odświeżę temat. Mam webasto thermo top C odpalane z pilota i wydaję mi się że uszkodzona jest pompka obiegowa a niestety nie mam interfejsu ani nie znalazlem w okolicy nikogo kto by mógł się podpiąć i przetestować. Objawy są takie że po odpaleniu chodzi kilka minut wyłącza się na jakiś czas i włącza ponownie, rura wodna od webasta wychodząca jest ciepła,...
Zrobiłem Zadziałało Nie była to pompa paliwa. Ogrzewanie faktycznie to o mocy 7kW, zegar zupełnie inny od tych mniejszych mocy. Diagnozowanie poprzez tą migającą "kropkę". Przyczyną był zabrudzony czujnik płomienia. Wyjąłem od góry bez demontażu pieca z auta. Był nagar wyczyściłem i zadziałało. Potrzebuje teraz przewód do wydechu, bo stary jest dziurawy...
Maszyna to 7car SVC 777 III. Współczuć nie współczuć, dziwna sprawa, bo znam paru ludzi, którzy też to robią i nic im się nie dzieje. tak jak mowie, w salonie 7car podczas szkolenia i testów maszyny, również była podłączona ze 3 godziny, ale używana wiadomo, łącznie może z godzinę, także nic się nie działo, a tak jak mówię, przedłużacz miał z parę lat...
Z znajdującego się na przewodzie do nagrzewnicy zaworu wycieka płyn chłodniczy. Do tego zaworu doprowadzona jest linka z wewnątrz kabiny pasażera. Po trzepieniu wychodzącego z tego zaworu wycieka płyn chłodniczy. Proszę o radę dotyczącą nazwy tego podzespołu, oraz jego wymiany. PILNE pozdrawiam
Witam. Sprawdź zawór na przewodzie wodnym do nagrzewnicy, o ile pamiętam po odłączeniu kostki powinien się otworzyć. Często się zacinały.
WEWNĘTRZNA średnica przewodów wodnych przy nagrzewnicy 16mm. Wąż, króciec i opaski w każdym normalnym sklepie motoryzacyjnym. http://obrazki.elektroda.pl/6181789500_1...
Witam . Kable białe to najprawdopodobniej termiczne zabezpieczenie silnika . Niedawno montowałem całkiem nowe nagrzewnice co prawda wodne , ale też miały wyprowadzone 2 przewody z oznaczeniem T i z nich sterowałem stycznik załączający silnik . Pozdrawiam.
Popraw pisownie. Syf w nagrzewnicy, dotknij przewody wodne które idą do nagrzewnicy, czy są gorące.
Odpiąć przewody wodne od nagrzewnicy, założyć wąż od karchera, przepłukać pod ciśnieniem. Jeśli klimatronic, sprawdzić błędy silniczków klap i test, mogą się zawieszać. Nowy płyn i odpowietrzenie całego układu.
To dupa nie mechanik. Zdecydowanie odradzam wszelkie uszczelniacze. Pompa do twojego auta kosztuje 80 złotych, wymień i będzie spokój. Jak wlejesz uszczelniacza to pomoże na krótko, ale musisz się liczyć z tym, że:; - może zatkać chłodnicę - może zatkać nagrzewnicę - może zatkać kanał wodny w głowicy lub bloku albo któryś z przewodów gumowych. A koszty...
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
Witam ponownie , przepraszam ze tak dlugo mnie nie bylo. Mialem pilny wyjazd. dzisiaj zanurkowalem w komore silnika miedzy chlodnice a silnik. zdjalem przewod powrotny z nagrzewnicy zeby sprawdic czy plyn przechodzi z nagrzewnicy do silnika. i probowalem dmuchac ustami w przewod i wrazenie jakby byla zapchana chlodniczka lub zawor ogrzewania zamkniety....
Problem najprawdopodobniej leży po stronie nagrzewnicy lub jej podłączenia, jak już wyżej koledzy napisali. Skontroluj wystające poza grodź (od strony silnika) przewody wodne nagrzewnicy. Jeśli nie ma na nich śladu nalotu (najczęściej zielonkawego) lub nie są wilgotne, najprawdopodobniej będziesz musiał wymienić nagrzewnicę.
Moim zdaniem te elementy nie są częściami przewodzącymi obcymi, bo zawierają się w granicach pojedynczych, zwartych "klocków", które ani nie wychodzą poza obszar pomieszczenia, ani nie są pogrążone częściowo w ziemi, ani też nie są w stanie przywlec do pomieszczenia obcego potencjału przez instalacje nie-elektryczne (bo te są z tworzyw sztucznych)....
Przepłukałem chłodnicę nagrzewnicy bieżącą wodą wchodząc przewodami zdjętymi z pompy wodnej. Usunięte podczas płukania brudy, rdza i szlam spowodowały, że normalnie bez blokowania przepływa ciecz układu chłodzenia przez nagrzewnicę a tym samym mam ciepło w samochodzie.
Pod maska znajdz 2 przewody ktore wchodza do kabiny . Porównaj ich ciepłote z innymi przewodami wodnymi. To sa dwa przewody wodne ktore wchodza do nagrzewnicy. Jezeli ich cieplota na goracym cilniku jest taka jak inne przewody to problem tkwi gdzies na klapkach sterujacymi przy nagrzewnicy. Jezeli jest cos nie tak z ich grzaniem to problem tkwi przy...
Planowałem podgrzewacz zamontować na przewodzie tuż przed nagrzewnicą i dlatego myśle o przekazniku cyklicznym ponieważ woda wcale tam nie zasuwa.A może po prostu powinien być zamontowany przed pompą wodną wtedy można go zasilić np stale na 10min tak jak piszesz. A wiesz jak duże ciepło właściwe ma woda (płyn), a grzałeczki zaledwie 600 W. Spokojnie...
Wentylator ma 150W i wydajność 320 m3/h wiec powinien dać radę przepchnąć powietrze do wszystkich kratek, ewentualnie będzie można pomyśleć nad przydławieniem przelotu na krótszych rurach. Co do temperatury to zależy od rodzaju przewodów jakie zastosujesz, aluminiowe mogą powodować lekkie wychłodzenie powietrza ale ciepło i tak zostanie oddane do kabiny,...
oj bigpablo widać że nie użerałeś się jeszcze z tym tematem w tym aucie. do autora: ja spuszczam przez przewody wodne od nagrzewnicy
Wątek kilkakrotnie poruszany, konkretnie chodzi o garba. Mam taki pomysł owinąć tłumik przewodem miedzianym, nagrzewnica, wentylator, pompa wodna (na 12v) i w tym problem, skąd wytrzasnąć taką pompe??
Sprawdź czy nie masz urwanej linki od zaworu wodnego ( wychaczona, zwrwane pokrętło , zatarty zawór). Sprawdż czy przewody wodne idące do nagrzewnicy są ciepłe.
Witam. Czyściłam nagrzewnicę lecz nie przyniosło to wyczekiwanego efektu. W sobotę ponownie będę czyścił nagrzewnicę lecz z inną chemią i w inny sposób, może pomoże. Przepływ przez nią jest minimalny nie taki jak być powinien. Odłączając przewody od nagrzewnicy i robiąc mostek przewody się nagrzewają więc obieg jest. U mnie jest ogrzewanie postojowe...
A gdyby podgrzewać olej woda z kotla, przez wymiennik np plytowy. Dobry pomysł i warto nad nim zasiąść. Wydaje się, że podstawowy problem to "mobilność". Większość kolegów buduje swoje podgrzewacze "przypięte" do palnika. W razie serwisu kotła ostawia się taki palnik razem z podgrzewaczem, albo uchyla razem z drzwiami i po kłopocie. Ja z racji "dualnego"...
Mam pytanie w do specjalistów od magnetyzmu. Zgubiłem płytki okalające przewód wodny w tym induktorze (zaznaczone na zdjęciu). Z jakiego materiału je wykonać? Podejrzewam że powodują "wykrzywienie" pola magnetycznego. Pozdrawiam
Masz niedrozne przewody wodne do parownika gazu lub zapomniałeś odpowietrzyć układ wodny-parownik zamarznie bez ogrzewania.
jak mechanik sprawdzal to moze byc problem.jak jest nagrzewnica nisko umieszczona splywaja tam wszystkie brudy.ja to robie przed zima tak choc nie w megance:odpinam w wygodnym miejscu przewody wodne od nagrzewnicy i woda z wodociagu w obie strony kilka razy pod cisnieniem wszystko wyplywa i poprawia sie przeplyw.grzeje jak trzeba.
ewidentnie za mała wydajnośc termiczna reduktora. Jeśli połączony w szereg z nagrzewnicą to nie masz zaworu na nagrzewnicy ? I czywiście w szereg ale pierwszy w szeregu zasilany gorącą wodą z pompy wodnej jest reduktor a nie powrotem z nagrzewnicy. Sprawdź czy przewody wodne nie są za długie bo przepływ jest za mały. Powrót z reduktora ma być gorący....
Ok mam taki przewód dłuższy dobry do tego to złoże go i po obserwuje co się będzie dziać . A tak jeszcze zA pytam bo taki jeden gość polecił mi żeby przenieść reduktor (bo u mnie jest pod zderzaki em zaraz za nadkolem ) na górę i podpiąć pod przewody wodne od nagrzewnicy
A odpowietrzyłeś dobrze układ chłodzenia? Być może siedzi gdzieś korek powietrzny, przez co nie ma obiegu przez nagrzewnicę. Jak nie ma odpowietrznika na jakimś przewodzie, to ja ściągam zawsze najwyżej położony przewód "wodny", żeby wypuścić powietrze z najwyższego punktu układu chłodzenia.
Po pierwsze, jeśli masz nowy termostat to po jakiego grzyba Ci ten karton? Po drugie, sprawdzić organoleptycznie przewody wodne które idą do nagrzewnicy. Może klapa regulacji ciepło zimne stoi?
Wchodzi sprężynką do silnika inaczej chyba nie wejdzie a ten cypelek możesz dać do góry , z tego co piszesz to nagrzewnica do wymiany , nie ma tragedii , ale odłączenie przewodów wodnych w komorze silnika to już tragedia .
Gdyby to by byla Norwegia czy Niemcy z cena gazu pod 1.20 euro to może i bym też zakładał zaworki i podgrzewacze. Co mi pomogło w zimę skrócić dość zauważalnie czas przełączania na gaz. To zaizolowanie przewodów wodnych pianka z nagrzewnicy do reduktora gazu oraz oblozenie reduktora styropianem- mam trochę odsłonięty reduktor gazu. Wskazówka temperatury...
Słąby nadmuch, znaczy wentylator niedomaga ? Może coś się zablokowało w przegrodach regulujących przepływ powietrza przez nagrzewnice. Jeżeli temperatura płynu jest OK, silnik nagrzany, to może nie załącza się obieg prze nagrzewnice umieszczoną w okolicy dmuchawy, wystarczy sprawdzić, czy przewody wodne idące do nagrzewnicy są gorące zasilający i powrotny....
Żadnych zaworków nie trzeba poza tym o którym wspomina kolega Harley. Zasilanie nagrzewnicy jest z kolektora wodnego łączącego głowice a powrót w pompę wody lub dolny przewód łączący ją z chłodnicą.
mozesz przy silniku dwa przewody wodne wchodzące do kabiny do nagrzewnicy zmostkować razem i całkowicie w ten sposób wyeliminować nagrzewnicę niestety musisz pilnować temperatury zmniejszysz w ten sposób obieg do przejechania jakieś odcinka np do warsztatu ok natomiast dłuższych tras nie polecam
Czy ja tam widzę jakieś cięgło od tej gruszki? A w środku pewnie jakaś klapka do zamykania obiegu wody? Bo to wodne przewody? Czy te przewody idą do nagrzewnicy?
Po wymianie nagrzewnicy, klimatronik zaczął dziwnie się zachowywać. Jak jest zimny silnik i temp. ustawiona na 20* zaraz po odpaleniu silnika zaczyna mocno dmuchać a jak silnik złapie trochę temperatury nie działa AUTO, działa tylko ręcznie ustawiony 9 bieg dmuchawy, pozostałe nie działają, ogrzewanie też nie działa bez względu na ustawioną temperaturę......
ten wlacznik powinien byc wcisniety!!! a diody czerwona sygnalizuje prace elektrody zapłonowej natomiast zielona prace palnika wszystko znajduje sie po lewej stronie(u dolu) pod uchylna klapka.Jesli chodzi o turbinke to przedmiot(gruszka znajdujaca sie na rurze wodnej dochodzacej do nagrzewnicy wychodza z niej 2 lub 3 przewody poszukaj a najlepiej zrob...
Sprawdziłem dziś te przewody gumowe wychodzące z silnika i idące do tych rurek stalowych przechodzących przez ramę i znalazłem jeden przewód gumowy wychodzący z płaszcza wodnego który był delikatnie przetarty za opaska ( ale nie było widać wycieku ) Nie zauważyłem tam nic podejrzanego.Namierzyłem też drobny wyciek płynu z głowiczki sprężarki , z tego...
Sprawdź metalowe przewody wodne na które zakłada się przewody gumowe prowadzące między innymi do nagrzewnicy . A sprawdzałeś drożność nagrzewnicy i węży dmuchając w nie ustami czy tylko wizualnie.
Kolego dokrecacz... 1.Przy niedomykajacym sie termostacie na zimnym silniku jest otwarty duzy obieg chlodzenia.Wiec czas nagrzwewania sie plynu ktory, jak kolega zapewne wie, ogrzewa nagrzewnice jest dluzszy.To moze powodowac pozne nagrzewanie sie auta. 2.Ogrzewanie wlacza sie raczej przy niskich temperaturach. Dodano po 6 Sprawdz czy oba przewody wodne...
Nie, nie może tak zrobić. Nie będzie wystarczającego ciśnienia do przepchnięcia wody przez obieg nagrzewnicy, a obieg grawitacyjny tutaj nie zadziała. Co do zdjęcia - wpisz w google grafika "pompa zetor" zobaczysz - oprócz głównego górnego wylotu obok jest gwintowany otwór, gdzie poprzez wkręcaną redukcję dokręcany był przewód metalowy prowadzący do...
okazało się że była niewielka nieszczelność w chłodnicy EGR i puszczał spaliny do układu chłodzenia. Nie wiem tylko dlaczego za pierwszym razem test nie wykazał spalin w układzie chłodzenia (podejrzewam że się uszczelniło chwilowo jakimś syfem którego ogólnie było sporo w układzie bo przewody wodne aż się pozatykały)
Kolego wpisz w wyszukiwarce przewód wodny i sprawdź gdzie to jest. To stalowa rurka średnicy ok 25 mm. U siebie dorabiałem do 2,5 TDI z miedzianych rurek do centralnego (kolanka) bo oryginału nie mogli znaleźć w częściach układu chłodniczego. Z jednej strony do bloku od strony rozrządu na dole- ta prosta część, druga z kolankiem do nagrzewnicy. https://motone.pl/pl/wazrura-wody/87404-...
Tak ja składałem. Pompa wodna ma wirnik na miejscu, druga pompa dla pewności wrzucona dalej to samo. Kiedy dmucham w przewód nagrzewnicy to plyn leci przez caly układ czyli blok glowice i wypływa z drugiego wyjścia nagrzewnicy. Chlodnica jest sprawdzona i płyn przez nią przepływa jak trzeba.
nie do końca , bo jeżeli nie masz obiegu wody w układzie to tak jak w grzejnikach w domu jak wyłączysz pompę albo zakręcisz grzejnik to nie grzeje. sprawdź czy temp. silnika jest ok. jeśli tak to sprawdź przewody wodne czy są ciepłe na nagrzewnicę i chłodnicę. czasem źle odpowietrzony układ może wpływać na brak ogrzewania, a czasem zapchana nagrzewnica,...
Witam kolegę retrofood ;) Słuszna uwaga. Już kilkukrotnie spotkałem urządzenia (konkretnie nagrzewnice wodne) gdzie od puszki silnika wentylatora na obudowę nagrzewnicy fabrycznie poprowadzony jest przewód np. 7*0,75 - dalej do rozdzielni 4*1,5mm. Dobrane zabezpieczenie na pewno nie spełnia długotrwałego dopuszczalnego obciążenia przewodu 0,75mm A jak...
Rozebrałem panel sterujący i pancerz,linka oraz uchwyt są dobre. Dobrze było widać nagrzewnicę a raczej jej część z rurkami dopływ i powrót i tam nie ma zaworu.Rurki są jednością z nagrzewnicą wygięte i do nich są połączone przy ścianie przedniej kabiny przewody gumowe od zbiorniczka.Na bocznej ściance plastikowej obudowy całego systemu wentylacji/ogrzewania,jest...
Witam będe montowac ogrzewanie w peugeocie 806, mam kompletne z poprzedniego auta ze zbiorniczkiem w sobie.Przewody wodne podepnę przed nagrzewnicą.Cofdzi mi o podłaczenie wentylatora idą tam 2 przewody czerwony i czarny.W hondzie do wentylatora podłaczony był tylko brąz jakby masa czerwony na którym był prąd był zaizolowany,wentylatorbył ręcznie sterowany.Jak...
Koledze Igrzeg chodzi o silnik dmuchawy.Mysle ze u CIebie dmuchawa funkcjonuje, bo nic o tym nie pisales. Sprawdziles przewody wodne dochodzace do nagrzewnicy?Jezeli jeden(dolotowy) jest goracy a drugi (zwrotny) jest zimny to masz niedrozny obieg. Sprawdz jeszcze czy na zimnym silniku jest zamkniety duzy obieg. Pozdrowionka. Dodano po 13 Jezeli obieg...
grzej silnik na obrotach na postoju przez 20-30 minut i przewody wodne wchodzące do nagrzewnicy mają być takie że je rękami nie utrzymasz w całej dłoni jak takie są oba to rozbieraj do niej wszystko. może jest na niej jakiś syf że powietrze przelatujące nie ogrzewa się na zewnątrz jak nie to jest do wymiany. a jeśli węże są zimne to proponuję jednak...
nagrzewnica wodna nagrzewnica wodna warsztat nagrzewnica wodna junkers
pompa przez stycznik deklaracja zmiennych outlook wysłać
4872-99 zamiennik – 2N4872 UJT, 2SC4872, 2SA1872, KSC2383, KSA1013, PUT 2N6027 Prostowniki Elektro-Tech: Rodzaje i Zastosowania