumieć to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... i to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49... ? To może podpowiesz mi,jak to zredagować,aby było zrozumiałe dla każdego,kto ma choć jeden zwój mózgowy więcej od szympansa?
to jest chyba zaślepka z halogenu jak sie nie mylę szukaj na tych grubych przewodach do i z intercoolera czy nie ma pęknięć najczęściej na kolankach pękają
Wygląda to na przewód intercoolera.
Tak tylko na marginesie dolot szczelny - nie rozerwało gdzieś przewodu intercoolera lub jego samego ???
Cześć, mam problem ze swoim Passatem, zamontowałem nową turbinę. Po montażu okazało się że musiałem jeszcze wymienić 2 przewody intercoolera, parę uszczelek na przewody i 3 spinki na przewody intercoolera. Samochód teraz nie kopci, nie podkapca, ma moc, wydaje się nawet, że więcej niż przed usterką turbiny. Ma kopa, lecz turbina dość uciążliwie gwiżdże,...
P1470 to przetwornik ciśnieniowy regulacji ciśnienia doładowania. Do sprawdzenia szczelność podciśnień, przewodów powietrznych, intercoolera, stan turbiny, przetwornik ciśnienia doładowania, elektryka..... Chyba najczęściej powtarzający się błąd w CDI ..
Olej leci z turba? Sprawdź przewody intercoolera czy są suche.
P2279 - nieszczelność w układzie wlotu powietrza. Jeśli nie widać nieszczelności przewodów , intercoolera itp to trzeba sprawdzić na Techu parametry przepływomierza. mało prawdopodobne że to wina egr, ale nie zaszkodzi go przeczyścić.
Po wymianie dwóch przepływomierzy (pierwszy używany, drugi nówka oryginał). Czyszczeniu EGR z całą chlodniczką, zaślepianiu itp. Mycie wszystkich przewodów, katalizatora, kolektorów, intercoolera przyszedł czas na sprawdzenie luzów zaworowych i sprawdzenie głowicy bo samochód nadal był słaby, a na wolnych obrotach pracował równo. Problemem okazała się...
Sprawdź dobrze przewody od intercoolera do turbo. Jak jest nieszczelność to dymi na czarno.
Z doświadczenia wynika, że jest to zazwyczaj któryś z przewodów do intercoolera.
witam nachodzi mnie na załozenie intercoolera do mojego rovera 420td. intercooler i kolektor ssacy mozna kupic za rozsądna cene lecz przewody intercoolera sa strasznie drogie ponieaz kosztuja uzywan okolo 300zl znalezlem tylko 2 sztuki na allegro i mam pytanie gdzie mozna takie zamienniki kupic lub takie weze wysokocisnieniowe
intercooler caly, przewody do intercoolera też całe, brak nieszczelności, podcisnieniowe też. Który zaworek jest od sterowania turbo, w planecie mam opcje testowania elektrozaworów turbo, i pisze aby nasłuchiwać psrtykania, lecz nic nie psrtyka...
No te dwa przewody do intercoolera nazywa się "bałwankami" :D
Jest na przewodzie od przepustnicy do intercoolera https://obrazki.elektroda.pl/5381032400_...
Sprawdź kolektory, intercooler, zawory podciśnienia i przewody do intercoolera/turbiny. No i oczywiście łożyska na rolkach paska osprzętu i rozrządu, pompę wody. pozdr
Delikatny? Kupa śrub z czego dwie główne w ramie, blokowane plastikiem, który albo pęka albo się obraca. Do dokręcania trzeba zdjąć koło, w otwór wchodzi tylko klucz oczkowe. A tak-3 nakrętki od kolektora wydechowego(dwie od dołu jedna od góry, 1 nakrętka od obejmy wydechu, śrubka 6 od przewodu intercoolera + opaska. 2 śruby dolnej poduszki(jedną odkręcić,...
Ale patrzyłem te przewody podcosnienia i intercoolera i nie widać nigdzie dziury.
Zajrzyj do przewodu między turbiną a intercoolerem, sprawdź czy nie ma tam oleju. Zainteresowałbym się też odmą.Wytłumacz też dokładniej to zdanie "Drugą myślą przy naprawie to ściągnięcie przewodu od intercoolera i wtedy ciśnienie oleju ustało, po założeniu powróciło". Co masz na myśli pisząc "ciśnienie oleju"?
Z tego co ja widzę jest to chłodnica powietrza czyli w najgorszym wypadku turbina do wymiany bierze olej, który wędruje właśnie do intercoolera i częściowo wydostaje się przy nim przez jakąś nieszczelność na przewodzie
mogą być mało drożne przewody od intercoolera i sama chłodnica, zobacz czy tam nie ma nagromadzonego syfu. A co ze spalaniem ?
Dzięki, ale okazało się że miałem dziurę w przewodzie do intercoolera, wymienione i wróciłem w zachwyt nad osiągami mojego paska 😁 nic nie kopci a jazda nim to przyjemność! Pozdrawiam i dzięki za pomoc! ☺
Organoleptyczna diagnoza chyba załatwiła sprawę no może nie na 100% ale na 90% (po zdjęciu przewodu z intercoolera pociekł olej, więc to raczej turbina). Pozdrawiam
Czy w momencie podłączenia "Na krótko" przewodu ciśnieniowego wychodzącego z łącznika intercoolera (zasila on elektrozawor sterujacy) z zaworem westgate turbo powinno ciągle doładowywać maksymlnie?
nie wiem czy czasem nie trafiłeś na moje posty ale uspokoję Cię bo objaw "filmu" olejowego w rurach powietrza doładowanego to normalna sprawa w TDI i jak sam słusznie wyczytałeś jest to olej, który się do tych rur dostaje właśnie z odmy (choć czasami mylnie jest interpretowany przez innych mechaników jako kończące się turbo - co jest oczywiście nieprawdą,...
Po obejrzeniu i posłuchaniu myślę, ze praca silnika zarówno na wolnych i wysokich obrotach jest prawidłowa. Mój pracuje podobnie. A co do tego huczenia to rzeczywiście dźwięk ten mógł być " przykryty" a po za tym rozłączane były przecież przewody intercoolera i to też mogło trochę odmienić "klang " silnika. Turbina nie startuje od 2 tyś obrotów tylko...
Podepnij alt , ale zdejm pasek. Włącz zapłon , ujmij za koło pasowe i kręc nim. Powinieneś czuć płynny wyczuwalny opór, który zniknie jak odepniesz 3-pinowa wtyczkę. Nie możesz czyć coś a'la przeskakiwanie, jak byc próbował zakręcić silnikiem modelarskim. Bardzo często problemem jest-mało kto zwraca na to uwagę- błedne złożenie tego alternatora. Polega...
Usterka zlokalizowana. Jutro napiszę co było przyczyną jak poskładam wszystko. Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Była mała nieszczelność w przewodzie od turbiny do intercoolera.
Witam jestem tu nowy i mam problem ze swoim paskiem, a mianowicie 3tyg temu regenerowalem turbo wyczyscilem wszystkie przewody od intercoolera wszystkie kanaly olejowe w silniku odme nowy filtr zlozylem paska pojezdzilem 3 tyg i zauwazylem ze spadla mu moc i co sie okazalo ze wylalem szklanke oleju ITC. Moze wy mieliscie podobne zjawisko jak tak to...
wcześniej turbo lało?? jak tak to możliwe że olej silnikowy został w układzie sprawdz przewody od intercoolera, zdaża sie że olej dostaje sie do wydechu z turbo i tez będzie śmierdzieć ale jak wymieniłeś to stawiam na intercooler
Jeśli na przewodzie od intercoolera nie ma czujnika ciśnienia tylko wężyk to ja 99% jest on przerwany, dlatego sterownik nie widzi ciśnienia doładowania. Sterownik raczej nie będzie miał w sobie oleju bo widzi prawidłowe ciśnienie atmosferyczne.
Przepływomierz i stan przewodów ciśnieniowych do intercoolera ze sprężarki i dalej. Wyrzucanie ON świadczy o zbyt bogatej mieszance, a więc powietrze ucieka.
Prosta sprawa - turbina zassała olej z intercoolera i dlatego te "szaleństwa ". W pierwszej kolejności wyczyść z oleju przewody i intercooler. Ileż to nowych i ciekawych rzeczy człowiek się dowiaduje z tego forum.Może dać nowy intercooler i nowe przewody a usterki się nie pozbędzie. Po pierwsze intercooler jest między sprężarką a silnikiem, a po drugie...
Witam. A ten wężyk idzie do chłodnicy płynu chłodzącego czy do intercoolera?
Turbo być może pluje olejem( po rozłączeniu przewodów od intercoolera pewnie wyleje się sporo oleju). Lub co mniej prawdopodobne leje np. wtrysk i podniósł się poziom oleju i przez odmę go zassało, ostatnio znajomkowi właśnie tak rozbiegł się Opel Combo.
No to trzeba zmierzyć zasilanie na MAP. Najlepiej z podpiętym. Potem sygnał ile V na sygnałowym względem masy. Potem to samo ale na wtyczce ecu i ciągłość przewodu ECU - MAP. Czasem podłączałem baterię 1.5 -1.6 V (nowy paluszek AA) czy pokaże ciut poniżej 990 mabr. Jak na wyjściu MAP będzie 4,5 V to na 100% uszkodzony. PS MAP sensor jest na wyjściu...
Dodaje log z puszczonym przewodem z intercoolera bezpośrednio na zawór WG turbo z pominieciem elektrozaworu sterującego. Turbo powinno pomopować max do przeładowania. I w logau widać jak cyklicznie ładuje max odcina i znowu ale auto jak nie miało mocy tak nie ma.. Gdzie szukać problemu?
Dokładnie, w pierwszej kolejności wymień tą podciśnieniówkę. Możesz też sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania powietrza. Jest na przewodzie dolotowym intercoolera. Lubi się bardzo mocno ,,zasmarkać,, olejem. Efekt, sterownik złapie chwilowy błąd, po czym zaczyna podstawiać standardowe wartości (z reguły mocno odbiegające rzeczywistym).
Na filmie widać, że na biegu jałowym lekko się cofa cięgno, kilka milimetrów przy przygazowaniu pokazuje właśnie to film https://youtu.be/0-lRKVRMA-4. Przy podłączonym podciśnieniu pojawia się takie "szuranie" w przewodzie intercoolera, jakby metaliczny dźwięk. Podczas jazdy, idzie jak "kuna" niestety również pojawia się ten hałas a później zapala się...
Dokładniej skupiłbym się jeszcze raz na sprawdzeniu szczelności przewodów od intercoolera , oraz od turbo - wszystkie przewody w tamtej okolicy. Miałem identyczne objawy nic nie było widać gołym okiem ale po wymontowaniu każdego przewodu i obejrzeniu jeden z nich był popękany co skutkowało większym spalaniem , mniejszą mocą , dymieniem i gdy sią turbo...
Sprawdż bardzo dokładnie szczelność intercoolera i przewodów ciśnieniowych na drodze turbosprężarka->intercooler->kolektor ssący. A zawór recyrkulacji sprawny? Grześ
Z tego co piszesz samochód po programie (oryginalna wartość doładowania to 1948), pasowałoby wstawić logi co najmniej 003, 008,011, 001, 000 dynamiczne i statyczne. Może masz nieszczelność na przewodach od intercoolera. Miałeś program i wstawiłeś jeszcze boxa? Dziwne i szkodliwe dla samochodu, box podkręca tylko napięcie na pompie i od najniższych obrotów...
A może postawić samochód, do przewodu zbiorniczka wyrównawczego założyć wentyl od koła samochodowego nabić trochę powietrza, żeby zrobić niewielkie ciśnienie o zobaczyć gdzie się leje? :) Ale okolica którą opisałeś wskazywałaby, że chłodnica spalin od EGR puściła do wydechu..
Przy błędzie czujnika wałka rozrządu silnik nei pwinien zgasnąć. Spróbuj sprawdzić ciśnienie na szynie. Silnik zgaśnie gdy nie będzie regulacji ciśnienia. Ciśnienie za wysokie > 140 MPa. Uruchom silnik na plaku , odłączając przewód od intercoolera.( od storny przepustnicy) Przy równomiernym psikaniu plakiem silnik powinien pracować. Żadna procedura...
Laguna 2, 1.9 DCI 120 KM, 242 000 km. Na świeżo przerobiłem temat w dniu wczorajszym. Samochód na zimnym silniku nie chciał ruszyć z miejsca, zapalała się rzeczona kontrolka, komputer przechodził na tryb awaryjny i tylko 2800 na obrotomierzu. Kopcił "jak stary Jelcz", jeśli nie zdjąłem wtyczki z czujnika ciśnienia sprężarki. W moim przypadku rozszczelnił...
Problem został rozwiązany częściowo ponieważ nieszczelność została zlokalizowana w pierwszym przewodzie z prawej strony zaraz za intercoolerem ale to nie wszystko ponieważ zaczął się zapalać błąd silnika że wartości silnika są nie prawidłowe. Została następnie zrobiona turbina bo zaczęła puszczać od strony zimnej wiec olej w układzie i czujnik przepływu...
Sprawdź czy przewody gumowe od turbiny do intercoolera a potem do kolektora nie są uszkodzone.Szukaj pęknięć i wycieków oleju bo to wygląda na utratę ciśnienia na jakiejś nieszczelności.
uszczelni intercoolera czyścić intercoolera przepustnica intercoolera
generator regulacja wypełnienia oblicz moment napędowy kondensator mniejszy zasilacz
droga dojazdowa droga dojazdowa
Diody Schottky'ego w panelach JA Solar 380W Klapka mieszalnika powietrza do Opel Zafira A - gdzie kupić?